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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > engine electric fanに関連した英語例文

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engine electric fanの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 54



例文

FAN COOLING FOR ELECTRIC ENGINE例文帳に追加

電気エンジンのファン冷却 - 特許庁

ELECTRIC FAN CONTROL DEVICE FOR ENGINE COOLING SYSTEM例文帳に追加

エンジン冷却システムの電動ファン制御装置 - 特許庁

CONTROL DEVICE FOR ELECTRIC FAN FOR COOLING ENGINE例文帳に追加

エンジン冷却用電動ファンの制御装置 - 特許庁

The engine room pressurizing means 41 is provided with a suction fan 43 in the engine room 22 and an electric motor 44 for driving the suction fan 43.例文帳に追加

このエンジン室加圧手段41は、エンジン室22内に設置した吸込ファン43と、この吸込ファン43を駆動する電動式モータ44とを具備する。 - 特許庁

例文

To provide a control device for an electric fan for cooling an engine, capable of securing engine cooling performance while securing battery capacity and durability of the electric fan.例文帳に追加

バッテリ容量やファンの耐久性を確保しつつ、エンジン冷却性能を確保し得るエンジン冷却用電動ファンの制御装置を提供する。 - 特許庁


例文

To provide an electric fan control device for an engine cooling system capable of enhancing engine protecting efficiency at abnormal time.例文帳に追加

異常時にエンジン保護性能を高めることができるエンジン冷却システムの電動ファン制御装置を提供すること。 - 特許庁

To minimize the power consumption of an electric fan or an electric pump according to the operating condition of a cooled object such as an engine.例文帳に追加

エンジン等の冷却対象の運転状態に応じて電動ファンまたは電動ポンプの消費電力を最小限に抑制する。 - 特許庁

This rotational speed control device for an electric motor-driven cooling fan cooling an engine has an electric motor which drives the cooling fan and a control unit for controlling a rotational speed of the electric motor.例文帳に追加

エンジンを冷却する電動冷却ファンの回転数制御装置において、冷却ファンを駆動する電動モータと、電動モータの回転数を制御する制御ユニットとを有する。 - 特許庁

To suppress the total amount of power consumed in a cooling fan and in an electric water pump as much as possible, when controlling the cooling fan and the electric water pump such that an engine cooling water temperature becomes a target temperature.例文帳に追加

エンジン冷却水温が目標温度となるように冷却ファンと電動ウォータポンプを制御する際に、冷却ファンと電動ウォータポンプとで消費される合計の消費電力を極力抑制する。 - 特許庁

例文

Then the motor 25a of the electric fan 25, which is positioned at the front of a transmission 2 in the vehicle direction, is positioned more upward than the motor 24a of the electric fan 24 which is positioned at the front of the engine 1 in the vehicle direction.例文帳に追加

変速機2の車両前方に位置付けられる電動ファン25のモータ25aを、エンジン1の車両前方に位置付けられる電動ファン24のモータ24aよりも上方に位置付ける。 - 特許庁

例文

To provide a forward part structure of a vehicle having an electric fan at the front of an engine in the vehicle direction which can prevent the electric motor part of the electric fan from impeding the deformation of the forward part of the vehicle at the time of a head-on collision, and which can prevent the occurrence of a secondary disaster caused by the electric motor part.例文帳に追加

エンジンの車両前方に電動ファンの配設された車両の前部構造において、該電動ファンの電動機部分によって正面衝突時の車両前部の変形が阻害されるのを防止するとともに、該電動機部分によって2次的な災害が発生するのを防止する。 - 特許庁

In this cooling device, AC power is supplied to an electric fan 4 from a power generator 5 having an automatic voltage regulator 5A in an engine-driven power generator.例文帳に追加

エンジン駆動発電機における自動電圧調整器5Aを有する発電機5から、電動ファン4に対して交流電源が供給される。 - 特許庁

The wind volume of the electric cooling fan 17 and the speed of the engine 5 are controlled to be matched with the target cooling power.例文帳に追加

そして、この目標冷力に一致するように電動冷却ファン17の風量とエンジン5の回転数とを制御する。 - 特許庁

The present produced cooling power is calculated based on the wind volume of an electric cooling fan 17 and the speed of an engine 5.例文帳に追加

また、電動冷却ファン17の風量とエンジン5の回転数とに基づき現在の発生冷力を演算する。 - 特許庁

At this time, an electric fan 37 is drive by running an engine 30 to increase the cooling effect of the radiator 35.例文帳に追加

このとき、エンジン30を運転することにより電動ファン37を駆動し、ラジエータ35の冷却効果を上げる。 - 特許庁

The snowmobile is equipped with an electric fan 55 and a duct 51 which make air pass through the radiator 12 and discharge the air to the outside of the engine room 2.例文帳に追加

ラジエータ12に空気を通過させかつこの空気をエンジンルーム2の外に排出する電動ファン55およびダクト51を備える。 - 特許庁

A cooling device cools an engine body 2 by circulating cooling water between an engine body 2 and a radiator 3 using an electric motor 1 and by supplying cooling wind to the radiator 3 using an electric fan 4.例文帳に追加

冷却装置は、電動ポンプ1により冷却水をエンジン本体2及びラジエータ3に循環させ、電動ファン4によりラジエータ3へ冷却風を供給することによりエンジン本体2を冷却する。 - 特許庁

Specifically, the control unit 30 controls the electric motor 1 and the electric fan 4 when determining that the engine is at a high temperature based on the cooling water temperature THW and the outdoor air temperature THA at the stop of the engine.例文帳に追加

詳しくは、コントロールユニット30は、エンジン停止時に、冷却水温THW、外気温THAに基づいてエンジンが高温状態であると判断した場合に、電動ポンプ1及び電動ファン4を制御する。 - 特許庁

An inter cooler 60 of the engine is also arranged above the engine and between the engine and the hood, and has an electric motor driven fan 70 blowing the air upward in the inter cooler.例文帳に追加

エンジンのインタークーラー60もまた、エンジンの上方で且つ同エンジンとフードとの間に配置されており、空気を同インタークーラー内を上方へ吹き付ける電動モーター駆動によるファン70を有している。 - 特許庁

This cooling unit 11 is constituted by superposing the fan shroud 14 provided with an electric fan 14a, the radiator 13 for cooling engine cooling water and the condenser 12 for cooling refrigerant.例文帳に追加

電動ファン14aが設けられたファンシュラウド14、エンジン冷却水の冷却用ラジエータ13及び冷媒冷却用コンデンサ12を重ね合わせて冷却ユニット11を構成する。 - 特許庁

To provide an air-conditioning control device for a vehicle capable of highly enhancing fuel cost by executing an optimum fan motor control with consideration of total engine load by a compressor and a cooling electric fan.例文帳に追加

コンプレッサと冷却電動ファンによるトータルエンジン負荷を考慮した最適なファンモータ制御により、高い燃費の向上を達成することができる車両用空調制御装置を提供すること。 - 特許庁

To prevent interference a door with other constitution parts in an engine room in a cooling device for a vehicle having a fan shroud formed with an opening part of an electric fan and a ventilation hole arranged with the door.例文帳に追加

電動ファンの開口部とドアの配設された通風孔とが形成されたファンシュラウドを有する車両の冷却装置において、該ドアとエンジンルーム内の他の構成部品との干渉を防止する。 - 特許庁

The radiator passing wind blown out to the rear of the fan openings 21 and 22, is not only immediately blown upon the electric actuator 16 arranged outside the fan openings 21 and 22 but also does not touch the electric actuator 16 by shielding wind of passing through above an engine 3 by the shielding walls 23 to 26.例文帳に追加

ファン開口21,22の後方に吹き出たラジエータ通過風は、ファン開口21,22の外側に設置された電気アクチュエータ16には直に吹き付けられだけでなく、エンジン3の上方に抜けようとしたものも遮蔽壁23〜26に遮蔽されて電気アクチュエータ16に触れることがない。 - 特許庁

The radiator passing wind blown out to the rear of the fan openings 21 and 22, is not only immediately blown upon the electric actuator 16 arranged inside the fan openings 21 and 22 but also flows around the electric actuator 16 by guiding wind of passing through above an engine 3 by the guide walls 23 and 24.例文帳に追加

ファン開口21,22の後方に吹き出たラジエータ通過風は、ファン開口21,22の内側に設置された電気アクチュエータ16に直に吹き付けられるだけでなく、エンジン3の上方に抜けようとしたものも案内壁23,24に案内されて電気アクチュエータ16の周囲を流れる。 - 特許庁

To provide a cooling device for a vehicle capable of efficiently and precisely cooling a heat exchanger for cooling by using an electric fan small in output, even on the vehicle with an engine of large cubic capacity, in stopping/starting the engine in accordance with an engine stopping condition and an engine starting condition.例文帳に追加

エンジン停止条件及びエンジン再始動条件に基づいてエンジン停止/始動を行なうときに、大排気量のエンジンの車両であっても、出力の小さい電動ファンを用いた効率的で的確な冷却用熱交換器の冷却を可能とする。 - 特許庁

The engine 28 is mounted at the front part of the traveling machine body 1 in a form that its output shaft 28a is oriented in the widthwise direction, and a radiator 32 provided with an electric fan 31 is installed behind the engine 28.例文帳に追加

走行機体1の前部にエンジン28をその出力軸28aが左右向きになる姿勢で搭載し、そのエンジン28の後方に電動ファン31を備えたラジエータ32を配設した。 - 特許庁

To provide a generator for an air-craft turbo-fan gas-turbine engine capable of utilizing to supply a great deal of electric power over a wide range of engine-driving speed.例文帳に追加

広範囲のエンジン運転速度にわたり多大な量の電力を提供するのに使用することができる、航空機ターボファンガスタービンエンジン用発電機を提供する。 - 特許庁

In the dead soak of the engine 1, the cooling operation is performed after stopping for restraining an excessive temperature rise in cooling water in an exhaust heat recovery unit 14 by driving an electric water pump 94 and an electric fan 97.例文帳に追加

エンジン1のデッドソーク時、電動ウォータポンプ94および電動ファン97を駆動して排熱回収器14内での冷却水の温度過上昇を抑制する停止後冷却動作を実行する。 - 特許庁

In this case, the engine cooling device performs at least any one of a control with respect to an electric water pump, a control operating an electric fan, a control adjusting the distance between two vehicles, and a control providing information to a driver.例文帳に追加

この場合、電動W/Pに対する制御、電動ファンを作動させる制御、車間距離を調整する制御、及びドライバーに対して情報を提供する制御のうちの少なくとも1つ以上の制御を行う。 - 特許庁

The heater device 12 for the vehicle with the idle-stop function has a control part for operating the electric heater pump 26 synchronically with a blower fan motor 29 when a blower fan switch 29 is contact-controlled based on the operation information of the engine and the control information of the blower fan switch even when the engine is stopped.例文帳に追加

アイドルストップ機能を備えた車両の車両用暖房装置12において、エンジンの稼働情報およびブロアファンスイッチの制御情報に基づいて、エンジンの停止時であってもブロアファンスイッチ29が接制御されている場合には、ブロアファンモータ29と同期するように電動ヒータポンプ26を稼働する制御部とを備えるようにする。 - 特許庁

Under conditions of operation of an air conditioner and a predetermined vehicle speed or less, a rotation vibration frequency of the number of rotation of one electric fan 3A is not lower than a predetermined value of an engine explosion vibration frequency, and a rotation vibration frequency of the number of rotation of the other electric fan 3B is not higher than the predetermined value of the engine explosion vibration frequency.例文帳に追加

空調機作動及び所定車速以下の条件下で、一方の電動ファン3Aについてはその回転振動周波数がエンジンの爆発振動周波数よりも所定値以上に高いファン回転数となり、他方の電動ファン3Bについてはその回転振動周波数がエンジンの爆発振動周波数よりも所定値以上に低いファン回転数となるようにする。 - 特許庁

This cooling device includes an engine cooling radiator 40 arranged above the engine and between an engine and a hood 16, and an electric motor driven fan 48 blowing the air upward in the radiator.例文帳に追加

冷却装置は、エンジン12の上方で且つエンジンとフード16との間に配置されたエンジン冷却ラジエータ40と、空気を同ラジエータ内を上方へ吹き付ける電動モーター駆動によるファン48を備えたファンユニットとを含んでいる。 - 特許庁

To cool an engine and prevent damage thereto in cooling a radiator of the engine by reducing fatigue of a power generator without stopping an electric fan even during an idling, and preventing noise generation using a low-noise engine instead of an inverter.例文帳に追加

エンジンのラジエータを冷却するにあたり、インバータを用いることなく、低騒音のエンジンを用いることで騒音を防止し、また、アイドリング回転時などであっても、電動ファンを停止することなく発電機の疲労を低減し、エンジンの冷却を行うことによりその損傷を防止する。 - 特許庁

Or, in case that the engine cooling water temperature is less than the specified value when heating is started, power is supplied to the electric heater 17 by the power-supply circuits BAT, 21, 22 to the electric heater 17 to be actuated, and the blower fan 14 is started when it is detected that a current passing through the electric heater 17 reach a peak value.例文帳に追加

あるいはまた、暖房開始時にエンジン冷却水温が所定値未満の場合には、電源回路BAT、21、22により電気式ヒーター17に電源を供給して作動させ、電気式ヒーター17に流れる電流がピーク値に達したことが検出されたときにブロアファン14を起動する。 - 特許庁

The electromagnetic mechanism that generates electric power from the engine by having rotor poles on tips of fan blade airfoils and stator elements circumferentially placed around the blade airfoils with keeping intervals.例文帳に追加

本電磁機構は、ファンブレード翼形部の先端上のロータ磁極とブレード翼形部の周りで円周方向に間隔を置いて配置されたステータ要素とを有することにより、エンジンから電力を発生させる。 - 特許庁

The engine capable of performing supersonic flight is provided by injecting high speed air from a Laval tube type nozzle by laying an electric fan in a Laval tube type casing.例文帳に追加

ラバール管型のケーシング内に電動ファンを敷設し、ラバール管型のノズルから高速空気を噴出させて超音速飛行可能なエンジンとする。 - 特許庁

The control unit 23 continues to control the engine room fan 21 by electric power supply of a battery 27 through a bypass line 27B during predetermined time even after the key switch 26 is switched off.例文帳に追加

キースイッチ26がOFFされた後も所定時間、バイパス線路27Bを通じたバッテリー27の電力供給によって、コントロールユニット23がエンジンルームファン21の制御を継続する。 - 特許庁

In case that engine cooling water temperature is less than a specified value when heating is started, power is supplied to an electric heater 17 by power-supply circuits BAT, 21, 22 to be actuated, and a blower fan is started after the expiration of a predetermined time interval.例文帳に追加

暖房開始時にエンジン冷却水温が所定値未満の場合には、電源回路BAT、21、22により電気式ヒーター17に電源を供給して作動させ、所定時間後にブロアファン14を起動する。 - 特許庁

The air extracted from an engine fan 1 through a switching regulating valve 2 is compressed by an electric compressor 5, and fed to an evaporator 7 of a vapor cycle cooling system (VCS) through a check valve 4b.例文帳に追加

エンジンファン1から切替調節弁2を介して抽気した空気は、電動コンプレッサ5で圧縮され、チェックバルブ4bを経由し、VCSのエバポレータ7に送られる。 - 特許庁

In addition, the amount of air flowing in the engine room 16 from the opening 12 is controlled in more detail by changing the rotational speed of an electric fan 10 attached to the cooling unit 18 according to the speed of the vehicle.例文帳に追加

加えて、冷却ユニット18に取り付けられた電動ファン10の回転速度を車速に応じて変化させることにより、開口部12からエンジンルーム16内に流入する風量をより細やかに制御する。 - 特許庁

Additionally, it cools the condenser by a mechanical fan by demanding starting of the engine (step 116) when the refrigerant pressure exceeds the set pressure in a state of driving the electric fan and cancels the engine starting demand as the refrigerant pressure falls lower than the set pressure (steps 120 to 124).例文帳に追加

また、電動ファンを駆動した状態で冷媒圧力が設定圧力を超えているときには、エンジンの始動要求を行うことにより(ステップ116)、メカニカルファンによるコンデンサの冷却を行い、冷媒圧力が設定圧力よりも下がることによりエンジン始動要求を解除する(ステップ120〜124)。 - 特許庁

This electric carrying vehicle 1 is constituted to give power of an engine 8 output onto one side of an output shaft 8a to a fan 9b and give power of the engine 8 output onto the other side of the output shaft 8a to a generator 10.例文帳に追加

電動搬送車1によれば、出力軸8aの一方側へ出力されたエンジン8の動力がファン9bに付与されると共に、出力軸8aの他方側へ出力されたエンジン8の動力が発電機10に付与される。 - 特許庁

A control unit 30 controls the operational states of the electric motor 1 and the electric fan 4 based on a cooling water temperature THW detected by a water temperature sensor 21, an outdoor air temperature THA detected by an outdoor air temperature sensor 22 and a battery voltage GBA during the dead soak after the engine is stopped.例文帳に追加

コントロールユニット30は、エンジン停止後のデッドソーク時に、水温センサ21により検出される冷却水温THW、外気温センサ22により検出される外気温THA及びバッテリ電圧GBAに基づいて電動ポンプ1及び電動ファン4の動作状態を制御する。 - 特許庁

If a temperature of cooling water of the engine 10 reaches a driving demand one of the radiator fan 43, electric power supply to the DC motor 42 is started, avoiding a period of supplying electric power to a fuel injection valve 22 and an ignitor 25 from the alternating current generator 34.例文帳に追加

エンジン10の冷却水の温度がラジエータファン43の駆動要求温度に達する場合、交流発電機34から燃料噴射弁22と点火装置25とに電力が供給される期間を回避して、DCモータ42への電力供給を開始する。 - 特許庁

To obtain a cooling device of a water-cooled internal combustion engine capable of reducing wasteful power consumption by maintaining the temperature of cooling water in an appropriate range to improve the fuel consumption rate by controlling the drive of an electric water pump and an electric cooling fan by taking into consideration the drive state of the water-cooled internal combustion engine and the heat radiation property of a heat exchanger.例文帳に追加

水冷式内燃機関の駆動状態および熱交換器の放熱性能を考慮して電動ウォータポンプおよび電動冷却ファンの駆動を制御することで、冷却水温度を適切な範囲に保持して燃費を向上させ、無駄な消費電力を削減できる水冷式内燃機関の冷却装置を得る。 - 特許庁

Further, the air conditioner ECU 21 determines whether or not the engine 10 is in the operation state at a predetermined area where a fuel consumption ratio of the engine 10 is not good at air-conditioning control and reduces an output (rotation speed) of the electric fan 17 so as to increase drive load of the compressor 11 when it is determined that the engine is in the operation state.例文帳に追加

また、エアコンECU21は、空調制御時においてエンジン10の燃料消費率が良好でない所定領域で該エンジン10が運転状態にあるか否かを判定し、該運転状態にある判定がなされたとき、コンプレッサ11の駆動負荷を増加させるべく電動ファン17の出力(回転速度)を低減させる。 - 特許庁

Since the fan for cooling the interior of a rotary electric machine is a centrifugal cooling fan where the blade has an annular, arcuate or wing-like cross-section, blade fixing angle can be set larger than that of a conventional one and since section modulus is increased in the torsional direction, sufficient strength can be attained against torsional vibration of an engine.例文帳に追加

回転電機の機内冷却をする回転電機用冷却ファンにおいて、冷却ファンはその羽根断面形状が環状で、かつ円弧形状または翼形状である遠心型冷却ファンであるので、従来の羽根に比べ羽根取り付け角度を大きくすることができ、ねじり方向の断面係数が大となり、原動機のねじり振動に対して十分な強度が得られる。 - 特許庁

To provide a turbojet including, at the upstream of a fan, a fixed cowl element centered on the axis of an engine and on which there is mounted an electric current generator designed to take mechanical power off a low-pressure rotor shaft and convert it into electrical power.例文帳に追加

ファンの上流において、エンジンの軸の中心にある固定カウルエレメントを有し、固定カウルエレメント上には、低圧ロータシャフトから機械的な動力を取り出して電力に変換するように設計された電流発生装置が取り付けられている、ターボジェットを提供すること。 - 特許庁

By this, it is not necessary to continue power supply to a hybrid ECU 70, an engine ECU 24, a motor ECU 40, and a battery ECU 52 when controlling an electric fan 61, and the high-voltage battery can be cooled while suppressing the power consumption.例文帳に追加

これにより、電動ファン61を制御する際にハイブリッドECU70やエンジンECU24,モータECU40,バッテリECU52への電力供給を継続する必要がなく、電力消費を抑制しつつ高圧バッテリを冷却することができる。 - 特許庁

例文

When the transformer 20 with the AC source used as a primary side and the assumed voltage of the electric apparatus for driving the engine system used as a secondary side is stored in the package, a suction port, an exhaust port and a ventilation fan for cooling the transformer are arranged in a ventilation path independent from the other apparatus.例文帳に追加

交流電源を一次側とし、エンジンシステムの駆動のための電気機器の想定電圧を二次側とする変圧器20を、前記パッケージ内に収納するのに当たって、変圧器の冷却のための吸気口、排気口および換気ファンを他の機器から独立した換気経路内に設けた。 - 特許庁

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