1016万例文収録!

「BRAKE CYLINDER」に関連した英語例文の一覧と使い方(25ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > BRAKE CYLINDERの意味・解説 > BRAKE CYLINDERに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

BRAKE CYLINDERの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1211



例文

When a relation between an amount of stroke and a total pressure of a master cylinder pressure and pressurizing pressure has a certain error against ST-PWC map, a Pp-I map for performing a control over a degree of opening of each of the master cut solenoid valves 25a, 25b is updated to reduce the error and the pressurizing pressure applied to brake oil is corrected.例文帳に追加

ストローク量と、マスタシリンダ圧および加圧圧力の合計圧力との関係が、ST−PWCマップに対して誤差がある場合は、誤差を小さくするように各マスタカットソレノイドバルブ25a,25bの開度制御を行うPp−Iマップを更新し、ブレーキオイルに付与する加圧圧力を補正する。 - 特許庁

When the closing velocity of the throttle valve 9 is limited as the surge countermeasure in deceleration, a drive signal for stopping fuel injection is sent to an injector 3 attached to each cylinder according to predetermined setting from an ECU 50 so that the output torque of an engine 1 is reduced and the effect of engine brake is ensured.例文帳に追加

減速時におけるサージ対策としてスロットルバルブ9の閉速度を制限している際に、ECU50から所定の設定に応じて燃料噴射を停止する駆動信号を各気筒に取り付けられたインジェクタ3に送信して燃料噴射を停止することにより、エンジン1の出力トルクを低減させてエンジンブレーキの効きを確保する。 - 特許庁

When the determining condition is satisfied, the unit 33 sets a target function for determining target brake hydraulic pressure with the received hydraulic pressure Pm and treading force F as a starting point and with a change gradient of the hydraulic pressure Pm versus the treading force F by a master cylinder when assisted by a vacuum booster as an inclination.例文帳に追加

判定条件が成立するときには、ユニット33は入力した液圧Pmおよび踏力Fを始点としバキュームブースタによって助勢されるときのマスタシリンダによる踏力Fに対する液圧Pmの変化勾配を傾きとして目標ブレーキ液圧を決定するための目標関数を設定する。 - 特許庁

When imparting the fluid pressure to the spool, a position is switched to the second position, and the power piston is pressed forward without transmitting force by the fluid pressure to the brake pedal 2, and when imparting no fluid pressure to the spool against reaction to the power piston by output fluid pressure of a master cylinder MC, the position is maintained in the first position.例文帳に追加

スプールに液圧を付与するときには第2位置に切り換えると共に、液圧による力をブレーキペダル2に伝達することなく、パワーピストンを前方に押圧してマスタシリンダMCの出力液圧によるパワーピストンへの反力に対抗し、スプールに液圧を付与しないときには第1位置に維持する。 - 特許庁

例文

This electric supercharger 200 comprises a turbine 204 driven by exhaust gases discharged from an engine, a compressor 202 driven by the turbine 204 and compressing the air sucked into the engine, a rotating electrical machine driving the compressor 202, and a braking mechanism formed of a single-acting cylinder 226 and a brake shoe 228 suppressing the rise of the rotation of a shaft 210.例文帳に追加

電動過給機200は、エンジンから排出される排気ガスによって駆動されるタービン204と、タービン204により駆動され、エンジンに吸入される空気を圧縮するコンプレッサ202と、コンプレッサ202を駆動する回転電機と、シャフト210の回転上昇を抑制する単動シリンダ226とブレーキシュー228とから構成される制動機構を含む。 - 特許庁


例文

This is achieved with a reduced number of parts, an angle reservoir 32 inclined with respect to the master cylinder for the initial position, a localized crush zone 20 formed in a booster 18 all configured to use an assembly's contact with a lower dash panel as a fulcrum point inducing downward rotation of the brake pedal.例文帳に追加

このマスターシリンダの回転及びブレーキペダルの回転は少ない部品で達成でき、マスタシリンダに対して最初から傾斜したリザーバ32と、ブースタ18に設けられた局地的な潰れ領域20とは、ブレーキアセンブリとロアダッシュパネルとの接点がブレーキペダルの下方への回転を誘発させる支点として使用されるように構成されている。 - 特許庁

To obtain the fine stroke feeling when operating a parking brake holding it impossible to turn in the condition that can move either an adjust nut or an adjust bolt toward a cylinder shaft while stopping the rotation of a drive side cam plate certainly with a specified angle :To keep the braking gap between a friction pad and a disk rotor fine at any time by operating an adjuster certainly.例文帳に追加

駆動側カム板を所定角度で確実に回り止めするとともに、アジャストナットとアジャストボルトのいずれか一方をシリンダ軸方向に移動可能な状態で回動不能に保持し、パーキングブレーキ操作時に良好なストロークフィーリングを得ることができ、また、アジャスタを確実に作動させて、摩擦パッドとディスクロータとの制動間隙を常に良好に保つ。 - 特許庁

The hydraulic control booster 13 includes a backup piston 88 slidably housed in the casing 15 so that the front surface faces the booster hydraulic chamber 25 and the rearmost position is regulated and capable of directly pushing the master cylinder 26 in accordance with operation of the brake operation member, and the control piston 90 and the stroke simulator 14 are housed in the backup piston 88.例文帳に追加

液圧ブースタ13は、倍力液圧室25に前面を臨ませつつ後退限を規制されてケーシング15に摺動可能に収容されるとともに倍力液圧室25の液圧低下時にはブレーキ操作部材の操作に応じてマスタピストン26を直接押圧し得るバックアップピストン88を含み、制御ピストン90およびストロークシミュレータ14が、バックアップピストン88に内蔵される。 - 特許庁

When a brake pedal is operated and an input piston 26 is forwardly advanced by an input rod 27, the electric motor 38 is operated according to the input, the primary piston 8 is forwardly advanced by the ball-screw mechanism 37, and primary and secondary pressure chambers 10, 11 of a master cylinder body 2 are pressurized to perform double force control.例文帳に追加

ブレーキペダルを操作して、入力ロッド27によって入力ピストン26を前進させると、その入力に応じて電動モータ38を作動させ、ボール−ネジ機構37によってプライマリピストン8を前進させ、マスタシリンダ本体2のプライマリ及びセカンダリ圧力室10、11を加圧して倍力制御を行う。 - 特許庁

例文

Although the brake liquid 62 reaching the lower end part flows further downward by crossing an annular protruding part, it cannot flow onto a backing plate 12 side any more when it streams down a surface of a wheel cylinder 20 up to a swelling part 58 because the swelling part 58 is provided on an outer peripheral face of the lower end part and drops from a tip part of the swelling part 58.例文帳に追加

下端部に到達したブレーキ液62は、環状突部を乗り越えて更に下方に流れるが、その下端部の外周面には膨出部58が設けられていることから、その膨出部58までホイールシリンダ20の表面を伝っていくと、それ以上バッキングプレート12側には流れることができず、その膨出部58の先端部から滴り落ちる。 - 特許庁

例文

When the control device 1 detects that the detected value of pressure reaches within a predetermined range of the target BC pressure value and that the speed of the vehicle exceeds a predetermined speed, it switches the target BC pressure control to deceleration control for making deceleration of the axle 12 equal to the target deceleration and controls the pressure control valve 3 within the range of pressure of the brake cylinder 2 set in accordance with the target BC pressure value.例文帳に追加

その後、制御装置1は、上記圧力検出値が目標BC圧力値に対して所定値以内に到達したこと、及び車両速度が所定速度以上であることを検知したとき、目標BC圧力制御から車軸12の減速度を目標減速度に一致させる減速度制御に切り換えて、上記目標BC圧力値に対応して設定したブレーキシリンダ2の圧力範囲内で圧力制御弁3を制御する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS