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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > customer callの意味・解説 > customer callに関連した英語例文

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customer callの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 311



例文

According to input from the customer terminal 4, an estimation result is presented to the customer terminal 4 through HPs opened on those terminal servers 1 and 2 and the estimation result is sent to the call center 5 or sales department branch 6.例文帳に追加

これらのターミナルサーバー1,2に開設されたHPを経由して、顧客端末4からの入力に基づき見積り結果を顧客端末4に提示すると共に、コールセンター5又は営業課支社6にこの見積り結果を送信する。 - 特許庁

For each customer, the implementation task 42 deduces a business requiring calling on the customer's is house and a necessary calling time from the databases 21, 31, and based on the deduced business and the necessary calling time, extracts a business executable during the call, so as to store in a support database 41.例文帳に追加

構築タスク42によって、データベース21、31から需要家ごとに当該需要家宅を訪問する必要がある業務とその訪問必要時期とを割り出し、割り出した業務と訪問必要時期とに基づいて同時期に訪問可能な業務を抽出して、支援データベース41に記憶する。 - 特許庁

A sound-recording data reproducing means 111 reproduces sound-recording data while the reservation operator is performing answering recording operation for a previous customer and an incoming connection means 115 connects the incoming call of the customer to an operator terminal 3 of the reservation operator after the answering recording operation.例文帳に追加

録音データ再生手段111は,予約オペレータが前の顧客の応対記録作業をしている間に録音データを再生し,着信接続手段115は,応対記録作業の終了後に顧客の着信呼を予約オペレータのオペレータ端末3へ接続する。 - 特許庁

Furthermore, a person in charge of answering to customers need not repeat the same customer answering message, so the burden on the person in charge who normally handles calls at the call center is relieved by using the previously sound-recorded customer answering message.例文帳に追加

さらに、顧客担当者が毎回の発呼時に同じ顧客対応メッセージを繰り返す必要がないので、予め録音された顧客対応メッセージを使用することによって、通常、コールセンタにおいて呼を処理する顧客担当者の負担が軽減される。 - 特許庁

例文

Then in order to perform an outbound job, a call dialed by using a predictive dialer 130 and connected to the customer is connected to the telephone set and customer information, with respect to the connection, is transferred to the computer.例文帳に追加

この後はアウトバウンド業務を行うために、プレディクティブ・ダイヤラ装置130を用いて発信し顧客に接続した呼を、前記電話機に接続すると共に、該接続に関する顧客情報を前記コンピュータ装置に転送する。 - 特許庁


例文

A telephone line control means 101 transfers an originating call to the telephone number of a called party the person in charge inputs and deletes the record file, if the called customer answers, or requests a PBX 12 to send out an interrupt tone to the telephone of the person in charge, when the call back information are retrieved at termination from the customer telephone.例文帳に追加

電話回線制御手段101は担当者が入力した発信先の電話番号宛に発呼を転送し、発信先の顧客が応答した場合は録音ファイルを削除し、顧客電話機からの着信時に呼び返し情報が検索されるとPBX12に対して担当者電話機への割込音の送出を要求する。 - 特許庁

When a telephone terminal 41 falls into a fault state, while a customer telephone set 1 and the telephone terminal 41 places a telephone call with each other, a monitoring apparatus 20 informs a call control server 10 about the fault of the telephone terminal 41 and an alternate telephone terminal 42 capable of receiving calls.例文帳に追加

顧客電話機1とコールセンタ内の電話端末41が通話中に、この電話端末41が障害状態に陥った場合、監視装置20は電話端末41が障害になったことと代替えとなる着信可能な電話端末42を呼制御サーバ10に通知する。 - 特許庁

To provide a call center system which makes a database of telephone number information of a customer received by a call center data, can transfer the telephone number information to a transfer destination of a line that is waiting and empty to connect the transfer destination by processing of a transfer destination information database, and can manage a connection time.例文帳に追加

コールセンタが着信した顧客の電話の番号情報をデータ化するとともに、転送先情報データベースの処理により、待ち受け状態でありかつ空いている回線の転送先に転送して接続することができ、接続時間も管理できるコールセンタシステムを提供する。 - 特許庁

To improve the job efficiency and to enhance the quality of a customer service by allowing an operator of a transfer destination to smoothly obtain information with respect to a call having been already handled by an operator conducting an out-bound job in the case that the call is transferred to the operator conducting an in-bound job.例文帳に追加

アウトバウンド業務を行うオペレータが既に取り扱っている呼を、インバウンド業務を行うオペレータに転送する際に、該呼に関する情報を転送先のオペレータが円滑に得られるようにして、業務効率を向上すると共に、顧客サービスの品質向上を図ることができる。 - 特許庁

例文

Priorities for sharing extension phone calls on the basis of a call receiving skill of each operator are set in advance to a PBX, which quickly connects a call to an extension telephone set of an operator appropriate to the partner customer / job contents prescribed depending on the external number.例文帳に追加

PBXには予めオペレータの受電スキルに基づいた内線電話振り分けの優先順位が設定されていて、外線番号から特定した提携先・業務内容に適したオペレータの内線電話に速やかに呼が接続される。 - 特許庁

例文

To provide a control device for an elevator capable of preventing any person serving customers from feeling troublesome and maintaining the crime preventive effect in case there is a customer who does not know the means to disengage the separation of the car call service temporarily when the car call service for any specific story is separated.例文帳に追加

特定階のかご呼びサービス切り離し時、かご呼びサービス切り離しを一時的に解除する手段を知らない訪問客があった場合、接客者に煩わしさを感じさせず、しかも防犯効果を維持できるエレベーターの制御装置を提供する。 - 特許庁

If the call cannot be connected to the subscriber (1) because of an out-of-order state caused by a failure or blocking for maintenance while the subscriber (1) is calling, fixed value for the individual customer according to call cut reasons set in the subscriber data 111 is returned to a TS station 12.例文帳に追加

加入者 が通話中、障害による使用不可状態や保守閉塞の要因により着信不可であった場合には、加入者データ111に設定された顧客別切断理由種別値を固定的にTS局12に対して返送する。 - 特許庁

To provide a maintenance service management system quickly and appropriately responding to a call from a customer, improving the efficiency of the maintenance service of a trader responding to the call, and appropriately managing the progress state of the maintenance work.例文帳に追加

顧客からのコールに、より迅速にかつ適確に応えることができる一方で、コールに対処する業者の保守サービスの能率を上げかつ保守作業の進捗状況を的確に管理することができる保守サービスの管理システムを提供する。 - 特許庁

To minimize excessively calling where a call made by a predictive call function and connected to the side of a customer is disconnected due to the absence of an operator to receive while suppressing the increase of personnel expenses for operators and the cost for equipment.例文帳に追加

オペレータの人件費や設備費などの増大を抑えながら、プレディクティブ発信機能で発信し顧客側に接続された呼で、引き受けるオペレータが存在しないために該接続を切断してしまうものが発生する架け過ぎ状態になることを極力抑えることができる。 - 特許庁

An automatic incoming call response functioning part 50 sends a response message to a caller as well as connecting a line, also specifies a corresponding customer from a notified telephone number and also instructs a telephone transfer functioning part 51 to make a transfer request when an incoming call is received through a telephone line network.例文帳に追加

自動着信応答機能部50は電話回線網を通じて着信があると、回線閉結とともに、発呼側に応答メッセージを送り、また通知されてくる電話番号から当該顧客を特定するとともに、電話転送機能部51に転送要求を指示する。 - 特許庁

An IP telephony transceiver control part 32 deals with audio data/packet of an IP telephone to transmit to and to receive from the IP network by dealing with an incoming IP telephone call or an IP telephone call to be connected to a customer by protocol processing using a CTI instruction telegraphic message or an IP telephone state telegraphic message.例文帳に追加

IP電話送受信制御部32は、着信したIP電話の呼、又は、顧客に接続するIP電話の呼を、CTI命令電文やIP電話状態電文によるプロトコル処理によって取り扱うようにして、IP網に対して送受信する、IP電話の音声データ・パケットを取り扱う。 - 特許庁

To easily select a person in charge being a candidate to whom a telephone call from a customer is connected, for efficient exchange operation, relating to a system for assisting exchange operation of an operator at a call center that collectively manages communication requests about the area in charge from customers.例文帳に追加

担当エリアに対する顧客からの通信要求を一括管理するコールセンターで交換手の交換業務を支援するためのシステムに関し、顧客からの電話を接続する候補となる担当者の選択を容易にすることができ、交換業務を効率よく行う。 - 特許庁

An excessively calling state predicting processing part 15 predicts the risk of occurrence of the excessively calling where the call made by the predictive call function and connected to the side of the customer is disconnected due to the absence of an operator to receive.例文帳に追加

架け過ぎ状態予測処理部15は、プレディクティブ発信機能で発信し顧客側に接続された呼で、引き受けるオペレータが存在しないために該接続を切断してしまうものが発生する架け過ぎ状態になる危険性を予測する。 - 特許庁

A call center server R1 determines whether access to a customer server R3 of a dispatch destination server R2 is authorized based on prestored access time zone information to notify the customer server R3 of the determined result when receiving a request that connection to the customer server R3 is established from the dispatch destination server R2.例文帳に追加

コールセンターサーバR1は、客先サーバR3に接続したい旨の派遣先サーバR2からの要求を受信すると、予め記憶されているアクセス時間帯情報に基づいて、派遣先サーバR2の客先サーバR3へのアクセスを許可すべきか否かを判定し、その判定結果を客先サーバR3に通知する。 - 特許庁

At the side of the information storing and processing device 8 which stores and statistically processes customer correspondence information outputted from the information input device 6, when a call originator who has the personality feature amount in new customer correspondence information is decided to be a person who is already registered, the pertinent customer correspondence information is excepted from the statistical processing.例文帳に追加

一方、情報入力装置6から出力された顧客対応情報を蓄積して統計処理する情報蓄積処理装置8側では、新たな顧客対応情報内の個人性特徴量を有する発信者が既に登録されている者であると判定された場合には、当該顧客対応情報を統計処理から除外する。 - 特許庁

In a telephone sales support system 100, when a call information generation means generates call prohibition information, a server device 1 displays telephone numbers generated and stored as call prohibition information in a deleted state from a telephone number list in which customer candidates displayed on the screen of the screen display device of each site are stored, and displays the rest telephone numbers in a deleted state on the screen.例文帳に追加

サーバ装置は、架電情報生成手段が架電禁止情報を生成すると、各サイトの画面表示装置の画面に画面表示された顧客対象者の格納された電話番号リストから架電禁止情報として生成された格納された電話番号を消去状態にして残りの電話暗号を消去状態にして残りの電話番号を画面表示させる。 - 特許庁

In the Edo Period, it was common for a customer who came to a machiai jaya to request a specific geisha through that chaya (restaurant) (which is referred to as 'to call so-and-so in' or 'to let so-and-so know') to be entertained at ageya (brothel). 例文帳に追加

江戸時代には、待合茶屋にあがった客が、茶屋を通して芸妓に指名を掛け(これを「何某を呼ぶ」または「何某を知らせる」という)、揚屋で実際に遊ぶことが一般であった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

A call center server is provided with an order reception information database in which order reception information from a customer is registered and an operator status information database.例文帳に追加

コールセンターサーバは、顧客からの受注情報が登録された受注情報データベースと、作業者状態情報データベースとを具備する。 - 特許庁

The customer terminal in a responding call center system transmits outputs of a camera and a microphone to the operator terminal and notifies images and voices from the operator terminal by a display device/operation input device.例文帳に追加

応答コールセンターシステムの顧客端末は、カメラとマイクの出力をオペレータ端末へ送信し、オペレータ端末からの画像と音声を表示装置/操作入力装置で報知する。 - 特許庁

Subsequently, the telephone set 21 of the selling side 1 makes a call to the telephone of the customer side 2 to decide various items needed to establish a sales contract with conversation by telephone.例文帳に追加

その後に、売り主側1の電話機21により顧客側2に電話をかけて、電話による対話で販売契約の成立に必要な諸事項等の取り決めを行う。 - 特許庁

To connect a terminal with a regular IP address to the Internet through a charging call unit measurement device by referring to a database of a customer information management device under the control of WWW server.例文帳に追加

WWWサーバによる制御の下に、カスタマ情報管理装置のデータベースを参照して、正規IPアドレスの端末を課金度数計測装置を通してインターネットに接続することが可能とする。 - 特許庁

If the number corresponds to one of the predetermined numbers (such as a customer support number), the phone can intercept the call and display a list of potential solutions to the subscriber's problems.例文帳に追加

前記番号が所定の番号の1つ(顧客サポート番号等)に相当する場合では、電話機はその通話を傍受し加入者の問題を解決する可能性のあるソリューションのリストを表示することができる。 - 特許庁

Also, the customer can select communication means with the agent such as a normal wire telephone, internet phone, and chat, and receive call-back by the selected communication means.例文帳に追加

また、カスタマは、希望により通常の外線電話、インターネットフォン、チャット等、エージェントとのコミュニケーション手段を選択でき、選択されたコミュニケーション手段によりコールバックを受けることができる。 - 特許庁

To provide a mail/mail magazine delivery system which can merge customer information and area information, promote customers to visit stores and can further call in the remote customers and the customers within the areas of competing other stores.例文帳に追加

本発明は、顧客情報と地域情報をマージし、顧客の来店を促し、更に遠方の顧客及び競合他店のエリア内の顧客を呼び込むことができるメール/メールマガジン配信システムを提供する。 - 特許庁

To prompt a customer to answer a telephone call at ease after visually confirming a caller enterprise by displaying an advertisement image of the caller on a mobile phone screen.例文帳に追加

発信者の広告画像を携帯電話画面に表示することで、顧客が発信者企業を視覚的に確認したうえで安心して電話に出るよう促す。 - 特許庁

An incoming call from a data terminal, such as a customer's personal computer 2 or a card issue terminal 3, is detected by a router 30 and is given to the multimedia communication controller 40.例文帳に追加

顧客のパーソナル・コンピュータ2またはカード発行端末3等のデータ端末装置からの着信は、ルータ30で検出されてマルチメディア通信制御装置40に伝えられる。 - 特許庁

A customer at the parking facility can use a telephone or other communication device to communicate with the call center device in order to ask a question or report a problem, or for other purpose.例文帳に追加

駐車施設の顧客は、電話又は他の通信デバイスを使用して、質問、不具合の報告などのためにコールセンター・デバイスと通信することができる。 - 特許庁

The server (20) sends mail in which detailed information on where to call etc., is described to the terminal (30) of the customer registered in a database (40) in response to the notification.例文帳に追加

サーバ(20)はこの通知に応じてデータベース(40)に登録されている顧客の端末(30)に問い合わせ先などの詳細情報を記載したメールを送信する。 - 特許庁

A specification information acquisition part 11 checks a customer data base, based on call origin telephone number information, and acquires specification information including operator specification information and rank specification information.例文帳に追加

指定情報取得部11は、発信元電話番号情報に基づいて、顧客データベースを調べ、オペレータ指定情報及びランク指定情報を含む指定情報を取得する。 - 特許庁

To provide a customer invitation system in which efficient affiliation can be performed by realizing an affiliate program using a telephone call profitable for both an enterpriser and a user.例文帳に追加

事業者及び利用者の双方にとって有益な電話を用いたアフェリエイトプログラムを実現し、効率のよい誘客を行うことができる誘客システムを提供する。 - 特許庁

The call of the customer 1 is awaited in the queue 5, until the operator releases the setting of electronic mail reception rejection or until the reception of an operator B which is not set for rejection is available.例文帳に追加

顧客1の呼は、オペレータAがE−Mail着信拒否設定を解除するか、又は拒否設定されていないオペレータBが受付可能になるまで、キュー5の中で待機する。 - 特許庁

Thus, the customer can use the automatic transaction apparatus without being anxious of a possible call from the window during use of the automatic transaction apparatus.例文帳に追加

こうすることにより、顧客は、自動取引装置の利用中に窓口から呼び出されることなく安心して自動取引装置を利用することが可能となる。 - 特許庁

To reduce required service call (sending a service technician to a customer site) and to reduce shipping charge in a digital subscriber line (DSL) network having a head-end unit and a set-top box having diagnostics software.例文帳に追加

ヘッドエンド装置、および診断用ソフトウェアを有するセットトップ・ボックスを備えるDSL(ディジタル加入者線)のネットワークおいて、必要となるサービス・コール(出張サービス)を減らし、輸送費を節減する。 - 特許庁

Further, when a data mismatch is found, the user is prompted to perform data correction through an automatic call, and thus, an update and a newest modification of a customer management DB 133 owned by the manager become possible.例文帳に追加

さらに、データの不整合が発見された場合には、オートコールによりユーザに対しデータの修正を促し、管理者が持つ顧客管理DB133の更新および最新化を可能とする。 - 特許庁

To support an operator of a call center related to an online service so as to accurately and rapidly comprehend an inquiry from a customer and to properly respond to it.例文帳に追加

オンラインサービスに関するコールセンターのオペレータが、顧客からの問合せを正確・迅速に把握し、的確な対応ができるように支援する。 - 特許庁

The control unit of the call center server R1 transmits a connection confirmation signal as a signal for confirming whether a target customer-side server R3 is in communication or not.例文帳に追加

コールセンターサーバR1の制御部は、通信可能な状態か否かを監視する対象である客先サーバR3に対して、通信が正常に行えることを確認するための信号である接続確認信号を送信する。 - 特許庁

The control section of the call center server R1 determines whether simultaneous connection conditions are satisfied based on connection situation information when receiving a request that connection to a customer server R3 is established from dispatch destination servers R2, R4.例文帳に追加

コールセンターサーバR1の制御部は、客先サーバR3に接続したい旨の派遣先サーバR2,R4からの要求を受信すると、同時接続条件が満たされるか否かを接続状況情報に基づいて判定する。 - 特許庁

In a next step, a customer who reads the advertisement of the advertisement media and the dispatch service contents of the technical helper requests a call center to send the technical helper.例文帳に追加

次のステップにおいて、前記広告媒体の広告と技術介護士の派遣業務内容を読んだ顧客は、前記技術介護士を派遣するコールセンターに依頼する。 - 特許庁

To provide a congestion state disclosure system that automatically measures a congestion state of customer reception windows in a call center or the like and discloses the measured state to customers via a network.例文帳に追加

コールセンタなどの顧客受付窓口の混雑状況を自動的に測定し、ネットワークを介して顧客へ開示する混雑状況開示システムを提供する。 - 特許庁

The system comprises a management server which is installed in a center or the like of a beauty parlor for viewing, managing or the like of information, and a reservation center system which accepts a call from a customer who wants to make a reservation.例文帳に追加

美容室のセンター等に設置され、情報を閲覧・管理等するための管理サーバーと、予約客からの電話を受け付けるリザベーションセンターシステムとから構成される。 - 特許庁

To perform reception switching to a second operator objectively and automatically by reducing stress of a first operator caused by speech of a customer at a call center.例文帳に追加

コールセンタにおいて,顧客の発話による一次オペレータのストレスを軽減し,二次オペレータへの受付切替を客観的かつ自動的に行えるようにする。 - 特許庁

When the base station A transmits a call signal to the mobile phone B, the base station A transmits ringer melody data of a customer read from a server C at the same time, the mobile phone B reproduces the data and uses the data for a ringer tone.例文帳に追加

基地局Aから携帯電話Bに呼出信号を送信する際に、サーバCより読み出した顧客の着信メロディデータを同時に送信し、携帯電話Bで再生し、着信音とする。 - 特許庁

To provide a method for changing line attributes by considering the number of operators and the request of customers or the like, and also to provide a call center server and system or the like for controlling communication between the customer and the operator by the method.例文帳に追加

オペレータ数、顧客の要求等を加味した回線属性変更を行うことができる方法、その方法により顧客とオペレータ間の通話を制御するコールセンタサーバ及びシステム等を得る。 - 特許庁

An operator operates a key operation part 15 in response to the customer's call, selects and input ordered commodity names from the list, and issues an order slip through a printer 21.例文帳に追加

オペレータは、顧客の電話を受けて、キー操作部15を操作し、該リスト表示から注文された品名を選択、入力し、プリンタ31から注文伝票を発行する。 - 特許庁

例文

When a call is answered, the text of the e-mail message is heard by the customer or converted to the voice message which can be stored in an automatic answering telephone or a voice mail box (324).例文帳に追加

eメールメッセージのテキストは、呼が応答された場合に顧客によって聞き取られるか、あるいは留守番電話機または音声メールボックスに格納されることが可能な音声メッセージに変換される(324)。 - 特許庁

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