1016万例文収録!

「key animation」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > key animationに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

key animationの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 29



例文

The first processing part 12 generates the key frames of animation skipping some parts with a CG in generating the animation including a three-dimensional object model.例文帳に追加

三次元オブジェクトモデルを含む動画を生成する際、第1処理部12は動画のキーフレームを飛び飛びにCGによって生成する。 - 特許庁

When a start/stop key is operated to be depressed during animation image display or time goes out, the animation image is stopped (step S5), and when the start/stop key is rated to be depressed during animation stoppage, the animation image display is restarted from its stop position (step S2).例文帳に追加

動画表示中にスタート/ストップキーが押圧操作されるか、もしくは、タイムアウトすると、動画を停止し(ステップS5)、動画停止中にスタート/ストップキーが押圧操作されると、動画表示をその停止位置から再開する(ステップS2)。 - 特許庁

When a Key game is adapted into an animation, Fumihiko SHIMO, a fan of Key and the animation scriptwriter who proposed making an animated adaptation of "AIR," writes the script, and Tatsuya ISHIHARA, who is also a fan of Key and the main director at Kyo-ani, teams up with Shimo and takes charge of production. 例文帳に追加

Key作品のアニメ化にあたっては、Keyファンであり『AIR(ゲーム)』アニメ化の話を持ち込んだアニメーション脚本家の志茂文彦が脚本を勤め、同じくKeyファンで京アニの主監督を勤める石原立也がタッグを組んで制作を行っている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The inputted input key and the time code of the animation data are associated with each other (step S40).例文帳に追加

入力された入力キーと動画データのタイムコードを関連づける(ステップS40)。 - 特許庁

例文

Then, the server 5 stores the corresponding animation area information with the page number as a key in an entry information database 7, and creates the animation on the basis of the page number and animation area information.例文帳に追加

そして、サーバ5は、ページ番号をキーとして対応する動画エリア情報を記入情報DB7に記憶し、当該ページ番号及び動画エリア情報に基づいて動画を作成する。 - 特許庁


例文

Before the company adapts a game (produced by Key) into an animation, all of the staff to be engaged in its production play the original game, although they are not forced to do so. 例文帳に追加

ゲーム作品(ここではKey作品)のアニメ化にあたっては、強制ではないがアニメを制作するスタッフ全員で原作ゲームをプレイしている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kyoto Animation animations are essentially alternately adapted from games produced by the game studio Key and light novels and comics published by Kadokawa Group Publishing Co., Ltd. 例文帳に追加

基本的に、原作がゲームブランドKeyの作品と、原作がライトノベル・漫画である角川書店の作品を交互にアニメ化させている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

When a user carries out key input via a metadata input part 2 while viewing the displayed animation data, the metadata application device 10 detects the input key, and a time code of the animation data in detection of the input key is acquired (steps S20 and S30).例文帳に追加

利用者は、この表示された動画データを見ながら、メタデータ入力部2を介してキー入力を行うと、メタデータ付与装置10は、入力キーを検知するので、入力キーを検知したときの動画データのタイムコードを取得し(ステップS20,S30)。 - 特許庁

When a key operation for displaying the animation on the liquid crystal display is carried out ('YES' in step S2), after the animation ends ('YES' in step S5), a control part turns off the back light (step S7).例文帳に追加

制御部は、液晶ディスプレイにアニメーションを表示させるためのキー操作が実行された際には(ステップS2で「YES」)、アニメーションが終了した後に(ステップS5で「YES」)、バックライトを消灯させる(ステップS7)。 - 特許庁

例文

When a key for displaying the animation on the liquid crystal display is operated ('yes' in a step S2), a control part turns off the back light (step S7) after the animation is ended ('yes' in the step S5).例文帳に追加

制御部は、液晶ディスプレイにアニメーションを表示させるためのキー操作が実行された際には(ステップS2で「YES」)、アニメーションが終了した後に(ステップS5で「YES」)、バックライトを消灯させる(ステップS7)。 - 特許庁

例文

To provide a method and a device for encoding and decoding key value data of a coordinate interpolator used for three-dimensional graphic animation.例文帳に追加

3次元グラフィックアニメーションに用いられる座標インタポレータのキー値データの符号化/復号化方法及び装置を提供する。 - 特許庁

Contents generation data 1400 to be used as intermediate data for generating animation includes key frame data 1420 which are components concerned with the time series of the animation and movement definition data 1440 consisting of the identifier of movement and a key frame group indicating key frames for expressing the movement.例文帳に追加

アニメーションを生成するための中間データとして用いられるコンテンツ生成データ1400は、アニメーションの時系列に関する構成要素であるキーフレームデータ1420と、動きの識別子およびその動きを表わすためのキーフレームを示すキーフレームの系列からなる動き定義データ1440とを含む。 - 特許庁

The company went on to dedicate itself to its own prime productions and, after the production of "Air," adapted created animated TV adaptations of romantic adventure games produced by the Key game brand including "Kanon," "Clannad" and "Clannad After Story" at a rate of one animation per year. 例文帳に追加

以後、自社元請制作に専念するようになり、『AIR』以降、ゲームブランドKeyが製作した恋愛アドベンチャーゲームをテレビアニメ化し、『Kanon(ゲーム)』、『CLANNAD(ゲーム)』、『CLANNAD〜AFTERSTORY〜』と毎年1作ずつ制作している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In addition to storylines, Kyoto Animation produces drawings very similar to the CG and illustrations of original works, and with regard to Key adaptations, uses a large number of the theme songs and background music used in the original games. 例文帳に追加

ストーリー以外でも、原作のCGやイラストと近い作画を制作し、Key作品においては原作に使用されている主題歌・BGMを多用している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The reproducing device 1 extracts the animation data file whose reproducing time is within a viewing and listening available time from a plurality of animation data files stored in a recording media 15a referring to an index table on the basis of the viewing and listening available time input from a key operation part 19.例文帳に追加

再生装置1は、キー操作部19から入力される視聴可能時間を元に、記録メディア15aに格納されている複数の動データファイルの中からインデックステーブルを参照して再生時間がその視聴可能時間内の動データファイルを抽出する。 - 特許庁

When a key operation flag is set by an operation key of an animation reproducing apparatus, it can be estimated that a frame to the last point of time at which the key operation flag is set is a frame reproduced actually, also it is the frame viewed and listened by the user.例文帳に追加

動画像再生装置の操作キーによるキー操作フラグがセットされると、キー操作フラグがセットされている最終時点までが実際に再生したフレームであって、かつ、フレームをユーザーが視聴したフレームであると推定することができる。 - 特許庁

After metadata application is finished, the metadata with the time code associating the inputted input key with the time code of the animation data are registered in a metadata storage part 54 (step S60).例文帳に追加

メタデータ付与が終了すると、入力された入力キーと動画データのタイムコードを関連づけたタイムコード付きメタデータをメタデータ記憶部54に登録する(ステップS60) - 特許庁

Data denoting the shape of each object presented on key frames and data for a modification guide used for modification are prepared at the time of editing of animation data.例文帳に追加

アニメーションデータ編集時に、キーフレームに呈示される各物体の形状を示すデータと、その変形のために用いられる変形用ガイドのデータとが準備される。 - 特許庁

A still image, an animation image, audio output obtained by pressing the key buttons 5 using the releases 6 are compared with a prescribed expected image and expected audio to determine functions of the cellular phone 1.例文帳に追加

レリーズ6によるキーボタン5の押し下げで得る静止画像、動画画像、音声出力を所定の期待画像、期待音声と比較して携帯電話1の機能判定を行う。 - 特許庁

A broadcast wave recording and reproducing device registers time information at the point of time a user operates a CM skip key during reproduction of animation data to a recording part as a CM start point.例文帳に追加

放送波記録再生機は、動画データを再生中にユーザーがCMスキップキーを操作した時点の時間情報をCM開始ポイントとして記録部に登録する。 - 特許庁

Furthermore, in order to improve interactiveness between the distributing side and the receiving side, before distributing the cryptographic key, distribution condition information is distributed, and in the middle of animation, an advertisement or the like can be inserted.例文帳に追加

更に配信側と受信側とのインタラクティブ性を向上させるため、暗号鍵の配信前に配信条件情報を配信し、動画の途中に広告等の挿入を可能にする。 - 特許庁

A trigger key is depressed, the remaining quantity of a DV tape is detected, an animation recordable time is calculated from the remaining tape quantity and the result is displayed on a liquid crystal display (S1...→S4).例文帳に追加

トリガキーが押下され、DVテープのテープ残量が検出され、該テープ残量から動画像記録可能時間が算出され、その結果が液晶ディスプレイに表示される(S1→…→S4)。 - 特許庁

This method has a step of transmitting an on-line access code having a one-to-one correspondence to a user terminal to a large capacity data selling server, a step of transmitting a key code to the user terminal to the large capacity data selling server, a step of enciphering the key code and storing it in the user terminal, and a step of using the animation data using the key code.例文帳に追加

ユーザ端末に、大容量データと一対一で対応するオンラインアクセスコードを大容量データ販売サーバへ送信させるステップと、大容量データ販売サーバに、鍵コードをユーザ端末へ送信させるステップと、ユーザ端末に、鍵コードを暗号化して格納させるステップと、鍵コードを用いて動画データを使用させるステップと、を有する。 - 特許庁

When a digital effect key 104 is depressed, an animation data 108 corresponding to the set value of a digital effect conserved in a storage device 112 and a character-row data 109 are read by a CPU 103, and outputted to a monitor 115 as a first preview.例文帳に追加

デジタルエフェクトキー104が押されると、記憶装置112に保存されたデジタルエフェクトの設定値に対応するアニメーションデータ108及び文字列データ109がCPU103に読み出され、第1のプレビューとしてモニタ115に出力される。 - 特許庁

A control part 10 makes the display picture of a display part 4 display the animation image of "play" and "feed" of a character event item corresponding to the number of times of key inputs inputted from the keyboard of an operating part 6, and a user is able to select any of them by the mouse of the operating part 6 whenever the user becomes fatigued.例文帳に追加

ユーザが疲れた任意のときに、操作部6のキーボードから入力したキー入力回数に応じたキャラクタイベント項目の「遊び」と「ご飯」のアニメーション画像を制御部10が表示部4の表示画面上に表示し、その何れかを操作部6のマウスにより選択する。 - 特許庁

Using a chroma-key technique, object animation data is generated by picturizing an object which is used for a character to communicate the state of a portable information device to a user, a background of the motion data is made transparent, and frames of the motion data is thinned.例文帳に追加

クロマキー技法により、携帯型情報機器の状態などをユーザに伝達するキャラクタとしての役割を果たす動く物体を撮影することにより、物体の動画データを生成し、この動画データの背景を透明化し、この動画データのフレームを間引く。 - 特許庁

All of Kyoto Animation's own prime productions (except for "Sora wo Miageru Shojo no Hitomi ni Utsuru Sekai" (The World Reflected in the Eyes of a Girl Looking Up at the Heavens)) are based on adventure games (produced by Key), light novels and comics, and they were basically true to the original storylines with some surprise elements added (in "The Melancholy of Haruhi Suzumiya" even the text of the original novel was reproduced). 例文帳に追加

元請制作作品は『空を見上げる少女の瞳に映る世界』を除き、アドベンチャーゲーム(Key作品)・ライトノベル・コミックなどを原作としているが、それらの作品はいずれも基本は原作に忠実であり、その上でサプライズ的な要素を付加させるといったストーリー展開を貫いている(『涼宮ハルヒの憂鬱』では原作小説の地の文まで再現している)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

That is, in time series data 1 of animation, key operation flags F1 to F6 are set respectively and time sequentially from a time t1 to a time t6, after that, when the key operation flag does not stand, a time t7 some time after the last time t6 is prescribed as a boundary time of a viewed period 3 and an unviewed period 5.例文帳に追加

すなわち、図ある動画像の時系列データ1において、時間t1から時間t6まで時系列的にキー操作フラグF1からF6までがそれぞれセットされ、その後はキー操作フラグが立っていない場合に、最終の時間t6よりもある時間だけ後の時間t7を、視聴済み期間3と未視聴期間5との境界時間として規定する。 - 特許庁

例文

The method further includes steps of: grouping nodes within the dynamic graph into various node groups according to correlations between the nodes within the dynamic graph and key nodes designating nodes to which each change connection is directly connected; and planning an animation-demonstration of node movement resulting from the connection change by the node groups.例文帳に追加

更に、前記動的グラフ内のノードと、各変更接続が直接接続されるノードを指すキー・ノードとの間の相関に従って前記動的グラフ内のノードを様々なノード・グループにグループ化するステップと、前記接続変更に起因するノード移動のアニメーション・デモンストレーションを前記ノード・グループによってプランニングするステップと、を含む。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS