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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > エンジン運転指令に関連した英語例文

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エンジン運転指令の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 40



例文

制御装置20は、運転者からのEV走行指令を受けると、エンジンENGを停止する。例文帳に追加

When receiving an EV traveling instruction from a driver, a controller 20 stops the engine ENG. - 特許庁

目標トルクTe*でエンジン運転させたときにエンジンから出力されるトルクとして設定されるエンジン推定トルクTeestを用いてエンジンが目標回転数Ne*で運転されるようトルク指令Tm1*を設定すると共に要求トルクTr*が駆動軸に出力されるようトルク指令Tm2*を設定してエンジンと二つのモータを制御する。例文帳に追加

The engine and two motors are controlled with a torque command Tm1* set so that the engine is operated at target rotation speed Ne* by means of engine estimated torque Teest which is set as torque output from the engine when the engine is operated at target torque Te* and with torque command Tm2* set so that demand torque Tr* is output to a drive shaft. - 特許庁

そして、アイドルストップ実行条件が成立する場合、ACC制御ユニットからアイドルストップ制御ユニットにエンジン停止指令を出力し、エンジンのアイドル運転を停止させ、エンジンを自動停止させる(S5)。例文帳に追加

When the idle stop execution condition is approved, then the engine stop instruction is output from the ACC control unit to the idle stop control unit, the idle operation of the engine is stopped, and the engine is automatically stopped (S5). - 特許庁

そして、この装置は、学習補正値Qdに基づいてエンジンの各運転時における燃料噴射量指令値を補正する。例文帳に追加

The controller corrects the fuel injection quantity command value in an operation of the engine on the basis of the learned correction value Qd. - 特許庁

例文

そして、切換えの際は、エンジン運転領域による切換指令の後、実負圧が目標負圧に一致した時点で切換えを行う(S6,S8)。例文帳に追加

In switching, the switching is executed when the actual negative pressure agrees with the target negative pressure after the switching command in an engine operation region is given (S6, S8). - 特許庁


例文

さらに、エンジンECU1000は、学習した実開度を、ノッキング発生時の機関運転状態における開度指令値、および該機関運転状態と制御目標流量を同じとするノッキング非発生時の機関運転状態における開度指令値としてEGR制御に反映させる。例文帳に追加

The engine ECU 1000 also reflects the learnt actual opening on EGR control as the opening command value in an engine operating state when the knocking is caused and an opening command value in an engine operation state when the knocking is not caused when setting the engine operation state and the control target flow rate in the same. - 特許庁

コントローラ1が、運転中の建設機械のアイドリングストップを判定すると、コントローラ1からエンジンコントローラ5へエンジンの停止指令信号を送信する。例文帳に追加

When controller 1 determines the idling stop of the construction machine under operation, the controller 1 sends a command signal to stop an engine to an engine controller 5. - 特許庁

強制再生制御装置5は、停車信号と指令信号とを検出することでエンジン6の回転数を上げるとともにエンジン6の運転状態を制御してフィルタ2を再生する。例文帳に追加

The forced regeneration control device 5 increases an engine speed of the engine 6 by detecting the vehicle stop signal and the command signal, and controls an operation state of the engine 6 to thereby regenerate the filter 2. - 特許庁

NOxセンサ診断装置は、エンジン運転状態に基づき、噴射量指令値を目標噴射量指令値200、210から減量する変更噴射量(DELQFIN)を算出する。例文帳に追加

The NOx sensor diagnostic device calculates change injection quantity (DELQFIN) reducing injection quantity command value from target injection quantity command values 200, 210 based on the engine operation state. - 特許庁

例文

エンジン運転中は、アクセル操作量等に応じて開度指令値を設定し、この開度指令値の出力タイミングを所定の遅延時間だけ遅延させる。例文帳に追加

An opening command value is determined corresponding to an accelarator operation amount or the like during the operation of an engine, and the output timing of the opening command value is delayed by a predetermined delay time. - 特許庁

例文

更に、前記高分解能のEGR開度CPU指令値(分解能は1stepよりも小さい)をエンジン運転状態に応じて切替えて前記EGR開度CPU指令値(分解能は1step)として算出する。例文帳に追加

Furthermore, the high resolution EGR opening CPU command (resolution is smaller than 1 step) is switched according to an engine operation state and calculated as the EGR opening CPU command (resolution is 1 step). - 特許庁

エンジン用電子制御ユニットは、エンジン停止指令が送信されたとき(S100)、エンジンを自立運転させた状態でVVT変更処理を行い、処理が完了したときにハイブリッド用電子制御ユニットに完了通知を送信すると共にフューエルカットする。例文帳に追加

In a hybrid vehicle, an engine electronic control unit performs a VVT change processing with the engine self-operated when an engine stop command is transmitted (S100), and a completion notice is transmitted to a hybrid electronic control unit to cut fuel when the processing is completed. - 特許庁

そして、これらを用いてエンジンを目標回転数Ne*と目標トルクTe*とにより表わされる運転ポイントで運転するようモータMG1,MG2のトルク指令Tm1*,Tm2*を設定してエンジン,モータMG1,MG2を制御する。例文帳に追加

Torque instructions Tm1* and Tm2* of motors MG1 and MG2 are set by using these so that the engine is operated by an operation point, represented by a target rotation speed Ne* and a target torque Te* and the engine, and the motors MG1 and MG2 are controlled. - 特許庁

運転意思予備検知手段101Sが運転意思情報(6)を検知していることを前提に、エンジン始動スイッチ21が操作される前に予めロック制御手段10にステアリングロック12のアンロック(3)を指令する。例文帳に追加

Assuming that the driving intention preliminary detection means 101S detects driving will information (6), the unlock (3) of a steering lock 12 is commanded to a lock control means 10 in advance before the engine start switch 21 is operated. - 特許庁

エンジン運転状態が無噴射減速状態であれば(S400:Yes)、燃料噴射制御装置は、微少噴射量学習用の単発噴射を燃料噴射弁に指令し(S402)、エンジン回転数の変動量(Δω)からエンジントルクを算出し、エンジントルクから燃料噴射弁の実噴射量を算出する(S404)。例文帳に追加

When an engine operational status is non-injection deceleration state (S400:Yes), the fuel injection control device instructs a fuel injection valve to perform a single injection for minute injection amount learning (S402), calculates engine torque from a fluctuation amount (Δω) of an engine speed, and calculates an actual injection amount of the fuel injection valve from the engine torque (S404). - 特許庁

エンジンECU3、サスペンションECU4は、制御指令信号を受けてアクチュエータに対し駆動制御信号を出力するが、アクチュエータが運転モードに応じて作動できない場合には運転モードと異なる他の運転モードに応じた駆動制御信号を出力する。例文帳に追加

The engine ECU3 and the suspension ECU4 receive the command signals and output drive control signals to respective actuators; however when the actuator cannot operate according to the set drive mode the ECU3 and ECU4 output drive control signals, according to other drive modes differing from the set drive mode. - 特許庁

エンジンECU50は、アイドル運転中にアイドル目標回転数が所定の回転数域に入ることを条件の一つとして、エンジン操作量であるスロットルバルブ22を駆動するアクチュエータ22aの基本デューティ比指令値を学習する。例文帳に追加

An engine ECU 50 learns a base duty ratio command value of an actuator 22a driving a throttle valve 22 which is an engine operation quantity as one of conditions where the idling target speed enters a predetermined rotation speed zone during idling operation. - 特許庁

エンジンECU1000は、エンジン120の運転状態に応じて還流ガスの制御目標流量を設定するとともに、該制御目標流量に基づいて生成された開度指令値に従ってEGRバルブ502を制御する。例文帳に追加

An engine ECU 1000 sets a control target flow rate of recirculating gas in response to an operation state of an engine 120, and controls an EGR valve 502 in response to an opening command value generated based on the control target flow rate. - 特許庁

エンジン始動開始後、クランク角の仮確定中においては、噴射時期指令値の設定が10°CA進む毎といった短い間隔にされるため、エンジン運転状態に基づき算出される燃料噴射時期Aの可変範囲内(BTDC390°〜10°)で上記設定が行われる。例文帳に追加

Since set of injection timing command value is done with a short interval such as every 10° CA advancement during tentative establishment of crank angle right after engine start, injection timing command value is set in a variable range (BTDC 390° -10°) of fuel injection timing A calculated based on an engine operation state. - 特許庁

車両の発進後に車速が所定車速に達するまでは、電子制御ユニット1からの指令で燃料供給量制御手段6からエンジンEに供給する燃料供給量をアイドル運転を維持可能な量に設定することにより、エンジンEの停止を防止する。例文帳に追加

Until a vehicle speed reaches a predetermined speed after the start of the vehicle, based on a command from the electric controller unit 1, and by setting up the fuel supply quantity to be supplied from the fuel supply quantity control means 6 to the engine E as a sustainable quantity for the idle driving, the stopping of the engine E is prevented. - 特許庁

ナビゲーション装置(車両停止状態検出手段)4で車両停止状態が検出され、かつ、運転意図推定部(運転意図推定手段)11でドライバに運転意図がないと推定された場合にエンジンコントロールユニット(エンジン制御手段)3にアイドリング状態を維持する指令を出力する空吹かし防止制御部(空吹かし防止制御手段)12を備える。例文帳に追加

This idling prevention device includes the idling prevention control section (idling prevention control means) 12 outputting a command to maintain the idling state to an engine control unit (engine control means) 3 when a navigation device (vehicle stop state detection means) 4 detects a vehicle stop state and a driving intention estimation section (driving intention estimation means) 11 estimates that the driver has no driving intention. - 特許庁

エンジン運転状態が各基本学習領域iの間で移行して点火時期指令値STの算出に用いられる基本学習値AG(i)の切り換えが行われるとき、その点火時期指令値STに段差が生じることは段差吸収処理の実行を通じて抑制される。例文帳に追加

When the engine operating state is transferred between each of basic learning regions i, and switching of a basic learning value AG(i) used for calculation of an ignition timing command value ST is performed, the occurrence of a step in the ignition timing command value ST is suppressed through execution of the step absorbing treatment. - 特許庁

連続的に変化する負荷指令に追従して燃焼切り替えを行うことにより、円滑な負荷変化運転のできる2軸式ガスタービン・エンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a two-shaft gas turbine engine capable of carrying out a smooth load-variable operation, by switching combustion while following a load command varied continuously. - 特許庁

ディーゼルエンジンの制御装置は、アイドル運転状態における燃料噴射特性の変化度合い示す指標として、燃料噴射量指令値の基準値と現状値との差からずれ量学習値ΔV11を求める。例文帳に追加

The controller of a diesel engine determines an offset quantity learning value ΔV11 from the difference between the reference value for a fuel injection quantity command value and the current value as an index showing the change degree of a fuel injection property in an idling engine running status. - 特許庁

そして、車速検出値、制駆動力指令値および効率指標に基づいて、効率指標が大きいほどバッテリーへの充電量を少なくするエンジン2とモーター1,4の運転点を決定する。例文帳に追加

Then, based on the detected value of the vehicle speed, the damping and driving command values, and the efficiency index, the operating points of an engine 2 and motors 1, 4 are determined in such a way that charge amount to a battery is decreased inversely as the efficiency index becomes large. - 特許庁

車速と制駆動力指令値と蓄電状態に基づき、設定された目標蓄電状態となるようにエンジンおよびモータの運転点を決定する。例文帳に追加

Based on a vehicle speed, a drive control command value and a charging state, drive points of the engine, and the motor are determined so as to be in the set target charging states. - 特許庁

車両の運転モードの切り替えを行うスポーツモードスイッチ11、スノーモードスイッチ12、エコモードスイッチ13を備え、これらの運転モード切替手段の切替状態に応じて運転モード管理部2により運転モードを設定し、その運転モードを含む制御指令信号をエンジンECU3、サスペンションECU4に出力する。例文帳に追加

The device includes a sport mode switch 11, a snow mode switch 12 and an economy mode switch 13 for changing over driving modes of a vehicle, sets a drive mode by means of a drive mode management unit 2 in response to change-over states of the drive mode change-over means, and outputs control command signals including the drive modes to an engine ECU3 and a suspension ECU4. - 特許庁

パイロット学習制御の実行途中で、エンジン運転状態が不安定な運転状態を検出した場合に、パイロット学習制御の実行時の多段噴射における各指令値インターバルを変更してパイロット学習制御を継続できるようにする。例文帳に追加

To continue pilot learning control by changing each command value interval in the multi-stage injection when performing the pilot learning control if an unstable running condition of an engine is detected in the midst of performing the pilot learning control. - 特許庁

エンスト後にアイドル運転操作を再開する際に、油温センサ15の検出値が所定温度範囲T±ΔT内にある場合、コントローラ4からエンジンコントローラ2に回転数上昇指令信号を出力して、前回よりも高いアイドル回転数R+ΔRで運転を再開する。例文帳に追加

In a case where a value detected by the oil temperature sensor 15 is in a predetermined temperature range T±ΔT when the idle operation is restarted after engine installing, the engine speed increasing command signal is output from the controller 4 to the engine controller 2 to restart operation at a higher idle engine speed R+ΔR than last time. - 特許庁

HVコントローラ18は、エンジン指令出力に対する目標エンジン回転数の関係を表すマップにおいて、エコノミーモードかノーマルモードかで異なる領域においてのみ、エコノミーモード特性とノーマルモードの特性との間で運転点を徐々に移行させる目標エンジン回転数設定用徐変制御ルーチンを行う。例文帳に追加

The HV controller 18 performs a target engine speed-setting gradual variation control routine gradually transferring an operation point between an economy mode characteristic and a characteristic of the normal mode only in an area different according to the economy mode or the normal mode in a map expressing relation of a target engine speed to engine instruction output. - 特許庁

点火時期を遅角化する制御指令に対して、異常発生により実際の点火時期が指令値通りに遅角されない場合(点火時期遅角の制御指令に対して全く遅角されない場合や、点火時期遅角の制御指令に対して遅角速度が遅い場合)には、点火タイミングが早くエンジントルクの低下が少ないため、エンジン回転数が通常のアイドル運転時の目標回転数よりも大きく上昇してしまう。例文帳に追加

If an actual ignition time lag disagrees with the command value making ignition time lag due to abnormal conditions (if no ignition time angle lag occurs at all against a lag command or if the lag speed is slow compared with such as commanded), ignition timing is faster and engine torque can be less reduced, as that engine revolutions become much higher than the target revolution during usual engine idling time. - 特許庁

要求パワーPe*が閾値Pref以下のときでもモータMG2のトルク指令Tm2*が油温θoilが高いほど小さくなる傾向に設定される許容トルクTlimより大きいときには(S120,S200)、エンジンを継続して運転する(S210)。例文帳に追加

Even when demand power Pe* is a threshold Pref or less, when a torque command Tm2* of the motor MG2 is larger than allowable torque Tlim set in a tendency to be smaller as an oil temperature θoil is higher (S120, S200), the engine is continuously operated (S210). - 特許庁

ダウンシフトが行なわれている最中にシフトポジションがリバースポジションに変更されたときには(S170,S180)、ダウンシフトが完了するまでエンジンを自立運転すると共に要求トルクTr*に基づくトルク指令Tm2*でモータを制御する(S190,S240)。例文帳に追加

When the shift position is changed to the reverse position during downshift (S170, S180), an engine is independently operated until the downshift is completed, and a motor is controlled by a torque command Tm2* based on a request torque Tr* (S190, S240). - 特許庁

また、適合ECU25は、エンジンの適合に際し、適合時の各運転条件において、適合目標値に対して複数の性能パラメータの実値が収束していることを判定し、各性能パラメータの収束状態での制御パラメータの指令値を適合値としてメモリに登録する。例文帳に追加

Furthermore, at the adaptation of the engine, the adaptation ECU 25 determines that the actual values of the plurality of performance parameters are converged with respect to an adaptation target value under a variety of operation conditions at the adaptation, and registers the command value of the control parameter in a converged state of each performance parameter to the memory as the adaptation value. - 特許庁

駆動軸回転数センサと回転位置検出センサとのうち少なくとも一方に異常が生じているときには(S110)、エンジン運転を継続すると共に第2モータのトルク指令Tm2*に値0を設定し(S320〜S340)、変速機の変速比の変更を行なわない。例文帳に追加

When at least either the driveshaft revolution sensor or the rotating position sensor fails (S110), the operation of the engine is continued and a torque command Tm2* for the second motor is set at a value of zero (S320-S340); the transmission ratio of the transmission is not changed. - 特許庁

ハイブリッド車両が車速指令値に基づいて走行制御をしているモータ走行モードにおいて、駆動トルク指令値に運転者が所定加速を要求したときの加速用駆動トルクを加算した値がモータ駆動分上限値を越えたときはエンジン併用走行モードを選択することとした。例文帳に追加

In a motor driving mode in which driving of a hybrid vehicle is controlled on the basis of a vehicle speed instruction value, an engine and motor combined driving mode is selected, if an added value of a driving torque for prescribed acceleration which a driver requests for a driving torque instruction value exceeds an upper limit value of the motor driving. - 特許庁

減速運転であり(S302:Yes)、かつ減速状態が適正であれば(S304:Yes)、燃料供給制御装置は、角度同期で実施されるコモンレール圧のフィードバック制御を禁止し(S306)、アクセル開度とエンジン回転数とに基づいて、高圧ポンプの吐出量を調量する調量弁に対する調量指令値を算出する(S308)。例文帳に追加

If the deceleration driving is performed (S302:Yes) and the deceleration status is suitable (S304:Yes), the fuel supply control device prohibits feedback control of the common rail pressure carried out by angle synchronization (S306), and calculates a quantity adjustment command value to a quantity adjustment valve for adjusting a discharge amount of a high-pressure pump based on the accelerator opening and engine rotation frequency (S308). - 特許庁

エンジン運転中に可変吸気バルブリフト装置の応答遅れ時間を学習し、その応答遅れ時間学習値Adpをディレイ時間として設定して、可変吸気バルブリフト装置に制御モード切換指令が出力されてからディレイ時間が経過したときに制御モード切換時のトルク変動が小さくなるように点火時期等を補正するトルク補正を行う。例文帳に追加

This control device learns response delay time of the variable intake valve lift device during engine operation, establishes the response delay time learned value Adp as delay time, and performs torque correction correcting ignition timing or the like to reduce torque fluctuation at a time of control mode change over when delay time passes after control mode change over command is output to the variable intake valve lift device. - 特許庁

ECU4000は、エンジン運転状態に応じたインテークバルブの目標位相を設定するとともに、インテークバルブ位相を目標位相への追従させる位相フィードバック制御ループ7000が形成されるように、アクチュエータである電動モータ2060の回転数指令値Nmrefを生成する。例文帳に追加

The ECU 4000 sets a target phase of an intake valve depending on engine operational statuses, and generates a revolution number command value Nmref of the electric motor 2060 as an actuator so as to form a phase feedback control loop 7000 making an intake valve phase follow the target phase. - 特許庁

例文

ハイブリッド自動車20では、エンジン22の運転を停止させるときに、クランクシャフト26の回転数Neが閾値Nref以下になるまでクランクシャフト26の回転を停止させる方向のトルクが少なくとも当該方向において減少することなくモータMG1からクランクシャフト26に付与されるようにトルク指令Tm1*が設定され(ステップS150,S160)。例文帳に追加

In the hybrid vehicle 20, when stopping the operation of the engine 22, a torque instruction Tm1* is set so that the torque in the direction which stops rotation of a crankshaft 26 is given to a crankshaft 26 from a motor MG1 (steps S150 and S160) until the number of rotation Ne of crankshaft 26 becomes not more than the threshold Nref without decreasing at least in the direction concerned. - 特許庁

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