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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > mode fuel economyに関連した英語例文

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mode fuel economyの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 35



例文

When the economy mode is selected, the fuel cut control is carried out so as to reduce fuel consumption suitable for the economy mode.例文帳に追加

よって、エコモードが選択された場合、このモードに適した、燃料消費が低減されるようなフューエルカット制御が行われる。 - 特許庁

To allow further improvement of fuel economy by inducing a driver to achieve economical travelling more effectively, in a vehicle in which a fuel economy priority mode wherein fuel economy has priority can be selected.例文帳に追加

燃費を優先する燃費優先モードを選択可能な車両において、より効果的に運転者に経済走行を実現するように仕向けて更なる燃費向上を図る。 - 特許庁

To circumvent the increase in the load on various driving systems, while circumventing deterioration in the fuel economy, in switching a speed change mode from a fixed-speed change mode to a continuous-speed change mode.例文帳に追加

固定変速モードから無段変速モードへの切り替えに際し、各種駆動系への負担増を回避しつつ燃費の悪化を回避する。 - 特許庁

In the normal mode, a first operating point is selected in view of operability and fuel economy.例文帳に追加

通常モードにおいて、操作性や燃費の観点から、第1動作ポイントを選択している。 - 特許庁

例文

The main ECU 30 gives an advice to a user, through a display device 60, to change the currently set traveling mode to a traveling mode in favor of the fuel economy when the fuel economy gets worse.例文帳に追加

メインECU30は、燃費が悪化している場合には現在設定されている走行モードから燃費優先側の走行モードへ変更すべきことを表示装置60を介してユーザにアドバイスする。 - 特許庁


例文

Moreover, when the air conditioner ECU is set in the economy mode, a threshold value set to the economy mode is selected and air-conditioning control and an engine start request/cancel are performed to improve a fuel consumption saving effect.例文帳に追加

また、エアコンECUでは、エコモードに設定されると、エコモードに対して設定されている閾値を選択して空調制御及びエンジン始動要求/解除を行うことにより、省燃費効果の向上が図られるようにする。 - 特許庁

At the time of deceleration, the engine ECU40 determines that it is at an economy mode in which fuel consumption is reduced (S100) when an economy switch 50 is turned on, and makes a gradually-changing period T set up to be a period T2 shorter than that of a normal mode (S120).例文帳に追加

減速時、エンジンECU40は、エコスイッチ50がオン状態の場合、燃料消費が低減されるエコモードであると判断し(S100)、徐変期間Tをノーマルモードのそれより短いT2に設定する(S120)。 - 特許庁

Further, when the air conditioner ECU is set in the economy mode, a threshold set to the economy mode is selected and air-conditioning control and an engine start request/cancel are performed to enhance a fuel consumption saving effect.例文帳に追加

また、エアコンECUでは、エコモードに設定されると、エコモードに対して設定されている閾値を選択して空調制御及びエンジン始動要求/解除を行うことにより、省燃費効果の向上が図られるようにする。 - 特許庁

When the mode for attaching importance to fuel economy is selected, a compression ratio and an EGR rate are set by the compression ratio map for attaching importance to fuel economy and the target EGR rate map (S5, S6).例文帳に追加

燃費重視モードが選択されたら、燃費重視の圧縮比マップと目標EGR率マップにより圧縮比およびEGR率が設定される(S5、S6)。 - 特許庁

例文

To effectively improve fuel economy without reducing the traveling performance of a vehicle during the control of a manual mode.例文帳に追加

マニュアルモードの制御時に、車両の走行性を低下させることなく、燃費を効果的に改善する。 - 特許庁

例文

When one of a normal mode and an economy mode giving preference to fuel consumption is selected by switch-over between ON and OFF of an economy mode switch 26, a detection signal from the economy mode switch 26 by the selection, a detection signal from an accelerator operation amount sensor 20, and a detection signal from a vehicle speed sensor 22 are input to an HV controller 18.例文帳に追加

エコノミーモードスイッチ26のオンとオフとの切り替えにより、燃費を優先するエコノミーモードかノーマルモードかが選択されている場合に、この選択によるエコノミーモードスイッチ26からの検出信号と、アクセル操作量センサ20からの検出信号と、車速センサ22からの検出信号とを、HVコントローラ18に入力する。 - 特許庁

This hydraulic driving device is provided with an engine 17, a hydraulic pump 18, a hydraulic actuator 20, a monitor panel 39 for allowing an operator to select desired work mode from among a plurality of work modes including power mode, usual economy mode, and first economy mode having different fuel economy in the engine 17, and an engine hydraulic pump controller 40.例文帳に追加

油圧駆動装置は、エンジン17と、油圧ポンプ18と、油圧アクチュエータ20と、エンジン17での燃費がそれぞれ異なるパワーモードと通常エコノミーモードと第1エコノミーモードとを含む複数の作業モードの中からオペレータが所望の作業モードを選択するためのモニタパネル39と、エンジン・油圧ポンプ制御装置40とを備える。 - 特許庁

The device includes a mode attaching importance to fuel economy and a mode attaching response as setting of target operating angle and target center angle in relation to target torque, and changes the mode over according to an operation condition.例文帳に追加

目標トルクに対する目標作動角および目標中心角の設定として、燃費重視モードの設定と応答性重視モードの設定とを有し、運転状態によって切り換えられる。 - 特許庁

In the economy mode, a transfer clutch 5 is disengaged, and the differential between front and rear wheels is absorbed by a planetary gear mechanism 4 to cancel internal circulation torque and improve the fuel economy.例文帳に追加

エコノミーモードではトランスファクラッチ5を開放させて、前後輪の差動をプラネタリギヤ機構4で吸収させることで、内部循環トルクを解消し燃費を向上させる。 - 特許庁

To provide a cylinder injection fuel injection valve capable of providing stable engine performance in a wide rotational range by producing each fuel spray form matching a stratified combustion mode and a homogeneous combustion mode by one fuel injection valve to enhance fuel economy and output.例文帳に追加

一つの燃料噴射弁により成層燃焼モード、均質燃焼モードのそれぞれの合った燃料噴霧形態を作り出し、燃費向上,出力向上を図り、広範囲の回転域で安定したエンジン性能が得られる筒内噴射式の燃料噴射弁を提供する。 - 特許庁

Any one of vehicle operation mode is selected among a power mode for giving priority to improvement of engine output, an economy mode for giving priority to reduction of fuel consumption, and a normal mode on the basis of a request of the driver and operating condition of the vehicle (step 101).例文帳に追加

運転者の要求や車両の運転状態に基づいて、エンジン出力向上を優先するパワーモード、燃費節減を優先するエコノミーモード、通常のノーマルモードのうちのいずれか1つの車両運転モードを選択する(ステップ101)。 - 特許庁

To strike a balance between an electric motor travel mode and an internal combustion engine travel mode, and improve drivability and fuel economy, by a vehicle control device.例文帳に追加

車両の制御装置において、電気モータ走行モードと内燃機関走行モードとの両立を図ると共にドライバビリティと燃費の向上を可能とする。 - 特許庁

To provide a control device for a variable cylinder type internal combustion engine achieving good fuel economy by executing partial cylinder operation mode as much as possible with suppressing vibration and noise during partial cylinder operation mode.例文帳に追加

部分気筒運転モード中における振動や騒音を抑制しながら、部分気筒運転モードを可能な限り実行することによって、良好な燃費を達成することができる可変気筒式内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

The intake air amount control device is mounted on a vehicle having the automatic transmission 30 for switching the changing pattern between a sport mode in favor of the vehicular acceleration performance and a normal mode in favor of fuel economy.例文帳に追加

吸入空気量制御装置は、変更パターンが車両加速性能を優先したスポーツモードと燃費優先のノーマルモードとに切り替えられる自動変速機30を備える車両に搭載されている。 - 特許庁

In other words, by enabling the humidity adjusted state to be variable according to the determination or the preference of the occupant, the fuel economy priority mode and the anti-fogging priority mode can be freely selected.例文帳に追加

つまり、乗員の判断や好みで湿度調節状態を可変可能とすることにより、燃費優先モードや防曇優先モードを自由に選択できるようになる。 - 特許庁

To provide a shift control device for improving operational maneuverability, and preventing the deterioration in fuel economy, by achieving smooth switching to a normal use shift control mode from a speed reduction shift control mode.例文帳に追加

減速用変速制御モードから常用変速制御モードへの円滑な切替えを実現し、運転操作性の向上及び燃費悪化の防止を図った変速制御装置を提案する。 - 特許庁

To provide a control device of an internal combustion engine capable of improving fuel economy, while restraining a torque level difference and a sudden rotational variation, when switching a combustion mode of an air-fuel mixture between a plurality of combustion modes.例文帳に追加

混合気の燃焼モードが複数の燃焼モードの間で切り換わる場合において、トルク段差や急激な回転変動を抑制できるとともに、燃費を向上させることができる内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

Consequently, exhaust emission and fuel economy is prevented from deteriorating and further, the frequent change of air-fuel ratio or combustion mode is suppressed, thus repressing shock in an engine operation.例文帳に追加

このようにして排気エミッションや燃費の悪化を防止でき、更に空燃比や燃焼形態の頻繁な切り替わりを抑制してエンジン運転上でのショックを抑制することができる。 - 特許庁

To provide a cargo handling system capable of easily and surely restarting operation in a waiting mode, reducing waste of fuel, and enhancing fuel economy.例文帳に追加

待機中の運転再開を容易かつ確実に実施でき、しかも燃料の無駄遣いを低減して燃費を向上させることができる荷役システムを提供すること。 - 特許庁

To provide a vehicular air conditioner controlling an operation mode of a refrigerating cycle properly in accordance with a travel state of the vehicle, further improved in travel fuel economy.例文帳に追加

冷凍サイクルの運転モードが車両の走行状態に応じて適正に制御され、走行燃費の一層の向上を図ることができる車両用空調装置を提供する。 - 特許庁

To provide a control apparatus for a hybrid drive device, the apparatus which is capable of extending a region of EV travel mode, and thereby improving fuel economy.例文帳に追加

EV走行モードの領域を広げることを可能とし、もって燃費向上を図ることが可能なハイブリッド駆動装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

To prevent the deterioration of fuel economy while avoiding a rise of line pressure when a delay of speed change responsiveness does cause a trouble, in a manual speed change mode of a V-belt type continuously variable transmission.例文帳に追加

Vベルト式無段変速機の手動変速モードで、変速応答遅れが問題にならない場合はライン圧の上昇を行わないようにして、燃費の悪化を回避する。 - 特許庁

When a driver requests a power mode that enhances acceleration performance, an integrated controller 20 sets as the target engine torque of a hybrid vehicle a power mode engine torque shown by an operating point e which is larger than an optimum fuel economy engine torque on α.例文帳に追加

運転者が希望する走行形態が加速性能重視のパワーモード時には、統合コントローラ20は、α上にあるハイブリッド車両の最適燃費エンジントルクよりも大きく、動作点eで表すパワーモードエンジントルクを目標エンジントルクとして設定する。 - 特許庁

Thus, by separately using the fixed mode for transmitting power irrespective of the traction transmission mechanism 27 and the variable mode for diverting the power to the traction transmission mechanism 27, noise is reduced and improve fuel economy.例文帳に追加

このように、トラクション変速機構27に無関係に動力を伝達する固定モードと、トラクション変速機構27に動力を分流する可変モードとを使い分けることによって、騒音を低減でき、かつ燃費を向上することができる。 - 特許庁

To provide a DPF regeneration control device that reduces injection of unnecessary added fuel to a combustion chamber to prevent deterioration in fuel economy and an occurrence of oil dilution, by suspending running time-automatic forcible regeneration control for a DPF in a mode in which regeneration does not progress smoothly.例文帳に追加

再生の進捗が悪い走行モードでのDPFの走行時自動強制再生制御を中断して、無駄な追加燃料の燃焼室内への噴射を抑制して燃費の悪化およびオイルダイリューションの発生を防止するDPFの再生制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a control device of a continuously variable transmission for a vehicle capable of improving fuel economy and operability with restriction of noise and vibration by appropriately avoiding shift down when shift mode is switched from a continuously variable shift mode to a stepped shift mode in the case wherein the vehicle runs at the predetermined constant speed.例文帳に追加

車両が所定の定速走行状態にある場合に、変速モードが無段変速モードから有段変速モードに切り換えられたときのシフトダウンを適切に回避でき、燃費の向上および騒音や振動の抑制による運転性の向上を図ることができる車両用無段変速機の制御装置を提供する。 - 特許庁

Therefore, the torque compensation quantity is increased/decreased when a driver switches the driving mode selection switch 44 according to his/her driving intention, and consequently, both of improvement in fuel economy and reduction in gear change shock due to operation of the torque compensation control can be achieved.例文帳に追加

従って、運転者が運転志向に応じて走行モード切換スイッチ44を切り換えることにより前記トルク補償量が増減されるので、燃費向上と前記トルク相補償制御の実行による変速ショック低減との両立を図ることが可能である。 - 特許庁

To provide a cooler of a hybrid vehicle improved in cooling performance of the hybrid vehicle, while improving vehicle fuel economy, in an ISG (Idle Stop-Go) mode of the hybrid vehicle including no electric compressor, and a method for controlling the cooler.例文帳に追加

電動圧縮機を備えていないハイブリッド車両のISGモードにおいて、車両燃費の向上を果たしつつ、ハイブリッド車両の冷房性能を向上させたハイブリッド車両の冷房装置及びその制御方法を提供する。 - 特許庁

To provide an oil supply control device improved in fuel economy capable of selecting the supply or the shut-off of oil to an oil jet and changing of oil supply pressure to a main gallery by controlling the open close action of a control valve opening and closing an oil supply passage based on an engine operation mode.例文帳に追加

本発明の課題は、エンジン運転モードに基づいて、オイル供給路を開閉する制御弁の開閉動作を制御し、オイルジェットへのオイルの供給または遮断の選択およびメインギャラリへのオイル供給圧変更が可能である、燃費の向上を図れるオイル供給制御装置を提供することにある。 - 特許庁

例文

To provide a driving force control device of a four-wheel drive vehicle capable of suitably controlling the connecting force of a clutch according to the operating condition neither too much nor too less according to a driver's intention as much as possible in a lock mode to miniaturize the clutch and a driving system, and improving fuel economy.例文帳に追加

ロックモード中において、運転者の意図に可能な限り沿いながら、クラッチの締結力を運転状態に応じて過不足なく適切に制御することができ、それにより、クラッチや駆動系の小型化を図ることができるとともに、燃費を向上させることができる四輪駆動車両の駆動力制御装置を提供する。 - 特許庁

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