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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 無段変速駆動に関連した英語例文

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無段変速駆動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 470



例文

フィードバック制御およびフィードフォワード制御を実行し、かつ、ダウンシフトを実行する場合に、駆動力が低下することを抑制できるベルト式変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a belt-type continuously-variable transmission capable of restraining reduction of driving force when executing feedback control and feedforward control and also performing downshifting. - 特許庁

また、円柱体4を回転させる回転駆動機構6は変速機63を備えており、これを調整することにより、円柱体4の周速、すなわちインクジェットヘッド33に対する相対速度を調整できる。例文帳に追加

A rotary drive mechanism 6 for rotating the columnar body 4 comprises a variable speed drive 63 which can be regulated to regulate the circumferential speed of the columnar body 4, i.e., the relative speed to the ink jet head 33. - 特許庁

油圧モータを備える車軸駆動装置において、前輪増速に関する新規な機構を採用し、前輪増速において変速を実現する。例文帳に追加

To provide an axle drive device equipped with a hydraulic motor wherein a new mechanism regarding a front wheel speed increase is adopted and continuously variable speed is achieved in front wheel speed increase. - 特許庁

そして、上記トロイダル型変速機14に入力される動力が最も大きくなる低速モード状態で、駆動源からの動力が各外側ディスク2、2に入力される様にする。例文帳に追加

In a low-speed mode condition where power to be inputted to the toroidal type continuously variable transmission 14 is the greatest, the power of a driving source is inputted to outside discs 2, 2. - 特許庁

例文

このトロイダル型変速機では、駆動装置の油圧シリンダを構成するバルブボディ61(62)に、トラニオンの軸方向変位に伴うヨーク23Bの揺動を規制するストッパ200が別体で設けられる。例文帳に追加

In the toroidal continuously variable transmission, a stopper 200 is separately provided on the valve body 61 (62) constituting a hydraulic cylinder of a driving device, for restricting the rocking of the yoke 23B along with the axial displacement of a trunnion. - 特許庁


例文

変速機においてスパイラル方式を採用することにより、伝達部分の接点を大きくし駆動力の伝達効率を高めた機構とし、単純化構造によりコントロールも容易にする。例文帳に追加

To enlarge the contact of at transmission part for enhancing a mechanism the transmission efficiency of drive force and facilitate control by simplified structure by adopting a spiral type in a continuously variable transmission. - 特許庁

このトロイダル型変速機においては、トラニオン15を枢軸14の軸方向に変位させる駆動ピストン33が、枢軸14から延びる軸部29に対してベベル形軸用止め輪150により軸方向に固設されている。例文帳に追加

In the toroidal type continuously variable transmission, the drive piston 33 for displacing the trunnion 15 to the axial direction of a pivot 14 is axially fixed to a shaft part 29 extended from the pivot 14 by a snap ring 150 for a bevel shaft. - 特許庁

ベルト式変速機13は、ドライブプーリ21がエンジンEgに発進クラッチ11を介して作動連結されるとともに、ドリブンプーリ22が駆動車輪Trに作動連結されている。例文帳に追加

In a belt type continuously variable transmission 13, a drive pulley 21 is operatingly connected to an engine Eg through a departure clutch 11 and also a driven pulley 22 is operatingly connected to a drive wheel Tr. - 特許庁

シーブ駆動機構におけるボールねじ機構の送り動作をスムーズに行わせると共に、防水を図って耐久性を高めることができるVベルト式変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a V-belt type continuously variable transmission capable of performing smooth feeding operation of a ball screw mechanism of a sheave drive mechanism and improving durability by making the sheave drive mechanism waterproof. - 特許庁

例文

本発明では、このクランク半径rを変えることでロッカーアーム102の揺動角αを変え、さらに往復揺動どちら側に揺動しても、出力軸を1方向に駆動するように構成し、変速する。例文帳に追加

In the non-stage transmission, a constitution is made such that the oscillation angle α of a rocker arm 102 is changed by changing a crank radius r, and further, even when oscillation to either of going and returning is effected, an output shaft is driven in one direction, and non-stage speed change is carried out. - 特許庁

例文

ベルト式変速機は、駆動側の回転シャフトに設けられたプライマリプーリと、従動側の回転シャフトに設けられたセカンダリプーリとを有し、両方のプーリにはベルトが掛け渡されている。例文帳に追加

This belt type continuously variable transmission comprises a primary pulley disposed on a rotating shaft on the driving side and a secondary pulley disposed on a rotating shaft on the driven side, and a belt is hung on both pulleys. - 特許庁

駆動プーリと従動プーリの可動シーブが同期して作動する形式のベルト式変速機において、高負荷時においてベルトの斜行を小さくし、ベルトの寿命低下や伝達効率の低下を防止すること。例文帳に追加

To prevent the service life and transmission efficiency of a belt from lowering by reducing the oblique driving of the belt in high load in a belt type continuously variable transmission in which movable sheaves of a drive pulley and a driven pulley are operated in synchronism with each other. - 特許庁

ベルト式変速装置における駆動プーリ45の可動部分452をクランク軸41に沿って変位させる歯車装置60の一つの軸64を延長してセンサ出力軸とする。例文帳に追加

One shaft 64 of a gear device 60 for displacing a movable part 452 of a driving pulley 45 of the belt type continuously variable transmission along a crank shaft 41 is extended to form a sensor output shaft. - 特許庁

アイドラプーリ等の付加的部材を用いることなく、Vベルトの逆曲げを防止してVベルトの耐久性を向上させることができるベルト式変速機用駆動プーリを提供する例文帳に追加

To provide a drive pulley for a belt type continuously variable transmission capable of enhancing the durability of a V-belt by preventing it from bending reversely without using any additional member such as an idler pulley. - 特許庁

油圧が供給されるシリンダと駆動軸内に設けられた油路とを連通させる油路を、簡易な構造で構成して、油路の加工の手間が軽減され生産効率を向上させる変速機を提供すること。例文帳に追加

To provide a continuously variable transmission which improves productive efficiency by reducing a time and effort of oil channel processing in such a way that an oil channel, communicating a cylinder to which hydraulic pressure is supplied and oil channel arranged within a drive shaft, is constructed in a simple structure. - 特許庁

変速機と駆動輪との間に湿式多板式の発進クラッチを備えた構造の車両において、クリープ現象の発生を的確に抑制することのできる車両用クリープ現象抑制装置を提供する例文帳に追加

To provide a creep phenomenon restricting device for a vehicle for accurately restricting the generation of a creep phenomenon in a vehicle structured with a wet multi-plate type starting clutch between a continuously variable transmission and a driven wheel. - 特許庁

ハイブリッド車変速モードでの低負荷走行時、駆動力の脈動を抑えることで走行フィーリングの向上を図ることができるハイブリッド車のエンジン動作点制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a device for controlling the engine operation point of a hybrid vehicle, improving a traveling feeling by suppressing pulsation of driving force, at the time of travelling with a low load in a hybrid vehicle continuously variable speed change mode. - 特許庁

この変速装置32は、電動機2の駆動軸8と入力軸10とを結合するとともに、入力軸10の回転に基づく動力を取り出すための出力軸34を、前記入力軸10と同心に配置している。例文帳に追加

In the continuously variable transmission system 32, the driving shaft 8 of the electric motor 2 is coupled to an input shaft 10, and an output shaft 34 for taking power based on the rotation of the input shaft 10 is disposed concentrically with the input shaft 10. - 特許庁

Vベルト式変速機の駆動側プーリ11の外周にマグネット18を設けて該プーリをモータACG33のロータ39とする。例文帳に追加

A magnet 18 is provided around a pulley 11 on the drive side of a V belt system non-stage transmission, and the pulley is made to serve as a rotor 39 of the motor ACG 33. - 特許庁

駆動源から入力される動力をトロイダル型変速機10を通過する事なく出力できる運転モードを有する構造を、簡素な構成で実現する。例文帳に追加

To attain a structure including an operation mode capable of outputting motive power input from a driving source without passing through a toroidal type continuously variable transmission 10 with a simple structure. - 特許庁

走行駆動変速装置を後進操作した場合でも、フィ−ドチェンによって挾持搬送中の穀稈が逆流して刈取部からフィ−ドチェンへの引継ぎ部において詰まりを生じるようなことをなくする。例文帳に追加

To provide a combine harvester with which even in the case of the backward operation of a continuously variable gear for traveling drive, grain straws do not cause clogging at a delivery part from a reaping part to a feed chain by reverse flow of the grain straws during nipping and conveying by the feed chain. - 特許庁

乾式の変速機において、駆動プーリ11の固定シーブの外側面にフィン11cを設け、フィンと対向するハウジングの側壁であって、フィンより内径側に吸気口63を設ける。例文帳に追加

In this dry type continuously variable transmission, a fin 11c is provided in the outside surface of a fixed sheave of the driving pulley 11, and an air intake port 63 is provided in a side wall of a housing opposite to the fin at a position inside the fin. - 特許庁

前進時にベルトを介し、後進時にはベルトを介さずに駆動するとともに、軸方向寸法が短く、ベルト寿命を向上する変速機。例文帳に追加

To provide a continuously variable transmission to be driven through a belt during advancing but not through a belt during reversing, and shorten an axial size, and provide an increased life for the belt. - 特許庁

ベルト式の変速機20と駆動輪7との間に設けられた油圧制御式の発進クラッチ30の締結力を制御するためのSC電磁弁33bの故障を判定する故障判定装置1は、ECU2を備える。例文帳に追加

The apparatus for judging the failure of a start clutch (SC) electromagnetic valve 33b for controlling the engaging force of the hydraulically controlled start clutch 30 provided between a belt type stepless transmission 20 and a drive wheel 7 is provided with an ECU 2. - 特許庁

駆動ピストンとシリンダとを備えた油圧機構の構造に影響されることなくポストの固定強度を十分に確保できるトロイダル型変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a toroidal continuously variable transmission in which the fixing strength of a post is sufficiently secured without being affected by the structure of a hydraulic mechanism having a drive piston and a cylinder. - 特許庁

車両用動力伝達制御装置が、エンジンEおよび電気モータ・ジェネレータMからの回転駆動力を変速機CVTを介して車輪に伝達するように構成される。例文帳に追加

This vehicular power transmission control device is adapted to transmit rotation driving force from an engine E and the electric motor generator to wheels via a continuously variable transmission CVT. - 特許庁

動力式車椅子等の旋回時、左右駆動車輪に安全旋回限界内の適切な回転差をもたらして旋回させる2軸出力変速機。例文帳に追加

To provide a biaxial output continuously variable transmission for turning a power wheelchair while giving a proper rotational difference within the limits of safe turn between right and left driving wheels. - 特許庁

左右走行装置を静油圧式変速装置によって駆動するものでありながら、構造簡単な走行操作機構や操向操作機構によって走行、操向操作を行なうことができるようにする。例文帳に追加

To perform a traveling and steering operation by a traveling operation mechanism or steering operation mechanism with a simple structure while right and left traveling devices are driven with a hydrostatic continuously variable transmission. - 特許庁

トロイダル式変速装置、モータ・ジェネレータ、ギヤ機構及び出力軸を一軸上に配置して、FR用として好適なハイブリッド駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid drive device preferable for FR by arranging a troidal type continuously variable transmission, a motor generator, a gear mechanism and an output shaft on one axis. - 特許庁

車両制御システムは、エンジン11の出力を調整するスロットル制御装置16と、その出力を駆動輪側に伝達する変速機26と、システム各部を制御するECU50とを備えている。例文帳に追加

A vehicle control system has: a throttle control device 16 adjusting output of an engine 11; a continuously variable transmission 26 transmitting the output to a driving wheel side; and an ECU 50 controlling each part of the system. - 特許庁

ベルト式変速機や係合装置の油圧を安定して制御しつつ、必要に応じて油圧回路構成を切り換えてベルト滑りを防止できる車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a driving device for a vehicle capable of preventing belt sliding by switching a hydraulic circuit constitution when necessary, while stably controlling hydraulic pressure of a belt type continuously variable transmission and an engaging device. - 特許庁

プーリ式変速機等の動力伝達装置に用いられる動力伝達チェーンにおいて、駆動時の振動の抑制と伝動効率の向上とを達成すること。例文帳に追加

To achieve suppression of vibration at a time of drive and improve transmission efficiency in power transmission chain used for power transmission device such as pulley type continuously variable transmission. - 特許庁

内燃機関1及び、内燃機関1から車輪10への動力伝達経路に配列された変速機6、を持つ自動車の駆動装置において、負荷の急激な上昇を相殺する機構を提供する。例文帳に追加

To provide a mechanism for offsetting a sudden increase in a load in a driving device of an automobile having an internal combustion engine 1, and a continuously variable transmission 6 arranged in a motive power transmission passage to a wheel 10 from the internal combustion engine 1. - 特許庁

駆動輪がホイールスピンして、さらに再グリップするような場合であっても、ベルト滑りを生じさせない車両用ベルト式変速システムの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller of a belt-type continuously variable transmission system for a vehicle that prevents occurrence of a belt slip even if a wheel spin occurs on a drive wheel and the wheel is regripped. - 特許庁

ベルトスリップを確実に防止した上で、目標ライン圧のマージンの不当な増加によるオイルポンプの駆動損失を抑制し、もって燃費低減を達成できるベルト式変速機のライン圧制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a line-pressure controller for a belt-type continuously variable transmission, capable of achieving fuel consumption reduction by suppressing driving loss of an oil pump due to an unsuitable increase of a margin of a desired line pressure, while positively preventing belt slippage. - 特許庁

入力軸22のエンジン連結側と油圧式変速機連結側との間の部位から遊星伝動部40に駆動力を入力するように構成してある。例文帳に追加

The drive force is inputted to the planetary transmission part 40 from a region between the engine connecting side of the input shaft 22 and the hydraulic continuous variable transmission side. - 特許庁

補軸は、一端側で原動機、中間位置で変速機構、他端側で遊星歯車機構にそれぞれ駆動連結機構31,34,35を介して連結されている。例文帳に追加

The auxiliary shaft is connected to the motor at its one end side, the continuously variable gear shift mechanism at its intermediate position and the planetary gear mechanism at the other end side, respectively through driving connecting mechanisms 31, 34, 35. - 特許庁

変速機は、入力軸に設けられるプライマリプーリと、出力軸に設けられるセカンダリプーリと、双方のプーリに掛け渡される駆動ベルトとを有している。例文帳に追加

This continuously variable transmission has a primary pulley provided in an input shaft, a secondary pulley provided in an output shaft and the driving belt stretched to be wrapped around both the pulleys. - 特許庁

トロイダル式変速装置、モータ・ジェネレータ、ギヤ機構及び出力軸を一軸上に配置して、FR用として好適なハイブリッド駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid drive favorable for an FR by arranging a toroidal continuously variable transmission, a motor generator, a gear mechanism and an output shaft on one axis. - 特許庁

入力軸12が出力軸に伝達する駆動力の反力でコントロールシャフト20が周期的に押し引きされるのを利用し、制御バルブ30の位置を切り換えることで、電動モータのような特別の駆動源を必要とせずに、変速機の変速比をホールドしたり変更したりすることができる。例文帳に追加

The gear ratio of the continuously variable transmission can be held or changed without requiring the special driving source such as the electric motor by switching the position of the control valve 30 by using the fact of periodically pushing and pulling the control shaft 20 by reaction of driving force transmitted to an output shaft by an input shaft 12. - 特許庁

変速機の制御装置は、駆動輪のスリップを検出するスリップ検出部(車輪速センサ440,Gセンサ442)と、検出部によって駆動輪のスリップが検出された場合には、スリップが検出されていない場合と比較して、変速比を増速側に変化させる制御部1000とを備える。例文帳に追加

The control device of a continuously variable transmission is provided with a slip detection part for detecting slip of driving wheels (a vehicle wheel speed sensor 440, a G sensor 442) and a control part 1000 for, when slip of the driving wheels is detected by the detection part, changing a speed ratio to an acceleration side compared to a case in which slip is not detected. - 特許庁

変速装置10からの出力と、エンジン1からの駆動力とを第1、第2、第3遊星伝動機構P1,P2,P3によって合成し、この合成駆動力を第1及び第2クラッチC1,C2を備えたクラッチ部Cを介して出力軸41から出力する主変速装置Bを設けてある。例文帳に追加

A main gear shift device B is provided in which an output from the continuously variable transmission device 10 and drive power from an engine 1 are synthesized by the first, second and third planetary transmission mechanisms P1, P2 and P3 and a synthesized drive force is outputted from an output shaft 41 through a clutch part C provided with the first and second clutches C1, C2. - 特許庁

穀稈を脱穀する脱穀機のフィードチェンの回転駆動は、走行用のミッションケースを変速する油圧式変速装置の下手側で、伝動装置を介して動力を伝動してシンクロ回転とするか、又は、脱穀機の揺動選別装置の揺動駆動軸から動力を伝動して、一定の回転数とした構成である。例文帳に追加

The feed chain of the thresher for threshing grain straws is synchronously rotated with a power from a hydraulic stepless speed variator for changing the speed of a mission case for the travel of the combine harvester through a transmission device or constantly rotated with a power from the swinging drive shaft of the swinging grading apparatus of the thresher. - 特許庁

駆動力特性のモードMを複数備えたパワートレイン10において、当該パワートレイン10を構成する変速機3の制御モードとしてマニュアル変速モードが選択されているときの自動アップシフト回転数Nuを、パワートレイン10が発生させる駆動力特性のモードM毎に異なる値に設定する。例文帳に追加

In a power train 10 including a plurality of modes M of drive force characteristics, when a manual transmission mode is selected as a control mode of a continuously variable transmission 3 that constitutes the power train 10, an automatic upshift rotational speed Nu is set to a different value for each mode M of the drive force characteristics generated by the power train 10. - 特許庁

第2モータ・ジェネレータMG2で後輪Wrを駆動あるいは制動して走行する際に、運転を停止したエンジンEを休筒し、かつ第2クラッチ20を解放した状態で、第1モータ・ジェネレータMG1によりオイルポンプ14を駆動することで、ベルト式変速機Mを変速するための油圧を発生させる。例文帳に追加

In traveling while driving or braking the rear wheel Wr by the second motor generator MG2, the engine E whose operation is stopped is put in a cylinder cut-off state, and the second clutch 20 is put in a released state to drive the oil pump 13 by the first motor generator MG1, thus generating oil pressure for shifting the belt-type continuously variable transmission M. - 特許庁

制御装置600は、遠心クラッチ300が接続しておらず、かつ、エンジン100(駆動装置)の回転速度が予め定めたエンジン100(駆動装置)の回転速度よりも高い場合に、遠心クラッチ300が接続するように変速機200の変速比をTOP側に制御するクラッチ接続処理部615を備えている。例文帳に追加

A control unit 600 is provided with a clutch connection processing part 615 to control the change gear ratio of a stepless transmission 200 to a TOP side so as to engage the centrifugal clutch 300 when the centrifugal clutch 300 is not engaged and the rotating speed of an engine 100 (drive unit) is higher than the predetermined rotating speed of the engine 100 (drive unit). - 特許庁

電気自動車固定変速モードからハイブリッド車変速モードへのモード遷移要求時、モード遷移途中の過渡的な最大駆動力を低く抑えることを選択条件とし、駆動力要求に合致した適切なモード遷移経路を選択することができるハイブリッド車のモード遷移制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a mode transition controller for a hybrid car, selecting an appropriate mode transition path matched with driving force requirement on selection condition that transitional maximum driving force on the way of mode transition is suppressed to a lower extent when mode transition from an electric motorcar fixed shift mode to a hybrid car continuously variable shift mode is required. - 特許庁

固定プーリ半体および可動プーリ半体とで構成されて従動軸に設けられる従動プーリと、駆動軸に設けられる駆動プーリと、駆動プーリおよび従動プーリに巻き掛けられる端状のVベルトとを備えるベルト式変速機において、従動プーリにおけるプーリフェースおよびプーリボスの結合強度をより高める。例文帳に追加

To improve bonding strength between a pulley face and a pulley boss in a driven pulley, in a belt driven continuously variable transmission including the driven pulley consisting of a stationary pulley half and a movable pulley half, and installed in a driven shaft, a driving pulley installed in a driving shaft, and an endless V belt wound around the driving pulley and the driven pulley. - 特許庁

エンジンの動力は、アイドル軸31、動力入力軸41、ドライブシャフト26および変速機500を含む可変変速経路、またはアイドル軸31、動力入力軸41、ドライブシャフト26および減速機構を含む固定変速経路を通じて後輪を含む駆動機構に伝達される。例文帳に追加

The power of the engine is transmitted to a drive mechanism including a rear wheel through a variable shifting path including the idle shaft 31, the power input shaft 41, the drive shaft 26, and the continuously variable transmission 500, or a fixed shifting path including the idle shaft 31, the power input shaft 41, the drive shaft 26, and the reduction mechanism. - 特許庁

例文

上記ステッピングモータ11の駆動を、トロイダル型変速機21の変速比が、上記入力軸1を一方向に回転させた状態のまま上記出力軸34を停止させる為の値の近傍では、1−2相励磁により行なう事で、1ステップ毎の変速比変更程度を小さくする。例文帳に追加

The drive of the stepping motor 11 is performed by 1-2 phase excitation in the case where the variable speed ratio of the toroidal type continuously variable transmission 21 is in the neighborhood of a value for stopping the output shaft 34 while the input shaft 1 is still rotated in one direction, whereby the degree of a change in the variable speed ratio by each step can be lowered. - 特許庁

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