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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 排気温度に関連した英語例文

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排気温度の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2884



例文

本方法は、タービンエンジン(14)の観測時間のセットにわたる排気ガス温度及び該排気ガス温度に関連する複数の変数をサンプリングして、排気ガス温度データを取得するステップを含む。例文帳に追加

In this method, exhaust gas temperatures in a set of monitoring times for the turbine engine 14 and a plurality of variables related to the exhaust gas temperatures are sampled to acquire exhaust gas temperature data. - 特許庁

排気温度センサの異常診断の実行頻度を増やすことができ、排気温度センサの異常を速やかに検出できるようにした排気温度センサの異常診断装置を提供する。例文帳に追加

To provide an abnormality diagnostic device for exhaust temperature sensor which can increase a frequency of execution of abnormality diagnosis of an exhaust temperature sensor, and speedily detect abnormality of the exhaust temperature sensor. - 特許庁

燃焼安定度を確保し、大きな排気温度向上効果を得ることができるエンジンの排気温度制御装置及び排気温度制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a device and method for controlling exhaust gas temperature of an engine in which combustion stability can be secured to obtain a great effect in improving the exhaust gas temperature. - 特許庁

PMフィルタ装置で捕捉したPMを燃焼させるときに、排気ガスの排気温度が目標温度よりも低いときは、冷却ファンの風量を少なく制御して、排気ガス温度を上昇させる。例文帳に追加

When the exhaust temperature of exhaust gas is lower than a target temperature on burning a captured PM in the PM filter device, an amount of air from the cooling fan is controlled to be smaller so that the exhaust gas temperature increases. - 特許庁

例文

さらに、排気温度が所定温度(K1またはK2)以下の場合、排気センサ再生装置は、アフター噴射およびポスト噴射のうち少なくともポスト噴射を実施して排気温度を上昇させる(S312)。例文帳に追加

Furthermore in the case that the exhaust gas temperature remains at the prescribed level (K1 or K2) or lower, the apparatus raises the exhaust gas temperature by executing at least post-injection among the after-injection and post-injection (S312). - 特許庁


例文

低回転・低負荷などの排気温度が低いエンジンの運転状態であっても、エンジンの排気温度を所定の温度まで確実に上昇させることができるエンジンの排気昇温制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust gas temperature rise control method for an engine capable of surely increasing an exhaust gas temperature of the engine up to a predetermined temperature even if the engine is in a low rotation and low load operation condition in which the exhaust gas temperature is low. - 特許庁

この実排気温度が所定の排気温度以上のときに、吸気流動制御弁21を閉として、燃焼室内へ流入する吸気に流動成分を強化して、排気温度を低下させる。例文帳に追加

When this actual exhaust temperature is the predetermined exhaust temperature or more, the intake flow control valve 21 is closed, and the exhaust temperature is lowered by strengthening the flow component to the intake air flowing in the combustion chamber. - 特許庁

排気温センサ58によって検出される排気温度と、吸気温センサ16によって検出される吸気温度と、車両の走行速度とに基づき、排気通路40の内壁面の温度を推定する。例文帳に追加

The temperature of the inner wall surface of the exhaust passage 40 is estimated on the basis of the exhaust gas temperature detected by an exhaust gas temperature sensor 58, an intake air temperature detected by an intake air temperature sensor 16, and a vehicle traveling speed. - 特許庁

排気フード5からメインダクト通路3に排出される排気温度を検出する排気温度検出手段を設け、また、給湯器1の周囲の温度を検出する外気温検出手段を設ける。例文帳に追加

The equipment comprises an exhaust gas temperature detecting means for detecting a temperature of an exhaust gas exhausted from the hood 5 to the passage 3, and an atmospheric temperature detecting means for detecting a temperature of the circumference of the heater 1. - 特許庁

例文

本発明は排気ガスセンサのヒータ制御装置に関し、排気ガスセンサを取り巻く温度環境の変化に関わらず、排気ガスセンサの素子温度を目標温度に制御することを目的とする。例文帳に追加

To provide a heater controller for an exhaust gas sensor which controller controls the temperature of the exhaust gas sensor element at a target temperature irrespective of temperature variation around the sensor. - 特許庁

例文

基本添加間隔を設定したときの基本排気温度に対する現在の排気温度の変化量に基づいて、その排気温度の変化量が大きいほど、燃料の添加間隔を短くするように補正する(ステップST1〜ST4)。例文帳に追加

A correction is made so as to shorten an adding interval of the fuel (Step ST1 to ST4) as a variation in its exhaust temperature becomes large on the basis of a variation in the present exhaust temperature to the basis exhaust temperature when setting a basic adding interval. - 特許庁

そして、流入排気温度TEが目標流入排気温度TEt、或いは停車時目標流入排気温度TEstまで上昇するように単位燃料添加量ΔQadを制御する(S111)。例文帳に追加

Unit fuel addition quantity ΔQad is controlled to raise flow in exhaust gas temperature TE to the target flow in exhaust gas temperature TEt or the vehicle stop flow in exhaust gas temperature TEst (S111). - 特許庁

排気ポート内の排気ガス温度TGが閾値TGaより高ければ燃料の増量をおこない、排気ポート内の排気ガス温度TGが閾値TGaより低ければ二次空気の供給はおこなうが燃料の増量をおこなわない。例文帳に追加

Fuel quantity is increased if exhaust gas temperature TG in an exhaust port is higher than threshold TGa, and secondary air is supplied but fuel quantity is not increased if exhaust gas temperature TG in the exhaust port is lower than threshold TGa. - 特許庁

排気系の環境温度排気ガス中の水蒸気の凍結が予想される温度で運転した場合に、排気ガス中の水蒸気が排気経路内で凍結するのを抑制する。例文帳に追加

To suppress the freezing of water vapor in exhaust gas in an exhaust passage during operation at an exhaust system ambient temperature where the water vapor in the exhaust gas is expected to be frozen. - 特許庁

好ましくは、排気ガス中の未燃HCが排気通路内で後燃え可能な温度Tbまで排気温度が上昇したら、排気弁の開タイミング(EVO)を遅角する。例文帳に追加

Preferably, exhaust valve open timing (EVO) is delayed after exhaust gas temperature rises to a temperature Tb at which unburned hydrocarbon in exhaust gas can be post-burned in the exhaust passage. - 特許庁

ディーゼルエンジンの始動時などの低排気ガス温度と少排気ガス量の低負荷領域から、高排気ガス温度と多排気ガス量の高負荷領域までの全運転領域に対応してNOxを除去すること。例文帳に追加

To remove NOx in correspondence to a whole operation region extending from a low load region for a low exhaust gas temperature at the time of starting of a diesel engine and a small exhaust gas amount to a high load region of a high exhaust gas temperature and a multi-exhaust gas amount. - 特許庁

また、触媒Cに流入する排気温度排気温TE)を検出する排気温センサ21と、触媒Cの排気上流側の端部の温度(触媒床温TC)を検出する床温センサ22とを備える。例文帳に追加

The exhaust emission control device is further provided with an exhaust temperature sensor 21 for detecting a temperature (exhaust temperature TE) of the exhaust flowing to the catalyst C, and a bed temperature sensor 22 for detecting a temperature (catalyst bed temperature TC) of an end of the exhaust upstream side of the catalyst C. - 特許庁

NOxトラップ触媒の状態に基づく排気温度上昇要求若しくは排気空燃比リッチ化要求時に、エンジンの出力を増加させなくても所望の排気温度排気空燃比とを得る。例文帳に追加

To provide a desired exhaust gas temperature and a desired exhaust gas air-fuel ratio without increasing the output of an engine when the rise of an exhaust gas temperature or the rich of an exhaust gas air-fuel ratio according to the state of a NOx trap catalyst is requested. - 特許庁

異常検出装置は、エンジンの排気ガスの温度排気温)を検出し、かつその排気ガスが低温域の所定温度であるとき、断線による異常時と同じ検出値を出力する排気温センサに適用される。例文帳に追加

The abnormality detector is applied to an exhaust-gas temperature sensor which detects a temperature (an exhaust-gas temperature) of an exhaust gas from an engine and which outputs a detection value identical to that in the abnormality due to the disconnection when the exhausts gas is at a prescribed temperature in a low-temperature region. - 特許庁

第1排気口から排気される揮発性ガス発生ゾーンの炉内温度を900℃未満に、第2排気口から排気される亜鉛回収ゾーンの炉内温度を900℃以上に制御する。例文帳に追加

The furnace comprises controlling a furnace temperature in a generating zone of the volatile gas, which is discharged from the first air outlet, to lower than 900°C, and the furnace temperature in the zone for collecting zinc which is discharged from the second air outlet, to 900°C or higher. - 特許庁

内燃機関10の運転状態に応じて、排気ポート側、例えば、排気ポート及び排気マニホールドの温度を上昇させ、排気ポート等を流れる排出ガスの温度低下を抑制する。例文帳に追加

Depending on an operating status of the internal combustion engine 10, temperatures of exhaust gas port side, for example, exhaust gas port and exhaust gas manifold are raised, and temperature drop of emitted gas flowing through the exhaust gas port is suppressed. - 特許庁

排気系の環境温度排気ガス中の水蒸気の凍結が予想される温度で運転した場合に、排気ガス中の水蒸気が排気経路内で凍結するのを抑制する。例文帳に追加

To restrain freezing of steam in exhaust gas in an exhaust passage, when operated at the temperature of predicting freezing of the steam in the exhaust gas at the environmental temperature of an exhaust system. - 特許庁

複数の気筒にそれぞれ接続された排気通路が合流する共通の合流排気通路と、前記合流排気通路内に配置された排気浄化触媒と、吸気温度を取得する吸気温度取得手段とを備える。例文帳に追加

The air-fuel ratio control device has a common merging exhaust passage to which exhaust passages connected to a plurality of cylinders are merged, the exhaust emission control catalyst disposed in the merging exhaust gas passage, and an intake temperature obtaining means for obtaining the intake temperature. - 特許庁

燃料を燃焼させ、排気(6)を生じる燃焼部(燃焼室41)と、排気筒(28)及びこの排気筒の端部に取り付けられる排気トップ部(30)を備え、前記燃焼部で生じた排気をフードに導く排気部と、前記排気部の排気温度に応じて前記燃焼部の燃焼能力を制御する制御部(給湯制御装置102)とを備える構成により、燃焼機器の排気温度を低下させている。例文帳に追加

The exhaust temperature of the combustion equipment is lowered by a composition equipped with an exhaust part guiding the exhaust air generated in the combustion part to the hood, and a control part (a hot water supply controller 102) controlling combustion capacity of the combustion part in response to the exhaust temperature of the exhaust part. - 特許庁

触媒温度センサを用いることなく、排気温度を正確に推定することができると共に、推定した排気温度に基づき触媒層内温度を高精度に推定することができるようにする。例文帳に追加

To enable accurate estimation of the exhaust gas temperature and highly precise estimation of the temperature in a catalyst layer on the basis of the estimated exhaust gas temperature without using a catalyst temperature sensor. - 特許庁

ECU40は、触媒温度センサ19の検出値に基づいて酸化触媒14の温度を算出し、排気温度センサ17の検出値に基づいて酸化触媒14に流入する排気温度を算出する。例文帳に追加

An ECU 40 calculates the temperature of the oxidization catalyst 14 on the basis of the detected value of the temperature sensor 19, and then calculates the temperature of the exhaust air inflowing into the oxidization catalyst 14 on the basis of the detected value of the exhaust-air temperature sensor 17. - 特許庁

そして、第2排気温センサによる温度tfと第3排気温センサによる温度trとの温度差tf−trが基準温度差Δt以下になると、噴射態様を再生後期モードへ変更する。例文帳に追加

When a temperature difference tf-tr between a temperature tf by a second exhaust temperature sensor and a temperature tr by a third exhaust temperature sensor becomes not more than a reference temperature difference Δt, an injection mode is changed to a regeneration later state mode. - 特許庁

温度を推定する手段は、内燃機関の運転状態に基づいて内燃機関の出口における排気ガスの温度を算出し、排気ガスの温度に基づいて部品の温度を算出する。例文帳に追加

The means for estimating the temperature calculates the temperature of the exhaust gas in an outlet of the internal combustion engine from the operation condition of the internal combustion engine, and calculates the temperature of the part from the temperature of the exhaust gas. - 特許庁

第2誘電体層32Bの形成に用いる誘電体ペーストのガラス転移点を封着排気温度よりも低い温度に設定し、かつ、軟化点を封着排気温度よりも高い温度に設定している。例文帳に追加

A glass transition point of a dielectric paste that is used for forming the second dielectric layer 32B is set at a lower temperature than that of a sealing exhaust gas, and the softening point is set at a higher temperature than that of the sealing exhaust gas. - 特許庁

排気温度が第1の所定温度Tmax に達した時に、排気温度の変化率に応じて、エキマニが耐熱許容温度Temに達するまでのタイムラグに相当する燃料増量までのディレイ時間を設定する。例文帳に追加

When the exhaust temperature reaches the first prescribed temperature (Tmax), a delay time up to an increase of fuel corresponding to a time lag until the exhaust manifold reaches a heat resistance allowable temperature Tem is set in response to a variation of the exhaust temperature. - 特許庁

熱交換器32に入る外気の温度を検出する外気温度センサー46と、室内16から排気ダクト36に入る空気の温度を検出する排気温度センサー48と、制御装置44とを設ける。例文帳に追加

The air conditioning ventilation system is provided with an outside air temperature sensor detecting a temperature of outside air entering the heat exchanger 32, an exhaust air temperature sensor 48 detecting a temperature of the air entering an exhaust duct 36 from the room 16, and a controller 44. - 特許庁

排気ガスの温度を所定温度に維持することが必要な時には、燃料供給が停止される状態でも燃料供給の復帰を早くし、的確に排気ガスの温度を所定温度に維持する。例文帳に追加

To properly maintain a temperature of exhaust gas at a predetermined temperature by hastening return of fuel supply even in the condition where the fuel supply is stopped when there is a need to maintain the temperature of the exhaust gas at the predetermined temperature. - 特許庁

このように、推定温度Tcの変化と排気温度Taの変化とを比較することで、排気温度センサが検出可能な全温度域での異常を判定することができる。例文帳に追加

The abnormality is determined over the whole temperature area detected by the exhaust temperature sensor, by comparing the change of the estimated temperature Tc with the change of the exhaust temperature Ta, by this manner. - 特許庁

また、外部排気管(25)の排気位置の圃場温度を計測する非接触型表面温度計(24)で計測された温度が発火直前の温度に達した場合に警報を発する。例文帳に追加

Further, when the temperature measured by a non-contact type surface thermometer (24) for measuring a field temperature at an exhaust position of the external exhaust pipe (25) reaches a temperature right before ignition, the combine harvester issues an alarm. - 特許庁

このとき排気マニホルド温度が許容最高温度よりも高くなったときには、排気マニホルド温度が許容最高温度よりも高くなる前の値に戻される。例文帳に追加

If the exhaust manifold temperature is higher than the tolerable maximum temperature, the exhaust manifold temperature is returned to the value before it exceeds the tolerable maximum temperature. - 特許庁

排気温度が低い運転条件のときに触媒温度の低下を抑制することの可能な触媒温度低下抑制装置を提案する。例文帳に追加

To provide a catalyst temperature fall suppression device for suppressing a catalyst temperature from falling under operating conditions at a low exhaust temperature. - 特許庁

また、その温度勾配及びフィルタ32に流入する排気温度に基づいて各領域毎の推定温度を算出する。例文帳に追加

Further, it calculates the estimated temperature for each area based on the temperature gradient and the temperature of the exhaust emission flowing into the filter 32. - 特許庁

よって、吸気温度の上昇により排気ガス温度を上昇させることができ、触媒温度を上昇させることが可能となる。例文帳に追加

Consequently, the temperature of the exhaust gas can be raised by raising the temperature of the intake air, and the temperature of the catalyst can be raised. - 特許庁

排気弁25として、設置箇所の圧力下における飽和蒸気温度より所定温度低い温度で作動する温調トラップを用いる。例文帳に追加

A temperature regulation trap operated at a temperature lower than a saturated steam temperature by a prescribed temperature under the pressure of an installation place is used as the exhaust valve 25. - 特許庁

そして、風量制御部5は、ラック排気温度と空調機戻り温度との温度差をなくす様に空調機2の風量を制御する。例文帳に追加

The air quantity control part 5 controls the air quantity of the air conditioner 2 to eliminate a temperature difference between the rack air discharge temperature and the air conditioner return temperature. - 特許庁

凝縮器温度が下限温度と上限温度との間であると、排気ファンの回転数は変えない。例文帳に追加

When the temperature of the condenser is between the lower limit temperature and the upper limit temperature, the rotating speed of the exhaust fan remains unchanged. - 特許庁

排気管14には、この排気管14を通過排気される排気温度を低下させるため、排気に外気を混入させるための外気混入装置14Aが設けられている。例文帳に追加

An exhaust pipe 14 is provided with an outside air mixing device 14A which mixes an exhaust with outside air to lower the temperature of the exhaust that passes the exhaust pipe 14. - 特許庁

エンジンが排気温度の低下する運転状態に移行した際に排気の熱エネルギを有効利用して排気後処理装置の排気浄化効率を向上させることが可能なエンジン用排気装置を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust system for an engine, improving the exhaust emission control efficiency of a post-exhaust-emission treatment device by effectively utilizing the heat energy of exhaust emission when the transition to the operating condition where the exhaust gas temperature drops occurs in the engine. - 特許庁

始動後は、単位時間当たりの排気温度上昇代TEXHを推定し(S5〜S9)、これを積算することで、始動後の排気温度の変化(総温度上昇代ΣTEXH)を推定し(S10)、前記基本排気温度TMPexh0に総温度上昇代ΣTEXHを加算することで、排気温度TMPexh を推定する(S11)。例文帳に追加

After the start, an exhaust pipe temperature rise TEXH per unit time is estimated (S5 to S9), such rises are integrated to estimate a charge (total temperature rise ΣTEXH) in exhaust pipe temperature after the start (S10), and the total temperature rise ΣTEXH is added to the basic exhaust pipe temperature TMPexh0 to estimate an exhaust pipe temperature TMPexh (S11). - 特許庁

故に、吸蔵型NOx触媒の直上流に設けられた排気温度検出手段(16)により検出される排気温度に基づいて吸蔵型NOx触媒の温度が良好に推定され、触媒温度制御手段(40)による吸蔵型NOx触媒の温度制御が当該検出温度に基づいて適正に実施される。例文帳に追加

Therefore, the temperature of the occlusion type NOx catalyst is excellently estimated based on an exhaust temperature detected by an exhaust temperature detection means 16 provided at just upstream of the occlusion type NOx catalyst and the temperature control of the occlusion type NOx catalyst by a catalyst temperature control means 40 is properly enforced based on the detected temperature. - 特許庁

機内の温度を検出する温度検出手段1と、前記機内の温度を低減するための排気ファン59と、を備えた電子写真装置において、前記温度検出手段1で検出した温度が所定の温度に達するまでに前記排気ファン59を停止する。例文帳に追加

This electrophotographic device is provided with a temperature detecting means 1 for detecting a temperature of a device inside, and an exhaust fan 59 for reducing the temperature of the device inside, and the exhaust fan 59 is stopped until the temperature detected by the temperature detecting means 1 reaches a prescribed temperature. - 特許庁

排気温度を正確に算出することにより、排気通路40に配置した排気浄化用触媒50の温度を正確に推定することが可能となり、触媒50を適切な温度に維持して効率的な排気浄化を行うことが可能となる。例文帳に追加

Correct calculation of the exhaust temperature allows correct estimation of a temperature of an exhaust emission catalyst 50 disposed to an exhaust passage 40 to keep the catalyst 50 in an appropriate temperature and thereby to efficiently controlling the exhaust emission. - 特許庁

ECU35は、触媒20の温度上昇を抑制する必要が生じると、燃料噴射弁3から噴射される燃料の増量または、排気再循環装置40による排気再循環の実行により、排気温度を低下させる排気温度制御を実行する。例文帳に追加

An ECU35 executes an exhaust temperature control for reducing an exhaust temperature by increasing fuel injected from a fuel injection valve 3 or recirculating the exhaust air by an exhaust recirculating device 40 when there is a need for restraining the temperature rise of a catalyst 20. - 特許庁

蓄熱体23a,23bを出る排気温度は蓄熱体出排気温度測定器34で測定され、演算器30によって設定される蓄熱体出排気温度目標値SPと一致するように、排気量制御弁29の開度が調整される。例文帳に追加

Temperature of the exhaust emanating the heat storage units 23a, 23b is measured with a heat storage unit exhaust temperature measuring unit 34, and an opening of an exhaust amount control valve 29 is adjusted such that the temperature of the exhaust is coincident with a heat storage unit exhaust temperature object value SP set by an arithmetic operator 30. - 特許庁

例文

NOx還元触媒の排気上流及び下流における排気温度Tu及びTdを夫々読み込み(S1)、上流側の排気温度Tuが所定値より高いか、又は、下流側の排気温度Tdが所定値より高いか否かを判定する(S2及びS3)。例文帳に追加

The exhaust temperatures Tu and Td on the exhaust upstream and downstream side of the NOx reducing catalyst are respectively read (S1), to determine whether or not the upstream side exhaust temperature Tu is higher than a predetermined value or whether or not the downstream side exhaust temperature Td is higher than the predetermined value (S2 and S3). - 特許庁

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