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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > customer callの意味・解説 > customer callに関連した英語例文

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customer callの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 311



例文

To provide a call center system and communication request processing method in which the waiting time of a customer can be canceled, the operational burden of the customer can be reduced and a system can be inexpensively constructed.例文帳に追加

顧客の待ち時間を解消でき、顧客の操作負担を軽減せしめ、安価にシステム構築することができるコールセンタシステムおよび通信要求処理方法を提供する。 - 特許庁

Information on door-to-door customer call status for each customer is input from a mobile terminal 310 such as a cellular phone which a sales person in charge possesses.例文帳に追加

それぞれの顧客への戸別訪問状況に関する情報は、営業担当者が所持する携帯電話などの携帯端末310から入力する。 - 特許庁

Name information and acceptance number are displayed on a calling display device at the time of calling a customer based on data acquired by reading a personal identification card so that it is possible to call the customer.例文帳に追加

個人認識カードを読み込むことにより得たデータに基づき、呼出時に氏名情報と、受付番号を呼出表示装置に表示して客を呼出すことができる。 - 特許庁

To provide an appointment inquiry system capable of knowing a customer's characteristics in advance before receiving a phone call for an appointment and an inquiry from the customer.例文帳に追加

顧客から予約や問合せに関する電話を受ける前に、その顧客の特徴を店舗側が事前に知ることができる予約問合せシステムを提供する。 - 特許庁

例文

A follow-call device 2 has a customer information DB (database) 23 storing contact address information of a customer and delivery destination information in a corresponding manner, and prepares a delivery object based on delivery destination information.例文帳に追加

フォローコール装置2は、顧客の連絡先情報と配達先情報とを対応付けて記憶する顧客情報DB(データベース)23を有し、配達先情報に基づいて配達物を作成する。 - 特許庁


例文

To provide a Web utilizing CTI system suitable for establishing a call center or a help desk by utilizing the Web as customer office counter work for sale of commodities or customer consultant.例文帳に追加

Webを利用して商品販売や顧客相談などの顧客対応窓口業務を行うためのコールセンターやヘルプデスクなどの構築に一層好適なWeb利用CTIシステムを提供する。 - 特許庁

Thereafter, the customer is identified as a member by a call addressed to a cellphone number, or mail receipt addressed to a portable mail address of the portable terminal 210 of the customer from the information confirmation terminal 230.例文帳に追加

その後、情報確認端末230からの該顧客の携帯端末210の携帯メールアドレス宛のメール着信、携帯電話番号宛の電話着呼により、顧客は会員認証する。 - 特許庁

In a store such as a restaurant, when a plurality of assistants receive a customer, the customer uses an input terminal (self-order terminal) 17 to place an order and to call an assistant.例文帳に追加

飲食店等の店舗において、複数の店員がお客に応対する際に、お客は入力端末(セルフオーダ端末)17を使用して注文すると共に店員の呼出しを行う。 - 特許庁

To enable an operator to transmit later from a call center side to a customer whom the operator has given a service once by any information transmitting medium, and to enable the same operator to easily give the service to the customer.例文帳に追加

一旦オペレータが何らかの情報伝達媒体によって対応している顧客に対して、後刻に改めてコール・センタ側から発信し、同じオペレータが対応し易くする。 - 特許庁

例文

To provide a user with various information on a customer service member's initiative by coordinating browsing of a Web page by a client device and a call with the customer service member.例文帳に追加

クライアント装置によるWebページの閲覧と、接客員との通話とを連携させ、接客員が主体となってユーザに様々な情報を提供する。 - 特許庁

例文

In this case, when there is a communicating history with the customer in the past, history information, or the like on the customer is displayed on a processor 104a, the receiver refers to the history information, or the like for coping with each customer by telephone, and updates the history information, or the like, based on the contents of the call.例文帳に追加

その際、その顧客と過去に通話履歴がある場合には、上記処理装置104aに顧客の履歴情報などが表示され、対応者は該履歴情報等を参照しながら各顧客に対して電話で対応し、電話対応の内容に基づき、上記履歴情報などを更新する。 - 特許庁

An incoming call to a call center by way of a PBX 5 from a telephone 2 excepting a representative telephone is compared with customer information DB at the incoming time.例文帳に追加

代表電話以外の電話2から発信されPBX5を経由してコールセンタに着信した電話は、着信時に顧客情報DBと比較する。 - 特許庁

When a call connection is repeated (from the same customer), the repeated call connection is preferentially added to the waiting queue 104, based on the issued information for preferential connection.例文帳に追加

再度(同じ顧客から)呼接続がなされた場合に、発行された前記優先接続のための情報に基づいて優先的に、再度なされた呼接続を前記待ち行列104に加える。 - 特許庁

To provide a call receiving method and apparatus which can make compatible the shortening of the waiting time of a customer and the high operator availability for the varying traffic at a call center.例文帳に追加

コールセンタにおいて、変動するトラヒックに対し、顧客の待ち合わせ時間の短縮と高いオペレータ稼働率を両立させるコール受付方法及び装置を提供する。 - 特許庁

The SIP server 51 establishes call connection between an IP telephone set 52 of an operator and a telephone set 1 of a customer based on the call control signal obtained from the GW 50.例文帳に追加

SIPサーバ51は、GW50から取得した呼制御信号に基づいてオペレータのIP電話機52と顧客の電話機1との間で呼接続を確立させる。 - 特許庁

To provide a call center server, an operator terminal and a computer program which can facilitate making a call reservation, arriving at the same operator when the same customer calls again and have high convenience.例文帳に追加

同じ顧客から再びかかってきた場合に、同じオペレータへ着信させる通話予約を容易にできる、利便性の高いコールセンタサーバ、オペレータ端末およびコンピュータプログラムを提供する。 - 特許庁

Then, the control section of the first call center server R1 notifies a customer server R3 and a dispatch destination server R2 stored in an access authorization information database of access management by the second call center server R4.例文帳に追加

そして、第1コールセンターサーバR1の制御部は、第2コールセンターサーバR4にアクセス管理を行わせることを、アクセス許可情報データベースに記憶されている客先サーバR3及び派遣先サーバR2に通知する。 - 特許庁

Therefore, the control section of the first call center server R1 makes the second call center server R4 perform the access management of the customer server R3 and the dispatch destination server R2 stored in the access authorization information database.例文帳に追加

これによって、第1コールセンターサーバR1の制御部は、当該第2コールセンターサーバR4に、アクセス許可情報データベースに記憶されていた客先サーバR3及び派遣先R2サーバのアクセス管理を行わせる。 - 特許庁

The relay communication system includes a call center server R1, a plurality of relay servers 1 (a dispatch-destination server R2, a customer-side server R3, and a help-source server R4) managed by the call center server R1.例文帳に追加

中継通信システムは、コールセンターサーバR1と、コールセンターサーバR1の管理対象としての複数の中継サーバ1(派遣先サーバR2、客先サーバR3及びヘルプ元サーバR4)を備えている。 - 特許庁

The onetime turn-call-dedicated unique ID enables a notification mail message to be sent in the absence of personal information about the customer who receives the turn call service.例文帳に追加

使い捨て順番コール専用ユニークIDをもって順番コールサービスを受けるため顧客の個人情報を必要とせず、お知らせメールを送信することができるようになる。 - 特許庁

Upon receiving the permission of call reception and the identification information of the agent terminal, the customer's terminal uses the identification information of the agent terminal to make a call to the agent terminal.例文帳に追加

お客様端末が、発呼許可の旨及びエージェント端末の識別情報を受けたならば、エージェント端末の識別情報を用いて、エージェント端末に発呼する。 - 特許庁

When a call key is clicked, the web server 7 informs the medical customer center 3 that call for a counselor 12 is made, and web servers 5a and 5b and the called counselor 12 can communicate with each other.例文帳に追加

そして、呼び出しキーがクリックされると、ウエブサーバ7は医療カスタマセンタ3へ相談員12の呼び出しが発生したことを通知し、ウエブ端末5a,5bと呼び出された相談員12との間の通信を可能にする。 - 特許庁

When an emergency call operation is conducted in the communication terminal 22, the customer premise communication device 21 makes an emergency call to a server 51 via an optic access line 3.例文帳に追加

そして、通信端末22において緊急通報操作が行われた場合に、宅内通信装置21により光アクセス回線3を介してサーバ51に対して緊急通報を行う。 - 特許庁

A mail address of the user of the telephone number from which the call is transferred in accordance with transfer source telephone number information is retrieved from a customer database, and a mail having a call originating telephone number as contents is transmitted to the user of the transfer source telephone number.例文帳に追加

転送元電話番号情報より転送した電話番号の利用者のメールアドレスを顧客データベースから検索し、発信電話番号を内容として転送元電話番号の利用者にメールを送信する。 - 特許庁

A call center receives a call from a customer, registers it to a service VAN (S21), registers it in a repair reception management DB on notes (S22) and transmits arrangement mail by a PHS to a CE (S23).例文帳に追加

コールセンタは、顧客からのコールを受けてサービスVANに登録し(S21)、これをノーツ上の修理受付管理DBに登録し(S22)、CEへPHSによる手配メールを送信する(S23)。 - 特許庁

In order to provide outbound service, a call is then originated using a predictive dialer device 130, a call connected to the client is connected to the telephone and customer information regarding the connection is transferred to the computer device.例文帳に追加

この後はアウトバウンド業務を行うために、プレディクティブ・ダイヤラ装置130を用いて発信し顧客に接続した呼を、前記電話機に接続すると共に、該接続に関する顧客情報を前記コンピュータ装置に転送する。 - 特許庁

A call back information DB 16 records call back information including the name of a record file, the customer telephone number and the extension numberfor message information consisting of the post name, the full name and the business contents of the person in charge.例文帳に追加

呼び返し情報DB16は担当者の部署名・氏名と用件から成る伝言情報に対する録音ファイルの名称,顧客電話番号および内線番号を含む呼び返し情報を記録する。 - 特許庁

To provide a call center apparatus capable of verifying the contents of a call without tasking a manager when a trouble with a customer or a communication fault is generated.例文帳に追加

顧客とのトラブルや通信障害が発生した際に、管理者に負担をかけることなく通話内容を検証することができるコールセンタ装置を提供する。 - 特許庁

The taxi distribution center searches any empty taxi located within the specified extent from the taxi call position specified by any taxi customer 5 on the basis of the given information and transmits a taxi call request to the empty taxi together with the distributing position information.例文帳に追加

そして、配車センタ側では、これらに基づいて顧客5の指定する迎車位置から所定範囲内に存在する空車を検索し、この空車に配車位置情報と共に配車要求を送信する。 - 特許庁

Requirements for a call is determined depending on the order entry situation of each customer, and results of determination are included in the list as information for the activities on call to the customers.例文帳に追加

顧客ごとの受注状況に応じてコール要件を判別し、その判別結果を顧客への電話応対のための情報として一覧表示に含ませる。 - 特許庁

To provide a contents providing method for giving a customer who has downloaded all melody data for an incoming call belonging to a certain group an incentive to other melodies for an incoming call, or the like in a portable telephone set.例文帳に追加

携帯電話機においてあるグループる属する着信用メロディデータを全てダウンロードした顧客に対して他の着信用メロディなどのインセンティブを付与できるコンテンツ提供方法を提供する。 - 特許庁

To provide a call center system capable of relieving expense in time and effort of a call center operator in the case of responding to an inquiry from a customer and quickly coping with the inquiry.例文帳に追加

顧客からの問い合わせに応答する際のコールセンタオペレータの手間の軽減および迅速な対応を図ることが可能なコールセンタシステムを提供する。 - 特許庁

The speech connection system sets different telephone numbers from partner dependence / job contents dependence and prescribes to which partner customer a speech is addressed and to what kind of job contents the speech relates on the basis of an external number of a call received by the call center.例文帳に追加

提携先別・業務内容別に異なる電話番号を設定し、コールセンターで着信した呼の外線番号から、どの提携先の何の業務に関する通話であるかを特定する。 - 特許庁

To perform a call originating business without deteriorating call originating efficiency by using a technique for originating a call from an empty line as it is at the time of call originating processing by an outbound system and to promptly deal with a customer who calls back by associating a call back destination with individual campaigns.例文帳に追加

アウトバウンドシステムでの発信処理時は空き回線から発信する手法をそのまま使用することによって、発信効率を低下させずに発信業務を行うことができ、またコールバック先を個々のキャンペーンに対応させることによって、コールバックしてきた顧客に迅速に対応を可能とする。 - 特許庁

To provide a communication karaoke system that can automatically discriminate between an incoming call to a communication karaoke machine and an incoming call to a person of a store and connects the incoming call from a customer to the person of the store to contribute to sales promotion of the store.例文帳に追加

着信が通信カラオケ装置に対する着信か、または、お店の人への着信かを自動的に判定することができて、顧客からの着信をお店の人につないで、お店の売上げ向上に貢献することができる通信カラオケシステムを提供する。 - 特許庁

The method and the device which improve a call success rate can reproduce a customer answering message which is previously recorded for callers while a call sorter unit is processing audible signals received during the connection of a call.例文帳に追加

本発明の発呼成功率を向上させることができる方法び装置は、呼分類装置ユニットが呼の接続中に受信した可聴信号を処理している間に、通話相手のために予め録音された顧客対応メッセージを再生する。 - 特許庁

With the classification, the switch, for wireless traffic, accepts and transmits the call traffic at a wireless rate to a peering partner via a connection to the peering partner, and, for wire-line traffic, either transmits the call traffic back to the customer or accepts the call traffic for transmission at a wire-line rate.例文帳に追加

分類に伴い、スイッチは、無線トラフィックに対して、呼トラフィックを承認して、ピアリングパートナーに無線速度で呼トラフィックを送信し、有線トラフィックに対して、顧客に呼トラフィックを返送するか、有線速度での送信に対して呼トラフィックを承認する。 - 特許庁

To call a customer who is waiting for the end of processing in a proper timing, and to shorten the standby time of the customer, and to improve the convenience of a customer and the business efficiency of a store by notifying a portable terminal of the progress of the processing of a customer whose processing request has been accepted and started over the counter by successively transmitting electronic mail.例文帳に追加

窓口において処理依頼が受け付けられて開始された顧客の処理の進捗状況を逐次携帯端末に電子メールを送信して通知するようにして、処理の終了を待っている顧客を適切なタイミングで呼び出すことができ、顧客の待ち時間を短縮することができ、顧客の利便性と店舗の業務効率とを向上させることができるようにする。 - 特許庁

To provide a means for realizing a function for spontaneously sending a guide to the customer for allowing a customer to facilitate a proper countermeasure as necessary by preventing the customer from waiting for a long time over a telephone when an information desk can not quickly respond to the ringing of a call from the customer.例文帳に追加

商用電話による受付業務等において、顧客にとっての発信応答として、話中信号音だけで、着信側から無応答のまま顧客が送話口で長時間待たなければいけなかったり、呼び返し(コールバック)のかかる時期を気にしながら時間をすごさなければいけなかったり、といった主に利用者の勘に頼った運用が多かったという問題を解決すること。 - 特許庁

An information decision processing part 15 acquires the customer information of the customer to be associated with the dealing information, and associates the specified customer with the dealing information based on the identical incoming call stored in the unidentified status in the customer dealing database 2 by referring to the session information, and changes the storage status to the definite status in a predetermined chance.例文帳に追加

情報確定処理部15は、対応情報に関連付けるべき顧客の顧客情報を取得すると、セッション情報を参照して、顧客対応データベース2に未確定状態で保存された同一の着信による対応情報に、特定された顧客を関連付け、所定の契機に、その保存状態を確定状態に変更する。 - 特許庁

The telephone transfer functioning part 51 extracts a customer who provides a voice communication service, allocates a transfer destination, notifies the caller of the name of the customer of the transfer destination by a message, also makes a call to the telephone number of the customer of the transfer destination, and transfers the voice communication of a customer 4B who performs calling for a corresponding calling jog.例文帳に追加

電話転送機能部51は、通信サービスを提供する顧客を抽出して転送先を割り付け、発呼者側に転送先顧客の名前をメッセージによって通知するともに、転送先顧客の電話番号に対して発呼を行い、当該発信業務のための発呼を行った顧客4Bの通話を転送する。 - 特許庁

A home call center system comprises: a telephone set 3 used by a customer; multiple home call centers 20 which have an IP telephone set 22 and a terminal machine for operator 30 respectively operated by an operator 21 and are scattered at multiple places; and a call center 1 having a call center server 10 and a voiceprint authentication device 14.例文帳に追加

在宅コールセンタシステムは、顧客が使用する電話機3と、オペレータ21により操作されるIP電話機22及びオペレータ用端末機30をそれぞれ有し、複数の拠点に分散して配置された複数の在宅コールセンタ20と、コールセンタサーバ10及び声紋認証装置14を有するコールセンタ1とを備えている。 - 特許庁

To provide an integrated call center system capable of mutually transferring customer attribute information about a customer during line connection together with line transfer between both businesses of an outbound and an inbound in financial business.例文帳に追加

金融業務におけるアウトバウンドとインバウンドの両業務間において回線接続中の顧客に関する顧客属性情報を回線の転送と供に相互に転送することを可能とした統合型コールセンター・システムを提供する。 - 特許庁

To provide a call center system performing communication via the Internet, in which real time communication mixed with voice, characters or images is allowed between a customer and an operator without requiring a communication tool separate from a browser on the customer terminal side.例文帳に追加

インターネットを介して通信するコールセンターシステムにおいて、顧客端末側でブラウザとは個別のコミュニケーションツールを必要としないで、顧客とオペレータとの間で音声、文字又は画像を交えたリアルタイムコミュニケーションを可能とする。 - 特許庁

To provide a communication device that not only achieves connections from a company and store to a customer at real time but also provides useful information prepared by the company and store at the same time when a call back from a website of the company and store is carried out for the customer.例文帳に追加

企業・店舗側のウェブサイトから客との接続をリアルタイムに実現し、また、企業・店舗側のウェブサイトからコールバックと同時に企業・店舗側で用意した有用な情報を提供することが可能となるコミュニケーション装置を提供する。 - 特許庁

To solve the problems wherein in a restaurant, a calling sound to call an attendant is only noise to a customer, and when the attendant is called from a table, the attendant who has accepted an order does not necessarily appear and information exchange between the customer and the attendant is poor.例文帳に追加

飲食店において、接客係を呼出すための呼出し音は客にとっては騒音でしかなく、また客席から接客係を呼出した場合、注文を取った接客係が呼出されるとは限らず、客と接客係の間の情報のやり取りが希薄になる。 - 特許庁

The CTI server further stores transmittable time-zone information, transmission-status information and customer information such as history information while being made to correspond to each piece of the contact address information, and selects the contact address on the basis of the customer information and transmits the transmission call to the selected contact address.例文帳に追加

更に、本発明によるCTIサーバは、発信可能時間帯情報、発信状況情報および履歴情報などの顧客情報を連絡先情報の各々に対応付けて記憶し、顧客情報に基づいて連絡先を選択して当該選択した連絡先に発信呼を発信する。 - 特許庁

A POS terminal 10 of the account settlement section is provided with a call key for calling the total amount from the memory for account settlement, and a second display 13 for a store clerk and a display 14 for the customer for displaying the called total amount, and carries out account settlement with the customer based on the displayed total amount.例文帳に追加

決済部のPOS端末10は、メモリから合計金額を決済の為に呼出す呼出しキーと、呼出した合計金額を表示する第2の店員用表示器13及び客用表示器14とを設け、表示された合計金額に基づいて客との決済を行う。 - 特許庁

The customer reception support device 30 once acquiring a request to confirm telephone reception propriety information on the person in charge to which a customer's telephone call should be transferred from the operator terminal 10 refers to the person-in-charge information storage unit 32 and reports the telephone reception propriety information of the person in charge to the operator terminal 10.例文帳に追加

顧客応対支援装置30は、顧客の電話を転送すべき担当者の電話応対可否情報を確認したい旨の要求をオペレータ端末10から取得すると、担当者情報記憶部32を参照して、当該担当者の電話応対可否情報をオペレータ端末10に通知する。 - 特許庁

例文

This system for dealing with customer of the present invention is provided with a business office 2, a branch 3, the head office 4, a call center 5, a home page 6, a coping-with-customer DB 7, a network system 8 and an electronic mail system 9.例文帳に追加

本発明に係る顧客対応システムは、営業所2と、支社3と、本社4と、コールセンター5と、ホームページ6と、顧客1の申し出内容や申し出の回答内容を格納する顧客対応DB7と、ネットワークシステム8と、電子メールシステム9とを備えている。 - 特許庁

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