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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Fifth gearの意味・解説 > Fifth gearに関連した英語例文

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Fifth gearの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 55



例文

The fifth link 5 is connected to a sun gear of the planetary gear device and the first link is connected to the sun gear of the planetary gear device rotatably.例文帳に追加

第5リンク▲5▼を遊星歯車装置の太陽歯車に、遊星歯車装置の太陽歯車に第1リンクを回転可能に連結する。 - 特許庁

Since multiple gear change to the second target gear position (fifth gear position) is prohibited when gear change determination to the second target gear position (fifth gear position) is done during multiple gear change to the first target gear position (sixth gear position) in gear change to another target gear position (for example, seventh gear position), a gear change shock is effectively inhibited.例文帳に追加

他の変速段(例えば第7変速段)への変速中の第1目標変速段(第6変速段)への多重変速時に第2目標変速段(第5変速段)への変速判断が為された場合、第2目標変速段(第5変速段)への多重変速を禁止するため、変速ショックが効果的に抑制される。 - 特許庁

The fifth torque transmission mechanism can connect the member of the first planetary gear set and the output.例文帳に追加

第5トルク伝達機構は、第1遊星ギアセットの部材と出力とを接続可能である。 - 特許庁

A transmission 1, which comprises a shaft 3, a third synchro-mechanism S3, and a fifth input gear G5.例文帳に追加

変速機1は、シャフト3と、第3シンクロ機構S3と、第5入力ギヤG5と、を備えている。 - 特許庁

例文

With the disengagement of the locking lever 280, the first gear 210 meshes with the third gear 230 and the fourth gear 240 meshes with the fifth gear 250 to transmit the driving force of the first gear 210 to the feed shaft 252.例文帳に追加

係止レバー280の係合が解かれた場合は、第一歯車210および第三歯車230並びに第四歯車240および第五歯車250が噛み合い第一歯車210の駆動力が給送軸252に伝達される。 - 特許庁


例文

A gear 46 of the fourth rod engages with a gear 50 of a fifth rod 48 to which the flap folding plate 56 is attached.例文帳に追加

第4ロッドのギア46とフラップ折りプレート56が取り付けられた第5ロッド48のギア50が噛み合っている。 - 特許庁

When shifting from the fifth-speed gear position to the reverse gear position, the restriction member 60 is pushed by the second inner lever 12 so that part of the restriction member 60 makes contact with a transmission case 81, thereby preventing direct shifting from the fifth-speed gear position to the reverse gear position.例文帳に追加

5速からリバースへシフトしようとすると、第二インナーレバー12が規制部材60を押すが、規制部材60の一部分がトランスミッションケース81と接触することで5速からリバースへの直接のシフトを防止する。 - 特許庁

Further, a first speed-second speed driven gear turnably provided in the output shaft is commonly used for the first speed and the second speed, and a fifth speed-sixth speed driven gear is commonly used for the fifth speed and the sixth speed.例文帳に追加

更に、出力軸に回転自在に設けられた1速−2速従動ギヤを1速と2速で共用し、5速−6速従動ギヤを5速と6速で共用する。 - 特許庁

When the FS is shifted from the N-position to a fifth gear speed position by a shifting operation (N→fifth gear speed), the RA is not driven by the RF, and the GRd is maintained at the N-position.例文帳に追加

シフト操作(N→5速)によりFSがN位置から5速位置に移動する場合、RAがRFにより駆動されず、GRdがN位置に維持される。 - 特許庁

例文

With the engagement of the locking lever 280, the tooth lacking portion 235 of the third gear 230 faces the first gear 210 and the tooth lacking portion 245 of the fourth gear 240 faces the fifth gear 250 to cancel the mesh with each other.例文帳に追加

係止レバー280が係合している場合は、第三歯車230の欠け歯部235が第一歯車210に、第四歯車240の欠け歯部245が第五歯車250にそれぞれ対面することにより各噛み合いが解かれる。 - 特許庁

例文

The gear shift mechanism comprises first - fifth gear rows GP1-GP5 disposed in parallel between input and output shafts; first - third speed synchromesh mechanisms SM12, SM35, and SM34 to select power transmission by either of the gear rows; and a gear shift actuator 30 to selectively operate the synchromesh mechanisms.例文帳に追加

入出力軸間に並列に配設された第1〜第5速ギヤ列GP1-GP5と、これらのいずれかによる動力伝達を選択する第1〜第3シンクロメッシュ機構SM12,SM35,SM34と、これらを選択作動させる変速アクチュエータ30を備える。 - 特許庁

Additionally, a sixth bevel gear 12 rotates around a shaft S2 of the third joint through a fourth bevel gear 10 and a fifth bevel gear 11 and the third joint D tilts relative to the second joint C due to rotation of a third bevel gear 9 in accordance with rotation of the first bevel gear 6 at this time.例文帳に追加

また、このとき、第1の傘歯歯車6の回転に伴って第3の傘歯歯車9も回転することにより、第4の傘歯歯車10及び第5の傘歯歯車11を介して第6の傘歯歯車12が第3関節の軸S2の回りに回転して第3節Dが第2節Cに対し傾動する。 - 特許庁

A fifth torque transmission mechanism 58 connects one member of one planetary gear set with the stationary member selectively or connects one member of one planetary gear set with one member of one or more planetary gear sets.例文帳に追加

第5のトルク伝達機構58は、一つの遊星ギアセット一部材を、静止部材に選択的に接続し、或いは、一つの遊星ギアセットの一部材を、一つ以上の遊星ギアセットの一部材に接続する。 - 特許庁

Meanwhile, when EG travel gear position (second gear to fifth gear) is selected by the shift lever operation, a power transmission system is established between the input shaft Ai and the output shaft Ao of the manual transmission M/T.例文帳に追加

一方、シフトレバー操作によりEG走行変速段(2速〜5速)が選択されると、手動変速機M/Tの入力軸Aiと出力軸Aoとの間で動力伝達系統が確立される。 - 特許庁

The protective gear for naginata has the fifth part, the shin guard, and its Kote design is slightly different from the one for Japanese art of fencing. 例文帳に追加

なぎなた防具ではこれにすね当てが加わり5種になると共に、小手の様式が剣道用とは幾分違ったものになる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

At the time of a monochrome image forming, a fifth motor 35 is rotated in the arrow B direction, then an intermediate gear 34 is rotated in the arrow C direction.例文帳に追加

モノクロ画像形成時に、第5モータ35が矢印B方向に回転し、それに伴い中間ギア34が矢印C方向に回転する。 - 特許庁

A capacious accumulator A5 is connected to an oil passage L19 communicating with a fifth speed clutch C5 (a first gear stage).例文帳に追加

第1の変速段、例えば、5速段用のクラッチC5に連なる油路L19に容量の大きなアキュムレータA5を接続する。 - 特許庁

To provide a transmission having six steps for a forward transmission gear ratio, in which an overall gear ratio can be designed optimally by using three rows of planetary gears, without having to increase the revolution of a pinion when a transmission gear ratio is selected at a high-speed gear ratio as fifth or sixth speed shifts.例文帳に追加

3列のプラネタリギヤを用いて、変速段が5速或いは6速等の高速段のときのピニオン回転数を大きくすることなく全体のギヤ比を最適に設計することが可能な前進6段の変速装置を提供すること。 - 特許庁

A manual transmission for this device includes: an EV driving gear (first gear) for EV driving using only the driving torque of a motor connected to an output shaft of the transmission; and EG driving gears (second gear to fifth gear) for driving using the driving torque of the engine via a clutch.例文帳に追加

この装置の手動変速機は、変速機の出力軸に接続されたモータの駆動トルクのみによってEV走行するためのEV走行変速段(1速)と、クラッチを介したエンジンの駆動トルクによって走行するためのEG走行変速段(2速〜5速)とを備える。 - 特許庁

As a result, a fifth brake B5 actuated at first gear speed, locking a carrier CR4 of the second planetary gear 11 is disposed axially behind the fourth brake B4, and a rear cover 133 is provided with a hydraulic servo 71 for the fifth brake B5 to allow the fifth brake B5 to be a multi-disc brake.例文帳に追加

その結果、第2のプラネタリギヤのキャリヤCR4を締結して第1速時に作動する第5のブレーキB5を、第4のブレーキB4に対して軸方向後方に配置すると共に、リヤカバー13_3 に第5のブレーキ用油圧サーボ71を設けて、該第5のブレーキB5を多板ブレーキとすることが可能となる。 - 特許庁

Each planetary pinion includes a fifth set of gear teeth 50 and a sixth set of gear teeth 52 formed as a single unit with helix angles having mutually oppositely directed helices.例文帳に追加

遊星ピニオン26の各々は、互いに一体的に形成され、それらの歯すじが互いに反対向きのねじれ角を有する第五の組の歯50及び第六の組の歯52を含む。 - 特許庁

The IN connection state is maintained when the shift lever is in the neutral position, or when in the shifting completion position for gears (third through fifth gear) other than specific gears (EV or second gear).例文帳に追加

シフトレバーがニュートラル位置にあるとき、或いは、特定の変速段(EV又は2速)以外の変速段(3〜5速)のシフト完了位置にあるとき、IN接続状態に維持される。 - 特許庁

The pinion gear 14 is connected to a right front wheel FW2 through a third steering shaft 15, a forth steering shaft 16, a fifth steering shaft 23, a pinion gear 24 and a rack bar 34.例文帳に追加

ピニオンギヤ14は、第3〜第5ステアリングシャフト15,16,23、ピニオンギヤ24およびラックバー34を介して右前輪FW2に接続されている。 - 特許庁

First and fifth shift gear trains 40, 41 are selectively installed between the first input shaft 13 and output shafts 15, 16, and third and seventh shift gear trains 44, 45 are selectively installed between the second input shaft 13 and the output shafts 15, 16.例文帳に追加

第1入力軸13と出力軸15,16の間に1速,5速ギヤ列40,41を選択可能に設け、第2入力軸13と出力軸15,16の間に3速,7速ギヤ列44,45を選択可能に設ける。 - 特許庁

An electronic control device 20 prohibits the change-over to the fifth gear stage by a gear transmission 12 when an engine 10 is cold started, and enhance a rotational speed of the engine 10, so as to accelerate the warm-up.例文帳に追加

電子制御装置20は、エンジン10が冷間始動されたときには、歯車変速機12における5速の変速段への切り替えを禁止して、エンジン10の回転速度を高めることで暖機を促進する制御を実行する。 - 特許庁

A fifth element of a compound planetary gear for gear change is connectable to the second element of the speed reduction output device via a third clutch, connectable to the third element via a fourth clutch and fixable via a first brake.例文帳に追加

変速用複式プラネタリギヤの第5要素は、第3クラッチを介して減速出力装置の第2要素に連結可能で、第4クラッチを介して第3要素に連結可能で、第1ブレーキを介して固定可能である。 - 特許庁

A pinion and a gear are provided on a fourth wheel and pinion 8 fitted with the secondhand disposed so that the torque of the power spring is transmitted to a speed governor, and the gear is meshed with a fifth first intermediate wheel and pinion 9.例文帳に追加

ゼンマイのトルクを調速装置に伝達されるように配置されている秒針が付く四番車8にカナと歯車とを設け、歯車を五番第1中間車9と噛合させる。 - 特許庁

A driven gear G23Rb being shared and meshing with the second speed, third speed and reverse driving gears G2a, G3a, GRa, and a driven gear G45b being shared and meshing with the fourth speed and fifth speed driving gears G4a, G5a are fixed to the output shaft 1.例文帳に追加

出力軸1には、2速、3速、後進駆動ギヤG2a,G3a,GRaと共用して噛合する従動ギヤG23Rbと、4速、5速駆動ギヤG4a,G5aと共用して噛合する従動ギヤG45bが固定されている。 - 特許庁

A small diameter part 61 of a countershaft whose diameter is smaller than those of other parts, is formed between sixth speed driven gear 36 and fifth speed driven gear 37 of a second countershaft 3.例文帳に追加

第二カウンター軸3の6速用被駆動ギア36と5速用被駆動ギア37の間には、他の部分より小径となったカウンター軸小径部61を形成している。 - 特許庁

The synchronizer operated corresponding to the transmission operation to a fifth gear speed stage and a reverse stage consists of a counter gear 11, a sleeve 17, a hub 12, and a key spring 14.例文帳に追加

5速段および後進段への変速操作に対応して動作する同期装置は、カウンタギア11、スリーブ17、ハブ12、レバー13、およびキースプリング14を有して構成されている。 - 特許庁

The automatic transmission is equipped with a reduction gear to reduce the rotating speed of an input shaft and a complex type planetary gear for shifting having the first, second, third, fourth, and fifth elements mating with five elements laid at a spacing corresponding to the gear ratios in the speed diagram.例文帳に追加

入力軸の回転を減速する歯車減速装置と、速度線図においてギヤ比に対応した間隔で順次並べられた5個の要素に並び順にそれぞれ対応する第1、第2、第3、第4及び第5要素を有する変速用複式プラネタリギヤとを設ける。 - 特許庁

This transmission has a gear (EV) for EV travel where a power transmission system is not established between the input shaft and the output shaft (different from neutral) and a plurality of gears (first gear-fifth gear) for HV travel where the power transmission system is established between the input shaft and the output shaft.例文帳に追加

この変速機は、動力伝達系統が入力軸−出力軸間で確立されない(ニュートラルとは異なる)EV走行用の変速段(EV)と、動力伝達系統が入力軸−出力軸間で確立されるHV走行用の複数の変速段(1速〜5速)とを有する。 - 特許庁

Three elements of a third planetary gear 7 are defined as first, second and third elements in the order in a velocity diagram, three elements of a fourth planetary gear 8 are defined as fourth, fifth and sixth elements in the order in the velocity diagram, and the third element Cm is connected to the sixth element Sr.例文帳に追加

第3プラネタリギヤ7の3個の要素を速度線図における並び順に第1、第2、第3要素とし、第4プラネタリギヤ8の3個の要素を速度線図における並び順に第4、第5、第6要素として、第3要素Cmと第6要素Srとを連結する。 - 特許庁

Four elements of the double planetary gear 5 for speed change are defined as second, third and fourth elements in the order in a velocity diagram, three elements of the planetary gear 4 for deceleration are defined as fifth, sixth and seventh elements in the order in the velocity diagram, and the first element Sm1 is connected to the sixth element Cf.例文帳に追加

変速用複式プラネタリギヤ5の4個の要素を速度線図における並び順に第1、第2、第3、第4要素とし、減速用プラネタリギヤ4の3個の要素を速度線図における並び順に第5、第6、第7要素として、第1要素Smlと第6要素Cfとを連結する。 - 特許庁

These engagement instructions are interlocked with each other when the friction elements are normal, and if one of the low/high clutches is disengaged due to failure, either of a third gear shift and a fifth gear shift can be immediately established by the combination of the engagement of the normal other clutch with the 3-5 reverse clutches.例文帳に追加

この締結指令は摩擦要素が正常であれば互いにインターロックするが、ロー/ハイクラッチの一方が故障解放していれば、正常な他方のクラッチと3−5リバースクラッチの締結組み合わせにより、第3速または第5速のいずれか一方が即座に確立される。 - 特許庁

The transmission includes a transmission speed (EV) for EV traveling in which power transmission system is not established between Ai and Ao (different from neutral), and a plurality of transmsission speeds (second gear to fifth gear).例文帳に追加

この変速機は、動力伝達系統がAi−Ao間で確立されない(ニュートラルとは異なる)EV走行用の変速段(EV)と、動力伝達系統がAi−Ao間で確立されるHV走行用の複数の変速段(2速〜5速)とを有する。 - 特許庁

Three elements of a second planetary gear 6 are defined as first, second and third elements in the order in a velocity diagram, three elements of a third planetary gear 7 are defined as fourth, fifth and sixth elements in the order in the velocity diagram, and the third element Sm is connected to the sixth element Sr.例文帳に追加

第2プラネタリギヤ6の3個の要素を速度線図における並び順に第1、第2、第3要素とし、第3プラネタリギヤ7の3個の要素を速度線図における並び順に第4、第5、第6要素として、第3要素Smと第6要素Srとを連結する。 - 特許庁

Three elements of a second planetary gear 6 are defined as first, second and third elements in the order in a velocity diagram, three elements of a third planetary gear 7 are defined as fourth, fifth and sixth elements in the order in the velocity diagram, and the third and sixth elements Sm, Rr are connected to each other.例文帳に追加

第2プラネタリギヤ6の3個の要素を速度線図における並び順に第1、第2、第3要素とし、第3プラネタリギヤ7の3個の要素を速度線図における並び順に第4、第5、第6要素として、第3と第6の要素Sm,Rrを連結する。 - 特許庁

The automatic transmission includes four planetary gear mechanisms 4-7, five first-fifth connectors Ra-Cc, Ca-Rb, Sb-Cd, Cb-Rc, Sc-Sd, and five engaging mechanisms C1, C2, B1-B3.例文帳に追加

自動変速機は、4つのプラネタリギヤ機構4〜7と、第1〜第5の5つの連結体Ra−Cc,Ca−Rb,Sb−Cd,Cb−Rc,Sc−Sdと、5つの係合機構C1,C2,B1〜B3とを備える。 - 特許庁

The automatic transmission comprises four planetary gear mechanisms 4 to 7, five first to fifth connections Ra-Rd, Rb-Cd, Sc-Sd, Cb-Rc, Sa-Sb, and five engagement mechanisms C1, C2, B1 to B3.例文帳に追加

自動変速機は、4つのプラネタリギヤ機構4〜7と、第1〜第5の5つの連結体Ra−Rd、Rb−Cd、Sc−Sd、Cb−Rc、Sa−Sbと、5つの係合機構C1,C2,B1〜B3とを備える。 - 特許庁

The transmission mechanism C1 is put in the transmission state to establish each speed change stage of a low speed gear range within a low speed stage region from the first speed stage to the fifth speed stage, and put in an open state in a high speed stage region from the sixth speed stage to the eighth speed stage.例文帳に追加

そして、伝達機構C1は、1速段から5速段に亘る低速段域では低速段域の各変速段を確立すべく伝達状態とされ、6速段から8速段に亘る高速段域では開放状態とされる。 - 特許庁

To improve a shift operation feeling to a fifth speed stage when running at high speed in a synchronizing device equipped with a lever member and having a function for preventing rattle of a backward stage gear.例文帳に追加

レバー部材を備え後進段ギヤ鳴り防止機能を有する同期装置において、高速走行における5速等への変速操作感を向上する。 - 特許庁

The position in the radial direction of the idling gear GRd is adjusted via a reverse fork secured to a fifth-reverse fork shaft and an idling shaft shifting mechanism.例文帳に追加

アイドルギヤGRdの径方向の位置の調整は、5速−リバース用フォークシャフトに固定されたリバースフォークとアイドル軸移動機構とを介して行われる。 - 特許庁

The upshift synchronizer 11 synchronizes the rotation of the input shaft 6 with that of one of the third speed to fifth speed idle gears 3b to 5b, or synchronizes the rotation of the output shaft 7 with that of the second speed idle gear 2b.例文帳に追加

アップシフト用同期装置11は、入力シャフト6と三速〜五速遊転ギヤ3b〜5bのいずれか一との回転を同期させ、又は出力シャフト7と二速遊転ギヤ2bとの回転を同期させる。 - 特許庁

Herein, a brake B is arranged for fixing first-fourth clutches C1-C3, CR disengageably connected to one another, a fifth clutch C5 and a sun gear S to actualize the shift range of seven forward travel speeds and one reverse travel speed.例文帳に追加

そして、係脱自在に連結する第1〜第4クラッチC1〜C3,CR、第5クラッチC5およびサンギヤSを固定するブレーキBを配設して、前進7速、後進1速の変速レンジを実現する。 - 特許庁

First, the engine in a sufficiently cooled state is started, shifted from the second to the fifth gear for testing, and an allowable work load is provided by the change of a fan rotational speed with time.例文帳に追加

まず、エンジンが十分冷却された状態からエンジンを始動し、2速から5速へと変速を行う試験を行い、ファン回転数の経時変化から許容限度仕事量45を求める。 - 特許庁

To provide an output reduction gear type transmission for a vehicle capable of changing a speed in six stages without changing a center distance in fifth stage and enlarging a case.例文帳に追加

アウトプット・リダクションギヤ・タイプの車両用歯車変速装置において、5速段のときの軸間距離を変更せずに、また、ケースを大型化させずに、6速化することができる車両用変速装置を提供することを課題とする。 - 特許庁

The GRd is adjusted in the axial direction of the GRd via a reverse fork RF secured to fifth gear speed-reverse fork shaft FS and a reverse arm RA for driving the GRd in the axial direction.例文帳に追加

GRdの軸方向の調整は、5速−リバース用フォークシャフトFSに固定されたリバースフォークRFと、GRdを軸方向に駆動するリバースアームRAとを介して行われる。 - 特許庁

During accelerator OFF running with the throttle valve opening θTH=0, the gear shift stage is established if the fifth is aimed at and an automatic clutch is engaged to allow obtaining the engine brake (S5), but for the second to fourth gear shift stage, the automatic clutch is disengaged and the gear shift stages of the transmission are put in standby condition (S7, S9, S11).例文帳に追加

スロットル弁開度θ_TH=0のアクセルOFF走行時には、第5変速段(5th)については変速段を成立させるとともに自動クラッチを接続してエンジンブレーキが得られるようにする(S5)が、第2変速段(2nd)〜第4変速段(4th)では自動クラッチを遮断するとともに変速機の各変速段をスタンバイ状態にする(S7、S9、S11)。 - 特許庁

例文

A fifth element of a speed changing duplex planetary gear is coupled selectively to the second element of the reduced speed output device via a fourth clutch and besides is coupled to selectively to the third element via a third clutch and besides is selectively fixed via a first brake.例文帳に追加

変速用複式プラネタリギヤの第5要素は、第4クラッチを介して減速出力装置の第2要素に選択的に連結され、第3クラッチを介して第3要素に選択的に連結されるとともに、第1ブレーキを介して選択的に固定される。 - 特許庁

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