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「無段変速駆動」に関連した英語例文の一覧と使い方(9ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 無段変速駆動に関連した英語例文

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無段変速駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 470



例文

ミッションケース内に、油圧式変速装置(HST)と、左右の車軸へ駆動力を伝達する左右一対の遊星歯車機構を有する差動機構とを収容する構成において、油圧式変速装置の作動油と、車軸への駆動力伝達機構の潤滑油とに対して異なる油液を用いることができて両者の機能を十分に発揮することを可能とし、また、ミッションケース内における潤滑油の攪拌抵抗を低減して、駆動力伝達効率の向上を図ることができ、燃費の向上を図ることができる作業車両のトランスミッションを提供する。例文帳に追加

To provide a transmission of a working vehicle capable of using different oil liquids for hydraulic fluid of a hydraulic continuously variable transmission and lubricating oil of a driving force transmission mechanism to an axle to provide functions of both of them sufficiently and reducing stirring resistance of lubricating oil in a transmission case to improve efficiency of driving force transmission and improve fuel economy. - 特許庁

電磁駆動弁作動異常判定手90によって前記各気筒の電磁駆動弁28および29のいずれかの作動異常が判定されたときには、伝達トルク容量変更手として機能する油圧制御手94(ベルト挟圧力増加手96)によってその変速機(動力伝達装置)17の伝達トルク容量が一時的に変更(増加)させられるので、その変速機17の耐久性が損なわれたりすることが好適に抑制される。例文帳に追加

When a means 90 for determining an electromagnetic valve malfunction determines an operation malfunction on either of electromagnetic valves 28 or 29 in each cylinder, the transmission torque capacity of a continuously variable transmission (power transmission device) 17 is changed (increased) temporarily by hydraulic control means 94 (belt clamping force increasing means 96) functioning as transmission torque capacity changing means, which prevents the durability of the transmission 17 from being decreased. - 特許庁

また負荷端の第1輪ユニットW100及び第2輪ユニットW200が差速駆動を行うとき、第1変速機CVT100及び第2変速機CVT200が負荷変動により自動的に速度比を制御し、さらに第1安定装置SDT100は、負荷端の第1輪ユニットW100と第2輪ユニットW200との間の回転速度差が釣り合うように稼動する。例文帳に追加

When the first wheel unit W100 and the second wheel unit W200 at the load are driven at differential speed, the first continuous variable transmission CVT100 and the second continuous variable transmission CVT200 automatically regulate the speed ratio with the load variation, and a first stabilizing device STD100 operates to match the speed differential operation drive between the first wheel unit W100 and the second wheel unit W200 at the load. - 特許庁

エンジンEを始動するキック式スタータ25のキックペダル27を支持するキックシャフト26はベルト式変速機Tの車体外側のケーシング38に片持ち支持され、かつ前記キックシャフト26はベルト式変速機Tの駆動プーリ54および従動プーリ59の中心間を結ぶ線分L_1 よりも上方に配置される。例文帳に追加

A kick shaft 26 supporting a kick pedal 27 of a kick starter 25 for starting the engine E cantilevers from a body-covering casing 38 of the belt-drive continuously variable transmission T, and extends above a line segment L1 interconnecting the centers of a driving pulley 54 and a driven pulley 59 of the belt-drive continuously variable transmission T. - 特許庁

例文

車両用駆動装置10では、エンジン52のクランク軸54と車両幅方向両側の車軸56との間に一対の変速機構12L,12Rがそれぞれ設けられており、この変速機構12L,12Rの各入力軸14は、エンジン52のクランク軸54と同一軸とされてクランク軸54と同軸に配置されている。例文帳に追加

In this driving device 10 for a vehicle, a pair of continuously variable transmission mechanisms 12L, 12R are provided between a crank shaft 54 of an engine 52 and both sides of a vehicle width direction, and input shafts 14 of the continuously variable transmission mechanisms 12L, 12R are arranged coaxially with the crank shaft 54 of the engine 52. - 特許庁


例文

駆動プーリ2と従動プーリ4との間にベルト5を巻き掛け、駆動プーリ2への入力トルクMiと駆動プーリ2のベルト巻き掛け半径R_1 との比によって実効ベルト張力Teを算出し、この実効ベルト張力Teに応じてテンショナ装置11の付勢力を制御する変速機である。例文帳に追加

The continuously variable transmission controls energizing force of a tensioner device 11 in accordance with the effective belt tensile force Te by winding a belt 5 between the drive pulley 2 and a driven pulley 4 and computing the effective belt tensile force Te by a ratio of input torque Mi to the drive pulley 2 and the belt winding radius R1 of the drive pulley 2. - 特許庁

エンジン特性及びトルクコンバータ特性を記憶するメモリを有し、トルクコンバータの状態によって、エンジントルクに基づいて、またはエンジン回転速度センサ出力,変速機入力軸回転数センサ出力、及びトルクコンバータ特性に基づいて変速機入力トルクを求め、変速機入力トルクと目標駆動軸トルクから求めた目標変速比を実現するように変速機を制御する。例文帳に追加

A memory for storing an engine characteristic and a torque converter characteristic is provided, transmission input torque is obtained according to the state of the torque converter based on engine torque or an engine revolution speed sensor output, transmission input shaft revolution number sensor output and the torque converter characteristic, and the continuously variable transmission is controlled so that a target speed-change ratio obtained from the transmission input torque and target driving shaft torque is obtained. - 特許庁

この駆動装置1は、入力側回転部材412から出力側回転部材422への駆動トルクの伝達を禁止あるいは低減できるトルク伝達制御手(クラッチ3)と、変速機4の運転停止期間が所定の閾値以上であるか否かを判定する停止期間判定手(制御装置5)とを備えている。例文帳に追加

The driving device 1 is provided with a torque transmitting control means (clutch 3) which can inhibit or reduce transmission of drive torque from an input side rotating member 412 to an output side rotating member 422 and a stopping period determination means (control device 5) which determines whether not or an operation stop period of a continuously variable transmission 4 is equal to or more than a predetermined threshold value. - 特許庁

Vベルト式の変速機のドライブプーリの一部を構成する可動プーリ半体と、変速用電動モータとの間に、変速用電動モータのモータ軸に固設される駆動ギヤに噛合する第1大径ギヤならびに第1大径ギヤと同軸の第1小径ギヤを一体に有する第1アイドルギヤと、第1小径ギヤに噛合する第2大径ギヤならびに第2大径ギヤと同軸の第2小径ギヤを一体に有する第2アイドルギヤとを含む変速用減速ギヤ機構が介設される小型車両用パワーユニットにおいて、左右の重量バランスを最適化する。例文帳に追加

To optimize lateral weight balance in a power unit for a small vehicle. - 特許庁

例文

一対の可変容量ポンプ3及び可変容量モータ4より構成されるHST(静油圧駆動変速機)10を備えた油圧式変速装置9であって、低速時にはモータ押しのけ容量Vmを最大としてポンプ用アクチュエータ6によりポンプ押しのけ容量Vpを変えることで変速し、高速時にはポンプ押しのけ容量Vpを最大としてモータ用アクチュエータ7によりモータ押しのけ容量Vmを変えることで変速する。例文帳に追加

In a low speed operation, a motor displacement Vm is made maximum and a pump displacement Vp is changed by an actuator 6 for a pump to change the speed, while in high speed operation, the pump displacement Vp is made maximum and the motor displacement Vm is changed by the actuator 7 for the motor to change the speed. - 特許庁

例文

変速制御のための駆動装置におけるピストンとシリンダとの同軸度を容易に確保できるとともに、ピストンがシリンダに対して傾いても、ピストンに接触するシール部材とシリンダボア内面とのシール状態(接触状態)を確実に確保できる安価なトロイダル型変速機を提供する。例文帳に追加

To provide an inexpensive toroidal continuously variable transmission for easily securing coaxiality between a piston and a cylinder in a drive mechanism for shift control while ensuring a sealing condition between a seal member and a cylinder bore inner face contacting the piston even when the piston is inclined to the cylinder. - 特許庁

水陸両用車用のパワートレーンは、船舶推進ユニット(36)と、変速伝動装置とすることのできる変速伝動装置(32)を含む路上伝動装置とを駆動する原動機(26)を備え、入力および出力シャフトの両方を車両の長手軸および横軸の両方に直角に位置合せされた状態で取り付けられる。例文帳に追加

A power train for the amphibious vehicle includes a prime mover (26) for driving a ship propulsion unit (36) and an on-road transmission device including a speed change transmission device (32) being a continuously variable transmission device, and is mounted in a state that both input/output shafts are aligned at a right angle to both longitudinal and horizontal shafts of the vehicle. - 特許庁

本発明にかかる電子制御装置300は、油圧制御部200に対して、変速機100のプライマリプーリ130における油圧Pin及びセカンダリプーリ150における油圧Poutの目標値である目標油圧Pintrg,Pouttrgに基づいた駆動指令を出力することにより、各プーリ130,150における油圧Pin,Poutを操作して変速比γを制御する。例文帳に追加

An electronic control device 300 controls a change gear ratio γ by outputting a drive command based on target oil pressure Pintrg, Pouttrg which are target values of oil pressure Pin in a primary pulley 130 and oil pressure Pout in a secondary pulley 150 of the continuously variable transmission 100 to a hydraulic control part 200 to thereby operate the oil pressure Pin, Pout in the respective pulleys 130, 150. - 特許庁

機関駆動式のオイルポンプから供給される作動油の圧力に基づいて作動する油圧式のアクチュエータと、変速比を連続的に変更可能な変速機とを搭載した車両において、同アクチュエータにおける作動油の供給油圧不足を補うことができ、これを適切な態様をもって作動させることのできる車両制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle controller which can compensate for a supply oil pressure shortage of hydraulic fluid in a hydraulic actuator and operate it in a suitable mode in a vehicle equipped with the hydraulic actuator operated based on a pressure of the hydraulic fluid supplied from an engine drive type oil pump, and a continuously variable transmission capable of continuously changing a speed-change ratio. - 特許庁

ハイブリッド車変速モードから電気自動車固定変速モードへのモード遷移要求時、モード遷移に要する時間を短く抑えることを選択条件とし、駆動力要求に合致した適切なモード遷移経路を選択することができるハイブリッド車のモード遷移制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a mode transition control device for a hybrid vehicle capable of selecting an appropriate mode transition route meeting drive force request under a selection condition of keeping time required for mode transition short at a time of a mode transition request from a hybrid vehicle continuously variable transmission mode to a electric vehicle fixed transmission mode. - 特許庁

エンジン出力を変速機で変速して駆動輪へ伝達する車両がエンジンのスロットル開度を低開度領域に保持して走行する場合において、一定速走行を所望する運転者がアクセルペダルの踏み込み量を上手く加減することができないために、アクセルペダルを戻したり踏み込んだりといったハンチングを繰り返すことを防止する。例文帳に追加

To prevent repetitive hunting that an accelerator pedal is returned and stepped on because a driver who wants to travel at a constant speed can not suitably control an acceleration pedal stepping amount in the case that the vehicle transmitting engine output to a driving wheel by the shift of a continuously variable transmission travels with the engine throttle opening retained in a low opening region. - 特許庁

変速機1において、駆動力が伝達される入力軸2とピニオンシャフト7とを同一速度で回転させることで偏心機構4の偏心量R1を維持し、入力軸2とピニオンシャフト7の回転速度を異ならせることで偏心量R1を変更するようにして、変速比iを制御する。例文帳に追加

In this continuously variable transmission 1, the eccentricity R1 of the eccentric mechanism 4 is maintained by rotating an input shaft 2 to which driving force is transmitted and a pinion shaft 7 at the same speed, and the eccentricity R1 is changed by rotating the input shaft 2 and the pinion shaft 7 at different speeds, so as to control the gear ratio i. - 特許庁

ATVのVベルト式変速機30において、変速比の調整のためにプライマリシーブ軸31の回転数を検出する回転数センサ74の計測板73が、エンジン20の駆動力が一側から入力されるプライマリシーブ軸31のプライマリシーブ32より他側のプライマリシーブ軸31上に配置される。例文帳に追加

In the V-belt type continuously variable transmission 30 for ATV, a measurement plate 73 of a rotation speed sensor 74 detecting rotation sped of a primary sheave shaft 31 for adjustment of transmission gear ratio is arranged above another side of the primary sheave shaft 31 rather than one side of the primary sheave shaft 31 to which drive force from an engine is input. - 特許庁

プーリ対間端ベルト掛渡し式変速装置に於て、駆動プーリ対のベルト挟み径と被動プーリ対のベルト挟み径とを相反的に変更させるベルト挟み径調節手が、プーリ対により端ベルトに対し伝達トルクの増大に応じて増大するベルト挟み圧を作用させるベルト挟み圧生成手を介してベルト挟み径を調節するようにする。例文帳に追加

In endless belt laying type continuously variable transmission between pulling pairs a belt nip diameter adjusting means for reciprocally varying the belt nip diameters of a driving pulley pair and driven pulley pair adjusts the belt nip diameter through the medium of a belt nip pressure generation means for acting belt nip pressure which is increased by the pulley pair according to increase of transmission torque to the endless belt. - 特許庁

直流モータ32の正転および逆転のうち、シフトダウンさせる逆転時に力を付加作用させるリターンスプリング62を設けることにより、モータ32の正転時と逆転時とで要求電流が異なるように構成された変速機13のモータ駆動装置90である。例文帳に追加

The motor drive device 90 of a continuously variable transmission 13 is constituted in such a way that request currents may differ between normal rotation and reverse rotation of a motor 32 by installing a return spring 62 for allowing a force to additionally operate at reverse rotation for shift-down in normal rotation or reverse rotation of the DC motor 32. - 特許庁

ベルト式の変速機構1と、遊星歯車機構2と、直結クラッチCD と、高速モード用クラッチCH とを有し、遊星歯車機構2と高速モード用クラッチCH とが、駆動プーリー6と同一軸線上に配置されている。例文帳に追加

This transmission is provided with a belt type continuously variable transmission mechanism 1, a planetary gear mechanism 2, a lock-up clutch Cd, a high-speed mode clutch CH, and the planetary gear mechanism 2 and the high-speed mode clutch CH are disposed coaxially with a drive pulley 6. - 特許庁

前記クラッチ操作部材を入り操作したときは、エンジン回転数を予め設定された目標回転数まで低下させながら、前記油圧変速機を増速方向に駆動させて前記走行部の走行速度を維持するように構成する。例文帳に追加

When the clutch operation member is engaged, the hydraulic continuously variable transmission is driven in an acceleration direction and the traveling speed of the traveling unit is maintained while reducing the number of revolutions of the engine to a preset target number of revolutions. - 特許庁

ディスク/ローラ型変速機に於ける駆動油の油温センサの故障に起因してローラに対するディスク挟圧力が不足し、ディスクまたはローラの作動面に過大滑りによる大きな損傷が生ずることを確実に防止する。例文帳に追加

To surely prevent the occurrence of large damage by excessive sliding on an operation surface of a disc or a roller, by a shortage of disc sandwiching pressure to the roller, due to failure of an oil temperature sensor of driving oil, in a disc/ roller type continuously variable transmission. - 特許庁

変速機は、少なくとも平面内で枢動可能に支持されているクランク24と、クランク24上に滑動可能に支持されている支点22と、支点22を平面内の少なくとも所定範囲内で任意の位置に移動させる駆動部と、を備える。例文帳に追加

The continuously variable transmission includes a crank 24 pivotally supported at least within a plane, a fulcrum 22 supported so as to be slidable on the crank 24, and a driving unit that moves the fulcrum 22 to any position at least within a prescribed range in a plane. - 特許庁

燃費優先変速比モードを選択しての走行時に高負荷走行が続く場合、駆動力を維持したままでモータ発熱を回避することができるができるハイブリッド車のモータ発熱回避制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device for preventing the heat generation of a motor in a hybrid car capable of preventing the motor heat generation while keeping driving force in a case when high load traveling is continued in traveling under the selection of a fuel consumption-priority infinitely variable gear ratio mode. - 特許庁

駆動プーリ2と従動プーリ4との間にベルト5を巻き掛け、両プーリのプーリ溝幅を互いに逆方向に変化させて変速比を階に可変とするとともに、ベルトの緩み側にテンションローラを押し付けてベルト張力を得るテンショナ装置11を備える。例文帳に追加

In a tensioner device 11, a belt 5 is stretched across a drive pulley 2 and a driven pulley 4, a gear ratio is varied steplessly by changing the pulley groove widths of both pulleys in reverse directions to each other, and a tension roller is pressed against the belt on the loosened side to provide a belt tension. - 特許庁

エンジンから伝動装置への伝達動力で駆動される冷却ファンによる油圧式変速部の冷却を図る草刈機でありながら、さらにはオイルクーラの採用によって冷却性能のアップを図りながら、刈り草の付着や絡み付きの問題を回避しやすくする。例文帳に追加

To provide a lawn mower which is meant to cool hydraulic continuously variable speed-change portions, with a cooling fan driven by transmission power transmitted from an engine to a transmission device, which can adopt an oil cooler for improving the cooling performance, and which can avoid the problems of adherence and entanglement of mowed lawn. - 特許庁

金属チェーン40を一対のプーリに巻き掛け、プーリとチェーンとの間の接触摩擦力により駆動力を発生させると共に、チェーンの巻き掛け径を油圧によるチェーン挟圧力によって連続的に変更可能な車両用変速機である。例文帳に追加

The vehicular continuously variable transmission can continuously change a winding diameter of the chain under a hydraulic chain clamping pressure, by generating a driving force by the frictional contact force between a pulley and the chain, by winding the metallic chain 40 on a pair of pulleys. - 特許庁

駆動軸82からトロイダル型変速機30aの入力軸11bへのトルク伝達、並びにこの入力軸11bから遊星歯車機構31aに繋がる伝達軸34aへのトルク伝達を、十分な耐久性を確保して確実に行なえる構造を実現する。例文帳に追加

To achieve a construction ensuring torque transmission from a drive shaft 82 to an input shaft 11b of a toroidal type continuously variable transmission 30a and torque transmission from the input shaft 11b to a transmission shaft 34a linked to a planetary gear mechanism 31a, and securing enough durability. - 特許庁

低車速走行時には、変速といった特性を維持しながらも、高車速走行時には、動力減の駆動力を直接的に流体圧モータ側に伝えるようにして、伝達効率が悪くなるのを避けることのできるハイドロスタティックトランスミッション装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a hydrostatic transmission device that avoids any degradation in transmission efficiency by maintaining a continuously variable transmission gear ratio control characteristic at low vehicle speed and transmitting the driving force of a power source directly to its hydraulic motor at high vehicle speed. - 特許庁

低速走行時には、変速といった特性を維持しながらも、高速走行時には、動力源の駆動力を直接的に油圧モーター側に伝えるようにして、伝達効率が悪くなるのを避けることのできるハイドロスタティックトランスミッション装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a hydrostatic transmission device which can avoid degradation of the transmitting efficiency by introducing such a structure that the characteristics including continuous variable speed change are maintained in the low speed running and the drive force of a power source is transmitted directly to a hydraulic motor in the high speed running. - 特許庁

エンジンEをトロイダル型変速機Tを介して遊星歯車機構Pのサンギヤに接続し、駆動輪Wを遊星歯車機構Pのリングギヤに接続し、サンギヤおよびリングギヤを第1クラッチC1で接続する。例文帳に追加

An engine E is connected to the sun gear of a planetary gear mechanism P via the toroidal continuously variable transmission T and a driving wheel W is connected to the ring gear of the planetary gear mechanism P, with the sun gear and the ring gear connected to each other by a first clutch C1. - 特許庁

傾斜センサを用いる事なく、変速装置を組み込んだ車両の、発進方向の路面の傾斜状態を求め、更に、出力軸から出力される駆動力(クリープ力)を、この求めた傾斜状態に応じた最適な値に調節する。例文帳に追加

To adjust driving force (creep force) outputted from an output shaft to an optimal value corresponding to a determined inclined state, by determining the inclined state of a road surface in the starting direction of a vehicle incorporated with a continuously variable transmission, without using an inclination sensor. - 特許庁

穀稈を刈取る刈取機3を回転駆動する油圧式変速装置15は、刈取機3を支持する支持装置8と、脱穀機10の前側板11aと、穀稈を脱穀機3へ案内する入口漏斗12と、走行車台2の上側面とに囲まれた空間部(イ)へ配設した構成である。例文帳に追加

This hydraulic continuously variable transmission 15 for rotating the reaper 3 for reaping the grain straws is disposed in a space surrounded with a supporter 8 for supporting the reaper 3, the front side plate 11a of a thresher 10, an entrance funnel 12 for guiding grain straws to the thresher 10, and the upper side of a travel vehicle 2. - 特許庁

エンジンEをトロイダル型変速機Tを介して遊星歯車機構Pのサンギヤに接続し、駆動輪Wを遊星歯車機構Pのリングギヤに接続し、サンギヤおよびリングギヤを第1クラッチC1で接続する。例文帳に追加

An engine E is connected to a sun gear of a planetary gear mechanism P through a toroidal-type continuously variable transmission T, a driving wheel W is connected to a ring gear of the planetary gear mechanism P, and the sun gear and the ring gear are connected by a first clutch C1. - 特許庁

各パワーローラ13、13の揺動中心軸の方向を傾斜させるキャスタ角を持たせる事により、高効率のトロイダル型変速機35を備えた構造で、構造を複雑化せずに、被駆動部を両方向に回転させる事ができる構造を実現する。例文帳に追加

To achieve a structure capable of rotating a driven part in both directions without complicating the structure by the structure having a highly efficient toroidal type stepless transmission 35 by providing caster angles inclining the directions of oscillation center axes of each of power rollers 13, 13. - 特許庁

駆動プーリ軸95および被動プーリ軸96のうちクラッチ93が設けられる特定プーリ軸96に、クラッチ93に作動油を導くクラッチ制御油路224と、変速機に潤滑油を導く潤滑油路222とが、同軸にかつ軸方向に離隔して設けられる。例文帳に追加

On a specified pulley shaft 96 out of a driving pulley shaft 95 and a driven pulley shaft 96, where the clutch 93 is provided, a clutch control oil path 224 for introducing operating oil to the clutch 93 and a lubricating oil path 222 for introducing lubricating oil to the continuously variable transmission are provided coaxially in axially isolated relation. - 特許庁

変速機は、プライマリ圧制御弁を介して調圧されるプライマリ圧が供給されるプライマリプーリと、セカンダリ圧制御弁を介して調圧されるセカンダリ圧が供給されるセカンダリプーリと、双方のプーリに巻き付けられる駆動ベルトとを有している。例文帳に追加

A continuously variable transmission includes a primary pulley on which primary pressure regulated via a primary pressure control valve is supplied, a secondary pulley on which secondary pressure regulated via a secondary pressure control valve is supplied, and a drive belt wound around both of the pulleys. - 特許庁

ベルト式変速機1は、入力軸111とプライマリプーリ軸21とを連結して入力軸111の入力された駆動力をセカンダリプーリ3に同一回転方向に伝達し、入力軸111とリバース軸4とを連結して逆回転方向に伝達する。例文帳に追加

The belt type continuously variable transmission 1 transmits input drive force of the input shaft 111 to the secondary pulley 3 in a same rotation direction by connecting the input shaft 111 and the primary pulley shaft 21, and transmits in a reverse rotation direction by connecting the input shaft 111 and the reverse shaft 4. - 特許庁

高温運転時においても、従来と同様の油膜形成状態を維持しながら、トラクション係数を高く保持することができ、押し付け力を高めることなく大きな駆動力を伝達することができる自動車用のトロイダル式変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a troidal continuously variable transmission for an automo bile which can maintain the high traction coefficient, and transmit the large driving force without increasing the pressing force while maintaining the oil film forming condition similar to the conventional one even in the operation at high temperature. - 特許庁

低車速走行時には、変速といった特性を維持しながらも、高車速走行時には、動力源の駆動力を直接的に油圧モータ側に伝えるようにして、伝達効率が悪くなるのを避けることのできるハイドロスタティックトランスミッション装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a hydrostatic transmission device that avoids any degradation in transmission efficiency by maintaining a continuously variable transmission gear ratio control characteristic at low vehicle speed and transmitting the driving force of a power source directly to its hydraulic motor at high vehicle speed. - 特許庁

外部動力によって駆動される可変容量型のポンプと、これに連通接続されたモータとを共通のケーシングに収容してなる油圧式変速装置において、チャージ回路へのチャージ油供給を確実なものにして油切れの発生を抑制することができるようにする。例文帳に追加

To restrain the occurrence of oil shortage by surely supplying charge oil to a charge circuit in a hydraulic continuously variable transmission housing a variable displacement pump driven by external power and a motor communicatively connected therewith in a common casing. - 特許庁

車両1が備える走行装置100は、内燃機関2が発生する動力を、左側前輪5L、右側前輪5Rへ伝達する変速機20と、必要に応じて内燃機関2が発生する動力の一部が伝達される駆動力配分装置10とを備える。例文帳に追加

The travel device 100 provided on a vehicle 1 is provided with a variable transmission 20 to transmit power generated by an internal combustion engine 2 to the left front wheel 5L and the right front wheel 5R, and a drive force distribution device 10 to which part of the power generated by the internal combustion engine 2 is transmitted as necessary. - 特許庁

ベルト式変速機30は、エンジン29からの駆動力が伝達されるプライマリシーブ71と、セカンダリシーブ72と、プライマリシーブ71とセカンダリシーブ72とに巻き掛けられた樹脂ブロックベルトからなるVベルト73とを備えている。例文帳に追加

The belt type continuously variable transmission 30 comprises the primary sheave 71 to which driving force is transmitted from an engine 29, the secondary sheave 72, and the V-belt 73 as a resin block belt wrapped around the primary sheave 71 and the second sheave 72. - 特許庁

そして、この様に変化させる事により、トロイダル型変速機4の最大減速比、最大増速比、並びに、上記最大減速状態から最大増速状態にまで変化させるのに必要とされる上記ステッピンモータ29の駆動量を求める。例文帳に追加

Then, performing the change like this, determined are a speed maximally decreasing ratio of the toroidal type stepless speed change device 4, a speed maximally increasing ratio, and a driving magnitude of the stepping motor 29 required to perform the change from the maximally decelerated state to the maximally accelerated state. - 特許庁

左右のクローラ走行装置14を左右の油圧ポンプ21と油圧モータ25から構成する静油圧式変速装置(HST)によって駆動する作業車輛において、前記油圧ポンプ21のPTO軸21bにより冷却ファン26を駆動すると共に、該冷却ファン26に対向してオイルクーラ18を配置する。例文帳に追加

In a working vehicle wherein left and right crawler running devices 14 are driven by the hydrostatic continuously variable transmission (HST) composed of left and right hydraulic pumps 21 and hydraulic motors 25, a cooling fan 26 is driven by a PTO shaft 21b of the hydraulic pump 21, and the oil cooler 18 is disposed oppositely to the cooling fan 26. - 特許庁

セカンダリ軸12を駆動側として回転シャフト48aにより変速機10を駆動した状態のもとで、チェーン15のうちセカンダリプーリからプライマリプーリに向けて移動する押し込み領域における変位部位の発生を検出することにより、ピン抜けが発生しているか否かを検査する。例文帳に追加

Under a state where a non-stage transmission 10 is driven by a rotary shaft 48a with a secondary shaft 12 as a driving side, the generation of a displaced portion in a pushed-in area moving from a secondary pulley to a primary pulley in the chain 15 is detected, thereby checking whether or not pin omission occurs. - 特許庁

左右の走行装置を各別に駆動する一対の静油圧式変速装置を備える伝動構造でありながら、左右走行装置の駆動負荷が相違しても、左右走行装置の速度差が発生しにくいように優れた直進性が発揮されるようにするとともに構造簡単に得ることができるようにする。例文帳に追加

To achieve in a simple structure the excellent straight forward traveling property so as to prevent the occurrence of speed difference between right and left traveling devices even if driving loads of the right and left traveling devices are different, despite a transmission structure equipped with a pair of hydrostatic continuously variable transmissions for respectively driving the right and left traveling devices. - 特許庁

そこで、本発明は、上記課題を解決するために、油圧ポンプ2aと、該油圧ポンプ2aから循環される作動油によって駆動される油圧モ−タ2bとを一体に組み合わせて構成した油圧変速装置2をコンバイン3に搭載して刈取前処理装置4と脱穀装置5のフィ−ドチエン6とを伝動する構成としたコンバインの刈取駆動装置としたものである。例文帳に追加

This reaping driving apparatus of the combine harvester is formed so that a hydraulic non-stage transmission 2 formed by integrally combining a hydraulic pump 2a with a hydraulic motor 2b driven with a hydraulic oil circulated from the hydraulic pump 2a is mounted on a combine harvester 3 to transmit the reaping pre-treating device 4 and the feed chain 6 of the threshing apparatus 5. - 特許庁

例文

エンジンEの駆動力をメインシャフト17からベルト式変速機24およびカウンタシャフト23を介して車輪Wに伝達して走行する際に、前記駆動力がカウンタシャフト23から動力伝達手45を介してモータ・ジェネレータMGに逆伝達されるのをワンウェイクラッチ33により阻止し、モータ・ジェネレータMGの引きずりによる駆動力の損失を防止することができる。例文帳に追加

When traveling by transmitting the driving force of the engine E from a main shaft 17 to wheels W through a belt type continuously variable transmission 24 and a counter shaft 23, an one-way clutch prevents the driving force from being reversely transmitted from the counter shaft 28 to a motor generator MG through a drive transmitting means 45, thereby prevent the loss of the driving force due to dragging of the motor generator MG. - 特許庁

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