1016万例文収録!

「後部船体」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 後部船体に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

後部船体の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 25



例文

船体11を前進させつつ、ケーブル3を船体11の前進速度と対応するように船体11の後部から繰り出して、ケーブル3を船体11の後方の水底Bに敷設する。例文帳に追加

While the hull 11 is advancing, the cable 3 is delivered from the rear part of the hull 11 so as to meet the advancing speed of the hull 11, and laid in the bottom B of the water behind the ship 11. - 特許庁

船体2の後部左舷側および後部右舷側に船外機11および12がそれぞれ取り付けられている。例文帳に追加

Outboard engines 11 and 12 are installed on the rear part port side and rear part starboard side of a ship body 2. - 特許庁

モーターボートMBの船体11の前部には、船体11を牽引車両60に連結するための連結手段40が設けられ、船体11の後部には、支持手段20とこの支持手段20を変位させる駆動手段とが設けられている。例文帳に追加

A coupling means 40 for coupling the hull 11 of a motorboat MB with a towing vehicle is installed in the front part of the hull 11, and a supporting means 20 and a driving means to displace the means 20 are installed in the rear part of the hull 11. - 特許庁

つまり、その双方の舵及び船体後部水没部分の形状は、共に一体化して、船体の横揺れ及び縦揺れに対して大きな減揺効果をもたらす部分を形成することになる。例文帳に追加

Namely, the two rudders and the shape of the rear submerged portion of the hull are integrated to form a part which provides a high oscillation reducing effect to the rolling and pitching of the hull. - 特許庁

例文

電動モータ11は、船体1を平面視から見て、前記電動モータ11の前部が船体後部のトランサムボード2と重なり合って配置されている。例文帳に追加

When a hull 1 is seen in a plan view, the electric motor 11 is disposed in a manner that a front of the electric motor 11 overlaps a transom board 2 of the hull at the rear. - 特許庁


例文

また、走行時に船体後部の両側面側から船体後方の中央に巻き込むように発生する山状の水流で、頂から内側に巻き込みながら落下する水流をエネルギーとして発電を行う。例文帳に追加

Further, the power-generating device generates power by using mountain-shaped water flows generated during sailing from both sides of the rear part of the vessel to the center behind the vessel in an engulfing manner, the water flows falling down inward from the top. - 特許庁

船体11の後部両側にそれぞれ取付用凹部20a,20bを形成し、その取付用凹部20a,20bに、補助船体21a,21bを昇降機構によって昇降可能に取り付けた。例文帳に追加

Mounting recesses 20a and 20b are formed at both the sides of the rear of a hull 11 and fitted with auxiliary hulls 21a and 21b in such a way as capable of being elevated and sunk by an elevating/sinking mechanism. - 特許庁

船舶1の推進装置9が、船体3の内部空間10に収容されると共に、この船体3の底部に支持される内燃機関12と、船体3の後部に支持され内燃機関12からの駆動力により船体3の後方に向って水2を噴射可能とするジェット噴射手段14とを備える。例文帳に追加

The propelling device 9 for the ship 1 comprises the internal combustion engine 12 housed in the internal space 10 of the hull 3 and supported on the bottom of the hull 3 and jetting means 14 supported at the rear part of the hull 3 for jetting a water 2 to the rear side of the hull 3 with driving force given from the internal combustion engine 12. - 特許庁

推進装置12が、船体3に搭載される電動機14と、この電動機14に電力を供給可能とするバッテリ16と、船体3の後部に支持され電動機14に連動して船体3の後方に向って水2を噴射可能とするジェット噴射手段20と、船体3の前後方向の中途部に支持される鞍乗型シート38とを備える。例文帳に追加

The propulsive device 12 comprises a motor 14 mounted on a hull 3, a battery for supplying electric power to the motor 14, jetting means 20 supported at the rear part of the hull 3 for jetting a water 2 to the rear side of the hull 3 in linkage with the motor 14, and a riding seat 38 supported on the midway in the longitudinal direction of the hull 3. - 特許庁

例文

船体後部のトランサム1に取付けたジンバルハウジング4にはジンバルリング15がスイベル軸23,24にて回動可能に支持されている。例文帳に追加

A gimbal ring 15 is supported on a gimbal housing 4 fitted to a transom 1 at the rear of a hull rotatably by swivel shafts 23, 24. - 特許庁

例文

船体1の後部船側に、冷却水ポンプ6に取水管5を介して接続したシーチェスト4を設ける。例文帳に追加

A sea chest 4 connected through a water intake pipe 5 to a cooling water pump 6 is provided in a rear part ship side of the hull 1. - 特許庁

船外機5が、船体後部に支承される内燃機関10と、この内燃機関10を覆うカウリング12とを備える。例文帳に追加

An outboard motor 5 comprises an internal combustion engine 10 pivotally supported at the rear of a hull and a cowling 12 covering the internal combustion engine 10. - 特許庁

船体後部に支持されるケースと、このケースの上面に載置されるプロペラ駆動用の内燃機関10とを備える。例文帳に追加

A case supported on a rear part of a hull and the internal combustion engine 10 for propeller driving to be placed on an upper surface of this case are furnished. - 特許庁

これにより、この船体後部水没部の形状は従来のものとは変わり、船舶の動揺を抑える効果的な役割を果たす部分となる。例文帳に追加

The rear submerged portion of the hull is differed in shape from a conventional one, and forms a part which plays an effective role to suppress the oscillation of the vessel. - 特許庁

電気動力で走行する小型船舶に取付ける水車型の発電装置で、停泊時にその回転翼が船体後部の喫水線より上の位置に取付けられていて、港を航行する船舶の波や船体後部で打ち返した波のエネルギーにより発電を行う。例文帳に追加

An water wheel type power-generating device mounted on an electrically driven small vessel, a rotary wing of which being mounted on a rear part of the vessel body above the water level, generates power during mooring by using energy of waves created by a vessel sailing in a port or hit back by the rear part of the vessel. - 特許庁

本発明に係る船舶10は、船体12と、船体12の船尾部20において、後部垂線αを中心として旋回可能に取り付けられた推進器14と、推進器14の船首側に隣接し、且つ後部垂線αに平行な旋回軸線γを中心として旋回自在に、船体12の外部に設けられたスラスタ34とを備えている。例文帳に追加

This ship 10 comprises a ship body 12, a propulsion device 14 fitted to be turned around a rear perpendicular α in a stern part 20 of the ship body 12, and a thruster 34 adjacent to the bow side of the propulsion device 14 and provided on the outside of the ship body 12 to be freely turned round the revolving axis γ parallel to the rear perpendicular α. - 特許庁

水中翼5を,当該水中翼における揚力にて船体1の全体を持ち上げるようにした後部位置(実線の位置)と,当該水中翼における揚力にて前記船体の前部(船首)を持ち上げるようにした前部位置(二点鎖線の位置)とに前後方向に往復移動可能に構成する。例文帳に追加

The hydrofoil 5 is constituted to be longitudinally reciprocated between a rear position (the position of a solid line) where the whole hull 1 is lifted up by the lifting power of the hydrofoil and a front position (the position of a dashed-two dotted line) where the front part (the bow) of the hull is lifted up by the lifting power of the hydrofoil. - 特許庁

船体後部に支持された船外機における推進機の内燃機関の大形化に伴い、この内燃機関を覆うカウリングが大形化させられている場合や、船体後部に船外機が左右一対支持された場合でも、カウリングの側壁に支持されたチルトスイッチへの操作が容易にできるようにする。例文帳に追加

To easily operate a tilt switch supported on a sidewall of a cowling, even when the cowling for covering an internal combustion engine of a propelling machine in an outboard motor supported in a rear part of a hull is enlarged or a pair of right and left outboard motors are supported in the rear part of the hull following enlargement of the internal combustion engine. - 特許庁

船体11の後部には、ブレーキ装置17(ケーブル繰出装置)を、ターンテーブル13からのケーブル3を所定速度で水中に繰り出すように設置する。例文帳に追加

A braking device 17 (cable-delivering device) is mounted on the rear part of the hull 11, so as to deliver the cable 3 in the underwater from the turntable 13 at a prescribed speed. - 特許庁

船舶推進機の動力伝達装置における変速ユニットを冷却水により十分に冷却させるようにした場合でも、船舶推進機を支持する船体後部における強度上の負担を軽減できるようにする。例文帳に追加

To reduce a burden on strength in a rear part of a hull for supporting a ship propelling machine, even when sufficiently cooling a shift unit by cooling water in a power transmission device of the ship propelling machine. - 特許庁

構成を簡素にして部品点数を減少させると共に、連結部を減少させて操舵フィーリングを向上し、さらには船体後部のスペースも損なわないようにした船外機の操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering gear of an outboard motor that has a simple constitution and the reduced number of components, improves steering feeling by reducing connection parts, prevents space loss of a rear part of a hull, and prevents operation difference between right turning and left turning of the outboard motor. - 特許庁

揚力発生装置の後部に後下がり傾斜下面を有する部分を設け、船体の姿勢を円滑、且つ迅速に水平に近い状態に移行させつつ、揚力発生装置に作用する過大な揚力に対抗し得るように高剛性を確保し得た船舶推進機を提供したい。例文帳に追加

To provide a vessel propulsion machine structured so that its lift generating device is equipped in the rear with an undersurface inclining down backward, capable of securing high rigidity so as to resist against excessive lift acting on the lift generating device while a hull is transferred into an attitude near the horizon smoothly and quickly. - 特許庁

船尾端の2枚の舵1,2を八の字型に配置すると共に、後部水没部船体が船尾に向かって、これらの八の字型2枚舵配置の形状に一致していくように、徐々に左右に分かれる双胴型流線形状3,4とする。例文帳に追加

Two rudders 1, 2 at the stem end are arranged in a truncated chevron shape, and a rear submerged portion of a hull is formed in catamaran type streamline shapes 3, 4 in which the hull is gradually laterally separated toward the stem so as to be matched to the arrangement shape of the two truncated chevron shaped rudders. - 特許庁

そして、船体11側に設けたブラケット25a,25bに、支持軸34がスライド係合できる支持軸用スライド溝26を設け、支持軸用スライド溝26の上方後部側に位置をずらしてガイド軸35がスライド係合できるガイド軸用スライド溝27を設けた。例文帳に追加

A support shaft slide groove 26 with which the support shaft 34 can be slidably engaged is provided on brackets 25a, 25b provided on a hull 11 side, and a guide shaft slide groove 27 with which the guide shaft 35 can be slidably engaged is provided, being positionally shifted in an upper rear side of the support shaft slide groove 26. - 特許庁

例文

船外機20a,20bを取り付けるための張り出し部18を船体10におけるトランサム17の後部に設けて、船外機20a,20bをトランサム17に直接取り付ける場合よりも後方でかつ上方に位置させた状態で張り出し部18が船外機20a,20bを支持できるようにした。例文帳に追加

The overhanging part 18 for installing the outboard motors 20a and 20b is disposed at a rear part of the transom 17 in the hull 10, so that the overhanging part 18 can support these outboard motors 20a and 20b with these outboard motors 20a and 20b positioned more rearward and upward than directly installing them to the transom 17. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS