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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > FRICTION CLUTCHの意味・解説 > FRICTION CLUTCHに関連した英語例文

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FRICTION CLUTCHの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1037



例文

The pressure plate 450 rotates together with one of the clutch boss 441 and the clutch housing 442 with which the friction plate 64 is engaged.例文帳に追加

プレッシャプレート450は、クラッチボス441およびクラッチハウジング442のうち、フリクションプレート64が係合する方と共に回転する。 - 特許庁

To provide a friction plate of a wet multiple disk clutch which keeps drag torque low in running idle and can prevent biting torque at a clutch engagement initial stage from occurring.例文帳に追加

空転時の引き摺りトルクは小さく、かつクラッチ係合初期の食い付きトルクの発生は防止できる湿式多板クラッチのフリクションプレートを得る。 - 特許庁

A dog clutch 6 is provided as the switching means for the transmission torque, so as to switch the torque transmission path to two paths, at least by the friction clutch 15.例文帳に追加

摩擦クラッチ15によりトルクを伝達する経路を、少なくとも二つの経路に切り換えるトルク伝達経路切換手段である噛合いクラッチ6を設けている。 - 特許庁

To provide a torque converter with a lock-up clutch, in which temperature rise of an annular friction material upon slipping of the lock-up clutch is effectively suppressed.例文帳に追加

ロックアップクラッチのスリップ時における環状摩擦材の温度上昇をより効果的に抑制することができるロックアップクラッチ付トルクコンバータを提供する。 - 特許庁

例文

To provide a vehicular engine control system capable of transmitting sufficient torque with the required minimum energy consumption without depending on a friction-type electromagnetic clutch or a hydraulic clutch.例文帳に追加

摩擦式の電磁クラッチや油圧クラッチに依存することなく、必要最小限のエネルギー消費でもって、十分なトルク伝達を可能とする車両用エンジン制御システムを提供する。 - 特許庁


例文

This clutch disk 23 of the clutch disk assembly 1 to which the torque is transmitted from a flywheel 31 is provided with a pair of friction facings 15, and a cushioning plate 17.例文帳に追加

このクラッチディスク23は、フライホイール31からトルクが伝達されるクラッチディスク組立体1のクラッチディスク23であって、1対の摩擦フェーシング15と、クッショニングプレート17とを備えている。 - 特許庁

To provide a drive torque controller for a vehicle, allowing avoidance of occurrence of a clutch fastening shock even if a drive slip occurs when traveling while making a friction clutch slip.例文帳に追加

摩擦クラッチを滑らせながら走行しているとき、駆動スリップが生じても、クラッチ締結ショックの発生を回避することができる車両の駆動トルク制御装置を提供すること。 - 特許庁

A torque converter to which the lock-up clutch device is attached has a friction material adhered to one of a front cover and a lock-up clutch piston which gets into contact with each other.例文帳に追加

ロックアップクラッチ装置のついたトルクコンバータにおいては、互いに接触するフロントカバーかロックアップクラッチピストンの何れか一方に摩擦材が貼着されている。 - 特許庁

A friction damping device 15 capable of giving frictional resistance to a relative rotation between the drive plate 5 and the clutch hub 1, is interposed between the drive plate 5 and the plate part 1b of the clutch hub 1.例文帳に追加

前記ドライブプレート5とクラッチハブ1のプレート部1bとの間に、これらドライブプレート5とクラッチハブ1との相対回動に摩擦抵抗を与える摩擦減衰装置15を設ける。 - 特許庁

例文

This method and device controls fuel supply to an engine to control a decrease ratio of engine torque (-d/dt(ET)), maintaining a main friction clutch 20 during detachment of a jaw clutch.例文帳に追加

ジョークラッチの離脱中に、車両の主摩擦クラッチ20を維持しながら、エンジントルク(-d/dt(ET))の減少率を制御するために、エンジンへの燃料供給を制御する方法/装置。 - 特許庁

例文

To provide a friction plate of a wet multiple disk clutch enabling the prevention of the biting at the beginning of engagement while minimizing a dragging torque at the slipping of a clutch.例文帳に追加

クラッチの空転時の引き摺りトルクを小さく保ちながら、係合初期の食い付きを防止できる湿式多板クラッチのフリクションプレートを得る。 - 特許庁

To facilitate the assembly of an electromagnetic clutch and brake device by minimizing the number of shims for adjusting the optimum dimension of a clearance between both armatures and both friction face parts in a clutch and brake mechanism when assembling the device.例文帳に追加

電磁クラッチ・ブレーキ装置の組立て時において、クラッチ及びブレーキ機構における、両アーマチュアと両摩擦面部との最適な間隙寸法を調整するためのシムの数を最小にして、該装置の組み付けを容易にする。 - 特許庁

The clutch mechanism 6 has a lockup piston 61, a lockup hydraulic chamber 62, a lockup clutch plate 63, a lockup friction disc 64 and a lockup end plate 65.例文帳に追加

クラッチ機構6は、ロックアップ用ピストン61と、ロックアップ用油圧室62と、ロックアップ用クラッチプレート63と、ロックアップ用摩擦ディスク64と、ロックアップ用エンドプレート65とを有している。 - 特許庁

To provide a steering device for a vehicle capable of eliminating shortage of a turning angle of steering vehicle wheels even if a friction type clutch mechanism makes a slip when the torque fed to the steering system at the time of engaging a clutch exceeds the limit transmission torque.例文帳に追加

クラッチ締結時に操舵系に入力されるトルクが限界伝達トルクを超えることにより摩擦式クラッチ機構が滑っても操向輪の転舵角不足を解消することができる車両用操舵装置を提供すること。 - 特許庁

Thereby, the lubricating oil can be equally supplied to all clutch plates 21a, 31a and all clutch discs 21b, 31b of multi-plate clutches, to effectively prevent seizure or friction of the plate and the disc.例文帳に追加

これにより、多板クラッチの全クラッチプレート21a,31a及び全クラッチディスク21b,31bに均等に潤滑油を供給することができ、かかるプレート及びディスクの焼けや磨耗の発生を効果的に防止することができる。 - 特許庁

The lockup piston 61 can energize an inner peripheral part of the lockup clutch plate 63 in the axial direction, and an outer peripheral part of the lockup clutch plate 63 can frictionally engage with the lockup friction disc 64.例文帳に追加

ロックアップ用ピストン61は、ロックアップ用クラッチプレート63の内周部を軸方向に付勢可能であり、ロックアップ用クラッチプレート63の外周部はロックアップ用摩擦ディスク64と摩擦係合可能である。 - 特許庁

The clutch disc main body has a clutch plate 8 connected with an inner peripheral part of the friction disc at its outer periphery, and a spline hub 7 connected with an input shaft of a transmission.例文帳に追加

クラッチディスク本体は、外周に摩擦ディスクの内周部が連結されるクラッチプレート8と、トランスミッションのインプットシャフトに連結されるスプラインハブ7とを有している。 - 特許庁

This clutch disk 23 of a clutch disk assembly 1 to which the torque is input from a rotator is provided with a pair of friction facings 17, an annular plate 15 and a pair of elastic members 21.例文帳に追加

このクラッチディスク23は、回転体からトルクが入力されるクラッチディスク組立体1のクラッチディスク23であって、一対の摩擦フェーシング17と、環状プレート15と、一対の弾性部材21とを備えている。 - 特許庁

The annular plate 15 is arranged between a pair of the friction facings 17 in the axial direction and is fixed on a clutch plate 7 of the clutch disk assembly 1.例文帳に追加

環状プレート15は、一対の摩擦フェーシング17の軸方向間に配置され、クラッチディスク組立体1のクラッチプレート7に固定される。 - 特許庁

To raise flexibility in arranging a clutch member of a lock-up device having a structure where three or more friction surfaces are provided by attaching the clutch member to a piston.例文帳に追加

クラッチ部材をピストンに装着することによって3面以上の摩擦面を有する構造としたロックアップ装置において、クラッチ部材の配置の自由度を高める。 - 特許庁

To provide a wet friction clutch plate enabling both clutch plates being in pressure contact state between them to be positively separated when the pressure contact force is released, to thereby effectively remove the dragging torque caused by lubricant.例文帳に追加

圧接力を解除した時に圧接状態にある両クラッチ板を積極的に離間させて、潤滑剤による引きずりトルクを効果的に除去する湿式摩擦クラッチ板を提供する。 - 特許庁

The operation of the pilot clutch pack delays the motion of one member of the ball lamp operation device and then the member compresses the secondary main friction clutch pack arranged between an input member 84 and an output member 100.例文帳に追加

パイロット・クラッチパックの作動は、ボール・ランプ作動装置の一部材の動きを遅らせ、次いでその部材が入力部材84と出力部材100との間に配置された二次すなわち主摩擦クラッチパックを圧縮する。 - 特許庁

An electromagnetic clutch actuator 18 for the ball ramp mechanism puts the friction clutch in an unengaging state by actuating the ball ramp mechanism at actuating time.例文帳に追加

ボール・ランプ機構118用の電磁クラッチアクチュエータ18は、作動されたとき、ボール・ランプ機構118を作動して摩擦クラッチを非係合状態にする。 - 特許庁

A second cam member 38 makes both clutch plates 32a, 32b engage with each other by friction-engagement of both the clutch plates 34a, 34b to transmit torque of the outer case 30a to the inner shaft 30b.例文帳に追加

両クラッチプレート34a,34bを摩擦係合により第2カム部材38は両クラッチプレート32a,32bを係合し、アウタケース30aのトルクをインナシャフト30bに伝達する。 - 特許庁

To provide a separator plate of a wet type multi-plate clutch that does not make the structure of the wet type multi-plate clutch complicated, improves a friction coefficient, and has a large torque capacity.例文帳に追加

湿式多板クラッチの構造を複雑化せずに、摩擦係数を向上させ、トルク容量が大きい湿式多板クラッチのセパレータプレートを提供すること。 - 特許庁

After the plurality of gears are selectively engaged with one another, the shift control device operates the clutch actuator to reset the friction clutch from the intermediate condition into the connected condition.例文帳に追加

変速制御装置は、複数のギアが選択的に係合した後にクラッチアクチュエータを作動させて、中間状態に設定されている摩擦クラッチを、接続状態に復帰させる。 - 特許庁

To provide a device and a method for controlling an automatic transmission control system capable of inhibiting deterioration of the durability of a transmission by preventing the simultaneous engagement of an engagement clutch and a friction clutch.例文帳に追加

噛合クラッチと摩擦クラッチの同時係合を防止して変速機の耐久性低下を抑制することが可能な自動変速機制御システムの制御装置および制御方法を提供することにある。 - 特許庁

To prevent the occurrence of idle rotation of a rear wheel occurring due to sticking of a clutch plate and a friction plate of a centrifugal clutch in a saddle ride type vehicle.例文帳に追加

鞍乗型車両において、遠心式クラッチのクラッチ板とフリクションプレートとの張り付きに起因して発生する後輪の連れ回りの発生を防止する。 - 特許庁

To provide a driving force distribution control device of a four-wheel drive vehicle for preventing abnormal noise occurring when a friction clutch is released at the relative rotational contact portion of the clutch from a pressed state by torsional torque in advance.例文帳に追加

摩擦クラッチの相対回転接触部分でねじれトルクにより圧着した状態から解放されるときに発生する異音を未然に防止することができる4輪駆動車の駆動力配分制御装置を提供すること。 - 特許庁

A control means 9 controlling the solenoid directional control valves 724 and 682 is provided with the controller 90 controlling the solenoid directional control valves 724 and 682, a friction clutch driving circuit, and a lockup clutch driving circuit 94.例文帳に追加

電磁切換弁742、682を制御する制御手段9は、電磁切換弁682、742を制御するコントローラ90と、摩擦クラッチ駆動回路と、ロックアップクラッチ駆動回路94を備えている。 - 特許庁

A gear type transmission has a gear type speed-change mechanism 5 with an engagement clutch 3 provided on it and a second friction clutch 4 provided between shafts of the speed-change mechanism and to enable torque transmission during speed-changing.例文帳に追加

歯車式変速機は、噛み合いクラッチ3が設けられた歯車式変速機構5と、前記変速機構の軸間に設けられ、変速中にトルク伝達を可能にする第2の摩擦クラッチ4とを有している。 - 特許庁

The clutch cover assembly 8 is arranged between an engine and a transmission, and energizes a friction connection part 6 of a clutch disc assembly 4 to a flywheel 1 connected to the engine.例文帳に追加

クラッチカバー組立体8は、エンジンとトランスミッションとの間に配置され、エンジンに連結されたフライホイール1対してクラッチディスク組立体4の摩擦連結部6を付勢するためのものである。 - 特許庁

Since the armature is attracted strongly to the electromagnet 33, it becomes possible to reduce the number of clutch plates that are friction engaged with the armature, downsize the clutch plates, and make the device for transmitting a driving force smaller.例文帳に追加

アーマチャが電磁石33に強く吸引されることで、アーマチャにより摩擦係合されるクラッチプレートの枚数を減らしたり、小さくしたりでき駆動力伝達装置自体を小型化できる。 - 特許庁

To provide a clutch device superior in durability, for preventing the occurrence of sliding in a friction surface, by sufficiently cooling facing members fixed to a clutch disc by air.例文帳に追加

クラッチディスクに固定されたフェーシング部材を十分に空冷することができ、摩擦面における滑り発生が防止できる耐久性の優れたクラッチ装置を提供する。 - 特許庁

The clutch 19, for example is constituted as a friction clutch with a cone part 39 and cutout part 40, and locked by a locking means 41.例文帳に追加

クラッチ装置19は、例えば、円錐部39および切り抜き部40を有する摩擦クラッチとして構成され、ロッキング手段41によって固定されている。 - 特許庁

The operation auxiliary device is provided in a middle of wire clutches 43a, 43b and is provided with an assist mechanism 52 energizing the clutch wire 43a, 43b in a direction disengaging a friction clutch.例文帳に追加

操作補助装置は、クラッチワイヤ43a,43bの途中に設けられ、摩擦クラッチを遮断する方向にクラッチワイヤ43a,43bを付勢するアシスト機構52を備えている。 - 特許庁

To provide a power transmission device provided with a wet type friction clutch capable of securing response in clutch disconnection while maintaining a capacity of a hydraulic pump minimum of necessary amount.例文帳に追加

クラッチ断時の応答性を確保しつつ、油圧ポンプの容量を必要最小限にすることができる湿式摩擦クラッチを備えた動力伝達装置を提供することにある。 - 特許庁

To provide a control device of a lock-up clutch for a vehicle that inhibits reduction of durability of a friction material of the lock-up clutch and improves fuel consumption by enlarging a slip control region.例文帳に追加

ロックアップクラッチの摩擦材の耐久性低下を抑制すると共に、スリップ制御領域を拡大して燃費を向上させることができる車両用ロックアップクラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

The friction clutch device 100 holds a clutch plate 103 by engaged-fitting to the inner peripheral surface 101a of an outer case 101 rotationally driven by engine driving.例文帳に追加

摩擦クラッチ装置100は、エンジンの駆動により回転駆動するアウターケース101の内周面101aにクラッチプレート103を噛合い嵌合により保持している。 - 特許庁

A first clutch disk assembly 5 includes a first annular friction part 57, a first clutch plate 53, a first retaining plate 54, a first hub 51, and a first spring 55.例文帳に追加

第1クラッチディスク組立体5は、環状の第1摩擦部57と、第1クラッチプレート53と、第1リティーニングプレート54と、第1ハブ51と、第1スプリング55と、を備えている。 - 特許庁

To provide a control device of a starting clutch capable of reducing any judder when the judder is produced due to degradation of a friction coefficient of the starting clutch caused by the degradation of lubricating oil.例文帳に追加

潤滑油の劣化による発進クラッチの摩擦係数の悪化によってジャダが生じたとき、そのジャダを低減させるようにした発進クラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a clutch mechanism in which noise due to backlash is suppressed, and also the occurrence of quenching crack on a clutch friction plate is suppressed.例文帳に追加

バックラッシュによる騒音を抑制することができるとともに、クラッチ摩擦板に焼き割れが発生するのを抑制することができるクラッチ機構を提供する。 - 特許庁

To provide a clutch device in which oil from a deep hole portion is easily discharged, and lubricity and cooling capacity of a friction disc and a clutch disc around the deep hole portion is enhanced.例文帳に追加

深穴部からオイルが排出され易く、深穴部周辺の摩擦ディスクとクラッチディスクの潤滑性、冷却性が向上するクラッチ装置。 - 特許庁

To provide a start control device for a vehicle capable of making wear amount of respective clutch friction plates equal to each other, in the vehicle mounted with a twin-clutch transmission.例文帳に追加

ツインクラッチ変速機を搭載した車両において、各クラッチ摩擦板の磨耗量を均等にできる車両の発進制御装置を提供する。 - 特許庁

A friction clutch is not required to be applied to a clutch 54 interposed between the motor 60 and the motor side connecting part 44, so that an adjustment accuracy of the amount of the energy absorbed by the torsional displacement of the torsion shaft 24 can be enhanced.例文帳に追加

しかも、モータ60とモータ側連結部44との間に介在するクラッチ54に摩擦クラッチを適用しなくてもよいので、トーションシャフト24の捩じり変形で吸収するエネルギーの量の調節精度を高くできる。 - 特許庁

The one-way clutch 5 is formed around the other end of an eccentric shaft 7 having one end that is rotatably fixed, while the periphery of the clutch 5 has a friction ring 6 to restrain the roller 2.例文帳に追加

前記一方向クラッチ5は、一端を回転可能に固定されたエキセントリックシャフト7の他端に、エキセントリックシャフト7を中心にして形成し、外周にはローラ2を拘束できるよう、フリクションリング6を備える。 - 特許庁

The friction clutch includes a cylindrical retainer 14 which is disposed at an outer circumference of an input shaft 12 in a clutch housing 11 and supports a release bearing 13 at the outer circumference movably in an axial direction.例文帳に追加

摩擦クラッチは、クラッチハウジング11内にてインプットシャフト12の外周に配置されてレリーズベアリング13を外周にて軸方向に移動可能に支持する筒状のリテーナ14を備えている。 - 特許庁

To provide a motor with a slowdown mechanism in which the "shake" of a one-way clutch is suppressed by performing the concavo-convex engagement of a friction member and the one-way clutch in the axial direction.例文帳に追加

摩擦材とワンウェイクラッチとを軸方向から凹凸係合させることにより、ワンウェイクラッチの「振れ」を抑制するようにした減速機構付モータの提供。 - 特許庁

The cushioning plate 17 is provided with a cushioning piece 16 attached on an inside of a pair of the friction facings 15 along the axial direction and deformable along the axial direction, and is fixed on a clutch plate 7 of the clutch disk assembly 1.例文帳に追加

クッショニングプレート17は、1対の摩擦フェーシング15の軸方向内側に装着され軸方向に弾性変形可能なクッショニング片16を有し、クラッチディスク組立体1のクラッチプレート7に固定される。 - 特許庁

例文

The controller regulates the clutch actuating means to engage the wet friction clutch when the temperature of lubricating oil of the transmission which is in neutral, is lower than the designated value, or the cooling water temperature is lower than the designated value.例文帳に追加

コントローラは、変速機がニュートラル状態で潤滑油の温度が所定値以下の場合またはエンジンの冷却水の温度が所定値以下の場合には、湿式摩擦クラッチを接するようにクラッチ作動手段を制御する。 - 特許庁

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