1016万例文収録!

「動力伝達クランク」に関連した英語例文の一覧と使い方(3ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力伝達クランクに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

動力伝達クランクの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 186



例文

クランクシャフトにフライホイールとロータ磁石を嵌設したフライホイール型発電機を有する補機駆動装置であって、他の補機へ動力伝達可能とする補機駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide an auxiliary machine driving device having a flywheel type generator constituted by fitting a flywheel and a rotor magnet into a crankshaft to transmit power to the other auxiliary machine. - 特許庁

それ等を駆動するに、一本の動力シャフト上に二つのスライダークランクを構築することと、その出力の伝達装置として天秤アームを装備することを以てする。例文帳に追加

In order to drive them, two slider cranks 4a, 4b are mounted on one power shaft 4, and a balance arm 15 is mounted as a transmission device of the output power. - 特許庁

クランクシャフトからバランスシャフトへの動力伝達に際して騒音発生を好適に抑制することのできる内燃機関のバランサ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a balancer device of an internal combustion engine capable of suitably restraining generation of noise when transmitting motive power to a balance shaft from a crankshaft. - 特許庁

また、第1外歯車54からクランク軸40に駆動力伝達されるまでに、歯車が2箇所で噛み合うだけであるため、騒音が低減され、エネルギーロスも低下させることができる。例文帳に追加

Further since the gears are engaged only at two places in transmitting driving force from a first external gear 54 to the crankshaft 40, noise can be reduced, and energy loss can be lowered. - 特許庁

例文

クラッチCLの遮断動作を開始する前からクラッチCLが遮断動作を完了して実際に動力伝達を停止するまで所定時間、クランク室内の圧力を高める。例文帳に追加

Pressure in a crankcase is increased for a predetermined time up to actually stopping the transmission of motive power after the clutch CL completes cutoff operation from before starting the cutoff operation of the clutch CL. - 特許庁


例文

スタータモータ36から伝動機構及びワンウエイクラッチ30を介してクランク軸5に始動用動力伝達する自動二輪車用エンジンである。例文帳に追加

This engine for the motorcycle transmits power for starting to a crank shaft 5 from a starter motor 36 through a transmission mechanism and a one-way clutch 30. - 特許庁

さらには、動力伝達環状要素40も設けられ、特にこれはクランクシャフト20を補助シャフト30,32および水ポンプ60に接続する。例文帳に追加

The V-engine further comprises a power transmission ring-like element 40 for particularly connecting the crankshaft 20 to the auxiliary shafts 30, 32 and a water pump 60. - 特許庁

エンジンのクランク軸の回転を変速して駆動輪に伝達する自動変速機を構成する変速要素に作動油を供給するオイルポンプ30と、動力合成機構35としての遊星歯車機構とを有している。例文帳に追加

This automatic transmission has the oil pump 30 supplying hydraulic fluid to a gear shift element constituting the automatic transmission shifting the rotation of a crankshaft of an engine to transmit it to a drive wheel and a planetary gear mechanism as a power synthetic mechanism 35. - 特許庁

エンジンのクランクシャフトからの動力をトランスミッションへ伝達する為、コンパクトでイナーシャの低減により応答性がよく、レスポンスの高い発進装置の提供。例文帳に追加

To provide a starting device exhibiting good responsiveness and high response due to its compactness and reduced inertia as it transmits power from a crank shaft of an engine to a transmission. - 特許庁

例文

動力伝達部材としての歯車1、車輪2、又はローター3に切れ目5を入れたり、クランクアーム4を曲げたりすることにより、回転効率を上げる。例文帳に追加

The rotating efficiency is raised by putting slits 5 in a gear 1, a wheel 2, or a rotor 3 as the drive force transmission member, or bending a crank arm 4. - 特許庁

例文

バルブタイミング機構4は、遅角室および進角室の油圧によりハウジングに対するベーンロータの相対回動を制御してクランクシャフトの駆動力をカムシャフトに伝達する。例文帳に追加

A valve timing mechanism 4 controls the relative rotation of vane rotor with respect to a housing by hydraulic pressure of a lag angle chamber and a lead angle chamber, and transmits the drive force of a crankshaft to a camshaft. - 特許庁

フロントカバー100は、クランクシャフト駆動部材、動力伝達部材、カムシャフト駆動部材および可変カム位相器を囲繞するように設けられたカバー本体を有している。例文帳に追加

This front cover 100 comprises a crankshaft driving member, a power transmitting member, a cam shaft driving member and a cover body provided encircling a variable cam phase shifter. - 特許庁

内燃機関1の補機であるコンプレッサ50は、内燃機関1のカム軸17から動力伝達機構24,32,33を介して駆動されるクランク軸56の回転により往復動されるピストンを有する。例文帳に追加

A compressor 50 as an accessory of an internal combustion engine 1 is provided with a piston reciprocated by the rotation of a crank shaft 56 to be driven from a cam shaft 17 of the internal combustion engine 1 via power transmission mechanisms 24, 32, and 33. - 特許庁

クラッチ装置1は、クラッチディスク82を連結・解除することで、エンジンのクランクシャフト2からの動力をトランスミッションの入力シャフト3に伝達・遮断するための装置である。例文帳に追加

This clutch device 1 transmits power from a crank shaft 2 of an engine to an input shaft 3 of a transmission and shuts the power therefrom off by connecting a clutch disc 82 and releasing the connection. - 特許庁

発進クラッチ及び変速クラッチを別個に備えた動力伝達機構のオイル供給構造において、クランクケース内の飛沫オイルを有効利用して両クラッチへのオイル供給を良好にする。例文帳に追加

To improve the supply of oil to both clutches effectively utilizing the splashed oil in a crankcase in an oil supply structure of a power transmission mechanism having a start clutch and a shift clutch separately. - 特許庁

車両は、クランク軸16aの回転駆動力を回転出力軸6に伝達する際の変速比を無段階に変更するMG1を備える。例文帳に追加

A vehicle is provided with an MG 1 which changes a change gear ratio in a nonstep manner in transmission of rotational drive force of a crankshaft 16a to a rotational output shaft 6. - 特許庁

クランク軸よりも高速で回転する補機を有する内燃機関において、動力伝達用ベルトの変形を抑制して耐久性向上等を図る。例文帳に追加

To provide a belt type power transmission device for an internal combustion engine which has an auxiliary unit rotating at a higher speed than crank shaft and is capable of enhancing the durability by suppressing deformation of a power transmitting belt. - 特許庁

ハイブリッド車両の制御装置(100)は、内燃機関(200)と、内燃機関のクランク軸(205)への動力伝達が可能な回転電機(MG1)とを備えるハイブリッド車両(1)を制御する。例文帳に追加

A control device (100) of the hybrid vehicle controls the hybrid vehicle (1) having an internal combustion engine (200) and a rotary electric machine (MG1) which can transmit power to a crank shaft (205) of the internal combustion engine. - 特許庁

オルタネータ20をクランク軸2により同軸駆動することができるので、オルタネータ以外の他の補機を電動式等とした場合、ベルト機構等といった中間の動力伝達機構を無くすことができる。例文帳に追加

As the alternator 20 can be coaxially driven by the crankshaft 2, in the case where an auxiliary machine other than the alternator is of an electric type and the like, an intermediate power transmitting mechanism such as a belt mechanism can be eliminated. - 特許庁

往復運動/回転運動の変換を行うピストン・クランク機構のピストン/シリンダ間の摺接面の摩擦負荷とこれに起因する摺接面の損耗と伝達動力の損失を軽減する。例文帳に追加

To reduce the friction load between the slide contacting surfaces of a piston and cylinder of a piston and crank mechanism to perform conversion of reciprocation into rotary motion and vice versa and reduce the wear of the slide contacting surfaces resulting from the friction load and also the loss of transmitted power. - 特許庁

除雪機10は、エンジン17のクランクシャフト27を動力伝達機構47を介して回転軸43に連結し、回転軸43をオーガ35,35およびブロア38に連結したものである。例文帳に追加

In this snowplow 10, a crankshaft 27 of an engine 17 is connected to a rotary shaft 43 via a motive power transmission mechanism 47, and the rotary shaft 43 is connected to the augers 35 and 35 and the blower 38. - 特許庁

荷重センサSE6により運転者のシフト操作が検出された場合に、クランク2から変速機へ所定値以上の回転力(駆動力)が伝達されている場合には、ECU50はエンジンの出力を低下させる。例文帳に追加

When the shift operation by the driver is detected by the load sensor SE6, if a rotational force (drive force) equal to or higher than a predetermined value is transmitted from the crank 2 to the transmission, the ECU 50 lowers the output of the engine. - 特許庁

内燃機関のクランクプーリと補機の補機プーリとの間でベルトにより駆動力伝達される場合に、補機の動作状態に応じてベルトの張力を調整できるベルト張力調整装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a belt tension adjusting device capable of adjusting belt tension according to the operation state of an accessory when a drive force is transmitted by a belt between a crank pulley of an internal combustion engine and an accessory pulley of the accessory. - 特許庁

車両用パワーユニット6は、シリンダ23の軸線C2が後上方に傾斜した内燃機関20と、クランク軸22の動力を後車軸75R(75L)に伝達する伝動装置とを備える。例文帳に追加

This vehicle power unit 6 comprises the internal combustion engine 20 having a cylinder 23 whose axial line C2 is inclined upward to the rear and a transmission device for transmitting the power of a crankshaft 22 to a rear axle 75R (75L). - 特許庁

これらの連結用歯車71,75からなる動力伝達経路の一端部に位置する歯車(オルタネータ32の連結用歯車)をクランク軸13側の駆動用歯車(小径歯車78)に噛合させた。例文帳に追加

A gear wheel (a coupling gear wheel of the alternator 32) positioned at one end portion of a power transmitting path made from the coupling gear wheels 71, 75 is engaged with a driving gear wheel in the crank shaft side 13. - 特許庁

クランクシャフトからの動力伝達によって駆動される1つのオイルポンプ209の吐出口が、弁作動態様変更機構63,64およびクラッチ装置102に共通に接続される。例文帳に追加

A discharging port of one oil pump 209 driven by the power transmission from the crank shaft is commonly connected to the valve actuation condition changing mechanisms 63, 64 and the clutch device 102. - 特許庁

始動用モーター7は、ベルト8等の可撓性伝動要素を有する動力伝達機構9によって、クランク軸2に常時駆動可能な状態で連結されている。例文帳に追加

The starting motor 7 is coupled with the crankshaft 2 by a power transmitting mechanism 9, which includes a flexible transmitting element such as a belt 8, in such a condition as capable of being actuated at all times. - 特許庁

自動二輪車1は、前記界磁可変機構と連結し、当該界磁可変機構を作動させる動力伝達する作動機構68を備え、作動機構68はクランクケースカバー19に支持される。例文帳に追加

The motorcycle 1 has an operating mechanism 68 coupled with the variable field mechanism and transmitting power for operating the variable field mechanism wherein the operating mechanism 68 is supported by the crankcase cover 19. - 特許庁

動力伝達機構60は、クランク軸11に締結固定されるアウタレースプレート20と機関始動用の電動機の回転軸に連結されるリングギヤ30とを有する。例文帳に追加

The power transmission mechanism 60 includes an outer race plate 20 fastened and fixed on a crank shaft 11 and a ring gear 30 connected to a rotary shaft of a motor for starting engine. - 特許庁

動力伝達機構10は、エンジンのクランクシャフト11の一端側に回転一体に取り付けられるクランクプーリ12と、ウォータポンプの回転軸21の一端側に回転一体に取り付けられるウォータポンププーリ22と、これらクランクプーリ12とウォータポンププーリ22との間に掛け渡された伝動ベルト31とを備えている。例文帳に追加

The power transmission mechanism 10 includes: a crank pulley 12 integrally provided with one end side of a crankshaft 11 of an engine for rotation; a water pump pulley 22 integrally provided with one end side of a rotary shaft 21 of a water pump; and a transmission belt 31 bridged between the crank pulley 12 and the water pump pulley 22. - 特許庁

動力伝達機構10は、エンジンのクランクシャフト11の一端側に回転一体に取り付けられるクランクプーリ12と、ウォータポンプの回転軸21の一端側に回転一体に取り付けられるウォータポンププーリ22と、これらクランクプーリ12とウォータポンププーリ22との間に掛け渡された伝動ベルト31とを備えている。例文帳に追加

The power transmission mechanism 10 includes: a crank pulley 12 rotatably and integrally mounted to one end side of a crankshaft 11 of an engine; a water pump pulley 22 rotatably and integrally mounted to one end side of a rotary shaft 21 of a water pump; and a transmission belt 31 stretched between the crank pulley 12 and the water pump pulley 22. - 特許庁

シリンダー(3)の上部に、もう一箇所ピストン(2)を設け、ピストン(1)が上死点を過ぎたクランク角度で適切な圧縮率になるようにして、そのクランク角度で燃焼させて発生した動力クランク軸に高効率に力が伝達し低燃料消費、高出力を特徴とするデュアルピストン式4サイクルエンジンである。例文帳に追加

This dual piston type four-cycle engine is characterized by low fuel consumption and high output, by highly efficiently transmitting the force to the crankshaft in the motive power generated by the combustion at its crank angle, so as to become proper compressibility at the crank angle where the piston 1 passes through the top dead center, by arranged the piston 2 in another one place in an upper part of a cylinder 3. - 特許庁

クランクシャフトおよび駆動輪間の動力伝達経路中に設けられるクラッチ装置が、クランクケースと、該クランクケースの側面に結合されるクラッチカバーとの間に形成されるクラッチ室に収容される鞍乗り型車両用パワーユニットにおいて、エンジン本体の前後長が大きくなるのを回避しつつ走行風をクラッチ制御装置に当たりやすくして冷却性を高める。例文帳に追加

To enhance cooling performance by enabling a traveling wind to easily reach a clutch control device, while avoiding an enlargement of the longitudinal length of an engine body, in a power unit for a saddle-ride type vehicle where a clutch device arranged in a power transmission passage between a crankshaft and a driving wheel is stored in a clutch chamber formed between a crankcase and a clutch cover joined to a side surface of the crankcase. - 特許庁

エンジンからの回転駆動力を補機に伝達するベルト駆動システムに使用されるクランクシャフトプーリ2の外周面の切削加工として、クランクシャフトからの回転力を受けて回転する方向とは逆方向に回転させながら切削バイト6によってクランクシャフトプーリ2の外周面を切削加工する。例文帳に追加

As cutting work of the outer peripheral face of a crankshaft pulley 2 used in the belt driving system for transmitting rotational driving force from an engine to an auxiliary machine, the outer peripheral face of the crankshaft pulley 2 is cut by a cutting bit 6 while rotating the crankshaft pulley 2 in the reverse direction from the direction rotated by receiving rotational force from a crankshaft. - 特許庁

車両用動力装置は、軸端部8bに交流発電機41が設けられるクランク軸8を備える内燃機関と、軸端部52aに動力を駆動車輪に伝達する駆動スプロケット61が設けられる出力軸52を備える変速機と、クランク軸8および出力軸52を収納する動力ケースとを備える。例文帳に追加

This power device for a vehicle has an internal combustion engine having the crankshaft 8 provided with an AC generator 41 in a shaft end part 8b, a transmission having the output shaft 52 provided with a driving sprocket 61 for transmitting power to a driving wheel in a shaft end part 52a, and a power case for storing the crankshaft 8 and the output shaft 52. - 特許庁

クランク軸101から伝達された踏力を第一の伝動手段115aを介して車軸106に伝達すると共に、補助動力としてのモータ114の出力を、乗員のブレーキ操作に連動してロック方向を切替可能のクラッチユニット1、および第二の電動手段115bを介して車軸106に伝達する。例文帳に追加

A leg-power transmitted from a crankshaft 101 is transmitted to an axle 106 via a first transmission means 115a, and output of a motor 114 as an assist power is transmitted to an axle 106 via a clutch unit 1 interlinked with a braking operation of a rider and changeable in a lock direction and a second transmission means 115b. - 特許庁

クランク軸24の下方で、クランク軸24に対して平行に配置し、ベルト機構33を介してクランク軸24から動力を受ける入力軸34と、入力軸34からの動力を出力し、クランク軸24に対して垂直に配置する第一出力軸35と、第一出力軸35に入力軸34の動力伝達するベベルギヤ36と、を内装するギヤボックス41を備え、ギヤボックス41をエンジン5のフライホイル25側に配置し、エンジン5にブラケット151を介して取り付ける。例文帳に追加

The gear box 41 is disposed on a flywheel 25 side of the engine 5 and is mounted to the engine 5 via a bracket 151. - 特許庁

クランク軸24の下方で、クランク軸24に対して平行に配置し、ベルト機構33を介してクランク軸24から動力を受ける入力軸34と、入力軸34からの動力を出力し、クランク軸24に対して垂直に配置する第一出力軸35と、第一出力軸35に入力軸34の動力伝達するベベルギヤ36と、を内装するギヤボックス41を備え、ギヤボックス41をエンジン5のギヤケース32側に配置し、ギヤケース32にブラケット151を介して取り付ける。例文帳に追加

The gear box 41 is arranged on a gear case 32 side of the engine 5 and is mounted to the gear case 32 via a bracket 151. - 特許庁

エンジン9からHST12、副変速装置を経由する走行伝動経路により走行クローラ3,3に動力伝達するコンバインにおいて、HST12を経た走行伝動経路を経由した動力、及び、エンジン9からHST12を経由しない動力を脱穀部5の揺動選別棚64駆動用の揺動クランク軸63に伝達可能に構成する。例文帳に追加

A combine harvester transmitting a power from an engine 9 through a traveling transmission passage passing an HTS 12 and a sub-transmission to traveling crawlers 3 and 3 is constituted so that the power passing the traveling transmission passage passing the HTS 12, and a power from the engine not passing the HTS 12 can be transmitted to a swinging crank shaft 63 for driving a swinging selection shelf 64 at the threshing part. - 特許庁

クランクシャフトによって回転駆動され、外周に駆動カム15が設けられた駆動軸13と、前記駆動カムからロッカアーム23を介して揺動力伝達され、この揺動力によって吸気弁2を開閉作動させる揺動カム構成体とを備えている。例文帳に追加

The valve gear includes: a drive shaft 13 rotationally driven by a crankshaft and including a drive cam 15 provided on the outer circumference; and an oscillation cam structure to which an oscillating force is transmitted from the drive cam through a rocker arm 23 to open and close an intake valve 2 by the oscillating force. - 特許庁

クランクシャフトによって回転駆動され、外周に駆動カムが設けられた駆動軸と、前記駆動カムからロッカアームを介して揺動力伝達され、この揺動力によって吸気弁を開閉作動させる揺動カム17とを備えている。例文帳に追加

This cam comprises a drive shaft drivingly rotated by a crankshaft and having a drive cam formed on its outer periphery and the rocking cam 17 to which a rocking force is transmitted from the drive cam through a rocker arm and opening and closing an intake valve by the rocking force. - 特許庁

更に回転部材166は、クランク室内方向に延在する動作手段167を有し、動作手段167は、回転部材166の回転動作を利用してクラッチ機構124の動力伝達状態と動力遮断状態との間での状態の切替えを行なう構成とした。例文帳に追加

Further, the rotary member 166 has an operating means 167 extending in the direction of the crank chamber, and the operating means 167 switches the state between the power transmit state of the clutch mechanism 14 and the power shut-off state by utilizing the rotating operation of the rotary member 166. - 特許庁

クランクシャフトによって回転駆動され、外周に駆動カム15が設けられた駆動軸13と、前記駆動カムからロッカアーム23を介して揺動力伝達され、この揺動力によって吸気弁2を開閉作動させる揺動カム17とを備えている。例文帳に追加

This cam structure comprises a drive shaft 13 rotatingly driven by a crankshaft and having a drive cam 15 on its outer periphery and a rocking cam 17 to which a rocking force is transmitted from the drive cam through a rocker arm 23 and opening and closing an intake valve 2 by the rocking force. - 特許庁

本発明の前輪駆動アシスト自転車は、前輪に電動駆動部を設けた時の前輪の慣性を小さくするために、後輪よりも前輪の径を小さくしており、ペダル7を踏むことによって得られる人力駆動力は、クランク8を回転させ、クランク8の回転と同時に前スプロケット17に駆動力伝達される。例文帳に追加

In this front wheel drive assist bicycle, a diameter of the front wheel is reduced more than a rear wheel for reducing inertia of the front wheel when arranging a motor-driven driving part in the front wheel, and manual driving force obtained by stepping on a pedal 7 rotates a crank 8, and the driving force is transmitted to a front sprocket 17 simultaneously with rotation of the crank 8. - 特許庁

クランク軸に、歯車伝動装置等の動力伝達装置を介して、クランキング可能に電動機の出力軸を連結した内燃機関において、前記動力伝達装置の潤滑を独立した潤滑装置を用いることなく、簡単かつ低コストの装置で以って十分になすことにより、潤滑不良並びにこれに伴う構成部材の焼き付き及び騒音の発生を防止する。例文帳に追加

To prevent poor lubrication and the resulting seizure and noises of structural members by using a device, instead of an independent lubricating device, having simple and inexpensive construction for sufficiently lubricating a power transmission device for an internal combustion engine where the output shaft of a motor is connected to a crankshaft via the power transmission device such as a gear transmission device in a cranking possible manner. - 特許庁

クランク軸に、歯車伝動装置等の動力伝達装置を介して、クランキング可能に電動機の出力軸を連結した内燃機関において、前記動力伝達装置の潤滑を独立した潤滑装置を用いることなく、簡単かつ低コストの装置で以って 十分になすことにより、潤滑不良並びにこれに伴う構成部材の焼き付き及び騒音の発生を防止する。例文帳に追加

To prevent the lubrication failure, seizure of a structural member with the lubrication failure, and noise with a simple device at a low cost without using a lubricating device for separately lubricating a power transmitting device in an internal combustion engine with the structure that an output shaft of a motor is connected to a crank shaft through a power transmitting device such as a gear transmission freely to be cranked. - 特許庁

エンジンのクランク軸48と入力切換軸20との間には、エンジン振動を減衰してエンジン動力を入力切換軸20に伝達する減衰ダンパー49が設けられ、エンジン動力は入力切換軸20へ迂回させて第1摩擦クラッチ31または第2摩擦クラッチ32を介して出力軸19に伝達される。例文帳に追加

A damper 49 is mounted between a crankshaft 48 of an engine and the input switching shaft 20 for damping the vibration of the engine, and transmitting engine power to the input switching shaft 20, and the engine power is diverted to the input switching shaft 20 and transmitted to the output shaft 19 by the first frictional clutch 31 or the second frictional clutch 32. - 特許庁

クランク軸からの回転駆動力伝達されるクラッチアウタと、クラッチアウタの内方に設けられクラッチアウタから摩擦板を介して回転駆動力を受けると共に同回転駆動力を変速機軸に伝達するクラッチインナと、クラッチアウタとクラッチインナとの間に設けられ変速機軸方向に移動することによってクラッチアウタからクラッチインナへの回転駆動力伝達を断接する摩擦板と、クラッチアウタの内方に設けられクランク軸からの回転駆動力に応じて摩擦板に圧接力を付与し、変速機軸からの負荷が所定の値を越えた場合に摩擦板の圧接力を緩めるカム機構とを備えた多板クラッチにおいて、多板クラッチ内で発生する金属音が外部へ伝達されないようにする防音構造を提供する。例文帳に追加

To provide a soundproof structure preventing transmission of metallic sound generated in a multiple disk clutch to the outside. - 特許庁

燃焼室を形成するピストンと、ピストンに連結されるクランクシャフト2と、クランクシャフト2に動力伝達可能に連結される機能装置17,18とを有し、クランクシャフト2を回転軸線に直交して変位させることにより、燃焼を燃焼させる場合の圧縮比を変更するエンジン1を備えたパワートレーンにおいて、クランクシャフト2を変位させる場合に、機能装置17,18の機能を調整する機能調整機構23,24を設けた。例文帳に追加

This power train comprises a piston to form a combustion chamber, a crankshaft 2 connected to the piston and the function devices 17, 18 power-transmittably connected to the crankshaft 2 and an engine 1 changing a compression ratio for combustion by displacing the crankshaft 2 orthogonal to a rotating axis In this power train, function regulating mechanisms 23, 24 are provided to adjust the functions of the function devices 17, 18 when displacing the crankshaft 2. - 特許庁

例文

クランク軸と一体回転する被動ギヤと、中間軸に支持される中間ギヤとを備え、入力部材の動力を中間軸を介してクランク軸に伝達してエンジンを始動するキック始動装置において、始動時には被動ギヤと中間ギヤとの噛合を早くし、始動後にはキック軸の戻りを容易にする。例文帳に追加

To provide a kick start device equipped with a driven gear to integrally rotate with a crank shaft and an intermediate gear supported by an intermediate shaft and starting an engine by transmitting the power of an input member to the crank shaft through the intermediate shaft, whereby the meshing of the driven gear with the intermediate gear is made earlier at starting, and after starting, the return of a kick shaft is facilitated. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS