例文 (54件) |
フロントフロアを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 54件
車両のフロントフロアパネル例文帳に追加
FRONT FLOOR PANEL OF VEHICLE - 特許庁
フロントフロア補強構造例文帳に追加
FRONT FLOOR REINFORCING STRUCTURE - 特許庁
図3に、パッチフロントフロア1、パッチフロントフロアリア2、パンフロントフロア3、ビード群6及びロッカー部5の位置関係を示す。例文帳に追加
A figure shows the positional relation of a patch front floor 1, a patch front floor rear 2, a pan front floor 3, a bead group 6, and a locker part 5. - 特許庁
高精度でフロントフロアコンポーネントを組み立てできるフロントフロアコンポーネントの組立システムを提供すること。例文帳に追加
To provide an assembly system for a front floor components, capable of assembling the front floor component with high precision. - 特許庁
従ってフロントフロア3bの高さを上げることなく、且つ床下の補機類の配置空間をも犠牲にすることなく、フロントフロア3bの補強が可能となり、乗降性および走行安定性を確保しつつ、衝突時のフロントフロア3bの変形を抑えることができる。例文帳に追加
Consequently a front floor can be reinforced without heightening the height of the front floor also sacrificing an arranging space for the auxiliary machine, etc., under a floor, to suppress the deformation of the front floor at the time of collision while ensuring boarding/alighting property and travel safety. - 特許庁
車体におけるフロントフロアパネルの後端周りの剛性を、より高めること。例文帳に追加
To further enhance rigidity around a rear end of a front floor panel in a vehicle body. - 特許庁
部品点数の増加無しに、フロントフロアパネルの強度及び剛性を向上する。例文帳に追加
To improve strength and rigidity of a front floor panel without increasing the number of parts. - 特許庁
実質的にフロントフロアレール12と前立てボード11との締結力を増加させる。例文帳に追加
To substantially increase the jointing force of a front floor rail 12 to a header board 11. - 特許庁
フロントフロアパネル10は、フロントフロアパネル10の前部10Aと、前部10Aから車体後方に向かってなだらかに縮幅されフロントフロアパネル10Bの車幅方向中央部を構成する厚肉部20と、フロントフロアパネル10における厚肉部20以外の部位を構成する薄肉部22と、で構成されている。例文帳に追加
This front floor panel 10 is constituted of a front part 10A of the front floor panel 10, a thick part 20 constituting a vehicle width direction center part of the front floor panel 10B by gently reducing a width from the front part 10A to a rear part of a vehicle body and a thin part 22 constituting portions except the thick part 20 in the front floor panel 10. - 特許庁
整流板6は、取付部62をフロントフロア1に溶接して取付けられる。例文帳に追加
The straitening vane 6 is installed by welding the mounting part 62 to the front floor 1. - 特許庁
ステアリングメンバ10とフロントフロアパネル8とを連結するインストステイ13,14の近傍位置で、フロントフロアパネル8とクロスメンバ3とをフロア支持部材17を介して連結した。例文帳に追加
The front floor panel 8 and a cross member 3 are connected to each other through a floor support member 17 at a position adjacent to instrument stays 13 and 14 connecting a steering member 10 and the front floor panel 8. - 特許庁
カーペットが無い仕様車のフロントフロアパネルに配索したワイヤーハーネスを保護すると共に、配索した際の見栄えを良くする。例文帳に追加
To protect a wire harness installed in a front floor panel of a vehicle not having a carpet and to improve appearance when it is installed. - 特許庁
フロントフロアレール12の平面部27とフロアボード13の上面との間の隙間をなくす。例文帳に追加
To eliminate the gap between the flat surface part 27 of a front floor rail 12 and the upper surface of a floor board 13. - 特許庁
フロントフロアパネルは、上面23aから上方へ膨出して車体前後方向へ延びた細長いビード40を有する。例文帳に追加
The front floor panel has a lengthy bead 40 upwardly swelled from an upper surface 23a and extending in a vehicle body longitudinal direction. - 特許庁
フロントフロア部2の下面に,前後方向に伸びると共にトンネル部6を挟む左右一対のフロアフレーム10が接合される。例文帳に追加
A left and a right floor frame 10 extending fore and aft and pinching a tunnel part 6 are joined with the undersurface of a front floor part 2. - 特許庁
フロントフロアパネル2のサイドシル3側端部に溝5を設け、この溝5に沿ってワイヤーハーネス1を配索する。例文帳に追加
A groove 5 is formed at an end part on the side of a side sill 3 of the front floor panel 2, and the wire harness 1 is installed along the groove 5. - 特許庁
パンフロントフロア3下面より下の空間3eが確保されるため、補機取付け空間が犠牲とならない。例文帳に追加
Ensuring a space 3e lower than the lower surface of the floor 3 does not sacrifices an auxiliary machine fitting space. - 特許庁
フロアフレーム10の後端は,フロントフロア部2の後端から上方へ伸びるリアキックアップ部3近傍に位置される。例文帳に追加
Rear ends of the floor frames 10 are located in the vicinity of a rear kick-up part 3 extending upward from a rear end of the front floor part 2. - 特許庁
フロントフロア部2の下面に,前後方向に伸びる左右一対のフロアフレーム10が接合される。例文帳に追加
A pair of left and right floor frames 10 extending in the longitudinal direction are joined to a lower surface of a front floor part 2. - 特許庁
バッテリユニット21には、車体部材(フロントフロアフレーム7)の下面に結合される側方結合部481が設けられる。例文帳に追加
The battery unit 21 is provided with a side connector 481 connected to the under surface of a vehicle body member (front floor frame 7). - 特許庁
フロントフロアをエンジンコンパートメントの所定位置に高精度で位置決めできる位置決め装置を提供する。例文帳に追加
To provide a positioning device capable of accurately positioning a front floor in the specified position of an engine compartment. - 特許庁
導風路4は、車両前部に取付けたラジエータファン82とエンジン3との間のフロントフロア1に設けられている。例文帳に追加
An air duct 4 is arranged in a front floor 1 between a radiator fan 82 installed in the vehicle front part and the engine 3. - 特許庁
フロントフロア部2の下面に,前後方向に伸びると共にトンネル部6を挟む左右一対のフロアフレーム10が接合される。例文帳に追加
A pair of left and right floor frames 10 extending in the longitudinal direction and holding a tunnel part 6 are joined to a lower surface of a front floor part 2. - 特許庁
自動車のフロアメイン1を組み立てるメイン組立ラインMLに沿って、エンジンコンパートメント3,リアフロア5およびフロントフロア7をそれぞれ組み立てるサブ組立ラインとなるE/C組立ラインEL,リアフロア組立ラインRLおよびフロントフロア組立ラインFLを設置する。例文帳に追加
An E/C assembly line EL, rear floor assembly line RL, and front floor assembly line FL to constitute a sub-assembly line for assembling an engine compartment 3, rear floor 5 and front floor 7 are provided along a main assembly line ML to assemble the floor main 1 of an automobile. - 特許庁
車体11は、左右のリヤサイドフレーム21と、左右のサイドシル22と、フロントフロアパネル23と、フロントフロアパネルの後端から上方へ延びた隔壁24と、隔壁の上部に設けられて車幅方向へ延びた中間クロスメンバ25とを備える。例文帳に追加
The vehicle body 11 is provided with right and left rear side frames 21; right and left side sills 22; the front floor panel 23; a partition wall 24 upwardly extending from a rear end of the front floor panel; and an intermediate cross member 25 provided on an upper part of the partition wall and extending in a vehicle width direction. - 特許庁
フロントフロア部材16のフロントフロア部16Fと、その後方で斜め上方に立ち上がる縦壁部との交差部分はコーナー部とされ、このコーナー部とクロスメンバ56Fの間には、一対のタンク支持バンド58が掛け渡される。例文帳に追加
A crossing portion of a front floor part 16F of a front floor member 16 and a vertical wall part obliquely/upwardly standing up behind it is made to a corner part, and between the corner part and a cross member 56F, a pair of tank support band 58 is laid. - 特許庁
衝突、特にオフセット衝突時に発生するタイヤ後方移動によるフロントフロアの変形を抑える効果を有する二重フロントフロアによる補強構造を、踏面を高くすることなく、同時にフロア床下に配置すべき補機部品の取付け位置を低くすることなく、提供する。例文帳に追加
To provide a reinforcing structure by double front floors having effect for suppressing the deformation of a front floor due to the rearward movement of a tire occurring at the time of collision particulary offset collision, without heighten a tread, also lowering the fitting position for an auxiliary machine part to be arranged under the floor. - 特許庁
フロントフロア部と該フロントフロア部よりも上側の高さ位置に位置するリヤフロア部とから構成された車室フロアの下側に、長手方向から見た断面形状が長方形でかつ同一形状の複数のバッテリモジュール22を搭載する場合に、該複数のバッテリモジュール22を効率良く配置する。例文帳に追加
To efficiently arrange a plurality of battery modules 22 when the plurality of battery modules each having a rectangular cross section of the same shape when viewed from a longitudinal direction are mounted below a cabin floor consisting of a front floor portion and a rear floor portion positioned at a height position above the front floor portion. - 特許庁
フロントフロアフレーム1と、リヤフロアフレーム2のつなぎ部Jにおいて、前記リヤフロアフレーム2に局部的に強度が高くなる個所Rがあってもそのつなぎ部Jにフロントフロアフレーム1からリヤフロアフレーム2にわたって強度を徐々に減らすようにした、つなぎ部スティフナ8を、リヤフロアフレーム2に固定した。例文帳に追加
In a connecting part J of the front floor frame 1 with the rear floor frame 2, even if there is a place R with locally high strength in the rear floor frame 2, a connecting part stiffener 8 which gradually reduces the strength of the connecting part J from the front floor frame 1 to the rear floor frame 2 is fixed to the rear floor frame 2. - 特許庁
シートスライドレール30を、フロントフロアフレーム13とリヤフロアフレーム25との間に、前後方向に沿いかつこれらフロントフロアフレーム13およびリヤフロアフレーム25を結ぶように配置した状態で車体フレーム11に連結させることにより、衝突時における車室空間への変形を防止するためのフレームとして機能させる。例文帳に追加
By connecting a seat slide rail 30 to a car body frame 11 between a front floor frame 13 and a rear floor frame 25 along the front-back direction so that the front floor frame 13 and the rear floor frame 25 are connected, the seat slide rail 30 functions as a frame for preventing deformation of space of a cabin in the case of collision. - 特許庁
フロントフロア66を転動せしめられる遊技球がフロントフロア66から奥側に向かって並べられるように配設された手前側の左右一対のフロントローラ76a,bおよび奥側の左右一対のバックローラ80a,bを乗り継ぐようにしてステージの奥側に導かれるようにした。例文帳に追加
The game ball made to roll on a front floor 66 is guided to the back side of the stage by changing a pair of left and right front rollers 76a and 76b on the front side and a pair of left and right back rollers 80a and 80b on the back side disposed so as to be lined from the front floor 66 to the back side. - 特許庁
フロアパネル18上に載置されたバッテリ40の前後に車幅方向に沿ってバッテリ固定手段としてのフロントフロアクロスメンバ20と後側フレーム28とが配設されており、フロントフロアクロスメンバ20と後側フレーム28との各車幅方向両端部がロッカ12に固定されている。例文帳に追加
A front floor cross member 20 and a rear frame 28 as a battery fixing means are arranged along a vehicular width direction in front and rear sides of the battery 40 mounted on a floor panel 18, and respective vehicular- width-directional both end parts of the cross member 20 and the rear side frame 28 are fixed to a locker 12. - 特許庁
フロントフロアパネル31およびその表面に組み付けるセカンドクロスメンバ35などの第1の小物部品を、第1の小物部品を下部側として、部品セット工程Sでロケータ治具29に位置決めセットし、移動台27を溶接工程Tに移動させてフロントフロアパネル31と第1の小物部品とを溶接する。例文帳に追加
First minor components such as a front floor panel and a second cross-member to be installed on the obverse surface of the front floor panel are set in place in a locator jig 29 at the component setting stage in such a condition that the first minor components are positioned down, and a moving table 27 is moved to the welding process T to execute welding of the front floor panel to the first minor components. - 特許庁
車両骨格部材としてのサイドシル6のシルインナパネル6a間をフロントフロアパネル1の下面部に複数箇所において固定される鉄製丸パイプの艤装クロスメンバ12で連結する。例文帳に追加
Sill inner panels 6a of a side sill 6 as a skeleton member of vehicle are coupled together by a outfit cross-member 12 made from a round steel pipe fixed to the undersurface of a front floor panel 1 in a plurality of positions. - 特許庁
フロアパネル50の下面50Aにはフロントフロアカバー18の前部を構成するがフロントアンダカバー30が取付けられており、車両下面に沿って流れる空気流W1から受ける空気抵抗を低減している。例文帳に追加
A front undercover 30 constituting a front of a front floor cover 18 is mounted on a bottom face 50A of a floor panel 50, so as to reduce air resistance received from an airflow W1 flowing along the bottom face of a vehicle. - 特許庁
フロントフロア部2の上面に,車幅方向に伸びてサイドシル7とトンネル部6とを連結するクロスメンバ15,16が接合される。例文帳に追加
The cross-members 15 and 16 extending in the direction across the vehicle width and coupling a side sill 7 with the tunnel part 6 are joined with the upper surface of the front floor part 2. - 特許庁
車両1は、センタートンネル部100、センタートンネル部100の両側のフロントフロア部101L、センタートンネル部100上面と連続するリアフロア部102を含むフロアパネル10を有する。例文帳に追加
A vehicle 1 has a floor panel including a center tunnel part 100, front floor parts 101L in both sides of the center tunnel part 100, a rear floor parts 102 connecting to an upper surface of the center tunnel part 100. - 特許庁
トンネルリインフォースメント22における後端部22Cの前側近傍部位22Dにおける車幅方向外側部には、フロントフロアアンダリインフォースメント12C、14Cの後端部12D、14Dが連結されている。例文帳に追加
The rear end parts 12D and 14D of the front floor under reinforcements 12C and 14C are connected with the external parts in the vehicle width direction at an area 22D in a vicinity of the front side of the rear end part 22C in a tunnel reinforcement 22. - 特許庁
フロントフロアパネルは、平面視で、左右のフロアフレームの少なくとも一方側から車幅中央に向かって、斜め後方へ延びる複数のビード36L・・・,36R・・・を、車体前後に並べて形成したものである。例文帳に追加
On the front floor panel, a plurality of beads 36L, 36R extending obliquely backward from at least one side of the right and left floor frames to the center of the vehicle width in a plan view are formed side by side in the longitudinal direction of the vehicle body. - 特許庁
ビードは、フロントフロアパネルの上面に対して起立した左右の縦壁41と、左右の縦壁の上端間を塞いだ天板42とから成る、略逆U字状断面に形成されている。例文帳に追加
The bead is formed in an approximately reverse U shape cross section comprising right and left vertical walls 41 standing relative to the upper surface of the front floor panel, and a ceiling plate 42 closing upper ends of the right and left vertical walls. - 特許庁
センタトンネルの剛性を高め、車両側面衝突時のフロントフロアとセンタフロアのスポット溶接打点部分の破断を防止した自動車のフロア構造を提供する。例文帳に追加
To provide a floor structure for an automobile enhancing rigidity of a center tunnel and preventing breaking of a spot welded hitting point portion of a front floor and a central floor at collision of vehicle side surface. - 特許庁
車体10の運転席12、助手席14、後部座席16に、それぞれサイドエアバッグ装置18、20、22、24を備えており、制御回路26はフロントフロアセンタートンネル28の内部に配設されている。例文帳に追加
A driver's seat 12, a front passenger seat 14 and a rear passenger seat 16 of a car body 10 are respectively provided with side air bag devices 18, 20, 22, 24, and a control circuit 26 is disposed on the inside of a front floor center tunnel 28. - 特許庁
フロントフロア部2に,前後方向に伸びる左右一対のフロアフレーム10が接合されると共に,車幅方向に伸びるクロスメンバ15,16が接合される。例文帳に追加
A left and a right floor frame 10 extending fore and aft are joined with a front floor part 2, and the cross-members 15 and 16 extending in the direction across the vehicle width are joined. - 特許庁
温度上昇により箱状収納部8内に保管されたガスライタからガスが漏れたときに、ガスを傾斜に沿って最下位置の隅部9へと流し、連通孔10を経てフロントフロアパン1上に流下・拡散させる。例文帳に追加
When gas is leaked from the gas lighter stored inside the box type containing part 8 due to a temperature rise, the gas is passed to the corner part 9 in the lowest position along an inclination and passed and diffused on a front floor pan 1 via the communication hole 10. - 特許庁
フロントフロアパネル32の下面側においてフロアサイドメンバ16とトンネルアンダリインフォース20との間には車両幅方向に沿って延在する第2クロスメンバ24が掛け渡されている。例文帳に追加
On a lower side of a front floor panel 32, a second cross member 24 extending along the vehicle width direction is stretched between a floor side member 16 and a tunnel under-reinforcement 20. - 特許庁
このワイヤーハーネス1をサイドシル当接部7とフロア当接部8とを備えたプロテクタ9で覆うと共に、プロテクタ9のサイドシル当接部7をサイドシル3に固定し、フロア当接部8をフロントフロアパネル2に圧接させる。例文帳に追加
The wire harness 1 is covered with a protector 9 provided with a side sill abutting part 7 and a floor abutting part 8, the side sill abutting part 7 of the protector 9 is fixed to the side sill 3, and the floor abutting part 8 is brought into press contact with the front floor panel 2. - 特許庁
各々断面ハット形状とされたフロントサイドメンバリヤ34の断面内に同リインフォース36を被嵌させると共に、フロントフロアパネル32上においてフロントサイドメンバリヤ34と平面視で重なる位置にフロアアッパメンバ42が配設されている。例文帳に追加
A front side member rear reinforcement 36 is fitted in the cross section of a front side member rear 34 having a hat-shaped cross section, and a floor upper member 42 is disposed at the position overlapping with a front side member rear 34 in the plan view on a front floor panel 32. - 特許庁
フロントコンポーネントW1とフロントフロアW2とリヤフロアW3とから成る3個のワークを結合して自動車のフロアを組立てる組立ステーションにこれらワークW1,W2,W3を投入する低コストのワーク投入装置を提供する。例文帳に追加
To provide a low-cost work charging device for charging works into an assembling station for assembling an automobile floor by connecting three works composed of a front component, a front floor and a rear floor. - 特許庁
車体前後方向に延びる左右一対のサイドシル11,12がフロントフロアパネル13で連結された車体フロア構造において、サイドシル11,12の下部を、車幅方向に延びる補強バー18を用いて直接締結する、又は間接的に締結する。例文帳に追加
In the vehicle body floor structure in which right and left pair of side sills 11, 12 extending in the longitudinal direction of a vehicle body are connected to a front floor panel 13, lower portions of the side sills 11, 12 are directly or indirectly fastened using a reinforcement bar 18 extending in the vehicle width direction. - 特許庁
例文 (54件) |
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