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exhaust of control air.の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1004



例文

In a diesel engine, directly, injecting fuel into a combustion chamber from an fuel injection valve, based on an intake air amount to the combustion chamber and air/fuel ratio detected by two linear O2 sensors arranged in the upstream/downstream of an exhaust emission control device, a momentary fuel consumption amount is highly accurately detected.例文帳に追加

燃料噴射弁から燃焼室内に直接燃料が噴射されるディーゼルエンジンにおいては、燃焼室への吸入空気量と、排気浄化装置の上流と下流とに配置された2つのリニアO2センサによって検出される空燃比とに基づいて、時々刻々燃料消費量が高精度で検出される。 - 特許庁

If intake air quantity Vm based on atmospheric pressure detected by an atmospheric pressure detection means and engine rotation speed detected by a rotation speed detection means gets lower than reference air quantity V0 when a throttle valve is fully opened and EGR valve is fully closed during regeneration of the exhaust emission control device, fuel injection quantity is increased.例文帳に追加

排気浄化手段の再生時に、前記大気圧検出手段によって検出された大気圧と前記回転数検出手段によって検出されたエンジン回転数に基づく吸入空気量Vmが、スロットル弁を全開にし、且つ、EGR弁を全閉にしたときの基準空気量V0を下回ると、燃料噴射量を増量する。 - 特許庁

Thereafter, lowering of the SOx emission speed Vsox in the SOx poisoning recovery control is restrained by raising catalyst bed temperature Tc up to target temperature Tct on the high temperature side and lowering an exhaust air-fuel ratio A/F down to a target air-fuel ratio A/Ft on the rich side as the SOx emission speed lowering degree Ddw becomes larger.例文帳に追加

そして、SOx放出速度低下度合いDdwが大きくなるに従って、触媒床温Tcをより高温側の目標温度Tctまで昇温させると共に、排気空燃比A/Fをよりリッチ側の目標空燃比A/Ftまで低下させることにより、SOx被毒回復制御中のSOx放出速度Vsoxが低下することを抑制する。 - 特許庁

The control means reduces a fuel injection quantity of a cylinder of causing rich combustion of the internal combustion engine, when determining that the active state of the NOx storage-reduction catalyst is in the inactive state by the catalyst active state determining means, when performing enriching control for enriching the air-fuel ratio of exhaust gas from the internal combustion engine.例文帳に追加

制御手段は、内燃機関からの排気ガスの空燃比をリッチ化するリッチ化制御を実行するときに、NOx吸蔵還元触媒の活性状態が不活性状態にあると触媒活性状態判定手段により判定された場合には、内燃機関のリッチ燃焼させる気筒の燃料噴射量を減量する。 - 特許庁

例文

An electronic control unit 30 of the engine performs sulfur poisoning recovery operation in which the engine is operated at rich air fuel ratio and under a condition where exhaust gas temperature rises for desorbing SO_X component accumulated on the catalyst 7, and inhibits neutral control in which engagement pressure of a clutch of the automatic transmission is dropped at a time of vehicle stop during sulfur poisoning recovery operation.例文帳に追加

機関の電子制御ユニット30は、触媒7に蓄積されたSO_X成分を脱離させるために機関をリッチ空燃比で排気温度が上昇する運転状態で運転する硫黄被毒回復操作を行うとともに、硫黄被毒回復操作実行中は、車両停止時に自動変速機のクラッチの係合圧を低下させるニュートラル制御を禁止する。 - 特許庁


例文

To provide technology providing the best emission characteristics by performing optimum air fuel ratio feedback control and accurate purification capacity determination of exhaust emission control catalyst during both of all cylinder operation and reduced cylinder operation for all number and combination of the operating cylinders during reduced cylinder operation.例文帳に追加

全筒運転時及び減筒運転時の双方に対して、さらには減筒運転時に取りうる全ての稼動気筒の数及び組み合わせに対して、最適な空燃比フィードバック制御及び、排気浄化触媒についての正確な浄化性能判定を可能とし、最良のエミッション特性を得ることができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a control device of an internal combustion engine, properly controlling an air quantity supplied to the engine when performing a fuel cut and allowing regeneration of an exhaust emission control device (including NOx removal treatment and the like) to be early started just after termination of the fuel cut without deteriorating operability during the fuel cut.例文帳に追加

燃料カットを行う際に機関に供給する空気量を適切に制御し、燃料カット中に運転性を悪化させることなく、燃料カット終了直後において排気浄化装置の再生(NOx除去処理などを含む)を早期に開始することを可能とする内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide an NOx purification system capable of preventing discharge of NOx to the atmospheric air even in a transient driving state of an engine to raise catalyst temperature, preventing discharge of NOx in an initial state of regenerating control of an NOx occlusion reduction type catalyst and remarkably improving an NOx purification rate for an exhaust emission control system using the NOx occlusion reduction type catalyst to purify NOx in exhaust gas.例文帳に追加

排気ガス中のNOxの浄化のためにNOx吸蔵還元型触媒を用いる排気ガス浄化システムにおいて、触媒温度が上昇するようなエンジンの過渡運転状態においても、NOxの大気中への排出を防止でき、しかも、NOx吸蔵還元型触媒の再生制御の初期におけるNOxの大気中への排出を防止できて、NOx浄化率を著しく向上できるNOx浄化システムを提供する。 - 特許庁

The exhaust emission control system includes a second catalyst converter for purifying NOx within exhaust gas under a reductive atmosphere, the fuel reformer for supplying the fuel and air to a reforming catalyst to produce the reductive gas and supplying the produced reductive gas to the upstream of the second catalyst converter, and a reformer controlling means for controlling an air supply amount and a fuel supply amount for the reforming catalyst.例文帳に追加

排気浄化システムは、排気中のNOxを還元雰囲気下で浄化する第2触媒コンバータと、燃料および空気を改質触媒に供給することにより還元性気体を生成し、当該生成した還元性気体を第2触媒コンバータよりも上流側に供給する燃料改質器と、改質触媒に対する空気供給量および燃料供給量を制御する改質器制御手段と、を備える。 - 特許庁

例文

The combustion heater for warming up a fuel cell by heat generated through combustion of mixture gas of hydrogen and exhaust air is provided with a control device (a warm-up hydrogen quantity control means 410) which makes hydrogen density in the mixture gas higher than that after ignition until the combustion heater is ignited, when external temperature is low.例文帳に追加

水素と排空気の混合ガスを燃焼させて発生する熱により燃料電池を暖機する燃焼ヒータについて、外気温が低い場合は、燃焼ヒータが着火するまでは、混合ガスにおける水素濃度を、着火後における濃度よりも濃くする制御装置(暖機水素量制御手段410)を備えた。 - 特許庁

例文

The fan 34 can also blow the air flow against a second document reader 16, control boards 32 and 33 and an en surface of a document bundle Dm since its exhaust port 34b is directed to the second document reader 16, the control boards 32 and 33 and a downstream side end surface of the document bundle Dm stacked on a document placing tray 2.例文帳に追加

さらに、ファン34は、その排気口34bが第2の原稿読取装置16及び制御基板32、33と、原稿載置トレイ2に積み上げられた原稿束Dmの下流側端面とを指向するので、空気流を第2の原稿読取装置16及び制御基板32、33と原稿束Dmの端面とに吹き当てることができる。 - 特許庁

The gas mixing ventilator 1 for reducing concentration of nitrogen oxide generated from a boiler 3 for power generation by mixing an exhaust gas generated from the boiler 3 for power generation with the combustion air and supplying the same to the boiler 3 for power generation, includes a control section (start/stop decision section) 10 for performing on/off control of the gas mixing ventilator 1 according to a predetermined rule.例文帳に追加

発電用ボイラ3から発生する排気ガスを燃焼用空気に混合して発電用ボイラ3に供給することにより、発電用ボイラ3から発生する窒素酸化物の濃度を低減するガス混合通風機1において、予め定められたルールに従って、ガス混合通風機1のオンオフ制御を行う制御部(起動停止判断部)10を備えている。 - 特許庁

Since temperature raising treatment for a catalyst floor temperature and air/fuel ratio reducing treatment can be executed appropriately by the S poisoning recovering control, the heat deterioration acceleration of the exhaust emission control catalyst on the downstream side and the worsening of fuel economy can be prevented even if a problem such as deterioration or clogging arises in a NOx storage/reducing catalyst on the upstream side.例文帳に追加

したがってS被毒回復制御にて適切に触媒床温の昇温処理と空燃比低下処理とを実行できるので、上流側のNOx吸蔵還元触媒に劣化や詰まりなどの故障が生じても、下流側の排気浄化触媒の熱劣化を促進させることがなく、かつ燃費の悪化を招くことがない。 - 特許庁

If fuel injection quantity QF indicating engine load becomes greater than an upper limit injection quantity QFH while SO_X quantity reduction control is being performed (arrow head X), standby control making air fuel ratio of exhaust gas flowing in the NO_X absorber lean is performed while maintaining NO_X absorber temperature TCAT at standby temperature, for example, SO_X quantity reduction demand temperature TS.例文帳に追加

SO_X量減少制御が行われているときに機関負荷を表す燃料噴射量QFが上限噴射量QFHよりも多くなったときには(矢印X)、NO_X吸収剤の温度TCATを待機温度例えばSO_X量減少要求温度TSに保持しつつNO_X吸収剤内に流入する排気ガスの空燃比をリーンにする待機制御を行う。 - 特許庁

The ECU 2 executes reduction control for controlling exhaust gas flowing into the NOx elimination catalyst 8 to a reduction atmosphere (steps 30-33, 42-46), and sets a target air fuel ratio AF_cmd according to a post ratio Rpost which is a ratio of a post injection quantity Gpost to a total injection quantity Gall during reduction control (steps 20-25).例文帳に追加

ECU2は、NOx浄化触媒8に流入する排ガスを還元雰囲気に制御する還元制御を実行する(ステップ30〜33,42〜46)とともに、還元制御中、目標空燃比AF_cmdを、ポスト噴射量Gpostの総噴射量Gallに対する割合であるポスト割合Rpostに応じて設定する(ステップ20〜25)。 - 特許庁

This invention relates to a deceleration control method for a hybrid vehicle provided with an engine as a travel drive power source including a variable nozzle turbocharger (VNT) adjusting velocity of exhaust gas by opening change of a variable nozzle and increasing intake air quantity with using exhaust gas pressure and a motor generator capable of power operation and regeneration operation, and constructed to perform regeneration control by the motor generator during vehicle deceleration.例文帳に追加

可変ノズルの開度変更によって排気ガスの流速を調整し当該排気ガス圧力を利用して吸気量を増大させる可変ノズルターボチャージャ(VNT)を有した走行駆動源としてのエンジンと、力行運転および回生運転可能なモータジェネレータとを備え、車両減速時にモータジェネレータによる回生制御が実施可能に構成されたハイブリッド車両の減速時制御方法である。 - 特許庁

An electronic control device 41 detects a quantity of a state relating to degree of purification of exhaust gas of a catalytic converter 19 and performs deterioration determination of the catalytic converter 19 based on change of the quantity of the state during a period until accumulated intake air quantity exceeds a fixed value, and variably controls at least one of the maximum lift and operating angle of the intake valve 21.例文帳に追加

電子制御装置41は触媒コンバータ19の排気浄化度合に相関する状態量を検出し、積算吸入空気量が一定値を超えるまでの期間における上記状態量の推移に基づいて触媒コンバータ19の劣化判定を行うとともに、吸気バルブ21の最大リフト量及び作用角の少なくとも一方を可変制御する。 - 特許庁

This exhaust emission control device includes the NOx reduction catalyst 2 having oxygen adsorption and desorption material adsorbing oxygen on a lean side and desorbing adsorbed oxygen on a rich side, and a regeneration means 51 executing regeneration process purifying sulfur component collected by the NOx reduction catalyst 2 by control enriching air fuel ratio of exhaust gas flowing into the NOx reduction catalyst 2 from a lean side to a rich side and purifying particulate collected by the particulate filter 3.例文帳に追加

リーン側で酸素を吸蔵し、吸蔵した酸素をリッチ側で放出する酸素吸蔵放出材を有するNOx浄化触媒2と、NOx浄化触媒2に流入する排気の排気空燃比を、リーン側からリッチ側にリッチ化制御することにより、NOx浄化触媒2に捕捉された硫黄分を浄化するとともに、パティキュレートフィルタ3に捕集されたパティキュレートを浄化する再生処理を実行する再生手段51を備えることを特徴とする排気浄化装置である。 - 特許庁

To provide a control device for a cylinder injection engine using a valve changing mechanism for promoting vaporization for the spray of fuel at the initial period of injection to reduce the rate of HC emissions while restraining the rate of mixing of burnt gas with fresh air to maintain the stability of combustion, and for reducing NOx by the effect of exhaust recirculation.例文帳に追加

既燃焼ガスと新気の混合を押えて燃焼安定性を保ちつつ、噴射初期の燃料噴霧の気化を促進してHC排出率を低減し、更には排気還流の効果によりNOx低減を可能とするバルブ可変機構を用いた筒内噴射エンジンの制御装置を提供することにある。 - 特許庁

To provide an air-fuel ratio control device for exhaust gas of internal combustion engine capable of holding the period of performing the reducing treatment of the NOx absorbed by an NOx adsorptive catalytic device during the operation of an internal combustion engine in lean operation mode within a required minimum time and increasing the opportunity of performing the operation of lean operation mode.例文帳に追加

リーン運転モードでの内燃機関の運転中にNOx吸着型の触媒装置が吸収するNOxの還元処理を行う期間を必要限の短い時間に留めて、リーン運転モードの運転を行うことができる機会を多くすることができる内燃機関の排ガスの空燃比制御装置を提供する。 - 特許庁

The opening of combustion air blow dampers 15a-15d is adjusted based on a temperature measured value obtained from thermometers 16 respectively installed at an outlet 7 of a furnace and at an upper part of a grate post combustion zone, to control the combustion position of garbage to ensure better mixing of exhaust gases at the outlet of the furnace while maintaining the outlet temperature of the furnace in the optimum range.例文帳に追加

炉出口7と火格子後燃焼帯上部とに設置された温度計16により得られる温度計測値から、燃焼空気吹き込みダンパ15a〜15dの開度を調整することにより、炉出口温度を適正な範囲に維持しながら、炉出口における排ガスの混合が良好となる位置にごみの燃焼位置を制御する。 - 特許庁

The controller 38 has a pressure comparing means for comparing the measured pressure outputted by the sensor 28 with the set pressure, and a pressure control means for adjusting the opening degree of the blade 39 of the damper 30 to return the measured pressure into a range of the set pressure when the measured pressure gets out of the range of the set pressure caused by a wind blowing to the outside of an air exhaust port 31.例文帳に追加

コントローラ38は、センサ28から出力された測定圧力と設定圧力とを比較する圧力比較手段、空気排気口31の外側に吹く風の影響で測定圧力が設定圧力の範囲から外れると、ダンパ30の羽根39の開度を調節して測定圧力を設定圧力の範囲内に戻す圧力制御手段を有する。 - 特許庁

To achieve energy saving effects by variable control of the flow of a cooling medium and securely prevent generation of condensed water within a compressor unit even when an exhaust duct is arranged inappropriately, in an oil-cooled air compressor for controlling the temperature of lubricating oil by changing the flow of the cooling medium supplied to a lubricating oil heat exchanger.例文帳に追加

潤滑油熱交換器への冷却媒体流量を変化させることにより潤滑油の温度制御を行う油冷式空気圧縮機において、冷却媒体流量の可変制御による省エネルギー効果を実現し、かつ不適切な排気ダクト施工状態においても圧縮機ユニット内の凝縮水発生を確実に防止する。 - 特許庁

To provide an internal combustion engine which adopts a control system for optimizing exhaust characteristics by adjusting a gas amount and sufficiently ensures the stability of an engine output even under the condition that an amount of inert gas in air-fuel mixture supplied to the combustion of the engine exceeds a value at which a generation amount of soot becomes the maximum.例文帳に追加

機関燃焼に供される混合気中の不活性ガス量が、煤の発生量を最大にする値を上回るような条件下で、当該ガス量を調整して排気特性の最適化を図る制御方式を採用する内燃機関において、そのような条件下であれ機関出力の安定性を十分に確保することのできる内燃機関を提供する。 - 特許庁

Through a swirl control valve SCV 23 arranged in an intake passage 20 of a diesel engine, the swirl controller for the diesel engine controls PM regeneration, which is carried out for maintaining purification function of a DPF (diesel particulate filter) 52 arranged in an exhaust passage 30 of the engine, and application of a swirl to intake air fed to the combustion chamber 10 while allowing parallel use.例文帳に追加

ディーゼル機関のスワール制御装置は、同機関の吸気通路20に設けられたスワールコントロールバルブ(SCV)23を通じて、同機関の排気通路30に設けられたDPF(ディーゼル・パティキュレイト・フィルタ)52の浄化機能の維持のために実行されるPM再生と併用可能に燃焼室10に供給される吸入空気へのスワールの付与を制御する。 - 特許庁

To provide a wall heater, in which control equipment is disposed within a side space on one horizontal side of a combustion casing inside an outer case and an exhaust duct is disposed on a side space on the other horizontal side of the combustion casing, and to enhance the cooling performance of each side space while reducing noise caused by the suction of indoor air.例文帳に追加

壁埋め込み式暖房器であって、外ケース内の燃焼筐の横方向一側の側部空間に制御機器を配置すると共に、燃焼筐の横方向他側の側部空間に排気ダクトを配置するものにおいて、各側部空間の冷却性能を高めると共に、室内空気の吸込み音による騒音を低減できるようにする。 - 特許庁

To provide technology for producing best emission property by performing best air-fuel feedback control and accurate purifying performance determination of an exhaust emission purifying catalyst under both all-cylinder operation and partial cylinder operation and in the conditions of the number of all operating cylinders and their combination under partial cylinder operation.例文帳に追加

全筒運転時及び減筒運転時の双方に対して、さらには減筒運転時に取りうる全ての稼動気筒の数及び組み合わせに対して、最適な空燃比フィードバック制御及び、排気浄化触媒についての正確な浄化性能判定を可能とし、最良のエミッション特性を得ることができる技術を提供する。 - 特許庁

A valve lift amount control means 2 to reduce a valve lift amount for at least either of the pair of intake valve 14 and the exhaust valve 15 facing each other in the flowing direction of intake air in a cylinder 19 into which the fuel is injected in accordance with the overlap width detected by the detection means 1 is arranged.例文帳に追加

また、検出手段1で検出された重複幅に応じて、燃料が噴射された気筒19内における吸気の流通方向に対向する一対の吸気弁14及び排気弁15の少なくとも何れか一方についてのバルブリフト量を減少させるバルブリフト量制御手段2を設ける。 - 特許庁

For output-preferential control, this invention prevents an opening of an IGV11 from increasing any further not to let the exhaust gas flow rate exceed the regulation value at a required output, decreases supplied air to maintain the required output in that state, and complements a lack of supplied gas, for example, by using another boiler (30) or limits the use of supplied gas in the gas destination.例文帳に追加

本発明は、出力を優先する制御の場合、必要な出力で排ガス流量が規定値を超えないように、IGV11の開度がそれ以上大きくならないようにし、その状態で必要な出力を維持できるように送気を減らすようにし、不足した送気は別ボイラ(30)などで融通したり使用先で絞るなどしたりして対応する。 - 特許庁

To provide a fuel injection control device for an engine capable of appropriately compensating fuel injection quantity even if acceleration and deceleration are repeated under condition where the temperature of engine cooling water is roughly constant, inhibit undesirable air fuel ratio fluctuation as much as possible, and prevent useless torque fluctuation, deterioration of exhaust emission characteristics or the like.例文帳に追加

エンジンの冷却水温が略一定の状態で加減速を繰り返した場合等においても、適切に燃料噴射量の補正を行うことができ、もって、不所望な空燃比変動を可及的に抑えて、無用なトルク変動や排気エミッション特性の悪化等を招くことがないようにされたエンジンの燃料噴射制御装置を提供する。 - 特許庁

To surely and smoothly extract oil stored in a case 14 of an inter- cooler 13 provided in an intake passage 11 from a blower compressor 8 of an exhaust turbosupercharger 6 to an internal combustion engine 1 to the downstream of an intake air control valve 4 for the internal combustion engine 1 through an oil extraction passage 19.例文帳に追加

排気ターボ過給機6のブロワー圧縮機8から内燃機関1への吸気通路11中に設けたインタークーラ13におけるケース14内に蓄積するオイルを、前記内燃機関1に対する吸入空気制御弁4の下流側にオイル抽出通路19を介して確実・円滑に抽出する。 - 特許庁

A rich spike controlling means for desorbing the NOx deposited on an NOx trap catalyst 12 by reducing the excess air ratio of the exhaust gas starts a rich spike control when the deposition amount NOx0 of the NOx deposited on the NOx trap catalyst 12 is same as or more than a rich spike execution judging threshold value NOx1.例文帳に追加

排気の空気過剰率を減じることによりNOxトラップ触媒12に堆積したNOxを脱離させるリッチスパイク制御手段は、NOxトラップ触媒12に堆積したNOxの堆積量NOx0がリッチスパイク実行判定閾値NOx1以上となるとリッチスパイク制御を開始する。 - 特許庁

This control device 70 of the internal combustion engine 10 changes timing of main injection to prevent main injection periods and additional injection periods from overlapping on each other among the cylinders #1-#4 different from one another when executing the additional injection being fuel injection in an exhaust gas expansion stroke in addition to the main injection being fuel injection in an intake air compression stroke.例文帳に追加

内燃機関10の制御装置70は、吸気圧縮行程における燃料噴射である主噴射に加えて、排気膨張行程における燃料噴射である追加噴射を行う場合に、異なる気筒#1〜#4の間で主噴射期間と追加噴射期間が重ならないよう主噴射のタイミングを変更する。 - 特許庁

An engine 1 is cranked by a motor generator 14 at the time of starting, while an engine ECU7, during a time period from starting of cranking to reaching a predetermined crank angle position (detected by a crank angle sensor 21), decreases compression work quantity by opening an air intake valve 13 or an exhaust valve 14 during the compression process by a valve control mechanism 18.例文帳に追加

エンジン1は、始動時にモータジェネレータ14によってクランキングされるが、クランキング開始から所定のクランク角度位置(クランク角度センサ21で検出)に達するまでの間、エンジンECU7は、バルブ制御機構18によって吸気バルブ13または排気バルブ14を圧縮行程中開弁することで圧縮仕事量を低下させる。 - 特許庁

To provide a heater control unit for exhaust gas sensor for switching to heater energization, for increasing temperature up to sensor activation temperature, by determining the run down of dew condensation water during heater energization, at a temperature lower than the sensor activation temperature, when the dew condensation water sticking to the sensor element of a linear air/fuel ratio sensor is present.例文帳に追加

リニア空燃比センサのセンサ素子に付着する結露水が存在する際に該センサ活性化温度よりも低い温度でヒータ通電の通電を行っている期間中に、該結露水が無くなったことを判定し該センサ活性化温度まで昇温可能なヒータ通電に切替えることができる排気ガスセンサのヒータ制御装置を提供する。 - 特許庁

A valve control part 70 controls the travel of valves 52, 60 according to the load current set by a load current setting part 72, supplies part of air to be supplied to a fuel cell stack 22 in the storage boxes 24, 48 and dilutes hydrogen gas leaked in the storage boxes 24, 48 and exhaust it to the outside through a dilution box 44.例文帳に追加

バルブ制御部70は、負荷電流設定部72によって設定された負荷電流に従い、バルブ52および60の開度を制御し、燃料電池スタック22に供給するエアの一部を収納ボックス24および48内に供給し、これらの収納ボックス24および48内にリークした水素ガスを希釈して希釈ボックス44を介して外部に排出する。 - 特許庁

The electronic control device 50 determines whether an atmosphere near the oxygen concentration sensor 55 in an exhaust passage 30 is in an atmospheric condition corresponding to the oxygen concentration of atmospheric air with the execution of fuel cut, and executes learning processing to store in a memory 56 the detected value for the oxygen concentration sensor 55 as a learning value Cstd when determining that it is in the atmospheric condition.例文帳に追加

電子制御装置50は、フューエルカットの実行に伴って排気通路30における酸素濃度センサ55近傍の雰囲気が大気の酸素濃度と等しい大気状態になったか否かを判定し、大気状態である旨の判定がなされたときの酸素濃度センサ55の検出値Cを学習値Cstdとしてメモリ56に記憶する学習処理を実行する。 - 特許庁

The waste disposal system can appropriately control the generation rates of combustible ingredients in fuel gas or trace ingredients that cause air pollution, corrosion, and pipeline blocking by measuring the composition of a fuel gas 8 and/or exhaust gas 10 and then controlling based on these measured values a pyrolysis mechanism 2 and/or a modifying mechanism 4 and/or a gas washing mechanism 6 and/or a desulfurization mechanism 14.例文帳に追加

燃料ガス8およびまたは排ガス10の組成を計測し、これら計測値により、熱分解機構2および/または改質機構4および/またはガス洗浄機構6および/または脱硫機構14を制御することによって、燃料ガス中の可燃成分、大気汚染や腐食や配管閉塞の原因となる微量成分の発生量を適切にコントロールすることができる。 - 特許庁

The control arithmetic part 7 estimates a maximum blood pressure value, and after elevating the internal pressure of the cuff 1 to a pressure higher than the estimated maximum blood pressure value, stops the pressure pump 3 and controls the gradual release valve 5 to exhaust the cuff 1 of air gradually and lower the cuff pressure gradually, in which depressurization period a blood pressure value is measured.例文帳に追加

この時、制御演算部7は最高血圧値を推定し、推定した最高血圧値よりも高い圧力までカフ1内の圧力を高めたところで、加圧ポンプ3を停止するとともに徐々排気弁5を制御してカフ1内の空気を徐々に排気してカフ圧を徐々に降下させ、この減圧期間において血圧値を測定する。 - 特許庁

In the method of controlling fuel injection of the vehicular internal combustion engine, an intake air flow AIRMEAS and an exhaust gas quantity λUEGO estimate the fuel quantity QEST actually injected into the internal combustion engine 1, closed loop control is performed, and the estimated fuel quantity QEST is substantially equalized with a nominal fuel quantity QLOAD calculated to meet user requirements.例文帳に追加

空気流入量(AIR_MEAS)と排気ガス量(λ_UEGO)が内燃機関(1)に実際に噴射された燃料の量(Q_EST)を評価し、閉ループ制御を実行し、これによって当該評価された燃料の量(Q_EST)が、ユーザの要求を満足するために算出される燃料の公称量(Q_LOAD)と実質的に等しくなるようにされる車両用の内燃機関の燃料噴射を制御する方法である。 - 特許庁

An electronic control device 22 estimates a change in the tumble ratio by the deposition of the intake air deposit as an increase in the tumble ratio when the combustion gas temperature in homogeneous combustion operation drops, or when the combustion gas temperature in stratified combustion operation rises on the basis of the combustion gas temperature detected by an exhaust temperature sensor 21.例文帳に追加

電子制御装置22は、排気温度センサ21によって検出された燃焼ガス温度に基づいて、均質燃焼運転時の燃焼ガス温度が低下したとき、或いは成層燃焼運転時の燃焼ガス温度が上昇したときに、タンブル比が増大したとして、吸気デポジットの堆積等によるタンブル比の変化を推定する。 - 特許庁

When the back pressure in an exhaust pipe 9 is changed, for example, when the air- flow resistance of a particulate filter 52b is increased, the opening operation of an intake throttle valve 13 and the guard value on the feedback control are changed.例文帳に追加

EGR装置20等を備え、燃焼室2内に流れ込むEGRガス及び空気の割合をEGR弁26のフィードバック制御にて制御可能な内燃機関1であって、パティキュレートフィルタ52bの通気抵抗増大時等、排気管9内の背圧が変化するときに、吸気絞り弁13の開度操作や、フィードバック制御上のガード値を変更する。 - 特許庁

This exhaust control valve for sphygmomanometers has serially-connected first and second coils having inverse winding directions, a movable iron core slidable in the interior of the first coil and a fixed iron core fixed in the interior of the second coil, and is configured to push the packing toward the air flow inlet by using a repulsion force applied between the movable and fixed iron cores.例文帳に追加

巻き方向が反対の、直列接続の第一のコイルと第二のコイルを設け、更に、第一のコイル内部で摺動可能な可動鉄芯と、第二のコイル内部で固定されている固定鉄芯とを設け、可動鉄芯と固定鉄芯の間で作用する反発力を利用してパッキンを空気流入口へ押し付ける構造とする。 - 特許庁

A second control unit 80 operates the ozone supply passage 60, the air pump 61 and the ozone forming device 62 when the engine is started, and raises temperature of the exhaust gas conversion catalyst 40 to second predetermined temperature higher than first predetermined temperature by using a heating heater 50 when stop conditions of the engine 10 are satisfied before temperature of the exhaust gas conversion catalyst 40 reaches the first predetermined temperature lower than catalyst activation temperature.例文帳に追加

第2コントロールユニット80は、エンジン10が始動したときにオゾン供給通路60、エアポンプ61及びオゾン生成装置62を作動させると共に、排気ガス浄化触媒40の温度が触媒活性温度より低い第1の所定温度まで上昇する前にエンジン10の停止条件が成立したときは加熱ヒータ50を用いて排気ガス浄化触媒40の温度を第1の所定温度より高い第2の所定温度まで上昇させる。 - 特許庁

Circulated gas is cooled by arranging a circulated gas pipe passage 6 branching off from an exhaust manifold 2 and communicating with an intake manifold 3 through control valve 5 across a flow passage of cooling air by a cooling fan 10, or cooled with cooling water by penetrating a thermostat housing 4 attached to a cylinder head 1.例文帳に追加

排気マニホールド(2)から分岐し、制御弁(5)を介して吸気マニホールド(3)に連通している還流ガス管路(6)を、冷却ファン(10)による冷却空気の流路を横断して配設し冷却するように構成する、または、シリンダヘッド(1)に取り付けられたサーモスタットハウジング(4)内を貫通して冷却水によって冷却するように構成する。 - 特許庁

The solid oxide fuel cell system is provided with a control means for controlling operation of the solid oxide fuel cell 6 and an air-blowing device 8, a condensation recovery means 50 for condensing and recovering steam included in a combustion exhaust gas, and a condensed water supply means 52 for supplying condensed water condensed and recovered to a reformer 4.例文帳に追加

固体酸化物型燃料電池6及び送風装置8の動作を制御するための制御手段と、燃焼排ガスに含まれる水蒸気を凝縮して回収するための凝縮回収手段50と、凝縮回収された凝縮水を改質器4に送給するための凝縮水送給手段52と、を備える。 - 特許庁

To make NOx purifying ability of a storage type NOx catalyst always well maintainable, by efficiently and surely removing NOx stored in the storage type NOx catalyst and decreasing a torque shock as small as possible when an operating condition is switched to rich air/fuel ratio operation, in an exhaust emission control device provided with the storage type NOx catalyst.例文帳に追加

吸蔵型NOx触媒を備えた排気浄化装置において、該吸蔵型NOx触媒に吸蔵されたNOxを効率的に且つ確実に除去するとともに運転状態をリッチ空燃比運転に切り換える際のトルクショックを極力少なくし吸蔵型NOx触媒のNOx浄化能力を常に良好に維持可能な内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

The transmission provides a power cylinder 10 which is constituted integrally with a transmission upper case 2 and rotates a transmission striker 8 and a control valve 6 controlling the supply and the exhaust of the air pressure to a power cylinder 10 which is operated by a command operating force transmitted from a shift lever.例文帳に追加

変速機のアッパケース2に一体的に設けられ、変速機のストライカ8を回動するパワーシリンダ10と、前記変速機のシフトシャフト4内に設けられ、チェンジレバーからの変速指令操作力によって作動して、前記パワーシリンダ10へのエア圧の給排を制御する制御弁6とを備えている。 - 特許庁

Also, this pilot type pressure proportional control valve 10 is provided with an electromagnetic valve 25 for supply arranged between the first diaphragm chamber 16 and a supply air source, an orifice 26 arranged between the first diaphragm chamber 16 and an exhaust pipe, and a pressure gauge 29 for measuring the pressure of the output port 12.例文帳に追加

また、第2ダイヤフラム室17が出力ポート12に連通され、第1ダイヤフラム室16と供給空気源との間に設けられた供給用電磁弁25と、第1ダイヤフラム室16と排気管との間に設けられたオリフィス26と、出力ポート12の圧力を計測する圧力計29とを有している。 - 特許庁

例文

The transmission provides a power cylinder 10 which is constituted unitary with a transmission upper case 2 and rotates a transmission striker 8, and a control valve 6 controlling the supply and the exhaust of the air pressure to a power cylinder 10 which is operated by a command operating force transmitted from a shift lever.例文帳に追加

変速機のアッパケース2に一体的に設けられ、変速機のストライカ8を回動するパワーシリンダ10と、前記変速機のシフトシャフト4内に設けられ、チェンジレバーからの変速指令操作力によって作動して、前記パワーシリンダ10へのエア圧の給排を制御する制御弁6とを備えている。 - 特許庁

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