1016万例文収録!

「キャラの!」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > キャラの!に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

キャラの!の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 5969



例文

ユーザのキャラクタがクエストの遂行を行う他のユーザのキャラクタを募集し、募集したキャラクタにクエストの遂行を発注するようにした。例文帳に追加

A character of a user invites a character of other users which executes the quest, and orders the execution of the quest to the invited character. - 特許庁

本ゲームプログラムでは、複数のキャラクタのうちの少なくとも1つのキャラクタが、第1キャラクタとして制御部1に認識される。例文帳に追加

In this game program, at least one of two or more characters is recognized as a first character by a control section 1. - 特許庁

これにより、衰弱状態のプレイヤキャラクタが敵キャラクタの攻撃を免れて他のプレイヤキャラクタによって救助されることが可能になる。例文帳に追加

This enables the player character in the weakened state to escape from the attack by the enemy character and be rescued by other player character. - 特許庁

パチンコ機1では、背景画上に左側のキャラクタ、中側のキャラクタ、右側のキャラクタを表示する液晶表示器19が設けられている。例文帳に追加

In the pachinko machine 1, a liquid display device 19 displaying left characters, middle characters and right characters over the background picture is provided. - 特許庁

例文

所定の条件成立時には、キャラクタA、キャラクタB、キャラクタCの連続演出の進行状況がわかる状況演出を実行する。例文帳に追加

When a prescribed condition is satisfied, situation performance in which progress situations of the continuous performances of the character A, character B, and character C can be seen. - 特許庁


例文

キャラクタ制御部5は、全体制御部7から送信されたキャラクタの動作の種類と数値から、キャラクタの動作や表情を生成する。例文帳に追加

A character control part 5 generates the action or expression of the character from the kind of the action of the character and the numerical value transmitted from the entire control part 7. - 特許庁

キャラクタ商品の受注サーバ、キャラクタ商品の発注装置およびキャラクタ商品の受注方法例文帳に追加

ORDER-RECEIVING SERVER FOR CHARACTER GOODS, ORDERING DEVICE FOR CHARACTER GOODS AND ORDER-RECEIVING METHOD FOR CHARACTER GOODS - 特許庁

キャラクタと他キャラクタとが所定の関係にあると判断された場合、その所定の関係に応じた表示態様で他キャラクタが表示される。例文帳に追加

In the case of YES, other characters are displayed in the display condition corresponding to the predetermined relation. - 特許庁

千葉県船(ふな)橋(ばし)市(し)の非公認キャラクター「ふなっしー」が,決勝に残っていた他の6キャラを抑え,ご当地キャラ日本一になった。例文帳に追加

Funassyi, an unofficial mascot for the city of Funabashi in Chiba Prefecture, beat six other finalists to become Japan's most popular local mascot. - 浜島書店 Catch a Wave

例文

キャラクタに関するキャラクタ情報についての有限使用の権能を定め、キャラクタ情報を通信端末装置に供給する。例文帳に追加

The right authorizing a finite usage is fixed concerning character information about the character and character information is supplied to communication terminal unit. - 特許庁

例文

キャラクタ処理部108は着せ替えられたキャラクタをその日のキャラクタとして記憶部114に保持する。例文帳に追加

The character processing part 108 holds the character in the changed clothes as the character of the day in a storage part 114. - 特許庁

予め用意されるキャラクタの内、キャプテンキャラクタ群からプレーヤにより選択された一のキャラクタがキャプテンとされる。例文帳に追加

One character selected by the game player from a captain character group among the prepared characters is defined as a captain. - 特許庁

キャラクタ表示制御部206は、簡易に認証されたプレイヤのキャラクタを、半透明のゴーストキャラクタに変化させる。例文帳に追加

A character display control section 206 changes a character of the simply authenticated player into a translucent ghost character. - 特許庁

キャラクターDB111は「キャラクター」と、キャラクターの態様変化と商品又は役務を表すアイテムとの「第1関係」とを管理する。例文帳に追加

The character DB 111 manages a "character" and a "first relation" between the mode change of the "character" and a commodity or service. - 特許庁

すると、ボール送出元のキャラクタ70a,70b,70dからボール送出先のキャラクタ72へとボールキャラクタが送出される。例文帳に追加

Then, a ball character is sent out from the characters 70a, 70b and 70c of the ball send-out origin to the character 72 of the ball send-out destination. - 特許庁

ゲーム機(A)1aは、自キャラクタAのデータと他のキャラクタ、例えば、キャラクタGおよびBを成長させることができる。例文帳に追加

In the game machine (A) 1a, growth of the data of the player's own character A and growth of other characters, for example the characters G and B, can be achieved. - 特許庁

ゲームキャラクタ画像データ記憶部50は、対象画像のゲームキャラクタ領域を表示するためのゲームキャラクタ画像データを記憶する。例文帳に追加

A game character image data storage part 50 stores game character image data for indicating a game character region in a target image. - 特許庁

切替制限手段(78)は、複数のゲームキャラクタのうちの第1ゲームキャラクタから、複数のゲームキャラクタのうちの第2ゲームキャラクタへのユーザの操作対象の切り替えを、第1ゲームキャラクタと第2ゲームキャラクタとの組合せに対応するパラメータに基づいて制限する。例文帳に追加

A changeover restriction means (78) restricts the changeover of the user's operation subject from a first game character out of the plurality of the game characters to a second game character out of the plurality of the game characters in accordance with a parameter corresponding to a combination of the first game character and the second game character. - 特許庁

褌を締めた男性キャラクターの画像などを掲載し、一部では褌キャラ・ふんどしキャラと表現している。例文帳に追加

On web pages, they post pictures of male characters wearing fundoshi loincloths, which they call fundoshi-kyara (fundoshi-character).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

プレイヤは、他キャラクタに関する表示を確認することにより、自キャラクタと他キャラクタとの関係を容易に把握できる。例文帳に追加

The player can easily grasp the relation between the own character and other characters by confirming the display related to other characters. - 特許庁

ユーザが候補キャラクタ45aを仮選択すると、(d)のように候補キャラクタ45aが新たな基準キャラクタ44bとなる。例文帳に追加

When the user temporarily selects the candidate character 45a, the candidate character 45 becomes a new reference character 44b as in (d). - 特許庁

ゲーム装置は、敵キャラクタ毎に特定データや、プレイヤキャラクタの状態に関するプレイヤキャラクタ状態データを記憶する。例文帳に追加

Stored in the game apparatus are specified data per enemy character and the data for the states of the player's character pertaining to the states of the player's character. - 特許庁

キャラクタデータ入力部120は、番組とともに視聴者の表示画面に表示されるキャラクタに関するキャラクタデータを取得する。例文帳に追加

A character data input unit 120 acquires character data concerning characters shown on a display screen of a viewer, together with a program. - 特許庁

利用者は、各キャラクタに関する情報を参照して、これら各キャラクタのなかから、自分が最も共感するキャラクタを、特定する。例文帳に追加

A user refers to information regarding each character, and specifies the most favorable character among them. - 特許庁

一方、主キャラクタ10の攻撃は、第1敵キャラクタ20を透過して第2敵キャラクタ21に到達する。例文帳に追加

The attack by the main character 10 reaches the second enemy character 21 through the first enemy character 20. - 特許庁

携帯端末機のキャラクタエージェント装置及び方法に関して、特にキャラクタ構造及びキャラクタを伝送する方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for transmitting a character structure and a character in particular about a character agent apparatus and method of a portable terminal. - 特許庁

期待度4では、「不機嫌キャラクタ、「普通キャラクタ」、「笑顔キャラクタ」の順で再変動と仮停止表示が繰り返される。例文帳に追加

At the expectation degree 4, the re- variation and temporary stop display are repeated in the order of the 'displeased character', the 'normal character' and the 'smiling character'. - 特許庁

この装置は、主体キャラクタ23と、主体キャラクタ23によって攻撃される標的キャラクタ21a,21b,21cとを映像として表示する。例文帳に追加

The device displays a main character 23 and target characters 21a, 21b and 21c to be attacked by the main character 23 are displayed as images. - 特許庁

キャラクタは、出現してから所定時間が経過すると消滅して、雲履歴キャラクタが太陽履歴キャラクタの右側に並べて表示される。例文帳に追加

The 'cloud' character disappears a predetermined time after its appearance and a cloud-history character is displayed at the right side of the sun-history character. - 特許庁

また、第1キャラクタ74c(74b)と第2キャラクタ74d(74c)との間で移動自在な移動キャラクタ72aがモニタに表示される。例文帳に追加

Moreover, a moving character 72a freely movable between the first character 74c (74b) and the second character 74d (74c) is displayed on the monitor. - 特許庁

プレイヤキャラクタが敵キャラクタに遭遇して戦闘が行われる際に、戦闘相手となる敵キャラクタの選定に自由度を持たせる。例文帳に追加

To give a freedom degree in a selection of an enemy character to be a fighting opponent when a player's character encounters enemy characters to start a fight. - 特許庁

脚の長さがキャラクタSより長いキャラクタP1の移動距離D'はキャラクタSの移動距離Dより長くなり、脚の長さがキャラクタSより短いキャラクタP2の移動距離D”はキャラクタSの移動距離Dより短くなる。例文帳に追加

The movement distance D' of the character P1, of which leg length is longer than that of the character S, becomes longer than the movement distance D of the character S, and the movement distance D" of the character P2, of which leg length is shorter than that of the character S, becomes shorter than the movement distance D of the character S. - 特許庁

キャラクター入力装置、キャラクター入力方法、キャラクター入力プログラム、およびコンピュータ読み取り可能な記録媒体例文帳に追加

CHARACTER INPUT DEVICE, CHARACTER INPUT METHOD, CHARACTER INPUT PROGRAM AND COMPUTER-READABLE RECORDING MEDIUM - 特許庁

複数の味方キャラクタFa,Fb,Fcの内、NPCである味方キャラクタFaは、挑発対象認識範囲RAa内の敵キャラクタEa,Ebの内から一の敵キャラクタE(図では敵キャラクタEb)を挑発対象キャラクタとして選択する。例文帳に追加

The ally character Fa which is an NPC among the plurality of ally characters Fa, Fb and Fc selects one enemy character E (enemy character Eb in the figure) from the enemy characters Ea and Eb inside a provocation object recognition range RAa as a provocation object character. - 特許庁

戦闘可能なキャラクタ(Pn:プレイヤ・キャラクタ、En:敵キャラクタ)の中から、各キャラクタが保有する制御パラメータの値xに基づいて一部のキャラクタを抽出し、抽出したキャラクタについてのみ行動制御を実行する。例文帳に追加

From among fightable characters (Pn: player character, En: enemy character), a part of characters are extracted based on the values (x) of control parameters held by the individual characters and action control is performed only to the extracted characters. - 特許庁

キャラクタ画像生成部13は、キャラクタ画像DB11に格納されている複数のキャラクタ画像の中から一のキャラクタ画像を取得し、当該キャラクタ画像を使用して、利用者指示部12により指定された表情又は動作のキャラクタ画像を生成する。例文帳に追加

The character image generation part 13 acquires one character image from among the plurality of character images stored in the character image DB11 and uses the character image to generate a character image with the expression or movement designated by the user indication part 12. - 特許庁

複数のキャラクタが現出するネットワークゲームのゲーム進行を制御するためのサーバ10は、キャラクタを少なくとも選手キャラクタ又は観戦キャラクタに分別し、選手キャラクタのプレイ情報を観戦キャラクタを操作するゲーム端末に送信する。例文帳に追加

A server 10 for controlling the progress of the game in the network game where a plurality of characters appear classifies the characters into at least player characters and spectator characters and transmits player character play information to the game terminal for operating the spectator characters. - 特許庁

そして、状態判断機能により変化後の選択キャラクタの状態が選択キャラクタに隣接したキャラクタの状態と同じであると判断されると、関連付け処理機能により選択キャラクタと選択キャラクタに隣接したキャラクタとが関連付けられる。例文帳に追加

When it is judged by the state judging function that the state of the optional character after varied becomes the same as the character adjacent thereto, the optional character is worked to be related to the character adjacent thereto by the relation processing function. - 特許庁

次いで、サブキャラクタ群の中から残りのN体のキャラクタが自動選択される。例文帳に追加

Then the remaining N bodies of characters are automatically selected from a sub-character group. - 特許庁

動作モード切り替え部は、オブジェクト空間内のフィールド上でキャラクタが移動するフリームーブモードにおいて、キャラクタと他キャラクタとの遭遇イベントが発生した場合に、キャラクタの動作モードを、フリームーブモードから、キャラクタと他キャラクタが対戦する対戦モードに切り替える。例文帳に追加

The motion mode-switching section switches the motion mode of a character from the free move mode to the battle mode in which the character battles with another character when an encounter event for the character and another character occurs under the free move mode in which the character moves on a field in an object space. - 特許庁

このキャラクタ間の友好関係は、そのキャラクタに対する「外交」を行うことで改善される。例文帳に追加

The friendly relation between the characters is improved by executing "diplomacy" for the characters. - 特許庁

大和町のキャラクター「アサヒナサブロー」(平成五年に道路標識のキャラクターとして誕生)例文帳に追加

Character of Yamato-cho 'Asahina Saburo' (created in 1993 as a character for a road sign)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

テレビゲームにおけるキャラクタの行動はキャラクタの属性によりコントロールされる。例文帳に追加

The action of a character in a TV game is controlled by an attribute of the character. - 特許庁

キャラクタ出力装置、テープ印刷装置、キャラクタ出力装置の制御方法およびそのプログラム例文帳に追加

CHARACTER OUTPUTTING DEVICE, TAPE PRINTING DEVICE, CONTROL METHOD FOR CHARACTER OUTPUTTING DEVICE, AND ITS PROGRAM - 特許庁

このときプレイヤキャラクタにダメージを与える敵キャラクタの攻撃パターンが変更される。例文帳に追加

Here, an attack pattern of an enemy character to give the damage to the player character is changed. - 特許庁

ゲームの中で敵キャラクタを倒すと、敵キャラクタのデータを得てカード化する。例文帳に追加

When the enemy character is destroyed during the game, the data of the enemy character are acquired and rearranged in the form of a card. - 特許庁

複数のキャラクタを適切に移動させることのできるキャラクタ移動制御装置等を提供する。例文帳に追加

To provide a character move controlling device, etc. that can appropriately move a plurality of characters. - 特許庁

日本のキャラクターは浸透しており、キャラクターグッズの所有者も多い。例文帳に追加

Japanese characters have penetrated the market and many people own character merchandise.  - 経済産業省

キャラクタ画像DB11には複数のキャラクタ画像が予め格納されている。例文帳に追加

The character image DB11 is prestored with a plurality character images. - 特許庁

例文

あるキャラクタが他のキャラクタに与える影響を評価可能なゲームを提供する。例文帳に追加

To provide a game which can estimate the influence a character gives to another character. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright Ministry of Economy, Trade and Industry. All Rights Reserved.
  
浜島書店 Catch a Wave
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved.
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS