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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 無段変速駆動に関連した英語例文

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無段変速駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 470



例文

変速経路と直結駆動経路を並列に有する変速機において伝達経路の切換え応答性を向上させる。例文帳に追加

To enhance transmission route switching responsiveness in a transmission having continuously variable transmission routes and direct connection driving routes in parallel. - 特許庁

固定変速モードから変速モードへの切り替えに際して駆動力不足によるドライバビリティの低下を防止する。例文帳に追加

To prevent reduction of drivability caused by an insufficient driving force in switching a speed change mode from a fixed speed change mode to a continuous speed change mode. - 特許庁

変速機の変速比の制御を、電動モータのような特別の駆動源を必要とせずに行えるようにする。例文帳に追加

To control the gear ratio of a continuously variable transmission without requiring a special driving source such as an electric motor. - 特許庁

前記入力プーリ155の下方に、前記油圧変速機53,54からの変速出力にて駆動するPTOプーリ119を配置する。例文帳に追加

Below the input pulley 155, a PTO pulley 119 is disposed which is driven by the varied output power from the hydraulic continuously variable transmissions 53, 54. - 特許庁

例文

刈取部4は専用の刈取搬送用変速装置21により走行速度に同調して回転速度を変速駆動する。例文帳に追加

The reaping unit 4 is driven while changing the rotating speed by a dedicated stepless speed-changing device 21 for reaping and conveyance so as to synchronize with a traveling speed. - 特許庁


例文

刈取部4は専用の刈取搬送用静油圧式変速装置21により走行速度に同調して回転速度を変速駆動する。例文帳に追加

A reaping part 4 is driven at a rotational speed variable synchronously with traveling speed of a combine harvester by a dedicated hydrostatic continuously variable transmission 21 for reaping and transportation. - 特許庁

ロー位置に変速制御する際の駆動力の抜けを防止することができる車両用変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a stepless transmission for a vehicle capable of preventing loss of driving power when shifting and controlling to a low position. - 特許庁

自動二輪車には、変速機の変速比を制御するとともに、エンジンの駆動を制御する制御装置とが設けられる。例文帳に追加

This motorcycle includes a control device controlling the gear ratio of a continuously variable transmission and also controlling the driving of an engine. - 特許庁

固定変速モードから変速モードへの切り替えに際し、各種駆動系への負担増を回避しつつ燃費の悪化を回避する。例文帳に追加

To circumvent the increase in the load on various driving systems, while circumventing deterioration in the fuel economy, in switching a speed change mode from a fixed-speed change mode to a continuous-speed change mode. - 特許庁

例文

変速機の駆動力の伝達効率を高く維持したまま、動力伝達装置の最小変速比を小さくする。例文帳に追加

To reduce the minimum shifting ratio of a power transmission device while highly keeping the transmission efficiency of driving force in a stepless transmission. - 特許庁

例文

差動部11の有変速状態と変速状態との切換と自動変速部20の変速との同時切換において切換ショックが抑制される車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a vehicular drive apparatus that reduces switching shocks when simultaneously switching a differential part 11 between a stepped transmission state and a stepless transmission state and an automatic transmission part 20. - 特許庁

変速部の変速比と有変速部の変速比とを好適な燃費が得られるように制御する車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a driving device for a vehicle, controlling the gear ratio of a continuously variable speed transmission part and the gear ratio of a stepped shifting part to obtain favorable fuel consumption. - 特許庁

摩擦車式変速機を有し、従来における総輪駆動変速機に比べて少ない部品数で済まされる総輪駆動トロイダル式変速機を提供する。例文帳に追加

To provide an all-wheel drive type toroidal transmission for an automobile having a friction wheel type continuously variable transmission capable of managing with a small number of components smaller than that of a conventional all-wheel drive transmission. - 特許庁

変速機を備えた車両において、変速時の駆動系のイナーシャトルクをエンジントルクにより補償するにあたり、変速機制御系の伝達特性モデルを高次化することなく変速時の駆動力の変動を抑制する。例文帳に追加

To suppress the fluctuation of a driving force when gear is shifted without bringing a transmission characteristic model of a continuously variable transmission control system to a high order when inertia torque of a drive system is compensated by engine torque when gear is shifted in a vehicle provided with a continuously variable transmission. - 特許庁

4輪駆動かつ変速が可能な車両駆動システムにおけるモータ数及び損失トルクの低減。例文帳に追加

To reduce the number of motors and loss torque, in a vehicle drive system capable of four-wheel driving and stepless speed change. - 特許庁

ニュートラル制御を行う変速機を搭載した4輪駆動車両において、2輪駆動車両と同等の燃費効果を実現する。例文帳に追加

To achieve fuel economy effect equivalent to a two wheel drive vehicle in a four wheel drive vehicle equipped with a continuously variable transmission performing neutral control. - 特許庁

従動回転部材55および駆動輪間に、変速機Tの出力の駆動輪への伝達を断・接する遠心クラッチ80が介設される。例文帳に追加

A centrifugal clutch 80 that connects and disconnects transmission of the output of continuously variable transmission T to the driving wheel is interposed between the driven rotating member 55 and the driving wheel. - 特許庁

駆動源の駆動力の一対の変速機構への伝達効率を向上させると共に前輪の回転差の精度を向上させる。例文帳に追加

To improve efficiency for transmitting a driving force of a driving source to a pair of continuously variable transmission mechanisms, and accuracy of a rotation difference of front wheels. - 特許庁

三輪自転車11の操舵装置は、ペダル40からの動力により駆動される変速装置30と、変速装置30の変速比を調節する調節手Rと、を備える。例文帳に追加

The steering device of a tricycle 11 includes a continuously variable transmission 30 driven by power from a pedal 40 and an adjusting means R which adjusts gear ratio of the continuously variable transmission 30. - 特許庁

動力源からの駆動力を、変速部を介して駆動輪に向けて伝達するようにした車両用駆動装置に対し、変速部のスリップ発生に起因する入力側の高回転化を防止する制御が可能な車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a vehicular driving device, performing control to prevent increase of rotation on an input side caused by slip occurrence of continuously variable transmission part to the vehicular driving device wherein driving force from a power source is transmitted to drive wheels through the continuously variable transmission part. - 特許庁

変速機1は、エンジン2に接続される入力部材21と駆動車輪3に接続される出力部材22とを有する変速装置20を備えており、エンジン2と駆動車輪3との相対回転を動力循環することなく変速し得る。例文帳に追加

This continuously variable transmission 1 includes a continuously variable transmission 20 with an input member 21 connected to an engine 2 and an output member 22 connected to a driving wheel 3, and it is capable of continuously varying the speed of the relative rotation between the engine 2 and the driving wheel 3 without performing power circulation. - 特許庁

ベルト式変速機を備えた車両において、駆動輪がスリップ状態からグリップ状態に復帰する際に駆動源からベルト式変速機に入力されるトルクを低減する。例文帳に追加

To reduce input torque from a driving source to a belt type continuously variable transmission when a driving wheel recovers from a slip state to a grip state, in a belt type continuously variable transmission. - 特許庁

左右のクローラ走行装置1を一対の油圧式の変速装置21,22で独立的に駆動するとともに、刈取作業り部3を油圧式の変速装置23で駆動するよう構成してある。例文帳に追加

The transmission structure is designed to independently drive a left and a right crawler apparatuses 1 with a pair of hydraulic infinitely variable gears 21 and 22 and drive a reaping operation part 3 with a hydraulic infinitely variable gear 23. - 特許庁

エンジンから、走行装置を駆動する静油圧式変速装置と、刈取装置及びフィードチェンを駆動する静油圧式変速装置とへの入力伝動経路を簡素化して、コンバインを安価に提供する。例文帳に追加

To inexpensively provide a combine harvester by simplifying an input transmission path from an engine to a hydrostatic continuously variable transmission for driving a running gear and a hydrostatic continuously variable transmission for driving a reaping apparatus and a feed chain. - 特許庁

変速機の出力軸と被駆動体の回転軸との接続を容易にでき、且つ、出力軸の回転速度を被駆動体の回転軸に精度良く伝達できる変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a gearless drive mechanism, facilitating the connection between an output shaft of a continuously variable transmission and a rotating shaft of a driven body, and transmitting the rotating speed of the output shaft to the rotating shaft of the driven body with good accuracy. - 特許庁

2輪駆動と4輪駆動との切り替わり時に変速機を制御することで燃費、ドライバビリティを向上させた変速機制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control unit of a continuously variable transmission capable of improving fuel consumption and driveability by controlling the continuously variable transmission when switching between two-wheel driving and four-wheel driving. - 特許庁

可走行装置(1)を駆動する静油圧式変速装置(2)と、刈取装置(3)及びフィードチェン(4)を駆動する静油圧式変速装置(5)とを、走行ミッションケース(6)に対して一体的に取り付ける。例文帳に追加

The combine harvester comprises a traveling transmission case (6) integrally equipped with a hydrostatic continuously variable transmission (2) for driving the running gear (1) and a hydrostatic continuously variable transmission (5) for driving a reaping apparatus (3) and the feed chain (4). - 特許庁

変速機の自動変速制御に手動による変速比の変更制御を加味する上で望ましいと思われる制御態様を実行する車輌駆動装置の変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission control device of a vehicle driving device for performing a control mode considered to be desirable in taking the manual change control of a change gear ratio into account in an automatic transmission control of a continuously variable transmission. - 特許庁

変速モードと固定変速比モードとを有するハイブリッド車両の駆動制御装置において、変速時にバッテリの入出力パワー制限を守り、かつ、変速ショックを低減する。例文帳に追加

To keep an input/output power limit of a battery in gear shift, and to reduce a gear-shift shock in a drive control device of a hybrid vehicle having a continuously-variable transmission mode and a fixed transmission gear ratio mode. - 特許庁

走行装置を駆動する静油圧式変速装置を変速操作する人為操作自在な変速操作具24を備え、変速操作具24を中立状態に位置決めする位置決め機構70を備えている。例文帳に追加

The gear shift device is equipped with: a gear shift lever 24 which performs a gear shift of the static hydraulic stepless speed change device for driving a traveling device and can be manually freely operated; and a positioning mechanism 70 which positions the gear shift lever 24 at a neutral state. - 特許庁

遊星伝動部30を、静油圧式変速部11が正回転変速状態と逆回転変速状態のいずれに変速された状態においても前進用の駆動力を出力するように構成してある。例文帳に追加

A planetary transmission unit 30 is constituted to output the driving force for advancing even when a hydrostatic continuously variable transmission unit 11 is shifted to either of a positive rotation speed change state and a negative rotation speed change state. - 特許庁

走行駆動変速装置23の走行駆動停止状態ないし後進駆動状態の検出に基づき、第3の手としてフィ−ドチェン15の駆動を停止する。例文帳に追加

The drive of the feed chain 15 is stopped as a third means on the basis of the detection of the traveling drive stop state or the backward drive state of the continuously variable gear 23 for traveling drive. - 特許庁

車体15の両側に回動推進手11,12を設け、回動推進手11,12を独立して駆動する2系統の駆動変速機6,9が変速機4,7を有する。例文帳に追加

Rotary propelling means 11 and 12 are provided on both sides of a vehicle body 15 and two drive transmissions 6 and 9 independently driving the rotary propelling means 11 and 12 have respective continuously variable transmissions 4 and 7. - 特許庁

停車時にブレーキ操作を必要とすることなく車両の駆動を防止することができる変速機の制御装置及び変速機の変速比算出方法を提供する。例文帳に追加

To provide a control device and a gear ratio calculating method for continuously variable transmission can prevent driving of a vehicle without needing brake operation during stopping of the vehicle. - 特許庁

変速装置を、トロイダル型変速機の変速比を調節する事により、駆動源により入力軸を一方向に回転させた状態のまま出力軸を停止させられるものとする。例文帳に追加

In the continuously variable transmission device, the speed ratio of a toroidal type continuously variable transmission is controlled to stop an output shaft as an input shaft remains rotated in one direction by a driving source. - 特許庁

非円形歯車の回転にともない、歯車式変速機の変速比が変化した場合に、歯車式変速機から駆動部材に伝達されるトルクの変化を抑制する。例文帳に追加

To restrain variation of torque transmitted to a driving member from a gear type continuously variable transmission when a gear ratio of the gear type continuously variable transmission is varied in accordance with rotation of a non-complete round shape gear. - 特許庁

本発明の変速機用電子制御装置1は、各センサー類や各SW類からの情報に基づき変速機10の変速駆動回路5−1〜5−nを介して制御するCPU(演算装置)4を備える。例文帳に追加

The electronic control device 1 for the continuously variable transmission comprises a CPU (the arithmetic device) 4 for controlling the shift of the continuously variable transmission 10 via drive circuits 5-1 to 5-n in accordance with information from sensors and SWs. - 特許庁

変速制御部84は、第2の変速線群と車速相当値および要求駆動力相当値とを比較した結果に基づいて、第1の変速線群の有効・効を判断し、有効と判断した第1の変速線群中の変速線に基づいて変速ギヤを決定する。例文帳に追加

The gear shift control part 84 determines effectiveness or ineffectiveness of the first group of gear shift lines based on the results of comparison of the second group of gear shift lines with the value equivalent to vehicle speed and the value equivalent to demand driving force and decides a gear shift gear stage based on a gear shift line in the first group of gear shift lines determining its effectiveness. - 特許庁

制御装置1は、有変速機6による変速の必要性の有を判定する変速制御手37と、エンジン制御手31、第1モータ制御手32、第2モータ制御手33及び変速駆動制御手45からなる出力制御手と、を備える。例文帳に追加

The control device 1 comprises a shift control means 37 for determining the necessity of shifting of the stepped transmission 6 and an output control means composed of an engine control means 31, a first motor control means 32, a second motor control means 33, and a drive control means 45 in shifting. - 特許庁

エンジン駆動システムは、エンジン100に連結され、能動的に有または変速が可能な前側変速機102、後変速機103および回転電機121を備えている。例文帳に追加

The engine drive system includes: a front side transmission 102, a latter part transmission 103, and a rotating electric machine 121 that are connected with an engine 100 and can actively carry out multi-step or stepless transmission. - 特許庁

エンジン出力を油圧作動式の変速機構を経由して駆動輪に伝達する第1経路と経由しないで伝達する第2経路との二つの動力伝達経路を有する変速機において、該変速機構に対して供給される変速制御用油圧を生成する作動油の温度が低い場合における油圧の立上り遅れに起因して発生する該変速機構の耐久性及び変速制御上の問題を解消することを課題とする。例文帳に追加

To enhance the durability of a continuously variable transmitting mechanism when the oil temp. remains low, heighten the reliance upon the shift control, and secure the running stability. - 特許庁

制御手は、前記動力源の出力トルクを制御することにより、前記駆動軸の駆動トルクが所定値から目標値に到達するまでの到達時間を、変速モードの場合と固定変速モードの場合とで一致させる。例文帳に追加

The control means conforms reaching times of making a driving torque of the driving shaft reach a target value from a prescribed value, in the continuous variable transmission mode and the fixed transmission mode, by controlling an output torque from the power source. - 特許庁

また、駆動状態判定手に対応するステップS2において四輪駆動ではいと判定されている間は、変速制限手に対応するステップS4において変速比を最大値に設定することが禁止される。例文帳に追加

The setting of the shift ratio to the maximum value is inhibited in a step S4 corresponding to a shift limiting means while no four-wheel driving is decided in a step S2 corresponding to a driving state deciding means. - 特許庁

マニュアルモード時で、かつ、駆動力制御装置の作動時、低速から高速までの全ての変速において、エンジンのオーバーレブ防止と駆動力制御性能の確保とを両立させた変速機の変速制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a shift controller for a continuously variable transmission capable of ensuring driving force control performance as well as preventing over rev of an engine, in all speed stages from a low speed stage to a high speed stage at the time of a manual mode and at the time of operation of a driving force control device. - 特許庁

更に、主変速レバー(10a)に設けた操作手(11)の操作に基づき、該主変速レバー(10a)の変速操作位置にかかわらず第1油圧式変速装置(9)を変速制御して刈取機(3)及びフィードチェン(5)の駆動速度を増速又は減速させる制御装置(10b)を設ける。例文帳に追加

A controlling device (10b) increasing or reducing driving speed of the reaping machine (3) and the feed chain (5) by gear shift controlling of the first hydraulic variable-speed transmission (9) based on the operation of an operating means (11) installed on the main gear shift lever (10a) independent from the gear shift position of the main gear shift lever (10a). - 特許庁

ハイブリッド車両の制御装置において、切り替え制御手は、変速モードを固定変速比モードに設定している際に、若しくは変速モードを変速モードから固定変速比モードへ切り替えている際に、駆動輪のスリップが検出された場合に、変速モードを変速モードへ切り替える制御を行う。例文帳に追加

In the control apparatus for a hybrid vehicle, when setting a shift mode to a fixed shift ratio mode, or switching the shift mode from a stepless shift mode to the fixed shift ratio mode, a switching control means performs control to switch the shift mode from the fixed shift ratio mode to the stepless shift mode when the slip of the driving wheel is detected. - 特許庁

回転電機MGと変速機としても変速機CVTとの間に、回転電機MGのみからの駆動回転を減速して変速機CVTに伝達する減速機RSを備える。例文帳に追加

This hybrid driving device is provided with a speed reduction mechanism RS reducing speed of driving rotation from only the rotary electric machine MG to transmit the driving rotation to a continuously variable transmission CVT, between the rotary electric machine MG and the continuously variable transmission CVT as the transmission. - 特許庁

制御手は、変速モードと固定変速モードとの間で変速モードの切り替えが行われる際に、要求駆動力又は要求制動力に基づいて、第2のモータジェネレータのトルクを制御する。例文帳に追加

When the switching of the shift mode is performed between the stepless shift mode and the fixed shift mode, the torque of the second motor generator is controlled based on a request driving force or a request braking force. - 特許庁

変速部と有変速部とを有する駆動装置において、手動操作に基づくエンジンブレーキを効かせる変速を応答性よく行い、かつ充分なエンジンブレーキ力を確保する。例文帳に追加

To change a speed with excellent responsiveness to effectuate engine brake based on a manual operation, and to secure sufficient engine brake force, in a drive unit having a continuously variable transmission part and a multi-step transmission part. - 特許庁

例文

制御手は、固定変速モードから変速モードへと変速モードを切り替えることができない場合には、第2のモータジェネレータによる駆動力のアシストを禁止する。例文帳に追加

The control means prohibits assist of driving force by the second motor generator, when a shift mode cannot be switched from the fixed transmission mode to a continuously variable transmission mode. - 特許庁

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