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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 歯車電動機に関連した英語例文

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歯車電動機の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 275



例文

電動アセンブリ20は、固定子36、回転子40、及び歯車アセンブリ48を含む。例文帳に追加

The electric motor assembly 20 includes a stator 36, a rotor 40, and a gear assembly 48. - 特許庁

第2遊星歯車列32のサンギヤ32aは、電動50によってトルクを制御される。例文帳に追加

Torque of the sun gear 32a of the second planetary gear train 32 is controlled by the electric motor 50. - 特許庁

電動17の動力は、歯車8a、8bを介してオイルポンプ8に伝達される。例文帳に追加

Power of an electric motor 17 is transmitted through gears 8a and 8b to an oil pump 8. - 特許庁

回転盤3を歯車で回転する電動モータを取出部Bの台内に設ける。例文帳に追加

The motor which rotates the rotary board 3 by gears is installed in the machine base of the ejection part B. - 特許庁

例文

この双方向電動は、歯車減速アセンブリを介してボールねじを駆動する。例文帳に追加

The bidirectional electric motor drives a ball screw through a gear reduction assembly. - 特許庁


例文

この走行装置10は、遊星歯車装置11と、電動12と、クラッチ13とを備える。例文帳に追加

This travel system 10 is provided with a planetary gear device 11, an electric motor 12, and a clutch 13. - 特許庁

ハウジングと、モータと、出力シャフトと、歯車伝動構と、制御システムとを備える電動工具。例文帳に追加

This power tool comprises a housing, a motor, an output shaft, a gear transmission mechanism and a control system. - 特許庁

歯車、これを用いた減速、およびこれを備えた電動パワーステアリング装置例文帳に追加

GEAR, REDUCTION GEAR USING THE SAME, AND ELECTRIC POWER STEERING DEVICE EQUIPPED THEREWITH - 特許庁

両方向の電動は、歯車減速組立体を介してボールスクリュウ144を駆動する。例文帳に追加

The electric motor with both directions drives a ball screw 144 through a gear reduction assembly. - 特許庁

例文

中間歯車がリングギヤと歯合する際に生じる衝突音を小さくした始動電動を得る。例文帳に追加

To provide a starting motor for which impact sound generated in gearing an intermediate gear with a ring gear is reduced. - 特許庁

例文

歯車、これを用いた減速、およびこれを備えた電動パワーステアリング装置例文帳に追加

GEAR, SPEED REDUCER USING GEAR, AND ELECTRIC POWER STEERING DEVICE PROVIDED WITH SPEED REDUCER - 特許庁

遊星歯車構およびこれを備えた電動補助自転車用のハブモータ装置例文帳に追加

PLANETARY GEAR MECHANISM AND HUB MOTOR DEVICE FOR POWER-ASSISTED BICYCLE PROVIDED THEREWITH - 特許庁

太陽歯車15,16及び遊星歯車13を有する遊星歯車ユニット11を多段に積層して設けた遊星歯車構10をケーシング4内に収納し、このケーシング4をアクチュエータ用カバー3に搭載してモータ2の回転数を減速させた電動アクチュエータである。例文帳に追加

In this motor-driven actuator, a planetary gear mechanism 10 provided with planetary gear units 11 having sun gears 15, 16 and planetary gears 13, laminated in multiple stages is enclosed in a casing 4, and the casing 4 is mounted to an actuator cover 3 to reduce the rotating speed of a motor 2. - 特許庁

電動歯車板240と電動260は連結部分に置く、電動歯車板外周の切込形のメス歯250と、後車輪の結合棒をオス歯230として、メス歯とオス歯の回転係合によって後車輪210を移動する。例文帳に追加

The wheel chair is moved by the rotation of the rear wheels. - 特許庁

駆動輪5に遊星歯車構2を介して接続するエンジン1と、上記遊星歯車構2を介してエンジン1及び駆動輪5に接続する第1電動と、上記駆動輪5に接続する第2電動とを備える。例文帳に追加

The vehicle includes an engine 1 connected to a driving wheel 5 via a planetary gear mechanism 2, a first motor connected to the engine 1 and the driving wheel 5 via the planetary gear mechanism 2, and a second motor connected to the driving wheel 5. - 特許庁

電動モータによる補助出力を、減速歯車構を介して車両のステアリング構に伝達するように構成し、前記減速歯車構の従動歯車の外周面に、樹脂製ギア歯を有する電動パワーステアリング装置を前提とする。例文帳に追加

In this device, an auxiliary output by an electric motor is transmitted to a steering mechanism of a vehicle via a reduction gear mechanism and resin gear teeth is provided on the outer peripheral surface of a driven gear of the reduction gear mechanism. - 特許庁

エンジン2に直結して第一発電電動3を設け、第一発電電動3の軸Bを一列目の遊星歯車構8のリング歯車8dに接続する。例文帳に追加

A first power generation motor 3 is provided so as to be directly connected to an engine, and a shaft B of the first power generation motor 3 is connected to a ring gear 8d of a planetary gear mechanism at a first row. - 特許庁

車両用操舵装置は、操舵補助用の電動モータと、電動モータの回転を伝達するための平行軸歯車構と、平行軸歯車構から伝達された回転を直線運動に変換するボールねじ構とを備えている。例文帳に追加

The vehicular steering device is provided with an electric motor for assisting steering; a parallel axis gear mechanism for transmitting rotation of the electric motor; and a ball screw mechanism for converting rotation transmitted from the parallel axis gear mechanism to linear motion. - 特許庁

電動の回転出力を歯車で伝達する電動システムにおいて、エネルギー消費を少なくしつつ、歯車の歯打ち音を生じにくくする技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for making the occurrence of the beating sound of a gear less likely, while energy consumption is reduced in a motor system where the rotary output of a motor is transmitted by the gear. - 特許庁

第1電動11の出力は、遊星歯車装置20のリングギヤ23に入力され、第2電動12の出力は、遊星歯車装置20の第1サンギヤ21Aに入力される。例文帳に追加

The output of the first motor 11 is input in a ring gear 23 of the planetary gear device 20, and the output of the second motor 12 is input in a first sun gear 21A of the planetary gear device 20, respectively. - 特許庁

電動に回転連絡歯車(13)(14)(15)を介してゼンマイ(21)を設置し、そのゼンマイ(21)の力を利用して電動の起動を助ける。例文帳に追加

A spring (21) is fitted to the motor through rotation connecting gears (13), (14), (15), and starting of the motor is assisted by using the force of the spring (21). - 特許庁

歯車伝達構用電動モータは、三相8極式電動モータであり、1回転中のトルク変動が24回発生する。例文帳に追加

The electric motor for gear transmission structure is of a three-phase 8-pole electric motor and generates 24 times of torque fluctuation in one rotation. - 特許庁

電動本体1の回転出力を減速する減速2の減速歯車構9を、減速ケース10内に収納する。例文帳に追加

The reduction gear mechanism 9 of a reduction gear 2 for decelerating rotational output of a motor main body 1 is accommodated in a reduction gear case 10. - 特許庁

車軸11にガイドレールと歯車12を、架台4にスクリュウジャキと歯車電動機及びバッテリーシステムを取り付け、スクリュウジャキ上部歯車10に車軸11をくわえ込む溝をスクリュウジャキが伸び切った状態で車軸11と一致する高さに設ける。例文帳に追加

An axle 11 is mounted with a guide rail and a gear 12, and a trestle 4 is mounted with a screw jack, a gear electric motor and a battery system, and a groove engaged with the axle 11 is mounted on the upper gear 10 of the screw jack at the height corresponding with the axle 11 under the condition that the screw jack is most stretched. - 特許庁

この回転伝達構は、電動時に、モータ40の回転を第1大歯車32、小歯車34を介して回転筒29に伝達し、この回転筒29の出力歯車28から外歯27を介してズームリングへ伝達する。例文帳に追加

The rotation transmission mechanism is constituted so that the rotation of the motor 40 is transmitted to a rotary barrel 29 through a first large gear 32 and a small gear 34 and transmitted to the zoom ring from the output gear 28 of the barrel 29 through the tooth 27 at a motor-driven operation time. - 特許庁

減速構をハウジングに組み付けた後に、減速構の小歯車と大歯車との間のバックラッシを精度良く測定することのできる電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of performing a high precision measurement of a back-lash between a small gear and a large gear of a deceleration mechanism after the deceleration mechanism is assembled in a housing. - 特許庁

従来の、ポリアミド樹脂製の歯車に比べて耐久性能に優れる上、耐熱性、寸法安定性にも優れた新規な歯車と、それを用いた減速と、かかる減速を用いた電動パワーステアリング装置とを提供する。例文帳に追加

To provide a new gear having superior durability, heat resistance and dimensional stability in comparison with a conventional polyamide resin made wheel, with a reduction gear using the same and with an electric power steering device using the reduction gear. - 特許庁

従来の、ポリアミド樹脂製の歯車に比べて耐久性能に優れる上、寸法安定性にも優れた新規な歯車と、それを用いた減速と、かかる減速を用いた電動式動力舵取装置とを提供する。例文帳に追加

To provide a gear having more excellent durability than a conventional gear made of polyamide resin and excellent dimensional stability, and to provide a speed reducer using the gear, and an electric power steering device using the speed reducer. - 特許庁

コップ式無段変速6を介して三相誘導電動7の動力が動力伝達用歯車対2を駆動し、入力動力は歯車列内を循環する。例文帳に追加

The power transmission gear pair 2 is driven by power of a three-phase induction motor 7 through a cop type continuously variable transmission 6, and the power inputted is circulated through a gear train. - 特許庁

弁軸と減速歯車構との間に一方向の回転伝達構を設けることにより、弁軸側から回転力が加わるときに歯車部品、電動モータ等の保護を図る。例文帳に追加

To protect a gear part, an electric motor, etc., when torque is applied from the side of a valve stem by providing a unidirectional rotation transmission mechanism between the valve stem and a decelerating gear mechanism. - 特許庁

電動車両駆動装置は、第1モータ11と、第2モータ12と、第1遊星歯車構20と、第2遊星歯車構30と、クラッチ装置40と、ホイール軸受とを含む。例文帳に追加

An electric vehicle driving device includes a first motor 11, a second motor 12, a first planetary gear mechanism 20, a second planetary gear mechanism 30, a clutch device 40, and a wheel bearing. - 特許庁

電動車両駆動装置10は、第1モータ11と、第2モータ12と、第1遊星歯車構20と、第2遊星歯車構30と、クラッチ装置40と、ホイール軸受50とを含む。例文帳に追加

An electric vehicle driving device 10 includes a first motor 11, a second motor 12, a first planetary gear mechanism 20, a second planetary gear mechanism 30, a clutch device 40 and a wheel bearing 50. - 特許庁

電動車両駆動装置10は、第1モータ11と、第2モータ12と、第1遊星歯車構20と、第2遊星歯車構30と、クラッチ装置40と、ホイール軸受50とを含む。例文帳に追加

An electric vehicle driving device 10 includes a first motor 11, a second motor 12, a first planetary gear mechanism 20, a second planetary gear mechanism 30, a clutch device 40, and a wheel bearing 50. - 特許庁

減速構はサイクロ減速構であり、遊星外歯車を太陽内歯車に対して偏芯回転させるキャリアに電動モータ回転子の回転を伝達できるように連結している。例文帳に追加

A speed-reduction mechanism is an epicyclic reduction gear mechanism and a rotation of a rotor of an electro-motive motor can be transmitted to a carrier for eccentrically rotating an epicyclic external gear against a sun internal gear. - 特許庁

電動の補助トルクをラックアンドピニオン構へ伝達するための、歯車式減速構の動力伝達効率を高めること。例文帳に追加

To increase the power transmission efficiency of a gear reduction mechanism for transmitting the auxiliary torque of a motor to a rack and pinion mechanism. - 特許庁

遊星歯車構や発電電動を含む冷却対象を冷却するための冷却オイルの過度の温度上昇を抑制する。例文帳に追加

To suppress an excessive temperature rise in cooling oil for cooling a cooling object including a planetary gear train, an electric generator, and an electric motor. - 特許庁

第1のレール2に電動で駆動される歯車8が設けられ、この歯車8が第2のレール3に形成された歯状突起3bに係合することにより、第2のレールが移動される。例文帳に追加

A gear 8 driven by an electric motor is arranged on the first rail 2, and the second rail is moved by engaging the gear 8 with a tooth-shaped projection 3b formed on the second rail 3. - 特許庁

動力伝達軸と歯車の芯金との間にトルクリミッターを介在させた電動パワーステアリング装置において、歯車の噛み合い不良を防止でき、かつ無駄や能不備が生じることをなくすこと。例文帳に追加

To prevent engaging failure of a gear and eliminate waste and malfunction, in the electric power steering device in which a torque limiter is interposed between a power transmitting shaft and a cored bar of a gear. - 特許庁

定周期のモータ速度変動が発生していても、速度変動が低減する歯車伝達用電動モータを備えた歯車伝達構を提供する。例文帳に追加

To provide a gear transmission mechanism having an electric motor for gear transmission which reduces speed fluctuation even if a motor speed fluctuation of a constant cycle is generated. - 特許庁

電動による、歯車を介してのエンジン始動操作に際し、該始動操作の全期間にわたってそれら歯車間の衝突打音を低減可能とするエンジン始動装置を提供する例文帳に追加

To provide an engine starter capable of reducing hammering noise generated from an impact between gears over the entire period of a starting operation when an engine start operation is performed by a motor through the gears. - 特許庁

電動車両10に搭載されたリフト装置24の回動構88においては、回動用モータ35の回転が太陽歯車118に伝達され、遊星歯車126がその周囲を自公転する。例文帳に追加

In the rotary mechanism 88 of the lift device 24 mounted on an electric motor vehicle 10, rotation of a rotary motor 35 is transmitted to a sun gear 118 so that a planetary gear 126 autorotates and revolves around the sun gear. - 特許庁

シートバック5を回動させる電動モータ62によってチルト用歯車64を回転させ、このチルト用歯車64の回転変位を利用してチルト構7を作動させる。例文帳に追加

A gear 64 for tilting is rotated by an electric motor 62 to turn the seat back 5, and the tilting mechanism 7 is actuated by using rotating displacement of this gear 64 for tilting. - 特許庁

制御軸を回転位置を制御する電動アクチュエータ34の回転駆動を平歯車43とウォーム歯車44の2段の減速構40によって減速させた。例文帳に追加

Rotating drive of an electric actuator 34 which controls rotating position of the control shaft is reduced in speed by a two-stage speed reduction mechanism 40 consisting of a spur gear 43 and a worm gear 44. - 特許庁

補助操舵力を伝達する歯車伝達構における歯車の噛合い位置のずれや噛合い歯面間のガタつきを防止して、前記補助操舵力の円滑な伝達を達成する電動式パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To prevent a meshing position of gears from being shifted and to prevent backlash from being generated between meshed tooth surfaces thereof, in a gear transmission mechanism for transmitting auxiliary steering force, so as to attain smooth transmission of the auxiliary steering force. - 特許庁

前記電動モータ12から各走行車輪9に動力伝達を行う歯車構の途中に設けたアイドラー歯車16を、前記刈取走行台車7の車体フレーム8に着脱自在に装着する。例文帳に追加

An idler gear 16 arranged in the middle of a gear line mechanism for transmitting power form the electric motor 12 to each traveling wheel 9 is detachably attached to a body frame 8 of the cutting and traveling carrier 7. - 特許庁

予圧付与構81,82が、各電動モータ161,162の回転軸20に連結された駆動歯車211,212と共通の従動歯車22との接触領域Qに予圧を付与する。例文帳に追加

Preload imparting mechanisms 81 and 82 impart preload to a contact region Q with a driven gear 22 common to driving gears 211 and 212 connected to a rotary shaft 20 of each of the electric motors 161 and 162. - 特許庁

電動モータの回転を減速して回転・直動変換構に伝達する減速ギヤ構の各歯車に必要な耐力をより小さくする。例文帳に追加

To reduce yield strength required for respective gears of deceleration gear mechanism for decelerating rotation of an electric motor and transmitting it to a rotation/linear motion conversion mechanism. - 特許庁

電動モータ1と複数の遊星歯車からなる減速13との間に、パーキング構21を配設する。例文帳に追加

A parking mechanism 21 is arranged between the electric motor 1 and a reduction gear 13 which is composed of a plurality of epicyclic gears. - 特許庁

電動1とインバータ2と回転センサ1aと歯車構3A,3Bとオイルポンプ6とケース7,8,9を一体構造としている。例文帳に追加

The motor 1, the inverter 2, the revolution sensor 1a, the gear mechanisms 3A and 3B, the oil pump 6, and the cases 7, 8 and 9 are structuralized integrally. - 特許庁

例文

電動2A、2Bと遊星歯車式減速12A、12Bの少なくとも一部が貯留した液状流体中に位置する。例文帳に追加

At least, a part of the electric motors 2A and 2B, and a planetary gear type speed reducer 12A and 12B are located in the retained liquid fluid. - 特許庁

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