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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > キャラの!に関連した英語例文

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キャラの!の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 5969



例文

マスク部137は、チェックキャラクタ付きブランクフレームのチェックキャラクタをブランクフレームのピクセルデータに変換して出力する。例文帳に追加

A mask 137 converts the check character of the blank frame fitted with a check character in pixel data in blank frames and outputs them. - 特許庁

プレイヤーが操作するキャラクターが他のキャラクターを攻撃する際のゲーム画像に特殊効果を適切に施すゲーム装置等を提供する。例文帳に追加

To provide a game device and the like for appropriately performing a special effect to a game image when a character operated by a player attacks another character. - 特許庁

CPU10は、プレーヤーの操作に応じて、キャラクタパラメータに応じてプレーヤーキャラクタのゲーム画面中における動作を制御する。例文帳に追加

Then, the CPU 10 controls motion of the player character in the game screen according to the character parameters in response to operation by the player. - 特許庁

この状態において、メインキャラクタおよびサブキャラクタが、同一のゲーム空間GS内において制御される。例文帳に追加

In this state, the main character and the sub character are controlled in the same game space GS. - 特許庁

例文

通常状態のキャラクタに対しては成立しないコンボ攻撃を長期動作制限状態のキャラクタに対しては成立させる。例文帳に追加

The combo attack which is not established on the character in the normal state is established on the character in the long-term action restricted state. - 特許庁


例文

一方、ゲーム装置は、敵キャラクタへのタッチ操作を検出すると、当該敵キャラクタの位置に禁止エリアを設ける。例文帳に追加

On the other hand, when the game apparatus detects a touch operation onto the enemy character, a prohibition area is provided at a position of the enemy character. - 特許庁

ゲーム装置は、敵キャラクタの表示領域以外へのダブルタッチを検出すると、プレイヤキャラクタに前転動作を行わせる。例文帳に追加

When a game apparatus detects a double-touch in an area other than an area where an enemy character is displayed, the game apparatus causes a player character to perform a forward roll motion. - 特許庁

第2ゲームキャラクタ制御手段(93)は、行動制御データに基づいて、前記一又は複数の第2ゲームキャラクタの行動を制御する。例文帳に追加

A second game character control section (93) controls the action of the one or more second game characters, based on action control data. - 特許庁

表示部304は、生成された未来キャラクターの画像に、生成された現在キャラクターの画像を重ねて画面に表示する。例文帳に追加

A display section 304 superimposes the formed current character image on the formed future character image on a screen. - 特許庁

例文

複数のプレイヤの各々の操作対象キャラクタと、1又は複数の味方キャラクタと、を含むプレイヤキャラクタグループと、プレイヤキャラクタグループと対立する対戦相手キャラクタ又は対戦相手キャラクタグループと、が対戦を行うゲームにおいて、プレイヤキャラクタグループに属するキャラクタの組み合わせの多様性を、データ量の増大を抑制しつつ向上させることができるようになるゲーム装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a game device capable of improving the diversity of combinations of characters belonging to a player character group while inhibiting increase of the data volume in a game in which the player character group including player characters to be manipulated by a plurality of players respectively and one or a plurality of ally characters fight against an opponent character or an opponent character group opposed to the player character group. - 特許庁

例文

画面に表示されるキャラクターを容易かつ迅速に識別するとともに、キャラクターの次の動作を予測できる画像処理を提供する。例文帳に追加

To provide an image processing device capable of easily and quickly discriminating a character displayed on a screen, and predicting next action of the character. - 特許庁

比較ポイント値が小さければ、敵キャラクタ用の思考アルゴリズムに基づいて、敵キャラクタの行動を設定し、それを実行する。例文帳に追加

When the comparative point value is smaller, the behavior of the enemy character is set based on a think algorithm for the enemy character and the set behavior is executed. - 特許庁

主人公キャラクタの従者であるオプションキャラクタの行動に遊技者が関与することで興趣性に富んだゲームを得る。例文帳に追加

To provide an interesting game by allowing a game player to be involved in a behavior of an option character that is a follower of a main character. - 特許庁

さらに、液晶表示器の側方にキャラクタを模した可動体が配置されており、このキャラクタ体がアクションを起こして演出を盛り上げる。例文帳に追加

Furthermore, a movable body imitating the character is disposed beside the liquid crystal display device, and a character body thereof takes an action to warm up a performance. - 特許庁

ゲーム結果によるキャラクタの状態はキャラクタカード2の図柄更新された液晶表示部で確認することができる。例文帳に追加

The state of the character by a game result can be confirmed at a liquid crystal display part where the pattern of the character card 2 is updated. - 特許庁

部位指定画面8では、キャラクタを表示して、プレイヤに、キャラクタのいずれかの部位を指定させる。例文帳に追加

In a site specification screen 8, the character is displayed and a player is made to specify a site of the character. - 特許庁

所定の条件が成立した場合に、大当りの予告演出にキャラクタを登場させ、登場させたキャラクタを記憶する。例文帳に追加

When prescribed requirements are established, a character is made to appear for a jackpot notice performance and the character appearing is stored. - 特許庁

ゲームプログラム、ゲームプログラムを記録した記録媒体、キャラクタの動作制御方法及びキャラクタの動作制御システム例文帳に追加

GAME PROGRAM, RECORDING MEDIUM ON WHICH GAME PROGRAM IS RECORDED, AND METHOD AND SYSTEM FOR CONTROLLING ACTION OF CHARACTER - 特許庁

そして、ゲーム進行中に、特定の選手キャラクタの動作に関する情報が選手キャラクタに関連付けて表示される。例文帳に追加

Then, during the advance of the game, information about the operation of a specific player character is displayed in connection with the player character. - 特許庁

キャラクタ移動位置制御手段17は、移動方向検出手段11からの出力信号に基づいて、第1キャラクタAの移動位置を制御する。例文帳に追加

The control means 17 controls the moving position of a first character based on output signals from the sensing means 11. - 特許庁

判定手段(74)は、ユーザキャラクタの位置に関する位置条件をユーザキャラクタの位置が満足するか否かを判定する。例文帳に追加

A judgment means (74) judges whether or not the position of the user character satisfies a position condition with regard to the position of the user character. - 特許庁

支援キャラクタ8sは、プレーヤキャラクタ6の現在位置近傍に接近し、支援要請の種類に応じて支援行動するように制御される。例文帳に追加

The assisting character 8s is controlled to approach to the adjacency of the present position of the player character 6 and assistingly behave according to the type of the assist request. - 特許庁

キャラクタ動作制御手段18は、圧力センサ14からの出力信号に基づいて、第1キャラクタAの動作を制御する。例文帳に追加

The control means 18 controls the action of the first character based on output signals from the sensor 14. - 特許庁

キャラクタ間には友好関係が設定され、この友好関係に応じてNPCの攻撃対象キャラクタが選択される。例文帳に追加

A friendly relation is set between the characters, and an attack-objective character of the NPC is selected according to the friendly relation. - 特許庁

ゲーム空間内に、リーダーキャラクタの現在位置を基準として複数のスロットを設定し、サブキャラクタとスロットとを対応付ける。例文帳に追加

A plurality of slots are set in a game space with the present position of the leader character as a reference, and the subsidiary characters and the slots are matched with each other. - 特許庁

この時、前記判定図柄とキャラクタ図柄とが徐々に組み立てられて構成され、共に1つのキャラクタ図柄を構成するように表示される。例文帳に追加

The judgment patterns and character patterns are gradually assembled, and displayed to form one character pattern. - 特許庁

さらに、液晶表示器の側方にキャラクタを模した可動体が配置されており、このキャラクタ体がアクションを起こして演出を盛り上げる。例文帳に追加

Moreover, a mobile body simulating the character is disposed beside the liquid crystal display device and the character body starts actions to dramatize the performances. - 特許庁

第1回のコマンドは、キャラクタ情報と色情報とが必要であるが、第2回以降はキャラクタ情報は不要であり、色情報のみとなる。例文帳に追加

The first command requires character information and color information but those following a second command requires only the color information, none of the character information. - 特許庁

3次元的に表現される仮想空間内に設置される掲示板は、1つの親キャラクタ101と複数の子キャラクタ102とから構成される。例文帳に追加

The bulletin board which is installed in a three-dimensionally represented virtual space is composed of one master character 101 and multiple slave characters 102. - 特許庁

識別符号が偶数であれば普通電車のキャラクタ図柄が、奇数であれば新幹線のキャラクタ図柄が用いられている。例文帳に追加

The character pattern of a normal train is used when the identification code is an even number and the character pattern of the Shinkansen (bullet train) is used when it is an odd number. - 特許庁

実物キャラクター型動画像情報物の制作方法,実物キャラクター型動画像情報物の再生方法,記録媒体例文帳に追加

PRODUCTION METHOD OF REAL CHARACTER TYPE MOVING IMAGE OBJECT, REPRODUCTION METHOD OF REAL CHARACTER TYPE MOVING IMAGE INFORMATION OBJECT, AND RECORDING MEDIUM - 特許庁

このとき、軌跡形体40,41,42,43,44の形成範囲に位置するキャラクタ60,61が、選択キャラクタとして選択される。例文帳に追加

At this point, the characters 60 and 61 positioned in the range of the formation of the tracking profiles 40, 41, 42, 43 and 44 are selected as the selection characters. - 特許庁

指示手段をボールの送出先に対応するキャラクタ74a,74b,74c,74dに接触させたときにボール送出先のキャラクタ72が認識される。例文帳に追加

When an indication means is brought into contact with the characters 74a, 74b, 74c and 74d corresponding to the ball send-out destination, the character 72 of the ball send-out destination is recognized. - 特許庁

非常に大きな衝撃や外力等がキャラクタに与えられた場合であっても、そのキャラクタの自然な動作をリアルタイムに生成する。例文帳に追加

To produce a natural action of a character in real time even when extremely great shock or external force is imparted to the character. - 特許庁

文字列の視認性の向上に寄与することができるキャラクタ表示装置及びキャラクタ表示方法を提供する。例文帳に追加

To provide a character display apparatus capable of contributing to improvement in the visibility of a character string, and to provide a character display method. - 特許庁

また、△ボタン52cが押された場合には、メッセージをメモの項目内に他キャラクタ302のキャラクタ名で以て自動的に保存する。例文帳に追加

When triangle marked button 52c is pushed, the message is automatically stored in an item of a memo under a name of another character 302. - 特許庁

キャラクタ演算部116は2P操作部からの入力に関連付けて従キャラクタの動作を演算する。例文帳に追加

A subordinate character arithmetic part 116 calculates the action of the subordinate character in relation to the input from the 2P operation part. - 特許庁

そして、パチスロ機は、選択されたキャラクタの種別を記憶し、記憶されたキャラクタの種別に対応する演出画像を表示する。例文帳に追加

The Pachinko slot machine stores the type of the selected character and displays a performance image corresponding to the stored type of the character. - 特許庁

新たなキャラクタの登場時に、該キャラクタに対するプレーヤの興味を喚起させるような演出を行うこと。例文帳に追加

To carry out a performance of making a player interested in a new character when the character appears. - 特許庁

(a)ゲーム空間には、1体の主役キャラクタ10と複数体の一般キャラクタ20とが配置されている。例文帳に追加

(a) One main character 10 and two or more general characters 20 are placed in the game space. - 特許庁

アクション画面部は、患者キャラクタの模擬体内の主人公キャラクタを含む所定範囲を表示する。例文帳に追加

The action screen part displays a predetermined range including a main role character in a simulation body of the patient character. - 特許庁

(b)では、遊技者の別の操作によって、オプションキャラクタCが敵キャラクタNを攻撃している様子が表示されている。例文帳に追加

In (b), a situation, in which the option character C attacks the enemy character N, is displayed by different operation of the player. - 特許庁

キャラクタ情報の読み出しが完了すると、キャラクタ情報が演出データに設定され(S1228)、LCDの表示が切り替わる。例文帳に追加

When the read of the character information is completed, the character information is set to the performance data (S1228) and the display of the LCD is switched. - 特許庁

さらに、液晶表示器の側方にキャラクタを模した可動体が配置されており、このキャラクタ体がアクションを起こして演出を盛り上げる。例文帳に追加

Further, a movable body imitating the character is arranged at the side part of the liquid crystal display device and the character body starts the action and boosts performances. - 特許庁

テレビゲームにおけるキャラクタのふるまいや動作をキャラクタの遺伝属性によりコントロールし、感情属性によって修正する。例文帳に追加

This electronic device is constituted so as to correct behavior and the action of a character in a TV game by an emotional attribute by controlling these by a hereditary attribute of the character. - 特許庁

キャラクタ動作演算部114は1P操作部162からの入力に関連付けて主キャラクタの動作を演算する。例文帳に追加

A main character operation arithmetic part 114 calculates the action of the main character in relation to the input from the 1P operation part 162. - 特許庁

本発明は、多数の第三者からキャラクターの評価を容易かつ迅速に得ることができる全く新規なキャラクター評価システム等を提供する。例文帳に追加

To provide a completely new character evaluation system which can easily and speedily obtain evaluation to a character from many 3rd persons. - 特許庁

インターネットを利用したキャラクタ付き商品の発注方法及びキャラクタ付き商品の受発注方法例文帳に追加

METHOD FOR USING INTERNET TO ORDER ARTICLE WITH CHARACTER AND METHOD FOR ORDERING AND ORDER RECEPTION OF ARTICLE WITH CHARACTER - 特許庁

すると、抽出されたキャラクタの特性データTD1(p)に基づいて、キャラクタの特性を設定する処理が、制御部1により実行される。例文帳に追加

As a result, a processing for setting the characteristics of a character based on the characteristics data TD1 (p) extracted is executed by the control part 1. - 特許庁

例文

すると、ボール送出元のキャラクタ70a,70b,70cからボール送出先のキャラクタ72a,72bへと移動体が送出させられる。例文帳に追加

Then, the moving body is sent out from the characters 70a, 70b and 70c of the ball send-out origin to the characters 72a and 72b of the ball send-out destination. - 特許庁

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