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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > FRICTION CLUTCHの意味・解説 > FRICTION CLUTCHに関連した英語例文

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FRICTION CLUTCHの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1037



例文

In this method of forming a lockup clutch friction surface by cutting a friction material to form a friction surface, cutting is performed in the oil.例文帳に追加

摩擦材に切削加工を施して摩擦面を形成するロックアップクラッチ摩擦面の形成方法において、切削加工を油中で行うことを特徴とするロックアップクラッチ摩擦面の形成方法を提供する。 - 特許庁

A friction plate 21 which is locked to the pulley hub 3 to form a friction clutch with the movable cam disc 9 and an elastic member 23 which biases the friction plate 21 are incorporated between the movable cam disc 9 and the flange 6.例文帳に追加

可動カムディスク9とフランジ6間に、プーリハブ3に対して回り止めされ、可動カムディスク9との間で摩擦クラッチを形成する摩擦プレート21と、その摩擦プレート21を付勢する弾性部材23を組込む。 - 特許庁

To provide a new compound free from phosphorus, and useful as a lubricating additive to lower a friction coefficient and regulate the friction of e.g. a wet clutch to an optimum level and to provide a friction regulating agent composed of the compound and a lubricating composition containing the agent.例文帳に追加

リンを含有せず、摩擦係数を低下させ、湿式クラッチなどの摩擦を最適に調整する潤滑添加剤などとして有用な新規化合物、それよりなる摩擦調整剤およびそれを含有する潤滑組成物の提供。 - 特許庁

The flywheel 5 has a friction surface 5a to which a friction facing of a clutch disc assembly 21 can be pressed, and is provided with plural through holes 9 formed to dissipate heat generated in the friction surface 5a.例文帳に追加

フライホイール5は、クラッチディスク組立体21の摩擦フェーシングが圧接し得る摩擦面5aを有し、摩擦面5aで発生する熱を放散するための複数の貫通孔9が形成されている。 - 特許庁

例文

The friction clutch assembly is provided with an inside friction plate 36 fixed to the thrust collar 40 by a spline and an outside friction plate 34 non-rotatably connected to the differential case alternately.例文帳に追加

摩擦クラッチ・アセンブリは、スラスト・カラー40にスプラインばめした内部摩擦板36と、デフ・ケースに回転できないように結合した外部摩擦板34とを交互にして備える。 - 特許庁


例文

Namely, the temperatures of friction surfaces 18B and 21B opposed to the friction plate 22 in the pate assembly 16 are effectively and adequately cooled in the clutch plate assembly and thereby temperature elevation on the friction surfaces 18B and 21B can be suppressed.例文帳に追加

即ち、クラッチプレート組立体におけるフリクションプレートに対向する摩擦面18B,21Bの温度を有効かつ適切に冷却するので、摩擦面の温度上昇を抑制できる。 - 特許庁

This clutch controller is provided with a friction clutch having a flywheel 21 rotating together with a crank shaft 10a of an engine and a clutch disc 23 facing the flywheel 21, and an actuator 30 for displacing the clutch disc 23.例文帳に追加

エンジンのクランクシャフト10aと一体的に回転するフライホイール21及びフライホイール21に対向するクラッチディスク23を有する摩擦クラッチと、クラッチディスク23を変位させるアクチュエータ30とを備えている。 - 特許庁

The roller clutch 41 connects an intermediate shaft 32 to a clutch housing 33 to make them relatively unrotatable after the relative rotation speed of the intermediate shaft 32 and the clutch housing 33 is reduced by frictional engagement of the friction clutch 54.例文帳に追加

そして、ローラクラッチ41は、摩擦クラッチ54が摩擦係合してインターミディエイトシャフト32とクラッチハウジング33との相対回転速度が小さくなった後に、ローラクラッチ41によりインターミディエイトシャフト32とクラッチハウジング33とを相対回転不能に連結するようにした。 - 特許庁

At least a forward eight-speed and back one-speed transmission are obtained by combination of simultaneous fastening of three frictional elements out of six friction elements constituted of a first clutch C1, a second clutch C2, a third clutch C3, a fourth clutch C4, a first brake B1, and a second brake B2.例文帳に追加

第1クラッチC1と、第2クラッチC2と、第3クラッチC3と、第4クラッチC4と、第1ブレーキB1と、第2ブレーキB2と、により構成される6つの摩擦要素のうち、三つの同時締結の組み合わせにより、少なくとも前進8速及び後退1速を達成する。 - 特許庁

例文

When the revolution indication command from the transmission ECU 40 and the clutch cut signal by the clutch touch sensor 20 are inputted together, the engine ECU 30 judges that the friction clutch 13 is cut really and allows the enforcement of engine revolution control for the clutch re-connection.例文帳に追加

また、エンジンECU30は、トランスミッションECU40からの回転数指示コマンドと、クラッチタッチセンサ20によるクラッチ切断の信号とを共に入力した時に、摩擦クラッチ13が実際に切断されていると判断し、クラッチ再接続のためのエンジン回転数制御の実施を許可する。 - 特許庁

例文

A clutch cover assembly body 8 has a clutch cover 28 fixed on a clutch disc 82 side of a friction drive plate 23, a pressure plate 51 arranged in the vicinity of a clutch disc 82, and a cone spring 52 for energizing the plate 51.例文帳に追加

クラッチカバー組立体8は、摩擦駆動板23のクラッチディス82ク側に固定されたクラッチカバー28と、クラッチディスク82の近傍に配置されたプレッシャープレート51と、プレート51を付勢するするためのコーンスプリング52とを有する。 - 特許庁

A rotation auxiliary friction clutch 45 and a clutch operation mechanism 50 are provided between a left traveling transmission shaft 15a transmitting driving force from a steering clutch 20 to a left side traveling device and a right traveling transmission shaft 15b transmitting the driving force from the steering clutch 20 to a right side traveling device.例文帳に追加

操向クラッチ20からの駆動力を左側の走行装置に伝達す左走行伝動軸15aと、操向クラッチ20からの駆動力を右側の走行装置に伝達する右走行伝動軸15bとの間に、旋回補助摩擦クラッチ45及びクラッチ操作機構50を設けてある。 - 特許庁

The friction damping device 15 is equipped with a friction plate 16 coming in contact with the plate part 1b of the clutch hub 1, a bulkhead part 17 coming in contact with the friction plate 16, and with a spring member 18 giving spring force to the friction plate 16 by way of the bulkhead plate 17.例文帳に追加

前記摩擦減衰装置15が、クラッチハブ1のプレート部1bに接する摩擦板16と、この摩擦板16に接する隔壁板17と、この隔壁板17を介して摩擦板16にばね力を与えるばね部材18とを備える。 - 特許庁

An impact absorption device uses a carrier plate 14 as a friction surface and includes a friction plate 28 placed between the friction surface and a clutch outer 4A, and an elastic body 29 for pressing the plate 28 to the plate 14 (friction surface).例文帳に追加

衝撃吸収装置は、キャリアプレート14を摩擦面として利用し、その摩擦面とクラッチアウタ4Aとの間に配置される摩擦板28と、この摩擦板28をキャリアプレート14(摩擦面)に押圧する弾性体29とで構成される。 - 特許庁

A gear 3 at a driving side is rotatably inserted into a clutch shaft 2 in a spring clutch 1 as an overload clutch, urging force of first and second coil springs 7 and 8 is operated on the gear 3 at the driving side via a clutch plate 4, and friction force acts on the clutch plate 4 and a flange portion 2f of the clutch shaft 2.例文帳に追加

過負荷クラッチである本スプリングクラッチ1においては、クラッチ軸2に駆動側ギヤ3が回転自在に嵌入しており、駆動側ギヤ3には、クラッチ板4を介して第1,第2コイルバネ7,8の付勢力が作用し、クラッチ板4とクラッチ軸2のフランジ部2fとに摩擦力が作用している。 - 特許庁

Since a friction multiple disk clutch 19 for interrupting power is interposed between the forwarding/reversing switching device 17 and a final transmission, inertia to be synchronized ends with the inertia of the friction multiple disk clutch 19 by disengaging the friction multiple disk clutch 19 when switching the device to forwarding or reversing, and thereby the transmission efficiency is improved compared to conventional power transmission device.例文帳に追加

前後進切換装置17と最終減速機との間に動力断続用の摩擦多板クラッチ19が介装されているので,前進又は後進に切り換える時に,摩擦多板クラッチ19を切ることによって,シンクロすべきイナーシャが摩擦多板クラッチ19までのイナーシャのみで済むようになるため,従来に比べて伝動効率が向上する。 - 特許庁

A friction clutch 19 arranged between one side and the other side of respective torque transmitting members 11 and 23 is fastened by means of operation or stopping operation of an electromagnet 31, and fastening force of the friction clutch 19 is increased by means of a cam mechanism 25 operated by receiving torque laid between the torque transmitting members 11 and 23 when the friction clutch 19 is fastened.例文帳に追加

一側と他側の各トルク伝達部材11,23の間に配置された摩擦クラッチ19を、電磁石31を作動または作動停止することによって締結すると共に、摩擦クラッチ19が締結されると部材11,23の間に掛かるトルクを受けて作動するカム機構25によって摩擦クラッチ19の締結力を増大させる。 - 特許庁

A wet type multiple disc clutch 20 is provided with a pressing friction plate 22 meshing with spline fitting, two both surface friction plates 23, 23 and a friction retaining plate 24 on an outer circumference side of a clutch hub 21, and is provided with a three disc plates 25, ... meshing with spline fitting on an inner circumference side of a clutch drum 30.例文帳に追加

湿式多板クラッチ20は、クラッチハブ21の外周側に、スプライン嵌合によって噛合する押圧摩擦プレート22と、2枚の両面摩擦プレート23,23と、摩擦リテーニングプレート24とを備え、クラッチドラム30の内周側に、スプライン嵌合によって噛合する3枚のディスクプレート25…とを備えて構成している。 - 特許庁

The gear shifter comprises one double pinion planetary gear G1, three single pinion planetary gears G2, G3, G4, friction clutch elements C1, C2, C3 which connect selectively these gears, and friction brake elements B1, B2 which fix selectively these clutch elements, wherein an input shaft 11 is connected selectively to a second shaft element J2 through the first friction clutch element C1.例文帳に追加

1つのダブルピニオンプラネタリギヤG1と、3つのシングルピニオンプラネタリギヤG2、G3、G4と、これらを選択的に連結するための摩擦クラッチ要素C1、C2、C3、及びこれらを選択的に固定するための摩擦ブレーキ要素B1、B2から構成され、入力軸11は第1の摩擦クラッチ要素C1を介して第2の軸要素J2とを選払的に連結せしめるようにした。 - 特許庁

A clutch operating mechanism 10 has a second clutch cover 71 installed in the friction connecting member 6 and supported by a transmission side member at the inner peripheral end thereof, and has a lever member 53 supported by the second clutch cover 71 and for connecting the first friction connecting part 21 to the friction connecting member 6 and for releasing the connection thereof.例文帳に追加

クラッチ操作機構10は、摩擦連結部材6に装着され内周端がトランスミッション側の部材に支持された第2クラッチカバー71と、第2クラッチカバー71に支持され第1摩擦連結部21を摩擦連結部材6に連結及び連結解除させるためのレバー部材53とを有している。 - 特許庁

The driving force connecting/disconnecting device 16 comprises a friction clutch 41 disposed between an intermediate shaft 32 and a clutch housing 33, a cam mechanism 45 for pressing the friction clutch 41, dog clutches 55 and 56 for connecting the intermediate shaft 32 and the clutch housing 33 to inhibit relative rotation, and a driving mechanism 60 for driving the cam mechanism 45.例文帳に追加

駆動力断続装置16は、インターミディエイトシャフト32とクラッチハウジング33との間に配置される摩擦クラッチ41と、摩擦クラッチ41を押圧するカム機構45と、インターミディエイトシャフト32とクラッチハウジング33とを相対回転不能に連結するドグクラッチ55,56と、カム機構45を駆動する駆動機構60とを備えた。 - 特許庁

To improve torque transmitting performance, judder resistance and abrasion resistance by forming at a low cost a friction plate with improved the torque transmitting performance, judder resistance and abrasion resistance, by applying low-cost machining on a friction engaging surface of the friction plate constituting a friction clutch of a pilot clutch mechanism.例文帳に追加

パイロットクラッチ機構の摩擦クラッチを構成する摩擦プレートの摩擦係合面に安価な加工を施すことにより、トルク伝達特性、耐ジャダー性、耐摩耗性の向上した摩擦プレートを廉価に形成して、トルク伝達特性、耐ジャダー性、耐摩耗性の向上した駆動力伝達装置を廉価に提供する。 - 特許庁

In the clutch cover assembly, a regulation mechanism 25 regulates movement of a pressure plate 22 in a direction of separating from a friction facing 11 in clutch releasing, and when the friction facing 11 wears, the regulation mechanism 25 detects quantity of wear and shifts a stop position of movement in such a direction that the pressure plate 22 separates from the friction facing 11, to the friction facing 11 side.例文帳に追加

クラッチカバー組立体1では、規制機構25は、クラッチレリーズ時にプレッシャープレート22が摩擦フェーシング11から離れる方向に移動するのを制限するための機構であって、摩擦フェーシング11が磨耗すると磨耗量を検出し、プレッシャープレート22の摩擦フェーシング11から離れる方向への移動停止位置を摩耗量に応じて摩擦フェーシング11側にずらすための機構である。 - 特許庁

In a clutch utilizing friction between an internal combustion engine and a change gear, especially a multiple disc clutch, built in an automobile or a vehicle belonging to a high output category and having driving friction discs and transmitting friction discs, at least the driving friction discs (4, 5, 6) are made of a material containing a high abrasion strength and rotation number strength.例文帳に追加

自動車もしくは高出力のカテゴリに属する車両内へと内蔵されており、駆動摩擦ディスク及び伝動摩擦ディスクを有する、内燃機関と変速機との間の摩擦式のクラッチ、特に多板クラッチにおいて、少なくとも駆動摩擦ディスク(4,5,6)が、高い摩耗強度及び回転数強度を有する材料から成ることによる。 - 特許庁

To lessen dragging torque and to obtain a large torque transmitting capacity by means of a light, compact friction clutch and actuator.例文帳に追加

引きずりトルクを軽減し、軽量でコンパクトな摩擦クラッチとアクチュエータとで大きなトルク伝達容量を得る。 - 特許庁

One of the torque transmitting means is a friction clutch 25, and the other torque transmitting means are claw clutches 16, 19.例文帳に追加

トルク伝達手段の一つが摩擦式クラッチ25であり、その他のトルク伝達手段が噛合い式クラッチ16,19である。 - 特許庁

To provide a one-way clutch capable of reducing the friction torque in idling by reducing the pressing force of a sprag urging member in advance.例文帳に追加

予めスプラグ付勢部材の押し付け力を弱くすることにより空転時の摩擦トルクを小さくすることができる一方向クラッチを提供する。 - 特許庁

To enhance the effect of cooling a friction member with drag torque prevented from occurring in a duplex clutch device having a lubricating system.例文帳に追加

潤滑システムを有する複式クラッチ装置において、ドラッグトルクの発生を抑制しつつ摩擦部材の冷却効果を高める。 - 特許庁

From the moment t4 of switch from regenerative braking (deceleration Cm) to friction braking (deceleration Gf), a second clutch (CL2) is brought into a slip state through a decrease in torque capacity tTc2.例文帳に追加

回生制動(減速度Cm)から摩擦制動(減速度Gf)に切り替わるt4より、第2クラッチ(CL2)をトルク容量tTc2への低下によりスリップ状態となす。 - 特許庁

The standby torque is determined so as to prevent a slip of the clutch caused by a friction torque of an engine.例文帳に追加

スタンバイトルクは、エンジンのフリクショントルクによるクラッチの滑りが生じないように定められる。 - 特許庁

A release device 10 releases the energization to the friction coupling part 54 by giving a load toward the engine in the axial direction to the clutch cover assembly 8.例文帳に追加

レリーズ装置10は、クラッチカバー組立体8に軸方向エンジン側への荷重を与えることで、摩擦連結部54への付勢を解除する。 - 特許庁

To lubricate and cool a friction member sufficiently and to reduce drag torque while suppressing a leak flow rate in a lock-up clutch device.例文帳に追加

ロックアップクラッチ装置でのリーク流量を抑えつつ、摩擦部材の潤滑及び冷却をも十分に行え、かつドラグトルクを低減する。 - 特許庁

In an example embodiment, the clutch piston includes an inner sealing diameter disposed radially inward of the piston friction surface.例文帳に追加

例示する実施形態において、クラッチのピストンは、ピストンの摩擦面の半径方向内側に配置されたシール内径部を有している。 - 特許庁

To stabilize the friction coefficient of a mechanism for adjusting wear in a lever mechanism in a twin clutch.例文帳に追加

ツインクラッチにおけるレバー機構において摩耗調整を行うための機構の摩擦係数を安定させる。 - 特許庁

The clutch assembly includes a hub having a hub friction surface and an inner surface which forms a cavity in association with each other.例文帳に追加

クラッチアセンブリーは、協働してキャビティを形成するハブ摩擦面と内面とを有するハブを含む。 - 特許庁

A release device 10 releases energization to the friction facing 54 by applying a load to the shaft directional engine side to the clutch cover assembly 8.例文帳に追加

レリーズ装置10は、クラッチカバー組立体8に軸方向エンジン側への荷重を与えることで、摩擦フェーシング54への付勢を解除する。 - 特許庁

Torque or a rotation velocity of the lower laminating roll 4 is automatically adjusted by changing the friction force of the electromagnetic powder clutch 9.例文帳に追加

電磁パウダークラッチ9の摩擦力を変更して、下ラミネートロール4のトルク又は回転速度を自動調整する。 - 特許庁

To improve the torque transmission characteristic and durability of the electromagnetic friction clutch in a driving force transmission device.例文帳に追加

駆動力伝達装置における電磁式摩擦クラッチのトルク伝達特性の向上と耐久性の向上を図る。 - 特許庁

To obtain a lubricant oil composition for transmission gears that has excellent increasing effect on both of dynamic and static friction coefficients, particularly of a wet clutch.例文帳に追加

特に湿式クラッチの動摩擦係数および静摩擦係数の向上効果に優れた変速機用潤滑油組成物を提供すること。 - 特許庁

To provide a multi-plate friction clutch having tandem ball ramp operators providing increased transmission torque throughput.例文帳に追加

直列式のボールランプ作動装置を有し伝達トルク量を高めた多板摩擦クラッチを提供する。 - 特許庁

To switch power transmission by friction torque and power transmission by direct coupling only by means of an electromagnetic clutch device.例文帳に追加

電磁クラッチ装置だけで、摩擦トルクによる動力伝達及び直結による動力伝達を切り換える。 - 特許庁

To provide a friction clutch and a driving force transmission device capable of being inexpensively manufactured without degrading workability.例文帳に追加

作業性の低下を招くことなく、安価に製造することが可能な摩擦クラッチ及び駆動力伝達装置を提供する - 特許庁

To accurately evaluate the durability by accurately computing the real temperature of a lockup clutch friction material.例文帳に追加

ロックアップクラッチ摩擦材の実際の温度を正確に算出して、その耐久性の評価を正確に行う。 - 特許庁

The friction clutch can be actuated by means of the piston/cylinder arrangements 80, 82 connected to the housing, and axial bearings 88, 89.例文帳に追加

摩擦クラッチは、ハウジングに連結されたピストン/シリンダ装置(80,82)及びアキシアル軸受(88,98)によって作動可能である。 - 特許庁

To provide a friction plate to prevent biting in initial engagement while reducing dragging torque in idling in a wet type multiple disc clutch.例文帳に追加

湿式多板クラッチにおいて、空転時の引き摺りトルクを低減しながら、係合初期の食い付きを防止するフリクションプレートを得る。 - 特許庁

To prevent increase of slippage time and reduction of transmitting torque by preventing sticking of an armature plate and a rotor friction surface of an electromagnetic clutch.例文帳に追加

電磁クラッチに関し、電磁クラッチのアマチュア板とロータ摩擦面との固着を防止し、滑り時間の増大、伝達トルクの低下を防止する。 - 特許庁

The high speed transmission part 20H becomes the transmission state by operating a friction clutch 26 in the ON state.例文帳に追加

高速伝動部20Hは、摩擦クラッチ26が入り状態に操作されることによって伝動状態になる。 - 特許庁

The pressure plate 77 causes the friction plate 64 and the clutch plate 65 to contact with each other even when the engine 4 is in a stopped state.例文帳に追加

プレッシャプレート77は、エンジン4が停止状態であってもフリクションプレート64とクラッチプレート65とを接触させる。 - 特許庁

Oil grooves 19A and 19B are provided on a clutch plate assembly 16 side having higher heat conductivity than a friction material 26.例文帳に追加

油溝19A,19Bを、熱伝導率が摩擦材26よりも高いクラッチプレート組立体16側に設ける。 - 特許庁

例文

To increase the transmission torque by improving the adsorbability of an armature of the electromagnetic clutch with the friction surface of a rotor.例文帳に追加

電磁クラッチのアマチュアとロータの摩擦面との吸着力を向上させ、もって伝達トルクを増加させること。 - 特許庁

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