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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 新中間層に関連した英語例文

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新中間層の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 92



例文

(b)拡大する興国の中間と富裕例文帳に追加

(b) Growing the middle-income class and the high-income class in emerging economies - 経済産業省

第3-1-1-10図アジア興国の所得階別人口推移と中間、上位中間以上の比率例文帳に追加

Figure 3-1-1-10 Changes in population for each income group, and ratio of upper middle income group and higher - 経済産業省

第3-1-1-2図 興国・地域の中間推移例文帳に追加

Figure 3-1-1-2 Changes in middle income group in emerging countries/regions - 経済産業省

第3-1-1-49図  興国の中間推移例文帳に追加

Figure 3-1-1-49 Changes in middle income group in emerging economies - 経済産業省

例文

(3)興国市場における中間消費者の動向例文帳に追加

(3) Trends in middle-income class consumers in emerging markets - 経済産業省


例文

【コラム】興国中間(ボリュームゾーン)の拡大例文帳に追加

[Column]: Expansion of the Middle-Income Group (Volume Zone) of Emerging Countries - 経済産業省

(アジア興国の人口構成見通し ?2020 年には中間が20 億人に。例文帳に追加

Asia economic zone' population composition forecast ~By 2020, the middle-income class population will reach 2 billion. - 経済産業省

興国市場は、中間を中心に急速に拡大している。例文帳に追加

Emerging economies is expanding rapidly, mainly around the middle-income group. - 経済産業省

そして、その弾性2の外周面に、たに中間3および表4を再度形成する。例文帳に追加

The intermediate layer 3 and the surface layer 4 are newly formed on the outer circumferential surface of the elastic layer 2 again. - 特許庁

例文

② アジア興国で急速に拡大していく上位中間・富裕をターゲットに例文帳に追加

(B) Targeting the upper middle income and the high-income classes which are rapidly increasing in Asian emerging countries - 経済産業省

例文

こうした興国の経済成長は、中間、富裕の拡大をもたらしている。例文帳に追加

Such economic growth in emerging economies has brought about the expansion of the middle and high income class population. - 経済産業省

アジア興国では、中間、富裕ともに順調な伸びが予想される。例文帳に追加

As for the Asia economic zone, the middle- and high-income class populations are anticipated to grow smoothly. - 経済産業省

下位中間の規模が過半を占めるインドを除くと、2020 年のアジア興国は、上位中間以上の方が下位中間の規模以上となる。例文帳に追加

Except for India where the lower-middle income class accounts for the majority of its people, the ratio of the people in the upper middle-income class and higher will exceed the size of the lower-middle income class of the emerging Asian economies in2020. - 経済産業省

ボール特性を改良するため、ゴルフボールに規な中間を設ける。例文帳に追加

To provide a golf ball with a novel intermediate layer in order to improve ball characteristics. - 特許庁

東アジア都市部におけるしい「中間」の台頭と文化の共通性について例文帳に追加

Rise of the new urban middle class in East Asia and common cultural elements - 経済産業省

(2)高付加価値品を強みに興国中間のあこがれ的立ち位置を確立へ例文帳に追加

(2) Establishing a standing position of admiration from the middle-income class of the emerging countries, with high value added product, which are advantageous in many practical ways - 経済産業省

興国市場の中間(約8.8億人)=「ボリュームゾーン」獲得を目指す。例文帳に追加

Aims market gain of inter layer segment (population about 880 mil.) of the Emerging market="Volume Zone" - 経済産業省

次に、興国における中間が、どのような消費活動を行っているのかを見ることとする。例文帳に追加

The following focuses on the kind of consumption activities of the middle-income class in emerging economies. - 経済産業省

中南米興国は、2009 年時点において、既に中間が主流の人口構成となっている。例文帳に追加

Central and South America's emerging economies have the middle-income population that has become a mainstream in the population composition. - 経済産業省

興国における2010 年時点の所得階別人口構成比は、ここでとりあげる興国全体(43.0 億人)で、富裕5.9%、上位中間11.8%、下位中間37.6%、低所得44.6%と、半数近く(19.2 億人)が低所得となっているところ、2020 年には、富裕14.7%、上位中間24.6%、下位中間40.7%、低所得20.0%となることが予想されており、興国人口全体(46.9億人)の約4 割(18.4 億人)が上位中間、若しくは富裕となることが見込まれる(第3-1-1-1 図)。例文帳に追加

The population structure of the emerging economies is categorized by income group. This is true as long as the income of the emerging economies is above 4,300 million. It showed that the high-income class accounted for 5.9%, upper middle-income class 11.8%, lower-middle income class 37.6%, and low-income class 44.6%. About half (1,920 million) of the population belonged to the lower-income class, while in 2020, they expect that the high-income class will account for14.7%, the upper middle-income class 24.6%, lower middle income class 40.7% and the low-income class 20.0%. This indicates that approximately 40% (1,840 million) of the population of emerging countries (4,690 million) will belong to the upper middle-income class or the high-income class (Figure 3-1-1-1). - 経済産業省

中間興国で急速にその規模を拡大しており、2009 年15.4 億人の興国22 中間(可処分所得:5,000 ドル~35,000 ドル未満)人口は、2020年には28.6 億人となると推定される。例文帳に追加

Middle class of emerging countries is rapidly expanding the scale. Population of middle class (Disposable income: from 5,000 dollars to less than 35,000 dollars) in the emerging countries22was 1.54 billion in 2009 and is estimated to become 2.86 billion by 2020. - 経済産業省

興国における2009 年時点の所得階別人口構成比は、ここでとりあげる興国全体で、富裕3.6%、中間36.0%、低所得60.4%となっているところ、2020 年には、富裕10.8%、中間60.8%、低所得28.4%となることが予想されており、2020 年には中間の割合が低所得人口の2 倍以上の水準となると見込まれる。例文帳に追加

As for population structure ratio of emerging economies categorized by income group, as long as the emerging economies listed here above are combined, it showed that the high-income class accounted for 3.6%, the middle-income class was 36.0% and the low-income class was 60.4% in 2009, while in 2020, they expect that the high-income class accounts for 10.8%, the middle-income class 60.8% and the low-income class 28.4%. This indicates that the middle-class population will become double of the low-income class population. - 経済産業省

今後、アジア興国で富裕中間が拡大していく中で、我が国の農林水産物の輸出の拡大が期待される。例文帳に追加

With the expansion of wealthy and middle classes in Asian emerging countries, the expansion of export of Japanese agricultural and marine products is also expected. - 経済産業省

興国地域では2010年から2020年にかけて中間・富裕が約14億人増加し、市場規模が拡大する見込みである。例文帳に追加

In emerging countries, middle-class people and rich people will increase by around 1.4 billion from 2010 to 2020 and market size is expected to expand.  - 経済産業省

中国をはじめとする興国においては、消費中心の高い経済発展によって、中間、富裕が急速に拡大している。例文帳に追加

In the emerging economies including China, the middle classes and higher socioeconomic groups are rapidly increasing backed by high economic development of their country and high degree of consumption. - 経済産業省

(中南米興国の人口構成見通し ?既に中間が主流の中南米地域、今後は富裕も増加?)例文帳に追加

(Central and South America's emerging economies' population composition forecast ~The middle income population has already became mainstream in the population composition, and the high income population will increase in the future~) - 経済産業省

基板、偏光、偏光と基板の間の無機中間、基板と無機中間の間に必要に応じて設けられる無機下地及び偏光を覆う保護を備える規な偏光用品並びにその作成方法を提供する。例文帳に追加

To provide a novel light polarizing product comprising a substrate, a light polarizing layer, an inorganic intermediate layer between the light polarizing layer and the substrate, an optional inorganic sub-layer between the substrate and the inorganic intermediate layer, and a protective layer over the light polarizing layer, and to provide a method of making the same. - 特許庁

また、2009 年と2020 年の興国全体の富裕中間の人口規模推移を比較すると、中間の伸びが1.9 倍であることに対し、富裕は3.3 倍の伸びを示し、上位中間と富裕を合わせた人口比率は興国全体の約30%を占めるようになることが見込まれる(第3-2-1-7 図)。例文帳に追加

On comparing the high-income class and the middle-income class population composition movement in 2009 with those in 2020, it shows that the middle-income class population would grow 1.9 times larger, while the high-income class population will grow 3.3 times larger. The combined population of the middle-income class and the high-income class will take up about 30% of the population of the entire emerging economies (Figure 3-2-1-7). - 経済産業省

今後、興国市場では「富裕」よりも「中間」を重視する傾向が顕著に出ており、世界金融危機の影響があるとはいえ、興国の中間所得がマーケットとしての重みを確実に増している。例文帳に追加

There is a clear trend of placing a priority on the middle class in emerging markets in the future, rather than on the wealthy. Despite the impact of the global financial crisis, the importance of emerging countries' middle classes as a market is certain to be growing. Many companies replied that they will place priority on the middle class, rather than on the wealthy, as a target for sales of consumer goods such as automobiles, home electric appliances and audio/video equipment in emerging countries. - 経済産業省

規なポリカルボジイミド重合体、およびそれらの、自動車用コ—ティングにおける接着性中間としての使用例文帳に追加

NOVEL POLYCARBODIIMIDE POLYMER AND ITS USE AS ADHESIVE INTERLAYER IN COATING FOR AUTOBILE - 特許庁

次にたに絶縁性中間板3を重ねてこの上に金属バンド2のカット前と同様の順序で積を再開する。例文帳に追加

Next, by putting anew the insulating intermediate plate 3, a lamination is restarted in the similar order as that before the cutting of the metal band 2 thereon. - 特許庁

こうしたアジア興国における個人消費が拡大するなかで、中間所得者( 世帯可処分所得5,000~35,000 ドル)の拡大が注目されている。例文帳に追加

While personal consumption increases in Asian emerging countries, the expansion of the middle-income segment with $5,000 to $35,000 of household disposal income is gaining attention. - 経済産業省

中間人口が急速に拡大し、高い成長が期待される興国の市場は我が国企業にとって大きなチャンス。例文帳に追加

○ The markets of emerging economies that have a rising middle-class offers Japanese companies great opportunities. - 経済産業省

家電を中心に、興国中間のニーズを踏まえ、現地市場で求められている機能を整理する動きがある。例文帳に追加

There are movements to streamline the product functions required in local markets in light of the needs of the middle class in emerging countries, mainly with regard to home electric appliances. - 経済産業省

興国の中間をターゲットとするためには、現地のニーズを積極的にくみ上げるためのこうした取組が必要。例文帳に追加

In order to target the middle class of emerging countries, it is necessary to actively incorporate local needs into product development in this way - 経済産業省

世界の中で高い経済成長を維持するアジアはじめ興国は、中間の拡大を背景に「市場」として大きな注目を集めている。例文帳に追加

Emerging economies including the Asian economic zone, which have sustained high economic growth among the world, are drawing a close attention asmarketbacked by the expansion of the middle-income group. - 経済産業省

今や、アジア全体で中間が育ち、内需主導で大きく成長するしい時代を迎えつつある。例文帳に追加

Today, the middle-income class of Asia as a whole is growing, and we are entering a new age of substantial growth led by domestic demand. - 経済産業省

更に、中間の外側に、粒径が0.7〜3.0mmの耐火物を含有するバックアップスラリおよび粒径が0.7〜3.0mmの耐火物からなるバックアップスタッコ材を用いて、3のバックアップを成形する。例文帳に追加

Furthermore, outside the intermediate layers, three backup layers are formed using a new backup slurry containing a refractory of 0.7-3.0 mm particle diameter and a new backup stucco material composed of a refractory of 0.7-3.0 mm particle diameter. - 特許庁

興国は、富裕中間が拡大していることから市場として大きな注目を集めており、先進国相手中心に海外展開を進めてきた我が国は、興国市場戦略の一の充実が求められていく。例文帳に追加

Emerging countries are attracting attention as markets, because the affluent class and middle class are expanding. Our nation will require the further enhancement of our emerging markets strategy, because the overseas development of our country was previously with mainly major countries. - 経済産業省

一方、その他興国においても、2000 年の3.7 億人から2010 年には6.7 億人となり、2020 年には7.5 億人に増加はするものの、アジア興国ほどの伸びはなく、2020 年の興国中間は、アジア興国11か国がその他興国16か国の規模をりょうがし、中間全体の75%以上を占めることとなる。例文帳に追加

On the other hand, as for other emerging countries, it grew from about 370 million in 2000 to 670 million in 2010, and is further expected to grow up to 750 million in 2020. But there is no similar growth in other countries except those in emerging Asian countries. As for the middle income class in the emerging countries in 2020, 11countries in emerging Asian economies will surpass the scale of 16 other emerging countries, and will account for more than 75% of the whole middle income population. - 経済産業省

Si基板等の基板の表面に樹脂を積した基板樹脂積構造体において、規な構造の中間を用いて樹脂と基板との接合強度を向上させる。例文帳に追加

To improve the joining strength between a resin layer and a substrate by using an intermediate layer of a new structure in a substrate resin laminated structure in which the resin layer is laminated on the surface of the substrate such as a Si substrate. - 特許庁

また、中長期的に興国の中間所得(いわゆる「ボリュームゾーン」)が市場としての存在感を増す中、日本企業も、富裕だけでなく中間のニーズを踏まえた製品開発を進め、そのための国内外の体制を整備することが必要(図表2-3)。例文帳に追加

In addition, while the market presence of emerging countries' middle-income group (called the "volume zone" ) is expanding, Japanese manufacturing companies should focus on developing products that meet the needs of not only the wealthy group but also of the middle class. To do so, it is necessary to restructure the strategy regarding domestic and international manufacturing systems. (See Chart 2-3)  - 経済産業省

欧米先進国の需要が減退する中、拡大する富裕中間を背景に興国市場は注目を集めており、我が国企業は、興国市場を補填的市場としてではなく主要なターゲット市場として捉える姿勢が求められる。例文帳に追加

The enterprise attitude in this country is required that emerging markets are the main target, not a supplementary market. - 経済産業省

アジア興国の所得は、所得が高いほど伸び率は大きく、富裕中間の2 倍以上の伸びで急速に拡大していく(第3-1-1-10 図)。例文帳に追加

As for the income group of the Asian emerging countries, higher the income, the greater the rate of growth will be. The high-income class increases rapidly with two times growth rate of that of the middle-income class (Figure 3-1-1-10). - 経済産業省

2009 年時点、アジア興国全体のうち約80%の人口を占める中国及びインドにおいて低所得が最大人口規模の所得となっていることもあり、2009 年時点、富裕0.6 億人(2.0%)、中間8.8 億人(28.4%)、低所得21.4 億人(69.6%)となっているところ、インドを除けば2015 年には中間と低所得の人口規模が逆転すると予想され、2020 年には、富裕2.3 億人(6.7%)、中間20.0 億人(59.3%)、低所得11.5 億人(34.0%)となることが予想される(第3-2-1-8 図)。例文帳に追加

Taking into consideration of China and India, where the populations of which take up about80% of that of the entire Asia economic zone as in 2009, had the biggest proportion of the low-income group population. As in 2009, the high-income class population was 60million (2.0%), the middle class population was 880million (28.4%) and the low-income class population was 2.14billion (69.6%). If India is not factored in, the proportion of the middle-income class and the low-income class population would be switched by 2015. And in 2020, the high- income class population will mark 230million (6.7%), the middle-income class will mark 2billion (59.3%) and the low-income class will mark 1.5billion (34.0%) (Figure 3-2-1-8). - 経済産業省

インド国立応用経済研究所(NCAER)の調査結果によれば、インドの所得は貧困(年間所得9 万ルピー以下)から富裕(同1,000万ルピー超)までの各階に分けられるが、新中間層(9~20 万ルピー)と中間(同20~100 万ルピー)とを合わせた割合は、2001 年度の27.6%から、2009年度には46.7%にまで拡大している(第1-2-4-13表)。例文帳に追加

According to a research by National Council of Applied Economic Research (NCAER), while the income levels of Indian people are divided into several classes from the poor (annual income: 90,000 rupee or less) to the rich (10,000,000 rupee or more), the ratio that adds up the new middle class (90,000 to 200,000 rupee) and the middle class (200,000 to 1,000,000 rupee) increased from 27.6% of 2001 to 46.7% of 2009 (see Table 1-2-4-13). - 経済産業省

アフリカ興国地域についてであるが、サブサハラ地域に属する南アフリカ、ナイジェリアの2 か国合計の人口構成を見ると、2009 年時点では、富裕0.04億人(2%)、中間0.47 億人(23%)、低所得1.54億人(75%)となっているところ、2020 年には、富裕0.09 億人(3.5%)、中間1.02 億人(41.4%)、低所得1.35 億人(55.0%)となることが予想される。例文帳に追加

When taking a look at the combined population composition of South Africa and Nigeria, which located in Sub Sahara region, they had the high-income population of 4million (2%), the middle-income population of47million (23%) and the low-income population of 154million (75%) as in 2009, while in 2020 it is anticipated that the high-income population amounts to 9million (3.5%), the middle-income population amounts to 102million (41.4%) and the low-income population amounts to 135million (55%). - 経済産業省

興国における中間・富裕の拡大により、興国の消費水準が急速に拡大しており、これに伴い、我が国の興国への海外展開は、生産コスト低減を狙ったもの(生産機能)から、市場獲得(販売機能)を目的としたものへと進化しつつある。例文帳に追加

Owing to the increase of the middle income /high-income classes in emerging countries, the standard level of consumption of emerging countries is increasing rapidly, and accompanying this, the aims of Japanese overseas operations in emerging countries are evolving to secure the market (sales function) for eventual production cost reduction purposes (manufacturing function). - 経済産業省

(2)『誰のためのものづくりか』という視点と国際分業体制構築の必要性の高まり 興国で中間が増加した結果、興国の消費者に対して低価格で製品を提供する必要性が増加(図表2-4)。例文帳に追加

(2) Growing need for the perspective of “who the product is for” and construction of an international role-sharing system As a result of an increase in the middle-income class in emerging economies, there is a growing need to provide products at low prices to consumers in those economies (Chart 2-4).  - 経済産業省

例文

世界経済におけるたな市場として、興国市場、とりわけ中間所得市場(いわゆる「ボリュームゾーン」)の獲得競争が激化している。例文帳に追加

As a new market in the world economy, competition in emerging countries markets, especially the middle-income group market (the so-calledvolume zone”) is becoming fiercer. - 経済産業省

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