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「テクスチャ」に関連した英語例文の一覧と使い方(9ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > テクスチャの意味・解説 > テクスチャに関連した英語例文

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テクスチャを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 2215



例文

本発明は、入力画像S1からテクスチャ成分S4を抽出、縮小して細テクスチャ成分S3を生成し、この細テクスチャ成分S3と入力画像S1とを画像合成する。例文帳に追加

A texture component S4 is extracted from an input image S1 and reduced to generate a fine texture component S3, and an image is composed of the fine texture component S3 and the input image S1. - 特許庁

テクスチャデータの登録時間の短縮して、大きなテクスチャマッピング描画でも、テクスチャデータの入れ換え時間の短縮により描画性能を向上させる。例文帳に追加

To improve plotting performance by the reduction of replacing time of texture data even in large texture mapping plotting by reducing registration time of the texture data. - 特許庁

半導体基体のテクスチャ化方法において、改良されたテクスチャ化均一性、再現性、成分の蒸発の低減および改良された反射率性能を伴うテクスチャ化溶液を提供する。例文帳に追加

To provide a texturing solution improved in texturing uniformity and reproducibility, reduced in evaporation of a component and improved in reflectance performance, in a semiconductor substrate texturing method. - 特許庁

重複領域で両テクスチャGA、GBの画素値の差が最小となる最適な境界線FSを求め、最適な境界線でテクスチャGAにつなげてテクスチャGBを処理中の領域Xにマッピングする。例文帳に追加

An optimum boundary FS wherein the difference between pixel values of the textures GA and GB is minimum in the overlapping region is calculated, and the texture GB is mapped in the region under processing X by being connected to the texture GA with the optimum boundary. - 特許庁

例文

CPU100で、テクスチャメモリ(TM)300にテクスチャ画像、テクスチャ高さを設定し、複数のポリゴンで表された物体を三角形に分割し、三角形の描画指令を発行する。例文帳に追加

A texture image, texture height are set in a texture memory(TM) 300, an object which is expressed by plural polygons is divided into triangles and a plotting instruction of the triangles is issued by a CPU 100. - 特許庁


例文

テクスチャ空間での原像領域が移動又は回転するようにテクスチャ座標群を変化させながら、光が乱反射したパーティクルを表すテクスチャをOB1〜OB3にマッピングする。例文帳に追加

While the texture coordinate group is varied so that an original image area is shifted/turned in a texture space, a texture representing particles with diffused reflection light is mapped in the objects OB1-OB3. - 特許庁

ROM31には、モデルを表わすテクスチャデータとして、通常表示態様を表わすテクスチャに加えて、異なる表示態様を表わすテクスチャが格納されている。例文帳に追加

In a ROM31, a texture for expressing a different display mode is loaded as the texture data showing a model, in addition to a texture for expressing the normal display mode. - 特許庁

オブジェクトOHが配置位置P1に配置されるたびに、各ポリゴンR1〜R4に貼付けるテクスチャを、そのテクスチャの模様に連続した新たなテクスチャに順次更新する。例文帳に追加

Every time the object OH is arranged at the arrangement position P1, the textures stuck to the respective polygons R1-R4 are successively updated to new textures continuous to the pattern of the textures. - 特許庁

視点座標系におけるZ軸の正方向を中心として表現する環境テクスチャ(+)と、負方向を中心として表現する環境テクスチャ(−)の、2種類の環境テクスチャを生成する。例文帳に追加

Two kinds of environmental textures, namely, an environmental texture (+) for representing around the positive direction of a Z-axis in a viewpoint coordinate system and an environmental texture (-) for representing around the negative direction, are generated. - 特許庁

例文

圧縮テクスチャCTEX1〜Nを伸張し、得られた伸張テクスチャETEX1〜Nをオブジェクトに順次マッピングするムービーテクスチャマッピングを行う。例文帳に追加

Compressed textures CTEX1-N are extended, and the obtained extended textures ETEX1-N are successively mapped to objects by movie texture mapping. - 特許庁

例文

テクスチャ画像表示領域記憶部は、上記テクスチャ画像貼付け領域のうち、表示画像として表示されるテクスチャ画像表示領域を記憶している。例文帳に追加

A texture image display area storing part stores a texture image display area displayed as a display image in the texture image paste area. - 特許庁

テクスチャマッピングにおいて、テクスチャソースデータの横幅が任意であっても、演算器が不要で高速なテクスチャメモリアドレス生成を行なう。例文帳に追加

To generate a texture memory address at high speed without requiring a computing element even when the lateral width of texture source data is arbitrary in texture mapping. - 特許庁

画像生成部は、元絵テクスチャとリムライト用テクスチャをオブジェクトにマルチテクスチャマッピングすることで、オブジェクトの輪郭にリムライトの効果が付与された画像を生成する。例文帳に追加

The image generator performs multi-texture mapping of the original picture texture and the rim light texture on the object, thereby generating an image applied with a rim light effect around the rim of the object. - 特許庁

オブジェクトの第1の頂点群のテクスチャ座標は時間経過に伴い変化させずに第2の頂点群のテクスチャ座標を時間経過に伴い変化させ、テクスチャ座標を局所的に変化させる。例文帳に追加

The texture coordinate of the first vertex group of the object is not changed accompanying time lapse, the texture coordinate of a second vertex group is changed accompanying the time lapse and the texture coordinate is locally changed. - 特許庁

テクスチャ領域のテクスチャを表示用モデルオブジェクトにマッピングし、ペイントテクスチャをペイント用モデルオブジェクトにマッピングして描画する。例文帳に追加

A texture in a texture area is mapped to the display model object, and the paint texture is mapped to a paint model object to perform rendering. - 特許庁

分散値が閾値以上の場合(S11)、テクスチャ特徴量をロードし(S12)、領域成長に適した特徴量(例えば、テクスチャエネルギ)を算出し(S13)、テクスチャ特徴量に関する距離D_Tを求める(S14)。例文帳に追加

When the dispersion value is the threshold or higher (S11), a texture featured value is loaded (S12), and a featured value suitable for area growth (for example, texture energy) is calculated (S13), and a distance DT related to the texture featured value is calculated (S14). - 特許庁

そして、第1のテクスチャ画像と第2のテクスチャ画像とを透明度データに基づいて半透明合成してなるテクスチャ画像が、仮想3次元空間に配置されるオブジェクトにマッピングされる(S203)。例文帳に追加

Then the texture image which is made by translucently combining the first texture image and the second texture image based on transparency data is mapped on an object arranged in a three-dimensional virtual space (S203). - 特許庁

そして、バイアスBc,t(x,y)のうちテクスチャー領域を抜き出し、テクスチャー領域用バイアスEc,t(x,y)については線形圧縮により圧縮し、非テクスチャー領域用バイアスFc,t(x,y)についてはJPEG圧縮により圧縮する。例文帳に追加

Then, a texture area of the bias Bc, t (x, y) is extracted, the bias Ec, t (x, y) for the texture area is compressed by linear compression, and the bias Fc, t (x, y) for a non-texture area is compressed by JPEG compression. - 特許庁

テクスチャデータエレメント(テクセル)の配列(1)が、複数の8×4テクスチャエレメントブロック(2)に細分され、このブロック(2)のそれぞれが2つの4×4テクスチャエレメントサブブロック(3、4)をエンコードする。例文帳に追加

An array (1) of texture data elements (texels) is subdivided into a plurality of 8×4 texture element blocks 2, each of which 8×4 texture element blocks 2 encodes two 4×4 texture element sub-blocks (3, 4). - 特許庁

S6で、所定の評価関数で以て、エッジ除去によるテクスチャの面積変化に基づきエッジ除去後のテクスチャ座標の移動およびテクスチャの除去を行う。例文帳に追加

In S6, the movement of edge-removed texture coordinates and the removal of texture after the edge removal are executed on the basis of the area change of the texture due to edge removal by the use of the prescribed evaluation function. - 特許庁

2次テクスチャキャッシュ400は、複数のテクスチャユニット620〜6n0から共通して利用され、メインメモリ10のテクスチャデータの一部を記憶する。例文帳に追加

A two-dimensional texture cache 400 is commonly used from a plurality of texture units 620 to 6n0, and a portion of the texture data of a main memory 10 is stored. - 特許庁

テクスチャ空間において原像領域が固定される環境テクスチャと原像領域が移動又は回転する環境テクスチャとをオブジェクトにマッピングする。例文帳に追加

In the texture space, the environmental texture to which the inverse image domain is fixed, and the environmental texture in which the inverse image domain moves or rotates are mapped to the object. - 特許庁

また、フレームバッファ202のテクスチャ領域には、表示しようとする立体形状のオブジェクトを全方位から眺めた複数のテクスチャ画像が、それぞれ所定の規則に従ったテクスチャアドレスに格納されている。例文帳に追加

A plurality of texture images of a three-dimensional object to be displayed as seen from all directions are respectively stored in texture addresses in accordance with a predetermined rule in a texture region of a frame buffer 202. - 特許庁

環境テクスチャを仮想オブジェクトにマッピングすることで得られる画像をテクスチャ空間に描画し、描画された変形処理後の環境テクスチャをオブジェクトにマッピングする。例文帳に追加

An image acquired by mapping the environmental texture to a virtual object is drawn in the texture space, and then the environmental texture where drawing and deformation process are completed is mapped to the object. - 特許庁

テクスチャ表示判定部205において、テクスチャ特性保持部204からテクスチャ解像度を取得し、モニタ解像度取得部201からモニタ解像度を取得する。例文帳に追加

In a texture display determination section 205, texture resolution is acquired from a texture property holding section 204, and monitor resolution is acquired from a monitor resolution acquisition section 201. - 特許庁

テクスチャ生成部41は、髪の毛の領域よりも大きな領域を可動範囲として設定したテクスチャと、顔の中心から離れている程、大きな遅延量が設定されるテクスチャを生成する。例文帳に追加

A texture generation unit 41 generates a texture to be set to a region larger than that of the hair on the head as a movable range, and a texture to which a larger delay quantity in accordance with the degree of the distance from the center of a face is set. - 特許庁

オブジェクトOHが配置位置P1に配置されるたびに、各ポリゴンR1〜R4に貼付けるテクスチャを、そのテクスチャの模様に連続した新たなテクスチャに順次更新する。例文帳に追加

The textures attached to the respective polygons R1-R4 are sequentially updated to new textures following patterns of the textures at each time when the object OH is arranged at the arrangement position P1. - 特許庁

複数の異なる条件で取得または作成された1つ以上のテクスチャ画像を参照テクスチャ画像として入力し、同一ピクセルの色情報を取り出してまとめ、参照高次元テクスチャを生成する。例文帳に追加

One or more texture images acquired or created under the plurality of different conditions are inputted as reference texture images, and color information about the same pixel is taken out and arranged to produce a reference high-dimensional texture. - 特許庁

テクスチャメモリへのアクセス時間の無駄を解消することができるテクスチャマッピング方法及びこれを採用するテクスチャマッピング装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a texture mapping method capable of canceling the waste of time for access to a texture memory and a texture mapping device to adopt this method. - 特許庁

オブジェクトOHが配置位置P1に配置されるたびに、各ポリゴンR1〜R4に貼付けるテクスチャを、そのテクスチャの模様に連続した新たなテクスチャに順次更新する。例文帳に追加

Each time the object OH is arranged at the arrangement position P1, the textures to be attached to the respective polygons R1 to R4 are successively updated to new textures following the patterns of the textures. - 特許庁

テクスチャ構造オーバーコート層は、色変換フィルタ層上方に位置するテクスチャ部と、平坦部とから構成されており、そのテクスチャ面の延長線が、色変換フィルタ層の層間を俯瞰するように構成される。例文帳に追加

The texture-structure overcoat layers are composed of texture parts located at upper parts of the color conversion filter layers and flat parts, and an extended line of a texture face is so structured to overlook between layers of the color conversion filter layers. - 特許庁

テクスチャ画像生成部102は、サンプルテクスチャ画像107から、出力する合成画像110と同じサイズのテクスチャ画像108を生成する。例文帳に追加

The texture image generation part 102 generates a texture image 108 of the same size as a composite image 110 to be output, from the sample texture image 107. - 特許庁

種類の異なるテクスチャが張り付けられるポリゴンの隣接部分において、テクスチャの切り替わりを滑らかにするテクスチャブレンド方法及び、これを用いた画像表示装置を提供する。例文帳に追加

To provide a texture blend method smoothing the switch of a texture in the adjacent part of a polygon, where the different types of textures are pasted, and to provide a picture display device using the method. - 特許庁

環境テクスチャを仮想オブジェクトにマッピングすることで得られる画像をテクスチャ空間に描画し、描画された変形処理後の環境テクスチャをオブジェクトにマッピングする。例文帳に追加

An image obtained by executing the mapping of the environment texture to the virtual object is drawn in a texture space, and mapping of the drawn deformation-processed environment texture is executed to the object. - 特許庁

ここで、テクスチャに非表示の部分を設けるとともに、その非表示の部分が変化してテクスチャの画像を消滅させるための複数種類のマスクパターンを、ポリゴンの形状に合わせて変形後のテクスチャに作用させる。例文帳に追加

In this case, the texture is provided with a non-display part and the plural kinds of masking patterns for changing the non-display part and making the image of the texture disappear are made to act on the texture deformed matched with the shape of the polygon. - 特許庁

テクスチャデータ更新部61は、テクスチャデータの更新を最も低い細度レベルから順に行い、更新完了LOD値をテクスチャヘッダメモリ62に供給し、格納させる。例文帳に追加

A texture data updating part 61 updates texture data from a small level which is the lowest in turn and supplies an update completion LOD value to a texture header memory 62 to store the update completion LOD value. - 特許庁

テクスチャ空間において原像領域が固定される環境テクスチャと原像領域が移動又は回転する環境テクスチャとをオブジェクトにマッピングする。例文帳に追加

Mapping of the environment texture allowing the movement or the rotation of the original image area and the environment texture wherein the original image area is fixed in the texture space is executed to the object. - 特許庁

ここで、テクスチャに非表示の部分を設けるとともに、その非表示の部分が変化してテクスチャの画像を消滅させるための複数種類のマスクパターンを、ポリゴンの形状に合わせて変形後のテクスチャに作用させる。例文帳に追加

Here, while a non-display member is prepared in the texture, two or more kinds of mask patterns for extinguishing the image of the texture by varying of the non-display member is made to act on the texture after deformation according to the shape of the polygon. - 特許庁

元絵テクスチャがマッピングされるオブジェクトとハイライト用(影用)テクスチャがマッピングされるオブジェクトを重ねて描画することでマルチテクスチャマッピングを実現する。例文帳に追加

By superimposing and plotting an object for which the source picture texture is mapped and the object for which the texture for the highlight (for the shadow) is mapped, multi-texture mapping is realized. - 特許庁

太陽電池セルのテクスチャ形成工程では、微細なテクスチャを均一に形成することが困難であり、テクスチャの出来は太陽電池特性に影響を与える。例文帳に追加

To solve such a problem that it is difficult to form a fine texture uniformly in the texture formation step of a solar cell, and the workmanship of the texture has an impact on the solar cell characteristics. - 特許庁

テクスチャ画像貼付け領域記憶部が、画像補正対象のテクスチャ画像(例えば、自然画)を貼り付ける表面の領域であるテクスチャ画像貼付け領域とその領域内の補正解析対象データとを記憶している。例文帳に追加

A texture image paste area storing part stores a texture image paste area being a surface area where a texture image (e.g. natural image) of an image correction object is pasted and correction analysis object data in the area. - 特許庁

視点や照明条件など撮像環境が異なる複数のテクスチャ群で構成される高次元テクスチャについて、これを構成するテクスチャ画像をブロック単位あるいはピクセル単位に並べ替えるとともにブロックあるいはピクセルに対応する領域の高次元テクスチャの異方性変化分をまとめた異方性テクスチャに変換する。例文帳に追加

For a high-dimensional texture composed of a plurality of texture groups of different imaging environments such as viewpoints and illumination conditions, the texture images composing it are rearranged in the unit of blocks or pixels and converted into an anisotropic texture collecting anisotropic variations in the high-dimensional texture by areas corresponding to blocks or pixels. - 特許庁

パターンを規定する画素データを含む原テクスチャ画像から、原テクスチャ画像と原テクスチャ画像を回転させて再現した再現画像を含む最適化テクスチャ画像116を生成し、メモリ104に格納された最適化テクスチャ画像116から画素データを利用するようコンピュータのプロセッサに命令を与える。例文帳に追加

An optimized texture image 116 containing an original texture image and a reproduced image reproduced by rotating the original texture image is generated from the original texture image containing pixel data for specifying a pattern, and an instruction is given to the processor of a computer so as to utilize the pixel data from the optimized texture image 116 stored in a memory 104. - 特許庁

GPU5はCPU1よりテクスチャのビットマップ転送命令を受けた場合には、テキスチャバッファ43から裏フレームバッファ42にテクスチャをビットマップ転送して背景画像の書き込みを行い、CPU1よりテクスチャマッピングの命令を受けた場合には、裏フレームバッファ42に3次元描画された物体の視覚面へのテクスチャの貼り付けをテクスチャマッピングにより行う。例文帳に追加

A GPU 5 bitmap-transfers the texture to the rear frame buffer 42 from the texture buffer 43 to write the background image when receiving a bitmap transfer instruction for the texture from a CPU 1, and sticks the texture to sight face of an object three-dimensionally drawn to the rear frame buffer 42 by texture mapping when receiving an instruction for the texture mapping from the CPU 1. - 特許庁

例えば、形状・テクスチャ編集部33は、外部入力装置8で入力文字50の「DNP」を「JPN」に変更し、更新ボタン51により、形状・テクスチャ記憶部32の編集したテクスチャデータを更新し、形状・テクスチャ入出力部31は、外部記憶装置7のテクスチャデータを更新する。例文帳に追加

For example, the form/texture editing part 33 changes "DNP" of the input characters 50 into "JPN" by an external input device 8 and updates edited texture data in a form/texture storage part 32 by an update button 51, and a form/texture input/output part 31 updates texture data in an external storage device 7. - 特許庁

第1テクスチャ画像と、第2テクスチャ画像と、第1テクスチャ画像を構成する各画素の表示優先度と、表示優先度の閾値と、を記憶しておき、所定ポリゴンに関して第2テクスチャ画像を描画するとともに(S205)、前記表示優先度と前記閾値との比較結果に応じて、第1テクスチャ画像をさらに描画する(S206)。例文帳に追加

A first texture image, a second texture image, the display priority of each image configuring the first texture image and the threshold of the display priority are stored, and the second image is plotted concerning a predetermined polygon (S205), and the first texture image is further plotted according to the result of comparison between the display priority and the threshold (S206). - 特許庁

物体認識ロック装置(10)を動作させる方法において、物体(14)を、該物体の少なくとも1つの表面テクスチャについてスキャンするステップと、該物体の該少なくとも1つの表面テクスチャを基準テクスチャと比較するステップと、該物体の該少なくとも1つの表面テクスチャが該基準テクスチャと一致する場合、ロックアセンブリ(20)を作動させるステップと、を備えることを特徴とする方法。例文帳に追加

A method of operation of an object recognition lock device (10) includes a step for scanning the texture of at least one surface of the object (14), a step for comparing the texture thereof to the standard texture, and a step for operating a lock assembly (20) when the texture of the surface of the object matches the reference texture. - 特許庁

この画像生成システムは、オブジェクト空間にオブジェクトを配置するオブジェクト空間設定部110と、オブジェクトを構成するプリミティブの描画ピクセルにおける第1テクスチャの参照先と第2テクスチャの参照先とを設定するテクスチャマッピング部122と、第1テクスチャの参照先として設定された第1テクスチャのテクセルの値を参照して描画ピクセルの法線方向を設定し、第2テクスチャの参照先として設定された第2テクスチャのテクセルの値を参照して描画ピクセルの色を設定するテクスチャ設定部124とを含み、テクスチャマッピング部122が、描画ピクセルの法線方向と基準方向とに応じて、当該描画ピクセルにおける第2テクスチャの参照先を設定する。例文帳に追加

The texture mapping part 122 sets the reference destination of the second texture in the drawing pixel according to the normal direction of the drawing pixel and a reference direction. - 特許庁

アドレスキャッシュ128は、デプステスト部125から出力されたワード単位のテクスチャアドレスを含むキャッシュブロックと、テクスチャキャッシュブロック単位アドレス、および、そのキャッシュブロックを構成するワード単位のテクスチャアドレスが、そのテクスチャアドレスに対応するアドレスメモリ104に記憶されているテクスチャアドレスを修正する必要があるテクスチャアドレスであるかどうかをワード単位で表す修正フラグとを対応付けて、一時的に記憶する。例文帳に追加

An address cache 128 associates cache blocks including texture addresses of word unit outputted from a depth test unit 125, with a correction flag indicating by word whether or not texture cache block unit addresses and texture addresses of word unit consisting of the cache block are texture addresses which are needed to correct the texture addresses stored in an address memory 104 corresponding to the texture addresses of word unit, and temporarily stores the chace blocks. - 特許庁

例文

同じ像データを隣接ピクセルとして共有する各ピクセルの場合は、その隣接ピクセルについて既に導出されているテクスチャ像データが、テクスチャ像データの増分変化と結合されて、そのピクセルのためのテクスチャ像データが導出される。例文帳に追加

In the case of each pixel sharing the same image data as adjacent pixel, the texture image data already derived about the adjacent pixel is combined with the incremental change of the texture image data to derive the texture image data for the pixel. - 特許庁

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