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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > exhaust of control air.に関連した英語例文

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exhaust of control air.の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1004



例文

To provide an air-fuel ratio control device capable of restraining overheat of an exhaust emission control catalyst, in a vehicle equipped with a plurality of internal combustion engines.例文帳に追加

複数内燃機関を搭載した車両において、排気浄化触媒の過熱を抑制することができる空燃比制御装置を提供する。 - 特許庁

To improve the accuracy of air-fuel ratio control on the basis of the oxygen storage amount of an exhaust emission control catalyst in an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化触媒の酸素蓄積量に基づく空燃比制御の精度を向上する。 - 特許庁

A control board 3 generates heat attendant on control of operation of the passenger conveyor, and discharges exhaust heated air to inside of an upper machine room 2.例文帳に追加

制御盤3は、乗客コンベアの運転の制御に伴って熱を発生し、排熱風を上部機械室2内に排出する。 - 特許庁

The combustion air controller 35 determines a preliminary combustion air control signal 63 based on an exhaust temperature error, and further determines the combustion air control output signal 59 based on both of the preliminary combustion air control signal 63 and the combustion air control modification signal 67.例文帳に追加

燃焼空気コントローラ35は、排気温度誤差に基づいて事前燃焼空気制御信号63を求め、更に、事前燃焼空気制御信号63及び燃焼空気制御修正信号67の両方に基づいて燃焼空気制御出力信号59を求める。 - 特許庁

例文

To provide an air/fuel ratio control device for an internal combustion engine capable of improving the exhaust gas purifying efficiency of an exhaust gas purifying catalyst by estimating the exhaust amount of a specified component in exhaust gas flowing out of the exhaust gas purifying catalyst (or a representative value representing the condition of exhaust gas) and controlling an air/fuel ratio in accordance with the estimated value.例文帳に追加

排気浄化触媒から流出する排ガス中に含まれる特定成分の排出量(あるいは、排ガスの状態を表す代表値)を推定し、その推定値に基づいて空燃比の制御を行うことにより、排気浄化触媒による排ガスの浄化効率を向上し得る内燃機関の空燃比制御装置を提供する。 - 特許庁


例文

To provide an air/fuel ratio control device for an internal combustion engine, capable of improving the exhaust gas purifying efficiency of an exhaust gas purifying catalyst by estimating the exhaust amount of a specified component in exhaust gas flowing out of the exhaust gas purifying catalyst (or a representative value representing the condition of exhaust gas) and controlling an air/fuel ratio in accordance with the estimated value.例文帳に追加

排気浄化触媒から流出する排ガス中に含まれる特定成分の排出量(あるいは、排ガスの状態を表す代表値)を推定し、その推定値に基づいて空燃比の制御を行うことにより、排気浄化触媒による排ガスの浄化効率を向上し得る内燃機関の空燃比制御装置を提供すること。 - 特許庁

This exhaust emission control device includes: a fuel reformer 50 arranged separately from an exhaust pipe 4, reforming fuel to generate reducing gas, and supplying the reducing gas from the upstream side of a NOx conversion catalyst 33 in the exhaust pipe 4 into the exhaust pipe 4; and an enriching means enriching an exhaust gas air-fuel ratio.例文帳に追加

排気浄化装置は、排気管4とは別に設けられ、燃料を改質して還元性気体を製造し、この還元性気体を、排気管4のうちNOx浄化触媒33の上流側から、排気管4内に供給する燃料改質器50と、排気空燃比をリッチ化するリッチ化手段と、を備える。 - 特許庁

The existence of the windproof body 90 prevents the cooling air from the cooling fan 76 from directly hitting the exhaust emission control device 1, surely suppressing the deterioration of the exhaust emission control device 1 due to the cooling air and thus a reduction in the temperature of the exhaust gas inside it.例文帳に追加

風防体90の存在により、冷却ファン76からの冷却風が排気ガス浄化装置1に直接当たるのを阻止でき、冷却風による排気ガス浄化装置1、ひいてはその内部の排気ガス温度の低下を確実に抑制できる。 - 特許庁

To provide technique for recovering functions of a NOx catalyst by controlling opening of a nozzle vane of a variable displacement type turbo charger to adjust temperature of exhaust or an air-fuel ratio in exhaust in an exhaust emission control device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、可変容量型ターボチャージャのノズルベーンの開度を制御して排気の温度又は排気の空燃比を調整してNOx触媒の機能を回復させることができる技術を提供する。 - 特許庁

例文

To restrain even a trouble of causing a difference in an exhaust emission control characteristic of each of exhaust emission passages in correspondence with a difference of constitution between the exhaust emission passages or between routes to supply secondary air.例文帳に追加

排気通路間、又は二次空気を供給する経路間の構成上の相違に対応して各排気通路の排気ガス浄化特性に差が生じるおそれがあっても、これを抑制する。 - 特許庁

例文

This emission control device has an exhaust emission control material 16 for carrying the SOx holding material, SOx emitting means 19a and 19b for emitting the SOx from the SOx holding material by enriching the air fuel ratio of exhaust gas flowing in the emission control material and an exhaust flow control means 17 for controlling a flow of the exhaust gas to the exhaust emission control material.例文帳に追加

SOx保持材を担持した排気浄化材16と、排気浄化材に流入する排気ガスの空燃比をリッチにしてSOx保持材からSOxを放出させるSOx放出手段19a、19bと、排気浄化材への排気ガスの流れを制御する排気流制御手段17とを具備する。 - 特許庁

To provide a technology capable of accurately controlling the exhaust air-fuel ratio when performing air-fuel ratio rich control, in an internal combustion engine for performing the air-fuel ratio rich control after stopping fuel cut control.例文帳に追加

本発明は、フューエルカット制御の停止後に空燃比リッチ制御を行う内燃機関において、空燃比リッチ制御実行時に排気空燃比をより精度良く制御することが可能な技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

When opening the directional control valve 4, the exhaust air flows backward to the exhaust air recirculating passage 20 from the downstream side main passage 7, and passes in the inverse direction through the second catalyst 18b even in this case, so that the foreign matter and the unburnt fuel component are removed from the recirculating exhaust air, and fouling of an intake system is avoided.例文帳に追加

切換弁4開時に、下流側メイン通路7から排気還流通路20へと排気が逆流するが、この場合でも、第2触媒18bを逆方向に通過するので、還流排気から異物や未燃燃料成分が除去され、吸気系等の汚損が回避される。 - 特許庁

To control power generation of an alternator in response to a control state of air-fuel ratio and reduce exhaust emission in starting an engine.例文帳に追加

エンジン始動時、空燃比の制御状態に応じてオルタネータの発電を制御し、排気エミッションを低減する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device of an internal combustion engine for surely purifying exhaust gas by accurately controlling the air-fuel ratio of the exhaust gas flowing in an NOx catalyst when controlling the air-fuel ratio of the exhaust gas flowing in the NOx catalyst by making a feedback process in the internal combustion engine having the NOx catalyst for purifying the exhaust gas by storing and reducing NOx included in the exhaust gas.例文帳に追加

排気中に含まれるNOxを吸蔵、還元して浄化するためのNOx触媒を備える内燃機関において該NOx触媒に流入する排気の空燃比をフィードバック制御する場合に、該NOx触媒に流入する排気の空燃比を正確に制御し、以て排気の浄化等を確実に行う内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

To determine normality/abnormality of an exhaust gas temperature raising system and a secondary air introducing system, in a catalyst early warm-up control system which introduces a secondary air into an exhaust pipe while raising temperature of an exhaust gas during catalyst early warm-up control, to generate after burning.例文帳に追加

触媒早期暖機制御中に排出ガス温度を昇温しながら排気管内に二次空気を導入して後燃えを発生させる触媒早期暖機制御システムにおいて、排出ガス昇温系と二次空気導入系の正常/異常をそれぞれ判定でるようにする。 - 特許庁

To provide a combustion state control device of an internal combustion engine for performing combustion state control by which the exhaust recirculation by an exhaust recirculation device corresponds to a change in ignitability to the equal air-fuel ratio, due to reduction in the exhaust purification ratio of an exhaust catalyst device.例文帳に追加

排気触媒装置の排気浄化率の低下に起因して排気還流装置による排気還流が等空燃比に対する着火性の変化に応じた燃焼状態制御を行う内燃機関の燃焼状態制御装置を提供する。 - 特許庁

The exhaust emission control system for the engine-driven machine 220 includes: a common rail 120 type engine 70 that is mounted in the engine-driven machine 220; the exhaust emission control device 50 disposed in an exhaust gas line 77 of the engine 70; and at least one of the intake air throttle device 81 and the exhaust gas throttle device 82.例文帳に追加

本願発明に係る作業機220の排気ガス浄化システムは、作業機220に搭載されるコモンレール120式エンジン70と、エンジン70の排気系77に配置された排気ガス浄化装置50と、吸気絞り装置81及び排気絞り装置82のうち少なくとも一方とを備える。 - 特許庁

When PM accumulation quantity PMsm in the exhaust emission control mechanism is a threshold A or less (S120:YES), a differential pressure reference value Dp and a value of (differential pressure ΔP(pressure difference between an exhaust gas upstream side and an exhaust gas downstream side of the exhaust emission control mechanism)/suction air quantity Ga) are compared (S130).例文帳に追加

排気浄化機構におけるPM堆積量PMsmが閾値A以下であるときには(S120:YES)、「圧力差ΔP(排気浄化機構の排気上流側と排気下流側との圧力差)/吸入空気量Ga」の値と差圧基準値Dpとを比較する(S130)。 - 特許庁

The exhaust emission control device for an engine 1 is equipped with an exhaust gas purifying catalyst 9 capable of absorbing and exhausting NOx in response to the air-fuel ratio of exhaust gas flowing in, and a controller 6 determines conditions under which SOx absorbed in the exhaust emission control catalyst 9 is discharged.例文帳に追加

エンジン1の排気浄化装置は、流入する排気の空燃比に応じてNOxの吸収排出を行う排気浄化触媒9を備え、コントローラ6は、排気浄化触媒9に吸収されたSOxを放出すべき条件を判断する。 - 特許庁

To provide a method for controlling air-fuel ratio capable of preventing drop of exhaust emission control efficiency of a three-way catalytic converter even if gas volume of exhaust gas fluctuates during perturbation operation of air-fuel ratio.例文帳に追加

空燃比のパータベーション操作中に排気のガスボリュームの変動があっても、三元触媒の排気浄化効率の低下を防止し得る空燃比制御方法を提供する。 - 特許庁

To provide a control device of a cylinder injection internal combustion engine capable of maintaining exhaust emission control performance by preventing the temperature of an exhaust emission control catalyst from lowering while improving fuel economy by the operation with lean air-fuel ratio.例文帳に追加

リーン空燃比運転による燃費の向上を図りつつ、排気浄化触媒の温度低下を防止し排気浄化性能を維持することのできる筒内噴射型内燃機関の制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a desulfurization control method of an exhaust emission control system and the exhaust emission control system for smoothly transferring between temperature raising control and air-fuel ratio rich control by maintaining a state of the desulfuriztion target temperature or more while restraining exhaust of unburnt fuel in the atmosphere in desulfurization control in the exhaust emission control system having an NOx purifying catalyst device.例文帳に追加

NOx浄化触媒装置を備えた排気ガス浄化システムにおいて、脱硫制御時に、未燃燃料の大気中への排出を抑制しながら、脱硫用目標温度以上の状態を維持すると共に、昇温制御と空燃比リッチ制御との間の移行を円滑に行う排気ガス浄化システムの脱硫制御方法及び排気ガス浄化システムを提供する。 - 特許庁

To allow setting a proper control constant according to a deterioration degree of emission control capacity as an entire system in the exhaust emission control system in which sensors for detecting an air-fuel ratio or rich/lean of exhaust gas are respectively installed upstream and downstream an exhaust emission control catalyst.例文帳に追加

排気浄化用の触媒の上流側と下流側にそれぞれ排出ガスの空燃比又はリッチ/リーンを検出するセンサを設置した排気浄化システムにおいて、排気浄化システム全体としての浄化能力の劣化度合に応じた適正な制御定数を設定できるようにする。 - 特許庁

To enhance the flexibility of controlling the amounts of torque and secondary air of an internal combustion engine in a technology for supplying the secondary air to an exhaust emission control catalyst disposed in the exhaust passage of the engine.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の排気通路に配置された排気浄化触媒へ二次空気を供給する技術において、内燃機関のトルクや二次空気の量などの制御の自由度を高めることを課題とする。 - 特許庁

The toilet bowl flushing apparatus is also equipped with a control device 30 which controls the performance of the water supply operation of the flushing water supply device 10 and the performance of the air intake and exhaust operations of the air intake and exhaust device 20.例文帳に追加

便器洗浄装置は、洗浄水供給装置10の給水動作の実行と、吸排気装置20の吸気動作及び排気動作の実行とを制御する制御装置30をさらに備えている。 - 特許庁

To prevent exhaust performance deterioration and combustion instability when reducing an excess air ratio for raising temperature of exhaust to provide fast activation of an exhaust emission control catalyst.例文帳に追加

排気浄化用触媒の早期活性化を目的として、排気を昇温させるために、空気過剰率を低下させる場合、排気性能悪化や燃焼不安定を防止する。 - 特許庁

To prevent large fluctuations of exhaust recirculation quantity, caused by an increase in exhaust gas pressure when post-injection is performed, in an engine performing a feedback control for exhaust recirculation quantity, based on a change of intake air quantity.例文帳に追加

吸入空気量の変化に基づいて排気還流量をフィードバック制御するようにしたエンジンにおいて、後噴射を行なったときの排気ガス圧力の増大が原因となる排気還流量の大きな変動を防止する。 - 特許庁

To provide an exhaust gas recirculation control device accurately determining drop of cooling performances of a cooling device cooling recirculation exhaust gas recirculated from an exhaust gas channel to an intake air channel.例文帳に追加

排気流路から吸気流路に還流される還流排気ガスを冷却する冷却装置の冷却性能の低下を高精度に判定する排気還流制御装置を提供する。 - 特許庁

This controls estimates or detects temperature of the exhaust gas, flowing through an exhaust air passage 3 and then uses the estimated or detected value to control the temperature of the sensor element section on the exhaust gas sensor 8 (O_2 sensor) to the predefined target temperature via a heater.例文帳に追加

排気通路3を流れる排ガスの温度を推定もしくは検出し、その推定値もしくは検出値を用いて排ガスセンサ8(O_2センサ)の素子部の温度をヒータを介して所定の目標温度に制御する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device capable of suppressing the lowering of an oxygen amount flowing into an exhaust pipe by preventing a secondary air feed pipe from being heated by a hot exhaust gas.例文帳に追加

高温の排気ガスによって二次空気供給管が熱せられることを防止し、排気管内に流れ込む酸素量の低下を抑制する排気ガス浄化装置を提供する。 - 特許庁

To improve total exhaust emission control performance, by shortening catalyst activity as much as possible through lean forming control of the air-fuel ratio.例文帳に追加

、空燃比のリーン化制御により、触媒活性をできるだけ短縮し、トータルとして排気浄化性能を向上する。 - 特許庁

The device performs the feedback control of the air-fuel ratio based on an estimation of the air-fuel ratio of gas discharged from a combustion chamber 25 to an exhaust passage (upstream side estimation air fuel ratio) and on an output value of an air-fuel ratio sensor 68 downstream of the catalyst 53.例文帳に追加

この装置は、燃焼室25から排気通路へ排出されるガスの空燃比の推定値(上流側推定空燃比)と、触媒53の下流の空燃比センサ68の出力値とに基づいて空燃比フィードバック制御を行う。 - 特許庁

The individual cylinder air fuel ratio control means generates periodical vibration of air fuel ratio of, for example, a period equivalent to two engine rotation in an exhaust gas collecting part in an upstream of the catalyst in the exhaust gas passage by making air fuel ratio of the air fuel mixture used for combustion in just specific cylinder different from that of other cylinders.例文帳に追加

気筒別空燃比制御手段は、燃焼に供される混合気の空燃比を特定気筒のみ他の気筒と異ならしめることにより、排気通路における触媒上流の排気集合部において空燃比に例えばエンジンの2回転周期に相当する周期的振動を発生させるようにされる。 - 特許庁

Thus the control range of the target air/fuel ratio can be switched so that the exhaust emission control ratio of an entire system can be increased to efficiently use both the upstream side catalyst 24 and the downstream side catalyst 25 so as to control the exhaust emission.例文帳に追加

これにより、システム全体としての排出ガス浄化率が高くなるように目標空燃比の制御範囲を切り換えて、上流側触媒24と下流側触媒25の両方を効率良く使用して排出ガスを浄化する。 - 特許庁

To provide an erroneous control determining device and an erroneous control determining method for an air-fuel ratio control system enabling an exhaust gas leakage and abnormality of a rear oxygen sensor to be accurately determined even if a sensor upstream of an exhaust purifying catalyst is abnormal.例文帳に追加

万一排気浄化触媒の上流側のセンサに異常があっても、排ガスリークや、リア酸素センサの異常を正確に判定できる空燃比制御システムの誤制御判定装置及び誤制御判定方法を提供する。 - 特許庁

To solve a problem of having difficulty in performing air capacity control because of failing to accurately detect a differential pressure value under the influence of an air current in performing the air capacity control of a ventilating device by a differential pressure sensor provided near an exhaust port of the ventilating device.例文帳に追加

換気装置の排気口近傍に設けた差圧センサにより換気装置の風量制御を行う場合、気流の影響により精度良く差圧値を検出することができず風量制御を行うことが難しい。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device allowing calibration of a downstream air-fuel ratio sensor of an electro motive force type, in the exhaust emission control device feedback-controlling an air-fuel ratio of an engine based on output values of air-fuel sensors upstream and downstream of a catalyst.例文帳に追加

触媒の上流側及び下流側の空燃比センサの各々の出力値に基いて機関の空燃比をフィードバック制御する内燃機関の排気浄化装置において、起電力式の下流側空燃比センサを較正することができるものを提供すること。 - 特許庁

Control of the oxygen concentration of the exhaust emitted from a combustion chamber 2 of an engine body 1 eliminates the need for installing an air pump for introducing a secondary air into the exhaust path.例文帳に追加

エンジン本体1の燃焼室2から排出される排気の酸素濃度を制御するので、排気通路に二次空気を導入するための専用のエアポンプを設置する必要がない。 - 特許庁

To provide a combustion control device capable of securely detecting an exhaust air clogging state even when the degree of exhaust air clogging of a heat exchanger is increased.例文帳に追加

熱交換器の排気閉塞の程度が大きくなった場合にも、その排気閉塞状態を確実に検出することが可能な燃焼制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine capable of early activating a catalyst, after preventing deterioration of fuel consumption by enriching of exhaust air/fuel ratio and preventing increase in a drive loss by an air pump, at cold starting time or the like.例文帳に追加

冷態始動時等において排気空燃比のリッチ化による燃費悪化とエアポンプによる駆動損失の増加とを防止した上で、触媒を早期に活性化できる内燃機関の排ガス浄化装置を提供する。 - 特許庁

To provide a stop control device of an internal combustion engine furnished with an air intake valve or an air exhaust valve constituted of a solenoid operated valve capable of speedily scavenging exhaust gas remaining in a cylinder after an engine stop command is given.例文帳に追加

本発明は電磁駆動弁で構成された吸気弁または排気弁を備える内燃機関の停止制御装置にし、機関停止指令が発せられた後、筒内に残存する排気ガスを速やかに掃気することを目的とする。 - 特許庁

The control device of the internal combustion engine includes first and second superchargers arranged in an intake air passage and an exhaust gas passage, an intake air switch valve and an exhaust gas switch valve for regulating the quantities of intake air and exhaust gas supplied to the second supercharger, an EGR passage for circulating EGR gas from the exhaust gas passage to the intake air passage and an EGR valve arranged in the EGR passage.例文帳に追加

上記の内燃機関の制御装置は、吸気通路及び排気通路に配置された第1及び第2の過給機と、第2の過給機に供給される吸気及び排気の量を調整するための吸気切替弁及び排気切替弁と、排気通路から吸気通路へとEGRガスを還流させるEGR通路と、EGR通路に設けられたEGR弁と、を有する。 - 特許庁

To improve exhaust emission control performance by reducing restrictions in the position and angle of a secondary air passage and facilitating the formation of the secondary air passage, in an engine in which the secondary air passage for guiding secondary air to be mixed in exhaust gas flowing through an exhaust port has the downstream end opened on the exhaust port and is provided on a cylinder head.例文帳に追加

排気ポートを流通する排気ガスに混入せしめる2次空気を導く2次空気通路がその下流端を排気ポートに開口させてシリンダヘッドに設けられるエンジンにおいて、2次空気通路の位置や角度の制約を小さくして2次空気通路の形成を容易とし、排気ガス浄化性能の向上を図る。 - 特許庁

The control computer C calculate estimated exhaust gas recirculation rate from the estimated exhaust gas recirculation quantity and information of suction air quantity provided by the estimated exhaust gas recirculation quantity.例文帳に追加

制御コンピュータCは、推定排気ガス還流量と、エアフローメータ25によって得られた吸入空気量の情報とから推定排気ガス還流率を算出する。 - 特許庁

When performing intermittent addition, the control device 25 calculates a discharge of fine particles in the exhaust passage based on an engine operation condition and also calculates exhaust gas energy by multiplying exhaust gas temperature and intake air volume together.例文帳に追加

その間欠添加の実行に際して、制御装置25は、機関運転状態に基づいて排気通路内の微粒子排出量を算出するとともに、排気温度と吸入空気量を乗算して排気エネルギを算出する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device capable of optimizing the exhaust purifying performance while feeding a secondary air and increasing the exhaust pressure in starting an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の始動時において、2次エアを供給し排気圧を上昇させながら排気浄化性能の最適化を図った排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

The internal combustion engine 1-1 is provided with: an A/F sensor 63 detecting air fuel ratio; a catalyst temperature sensor 64 detecting catalyst temperature of an exhaust emission control catalyst 61 converting exhaust gas; and an air fuel ratio control part 76 making one of stoichiometric control controlling air fuel ratio in a stoichiometric region and lean control controlling air fuel ratio in a lean region according to detected air fuel ratio.例文帳に追加

内燃機関1−1は、空燃比を検出するA/Fセンサ63と、排気ガスを浄化する排気ガス浄化触媒61の触媒温度を検出する触媒温度センサ64と、検出された空燃比に応じて、空燃比をストイキ領域に制御するストイキ制御あるいは空燃比をリーン領域に制御するリーン制御のいずれか一方を行う空燃比制御部76と、を備える。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine, in which an emission amount of NOx is suppressed in an air-fuel feedback control performed immediately after the internal combustion engine is started, and an exhaust emission control efficiency is improved.例文帳に追加

内燃機関の始動直後の空燃比フィードバック制御においてNOxの排出量を抑え、排気浄化効率の向上を図った内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a control method for an exhaust emission control system, and an exhaust emission control system capable of reducing both black smoke and white smoke during unburned fuel supply control of supplying unburned fuel into exhaust gas in air-fuel ratio rich control carried out at regeneration of restoring purification capacity of an exhaust emission control device.例文帳に追加

排気ガス浄化装置の浄化能力を回復する再生時に行う空燃比リッチ制御において、排気ガス中に未燃燃料を供給する未燃燃料供給制御時に、黒煙と白煙の両方を低減することができる排気ガス浄化システムの制御方法及び排気ガス浄化システムを提供する。 - 特許庁

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