1016万例文収録!

「同期変速」に関連した英語例文の一覧と使い方(5ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 同期変速に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

同期変速の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 389



例文

後進段歯車列15用の同期装置30を備えた変速機1において、当該同期装置30は、従来のシンクロナイザリングに相当する部品を省略したことで、径方向寸法の小型化及び軽量化を実現している。例文帳に追加

In the transmission 1 having a synchronizing machine 30 for a backward gear train 15, the synchronizing machine 30 achieves a reduction of the dimension in a radial direction and weight by eliminating parts corresponding to a conventional synchronizer ring. - 特許庁

さらに、回転数同期手段160は、この駆動力補正手段150により求められた駆動力補正分に基づいて、変速機の入力軸40とモータの出力軸20の回転数同期を行う。例文帳に追加

A rotation number synchronizing means 160 synchronizes the number of revolutions of an input shaft 40 of the transmission with the number of revolutions of an output shaft 20 of the motor based on the driving force compensation obtained by the driving force compensation means 150. - 特許庁

撮像装置の画像信号生成部11によって、可変速フレームレート撮像画像の画像信号DVbを生成すると共に、画像信号DVbの生成に用いる同期信号を同期信号生成部18で生成する。例文帳に追加

An image signal DVb of a variable frame rate picked-up image is generated by an image signal generating unit 11 of an imaging apparatus, and a synchronizing signal to be used for generating the image signal DVb is generated by a synchronizing signal generating unit 18. - 特許庁

撮像装置の画像信号生成部11によって、可変速フレームレート撮像画像の画像信号DVbを生成すると共に、画像信号DVbの生成に用いる同期信号を同期信号生成部18で生成する。例文帳に追加

An image signal generating section 11 of the imaging apparatus generates an image signal DVb of a variable speed frame rate imaged image, and a synchronizing signal generating section 18 generates a synchronizing signal used for production of the image signal DVb. - 特許庁

例文

変速中に被同期側のクラッチ板の回転数が増加した場合であっても、同期側のクラッチ板の回転数を追従させることが可能なハイブリッド車両の駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drive unit for a hybrid vehicle capable of following a rotational frequency of a clutch plate in a synchronizing side, even when rotational frequency of a clutch plate in a synchronized side increases during a speed change. - 特許庁


例文

手動変速機の同期装置の摺動部へ、同期装置の基本構成を変更せずに十分な量の潤滑油を供給できる簡素な構造の潤滑機構の提供。例文帳に追加

To provide a simply structured lubrication mechanism capable of supplying the sufficient quantity of lubricating oil to the sliding portion of a synchronizing device of a manual transmission without changing the basic structure of the synchronizing device. - 特許庁

撮像装置の画像信号生成部11によって、可変速フレームレート撮像画像の画像信号DVbを生成すると共に、画像信号DVbの生成に用いる同期信号を同期信号生成部18で生成する。例文帳に追加

An image signal generating section 11 of the imaging apparatus generates an image signal DVb of a variable speed frame rate imaged image and a synchronizing signal generating section 18 generates a synchronizing signal used for production of the image signal DVb. - 特許庁

また、インバータ3の出力電力を複数の同期モータ5_1〜5nに共通に供給することにより、複数の同期モータ5_1〜5nを、これらが脱調することなく同一速度となるように可変速制御運転する。例文帳に追加

Also, by commonly supplying the output power of the inverter 3 to the plurality of synchronous motors 51-5n, the plurality of synchronous motors 51-5n are subjected to variable speed control operation so that they reach the same speed without going out of step. - 特許庁

また、パワー回路部3の出力電力を複数の同期モータ5_1〜5nに共通に供給することにより、複数の同期モータ5_1〜5nを、これらが同一速度となるように可変速制御運転する。例文帳に追加

Also, by commonly supplying the output power of the power circuit part 3 to the plurality of synchronous motors 51-5n, the plurality of synchronous motors 51-5n are subjected to variable speed control operation so that they reach the same speed. - 特許庁

例文

両クラッチの掛け替え前の準備時間を無くし、同期装置の負荷を低減するとともに、速やかに同期させることができるようにした、ツインクラッチ式変速機のシフト制御装置及び方法を提供する。例文帳に追加

To provide a shift control device and a shift control method for a twin clutch type transmission eliminating a preparation period before changing of both clutches, reducing a load of a synchronizer, and providing quick synchronization. - 特許庁

例文

この手動変速機の同期機構においては、スリーブ12の内スプライン13のモジュールは同期リング17の外スプライン18のモジュールより大きく設定されており、同期リング17の外スプライン18は一歯毎に欠歯して構成されている。例文帳に追加

In the synchronous mechanism of the manual transmission, a module of an inner spline 13 of a sleeve 12 is set up to be greater than a module of an outer spline 18 of a synchronous ring 17, and the outer spline 18 of the synchronous ring 17 is organized to have no teeth at every second tooth. - 特許庁

同期中の動作荷重のピーク値を下げると共に、サポート同期力発生機構の作動を抑えたい時、ボークリングとクラッチギヤのテーパーコーン面が嵌合状態となることを防止する変速機の同期装置を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission synchronizing device for reducing a peak value for an operating load during synchronization and preventing a balk ring and the tapered cone face of a clutch gear from being in a fitted condition when suppressing the operation of a support synchronizing force generation mechanism. - 特許庁

レバー部材のてこ作用により同期容量の増大をはかった変速機の同期装置であって、レバー部材をハブのフランジ部に設けた切り欠き内部に配置する同期装置において、ハブの形状を単純化して製造コストを下げる。例文帳に追加

To reduce a manufacturing cost by simplifying a shape of a hub in a synchronizing device for a transmission increasing synchronizing capacity by lever action of a lever member and having the lever member arranged inside of a cut-out part provided on a flange part of the hub. - 特許庁

変速装置及びトランスファ・ケースなどの自動車駆動系構成機器用シンクロ装置は、同期力を増幅しかつ異なって回転する要素の同期をとる1対の摩擦クラッチ・パックの1つに同期力を加える1対のボール・ランプ機構を含む。例文帳に追加

The synchro device for the automobile driving structural equipment such as the transmission device or the transfer case comprises a pair of ball lamp mechanisms for applying synchronizing force to one of a pair of friction clutch packs which amplify the synchronizing force and synchronize differently rotating elements. - 特許庁

レバー部材のてこ作用により同期容量の増大をはかった変速機の同期装置において、レバー部材の作用点で押圧される同期リングの被押圧面の摩滅を防ぐとともに、バランスウエイトとレバー部材との係合が外れるのを防止する。例文帳に追加

To prevent abrasion in a pressed surface of a synchronous ring pressed by a point of application of a lever member, and to prevent releasing of an engagement between a balance weight and the lever member, in a synchromesh for transmission with synchronism capacity increased by a leverage of the lever member. - 特許庁

変速操作時に噛合いクラッチの切換ミスが発生した場合に、バイパスクラッチによる再同期を実行して噛合いクラッチを再係合することによって確実に変速操作を行い得るようにする。例文帳に追加

To surely perform gear shift operation when a changeover error of a claw clutch occurs in gear shift operation, by performing resynchronization by means of a bypass clutch and reengegement of the claw clutch. - 特許庁

変速動作時間を安定して短縮できると共に、耐久性に優れた車両用の同期噛合式自動変速機の制御装置を得ることを目的とする。例文帳に追加

To provide a control device for a synchronous meshing type automatic transmission for a vehicle capable of stably shortening a gear shift operation time and having excellent durability. - 特許庁

電動機からの動力を自動変速機を介して出力軸に出力する車両において、パワーオフダウン変速を行うときに、イナーシャ相でのイナーシャ分のトルク増加を抑えて同期時のショックを低減する。例文帳に追加

To reduce a shock during synchronization by suppressing an increase in torque of inertia in an inertia phase when power-off down shift is made on a vehicle which outputs the power from an electric motor to an output shaft through an automatic gear shift. - 特許庁

トラニオン14、パワーローラ8をサーボピストン20にて同期して同位相で非変速位置から首振り軸線(O_2)方向にオフセットさせると同軸線周りに傾転して変速を行う。例文帳に追加

When the trunnions 14 and the power rollers 8 are offset in synchronism and in phase by servo pistons 20 in the swing axis O_2 direction from a non-speed-change position, they incline on the axes to offer a speed change. - 特許庁

後進段専用の同期装置を有するにもかかわらず、全長の短いコンパクトな手動変速機、特にFF車両用であって全長の短いコンパクトな手動変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a compact manual transmission with short overall length while having a synchromesh exclusive for a reverse stage, particularly a compact manual transmission with short overall length for an FF vehicle. - 特許庁

変速時のクラッチペダルの踏込み量が十分でない場合であっても回転速度同期制御が行われるようにし、これによって変速ショックを抑える。例文帳に追加

To restrain a shift shock by performing engine speed synchronous control, even when a stepping down amount of a clutch pedal in shifting is not sufficient. - 特許庁

トラニオン14およびパワーローラ8をサーボピストン42により同期して同位相で図示の非変速位置から首振り軸線(O_2 )方向にオフセットさせると、これらが同軸線周りに傾転して変速を行う。例文帳に追加

When the trunnion 14 and the power roller 8 are synchronized, to the offset in the direction of a head swing axial line (O2) from the non-speed change position, as shown in the figure at the same phase, they are fitted and rotated about the same axial line to perform speed change. - 特許庁

クラッチペダルの踏込み量が十分でない状態で変速操作が行われた場合であっても回転速度同期制御が行われるようにし、これによって変速ショックを抑える。例文帳に追加

To provide an engine control device for suppressing shift shocks by implementing revolving speed synchronous control even during shift operation in such a condition that the footing amount of a clutch pedal is not sufficient. - 特許庁

同期機構Sは、変速歯車12bに回転可能に支持される摩擦リング50と、摩擦リング50と変速歯車12bとの間で摩擦力を発生させるバネ61とを備える。例文帳に追加

The synchronizing mechanism S includes: a friction ring 50 rotatably supported by a transmission gear 12b; and a spring 61 generating a frictional force between the friction ring 50 and the transmission gear 12b. - 特許庁

エンジンから変速機への駆動力の伝達を断・接する摩擦クラッチに引きずりトルクが発生しても、シフト動作を円滑に行うことができる同期装置を備えた変速機のシフト操作装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shifting device for a transmission equipped with a synchronizing device capable of performing the shifting operation smoothly even if a drag torque is generated in a friction clutch which connects and disconnects the driving force to be transmitted from the engine to the transmission. - 特許庁

油圧ピストンの径が傾転軸間距離によって制約されず、油圧ピストンの受圧面積を大きく確保しつつ、シリンダの側壁の剛性も確保でき、更に、変速時の同期も確保できるトロイダル型無段変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a toroidal type continuously variable transmission for maintaining the rigidity of the side wall of a cylinder as well as synchronization during shift, while maintaining the large pressure area of a hydraulic piston without causing the diameter of the hydraulic piston to be restricted by a tilting shaft distance. - 特許庁

シフト操作における同期時間を変速段によって異なることなく略一定にすることができる変速機のシフトアシスト装置を提供する。例文帳に追加

To provide an apparatus of assisting shift for a transmission gear capable of approximately making constant without differing synchronous time in terms of a stage for gear change in a shifting operation. - 特許庁

この発明は自動変速機の制御装置に関し、経時変化に関わらず過大な同期ショックを防止させるのに好適な自動変速機の制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an automatic transmission control device that properly prevents excessive synchronizing shock regardless of aging. - 特許庁

プリシフト制御を行うことによる同期噛合い機構の劣化を抑制できる自動変速機の制御装置,制御方法及び自動変速装置を提供することにある。例文帳に追加

To suppress the deterioration of a synchronous gearing mechanism due to preshift control. - 特許庁

ロークラッチが解放状態に移行するのと同期して変速制御を再開するから、再開時において変速比が急変することがなく、滑らかに変化する。例文帳に追加

Since the speed change control is restarted synchronously with transfer of the low clutch to a released state, the change gear ratio is not quickly changed, but it is changed smoothly. - 特許庁

スリーブとクラッチギアの結合時に、スリーブとクラッチギアの衝突を防止し、運転者の変速感を改善できるようにした手動変速機の同期装置を提供する。例文帳に追加

To provide a synchromesh for a manual transmission capable of improving a shifting feeling of a driver by preventing impact of a sleeve and a clutch gear during coupling of the sleeve and the clutch gear. - 特許庁

この1速CVTモードと2速CVTモードとの間の変速段の切り替えに際しては、エンジン200の機関回転速度の変化を伴わない同期変速が行われる。例文帳に追加

In switching of the gear change step between the modes of 1- speed CVT and 2-speed CVT, synchronous gear change without accompanied by change of engine speed of an engine 200 is carried out. - 特許庁

トランスミッションの車両搭載性を良好とするためにケーシングをコンパクトな形状とし、しかも、変速の際に全てのトラニオンの上下方向移動の同期保証を向上できるトロイダル型無段変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a toroidal type continuously variable transmission that has a compact shaped casing to improve a vehicle loaded function of the transmission and can improve synchronization ensuring of vertical movement of all trunnions in gear change. - 特許庁

シフト・セレクト完了位置と実際のシフト・セレクト位置とのずれを防止することにより、安定した変速動作を行うことのできる同期噛合式自動変速機の制御装置を実現する。例文帳に追加

To provide a controlling device for a synchromesh type automatic transmission capable of carrying out stable speed change operation by preventing slippage of a shift select completion position and actual shift select position. - 特許庁

同期装置のカップリングスリーブをシフトして変速段を変更可能な変速機におけるシフト完了の際に生ずる打音を、作動油の温度によらずに抑制することができる。例文帳に追加

To suppress hammering sound generated at the time of completion of a shift in a transmission capable of shifting speed by shifting a coupling sleeve of a synchronizing device, irrespective of temperature of a working fluid. - 特許庁

予測結果に基づき同期噛合い機構の連結動作を行う際、同期噛合い機構の連結動作が完了しない場合に、同期噛合い機構を中立位置へ戻すとともに、連結状態にせしめんとした所定の歯車列を備える変速機入力軸に連結される摩擦伝達機構を締結して待機し、次の変速動作に備える。例文帳に追加

In the case where the connecting operation of the synchromesh mechanism is not yet completed in the connecting operation of the synchromesh mechanism from the prediction results, the synchromesh mechanism is returned to the neutral position, and the friction transmission mechanism to be connected to the transmission input-shaft equipped with the specified gear train is connected on standby in preparation for a next speed change operation. - 特許庁

同期機構を備えた歯車式変速機14の変速同期時に、シンクロナイザスリーブの中立位置からの変位を検出する変位センサ18からの変位信号を監視し、これが所定値に達したときに、シンクロナイザスリーブがシンクロナイザリングを乗り越えて被同期側のスプラインに噛み合う過程に移行したと判定し、リターダ制御装置22に対してリターダを瞬間的に作動させるための作動信号を出力する。例文帳に追加

At the time of transmission synchronization of the gear type transmission 14 equipped with a synchronizing mechanism, a displacement signal from a displacement sensor 18 for detecting displacement from a neutral position of the synchronizer sleeve is monitored. - 特許庁

レバー部材のてこ作用により同期容量の増大をはかった変速機の同期装置において、レバー部材を設けるための特別な軸方向スペースを不要として同期装置全体の小型化をはかるとともに、レバー部材を小型軽量化してこれに作用する遠心力の変速操作力への影響を最小限に抑える。例文帳に追加

To dispense with a special space in the axial direction for providing a lever member to miniaturize the whole synchronizing device and miniaturize the lever member and reduce its weight to suppress the influence of a centrifugal force acting on it on a gear shift operation force to the minimum extent in the synchronizing device for a transmission increasing synchronous capacity due to lever action of the lever member. - 特許庁

さらに、変速機のクラッチとブレーキを解除してニュートラル状態に変速する段階、および変速機がニュートラル状態からドライブまたはリバースに変速される場合、変速機のクラッチによってエンジンと結合する2つの回転要素の速度を同期化するために、モータ/ゼネレータを速度制御する段階を含む。例文帳に追加

Further, the method includes: a stage of releasing the clutch and the brake of the transmission to shift it to the neutral state; and a stage of speed-controlling the motor/generator for synchronizing speeds of two rotating elements coupled to the engine by the clutch of the transmission when the transmission is shifted from the neutral state to the drive or reverse position. - 特許庁

手動変速機1の変速操作をアクチュエータ41,42,43によって行う自動変速装置2において、温度変化に対応する変速域のオイルの粘性の変化に応じてシフト荷重を変化させるすなわちフリクション増加時にシフト荷重を増加させる制御信号を出力する制御装置5を備えている自動変速装置における同期制御装置。例文帳に追加

In an automatic transmission 2 which performs shift operation of a manual transmission 1 by actuators 41, 42 and 43, a synchronous device in an automatic transmission, comprising a controller 5 which changes shift loading in accordance with the variation in viscosity of an oil in a transmission area corresponding to the variation in temperature, i.e., outputs a control signal which increases the shift loading when friction increases. - 特許庁

ハイブリッド自動車は、エンジン1からのトルクが伝達されるクラッチ装置6と、モータジェネレータ7と、変速機4と、変速機4の入力側と出力側の回転数を同期させるための変速制御装置20とを備えている。例文帳に追加

The hybrid vehicle has the clutch device 6 to which the torque is transmitted from an engine 1, the motor generator 7, the transmission 4, and a shift control device 20 for synchronizing the rotating speed of the transmission 4 between its input and output sides. - 特許庁

エンジンから変速機への駆動力の伝達を断・接する摩擦クラッチに引きずりトルクが発生しても、シフト動作を円滑に行うことができる各変速クラッチ部に同期機構を備えていない変速機のシフト操作装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shift operation device for a transmission having no synchronizing mechanism on each speed change clutch portion allowing smooth shift operation even if dragging torque occurs in a friction clutch for connecting/ disconnecting the transmission of driving force from an engine to the transmission. - 特許庁

アシストクラッチの機差ばらつきや経時劣化等があっても、回転数同期の所要時間長期化もしくは短期化を防止して変速フィーリングの低下を防止できる自動車の制御方法,自動車の制御装置,変速機および変速機の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control method and a control device for an automobile, a transmission, and a control device for the transmission for preventing deterioration of the feeling in changing the speed by preventing extension or reduction of the time necessary for the synchronization of the rotational frequency when there are instrumental errors, irregularity, or deterioration with age, etc., in an assist clutch. - 特許庁

変速時の自動クラッチ6の解放状態にあって、エンジン回転速度NEを入力回転速度NIと同期させるべくエンジン1に対し出力増加要求がなされるとき、その変速時の出力要求を満たすための変速時出力制御が優先的に実行される。例文帳に追加

In a state of releasing the automatic clutch 6 in shifting, when increase in output is demanded toward an engine 1 to synchronize an engine revolution speed NE with an input revolution speed NI, an output control in shifting for fulfilling the output demand in shifting is prioritized. - 特許庁

また何れの変速段の確立時にも、第1、第2クラッチの切り換えタイミングと同期装置の切り換えタイミングとの前後関係が任意であるため、前記タンミングのずれによる変速ショックの発生を防止してスムーズな変速を可能にすることができる。例文帳に追加

Since a forward/backward relationship between switching timing of the first and second clutches 24, 25 and switching timing of a synchronizer is optional during achievement of any gear change stage, gear change shock caused by shift of the timing can be prevented, so as to enable smooth gear change. - 特許庁

クラッチペダルスイッチによりクラッチの開放が検知されているときに、手動変速機の変速操作による変速後の目標ギヤ位置で走行するのに必要な目標エンジン回転数を算出し、エンジン回転数を目標エンジン回転数にフィードバック制御する(回転同期制御)。例文帳に追加

Target engine rotation speed necessary for travel in a target gear position after gear shift by gear shift operation of a manual transmission is calculated when disengagement of a clutch is detected by a clutch pedal switch, engine rotation speed is fed back for control of a target engine rotation speed (rotation synchronized control). - 特許庁

変速部の入力軸に連結された動力源部を備える車両用動力伝達装置において、動力源部から付与される変速部の入力軸トルクにより実行される回転同期制御を伴うコーストダウンシフト時の変速ショックを抑制する。例文帳に追加

To suppress shift shock during coast downshifting accompanied by rotation synchronous control performed by input shaft torque of a gear shift unit given by a power source in a power transmission device for vehicle equipped with power source connected with an input shaft of the gear shift unit. - 特許庁

EV走行中にハイブリッド車両が減速状態となり、これらの変速段の中でダウンシフトが要求された場合、ECUは、対応する変速クラッチを係合状態に移行させるべく当該変速クラッチの係合要素である両クラッチ板を回転同期させる。例文帳に追加

When a hybrid vehicle enters a deceleration state during EV mode and when down-shifting is requested from the gear stages, an ECU (Electronic Control Unit) rotationally synchronizes both clutch plates that are engagement elements of a shift clutch so as to engage the corresponding shift clutch. - 特許庁

クラッチペダルスイッチによりクラッチの開放が検知されているときに、手動変速機の変速操作による変速後の目標ギヤ位置で走行するのに必要な目標エンジン回転速度を算出し、エンジン回転数を目標エンジン回転速度にフィードバック制御する(回転同期制御)。例文帳に追加

When a disconnection of the clutch is detected by a clutch pedal switch, a target engine rotational speed required for running at a target gear position after a shift by a shift operation of a manual transmission is computed, the engine revolution is feedback controlled to the target engine rotational speed (rotation synchronous control). - 特許庁

例文

自動変速機のシフト時回転同期制御を伴った変速動作中に、トルクコンバータのロックアップクラッチが完全解放してしまい、変速動作完了後からロックアップクラッチの再締結までに時間がかかることを防止する。例文帳に追加

To prevent complete release of a lock-up clutch of a torque converter during a speed-change action following rotation synchronization control during shifting of an automatic transmission, and requirement of time until re-engagement of the lock-up clutch from speed-change action completion. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS