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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > rear wheel drive systemに関連した英語例文

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rear wheel drive systemの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 36



例文

To simplify a front wheel steering system and a rear wheel steering system of a front and rear wheel-drive tractor.例文帳に追加

前後輪駆動式トラクタの前輪操舵系及び後輪操舵系の簡素化。 - 特許庁

(of a car) a rear-wheel-drive system 例文帳に追加

後輪駆動という,自動車の駆動方式 - EDR日英対訳辞書

VEHICULAR FRONT AND REAR WHEEL DRIVE SYSTEM AND SWITCHING METHOD OF CLUTCH例文帳に追加

車両の前後輪駆動装置およびクラッチの切換方法 - 特許庁

To provide a four-wheel drive vehicle of an FF vehicle base having superior fuel consumption by reducing friction losses by a rear wheel driving system in a two-wheel drive mode.例文帳に追加

2輪駆動時の後輪駆動系によるフリクションロスを低減させて、燃費の良いFF車ベースの4輪駆動車を実現する。 - 特許庁

例文

The rear wheel is driven by the motor through a rear wheel driving system and the front wheel is driven by receiving driving force from the rear wheel through a drive transmission belt or a drive transmission shaft.例文帳に追加

後輪は後輪駆動系を介してモータにより駆動され、前輪は駆動伝達ベルトまたは駆動伝達シャフトを介して後輪から駆動力を受けて駆動される。 - 特許庁


例文

The rear drive shaft 85 of the rear wheel drive system 92 is inclined forward and downward of the vehicle toward the rear wheels 15.例文帳に追加

後輪駆動系92のリヤドライブシャフト85は、後輪15に向かって車両前方、且つ下方に傾斜する。 - 特許庁

To provide a drive system switching device for temporarily switching to a front-wheel drive system or a rear-wheel drive system in an emergency operation of an automobile driving with a four-wheel drive system.例文帳に追加

四輪駆動方式で走行する自動車の緊急操作時に、一時的に前輪駆動方式又は後輪駆動方式に切り替える駆動方式切替装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To actively distribute torque to the side of rear wheels in a four-wheel drive vehicle based on an FF system.例文帳に追加

FFベースの四輪駆動車において後輪側への積極的なトルク分配を行う。 - 特許庁

To provide a frint and rear wheel drive including a boosting system suitable to 4WD vehicles.例文帳に追加

4WD走行が可能な車両に適した昇圧システムを含む前後輪駆動装置を提供する。 - 特許庁

例文

A rear wheel drive system 92 is arranged behind the internal combustion engine 13, and provided with a rear propeller shaft 86 to which driving force of the internal combustion engine 13 is transmitted, rear drive shafts 85 in which rear wheels 15 are freely rotatably mounted and rear wheel final reduction gear 84 connected to the rear propeller shaft 86 and rear drive shaft 85 to transmit driving force of the rear propeller shaft 86 to the rear drive shaft 85.例文帳に追加

また、後輪駆動系92は、内燃機関13の後方に配置され、内燃機関13の駆動力が伝達されるリヤプロペラシャフト86と、後輪15が回転自在に取り付けられるリヤドライブシャフト85と、リヤプロペラシャフト86とリヤドライブシャフト85とに連結され、リヤプロペラシャフト86の駆動力をリヤドライブシャフト85に伝達する後輪用最終減速機84と、を有する。 - 特許庁

例文

To provide a vehicle drive speed control system for a vehicle having a driven rear wheel, a driven steerable front wheel and a power train for driving the front wheel and the rear wheel at a controllable speed.例文帳に追加

被駆動後輪と、被駆動操舵可能前輪と、前輪および後輪を制御可能な速度で駆動するパワートレインとを有する車両用の車両駆動速度制御システムを提供する。 - 特許庁

To obtain an on-demand type full time four-wheel-drive vehicle of an FF vehicle base with favorable fuel economy by reducing a friction loss by a rear wheel drive system during two-wheel drive.例文帳に追加

2輪駆動時の後輪駆動系によるフリクションロスを低減させて、燃費の良いFF車ベースのオンデマンド型フルタイムの4輪駆動車を実現する。 - 特許庁

Since the front wheel is steered by the front wheel drive system, the structure of a rear wheel is simplified, and a body supporting part of a rear wheel fork 14 is turned around the horizontal axis of the body frame so that the rear wheel is easily folded by utilizing the holding effect of a tension spring 19 and a lock plate 17.例文帳に追加

前輪駆動で前輪操舵にすると後輪の構造は簡単になるので後輪フォーク14の本体支持部を本体フレームの水平軸廻りに回転させ、テンションスプリング19、ロックプレート17の保持作用を利用し、簡単に後輪の折り畳みが出来るようにする。 - 特許庁

This hydraulic four-wheel drive system has a front wheel hydraulic circuit 14 including a traveling hydraulic motor 12 connected in driving relation to each of a pair of front wheels 10 of a four-wheel drive vehicle, and a rear wheel hydraulic circuit 20 including a traveling hydraulic motor 18 connected in driving relation to each of a pair of rear wheels 16.例文帳に追加

本発明の油圧式四輪駆動システムは、四輪駆動車両の一対の前輪(10)にそれぞれ駆動関係で連結された走行用油圧モータ(12)を含む前輪油圧回路(14)と、一対の後輪(16)にそれぞれ駆動関係で連結された走行用油圧モータ(18)を含む後輪油圧回路(20)を有する。 - 特許庁

In the brake cooling device for a four-wheel drive vehicle, the braking device 50 is provided on a rotating member of a rear wheel power transmission system such as an input shaft 35 of a rear wheel final reduction gear 30.例文帳に追加

後輪用動力伝達系の回転部材、たとえば後輪用最終減速機30の入力軸35にブレーキ装置50を設けてある四輪駆動車のブレーキ冷却装置である。 - 特許庁

Two clutches 20, 22 of a front wheel side clutch and a rear wheel side clutch are provided on the intermediate shaft 22 and the rear wheel drive system, the front wheel drive system and all wheel drive system are created by combination of engagement and disengagement of the two clutches.例文帳に追加

前輪と後輪へ動力伝達手段を持った自転車において、クランクペダルの回転力をクランク軸から共に共通の中間軸経由で前輪と後輪に伝達する構成にして、中間軸に前輪側クラッチと後輪側クラッチの2つのクラッチを設けて、2つのクラッチの伝達と遮断の組み合わせで、後輪駆動方式と前輪駆動方式及び全輪駆動方式を作り出している。 - 特許庁

In the travel vehicle provided with a clutch for front-wheel-drive in a rear-wheel driving system, a throttling valve with a check function is mounted between a hydraulic operating part of the clutch for front-wheel-drive and an oil pressure source.例文帳に追加

後輪駆動系に前輪駆動用クラッチを設けた走行車において、前輪駆動用クラッチの油圧作動部と油圧源との間にチェック機能付絞り弁を介設させる。 - 特許庁

The control system of a four-wheel-drive vehicle, in which four-wheel steering is possible, performs the control for giving a moment to a vehicle and the control for setting up an actual steering angle independently of a front wheel and a rear wheel.例文帳に追加

4輪操舵可能で、且つ4輪駆動車両が有する車両制御システムは、車両にモーメントを付与するための制御と、前輪と後輪に独立に実操舵角を設定するための制御を行う。 - 特許庁

To provide a folding type power-assisted bicycle including a human-powered drive system for transmitting step force by a pedal to a rear wheel and a motor drive system for transmitting motive power by an electric unit to a front wheel.例文帳に追加

ペダルによる踏力を後車輪に伝達する人力駆動系と、電動ユニットによる動力を前車輪に伝達するモータ駆動系とを有する折りたたみ式電動補助自転車に関する。 - 特許庁

The hydraulic clutch 66 is provided between a front-wheel drive system and a rear-wheel drive system, and hydraulic pressure regulated by a clutch pressure regulating valve 122 is supplied to the hydraulic clutch 66 as clutch pressure Pc via a pilot selector valve 126.例文帳に追加

前輪駆動系と後輪駆動系との間に油圧クラッチ66を備え、クラッチ圧力調整弁122で調整された油圧が、パイロット切換弁126を介して、クラッチ圧Pc として油圧クラッチ66へ供給される。 - 特許庁

To provide a control device capable of much more reducing the consumption of energy in a four wheel drive type vehicle wherein either one of a front wheel driving system or a rear wheel driving system is driven by an engine, and the other one is driven by an electric motor.例文帳に追加

前輪駆動系および後輪駆動系の一方がエンジンにより駆動され他方が電気モータにより駆動される形式の前後輪駆動車両においてエネルギの消費を一層低減することがきる制御装置を提供する。 - 特許庁

A controller 25 disconnects the connecting/disconnecting device 28 and releases the fastening of the multi-plate clutch mechanism 30 when a mode is switched to a two-wheel drive mode, and thereby the controller stops the rotation of the rear wheel drive system.例文帳に追加

コントローラ25は2輪駆動モードに切替えた時に断接装置28を非結合とすると共に多板クラッチ機構30の締結を解除し、後輪駆動系の回転を停止させる。 - 特許庁

To provide an economical and inexpensive hybrid four-wheel drive system having high controllability in relation to the distribution of driving force to front and rear wheels.例文帳に追加

前後輪への駆動力配分に対する制御性が高く且つ経済的で安価なハイブリッド4輪駆動システムを提供する。 - 特許庁

To provide a control device of a transmission system for vehicles which can suppress slip due to excess of driving force transmitted to a front wheel in a 4WD (four wheel drive) vehicle which drives a rear wheel with a motor.例文帳に追加

後輪を電動機で駆動する4WD車両において、前輪に伝達される駆動力の過多によるスリップを抑制できる車両用駆動装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

Drag torque when releasing fastening of the multi-plate clutch mechanism 30 is made smaller than the friction torque of the rear wheel drive system between the first drive force transmission direction converting part 20 and a second drive force transmission direction converting part 24.例文帳に追加

多板クラッチ機構30の締結を解除した際の引き摺りトルクを、第1駆動力伝達方向変換部20と第2の駆動力伝達方向変換部24との間の後輪駆動系のフリクショントルクよりも小さする。 - 特許庁

To provide a drive wheel controller of a vehicle capable of enhancing the continuous traveling performance of the vehicle on sand and enhancing the durability of a coupling device while suppressing the occurrence of vibration and noise by a suspension system on the rear wheel side.例文帳に追加

後輪側の懸架系での振動・異音の発生を抑制しつつ、砂地などでの連続走行性能およびカップリング装置の耐久性を向上させることができる車両の駆動輪制御装置を提供する。 - 特許庁

A motorcycle 1 includes a rear wheel 3 as the drive wheel, an engine 10, a transmission 20, a centrifugal clutch 25, an idle speed control system 9 and a ECU 7.例文帳に追加

自動二輪車1は、駆動輪としての後輪3と、エンジン10と、変速装置20と、遠心クラッチ25と、アイドルスピードコントロール装置9と、ECU7と、を備えている。 - 特許庁

To provide a control unit of a vehicle drive device that prevents an increase in belt clamping force for reducing a muffled sound which is generated by resonance between a transmission belt of a belt type transmission and a system for transmitting rear wheel-side power to a rear wheel.例文帳に追加

ベルト式変速機の伝動ベルトと後輪への後輪側動力伝達系との共振に起因したこもり音を低減しつつ、ベルト挟圧力をこもり音の低減のために上昇させる機会を抑えることができる車両用駆動装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

The clutch control device is for an FR hybrid vehicle including a drive system interposing a second clutch CL2 between a motor generator MG, and a left rear wheel RL and a right rear wheel RR; and an AT controller 7 for controlling engaging and releasing the second clutch CL2.例文帳に追加

モータジェネレータMGと左後輪RLおよび右後輪RRの間に第2クラッチCL2を介装した駆動系と、第2クラッチCL2の締結開放を制御するATコントローラ7と、を備えたFRハイブリッド車両のクラッチ制御装置である。 - 特許庁

When the rotational speed N_E of an engine 14 becomes the torsional resonance generation area of the drive system, a driving force output from the engine 14 is transmitted to a rear wheel 34 through a propeller shaft 28 and an electronic control coupling 12 by selecting a four-wheel drive mode with a four-wheel drive selection means 88.例文帳に追加

エンジン14の回転速度N_Eが駆動系の捩り共振発生域となると、四輪駆動選択手段88によって四輪駆動モードを選択させることで、エンジン14から出力される駆動力が、プロペラシャフト28および電子制御カップリング12を介して後輪34にも伝達される。 - 特許庁

To provide a microcomputer base electronic control system 24 for a full time four-wheel drive torque transfer case to monitor a relative slippage between front and rear output shafts 27 and 26.例文帳に追加

前後の出力軸27、26間の相対滑りを監視する、フルタイム四輪駆動トルク・トランスファ・ケース用のマイクロコンピュータ・ベース電子制御システム24を提供することにある。 - 特許庁

In the belt transmission system 10 used for driving a rear wheel of the motorcycle, a jumping prevention roller 20 is provided on an engaging side of a drive pulley 12.例文帳に追加

自動二輪車の後輪駆動に用いられるベルト伝動システム10において、ドライブプーリ12の噛込み側には、ジャンピング防止ローラ20が設けられている。 - 特許庁

In order to normally operate a signal system that performs the detection of a train by short-circuiting the rails 17, 17 by the wheel shaft, it is preferable to arrange trailer shafts 24 whose both wheels 23, 23 are electrically conductive in front of and in the rear of the drive axle 13, 130.例文帳に追加

なお、車軸でレール17,17間を短絡し、列車検知を行なう信号システムを正常に動作させるために、駆動軸13,130の前後に両輪23,23間が電気的に導通しているトレーラ軸24を配置するのが好ましい。 - 特許庁

To provide a simple and cost effective mechanism that allows differential action between each output shaft of front and rear portions in a four wheel drive system and exhibits a speed detecting limited slip performance.例文帳に追加

全輪駆動システム内の前後部の各出力軸間の差動作用を許容すると共に速度感知リミテッド・スリップ能力を生ずる簡単で費用対効果の良好な機構を提供することにある。 - 特許庁

A system A for measuring wheel alignment comprises: a drive mechanism 5 for rotating a pair of left and right tires 31 of an automobile 2 riding into an inspection stage 1; a camera unit 6 arranged in the rear of the tire 31; and a camera unit 7 arranged in front of the tire 31.例文帳に追加

ホイールアライメント測定システムAは、検査ステージ1に乗り入れた自動車2の左右一対のタイヤ31を回転させる駆動機構5と、タイヤ31の後方に配設したカメラユニット6と、タイヤ31の前方に配設したカメラユニット7とを備える。 - 特許庁

例文

A high pressure alternator 35 for feeding the power to a motor 42 of a rear wheel drive system 41 and a high pressure battery 36 for feeding the power to the motor 42 is arranged on an upper part of an automatic transmission 24 connected to a laterally placed engine 22.例文帳に追加

後輪駆動系41のモータ42やこのモータ42に電力を供給する高圧バッテリ36に電力供給する高圧オルタネータ35を横置きされたエンジン22に連結されたオートマチックトランスミッション24の上部に配置し、その回転軸をエンジン22とオートマチックトランスミッション24との連結部近傍で専用のベルト34を用いてクランクシャフトに連結する。 - 特許庁

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