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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 同期変速に関連した英語例文

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同期変速の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 389



例文

MT車での変速時の回転同期制御に際し、ドライバーのダブルクラッチ操作に対処する。例文帳に追加

To deal with a double-clutch operation by a driver in performing a rotation synchronous control during speed-change of a MT vehicle. - 特許庁

同期電動機のパラメータ調整方法およびその方法を使用する可変速駆動装置例文帳に追加

METHOD OF ADJUSTING PARAMETERS OF SYNCHRONOUS MOTOR, AND VARIABLE SPEED DRIVE USING SUCH A METHOD - 特許庁

一層軽い操作でシフト操作が可能な車両用自動変速機の同期かみあい装置を提供する。例文帳に追加

To provide a synchronous meshing device of an automatic transmission for a vehicle allowing lighter shifting operation. - 特許庁

また変速同期して伸び感向上モードに切換えることにより、違和感もなくすことができる。例文帳に追加

Sense of incongruity can be eliminated by switching to the expansion feeling improving mode synchronizing with gear shift. - 特許庁

例文

変速動作が行われる際に、回転同期を最適時間で終了し得るようにする。例文帳に追加

To terminate a rotary synchronization in a most appropriate time when a transmission operation is performed. - 特許庁


例文

制御装置を利用した、手動変速機のシフト操作用の同期システム及び方法を提供する。例文帳に追加

To provide a synchronous system and method for the shift operation of a manual transmission utilizing a controller. - 特許庁

小さな操作力によりスリーブを変位させることが可能な手動変速機の同期機構を提供する。例文帳に追加

To provide a synchronizing mechanism for a manual transmission that allows sleeve displacement by small operating force. - 特許庁

複数台の同期モータ5_1〜5nをインバータ3によって可変速制御運転する。例文帳に追加

A plurality of synchronous motors 51-5n are subjected to variable speed control operation by an inverter 3. - 特許庁

このため、同期完了後にダンパ作用が発揮され、変速速度を抑制することができる。例文帳に追加

Thus, the damping effect is demonstrated after completing synchronization, and the gear change speed can be suppressed. - 特許庁

例文

エンジン回転数の同期後に、変速後のギア段のクラッチを締結する(S4、S5)。例文帳に追加

After synchronizing the engine speed, the clutch of the gear stage after the shift is fastened (S4 and S5). - 特許庁

例文

変速待機側のクラッチ機構について回転同期を行って、クラッチ機構の負荷を低減するとともに変速応答性を向上させる。例文帳に追加

To reduce a load of a clutch mechanism, and to improve transmission responsiveness by achieving rotation synchronization regarding the clutch mechanism on the transmission side. - 特許庁

簡素な構造を有するレバー型同期装置を用いながらも、より円滑な変速動作を可能とする変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission permitting smoother transmission operation by using a lever type synchronizer with a simple structure. - 特許庁

同期機構の耐久性を低下させることなく変速時間を短くし、変速期間について運転者に違和感を抱かせないようにする。例文帳に追加

To shorten the gear shifting time without lowering durability of a synchronization mechanism and to prevent a driver from feeling a physical disorder during the gear shifting period. - 特許庁

平行軸式の自動変速機には、変速時に入力軸を同期回転させるバイパスクラッチが設けられる。例文帳に追加

The automatic transmission of parallel shaft type is furnished with the bypass clutch to put its input shaft in synchronous rotation at the time of shifting. - 特許庁

これにより、入力軸回転加速度(変速進行)の大小に拘らず、トルクダウン終了を変速終了に同期する。例文帳に追加

Thereby the end of torque-down can be synchronized with the end of shifting irrespective of the size of the input shaft rotational acceleration (progress of shifting). - 特許庁

エンジン及び同期式多段変速装置の間に介挿される高低速切替機構及び正逆転切替機構を備えた走行系補助変速装置において、前記同期式多段変速装置の小型化を図り得る構造簡単な走行系補助変速装置を提供する。例文帳に追加

To provide a travelling system auxiliary transmission furnished with a high and low speed change-over mechanism and a normal and reverse rotation change-over mechanism interposed between an engine and a synchronous type multi-stage transmission, simple in structure and capable of miniaturizing the synchronous multi-stage transmission. - 特許庁

本発明は、目標変速段の変速時、目標変速段とは異なる変速段のシフトフォークを、目的変速段のシフトフィンガのシフト方向の動きに影響されずに、ニュートラル位置に規制可能とした同期噛み合い式自動変速装置を提供する。例文帳に追加

To provide a synchromesh automatic transmission capable of regulating a shift fork of a shift stage different from a target shift stage in a neutral position, without being influenced by the movement in the shift direction of shift fingers of an object shift stage, when shifting the target shift stage. - 特許庁

モード切換え時に無段変速機構の変速比が同期目標値に達したとき無段変速機構の変速用可動部材の動きそのものを直接制止する。例文帳に追加

The movement of a shift movable member of the continuously variable transmission mechanism is directly prohibited when the shift ratio of the continuously variable transmission mechanism reaches a synchronous target value during mode change. - 特許庁

2つの一方向クラッチと別途のクラッチ一つを使用し、全変速段で非同期変速が可能となるようにして、向上された変速感を提供する自動変速機のパワートレインを提供する。例文帳に追加

To provide a power train for an automatic transmission, for providing an improved shift feeling by enabling the asynchronous shifting in all stages of speed by using two one-way clutches and the other one clutch. - 特許庁

電動機からの動力を変速機を介して駆動軸に出力する装置において、電動機の回転数の同期を伴って変速機の変速段を変更することができないときでも変速段の変更を可能とする。例文帳に追加

To provide a device for outputting power from a motor via a transmission to a driving shaft, making it possible to change the shift stage of the transmission when impossible to change it with the synchronization of the rotating speed of the motor. - 特許庁

このA秒後における変速機入力軸回転数の収束値を予測し、この収束値に最も近い同期回転数となっている変速段を「次変速段」に設定してコーストダウン変速を実行する。例文帳に追加

A convergence value of the numbers of transmission input shaft revolutions after A seconds is predicted, and a speed stage with the number of synchronous revolutions most approximate to the convergence value is set as "the next speed stage" to carry out coast down shifting. - 特許庁

原動機の出力軸を変速機の入力軸に直接連接し、変速機入力回転速度を変速機出力回転速度に同期させて変速制御する。例文帳に追加

Coupling action to an object shift part is performed by restricting a peripheral internal tooth gear or the like. - 特許庁

車両用平行軸式変速機において、変速時の噛合クラッチの同期判定が速やかに行われる車両用平行軸式変速機の変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shift controller for a vehicular parallel shaft type transmission in which synchronization discrimination of a meshing clutch during shifting is quickly executed in the vehicular parallel shaft type transmission. - 特許庁

アクチュエータにより変速が為される同期噛合式変速機において、ある変速段がギヤ鳴りを発生するか否かを容易に判定できる変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a speed change control device capable of easily deciding whether or not some stage of speed change generates grating of gears in a synchronous meshing transmission gear wherein speed change is performed by an actuator. - 特許庁

無段変速機構と他の一つの変速機構とが組み合わされて例えば変速比が高い領域用のローモードと変速比が低い領域用のハイモードといった複数の変速モードの間に切り換えられる変速装置のモード切換え中に無段変速機構の変速比が両モード間の切換えを滑らかにする同期目標変速比からずれてしまうことを防止する。例文帳に追加

To prevent the shift ratio of a continuously variable transmission mechanism from deviating from a synchronous target shift ratio allowing smooth change between both modes during the mode change of a transmission for change among the plurality of shift modes such as a low mode in a high shift ratio region and a high mode in a low shift ratio region in combination of the continuous variable transmission mechanism and another transmission mechanism. - 特許庁

変速機制御ユニット100は、予測結果に基づき同期噛合い機構の連結動作を行う場合の同期噛合い機構の締結荷重と、予測結果とは異なる他の条件により同期噛合い機構の連結動作を行う場合の同期噛合い機構の締結荷重とで、同期噛合い機構の締結荷重を異ならせる。例文帳に追加

The transmission control unit 100 differentiates the fastening load of the synchronous gearing mechanism during the connecting operation of the synchronous gearing mechanism in accordance with the prediction result, from that during the connecting operation of the synchronous gearing mechanism in other conditions different from the prediction result. - 特許庁

従来よりも同期嵌合時間を大幅に短縮したシンクロメッシュ機構及び、変速操作時間を大幅に短縮した同期噛合式変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a synchromesh mechanism significantly reducing a synchronous engagement time compared to conventional mechanisms, and to provide a synchromesh transmission significantly reducing a transmission operation time. - 特許庁

自己サーボ作用による同期性能を向上させた変速機用同期装置において、所要の軸方向スペースが小さくして、変速機の小型・軽量化を可能にする。例文帳に追加

To enable the downsizing and weight saving of a transmission by reducing necessary axial space, in a synchronizing device for the transmission improved in synchronization performance by a self-servo action. - 特許庁

ストローク方向において複数のパワーローラを同期させることができるトロイダル式無段変速機およびトロイダル式無段変速機のパワーローラの同期方法を提供する。例文帳に追加

To provide a toroidal type continuously variable transmission capable of synchronizing a plurality of power rollers in a stroke direction and a method for synchronizing the power rollers of the toroidal type continuously variable transmission. - 特許庁

レバー部材のてこ作用により同期容量の増大をはかった変速機の同期装置において、レバー部材に作用する遠心力の影響で高速走行時の変速操作力が大きくなる現象を防止する。例文帳に追加

To prevent a phenomenon of shifting operation force at a high speed driving increasing due to an effect of centrifugal force upon a lever member, in a synchromesh for transmission with synchronism capacity increased by a leverage of the lever member. - 特許庁

パワートレイン制御ユニット100は、一方の歯車列から他方の歯車列へ変速するときに、摩擦クラッチ203を制御し、エンジン1もしくは変速機の状態を表すパラメータと変速機の出力回転数とによって、目標同期回転数を設定し、変速機の入力回転数を目標同期回転数に同期せしめるように、摩擦クラッチの指令値を設定する。例文帳に追加

A power train control unit 100 controls a friction clutch 203 when gears are shifted from one gear train to the other gear train, sets a target synchronizing speed by parameters indicating the state of the engine 1 or the transmission and the output speed of the transmission, and sets an instruction value to the friction clutch to synchronize the input speed of the transmission to the target synchronizing speed. - 特許庁

同期完了から変速完了までに要する時間を短縮することで、同期側と被同期側との回転差を減少し、シフトフィーリングを向上させる。例文帳に追加

To improve shift feeling by shortening time required from synchronization completion to transmission completion and reducing rotation difference between a synchronizing side and a synchronized side. - 特許庁

第一の変速段を形成する第1同期噛合い機構121とは異なる同期噛合い機構122によって、入力軸141から出力軸142へトルクを伝達開始させて、第一の変速段を形成する同期噛合い機構121と歯車の連結を解放させる。例文帳に追加

The controlling method and device of the automobile are structured so that the start of torque transmission from an input shaft 141 to an output shaft 142 is made by a synchronous meshing mechanism 122 arranged separately from the first synchronous meshing mechanism 121 which constitutes a first shift range, and the synchronous meshing mechanism 121 constituting the first shift range is released from a gear with which the mechanism has been coupled. - 特許庁

シフトレバーをニュートラルポジションにしている最中に変速機を変速するときには、シャットダウンしていたインバータのシャットダウンを解除して(S140)、モータMG2の回転同期を伴って(S170〜S190)、変速機の変速段の変速を行なう。例文帳に追加

When gear change of the transmission is carried out when a shift lever is in a neutral position, shutdown of a shut-down inverter is released (S140), and following rotational synchronization of the motor MG2 (S170-S190), changing of gear-change stages of the transmission is carried out. - 特許庁

デュアルクラッチ式自動変速機の遊転している入力軸に連なるギヤトレーンを切り換えて出力軸に同期させる際の同期時間を短縮して、変速操作全体の所要時間を従来よりも短縮できる変速制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a speed change control method can shorten the whole necessary time of the speed change operation shorter than before by shortening the synchronization time when synchronizing with an output shaft by switching a gear train connected to the idling input shaft of the dual clutch automatic transmission. - 特許庁

駆動輪の回転速度を原動機側の都合によって任意には変えがたい基準速度とし、変速機の入力側の回転速度を調節して変速対象の回転体要素を同期速度で駆動し、同期条件が成立したときに変速動作を実行する。例文帳に追加

At this time, the shift action of the planetary gear type transmission 200 is executed by the shift control device 430 when the relative speed at the shift function part of the planetary gear type transmission 200 becomes almost null. - 特許庁

これにより、飛び越し変速時には、通常変速時におけるより小さい値を有する駆動信号Sがアクチュエータに供給され、その結果、同期時間が通常変速時におけるより長くなる。例文帳に追加

Consequently, when jumping over gear shift is done, the drive signal S having a smaller value than that in the ordinary gear shift is supplied to the actuator, thereby prolonging synchronization time more than that in the ordinary gear shift. - 特許庁

係合クラッチおよび同期機構を備える歯車変速機において、変速時の衝撃および衝撃音を低減しながら、変速の迅速化およびシフタの操作力の軽減を図る。例文帳に追加

To achieve prompt transmission and reduction in an operating force of a shifter while reducing impact and impulsive sound during transmission in a gear transmission including an engagement clutch and a synchronizing mechanism. - 特許庁

変速中のショックを低減するとともに、変速時の応答性およびフィーリングを向上させた同期噛合式自動変速機付きエンジンの制御装置を得る。例文帳に追加

To provide a control device for an engine with a synchromesh type automatic transmission, reducing shock during shifting and improving responsiveness and feelings during shifting. - 特許庁

クラッチハブのギヤ部とスリーブのギヤ部とがより大きな接触面積で噛み合うことにより、変速過程でスリーブの遊動による変速感の低下を防止する手動変速機の同期装置を提供する。例文帳に追加

To provide a synchronizing device of a manual transmission capable of preventing the hurting of the gear change feeling caused by the idling of a sleeve in a gear change process by allowing a gear part of a clutch hub to be engaged with a gear part of the sleeve with a larger contact area. - 特許庁

変速比rが、変速により到達すべき変速比R3 と同期した状態(時間t3 、t4 )が判定時間以上継続した時点(時間t4 )に、イナーシャ相制御を終了する。例文帳に追加

At a point of time (a time t4) when a state (times t3 and t4) that a change gear ratio (r) is synchronized with a change gear ratio R3 to be reached through gear shifting is continued for a time longer than a decision time, control of the inertial phase is completed. - 特許庁

同期完了後の変速速度を抑制するダンパ作用の発揮機構を変速装置に組み込むことで、変速装置の大型化を抑制しつつ、重量軽減及び価格低減を実現する。例文帳に追加

To reduce the weight and the cost of a gear change device while suppressing the increase of the size of the gear change by incorporating a mechanism for demonstrating the damping effect to suppress the gear change speed after completing synchronization in the gear change device. - 特許庁

回動用ピニオンに噛合する従動ギヤを変速用主軸と同軸的に配設したことにより、変速制御装置が非常にコンパクトになり、同期噛合式変速機への搭載性が向上した。例文帳に追加

By disposing a driven gear, engaged with the pinion for rotation, coaxially with the main shaft for transmission, the speed change control device is formed in a very compact manner and loading ability to the synchromesh type transmission is improved. - 特許庁

クラッチの非同期時で、かつアクセルペダルの踏み込み時に、実際の車速Vyと実際の入力回転数Nyとから目標変速比Ryを求め、目標変速比の近傍値を目標値として変速制御を行う。例文帳に追加

When operating the acceleration pedal in the condition wherein the clutch is not synchronized, a target shifting ratio Ry is obtained on the basis of the real speed Vy and the real input engine speed Ny, and shift control is performed by using a value close to the target shifting ratio as a target value. - 特許庁

そして、この制御用回転数Nr*を用いて変速後の第2モータの回転数Nm2*を設定し、第2モータの回転数Nm2の同期を伴って変速機の変速段を変更する。例文帳に追加

Then, the number of revolutions Nm2* of the second motor after speed change is set by using the number of revolutions Nr* for control and the change gear stage of the transmission is changed according to the synchronization of the number of revolutions Nm2 of the second motor. - 特許庁

クラッチの負荷を少なくするとともに、同期装置の容量を大きくしなくても変速時間の短縮と空走感の軽減ができるギヤ変速機構を用いた自動変速装置の制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a control method for an automatic transmission using a gear shift mechanism capable o reducing the load of a clutch, shortening a shift time, and reducing an idling feeling without enlarging the capacity of a synchronous device. - 特許庁

ΔTm中には更に、バリエータ変速比を、時間軸(横軸)に対し放物線形状に時系列変化させて、バリエータをΔTcvt中、同期変速比(最ハイ変速比)に保つ。例文帳に追加

In the ΔTm, the variator gear ratio is further changed in time series in a parabolic shape to the time base (the axis of abscissa), and a variator is kept in the synchronous gear ratio (the highest gear ratio) in ΔTcvt. - 特許庁

手動変速機の同期機構において、同期リング17が同期コーン21との間に回転差があるときそのチャンファ19の基部稜線19cにてスリーブ12のチャンファ14の内側稜線14dに当接しスリーブ12の同期コーン21側への変位を規制するようにする。例文帳に追加

The synchronizing mechanism for a manual transmission is designed so that when a synchronizing ring 17 has a rotational difference from a synchronizing cone 21, a base ridgeline 19c of a chamfer 19 on the synchronizing ring 17 is pressed to an inner ridgeline 14d of a chamfer 14 on a sleeve 12 to regulate the displacement of the sleeve 12 to the synchronizing cone 21. - 特許庁

複数の同期結合部が介挿されたギヤトレーンにおいて、同期結合部の同期容量の増加を抑制して小形化・コスト低廉化を可能にするとともに、ロック状態に陥ることのない高い信頼性を有する同期噛合式自動変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a synchronous meshing type automatic transmission enabling miniaturization and reduction of cost by inhibiting increase of synchronous capacity of a synchronous connection part, and having high reliability not falling into a lock condition in a gear train having a plurality of synchronous connection parts inserted therein. - 特許庁

例文

現在のユニット変速比IVTRATIOから目標ユニット変速比DIVTRATIOへ向けて回転同期点RSPを超えて変速するときには、無種変速機構の変速比RATIOを、直接、目標ユニット変速比へ向けて変速すると同時に、動力循環モードクラッチと直結モードクラッチを半クラッチ状態にして切り換えを行う。例文帳に追加

When a gear shift is executed exceeding a rotation synchronizing point RSP from a present unit gear ratio IVTRATIO toward a target unit gear ratio DIVTRATIO, the gear ratio RATIO of a continuously variable transmission mechanism is changed directly toward a target unit gear ratio and simultaneously, sifting is effected with a power circulation mode clutch and a direct coupling mode clutch brought into a half-clutch state. - 特許庁

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