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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 12気筒に関連した英語例文

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12気筒の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 243



例文

この傾いた気筒内で、気筒内ピストン12が往復運動する。例文帳に追加

An intra-cylinder piston 12 reciprocates in the inclined cylinder. - 特許庁

吸気バルブ11及び排気バルブ12を閉状態に維持して気筒を休止させる気筒休止機構を備える多気筒内燃機関において、低負荷低回転時に気筒休止を停止して、全気筒C1〜C4を稼動気筒とする。例文帳に追加

In the multi-cylinder internal combustion engine equipped with the cylinder deactivation mechanisms for deactivating cylinders while keeping intake valves 11 and exhaust valves 12 in closed conditions, the deactivation of the cylinders is stopped during low-load and low-revolution to bring all cylinders C1-C4 into operation. - 特許庁

吸気バルブ11及び排気バルブ12を閉状態に維持して気筒を休止させる気筒休止機構を備える多気筒内燃機関において、気筒休止機構の作動時に休止気筒の点火プラグへの通電を休止する。例文帳に追加

In the multi-cylinder internal combustion engine equipped with the cylinder deactivation mechanisms for deactivating cylinders while keeping intake valves 11 and exhaust valves 12 in closed conditions, the energization of the ignition plugs in the deactivated cylinders is stopped during the operation of the cylinder deactivation mechanisms. - 特許庁

この図示しない内燃機関は、複数の気筒の所定数の気筒を休止できる気筒休止システム12を備えているものとする。例文帳に追加

The internal combustion engine includes a deactivatable cylinder system 12 that can deactivate a predetermined number of cylinders out of a plurality of cylinders. - 特許庁

例文

サブ気筒14−1の中心軸とメイン気筒12の中心軸との距離y1が、サブ気筒14−2の中心軸とメイン気筒12の中心軸との距離y2と等しく設定されている。例文帳に追加

The distance y1 between a center axis of the sub-cylinder 14-1 and a center axis of the main cylinder 12 is established to be equal to the distance y2 between a center axis of the sub-cylinder 14-2 and the center axis of the main cylinder 12. - 特許庁


例文

内燃機関が所定の低温条件下で運転される場合に、くすぶり悪化温度領域を避けるように、気筒休止システム12を介して、稼動気筒数の異なる運転モードの切換(全気筒運転と所定数の気筒休止)を行う。例文帳に追加

Operation modes (full cylinder operation, predetermined number of cylinder deactivation) are switched via the deactivatable cylinder system 12 to avoid a temperature area where the smolder is deteriorated when the internal combustion engine is operated under a predetermined low temperature condition. - 特許庁

加えて、カム角センサ20によるカムロータ12の歯部13a,13b位置にて内燃機関の#1気筒〜#4気筒のうちの表気筒か裏気筒かが特定される。例文帳に追加

In addition, a cam angle sensor 20 specifies a face cylinder or a reverse cylinder of #1-4 cylinders of an internal combustion engine at the positions of the tooth portions 13a, 13b of the cam rotor 12. - 特許庁

集塵装置8の集塵室12に排気筒15が内装される。例文帳に追加

An exhaust cylinder 15 is fitted inside a dust collecting chamber 12 of a dust collecting apparatus 8. - 特許庁

内燃機関10の気筒12内に配置される気筒内ピストン14と対向して運動するバランサピストン26を備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 includes the balancer piston 26 moved opposing to a cylinder piston 14 arranged within a cylinder 12 of the internal combustion engine 10. - 特許庁

例文

エンジン1は、複数の気筒と、複数の気筒の各々に対応して設けられる燃料噴射弁12とを含む。例文帳に追加

An engine 1 includes a plurality of cylinders and fuel injection valves 12 provided corresponding to the plurality of cylinders. - 特許庁

例文

内燃機関10の気筒12内に配置される気筒内ピストン14と対向して運動するバランサピストン48を備える。例文帳に追加

A stop position control system includes a balancer piston 48 which moves opposing an in-cylinder piston 14 disposed in a cylinder 12 of an internal combustion engine 10. - 特許庁

第1気筒群2の排気通路12における過給機20の上流側から排気ガスを取り出して第2気筒群32へ供給する。例文帳に追加

The exhaust gas is extracted from upstream side of the supercharger 20 in the exhaust passage 12 of the first cylinder group 2, and fed into the second cylinder group 32. - 特許庁

エンジンECU10内のマイコン12は、多気筒エンジンの燃焼気筒毎にインジェクタ41による噴射量を演算する。例文帳に追加

A microprocessor 12 of an engine ECU 10 calculates a fuel injection amount to be injected by an injector 41 for each combustion cylinder of a multi-cylinder engine. - 特許庁

サージパイプ31からは吸気ダクトを介して前側気筒12あるいは後側気筒13に混合気が供給されるようになっている。例文帳に追加

A mixed gas is fed to a front cylinder 12 or a rear cylinder 13 from the surge pipe 31 via a suction duct. - 特許庁

燃料を火花点火エンジンの気筒1内に直接噴射し、かつ気筒内に吸気の縦渦(以下、タンブル流と称する)12を形成する。例文帳に追加

Fuel is directly injected into a cylinder 1 of the spark ignition type engine, and a vertical swirl of an intake air (referred to as tumble current hereafter) 12 is formed. - 特許庁

第1気筒群に接続される第1単位排気通路12と、第2気筒群に接続される第2単位排気通路14とを備える。例文帳に追加

This device is provided with a first unit exhaust gas passage 12 connected to a first cylinder group and a second unit exhaust gas passage 14 connected to a second cylinder group. - 特許庁

好ましくは、第1気筒群2の排気通路12における過給機20の上流側と第2気筒群32の各気筒の燃焼室とを連通管60によって直接連通させるようにする。例文帳に追加

Preferably the upstream side in the supercharger 20 of the exhaust passage 12 of the first cylinder group 2 and the combustion chambers of each cylinder of the second cylinder group 32 is directly communicated via a communication pipe 60. - 特許庁

120°位相差を有する3つの気筒を有する多気筒2サイクルエンジンにおいて、各気筒11,12,13の排気孔23,24,25を1つの集合部36に集合して共通の排気系に接続する。例文帳に追加

In a multi-cylinder two-cycle engine having three cylinders having the phase difference at 120°, exhaust holes 23, 24 and 25 of respective cylinders 11, 12 and 13 are collected to one collective part 36 and connected to a common exhaust system. - 特許庁

排気装置12において、第1の酸素センサS1は、複数の気筒のうち燃料噴射量が最も平均的な値となる気筒(基準気筒)に接続される排気管に設けられる。例文帳に追加

An exhaust system 12 comprises a first oxygen sensor S1 installed in an exhaust pipe connected to a cylinder (standard cylinder), in which a fuel injection amount is the most average value, out of a plurality of cylinders. - 特許庁

これにより、内燃機関1の始動時に、第1気筒群11と第2気筒群12とで温度差がある場合に、まず、温度が高い方の気筒群10のみを始動させる。例文帳に追加

Thus, when the temperature of the first cylinder group 11 is different from that of the second cylinder group 12 at the time of starting the internal combustion engine 1, only the cylinder group 10 higher in temperature is started first. - 特許庁

気筒を第1の気筒群1aと第2の気筒群1bとに分割し、各気筒群を対応する始動時触媒9a,9bに接続し、これら始動時触媒を合流排気管11を介してNO_X 吸蔵還元触媒12に接続する。例文帳に追加

Cylinders are divided into a first group of cylinders 1a and a second group of cylinders 1b, with each group being connected to corresponding starting time catalysts 9a, 9b respectively, and these starting time catalyst are connected to a NOX absorbing and storing reduction catalyst 12 through a merging exhaust pipe 11. - 特許庁

気筒群1,2からの排気ガスが共通のNO_x吸蔵触媒12に送り込まれる。例文帳に追加

An emission gas from each of cylinder groups 1, 2 is delivered into a common NO_x occlusion catalyst 12. - 特許庁

気筒軸を前傾させて搭載し、ミッションをクランクケース12と一体的に収納する。例文帳に追加

Engine is mounted with inclining each cylinder axis forward and a transmission is stored as one piece with a crank case 12. - 特許庁

内燃機関10は、複数の気筒群(第1バンク11、第2バンク12)を有する。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 has a plurality of cylinder groups (a first bank 11 and a second bank 12). - 特許庁

気筒#1〜#6と同数の個別吸気路11a〜11fに単一のサージタンク12を連通連結する。例文帳に追加

A single surge tank 12 is connected and communicated to individual intake paths 11a-11f of same numbers with the cylinders #1-#6. - 特許庁

方法は、休止気筒の少なくとも一つに燃料を噴射すると同時に、その気筒の燃焼室内の最大圧力を低下させて、噴射された燃料の着火を抑制すべく、気筒のバルブ(12、14)の少なくとも一つの作動タイミングを変更する。例文帳に追加

The method varies at least one operation timing of valves 12 and 14 of a cylinder, for restraining ignition of injected fuel, by reducing maximum pressure in a combustion chamber of its cylinder, simultaneously when injecting the fuel into at least one of resting cylinders. - 特許庁

停止中のエンジン1の圧縮行程気筒12を燃焼させて、一旦、逆転作動させてから、膨張行程気筒12を燃焼させて始動するようにしたエンジンシステムEにおいて、膨張行程気筒の燃焼による始動トルクをできるだけ大きくしながら、正転作動時の圧縮行程気筒の反力を低減して、エンジン1の始動をより確実なものとする。例文帳に追加

To ensure the start of an engine 1 by reducing the reaction force of a compression stroke cylinder in the positive rotation operation, increasing the starting torque as much as possible by the combustion of an expansion stroke cylinder, in an engine system E to start by burning the compression stroke cylinder 12 of the engine 1 in the stopping, and burning the expansion stroke cylinder 12, once after the reverse operation. - 特許庁

気筒11は蓋体7との嵌合部に爪部13を有する筒状の弁パッキン12を有し、蒸気筒11の弁パッキン12との側面当接部に溝部を有する。例文帳に追加

The steam cylinder 11 has: a cylindrical valve packing 12 having a pawl part 13 at fitting part with the lid 7; and a groove part at a side face abutting part with the valve packing 12 of the steam cylinder 11. - 特許庁

いずれの場合も、その後、エンジン1の回転方向が正転方向に反転するのを待って膨張行程気筒12を燃焼させた(ステップSD36,SD42)後、前記圧縮行程気筒12を再燃焼させる。例文帳に追加

In either case, afterwards, the compression stroke cylinder 12 is burnt again after burning the expansion stroke cylinder 12 by waiting for reversing of the rotational direction of the engine 1 in the normal rotation direction (Step SD36 and SD42). - 特許庁

気筒別空燃比推定部24では、排気マニホールド12の排気集合部12bにおけるガス交換に着目したモデルを用い、A/Fセンサ13の検出信号に基づいて気筒別空燃比が推定される。例文帳に追加

The air fuel ratio in each cylinder estimation part 24 estimates air fuel ratio for each cylinder based on detection signal of the A/F sensor 13 with using a model aiming at gas exchange at an exhaust gas collecting part 12 of an exhaust manifold 12. - 特許庁

第1の気筒群1aの排気中のHCと第2の気筒群1bの排気中の酸素とをNO_X 吸収剤12内で反応させ、NO_X 吸収剤12を加熱してNO_X吸収剤12からSO_X を放出させる。例文帳に追加

In the NOx absorbent 12, HC in the exhaust of the first cylinder group 1a and oxygen in the exhaust of the second cylinder group 1b react upon each other to heat up the NOx absorbent 12 or release SOx therefrom. - 特許庁

ダクト11の換気筒12に取り付けられる覆い16を、換気筒12の外周部に配置される筒部21と、筒部21の一端側を閉鎖するカバー部22で構成する。例文帳に追加

In the ventilator 1, a cover 16 attached to a ventilation tube 12 of a duct 11 comprises a tube part 21 arranged at the peripheral part of the ventilation tube 12 and a cover part 22 for closing one end side of the tube part 21. - 特許庁

カバー部22を、換気筒12の先端から離間した位置に開口部15と対向するように設け、換気筒12を通気道31を介して外部へ連通する。例文帳に追加

The cover part 22 is provided at a position apart from the tip of the ventilation tube 12 so as to face to an opening part 15, and the ventilation tube 12 communicates with the outside through the air passage 31. - 特許庁

内燃機関10は、各気筒12の吸気ポート12aに向けて燃料を噴射するポート噴射弁16と、気筒12内に燃料を噴射する筒内噴射弁18とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 includes a port injection valve 16 for injecting fuel toward an intake port 12a of each cylinder 12, and a cylinder injection valve 18 for injecting fuel into a cylinder 12. - 特許庁

気筒12の周面14と筒部21との間に、換気筒12の基端部側へ向けて開口する通気道31を形成し、筒部21先端に外側へ延出する鍔部32を形成する。例文帳に追加

An air passage 31 opened to the base end side of the ventilation tube 12 is formed between a peripheral surface 14 of the ventilation tube 12 and the tube part 21, and a flange part 32 is formed at the tip of the tube part 21 so as to extend outwardly. - 特許庁

内燃機関10は、各気筒12の吸気ポート12aに向けて燃料を噴射するポート噴射弁16と、気筒12内に燃料を噴射する筒内噴射弁18とを備える。例文帳に追加

An internal combustion engine 10 includes the port injection valve 16 for injecting fuel toward an intake port 12a of each cylinder 12, and the cylinder injection valve 18 for injecting fuel into the cylinder 12. - 特許庁

アクセル全閉の走行状態で燃料カットを実行する多気筒エンジン1の制御装置12は、エンジン回転数が第1のエンジン回転数よりも高い走行状態でアクセル全閉になった場合、全気筒を対象にした燃料カットである全気筒燃料カットを開始する。例文帳に追加

When an accelerator is fully closed in a running state where the engine rotation speed is higher than a first engine rotation speed, this control device 12 for the multicylinder engine 1 cutting the fuel in a running state where the accelerator is fully closed, starts the full cylinder fuel cut, or the fuel cut of the whole cylinders. - 特許庁

SCR触媒12の温度Tcatが活性下限温度である180℃を下回ったときに、#1,#3,#5気筒の何れかの気筒でパワータードを作動させて負の仕事量を発生させ、その仕事量の損失を補うべく他の気筒の燃料噴射量を増加補正する。例文帳に追加

When the temperature Tcat of the SCR catalyst 12 falls below the active lower limit temperature, 180°C, a Powertard (R) is activated at either one of #1, #3, #5 cylinders to generate negative workload and fuel injection in other cylinders is corrected to increase the volume to compensate the loss of the workload. - 特許庁

排気マニホールド12は、先ず、火花点火燃焼を行わせる#1、#2気筒の排気、及び、圧縮着火燃焼を行わせる#3、#4気筒の排気をそれぞれ合流させ(13、14)、#1、#2気筒の合流部13下流に三元触媒15を配置する。例文帳に追加

An exhaust manifold 12 joins exhaust gases of the No. 1 and No. 2 cylinders performing the spark ignition combustion and exhaust gases of the No. 3 and No. 4 cylinders performing the compression ignition combustion mutually (13, 14) first of all, and three-way catalyst 15 is arranged on the downstream side of a joining part 13 of the No. 1 and No. 2 cylinders. - 特許庁

内燃機関の気筒を複数の気筒群に分け、気筒群毎に排気通路及び過給機を有する内燃機関の排気再循環装置であって、複数の気筒群に対応する排気通路において、低圧EGR通路72を有する排気通路62と、過給機の上流側において還元剤を添加する排気通路12とを分ける。例文帳に追加

In this exhaust gas recirculation device for the internal combustion engine with the cylinders of the internal combustion engine divided into the plurality of cylinder groups and the exhaust passage and supercharger provided for every cylinder group, the exhaust passage 62 having a low-pressure passage EGR 72 and the exhaust passage 12 adding the reducing agent on the upstream side of the supercharger, are branched from the exhaust passage corresponding to the plurality of cylinder groups. - 特許庁

気筒体10の内部に自由端が円弧状に形成された複数枚の羽根部材14を有する扇体12を回転可能に設ける。例文帳に追加

A fan body 12 has a plurality of blade members 14 with circular free ends, and the fan body 12 is rotatably mounted inside a ventilation cylinder body 10. - 特許庁

気筒間に位置する隔壁11に連通孔12を設け、この連通孔12にブッシュ孔21が形成されたブッシュ20を嵌め込む。例文帳に追加

A communicating hole 12 is provided on the bulkhead 11 positioned between cylinders and a bush 20 forming a bush hole 21 is fitted into the communicating hole 12. - 特許庁

第1気筒群からの排気が第1上流側触媒11に、第2気筒群からの排気が酸素ストレージ機能を有する第2上流側触媒12に導かれる。例文帳に追加

Exhaust from a first cylinder group is led to a first upstream side catalyst 11, and exhaust from a second cylinder group is led to a second upstream side catalyst 12 having an oxygen storing function. - 特許庁

第1の気筒群1a及び第2の気筒群1bをY字管3,4を介し三元触媒12に接続し、次いでNO_X触媒11に接続する。例文帳に追加

A first cylinder group 1a and a second cylinder group 1b are connected with a three-dimensional catalyst 12 through Y-pipes 3 and 4, and then connected with a NOX catalyst 11. - 特許庁

また、第1の気筒群の排気通路9にマニホールド触媒11を装着し、第2の気筒群の排気通路10に排気タービン12を装着する。例文帳に追加

Also, a manifold catalyst 11 is installed in an exhaust passage 9 of the first cylinder group and an exhaust turbine 12 is installed in an exhaust passage 10 of the second cylinder group. - 特許庁

さらに、最後のTDCを越えた後、そのときのTDC回転速度に応じた分量の燃料を圧縮行程にある気筒12(圧縮行程で停止する気筒)内に噴射する。例文帳に追加

Further, after exceeding the last TDC, the fuel of a quantity depending on the TDC revolution speed at that time is injected into the cylinder 12 in the compression stroke (the cylinder which is stopped in the compression stroke). - 特許庁

始動装置は、エンジン1の停止時にクランク角センサ10およびカム角センサ12からの信号に基づき膨張行程にある気筒を検出し、その気筒内に燃料噴射弁4から所定の燃料を噴射する。例文帳に追加

This starting device detects a cylinder in an expanding process based on signals from a crank angle sensor 10 and a cam angle sensor 12 in stopping an engine 1, and injects a predetermined fuel from a fuel injection valve 4 into the cylinder. - 特許庁

ホルダーボルト12は、シリンダヘッド本体2に設けられる複数の気筒の吸気ポート間、複数の気筒の排気ポート間で、ヘッドボルト9に隣接するように設けられる。例文帳に追加

The holder bolts 12 are installed adjacently to the head bolts 9 between suction ports for a plurality of cylinders which are formed in the cylinder head body 2 and between exhaust ports for the cylinders. - 特許庁

他の気筒が排気行程にあるときで、吸気行程でピストンが降下しているとき、気筒2の排気弁12を電子制御システム26が開くように制御し、排気マニホルド42から排気ガスを燃焼室5内に導入する。例文帳に追加

When the other cylinder is in an exhaust stroke and a piston descends in an intake stroke, the exhaust valve 12 of the cylinder 2 is controlled to open the electronic control system 26, and exhaust gas is led from an exhaust manifold 42 into the combustion chamber 5. - 特許庁

例文

また、吸気行程中に、吸気弁12を介して新気を気筒C内に吸入するとともに、気筒C内に燃料を供給することによって、燃料と混合された新気を低温ガスとして生成する。例文帳に追加

Further, in an intake stroke, fresh air is sucked into the cylinder C through an intake valve 12, and the fuel is supplied into the cylinder C, and thus, the fresh air mixed with the fuel is generated as low temperature gas. - 特許庁

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