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FRICTION CLUTCHの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1037



例文

To provide a driving force distributing device for largely reducing drag torque, maintaining a stable excellent friction characteristic and durability over a long period with a simple constitution without applying expensive surface treatment, and preventing a variation in a clutch transmission torque characteristic.例文帳に追加

引きずりトルクを大幅に低減し、更には高価な表面処理を施さなくても、安価な構成で、長期間にわたり安定した良好な摩擦特性と耐久性とを維持し、クラッチ伝達トルク特性のバラツキを防止する駆動力配分装置を提供する。 - 特許庁

To provide a lubricant composition for an automatic transmission having excellent judder preventive property of friction material in a clutch part of an automatic transmission and high transmission torque capacity and capable of simultaneously keeping the judder preventive property and the high transmission torque capacity for a long period of time.例文帳に追加

自動変速機のクラッチ部の摩擦材のシャダー防止性能に優れかつ伝達トルク容量が高く、同時にシャダー防止性能および高い伝達トルク容量を長期に渡って維持することができる自動変速機用潤滑油組成物を提供すること。 - 特許庁

The hydraulic actuator comprises a hydraulic pump located in the casing for generating hydraulic pressure for applying a frictional load to the friction clutch assembly and the variable pressure safety assembly fluid- communicated with the hydraulic pump for selectively controlling the hydraulic pressure generated by the pump.例文帳に追加

この油圧アクチュエータは、ケーシング内部に位置しかつ摩擦クラッチアセンブリに摩擦負荷をかけるための油圧を生成するようになされている油圧ポンプ、およびポンプよって生成される油圧を選択的に制御するために油圧ポンプと流体連通する可変式の圧力安全弁アセンブリを含む。 - 特許庁

This brake 31 for gear parking of the transmission device arranges in series a fluid joint 4 positioned on an engine side and a friction clutch 5 positioned on a transmission 2 side, a brake mechanism operating at parking time is arranged on an input shaft 3 of the transmission 2.例文帳に追加

エンジン側に位置する流体継手4と変速機側2に位置する摩擦クラッチ5とを直列に配置した動力伝達装置のギア駐車用ブレーキ31において、上記変速機2の入力軸3上に駐車時に作動するブレーキ機構を配設する。 - 特許庁

例文

A selectively controllable actuator 52 provided with a motor, decelerating gear devices 56 and 58, and a ball/and/ramp actuator, and suited to move the thrust collar 40 axially in response to the rotation of the motor actuates the friction clutch assembly.例文帳に追加

電動機、減速ギヤ装置56、58及びボール−アンド−ランプ・アクチュエータを備え電気モータの回転に応答してスラスト・カラー40を軸線方向に移動させるのに適する選択的に制御可能なアクチュエータ52により摩擦クラッチ・アセンブリを作動する。 - 特許庁


例文

To smoothen the motion of a piston 53 and a seal ring 57 while hardly separating the seal ring 57 from the piston 53 in a concentric slave cylinder 5 for actuating a friction type clutch 3 provided between an input shaft 1 of a driving source and an input shaft 2 of a transmission.例文帳に追加

駆動源の出力軸1と変速機の入力軸2との間に設けられる摩擦式のクラッチ3を作動させるためのコンセントリックスレーブシリンダ5において、ピストン53からシールリング57を離隔させにくくしながら、ピストン53およびシールリング57の動作円滑化を図る。 - 特許庁

To provide a power transmission device with a hydraulic pump which supplies operating oil and lubricating oil to a hydraulic clutch, for reducing the energy consumption of a driving source when driving the hydraulic pump, while avoiding the shortage of the lubricating oil when friction engaging parts are disengaging each other.例文帳に追加

油圧クラッチに作動油と潤滑油を供給する油圧ポンプを備える動力伝達装置において、摩擦係合部が係合解除状態になるときの、潤滑油の不足を解消すると共に、油圧ポンプを駆動する駆動源によるエネルギ消費を低減する。 - 特許庁

The freewheel clutch includes an outer ring 1; an inner ring 2 substantially concentric with the outer ring; and a plurality of friction latch bodies 6 provided in a circular space 5 between the inner ring and the outer ring for locking a relative rotation for one direction between the inner ring and the outer ring, and allowing a relative rotation for an opposite direction.例文帳に追加

外輪1と、この外輪とほぼ同心の内輪2と、内輪と外輪との間の環状空間5に配置されて、内輪と外輪との間の一方向への相対回転をロックし、逆方向への相対回転を許容する複数の摩擦係止体6とを有するフリーホイールクラッチ。 - 特許庁

There are provided a torque coupling 6 provided in the middle of a drive transmission system transmitting the torque of an engine 2 to wheels 12R, 12L, 13R, 13L to change the torque transmission capacity based on the friction engagement force of an electromagnetic clutch 16, and an ECU 21 controlling the operation of the torque coupling 6 based on a running state.例文帳に追加

エンジン2のトルクを各車輪12R,12L,13R,13Lに伝達する駆動伝達系の途中に設けられ、電磁クラッチ16の摩擦係合力に基づいてトルク伝達容量を変更可能なトルクカップリング6と、走行状態に基づいてトルクカップリング6の作動を制御するECU21とを備えた。 - 特許庁

例文

Therefore, the piston 34 displaces forward to come into friction contact with the clutch plate 27 because a hydraulic pressure in the rear side space 2a receiving pressure at the rear surface is higher than that in the oil chamber 2c receiving pressure at the front surface, thus reducing transmission of judder vibration to the input shaft 24 side of a speed-change mechanism.例文帳に追加

そのため、ピストン34は、前面で受圧する油室2cの油圧よりも後面で受圧する後側空間2aの油圧の方が高圧であるので、前方に変位してクラッチ板27に摩擦接触し、ジャダー振動が変速機構の入力軸24側に伝達されることを低減する。 - 特許庁

例文

The friction ring 50 includes a preceding engagement part 52 on which a shifter side engagement part 39 is made to abut in the circumferential direction before the shifter 22 is moved to the axial direction to make a gear side engagement part 38 and the shifter side engagement part 39 of the engagement clutch 32 abut on each other during transmission.例文帳に追加

摩擦リング50は、変速時にシフタ22が軸方向に移動して係合クラッチ32の歯車側係合部38およびシフタ側係合部39が互いに当接する前に、シフタ側係合部39が周方向で当接する先行係合部52を有する。 - 特許庁

A secondary fastening step is carried out by transmitting a low-speed high torque rotating force of a gear reducing machine 105 of a seal shaft driving motor 97 to a running output shaft 87 of the motor 85, i.e., the band driving roller 27 through an electro-magnetic friction clutch 91.例文帳に追加

2次締め工程を、電磁摩擦クラッチ91を介してモータ85の走行用出力軸87、したがってバンド駆動用ローラ27に、シール軸駆動用モータ97の減速機105の低速高トルク回転力を伝達することにより行う。 - 特許庁

To make a friction clutch device excellent in the point of workability mounting in an ordinary vehicle so that correlation between interposing force of a facing and hydraulic cylinder device or the like can be easily and stably obtained, by pressing a pressure plate toward a flywheel so as to generate the interposing force of the facing.例文帳に追加

普通の車両への搭載性の点で優れ、フェーシングの挟み付け力とレリーズシリンダー装置の油圧との間の相関を簡単にかつ安定して求めることができ、かつ、ストローク効率が良い車両用摩擦クラッチ装置を提供する。 - 特許庁

To provide a synchronizing device for an engaging type clutch of a transmission wherein the sliding friction between a tapered peripheral surface of a first rotor and the tapered inside surface of a synchronizer ring rotating together with a second rotor is maintained in an appropriate range.例文帳に追加

第1回転体のテーパ状外周面と第2回転体とともに回転するシンクロナイザリングのテーパ状内周面との間の摺動摩擦が適切な範囲に維持される変速機用噛合型クラッチの同期装置を提供する。 - 特許庁

The core or mating plate 100 for the clutch or brake friction plate has greatly reduced manufacturing cost while keeping the strength equal to that of conventional one, because a material utilizing factor for the steel plates is greatly higher than conventional one, and cost for pressing work is reduced.例文帳に追加

本発明のクラッチ又はブレーキの摩擦板用芯板又はメイティングプレート100によれば、鋼板の材料利用率が従来より大幅に向上しプレス加工費も低減するので、強度面においては従来と遜色がないものでありながら、製造コストを大幅に低減させることができる。 - 特許庁

In the processing in S130, the ECT-ECU sets the direct pressure command value of the C1 clutch as a friction engagement element to be engaged in a forward traveling position at the minimum value, and sets the direct pressure command value of the brake element B2 for carrying out the squat control at the maximum value.例文帳に追加

このS130における処理において、ECT_ECUは、前進走行ポジションにおいて係合される摩擦係合要素であるC1クラッチの直接圧指令値を最小値に、スクォート制御を実行するブレーキ要素B2の直接圧指令値を最大値に設定する。 - 特許庁

A flywheel damper 11 is connected to a crankshaft 2 of an engine, and engages/releases a friction facing 54 of the clutch disc assembly 9, and has a flywheel 21, a coil spring 32 and the frictional resistance generating mechanism 7.例文帳に追加

フライホイールダンパー11は、エンジンのクランクシャフト2に連結され、クラッチディスク組立体9の摩擦フェーシング54が係合・解除されるものであって、フライホイール21と、コイルスプリング32と、摩擦抵抗発生機構7とを備えている。 - 特許庁

Even if the main damper rubber 112 turns to a high- temperature state due to excessive vibration absorption, since the copper material 124a disperses the heat of the main damper rubber 112 to the side of the electromagnetic friction clutch 20 side, overheating of the main damper rubber 112 can be prevented.例文帳に追加

更にメインダンパーゴム112が過度な振動吸収により高温状態となっも、銅材124aがメインダンパーゴム112の熱を電磁摩擦クラッチ20側に分散するので、メインダンパーゴム112の過熱を防止することができる。 - 特許庁

It has the torque transmission means, consisting of a friction clutch 15 provided to one speed change step at least and the dog clutches 11, 20, 25 provided to other speed change steps between the input shaft 4 and the output shaft 27 of the gearing type variable speed gear.例文帳に追加

歯車式変速機の入力軸4と出力軸27の間には、少なくとも一つの変速段に設けられた摩擦クラッチ15と、その他の変速段に設けられた噛合いクラッチ11,20,25とからなるトルク伝達手段を有する。 - 特許庁

To provide a friction clutch controller and a driving force distributor capable of securing a turning performance of a vehicle with an inexpensive structure without an expensive accelerating device, and distributing a torque between front and rear wheels or right and left wheels with excellent response.例文帳に追加

高価な増速装置を備えなくても、廉価な構造で車両の旋回性能を確保することを可能とし、前後輪間又は左右輪間のトルク配分を優れた応答性で行うことを可能とした摩擦クラッチ制御装置と駆動力配分装置を提供する。 - 特許庁

To provide a driving force distributing device capable of largely reducing drag torque, capable of maintaining a stable excellent friction characteristic and durability over a long period without applying expensive surface treatment, and capable of also preventing a variation in a clutch transmission torque characteristic.例文帳に追加

引きずりトルクを大幅に低減することを可能とし、高価な表面処理を施さなくても、長期間にわたって安定した良好な摩擦特性と耐久性とを維持することを可能とし、更にはクラッチ伝達トルク特性のバラツキを防止することを可能とした駆動力配分装置を提供する。 - 特許庁

Transmission ratio of the parallel transmission systems 34 and 35 is set same as the transmission ratio of the static-hydraulic continuously variable transmission 7 at the highest speed position, and a friction type clutch mechanism 38 capable of transmitting and shutting the power is provided in the parallel transmission systems 34 and 35.例文帳に追加

並列伝動系34,35の伝動比を静油圧式無段変速装置7の最高速位置での伝動比と同じに設定し、動力を伝動及び遮断自在な摩擦式のクラッチ機構38を並列伝動系34,35に備える。 - 特許庁

The work vehicle is equipped with the engine 5, a mower 2 arranged between the front and rear wheels 11 and 12, a power takeoff shaft 52 for work arranged under the engine 5 and above a front axle case 75, and a hydraulic friction multi-plate type clutch mechanism 54 installed in the power takeoff shaft 52 for the work.例文帳に追加

エンジン5と、前後車輪11,12間にモーア2を配置し、作業用動力取出軸52をエンジン5の下方で前車軸ケース75の上方に配置し、前記作業用動力取出軸52に油圧摩擦多板式クラッチ機構54を備えてある作業機。 - 特許庁

The automatic clutch controller selects a normal mode when road friction coefficient at a disconnection starting time (time t1) is 0.3 or higher, a slight low-speed mode when the coefficient is lower than 0.3 and not lower than 0.1, or a low-speed mode when the coefficient is lower than 0.1.例文帳に追加

この自動クラッチ制御装置は、分断作動開始時点(時刻t1)にて路面摩擦係数が、0.3以上のときノーマルモードを、0.1以上0.3未満のとき弱低速モードを、0.1未満のとき低速モードを選択する。 - 特許庁

The electromagnetic brake or clutch comprises an exciting coil 11, yoke 12, armature 13, compression spring 14 held in a compression spring retaining hole 16 provided in the yoke 12, driving boss 23 fixed on a shaft 1, and friction disk 18 fixed on the yoke 12.例文帳に追加

励磁コイル11、ヨーク12、アーマチュア13、及びヨーク12に設けられた圧縮スプリング配設孔16に収納されている圧縮スプリング14、軸1に固定されているドライビングボス23、ヨーク12に固定されているフリクションディスク18を備えている。 - 特許庁

In the driving force transmission device provided with an electromagnet 7 for frictionally engaging a friction clutch 5 made of many frictional plates, an outside rotating member 1 is constituted of a cylindrical front housing 2a and a rear housing 2b for covering the front housing 2a.例文帳に追加

多数の摩擦板からなる摩擦クラッチ5を摩擦係合させる電磁石7を備えた駆動力伝達装置において、外側回転部材1は、円筒状のフロントハウジング2aと、前記フロントハウジング2aを覆蓋するリヤハウジング2bとで構成される。 - 特許庁

To provide a ready-mixed power transmission fluid capable of giving friction durability, capable of improving a performance of engagement of a torque converter and a shifting clutch, capable of controlling a shake, a vibration, and a noise to the least possible extent, and capable of improving fuel economy.例文帳に追加

摩擦耐久性を与え、トルクコンバーター及びシフト用のクラッチの係合に対する性能を改善し、震え、振動、騒音を最低限度に抑制し、燃料の経済性を改善する調合された動力伝達用流体の提供。 - 特許庁

The control device connects without torque the individual drive mechanism of the plate cylinder 10 or the plate cylinder 9 by adjoining respective clutch by friction connection between the rubber blanket cylinder 8 and the plate cylinder 10 in each of the printing device 1 or between the sheet guide cylinder 6 and the plate cylinder 9 in each of the coating device 2.例文帳に追加

制御装置が、それぞれの印刷装置1のゴム胴8とプレート胴10との間の、または、それぞれの塗工装置2の枚葉紙ガイド胴6と版胴9との間のそれぞれのクラッチを摩擦接続でつなげ、プレート胴10または版胴9の個別駆動装置をトルクレスに連結する。 - 特許庁

In hydraulic control of the friction engaging element (a clutch, a brake, or the like) of the transmission or the like, the degradation of control accuracy caused by absorbing the fluid to be supplied by the accumulator or conversely supplying a fluid more than necessary from the accumulator, can be prevented by the cut-off-state.例文帳に追加

変速機などの摩擦係合要素(クラッチ、ブレーキなど)の流体圧制御において、供給すべき流体が蓄圧器に吸収されたり、逆に蓄圧器から必要以上の流体が供給されたりすることによる制御精度の悪化を、前記遮断状態とすることにより防止することができる。 - 特許庁

A driving force distribution device for a four-wheel drive vehicle comprises a friction clutch 26 selectively transmitting torque from a main output shaft to a sub output shaft, and a sub transmission switching power from an input shaft into at least two stages of high-speed and low-speed and transmitting that to the main output shaft.例文帳に追加

4輪駆動車用駆動力配分装置は、主出力軸から副出力軸に選択的にトルクを伝達する摩擦クラッチ26と、入力軸からの動力を少なくとも高速と低速の2段に切り替えて前記主出力軸へ伝達する副変速機を備える。 - 特許庁

The synchro device for the automobile driving structural equipment such as the transmission device or the transfer case comprises a pair of ball lamp mechanisms for applying synchronizing force to one of a pair of friction clutch packs which amplify the synchronizing force and synchronize differently rotating elements.例文帳に追加

変速装置及びトランスファ・ケースなどの自動車駆動系構成機器用シンクロ装置は、同期力を増幅しかつ異なって回転する要素の同期をとる1対の摩擦クラッチ・パックの1つに同期力を加える1対のボール・ランプ機構を含む。 - 特許庁

To prevent inconvenience of a machine body such as abruptly acceleration or starting after decelerating or stopping the machine by the stepping operation of an operation pedal during traveling at high speed, to prevent inconvenience such as burning of a friction plate of a main clutch and to improve turning operability.例文帳に追加

高速走行中の操作ペダルの踏み込み操作で機体を減速あるいは走行停止させた後の増速又は走行再開時に機体が急加速あるいは急発進する不都合や主クラッチの摩擦板が焼けるなどの不都合が発生することを防止するとともに、旋回操作性の向上を図れるようにする。 - 特許庁

In addition, the control unit 100 sets a target time necessary for the speed change based on the parameter indicating the condition of the engine or the transmission and corrects the friction clutch command value so that the time necessary for the speed change from the start to the completion is close to the target time necessary for the speed change.例文帳に追加

制御ユニット100は、エンジンもしくは変速機の状態を表すパラメータによって、目標変速所要時間を設定し、変速開始から変速終了までの変速所要時間が上記目標変速所要時間に近づくように、摩擦クラッチ指令値を補正する。 - 特許庁

On the other hand, when the driving source is stopped, the intermediate member 3 is axially displaced to the input side against pressing energizing force of the spring 4, and the friction clutch 7 is operated to restrict the intermediate member 3 in the direction of rotation with respect to the stationary side member 6 without causing backlash.例文帳に追加

一方、駆動源が停止すると、中間部材3がスプリング4の押圧付勢力によって入力側に軸方向変位し、摩擦クラッチ7が作動して、中間部材3が静止側部材6に対して回転方向にバックラッシ無しで拘束される。 - 特許庁

The initial stop position is accurately set only by detecting the actual motor rotating angle of the electric motor 79, and still a shorter time is required for setting the initial stop position while preventing the biting of a ball cam mechanism 72 arranged between the electric motor 79 and the friction multiple disc clutch 52.例文帳に追加

電動モータ79の実モータ回転角を検出するだけで初期停止位置を精度良く設定することができ、しかも電動モータ79および摩擦多板クラッチ52間に配置したボールカム機構72の噛み込みを防止しながら、初期停止位置の設定に要する時間を短縮することができる。 - 特許庁

Under this condition, the retreat side screw face of the piston side screw part 25a and the forward side screw face of the movable body screw part 27a are connected and engaged, and the movable body 27 is in a stretched condition between the friction clutch FC and the connected and engaged part of the compound screw screw face.例文帳に追加

この状態では、ピストン側ネジ部25aの後退側ネジ面と移動体側ネジ部27aの前進側ネジ面が当接係合し、移動体27は摩擦クラッチFCと両ネジ面の当接係合部間で突っ張った状態となる。 - 特許庁

These engagement instructions are interlocked with each other when the friction elements are normal, and if one of the low/high clutches is disengaged due to failure, either of a third gear shift and a fifth gear shift can be immediately established by the combination of the engagement of the normal other clutch with the 3-5 reverse clutches.例文帳に追加

この締結指令は摩擦要素が正常であれば互いにインターロックするが、ロー/ハイクラッチの一方が故障解放していれば、正常な他方のクラッチと3−5リバースクラッチの締結組み合わせにより、第3速または第5速のいずれか一方が即座に確立される。 - 特許庁

The friction force generated between the brush bearing 23 and the housing 12 is made larger than a load that makes the shaft 16 reversely rotate when the motor 10 is not applied with a current so that the one-way clutch 23 idles at the forward rotation of the shaft 16 and is locked at the reverse rotation of the shaft.例文帳に追加

そして、ワンウェイクラッチ23をシャフト16の正転時には空転し、逆転時にはロックするようにして、モータ10の非通電時にシャフト16が逆回転しようとする負荷よりも滑り軸受け23とハウジング12との間に発生する摩擦力を大きく設定する。 - 特許庁

Furthermore, a drive hub (34), which is provided separately from the damper (22) and fitted to the spline section (20) of the input shaft (18), transmits a rotation of the input shaft (18) to a hydraulic pump (8) supplying a hydraulic fluid to the wet-type friction clutch (10) by rotation on an axial line equivalent to the input shaft (18).例文帳に追加

ダンパ(22)と別体に設けられて入力軸(18)のスプライン部(20)に嵌合する駆動ハブ(34)が、入力軸(18)と同一軸線上で回転作動して湿式摩擦クラッチ(10)に作動油を供給する油圧ポンプ(8)に入力軸(18)の回転を伝達する。 - 特許庁

This fly wheel is provided with a wheel body 21 made of cast iron and a heat radiation section 22 which is made of aluminum alloy casting whose coefficient of thermal conductivity is higher than that of the casting iron of the wheel body 21 and is formed in the surface except for the face 25 under going friction with at least the clutch device of the wheel body 21.例文帳に追加

鋳鉄製のホイール体21と、その少なくともクラッチ装置との摩擦面25を除く表面にホイール体21の鋳鉄よりも熱伝導率の高いアルミ合金鋳物から形成される放熱部22と、を備える。 - 特許庁

The rotation driving means 71, 80, 85, 86, 89, etc., operate only braking force on the winding shaft 72 during rotating the winding shaft 72 in the direction of delivery while they transmit power to the winding shaft 72 via a friction clutch 86 during rotating the winding shaft 72 in the direction of winding.例文帳に追加

回転駆動手段71,80,85,86,89‥‥は、巻取軸72が繰出方向に回転する際には、制動力のみを巻取軸72に作用させる一方、巻取軸72を巻取方向に回転させる際には、摩擦クラッチ86を介して巻取軸72に動力を伝達する。 - 特許庁

To solve the problem of wears caused by intervention of frictional contact which is easily worn due to friction, when operating current is introduced through an actuator coil rotating with a drive shaft, since a piston rod actuated by a solenoid mechanism is formed integrally within the rotating drive shaft in this conventional type fluid clutch.例文帳に追加

従来のこの型式の流体クラツチは、ソレノイド機構により作動されるピストンロツドは回転する駆動軸内に一体化されており、駆動軸と共に回転するアクチユエータコイル内に作動電流を導入する際に、摩擦・摩耗し易い摩擦接点を介すため摩耗が課題である。 - 特許庁

A permanent magnet 15 is arranged in a field 14 of the electromagnetic coil 13 so that the magnetic flux of the permanent magnet 15 grants the friction resistance to the clutch after fastened, minimizing a current to be carried in the electromagnetic coil 13.例文帳に追加

電磁コイル13のフィールド14内に永久磁石15を配置することにより、クラッチ締結後における摩擦抵抗の付与を永久磁石15の磁束により行い、電磁コイル13の通電を最小限に抑制するようにした。 - 特許庁

To provide an output shaft mechanism of a reduction gear mechanism capable of preventing cracks of a gear member even if a clutch is configured for intermittently transmitting power between an output shaft and the gear member by using a friction force between the output shaft and the gear member.例文帳に追加

出力軸と歯車部材との間の摩擦力を利用して出力軸と歯車部材との間の動力伝達を断続するクラッチが構成されている場合であっても、歯車部材の割れを防止することが可能な減速歯車機構の出力軸機構を提供する。 - 特許庁

To provide a frictional engagement device that operates to engage or separate a friction plate constituting a clutch of an automatic transmission by movement of a piston, and allows stable inflow or outflow of oil to a balance chamber without being affected by running of a vehicle.例文帳に追加

自動変速機のクラッチを構成する摩擦板がピストンの移動によって係合・離脱するように作動する摩擦係合装置であって、バランス室への油の流出入が車両の走行に影響されることなく安定して行われるようにした摩擦係合装置の提供。 - 特許庁

This effective gear ratio can be increased or decreased, in response to external stimuli such as a vehicle and/or an engine sensor, by modifying the degree of engagement of each set of clutch friction elements, and changing the proportion of torque transferred by each set of elements to its associated gear ratio.例文帳に追加

この有効ギア比は、車両及び/又はエンジンセンサのような外部刺激に反応して、各クラッチ摩擦要素のセットの係合の度合いを変化させ、それによって各要素のセットがその連結しているギア比へ伝達するトルクの割合を変えることによって、増減させることができる。 - 特許庁

The initial setting position is set only when a vehicle stops or under a specified traveling condition of the vehicle so as not to render a feeling of displeasure of a driver due to fluctuation in the steering torque transmitted to a steering wheel even when the friction multiple plate clutch is engaged.例文帳に追加

初期停止位置の設定は、摩擦多板クラッチが係合してもステアリングホイールに伝達される操舵トルクが変動して運転者に不快感を与えないように、車両の停止時か、あるいは車両の特定の走行状態でのみ行われる。 - 特許庁

The armature plate 110 of the electromagnetic clutch has an outer disk plate part 118 and an inner disk plate part 119 combined at a disk combing part 20 and slit 117 to effectively form a magnetic path provided on a center line of a circular shape of the combining part 20 to form the friction surface 110a.例文帳に追加

電磁クラッチのアマチュア板110は外円板部118と内円板部119とが円板接合部20で接合し、接合部20の円形の中心線上において磁路を有効に形成するためのスリット117が穿設されて摩擦面110aを形成している。 - 特許庁

When the paper sheets P passes through the paper carrying passage 60 for double printing, a torsional coiled spring 72 as a clutch element fitted to the shaft part 62a of a carrying roller 62 is rotated according to the carrying roller 62 by the its connecting action with the shaft part 62a by friction.例文帳に追加

両面印刷用用紙搬送路60を用紙Pが通る時には、その搬送ローラ62の軸部62aに設けられたクラッチ要素であるねじりコイルばね72が、摩擦による軸部62aとの連結作用で搬送ローラ62に従って回転する。 - 特許庁

例文

When the slider 80 is descending, a stopper 86 projecting from the lower portion of its end face is inserted into the locking hole 71 of a cylindrical cam 67 which is one component of a friction clutch gear mechanism 65 out of a power transmission mechanism thus locking ascend of a wiper 40.例文帳に追加

スライダ80の下降時にはその端面下部から突設されたストッパ86が、動力伝達機構のうち摩擦クラッチギヤ機構65の一構成部品である円筒カム67の係止穴71に挿入され、ワイパ40の上昇がロックされる。 - 特許庁

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