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BRAKE CYLINDERの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1211



例文

First control for controlling rotating force of the ball screw mechanism with the feeling producing electric motor 26 to give reaction feeling to operation feeling of the brake pedal 1 and second control for controlling rotation of the ball screw mechanism to operate the master cylinder 4 can be switched.例文帳に追加

そして、ボールねじ機構の回転力をフィーリング演出用電動モータ26により制御してブレーキペダル1の操作フィーリングに反力感を与える第1の制御と、ボールねじ機構の回転を制御することによりマスタシリンダ4を作動可能とする第2の制御とを切り替え可能とする。 - 特許庁

The final target deceleration Gt is operated on the basis of the result of detection by the pressure sensors 66, 68 detecting the pressure Pm1, Pm2 of a master cylinder 14 and by a stroke sensor 70 detecting the pedalling stroke Sp of a brake pedal 12, and the braking force of each wheel is controlled on the basis of the same.例文帳に追加

マスタシリンダ14の圧力Pm1、Pm2を検出する圧力センサ66、68及びブレーキペダル12の踏み込みストロークSpを検出するストロークセンサ70の検出結果に基づき最終目標減速度Gtを演算し、これに応じて各輪の制動力を制御する(S10〜270)。 - 特許庁

One side arcuate contact portion 34A is struck against the arcuate groove 31 when the rotational brake plate 33 is relatively rotated in one direction of an arrow A in respect to the cylinder block 15 when braking is performed in respect to the hydraulic motor 10.例文帳に追加

これにより、油圧モータ10のブレーキ制動時に回転ブレーキ板33がシリンダブロック15に対して矢示A方向へと一方向に相対回転したときに、一側円弧状接触部34Aを円弧状溝31と衝合状態で接触させる。 - 特許庁

Or, it is attained by mixing (or kneading) matters containing the asbestos (a slate, a roof tile, a water pipe, a brake of an automobile, filler for an acetylene cylinder, and a fireproof coating material containing the asbestos) with the CFC fragments and heating the mixture at the low temperature.例文帳に追加

また、アスベストを含んだ物質(アスベストを含んだスレート板、屋根瓦、水道管、自動車のブレーキ、アセチレンボンベの充填材、耐火被覆材等)とフロン分解物とを混合(又は混練)し、次いで当該混合物を低温加熱処理して成る。 - 特許庁

例文

The second braking shoe 34 has one or more elastically held nail portions 34b, is fixed to the braking action portion 17b, and is brought into contact with the braking cylinder 40 to brake a rotor 3 by the swinging operation of the braking lever 17.例文帳に追加

第2制動シュー34は、弾性により制動作用部17bに着脱可能に係止される1又は複数の弾性係止爪部34bを有し、制動作用部17bに固定され制動レバー17の揺動により制動円筒40に接触してロータ3を制動する。 - 特許庁


例文

When an ABS attains an operating state in this case, a valve 13 is intermittently opened and closed to intermittently send the compressed air to the air cylinder 10 which in turn vibrates the piston rod 9, thereby enabling the foot pressing on the brake pedal 3 to experience the sensation of the intermittent impact force.例文帳に追加

ABSが作動する状態になると、バルブを断続的に開閉し、エアシリンダに圧縮空気を断続的に送り、ピストン棒を振動させ、ブレーキペダルを踏んでいる足に断続的な衝撃力の感覚を体感させることができる。 - 特許庁

Subsequently, the operation of the brake pedal is released, and the supply current to the solenoid of the stroke simulator is turned ON (S25) after master cylinder pressure is lowered up toset pressure (YES in the decision of S22) to release the working fluid of the stroke simulator.例文帳に追加

その後、ブレーキペダルの操作が解除されて、マスタシリンダ圧が設定圧以下まで低下した後に(S22の判定がYES)、ストロークシミュレータのソレノイドへの供給電流がONとされて(S25)、ストロークシミュレータの作動液が解放される。 - 特許庁

At the start of stepping of the brake pedal 7, the stepping force is transmitted to the resister 2 through the large diameter rod 8 and the small diameter rod 4, and thereby the resister 2 advances in the cylinder 1 against resilient force of a spring 9, but the piston 3 does not advance.例文帳に追加

ブレーキペダル7踏み込み開始時は、太径ロッド8および細径ロッド4を介して踏力を抵抗器2へ伝達することにより、抵抗器2はスプリング9の弾発力に抗してシリンダ1内を前進するが、ピストン3は前進しない。 - 特許庁

After completing the behavior control, the ECU completes the operation of the alarm device at the time when either of conditions that the brake fluid pressure is approximately accorded with the pressure of the master cylinder, the vehicle is stabilized in a straight driving state, or a prescribed time is elapsed after completion of the behavior control is held.例文帳に追加

ECUは、挙動制御の終了後、ブレーキ液圧がマスターシリンダの圧力に略一致した、車両が直進状態で安定となった、または挙動制御終了から所定時間経過したのいずれかの条件が成立した時点で警報装置の作動を終了させる。 - 特許庁

例文

To provide a shoe driving lever mechanism capable of securing performance such as strength, engagement stability, smoothness of contact parts, etc., necessary for distributing anchor reaction force of a brake shoe to output members of an anchor pin and a wheel cylinder.例文帳に追加

ブレーキシューのアンカ反力をアンカピンやホイールシリンダの出力部材に分配するために必要な強度や係合安定性や接触部の滑らかさ等の性能を、高価な加工に頼らずに確保できるシュー駆動用レバー機構を得る。 - 特許庁

例文

The multi-pot floating type disk brake is structured so that the force of a cylinder for restraining a piston 4_L when braking in the condition, wherein degree of freedom of inclination of a disk turn-in side piston 4_L is formed larger than that of a disk turn-out side piston 4_T and pads 5 and 6 are unevenly worn, is reduced.例文帳に追加

ディスク回入側のピストン4_L の傾きの自由度をディスク回出側のピストン4_T の傾きの自由度よりも大きくしてパッド5、6が偏摩耗した状態で制動がなされたときにピストン4_L がシリンダに拘束される力を軽減するようにした。 - 特許庁

The vehicle information such as speed signal, motor current, and brake cylinder pressure acquired from a railroad vehicle is taken into a personal computer, so that a time-series waveform is displayed on a display of a personal computer, for confirming the test data and for recording it on a hard disc.例文帳に追加

鉄道車両より得られる速度信号,モータ電流,ブレーキシリンダ圧力等の車両情報をパソコンに取り込んで、パソコンのディスプレイ画面上に時刻歴波形を表示させ試験データの確認を行うと同時に、ハードディスクに記録する。 - 特許庁

When the rotation of an electric motor 18 is stopped by a brake to stop the rotary separating cylinder 12, the chips fall by gravity and are received in a chip storage truck 66, and the scrapers 80 are rotated by inertia to scrape and eliminate the chips.例文帳に追加

電動モータ18の回転をブレーキにより止めて回転分離筒12を停止させれば、切粉が重力により落下し、切粉収容台車66に収容されるとともに、スクレーパ80が慣性により回転し、切粉を掻き落として除去する。 - 特許庁

A position control is carried out such that the actuator is kept under a control based on the stroke amount of a brake pedal, and if a decompressive control takes place, a hydraulic pressure control for the actuator is performed based on the level of a hydraulic pressure of the master cylinder.例文帳に追加

ブレーキペダルのストローク量に基づいて前記アクチュエータを制御する位置制御を行い、前記減圧制御を行っているときは、前記マスタシリンダの液圧に基づいて前記アクチュエータを制御する液圧制御を行うようにした。 - 特許庁

The caliper 18 is formed so as to partially cover the vicinity of the outer periphery of the disc rotor 14, and has a cylinder part for fitting and inserting the piston 32, and presses a second brake pad 22B to the other frictional sliding surface of the disc rotor 14 by sliding in the axial direction of the disc rotor 14.例文帳に追加

キャリパ18は、ディスクロータ14の外周の一部近傍を覆うように形成され、ピストン32が嵌挿されるシリンダ部を有し、ディスクロータ14の軸方向に摺動することによってディスクロータ14の他方の摩擦摺動面に第2ブレーキパッド22Bを押圧する。 - 特許庁

When the vehicle 10 is stopped during activation of the stopping maintaining mode, even if the driver leaves the leg from a brake pedal 500, an oil pressure Pwc of a wheel cylinder is maintained to an oil pressure Pwc0 capable of stopping the vehicle 10 and the vehicle 10 becomes in the stopping maintaining state.例文帳に追加

停止維持モードの起動中に車両10が停止すると、運転者がブレーキペダル500から足を離したとしても、ホイールシリンダの油圧Pwcは、車両10を停止させ得る油圧Pwc0に維持され、車両10は停止維持状態となる。 - 特許庁

Therefore, when it is necessary to accelerate the purge by purge concentration of a prescribed value or more, or when the negative pressure in the brake booster is at the prescribed value or less and lowering of the braking performance possibly occurs, the reduced cylinder operation is forbidden and the negative pressure in the surge tank is secured by normal operation.例文帳に追加

よって、パージ濃度が所定値以上でパージを促進する必要があるとき、又は、ブレーキブースタ内の負圧が所定値以下でブレーキ性能が低下する可能性があるときには、減筒運転を禁止し、通常運転を行うことによりサージタンク内の負圧を確保する。 - 特許庁

In a brake abnormality detection device, an abnormality determination part determines that a threshold changing condition is satisfied when both of accumulator pressure and control pressure Pfr are increased during execution of a wheel cylinder pressure control and determines that the threshold changing condition is not satisfied when both of the pressure is reduced.例文帳に追加

ブレーキ異常検出装置において、異常判定部は、ホイールシリンダ圧制御の実行中においてアキュムレータ圧および制御圧Pfrの双方が増圧している場合に閾値変更条件を満たしたと判定し、双方が減圧している場合に閾値変更条件を満たさないと判定する。 - 特許庁

A linear regulator 28 is provided to serve as a negative pressure control means for controlling negative pressure of a negative pressure chamber of a booster cylinder 20, in a hydraulic circuit 4 of the brake system, and the linear regulator 28 is controlled by a signal from an ABS controller 5.例文帳に追加

ブレーキ装置の油圧回路4において、ブースタシリンダ20の負圧室の負圧を制御する負圧制御手段をなすリニアレギュレータ28を設け、このリニアレギュレータ28をABS制御装置5からの信号で制御する。 - 特許庁

To provide a vehicle control device and a vehicle control method, capable of setting the timing for automatically stopping an engine of a vehicle, even if a sensor for detecting brake manipulated variable by a driver or fluid pressure in a master cylinder is not used.例文帳に追加

運転手によるブレーキ操作量又はマスタシリンダ内の流体圧を検出するためのセンサを用いなくても、車両のエンジンを自動的に停止させるタイミングを設定することができる車両の制御装置及び車両の制御方法を提供する。 - 特許庁

When an index showing an operation frequency of the control valve exceeds an allowable range, the brake ECU determines the occurrence of the abnormal leakage causing the continuous flow-in/out of the working fluid to the wheel cylinder, and shifts its mode to a regulator mode.例文帳に追加

ブレーキECUは、制御弁の作動頻度を示す指標が許容範囲を超えた場合に、ホイールシリンダへの連続的な作動流体の流入または流出を生じさせる漏れ異常の発生を推定し、レギュレータモードに移行する。 - 特許庁

The electronic control unit 40 detects a deceleration condition based on the signals from a brake stepping switch 35 and a brake master cylinder liquid pressure sensor 36, prevents the lock mechanism from controlling the electric motor to release the lock when the deceleration condition is detected, and controls the electric motor to release the lock by the rotation in the taking up direction of the seat belts 11a to 11d when the deceleration condition is not detected.例文帳に追加

また、電子制御ユニット40は、ブレーキ踏込みスイッチ35、ブレーキマスタシリンダ液圧センサ36からの信号に基づき減速状態を検出して、減速状態が検出されているときロック機構によるロック解除のための電動モータの制御を禁止し、減速状態が検出されないとき電動モータを制御してシートベルト11a〜11dの巻き取り方向への回転により同ロックを解除する。 - 特許庁

The metal 48 is provided on one side of the vehicle body on the same side as the brake pedals 40L, 40R, and a piston 49 of the hydraulic cylinder 14 constituted on the metal 48 and the right and left brake devices 10L, 10R are mechanically and interlockingly coupled with each other.例文帳に追加

ブレーキペダル40L,40Rを車体の左右一側に並べて設け、前記左右のブレーキ装置10L,10Rを作動させる油圧シリンダ14と同油圧シリンダ14へ油圧を送るソレノイドバルブ13とを一体的にメタル48に構成しこのメタル48を前記車体の一側であって上記ブレーキペダル40L,40Rと同じ側に設け、前記メタル48に構成される油圧シリンダ14のピストン49と左右夫々のブレーキ装置10L,10Rとを機械的に連動連結する。 - 特許庁

To improve suction efficiency of pumps when performing a sideslip control and traction control of a vehicle in a vehicular brake device for performing the sideslip control and the traction control of the vehicle by operating the pumps in a state of opening suction valves arranged between a suction part of the pumps and a master cylinder.例文帳に追加

ポンプの吸入部およびマスタシリンダ間に設けられるサクション弁を開弁した状態で、ポンプを作動せしめて車両の横滑り制御やトラクション制御を行なうことを可能とした車両用ブレーキ装置において、車両の横滑り制御やトラクション制御を実行する際のポンプの吸入効率を向上する。 - 特許庁

The drum brake 10 operates a wheel cylinder 22 during the travelling to be in a leading trailing braking state, and operates an expansion device 32 to be in duo-servo braking state during the parking, so as to stabilize the braking effect by lowering the servo effect during the travelling and to exert high braking effect by enhancing the servo effect during the parking.例文帳に追加

また、ドラムブレーキ10は、走行時にはホイールシリンダ22を作動させてリーディングトレーリング制動状態となり且つ駐車時には拡開装置32を作動させてデュオサーボ制動状態となるため、走行時にはサーボ効果を低くして効きを安定させ且つ駐車時にはサーボ効果を高めて高い効きを発生させることができる。 - 特許庁

An ECU 90 closes the cut valve when detecting the operation of a brake pedal 12 under the predetermined condition, and thereafter, the ECU 90 opens a right master cut valve 22FR when the liquid pressure generated in the master cylinder 14 reaches the target liquid pressure set to be higher than the liquid pressure when the opened check valve 60 is closed.例文帳に追加

ECU90は、所定の条件下でブレーキペダル12の操作を検出した場合にカット弁を閉弁し、その後、マスタシリンダ14で発生している液圧が、開弁していたチェック弁60が閉弁する際の液圧よりも高く設定された目標液圧に達した場合に右マスタカット弁22FRを開弁する。 - 特許庁

In order to shorten the wheel stop time of at least one wheel at the time of performing ABS controlling, a valve 4a disposed between a main brake cylinder 3 and the intake side of the return pump 6a of the rear wheel braking circuit I is at least partially opened, so that the differential pressure on the return pump 6a of the rear wheel braking circuit I is lowered.例文帳に追加

ABSコントロールの際の少なくとも一つの車輪の車輪停止時間を短縮するために、主ブレーキシリンダ3と後輪ブレーキ回路Iのリターンポンプ6aのインテーク側との間に配置されている弁4aが少なくとも部分的に開かれるので、後輪ブレーキ回路Iのリターンポンプ6aの上に掛かっている差圧が低下される。 - 特許庁

Thus, for example, even if viscosity of grease of a rotation-linear motion converting mechanism 23 increases in a low temperature state, a piston (a primary piston 11) of the master cylinder 2 can be properly returned to an initial position, and induction of a drag state of a brake pad is restrained according to this, in its turn, fuel economy of the vehicle can be improved.例文帳に追加

このため、例えば、低温状態時において仮に回転直動変換機構23のグリースの粘性が増加しても、マスタシリンダ2のピストン(プライマリピストン11)を適切に初期位置に戻すことが可能となり、これに伴い、ブレーキパッドの引き摺り状態の誘発を抑制し、ひいては車両の燃費向上を図ることができる。 - 特許庁

A master cylinder 63 for inspection in which brake fluid is filled is attached to a booster body assembly 61 assembled in the this way, operation force is input to an input rod 15 by an input device 64, the electric motor is operated by a control part 62 of the inspection device, and hydraulic pressure is generated in a hydraulic chamber 67 to carry out the predetermined inspection.例文帳に追加

このようにして組立てた倍力装置本体アセンブリ61に、ブレーキ液が封入された検査用マスタシリンダ63を組付け、入力装置64によって入力ロッド15に操作力を入力し、検査装置の制御部62によって電動モータを作動させ、液圧室67に液圧を発生させて所定の検査を行なう。 - 特許庁

A master cylinder 1 and a braking pressure generating circuit 9 are selected by solenoid directional control valves 4FL to 4RR to be connected to wheel cylinders 6FL to 6RR, and in a state of selecting the braking pressure generating circuit 9, braking pressure to the wheel cylinders is generated by controlling pressure control valves 16FL to 16RR according to operation quantity of a brake pedal 2.例文帳に追加

マスタシリンダ1及び制動圧発生回路9を電磁方向切換弁4FL〜4RRで選択してホイールシリンダ6FL〜6RRに接続し、制動圧発生回路9を選択している状態で、ブレーキペダル2の操作量に応じて圧力制御弁16FL〜16RRを制御することにより、ホイールシリンダに対する制動圧を発生させる。 - 特許庁

When a pressure sensor 66 and a stroke sensor 68 are normal, a last target deceleration Gt is calculated as a weight sum of a target deceleration Gpt based on master cylinder pressure Pm and a target deceleration Gst based on a step-in stroke St (S20 to 600, S130), based on the last target deceleration Gt, a brake force is controlled (S140, 150).例文帳に追加

圧力センサ66及びストロークセンサ68の正常時にはマスタシリンダ圧力Pmに基づく目標減速度Gpt及び踏み込みストロークStに基づく目標減速度Gstの重み和として最終目標減速度Gtが演算され(S20〜600、S130)、最終目標減速度Gtに基づき制動力が制御される(S140、150)。 - 特許庁

A PTO 48 operates, and in a state of applying hydraulic pressure to a liquid supply pipe to a hose 60, a hydraulic motor 20 can be freely rotated, by separating a plunger rod 70 from a brake disc 68 by applying the hydraulic pressure to a hydraulic cylinder 74, by switching a position of a solenoid valve 78 to a liquid supply position.例文帳に追加

PTO48が作動し、ホース60への液体供給配管に液圧が与えられている状態では、電磁弁78の位置を液体供給位置へと切換えることで、液圧シリンダ74に液圧を与えてプランジャロッド70をブレーキディスク68から離間させ、液圧モータ20を自由回転させることができる。 - 特許庁

When a parking brake is in operation, the locking nut 25 is rotated by the drive mechanism 31 together with the feed rod 21 to make the locking nut 25 being abutted with the piston 10, hydraulic pressure is supplied to a large-diameter cylinder 13 and the piston 10 is pressed by the large-diameter piston 14 through the locking nut 25 to generate the braking force.例文帳に追加

駐車ブレーキ作動時には、駆動機構31によって送りロッド21と共にロックナット25を回転させてロックナット25をピストン10に当接させ、大径シリンダ13に液圧を供給して、大径ピストン14によってロックナット25を介してピストン10を押圧して制動力を発生させる。 - 特許庁

The oil chambers 2b, 2c of each cylinder 2 are connected to a hydraulic source 13 via a directional switching valve 8 and a hydraulic pilot switching valve 12, and the directional switching valve 8 is switched by manual operation while the hydraulic pilot switching valve 12 is switched according to operation of a gate lock lever 86 and a brake switch.例文帳に追加

各シリンダ2の油室2b,2cと油圧源13とを方向切換弁8および油圧パイロット切換弁12を介して接続し、方向切換弁8を手動操作によって切り換えるとともに、油圧パイロット切換弁12をゲートロックレバー86の操作とブレーキスイッチ21の操作に応じて切り換える。 - 特許庁

It is preferable that in a brake electronic control device supplying hydraulic pressure responding to demanded braking force by controlling power supply to a pressure intensifying valve intensifying the pressure of a wheel cylinder, a power supply amount to the pressure intensifying valve is suppressed when it is determined that quick execution of demanded braking is not necessary based on the detected vehicle condition.例文帳に追加

好ましくはホイールシリンダを増圧する増圧弁を通電制御して要求制動力に対応する液圧を供給するブレーキ電子制御装置においては、検知した車両の状態に基づき要求制動の迅速性が必要ではないと判断される場合に、増圧弁への通電量を抑制するブレーキ電子制御装置とする。 - 特許庁

To provide an air pressure control device for effectively preventing generation of overshoot and undershoot attributable to the differential pressure between the target pressure and the original pressure of a compressed air source or the atmospheric pressure, effectively preventing generation of overshoot and undershoot even when the air pressure in a brake cylinder is largely changed, and rapidly giving a desired braking force in a stable condition.例文帳に追加

目標圧力値と圧縮空気源の元圧または大気圧との圧力差に起因するオーバーシュート及びアンダーシュートの発生を効果的に防止し、またブレーキシリンダ内の空気圧を大きく変化させる場合でも、オーバーシュート及びアンダーシュートの発生を効果的に防止して、所望の制動力を高速に、かつ安定した状態で付与することができる空気圧制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicular braking control device capable of suppressing unpleasant feeling given to an occupant of a vehicle by fluctuation of intensity of driving sound due to change of a pump driving mode, and setting the pump driving mode according to the liquid quantity of brake fluid flowing into a reservoir from a wheel cylinder.例文帳に追加

ポンプの駆動態様の変更に起因した駆動音の大きさの変動によって車両の搭乗者に不快感を与えることを抑制できると共に、ポンプの駆動態様をホイールシリンダからリザーバ内に流入するブレーキ液の液量に応じた駆動様態に設定できる車両の制動制御装置を提供する。 - 特許庁

To suppress a brake pedal stroke and further improve a pedal feel and responsiveness of a hydraulic braking device at a rapid pressurization or a low temperature, in a device whose braking hydraulic pressure is generated by a power-driven pump when an electric control system thereof is normal and a hydraulic pressure is supplied to enhance responsiveness also from a fail-safe master cylinder in a rapid pressurization.例文帳に追加

装置の電気制御系が正常なときにはブレーキ液圧を動力駆動のポンプで発生させ、急加圧時にはフェールセーフ用のマスタシリンダからも液圧供給を行って応答性を高めるようにした液圧ブレーキ装置の急加圧時や低温時のブレーキペダルの入り込み抑制、ペダルフィールや応答性の更なる改善を図る。 - 特許庁

In the brake device for the vehicle, when a pedal stroke Ss becomes an increase tendency (determination of S6 is No) in a state in which target deceleration degree Gp is larger than target deceleration degree Gs, it is determined that a master cylinder pressure Pm becomes a reduction tendency by the fact that the rapid braking operation is performed by the driver to limit reduction of the final target deceleration degree Gf.例文帳に追加

目標減速度Gsよりも目標減速度Gpが大きい状態で、且つペダルストロークSsが増加傾向となるときには(ステップS6の判定が"No")、運転者によって急なブレーキ操作がなされたことで、マスターシリンダ圧力Pmが減少傾向になると判断して、最終目標減速度Gfの低下を制限する。 - 特許庁

A vehicle braking force control device includes: a brake pedal 1; an electric booster 2; a master cylinder 3; a pedal pressure computing part 60; a pedal stroke sensor 18; a first target braking force computing part 65; a second target braking force computing part 66; a contribution setting part 63; and a target braking force computing part 67.例文帳に追加

車両用制動力制御装置は、ブレーキペダル1と、電動ブースタ2と、マスターシリンダ3と、ペダル踏力算出部60と、ペダルストロークセンサ18と、第1目標制動力算出部65と、第2目標制動力算出部66と、寄与度設定部63と、目標制動力算出部67と、を備える。 - 特許庁

To provide a product inspection method capable of detecting surely foreign matter by inspection using image data, and capable of preventing erroneous detection, in a specimen having a high risk of generating a problem wherein the foreign matter such as a chip remains after cutting work, such as in a groove part provided in a cylinder hole formed in a caliper body for a disk brake.例文帳に追加

ディスクブレーキ用のキャリパボディに形成されたシリンダ孔内に設けられる溝部のように、切削加工後に切粉等の異物が残存する等の問題が生じる可能性が高い被検査物に対して、画像データを用いる検査によって異物検出を確実に行うことができるとともに、誤検出を防止できる製品検査方法を提供する。 - 特許庁

The electric brake control means, when detecting a pedal holding state at full load points which is the assist critical point in the electric motor 30, closes a liquid passage by cut valves 84 and 84 arranged in downstream of the master cylinder 5, lowers the applied current to the electric motor 30, and returns a ball screw movable shaft of a ball screw mechanism to the direction reverse to the assist direction.例文帳に追加

電動ブレーキ制御手段は、電動モータ30でのアシスト限界点である全負荷点にてペダル保持状態を検出すると、マスターシリンダ5の下流に配置したカットバルブ84,84により液路を閉じ、電動モータ30への印加電流を下げ、ボールねじ機構のボールねじ可動シャフトをアシスト方向とは逆方向に戻す。 - 特許庁

As a result of it, in the boosting seating valve part 140a, a moving speed of the valve piece 158a reduces when opening the valve, and in the pressure reduction seating valve part 140b, a moving speed of the valve piece 158b reduces when closing the valve, so that the pulsation generated in the brake cylinder can be prevented when starting boosting and when finishing pressure reduction.例文帳に追加

その結果、増圧シーティング弁部140aにおいて、開弁時に弁子158aの移動速度が小さくなり、減圧シーティング弁部140bにおいて、閉弁時に弁子158bの移動速度が小さくなるため、増圧開始時、減圧終了時に、ブレーキシリンダに生じる脈動を抑制することができる。 - 特許庁

In ECU 200 provided on the brake controller for controlling braking force given to a wheel provided on the vehicle, a pressure fluctuation operation part 204 determines the state in which air is mixed with an operation fluid based on a plurality of pieces of information indicating the state of the operation fluid calculated by a plurality of different operations using pressure fluctuation of the operation fluid detected by a cylinder pressure sensor 44.例文帳に追加

車両に設けられた車輪に付与される制動力を制御するブレーキ制御装置が備えるECU200において、圧力変動演算部204は、シリンダ圧センサ44により検出した作動流体の圧力変動を用いて異なる複数の演算により算出された作動流体の状態を示す複数の情報に基づいてエアが作動流体に混入している状態を判定する。 - 特許庁

According to this, an outer circumferential surface 16A and a side surface 16B of the piston seal 16 can be closely fitted to the bottom surface part 15A and side surface part 15B of the seal groove 15 with the piston 17 being installed to the cylinder bore 13, and the gap between the both can be eliminated to improve the sense of brake operation.例文帳に追加

これにより、シリンダボア13にピストン17を装着した状態で、ピストンシール16の外周面16A及び側面16Bをそれぞれシール溝15の底面部15A及び側面部15Bに密着させることができ、これらの間の隙間を解消してブレーキの操作感を改善することができる。 - 特許庁

When the elapsed time Ta from the time after the absolute value of the wheel speed VW of each wheel becomes not less than the wheel speed threshold value KVW becomes not less than a specified time KT, or when an accelerator pedal or a parking lever is operated, the CPU again reduces the brake liquid pressure BP in each wheel cylinder at the first pressure reducing speed Va.例文帳に追加

そして、CPUは、各車輪の車輪速度VWの絶対値が車輪速度閾値KVW以上になってからの経過時間Taが規定時間KT以上になった場合、又はアクセルぺダルやパーキングレバーが操作された場合に、各ホイールシリンダ内のブレーキ液圧BPを再び第1の減圧速度Vaにて減圧させる。 - 特許庁

In a hybrid vehicle 11, when a shift position of a shift lever 45 is present in a parking position and when master cylinder pressure and a pedal stroke of a brake pedal 49 exceed preset prescribed values, pressing processing of a gear train in a power distribution integration mechanism 15 is executed by a motor 16, thereafter the motor 16 or an engine 12 is driven, and intake negative pressure generation processing is executed.例文帳に追加

ハイブリッド車両11にて、シフトレバー45のシフト位置がパーキング位置にあり、且つ、ブレーキペダル49のペダルストローク及びマスタシリンダ圧が予め設定された所定値を超えたときに、モータ16により動力分配統合機構15における歯車列の押し当て処理を実行し、その後、モータ16またはエンジン12を駆動して吸気負圧生成処理を実行する。 - 特許庁

A fixed blade 9 is provided on a table 7, a reverse plate holding member 25 free to move is provided next to the fixed blade 9, a moving blade 11 more free to move is provided on a ram 13 as opposite to the reverse plate holding member 25, and an air cylinder with a brake 27 having the reverse plate holding member 25 longer than a machining stroke is provided.例文帳に追加

テーブル7に固定刃9を設け、この固定刃9に隣接して移動自在な逆板押え部材25を設け、この逆板押え部材25に対向してラム13により移動自在な可動刃11を設け、ラム13の加工ストロークよりも長い逆板押え部材25を備えたブレーキ付きエアーシリンダ27を設けた。 - 特許庁

When the solenoid valve 43 is brought into a shut-off condition while stepping down a brake pedal 11, an ECU 70 compares respective operating conditions of the stroke simulator 30 and the master cylinder 10 detected by the hydraulic pressure gages 61, 62, so as to judge abnormality of the solenoid valve 43 based on the comparison results.例文帳に追加

ECU70はブレーキペダル11の踏み込み中において電磁弁43を遮断状態にした場合に、油圧計61,62によってそれぞれ検出されたストロークシミュレータ30およびマスタシリンダ10の各作動状態を比較して、その比較結果に基づいて電磁弁43の異常の有無を判定する。 - 特許庁

例文

When it is discriminated that one of the right and left wheels of the vehicle is in a state that the anti-skid control is not performed and the other wheel is in that performed, control of brake hydraulic pressure of a wheel cylinder of the one-side wheel is adjusted to change a boosting gradient according to a slip state of the one-side wheel.例文帳に追加

車両の左右の車輪のうちの一方側の車輪に関しアンチスキッド制御が実行されていない状態であって、且つ他方側の車輪に関しアンチスキッド制御が実行されている状態と判定された場合には、一方側の車輪のホイールシリンダのブレーキ液圧の制御を、当該一方側の車輪のスリップ状態に応じて増圧勾配が変化するように調整する。 - 特許庁

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