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「BRAKE CYLINDER」に関連した英語例文の一覧と使い方(23ページ目) - Weblio英語例文検索


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BRAKE CYLINDERの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1211



例文

Further, the brake control device determines that abnormality is generated on a wheel cylinder pressure control system when it is determined as no braking requirement in the first determination and when determination of existence of braking requirement is repeated by the second determination.例文帳に追加

また、ブレーキ制御装置は、第1判定では制動要求なしと判定している場合であって第2判定により制動要求の有無の判定が反復された場合に、ホイールシリンダ圧制御系統に異常が生じていると判定する。 - 特許庁

In a cylinder (81), an input piston (82) and a pressure piston (83) are supported movably along a shaft direction, a portion of the input piston (82) is fitted to the pressure piston (83), and a brake pedal (14) is connected to the input piston (82).例文帳に追加

シリンダ(81)内に入力ピストン(82)と加圧ピストン(83)とを軸方向に沿って移動自在に支持するとともに入力ピストン(82)の一部を加圧ピストン(83)に嵌合し、また入力ピストン(82)にブレーキペダル(14)を連結する。 - 特許庁

When the brake pedal PD is operated to rotate the sun gear 11, a planetary pinion 12 rotates and revolves, the planetary carrier 16 is rotated to advance the output rod 9, and the piston is pressed to generate liquid pressure in the master cylinder 3.例文帳に追加

ブレーキペダルPDを操作してサンギヤ11を回転させると、プラネタリピニオン12が自転及び公転し、プラネタリキャリア16が回転して出力ロッド9を前進させ、ピストンを押圧してマスタシリンダ3に液圧を発生させる。 - 特許庁

So, this prevents the brake fluid pressure in the master cylinder 2 from being abruptly fluctuated through the opening of the reservoir port 20 by the retreat of the primary piston 10 caused by an increase of regenerative braking, and the abrupt change of deceleration is suppressed and the uncomfortable feeling given to the driver can be reduced.例文帳に追加

これにより、回生制動の増大に伴うプライマリピストン10の後退により、リザーバポート20が開いてマスタシリンダ2内のブレーキ液圧が急激に変動するのを防止することができ、減速度の急変を抑制し、運転者に与える違和感を小さくすることができる。 - 特許庁

例文

According to the amount of the operation of the brake pedal 19, a master pressure control device 4 drives a primary piston 8 by controlling the operation of an electric motor 22, and generates the fluid pressure in the master cylinder 2 and supplies it to wheel cylinders Ba-Bd.例文帳に追加

ブレーキペダル19の操作量に応じて、マスタ圧制御装置4により、電動モータ22の作動を制御してプライマリピストン8を駆動し、マスタシリンダ2で液圧を発生させてホイールシリンダBa〜Bdに供給する。 - 特許庁


例文

Force inputted in the brake pedal 22 is transmitted to the input rod 24 through the damper 26 to generate liquid pressure on hard braking to cause liquid pressure in the master cylinder 25, so that large braking force can be outputted earlier than operation performed by the hydraulic actuator 28 alone.例文帳に追加

急ブレーキ時にはダンパ26を介してブレーキペダル22に入力された力がインプットロッド24に伝達され、マスタシリンダ25に液圧が生じるため、液圧アクチュエータ28単独の作動より早く、大きな制動力を出力できる。 - 特許庁

In the master pressure control device 4, the target relative displacement ΔXT of an input piston 17 and the primary piston 8, and the target fluid pressure PT of the master cylinder 2 are set, and a brake force is controlled by suitably switching the displacement and the pressure.例文帳に追加

マスタ圧制御装置4では、入力ピストン17とプライマリピストン8との目標相対変位ΔXT及びマスタシリンダ2の目標液圧PTを設定し、いずれを用いるかを適宜切換えて制動力を制御する。 - 特許庁

An input rod 15 and an input piston 14 are moved forward through an operation of a brake apparatus pedal; an electric motor 9 is driven by a control device 11 according to the movement of the input piston 14; and a primary piston 8 of a master cylinder 2 is moved ahead via a ball screw mechanism 10.例文帳に追加

ブレーキペダルの操作によって入力ロッド15及び入力ピストン14を前進させ、制御装置11により、入力ピストン14の移動に応じて電動モータ9を駆動し、ボールネジ機構10を介してマスタシリンダ2のプライマリピストン8を推進する。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine capable of suitably controlling an output increase during vehicle deceleration in the internal combustion engine having two cylinder groups and two intake systems corresponding to the groups, and capable of preventing the shortage of negative pressure required for obtaining an operation force of a brake booster.例文帳に追加

2つの気筒群と、それらに対応する2つの吸気系とを備える内燃機関の、車両減速時における出力増加制御を適切に実行し、ブレーキブースタの操作力を得るために必要な負圧が不足することを防止できる内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

Meanwhile, the brake ECU 200 drives the motors 40, 42 to permit a part of the operation fluid discharged from the pumps 32, 36 to be fed to the master cylinder 14 even in a low voltage state where the power voltage is lower than the minimum operation voltage of the on-off valves 28, 30.例文帳に追加

一方、ブレーキECU200は、電源電圧が開閉弁28,30の最低作動電圧よりも低い低電圧状態となった場合にもモータ40,42を駆動し、ポンプ32,36から吐出された作動液の一部がマスタシリンダ14へ供給されることを許容する。 - 特許庁

例文

To provide a caliper body of a disk brake for a vehicle, in which cylinder holes provided side by side in the disk circumferential direction are securely communicated, and a workability is improved without requiring high accuracy in boring a through-hole used as a union hole or a bleeder hole.例文帳に追加

ディスク周方向に併設されるシリンダ孔を確実に連通させることができると共に、ユニオン孔又はブリーダ孔となる通孔の穿孔に高い精度を必要とせず、加工性の向上を図ることができる車両用ディスクブレーキのキャリパボディを提供する。 - 特許庁

While confirming that the brake pedal 2 is not operated by the above-described method, and the zero points of a stroke sensor 170 for detecting the position of the shaft member and a hydraulic sensor 140 and a hydraulic sensor 141 for detecting the hydraulic pressure to be supplied by the master cylinder 10 are learned.例文帳に追加

ブレーキペダル2の操作がおこなわれていないことを上述の方法で確認し、軸部材の位置を検知するストロークセンサストロークセンサ170やマスタシリンダ10が供給する油圧を検出する油圧センサ140や油圧センサ141の零点を学習する。 - 特許庁

This brake damper for a base isolator includes a speed valve 51 which generates a damping force by a hydraulic pressure supplied thereto when the piston 13 of a cylinder 11 is displaced and a relief valve 55 which generates a high damping force since the speed valve 51 is closed when the speed of the piston 13 is higher than a set speed.例文帳に追加

シリンダ11のピストン13が変位するに伴い、供給された油圧により減衰力を発生するスピードバル51と、ピストン13の速度が設定速度以上に早くなるとスピードバルブ51が閉じて、高い減衰力を発生するリリーフバルブ55を備える。 - 特許庁

When power supply fails, by opening the master cut valve 32 and closing the connection control valve 41 to operate a first-system wheel cylinders 26 and 27 and second-system wheel cylinders 30 and 31 by brake fluid pressure generated in first and second hydraulic chambers 17 and 19, respectively, in the master cylinder 11.例文帳に追加

また電源の失陥時には、マスタカットバルブ32を開弁して連通制御バルブ41を閉弁することで、マスタシリンダ11の第1、第2液圧室17,19が発生したブレーキ液圧でそれぞれ第1、第2系統のホイールシリンダ26,27;30,31を作動させる。 - 特許庁

A brake pedal PD is connected to a sun gear 11 of a differential transmission mechanism 10 to be a planetary gear mechanism, an electric motor 8 is connected to a ring gear 14, an output rod 9 is connected to a planetary carrier 16, and the output rod 9 is connected to a piston of the master cylinder 3.例文帳に追加

遊星歯車機構である差動伝達機構10のサンギヤ11にブレーキペダルPDを連結し、リングギヤ14に電動モータ8を連結し、プラネタリキャリア16に出力ロッド9を連結し、また、出力ロッド9をマスタシリンダ3のピストンに連結する。 - 特許庁

In this brake hydraulic servo unit, a proportional pressure reducing valve 8F for proportionally reducing the output hydraulic pressure of the proportional pressure intensifying valve 4F when the output hydraulic pressure of the valve 4F is a set pressure or more is provided between the proportional pressure intensifying valve 4F and the input hydraulic chamber 51 of the secondary master cylinder M2F.例文帳に追加

比例増圧弁4Fの出力液圧が設定圧以上となるのに応じて該比例増圧弁4Fの出力液圧を比例的に減圧する比例減圧弁8Fが、比例増圧弁4Fと、2次マスタシリンダM2Fの入力液圧室51との間に設けられる。 - 特許庁

When an engine stop condition is satisfied, inclination of a vehicle body to a road surface, inclination to a horizontal line, road surface slope, loading weight, etc are obtained (S1-6) and a brake cylinder liquid pressure required for retaining the vehicle to the stopping state is obtained based on these (S7).例文帳に追加

エンジン停止条件が満たされると、路面に対する車体の傾き、水平線に対する傾き、路面勾配、積載重量等が取得され(S1〜6)、これらに基づいて車両を停止状態に保つのに必要なブレーキシリンダ液圧が取得される(S7)。 - 特許庁

Further, when a braking force is given to a rear wheel at an outer side in the turning direction before the starting of the turning braking control, the ECU descends the brake liquid pressure in the wheel cylinder corresponding to a rear wheel at an outer side in the turning direction (step S24).例文帳に追加

また、旋回時制動制御の開始前に旋回方向外側の後輪に対して制動力が付与されている場合、ECUは、旋回方向外側の後輪に対応するホイールシリンダ内のブレーキ液圧を降下させる(ステップS24)。 - 特許庁

When the acceleration and speed are larger than a set value against the distance as the arithmetic result, it is decided that the vehicle is set in a "collision mode" by the computer, and an instruction is issued to a fuel valve and a master cylinder, and an engine is stopped, and a brake is operated in emergency so that the vehicle can be suddenly stopped.例文帳に追加

該演算の結果、距離に対し、加速度および速さが設定値より大きい場合は「衝突モード」に入ったことをコンピューターが判断し、燃料バルブおよびマスターシリンダーに指令を出し、エンジンを止め、ブレーキを緊急作動させ、車を急停止させる。 - 特許庁

A pipeline 15 in which a pressure regulating part (a stroke simulator valve 16, an orifice 17) and a stroke simulator 14 are arranged in series is installed in parallel with a third brake circuit (pipelines 26, 30) in which a control valve 27 is installed and which connects a master cylinder M/C to the suction side of a pump P.例文帳に追加

制御弁27が設けられマスタシリンダM/CとポンプPの吸入側とを接続する第3ブレーキ回路(管路26,30)と並列に、調圧部(ストロークシミュレータバルブ16、オリフィス17)とストロークシミュレータ14とが直列に並ぶ管路15を設けた。 - 特許庁

The automatic hydraulic pressure generating device is set into the non-operation state in response to a detection result of at least one of a brake operation detecting means and an accelerator operation detecting means, and the breaking state between the automatic hydraulic pressure generating device and the wheel cylinder by the hydraulic pressure control valve is released.例文帳に追加

そして、ブレーキ操作検出手段及びアクセル操作検出手段の少くとも何れか一方の検出結果に応じて自動液圧発生装置を非作動状態とすると共に、液圧制御弁による自動液圧発生装置とホイールシリンダの各々との間の遮断状態を解除する。 - 特許庁

Using a hydraulic control valve means (solenoid valve SI and SD), the output hydraulic pressure of a power hydraulic source PW is controlled in accordance with the operation of a brake pedal BP and supplied to each wheel cylinder WC (solenoid valve SC1 to be put in close position and another SC2 put in the open position).例文帳に追加

パワー液圧源PWの出力液圧を、液圧制御弁手段(電磁弁SI,SD)によってブレーキペダルBPの操作に応じて制御してホイールシリンダWCに供給する(電磁弁SC1は閉位置とし、電磁弁SC2は開位置とする)。 - 特許庁

A master cylinder pressure controller 8 includes an assist thrust compensating means for compensating an assist thrust imposed on a primary piston 2b to increase as a stroke speed ΔXi of an input rod 6 is increased so that a reaction force of a brake pedal BP becomes closer to a predetermined target reaction force characteristics.例文帳に追加

マスタシリンダ圧制御装置8は、ブレーキペダルBPの反力があらかじめ設定した目標反力特性に近づくように、インプットロッド6のストローク速度ΔXiが高いほど、プライマリピストン2bに付与するアシスト推力を増加補正するアシスト推力補正手段を備える。 - 特許庁

This pedal device 10 comprises a pedal member 11 depressed by a driver, and an arm member 12 engaged with the pedal member, and rotated in depressing the pedal member to transmit the leg-power of the driver to a brake master cylinder.例文帳に追加

ペダル装置10は、ドライバによって踏み込まれるペダル部材11と、このペダル部材に係合されとともに、ペダル部材が踏み込まれた際には回動して、ドライバの踏力をブレキーマスターシリンダに伝達するアーム部材12とを有する。 - 特許庁

In ordinary braking, operation of an electric motor 14 is controlled in response to an operation quantity of a brake pedal 13, and a pressing member 17 is driven via a belt transmission mechanism 15 and a ball screw mechanism 16, and braking force is provided by generating hydraulic pressure in a master cylinder 2 by pressing a piston 7.例文帳に追加

通常制動時には、ブレーキペダル13の操作量に応じて電動モータ14の作動を制御し、ベルト伝動機構15及びボール−ネジ機構16を介して押圧部材17を駆動し、ピストン7を押圧してマスタシリンダ2に液圧を発生させて制動力を得る。 - 特許庁

A reaction simulator 9 is connected closer through a branched passage 8 to the master cylinder than the solenoid opening/closing valve V1 in the passage 5, and a hydraulic modulator 6 is connected closer through a supplying/discharging passage 7 to the brake caliper 4 than the solenoid opening/closing valve V1.例文帳に追加

通路5の開閉弁V1よりもマスターシリンダ側に分岐通路8を介して反力シミュレータ9を接続し、開閉弁V1よりもブレーキキャリパ4側に給排通路7を介して液圧モジュレータ6を接続する。 - 特許庁

The pressing device 30 has a pneumatic cylinder piston device 32, a seat side fixing device 34, and a pedal side fixing device 36, is fixed to the driver's seat 20 in one end by the seat side fixing device 34, and is fixed to a pedal part 16 of the brake pedal 10 by the pedal side fixing device 36.例文帳に追加

押圧装置30は空気圧シリンダ−ピストン装置32と、シート側固定装置34と、ペダル側固定装置36とを有し、一端にてシート側固定装置34により運転席シート20に固定され、他端にてペダル側固定装置36によりブレーキペダル10のペダル部16に固定される。 - 特許庁

The device has a first liquid passage 6 for supplying the first output hydraulic pressure to a second cylinder hole 42, and a second liquid passage 7 supplying the second output hydraulic pressure to a rear wheel side disc brake 5, so that the capacity of the reservoir 41 is made larger than the capacity of the supplement liquid chamber 37.例文帳に追加

第1出力液圧を第2シリンダ孔42に供給する第1液通路6と、第2出力液圧を後輪側ディスクブレーキ5に供給する第2液通路7とを有し、リザーバ41の容積を補給液室37の容積よりも大きくする。 - 特許庁

Pressure sensors 24a, 24b for detecting the presure of the liquid 23 increasing in accompaniment with a stepping-in operation of the piston part 21b are provided in the cylinder chamber 22a, and a detection signal detected by the sensors 24a, 24b are used for brake control or acceleration control.例文帳に追加

シリンダ室22aには、ピストン部21bの押し込み動作に伴って上昇する液体23の圧力を検出する圧力センサ24a,24bが設けられ、圧力センサの検出信号は、ブレーキ制御あるいはアクセル制御に用いられる。 - 特許庁

The brake system using linear valves to a pressure boosting valve 70 and a decompression valve 72 for increasing or decreasing the liquid pressure in each wheel cylinder is formed able to execute at least one of the sensing process for the self-excited vibration of the linear valve and the eliminating process for the self-excited vibration.例文帳に追加

ホイールシリンダ液圧を増減圧するための増圧弁70,減圧弁72にリニア弁を採用したブレーキシステムを、それらリニア弁の自励振動の検出処理と、自励振動の解消処理との少なくとも一方を実行可能に構成する。 - 特許庁

To provide a method of controlling a two-way fluid pump for hydraulic cylinder capable of lowering the noise to be generated by the two-way fluid pump during the bending work when a punch abuts on a work, and to provide a press brake using this method.例文帳に追加

パンチがワークに当接した時、および曲げ加工中に双方向流体ポンプが発生する騒音を低減することのできる油圧シリンダの双方向流体ポンプ制御方法およびこの双方向流体ポンプ制御方法を用いたプレスブレーキを提供する。 - 特許庁

The hydraulic pressure circuit is provided with a circulation conduit through which a brake fluid discharged from the pump is circulated back to the pump, and a pressure regulating valve that adjusts a pressure difference between an upstream side of the pressure regulating valve and a downstream side is connected to the wheel cylinder side of the hydraulic pressure circuit.例文帳に追加

液圧回路にはポンプから吐出されるブレーキ液をポンプに循環させる循環流路が設けられ、液圧回路のホイールシリンダ側に接続する上流側と下流側との差圧を調整する調圧弁が設けられている。 - 特許庁

To lower the use frequency of a pump and appropriately respond to a braking request in a vehicular braking device including a masterback that generates a master cylinder pressure by doubling a brake operation force using a negative pressure, and a pump that generates a pump-up pressure.例文帳に追加

負圧を用いてブレーキ操作力を倍力してマスタシリンダ圧を発生させるマスタバックと、ポンプアップ圧を発生させるポンプとを備えた車両のブレーキ装置において、ポンプの使用頻度を低下させつつ、制動要求に適切に応じることができるようにする。 - 特許庁

In the brake pedal reaction force generator, a variable throttling mechanism 100 has a function of changing the flow passage area between a stroke simulator 69 and itself when the feed flow rate of a working fluid from a master cylinder exceeds a predetermined value.例文帳に追加

ブレーキペダル反力発生装置において、可変絞り機構100は、マスタシリンダからの作動液の供給流量が所定の流量を超えたときに、ストロークシミュレータ69との間の流路面積を変化させる機能をもつ。 - 特許庁

In an emergency, a limit switch 10 on a back side of a brake pedal 9 is actuated, a solenoid valve of an air tank is opened, air is supplied to the air cylinder 4, the abrading member is pressed down on a road surface, and braking is performed by abrading projection portions of few millimeters of an upper part of the road surface.例文帳に追加

緊急時に、ブレーキペダルの 裏側のリミットスイッチが入り、エアータンクの電磁弁が開き、エアーシリンダーにエ アーが送られ、削減部材が路面を押し付け路面上部の数ミリの突起部分を削りながら制 動させる緊急停止装置である。 - 特許庁

A brake device includes: a reaction force chamber 303 changing reaction hydraulic pressure in association with the movement of an input piston 301 in an M/C (Master Cylinder) 3; and a drive hydraulic chamber 316 connected with the reaction force chamber 303 through a hydraulic circuit where first to fourth control valves 6a to 6d and a pump 7 are provided in the hydraulic circuit.例文帳に追加

M/C3内に入力ピストン301の移動に伴って反力液圧を変化させる反力室303と、反力室303と液圧回路を介して接続される駆動液圧室316とを備え、液圧回路中に第1〜第4制御弁6a〜6dやポンプ7を備える。 - 特許庁

The brake applying device includes a root cap 6 (piston holding member) fitted on a primary piston 8 to hold it movably in the axial direction and positioned in the neighborhood of the tail opening 5a formed in the cylinder 5, wherein the retreating position of the cap is bounded by a front shell 41 of the pneumatic assistor 2.例文帳に追加

プライマリピストン8の外周に嵌合してこれを軸方向に移動可能に保持しシリンダ5の後端開口5aの近傍に位置する口元キャップ6(ピストン保持部材)は、気圧式倍力装置2のフロントシェル41により後退位置が規定される。 - 特許庁

An acting arm 34 for operating a piston 27 of the hydraulic master cylinder 21 is projected from the branch portions of the rotary pieces 32a, 32b, and a switch operating piece 35 that restricts the rotation of the operating lever 31 and operates a brake lamp switch 22e is projected at the end of the rotary piece 32a arranged below a vehicle body.例文帳に追加

回動片32a,32bの分岐部分から、液圧マスタシリンダ21のピストン27を作動させる作用腕34を突設し、車体下方に配設される回動片32aの先端に操作レバー31の回動を規制し、且つ、ブレーキランプスイッチ22eを作動させるスイッチ作動片35が突設される。 - 特許庁

In the situation where a pressurization control is allowed, and the pressurization control is to start by a driver with a quick service or strong brake control (S20, S30), a master cylinder pressure Pm is set to a reference pressure Pmc, and communication control valves 22F, 22R are closed.例文帳に追加

加圧制御が許可され運転者による急制動操作又は強い制動操作により加圧制御が開始されるべき状況であるときには(S20、30)、マスタシリンダ圧力Pmが基準圧力Pmcに設定されると共に、連通制御弁22F及び22Rが閉弁される(S40)。 - 特許庁

When large flow rate inflow instruction current is output to a proportional solenoid up to a time point t1 to t2, pilot pressure rises in a pilot pressure receiving chamber, a pressure control valve allows a large flow rate, and a large quantity of oil flows in a clutch or a brake cylinder.例文帳に追加

比例ソレノイドに大流量流入指令電流を時点t1からt2まで出力すると、パイロット圧受圧室にパイロット圧力が立ち、圧力制御弁が大流量となってクラッチ又はブレーキシリンダには大量の油が流れ込む。 - 特許庁

The drag bearing (46) is integratedly coupled with the other drap bearing in substantially parallel to d) the rotational axis (28) and a cylinder's axis (54) and further comprises a guide arm provided with a guide way (60) serving the acceptance of a brake pad (64).例文帳に追加

ドラグベアリング(46)は、d)回転軸線(28)及びシリンダ軸線(54)に対して実質的に平行に向いた状態で残りのドラグベアリングと一体に連結されていて、ブレーキパッド(64)を受け入れるのに役立つ案内路(60)を備えた案内アーム(58)を更に有している。 - 特許庁

When the brakes are applied, the integrated controller 9 carries out a control which achieves the deceleration required by the driver with the sum of a base hydraulic pressure part via master cylinder pressure and a regenerative part via regenerative braking force and which supplements an insufficient regenerative part with pressurization added via the VDC brake fluid pressure unit 2.例文帳に追加

統合コントローラ9は、制動操作時、ドライバーが要求する減速度を、マスタシリンダ圧による基本液圧分と回生制動力による回生分の総和で達成し、不足する回生分をVDCブレーキ液圧ユニット2による加圧分で補償する制御を行う。 - 特許庁

In case of failure where the motor-driven braking device 15 is not able to work, the stamping force shutoff valve 14 is opened while the air shutoff valve 28 is closed, and in this condition, the brake liquid pressure generated by a master cylinder 12 is supplied to the wheel cylinders 13 to apply brakes to the respective wheels.例文帳に追加

電動制動装置15が作動不能な異常時には、踏力遮断弁14を開弁して大気遮断弁28を閉弁した状態で、マスタシリンダ12が発生するブレーキ液圧をホイールシリンダ13に供給して車輪を制動することができる。 - 特許庁

On this occasion, the wheel cylinders 17, 21 for the driven wheels are actuated by the master cylinder 11, and therefore, the braking force necessary and adequate both for the driving wheels and the driven wheels can be generated with enhancement of the energy recovery efficiency by the regenerative brake.例文帳に追加

このとき、従動輪用ホイールシリンダ17,21はマスタシリンダ11により作動させられるため、回生制動によるエネルギー回収効率を高めながら、駆動輪および従動輪の両方に必要充分な制動力を発生させることができる。 - 特許庁

To surely keep a vehicle in a stopped condition while a brake operation is canceled, relating to a braking force control method and device enabling wheel cylinder pressure to be increased by use of a hydraulic pressure supply source.例文帳に追加

本発明は、液圧供給源を用いてホイルシリンダ圧を増圧することが可能な制動力制御方法および制動力制御装置に関し、ブレーキ操作が解除されている状態で車両を確実に停車状態に維持することを目的とする。 - 特許庁

When a full wound bobbin 3 is changed with an empty bobbin 3 and the empty one comes to the takeup position, a support 8 to rotates toward the empty bobbin 3, and brake is applied to the support 8 by an air cylinder 18, and a touch roller 13 is contacted with the empty bobbin 3 with a specified contacting pressure.例文帳に追加

満巻のボビン3と空のボビン3とが切替えられて巻取位置に空のボビン3が位置したときに、空のボビン3側に回動する支持体8に対してエアシリンダ18による制動を行い、タッチローラ13を空のボビン3に所定の接圧で接しさせる。 - 特許庁

Each part (for example, a restrictor 5a, 5b, 6a) can be thereby easily set since a pressure oil can be supplied from the hydraulic source 13 to each cylinder 2 only when a parking brake operates and the gate lock lever 86 is released, resulting that vehicular height is not adjusted in traveling or working of a vehicle.例文帳に追加

これによって、駐車ブレーキが作動し、かつゲートロックレバー86を解除操作した時のみ油圧源13から各シリンダ2への圧油の供給が可能となり、走行時や作業時には車高調整が行われないので、各部(例えば絞り5a,5b,6a)の設定が容易となる。 - 特許庁

A brake master cylinder unit 17 is disposed on the rear side of the vehicle of the component mounting member 9 on one side member 5 side, and an accumulator 21 which is a component for an air-conditioner is disposed on a front side of the vehicle of the component mounting member 7 on one side member 5 side.例文帳に追加

一方のサイドメンバ5側における部品搭載メンバ9の車両後方には、ブレーキマスタシリンダユニット17を配置し、一方のサイドメンバ5側における部品搭載メンバ7の車両前方には、エアコン用部品であるアキュームレータ21を配置してある。 - 特許庁

This distributing valve has a piston A and piston B with a bigger diameter than the rod C on both sides of the rod C and a spring D is provided on the side not the rod C side of the piston A and a brake pipe is connected to the cylinder of the side not the rod C side of the piston B.例文帳に追加

ロッドCの両側にロッドより直径の大きなピストンAとピストンBを配し、ピストンAのロッド側でない方にスプリングDを設け、ピストンBのロッド側でない方のシリンダにはブレーキ管を接続する。 - 特許庁

例文

The ECU executes the turning time braking control so as to increase brake liquid pressure BP in a wheel cylinder of a rear wheel on the inside in the turning direction of the vehicle, when an absolute value of the steering angle A is a steering angle threshold value KA or more and the steering torque T is a torque threshold value KT or more.例文帳に追加

そして、ECUは、操舵角Aの絶対値が操舵角閾値KA以上であると共に、操舵トルクTがトルク閾値KT以上である場合に、車両の旋回方向内側の後輪のホイールシリンダ内におけるブレーキ液圧BPを増加させるように、旋回時制動制御を実行する。 - 特許庁

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