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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 衝撃座屈に関連した英語例文

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衝撃座屈の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 74



例文

後面衝突時にリヤフレームの折れ曲がりを防止し、ガセットやリヤフレームを衝突物の高さに係わらず安定的にさせて衝撃吸収を図ることを可能にする。例文帳に追加

To prevent a folding of rear frames at the time of a rear-end collision and to absorb an impact by stably buckling gussets or the rear frames regardless of a height of a collided object. - 特許庁

制御基板交換時に全ての部品が対象となる無駄をなくし、さらに組み立て作業性とリモコン衝撃時の液晶部のを改善し、さらにコンパクト化を図り、さらに暗がり時の視覚性を改善する。例文帳に追加

To eliminate such a waste that all components are replaced when a control board is replaced, to improve assembly operability and the buckling of a liquid crystal part at the time of a remote controller shock, to make the remote controller compact, and to improve the visibility in the dark. - 特許庁

車両脱線時にストッパ20に衝撃力が加わった際、上下2枚の板バネ11はゴムブロック30によりが抑制され、軸箱3の台車枠に対する大傾斜・大変異を防止できる。例文帳に追加

The upper and lower two plate springs 11 are restrained from being buckled by the rubber block 30, when an impact is applied onto the stopper 20 at the time of the derailment, and the axle box 3 is restrained thereby from being greatly inclined and greatly displaced with respect to the truck frame. - 特許庁

例えば車両衝突時におけるバンパリインホースの荷重を増大し、より多くの衝撃エネルギーを吸収することができる車両用バンパ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a bumper device for a vehicle capable of absorbing impact energy by increasing a buckling load of a bumper reinforcement, for example, at the time of a collision of the vehicle. - 特許庁

例文

この筒体(5)の周壁を、衝撃荷重を受けた際に概略軸方向に沿って複数の部分に破断させ、筒体(5)の外方へ変形させる。例文帳に追加

A peripheral wall of the cylindrical body 5 is ruptured into a plurality of parts along the axial direction and is buckle-deformed to the outside of the cylindrical body 5 when impact load is applied. - 特許庁


例文

上部は、応力が横方向に向けられた場合にその剛性を強化し、かつフェンダーサポートが車両に搭載されている場合の下方向の衝撃時にするように配置されているリブを具備している。例文帳に追加

The top has a rib disposed so as to reinforce the rigidity thereof when stress is directed in the transverse direction, and so as to be buckled under a downward impact when the fender support is mounted in a vehicle. - 特許庁

所定のピッチで軸方向に配置された複数の接合部で二つ以上の金属板材を接合して管状に形成された車両用衝撃吸収部材を、所望の形状に変形させる。例文帳に追加

To buckle and deform into a desired shape, a shock absorbing member for a vehicle formed in a tubular shape, by joining two or more of metallic plate materials by a plurality of joining parts arranged in the axial direction at a predetermined pitch. - 特許庁

したがって、車両前端部の製造工数及び製造原価を低減しつつ、サイドメンバー1を確実に蛇腹状にさせて衝撃力を十分に吸収することができる。例文帳に追加

Therefore, the side member 1 is surely buckled into a bellows-like shape to sufficiently absorb the impact force, while reducing man-hours and a manufacturing cost of front end portion of a vehicle. - 特許庁

車輪に入力された大きな衝撃を緩衝するための部を確保しつつタイロッドの短尺化を図り得るステアリング装置のタイロッド構造を提供する。例文帳に追加

To provide a tie rod structure of a steering system capable of shortening a tie rod while securing a buckling part to cushion a large impact input to a wheel. - 特許庁

例文

本発明に係るフロントサイドメンバM1では、本体部1の長手方向である車両前後方向に沿って離間する一対の誘発部7が本体部1に形成されているため、車両前後方向に衝撃荷重が作用した際、ビード7を基点とするが生じる。例文帳に追加

In a front side member M1, a pair of buckling induction portions 7 spaced along the vehicle longitudinal direction which is a longitudinal direction of a body 1 are formed at the body 1; therefore, when a shock load works in the vehicle longitudinal direction, buckling occurs with a bead 7 as a starting point. - 特許庁

例文

弾性薄肉部材からなり、中空構造を有する管状体を有し、管状体一側面に加えられる衝突の衝撃を管状体他側面の変形により吸収することで変形中の衝突荷重の値が所定値以下となるように構成されている移動体用緩衝器を提供する。例文帳に追加

Further, the mobile body is provided with the mobile body shock-absorber and a braking unit, and the mobile body shock-absorber has a means for detecting the collision; and a means for outputting the detection result to the braking unit. - 特許庁

軸方向に対して斜め方向へ向けて負荷される衝撃荷重に対しても、全体での曲がり変形の発生を抑制でき、これにより、連続的に安定した蛇腹状の塑性変形を発生できるクラッシュボックスを提供する。例文帳に追加

To provide a crash box in which stable bellows-like plastic buckling deformation can be produced continuously by suppressing the occurrence of bending deformation on the entire part even against an impact load applied thereto in the direction diagonal to the axial direction. - 特許庁

これにより、エアバッグドア12または周辺部位に外方から過大な押圧力が加わった際に、帯状膨出部45が変形して筒体部23が押縮することで、インストルメントパネル10におけるパネル基材11の陥凹的な変形を許容し、これにより衝撃吸収が好適に行なわれる。例文帳に追加

Thus, when an externally excessive pressing force is exerted to the air bag 12 or its peripheral part, the striplike expanded part 45 is buckingly deformed to push and shrink the can body part 23, allowing the panel base material 11 in the instrument panel 10 to be concavely deformed to properly absorb the impact. - 特許庁

また、ベローズ部1a外側の谷部の曲率半径を1.1mm以上2.1mm以下、好ましくは1.5mm以上1.9mm以下として高疲労強度且つ低強度を得、もって耐久性と衝撃吸収機能の両立を実現する。例文帳に追加

Further, a radius of curvature of a bottom part of the outer side of the bellows part 1a is made to 1.1 to 2.1 mm, preferably 1.5 to 1.9 mm to obtain high fatigue strength and low buckling strength, thereby, compatibility of durability and impact absorption function is realized. - 特許庁

車体前部構造11は車両前部54から車室27まで延びて正面衝突のときに車両後方へ向かってすることで衝撃を吸収するサイドフレーム14と、サイドフレーム14の前周壁15に立設しているステーと、を備える。例文帳に追加

The vehicle front body structure 11 includes: the side frame 14 which absorbs the impact by extending from the vehicle front part 54 to a vehicle interior 27, and buckling to the rear of the vehicle in a front collision; and the stay which erects on the front peripheral wall 15 of the side frame 14. - 特許庁

前面衝突が生じると、(b)に示すように、プリクラッシュカン(第二の衝撃吸収ボックス)5の頂部51が、外方壁53の外端部53aを支点として後方側に回動して、内方壁52が内折れビード58を起点として折畳まれるように変形する。例文帳に追加

When the front collision occurs, a top part 51 of a pre-clash can (the second impact absorbing box) 5 is turned rearward on an outer end part 53a of an external wall 53 as shown in (b), and an internal wall 52 is buckled and deformed so as to be folded with an inward folding bead 58 as a starting point. - 特許庁

変向用ピンチロールへのストリップ衝突衝撃力を低減し、かつスロートガイド内の鋼帯の限界圧縮応力を上昇させて騒音,疵付きを無くし、折れ込みやつかえを効果的に回避することができる鋼帯巻取装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steel strip coiling device capable of eliminating noise and scraching and effectively evading the occurrence of folding and clogging by reducing the impact force of collision of a strip against a pinch roll 3 for charging a direction and increasing buckling-limit compressive stress of a steel strip in a throat guide. - 特許庁

サブフレーム部材5の前後方向に延在する縦フレーム部6の剛性を低下させることなく、前突時には縦フレーム部6が変形し易くなるようにして、車体前部3が衝撃荷重を十分吸収できるようにした車両前部構造を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle front part structure devised so that a car body front part 3 can sufficiently absorb an impact load by devising a longitudinal frame part 6 easy to buckle and deform upon frontal collision without lowering rigidity of the longitudinal frame part 6 extending in the longitudinal direction of a sub frame member 5. - 特許庁

アーム基部26の一部分26aが車両1の平面視の幅方向で衝撃力Fにより変形するよう、変形促進部46を車体2の前方に向かうに従い車体2の内側方に向かって延びるよう形成する。例文帳に追加

The deformation promoting portion 46 is formed in such a way as to be extended toward inside the vehicle body 2 as it goes to the front of the vehicle body 2 so that the portion 26a of the arm base part 26 is buckling-deformed by the impact force F in the width direction in the plan view of the vehicle 1. - 特許庁

ルーフサイドレールとルーフリィンフォースメントとを結合する自動車の車体上部構造において、車両側面衝突時の衝撃に対して上記結合部の境界でのルーフリィンフォースメントの変形を抑制すること。例文帳に追加

To suppress buckling deformation of a roof reinforcement at a border of a bonding part relative to impact at vehicle side surface collision in a vehicle body upper part structure for an automobile for bonding a roof side rail and a roof reinforcement. - 特許庁

衝撃力がボンネット14を介して第1ダクト外壁部34に加わると、支持部42が段部56で的に変形して第2支持部分54が第1支持部分52の内側へ沈み込み、該ボンネット14の陥凹的な変形を許容する。例文帳に追加

When shock is applied to the outer wall portion 34 via a bonnet 14, the support portion 42 is deformed in a manner of buckling at the step 56, and the portion 54 sinks toward inside of the portion 52 to allow depressive deformation of the bonnet 14. - 特許庁

ハニカムブロック供試体の内部と外気との通気性を確保することにより、変形時の空気の圧縮による荷重増加を排除でき、ハニカムブロック供試体本来の荷重特性を容易に測定できる衝撃試験装置を提供する。例文帳に追加

To provide an impact testing device capable of removing a load increase caused by compression of air in the buckling deformation, and capable of easy measurement of essential load characteristics of the honeycomb block test piece, by securing permeability between the inside of a honeycomb block test piece and the open air. - 特許庁

局部を防止し、外周壁の溶接位置を補強するとともに、地震発生時に例えば隣接する構造物の倒壊などにより横方向から衝撃が加わった場合でも、外周壁の溶接位置に亀裂が生じないようにする。例文帳に追加

To reinforce a welding position on an outer peripheral wall by preventing local buckling, and to prevent a crack from being formed in the welding position on the outer peripheral wall, even if an impact is applied from a horizontal direction, for example, by the collapse of an adjacent structure during the occurrence of earthquakes. - 特許庁

例文

一次衝突時や二次衝突時に、大きな衝撃荷重を伴いながら、許容された収縮ストロークL1を超えて雌中間シャフト32が収縮すると、軸線方向延長部62a、62bは、切り込み63a、63b部分でし、巻き付け部61a、61bが雄中間シャフト31の外周313から外れる。例文帳に追加

When the female intermediate shaft 32 contracts beyond the admissible contraction stroke L1 while involving a large impact load at the time of a primary or a secondary collision, the axially directed extension parts 62a and 62b buckle in cut-in parts 63a and 63b, and the winding parts 61a and 61b slip off from the periphery 313 of the male intermediate shaft 31. - 特許庁

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