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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 無段変速駆動に関連した英語例文

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無段変速駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 470



例文

ACGにより消費される駆動トルクの補正精度を向上させることができる変速機の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for continuously variable transmission, which can improve the correction accuracy of a driving torque consumed by ACG. - 特許庁

クランク軸2のクランクウェブ2dとベルト式変速機4の駆動プーリ21との間にカムチェーン39が設けられる。例文帳に追加

A cam chain 39 is arranged between the crank web 2d of the crankshaft 2 and the driving pulley 21 of the belt type continuously variable transmission 4. - 特許庁

オイルポンプの駆動損失の増加を抑制することができるベルト式変速機を提供すること。例文帳に追加

To provide a belt type continuously variable transmission capable of inhibiting increase of drive loss of an oil pump. - 特許庁

本2軸出力変速機を用いることにより、動力式車椅子等の駆動モーター等を1基にすることができる。例文帳に追加

The biaxial output continuously variable transmission is used to require only one driving motor for the power wheelchair. - 特許庁

例文

変速機のオイルおよび歯車機構のオイルへの水分の混入が防止できる駆動システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a driving system capable of preventing water from being mixed into the oil of a continuously variable transmission and into the oil of a gear mechanism. - 特許庁


例文

変速部は、駆動源からの出力が入力され、前記電動機により差動状態が制御される。例文帳に追加

In the continuously variable transmission section, output from a driving source is input and a differential condition is controlled by the electric motor. - 特許庁

各油圧シリンダ16,17の駆動によりプーリ径比を変更して変速比を階で変更可能である。例文帳に追加

The pulley diameter ratio is varied by the drive of the respective hydraulic cylinders 16, 17 to steplessly vary the gear ratio. - 特許庁

変速装置の駆動ベルトの最適負荷によって、高出力密度、高効率及び広い制御範囲を得ること。例文帳に追加

To provide high output density, high efficiency, and a wide scope of control by the optimum load of a driving belt of a continuously variable transmission. - 特許庁

変速機を搭載する車両において、駆動輪の回転速度の急変に対してより適切に対処する。例文帳に追加

To further properly cope with a sudden change in a rotating speed of a driving wheel, in a vehicle mounted with a continuously variable transmission. - 特許庁

例文

スペース的にコンパクトな構成で可動円盤を駆動可能な変速機の制御機構を提供する。例文帳に追加

To provide a control mechanism of a continuously variable transmission capable of moving a movable disk in a compact space. - 特許庁

例文

軸方向にガタ付きを生じさせることなくトラニオンと駆動ピスントとを確実に固定することができるトロイダル型変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a toroidal type continuously variable transmission capable of securely fixing a trunnion and a drive piston without generating axial looseness. - 特許庁

クランク軸2の回転駆動力は、ベルト式変速機4を介してセカンダリ軸3に伝達される。例文帳に追加

The rotation driving force of the crankshaft 2 is transmitted to a secondary shaft 3 through a belt type continuously variable transmission 4. - 特許庁

駆動プーリ22と従動プーリ24とベルト26とを備えたベルト式変速機20の潤滑装置10は、噴射ノズル52を備えている。例文帳に追加

The lubrication device 10 for a belt type continuously variable transmission 20 with a driving pulley 22, a driven pulley 24, and a belt 26 has an injection nozzle 52. - 特許庁

駆動モータ20の出力軸21の前端部と、前記主軸14の後端部との間にトロイダル型変速機22を介装する。例文帳に追加

A toroidal stepless speed change gear 22 is interposed between the front end of an output shaft 21 of the driving motor 20 and the rear end of the spindle 14. - 特許庁

変速部20の出力と、エンジン駆動力とを合成する複合型遊星伝動部Pを備える。例文帳に追加

This transmission device includes: a compound planetary transmission part P for synthesizing the output of a continuously variable speed part 20 and the engine driving force. - 特許庁

ベルト式変速装置における駆動プーリ45の可動部分452をクランク軸41に沿って変位させる歯車装置60を備える。例文帳に追加

A gearing device 60 is provided that displaces a movable section 452 of a drive pulley 45 in the V-belt continuously variable transmission along a crankshaft 41. - 特許庁

簡単かつ小型な構成で駆動出力比を維持可能で、コストを低減できる変速機を得る。例文帳に追加

To provide a continuously variable transmission capable of keeping the driving output ratio in simple and small-sized constitution and reducing the cost. - 特許庁

シリンダブロック及びポート部材の潤滑及び冷却を効果的に図りながら駆動できる静油圧式変速装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hydrostatic continuously variable transmission capable of being driven while effectively lubricating and cooling cylinder blocks and port members. - 特許庁

変速機構30は、転がり接触による摩擦伝動にてモータスピンドル11の回転駆動を減速させるように構成される。例文帳に追加

The continuously variable transmission mechanism 30 is configured to reduce the rotational drive of a motor spindle 11 by transmitting the friction due to a contact in rolling. - 特許庁

これにより、送風ファン12により駆動モータ10に送られた風を利用して変速機構30も冷却することができる。例文帳に追加

Thus, the continuously variable transmission mechanism 30 is also cooled by means of the air sent by the blast fan 12 to the driving motor 10. - 特許庁

上記両給油ポンプ42、43を、トロイダル型変速機1の出力側ディスク11により回転駆動する。例文帳に追加

Both the oil feeding pumps 42, 43 are rotation-driven by an output side disk 11 of the toroidal type continuously variable transmission 1. - 特許庁

駆動状態の切り替わりによる耐久性の低下を抑制することができるトルクカム装置およびベルト式変速機を提供すること。例文帳に追加

To provide a torque cam device suppressing a degradation of durability caused by the changeover of a driving state, and also to provide a belt-type continuously variable transmission. - 特許庁

オイルポンプの駆動損失の増加を抑制することができるベルト式変速機を提供すること。例文帳に追加

To provide a belt type continuously variable transmission capable of suppressing an increase in the drive loss of an oil pump. - 特許庁

又、ベルト変速装置7に対する入力軸20を、駆動プーリ軸15jと従動プーリ軸18jとの左右間に配置する。例文帳に追加

An input shaft 20 to the belt type continuously variable transmission 7 is disposed left and right between the driving pulley shaft 15j and the driven pulley shaft 18j. - 特許庁

変速部20の出力と、エンジン駆動力とを合成する複合型遊星伝動部Pを備えてある。例文帳に追加

The speed change transmission device comprises a combined planetary transmission part P to combine the output of the continuously variable transmission 20 and the engine drive force. - 特許庁

左右の走行装置を2組の静油圧式変速装置によって各別に駆動できる作業機の走行用伝動装置をコンパクトに得る。例文帳に追加

To obtain a compact transmission device for driving a working machine which can drive the right and left traveling devices individually and independently by two pairs of hydrostatic continuously variable transmissions. - 特許庁

一定のピッチを持つ歯車でありながら、駆動側回転体の半径及び円周長を階に変化させることで、歯車によって確実に駆動力を伝達できる安価、小型、軽量な変速装置を提供する。例文帳に追加

To provide an inexpensive, small and lightweight continuously variable transmission positively transmitting driving force by a gear by continuously changing a radius and a circumferential length of a driving side rotor while having a constant pitch in the gear. - 特許庁

差動動作が可能な差動機構と、変速が可能な変速部とを備えた車両用駆動装置に対し、駆動装置全体に対する変速動作の総合的な制御を実現することにより動力伝達効率を最高効率に設定することが可能な車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a vehicle drive apparatus, capable of setting a power transmission efficiency to the highest efficiency, by controlling integrally a speed change operation in the whole drive unit, in the controller for a vehicle drive apparatus provided with a differential mechanism allowing a differential operation, and a continuously variable speed change part allowing continuously variable speed change. - 特許庁

駆動回転部材および従動回転部材に摩擦接触する変速回転部材を支承するキャリアの移動により、駆動回転部材から従動回転部材への変速可能な動力伝達を行なう車両用変速機において、変速比を自在に変化させることを可能とした上で、電動モータの小型化および迅速な変速を可能とする。例文帳に追加

To enable the miniaturization and quick speed change of an electric motor by enabling the gear ratio to be freely variable in a continuously variable transmission for a vehicle for performing power transmission, capable of the speed change from a driving rotation member to a driven rotation member by the movement of a carrier supporting a speed variable rotation member brought frictionally into contact with the driving rotation member and the driven rotation member. - 特許庁

車両の運動エネルギーによりベルト式変速機を介して回転駆動されるジェネレータを回生制御する回生制動装置において、ジェネレータが所定の運転点で回転駆動されるようにベルト式変速機を変速する場合に、その変速に伴って必要油圧が過大になることを防止する。例文帳に追加

To prevent that required oil pressure becomes excessive accompanied by a gear change, when a gear is changed in a belt type gearless drive mechanism so that the rotation drive of a generator may be performed at a predetermined operation point, in a regenerative braking apparatus which performs the regenerative control of the generator in which rotation drive is performed by the kinetic energy of a vehicle by the belt type gearless drive mechanism. - 特許庁

この発明は、駆動側回転体と従動側回転体との摩擦接触ポイントを移動させることで変速を行う摩擦式変速機構造において、駆動側回転体や従動側回転体が停止した場合でも、複雑な機構を設けることなく容易に摩擦接触ポイントを移動させて、変速することができる摩擦式変速機構造を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a frictional continuously variable transmission structure capable of changing a speed by easily moving a frictional contact point without mounting a complicated mechanism even if a driving-side rotating body and a driven-side rotating body are stopped. - 特許庁

急ブレーキで止めたときに、Vベルト変速機のVベルトの駆動引張り側の弛みを防ぐことができて、次の発進のときに、ベルト音が発生したり発進ショックなどがなく、製造コストも安価なVベルト変速駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a V belt continuously variable transmission driving device capable of preventing a drive pulling side of a V belt continuously variable transmission from loosening when stopping a device with a rapid brake, without generation of a belt sound and a start shock, etc., at a following start, and reducing a manufacturing cost. - 特許庁

ベルト式変速機の少なくともエンジンからの入力側あるいは駆動輪への出力側で油圧制御されるクラッチにより係合・開放され、ベルト式変速機用のオイルポンプがエンジンで駆動され、クラッチ圧およびベルト挟圧の制御に利用される。例文帳に追加

The belt type continuously variable transmission is engaged and disengaged by a clutch hydraulically controlled at least on the transmission input side from the engine or the output side to the driving wheels, and an oil pump for the belt type continuously variable transmission is driven by the engine to serve for performing control of the clutch pressure and the belt sandwiching pressure. - 特許庁

コンバインにおいて、刈取変速装置の変速検出用の刈取トラニオン軸検出センサの異常を判定し、異常時には刈取変速装置の駆動を減速し停止し、刈取作業の安全を確保すると共に、刈取穀稈の滞留や詰まりを防止する。例文帳に追加

To provide a combine harvester in which abnormality of a reaping trunnion shaft detection sensor for speed change detection of a reaping continuously variable transmission is determined, drive of the reaping continuously variable transmission is decelerated or stopped in abnormality, safety of reaping operation is secured and retention and clogging of reaped grain culm are prevented. - 特許庁

このバイパスモードでは、駆動源から変速装置に入力された動力の総てが、第一〜第三遊星歯車変速機11〜13を介して出力され、上記トロイダル型変速機10では動力が伝達されなくなる。例文帳に追加

In this bypass mode, all of the motive power input from the driving source to the continuously variable transmission is output via first to third planetary gear transmissions 11 to 13, and motive power is not transmitted to the toroidal type continuously variable transmission 10. - 特許庁

そして、この差圧に応じて、上記トロイダル型変速機の変速比、延いては、変速装置全体としての速度比を調節する事により、上記車両の位置する路面状況に応じた所望の(適切な)駆動力(クリープ力)を、上記出力軸から出力させられる様にする。例文帳に追加

In accordance with this differential pressure, the gear ratio of the continuously variable transmission, and accordingly the speed ratio of the continuously variable transmission device as a whole, is regulated, and thereby the desired (appropriate) driving force (creeping force) complying with the situation of the road surface on which the vehicle is running can be emitted from the output shaft. - 特許庁

従来、閉じ込み制御を行っていた運転領域において、変速比が小さくなることによる駆動力不足がく、且つベルト滑りの発生も防止できる変速機の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a continuously variable transmission capable of preventing the generation of a belt slip while having no shortage of a drive force caused by an effect that a variable speed ratio becomes small in an operating area in which shut-in control is conventionally performed. - 特許庁

差動動作が可能な差動機構と、変速が可能な変速部と、一対の電動機とを備え、これら電動機を使用することによってエンジン回転数を上昇させるようにした車両用駆動装置に対し、変速部の耐久性向上を図ることができるエンジン回転数上昇制御が行える車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a vehicular driving device, performing engine speed rise control capable of improving durability of a variable speed part, the vehicular driving device having a differential mechanism capable of differential operation, the variable speed part capable of changing speed continuously, and a pair of electric motors, and using the electric motors to raise the engine speed. - 特許庁

斜板角度を階に調節可能な可変油圧ポンプと斜板角度を複数に調節可能な可変油圧モータを閉回路で接続した油圧変速装置(5)と、複数変速可能なギア変速装置(6)とを走行駆動経路に直列に設ける。例文帳に追加

The hydraulic transmission device 5 connecting a variable hydraulic pump capable of steplessly adjusting a swash plate angle and a variable hydraulic motor capable of adjusting the swash plate angle in a plurality of steps by a closed circuit, and the gear transmission device 6 capable of changing gears in a plurality of steps are serially provided in a running driving path. - 特許庁

出力回転体80が変速指令検出手による変速指令に対応した速度レンジでかつ回転速度で駆動されるよう変速部20と速度レンジ設定部Cとを切り換え操作する制御手を備えている。例文帳に追加

It is also furnished with a control means to operate to change the stepless speed change part 20 and the speed range setting part C so that the output rotor 80 is driven in the speed range and at rotating speed corresponding to a speed change command by a speed change command detection means. - 特許庁

また、入力側回転部材駆動(入力側回転部材トルク助勢手)150により、車両の停止直前に変速機12の入力軸(入力側回転部材)22がその回転速度が増加するように駆動されるので、車両が停止する際における変速機12の変速比γの最大値γ_max への戻り性能が十分に得られる。例文帳に追加

Since an input shaft (input side rotation member) 22 of the continuously variable transmission 12 is driven so as to increase its rotation speed immediately before stopping the vehicle by an input side rotation member drive means (input side rotation member torque assisting means) 150, return performance to the maximum value γ_max of speed change ratio γ of the continuously variable transmission 12 when stopping the vehicle is sufficiently obtained. - 特許庁

エンジン運転状態が切替えられたときに変速機の変速比操作により駆動差の発生を十分に抑えることで、狙いとする運転性向上を達成することができる車両用駆動力制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle driving force control device attaining the improvement of a target operability by sufficiently suppressing generation of a driving force step difference by operating a variable speed ratio of a continuously variable transmission when changing over an engine driving state. - 特許庁

そして、これら入力軸10と出力軸34との間に、トロイダル型変速機4及び遊星歯車機構30を同心に設けており、駆動力を遊星歯車機構30で伝達し、トロイダル型変速機4を遊星歯車機構30の変速比を変えるために利用することにより、トロイダル型変速機4に加わるトルクの低減を図っている。例文帳に追加

The toroidal type continuously variable transmission 4 and the planet gear mechanism 30 are disposed concentrically between the input shaft 10 and the output shaft 34, a driving force is transmitted with the planet gear mechanism 30, and the toroidal type continuously variable transmission 4 is used to change the transmission gear ratio of the planet gear mechanism 30, thereby reducing the torque applied to the toroidal type continuously variable transmission 4. - 特許庁

電気変速機と直列に機械有変速機を連結した駆動系に有する半締結可能要素の伝達トルク精度を高める学習を行い、学習結果を機械的な変速制御に使うことにより、運転フィーリングの向上を図ること。例文帳に追加

To improve a driving feeling by learning to improve the transmission torque precision of a half-engageable element of a driving system with which a mechanical stepped transmission is serially connected to an electric continuously variable transmission, and using the result of learning to mechanical shift control. - 特許庁

本発明では、駆動回転の変速にギア多変速装置を用いた作業車両を生産したり、油圧変速装置を用いた作業車両を生産したりするにあたって、ミッションケース等の主要部品の共用化を図って生産コストを低減することを課題とする。例文帳に追加

To reduce a production cost by making common a main component such as a transmission case when manufacturing a working vehicle using a gear multistage transmission for changing the speed of driving rotation, or when manufacturing a working vehicle using a hydraulic continuously variable transmission. - 特許庁

制御手は、変速比モード領域と固定変速比モード領域とが設定された、目標駆動力と車速とによって規定されたマップ上において、現在の運転動作点の位置に応じて、変速比モードを切り換える。例文帳に追加

The control means changes a speed change ratio mode over in response to a position of a current driving operation point, on a map set with a continuously variable speed change ratio mode area and a fixed speed change ratio mode area, and defined by a target driving force and a vehicular speed. - 特許庁

変速機により変速比を制御するに際して、イナーシャトルクによる燃料消費を抑制し、全体としての効率を向上して燃費を改善することのできる車両の駆動力制御装置の提供。例文帳に追加

To provide a driving force control device for a vehicle improving efficiency on the whole to improve fuel consumption by suppressing fuel consumption by inertial torque in controlling a change gear ratio by a continuously variable transmission. - 特許庁

そして、上記シフトレバーが非走行状態から走行状態に切り換えられた際に、上記第二のアクチュエータ47により上記スリーブ28を駆動する事により、トロイダル型変速機の変速比を所定量補正する。例文帳に追加

When the shift lever is switched from a non-traveling state to a traveling state, the sleeve 28 is driven by the second actuator 47 to correct the gear ratio of the toroidal continuously variable transmission by a predetermined amount. - 特許庁

マニュアルアップシフト変速時にてスロットル開度制御が行われるときに、変速機の挟圧力を適正に確保して伝動部材のグロススリップを抑制できる駆動システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a driving system capable of suppressing a gross slip of a transmission member by appropriately securing clamping force of a continuously variable transmission when throttle opening control is performed during manual up-shifting. - 特許庁

例文

ハイブリッド車両の制御装置は、エンジン及びモータジェネレータを駆動源として有し、変速モードと固定変速比モードとの2つのモードを切り替え可能に構成されたハイブリッド車両などに搭載される。例文帳に追加

This controller for a hybrid vehicle is loaded in the hybrid vehicle or the like having an engine and a motor generator as drive sources, configured such that two modes of the continuously variable transmission mode and the fixed change gear ratio mode can be changed over. - 特許庁

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