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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > キャラの!に関連した英語例文

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キャラの!の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 5969



例文

キャラクター錠及びその製造方法例文帳に追加

CHARACTER LOCK AND ITS MANUFACTURING METHOD - 特許庁

キャラクタ処理方法およびその装置例文帳に追加

CHARACTER PROCESSING METHOD AND DEVICE THEREFOR - 特許庁

ゲーム装置200において、記憶部201はプレイヤーキャラクタの位置と、敵キャラクタの位置及び敵キャラクタが出現してから現在までの経過時間と、新たに敵キャラクタを出現させる位置の候補を記憶する。例文帳に追加

A storage part 201 of this game apparatus 200 stores the position of a player character, the position of an opponent character, a time lapse from appearing of the opponent character until now, and a candidate of a place where an opponent character newly appears. - 特許庁

これにより、基本フレームのキャラクタが登録される。例文帳に追加

Thus, the character of the basic frame is registered. - 特許庁

例文

すなわち、方位算定部261は、自キャラクタの位置情報と、相手キャラクタの位置情報を読み出し、自キャラクタの現在位置を基準として相手キャラクタの方位を算定する。例文帳に追加

Specifically, a direction calculating part 261 reads the positional information on the player character and the positional information on the partner character, and calculates the direction of the partner character based on the present position of the player character. - 特許庁


例文

コミュニケーションキャラクター装置、及びそのプログラム例文帳に追加

COMMUNICATION CHARACTER DEVICE AND PROGRAM THEREFOR - 特許庁

文字・記号・符号キャラクタの転送システム例文帳に追加

TRANSFER SYSTEM FOR CHARACTER, SYMBOL AND CODE CHARACTER - 特許庁

キャラクタ・アニメーションの配信システム例文帳に追加

DELIVERY SYSTEM OF CHARACTER/ANIMATION - 特許庁

キャラクター付帯保険システム及びその運営方法例文帳に追加

SYSTEM FOR INSURING CHARACTER AND OPERATION METHOD THEREFOR - 特許庁

例文

無線LAN電波によるキャラクタのパラメータ生成方式例文帳に追加

CHARACTER PARAMETER CREATION METHOD BY WIRELESS LAN WAVE - 特許庁

例文

ゲーム演算部410は、ゲーム装置1の載置台における各カード配置位置のキャラクタカードそれぞれのカードキャラクタで構成される個別キャラクタ群をプレーヤキャラクタとして配置し、ゲームを開始する。例文帳に追加

A game computing part 410 arranges an individual character group constituted of card characters of respective character cards at respective card arranging positions on the mounting base of the game device 1 as the player character and starts the game. - 特許庁

複数のキャラクタが敵キャラクタを連続で攻撃する場合に、敵キャラクタを複数のキャラクタの間で移動させることが可能なプログラム、情報記憶媒体及びゲーム装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a program, an information storage medium and a game device, which enable an enemy character to move among a plurality of characters when the plurality of characters continuously attack the enemy character. - 特許庁

キャラクタが他キャラクタから所定の距離以内にあるときにだけ、その他キャラクタの情報が表示されることから、キャラクタ情報によって画面が占有されることがない。例文帳に追加

Because the information about the other character 202 is displayed only when the player's character 201 is within the prescribed distance from the other character 202, the character information doesn't occupy the screen. - 特許庁

そして、他のプレーヤが、貸出対象となるキャラクタの中から1つのキャラクタを選択し、当該キャラクタに対応するメダル数をメダル投入口44に投入した場合には、当該キャラクタを当該プレーヤに自由に操作させる。例文帳に追加

When the other player inputs the medal number corresponding to the character to a medal input port 44 by selecting one character from characters being a lending object, the player can freely operate the character. - 特許庁

マップ上で自己キャラクタが敵キャラクタに遭遇したことに応じて当該敵キャラクタとの対戦を開始するゲームにおいて、敵キャラクタとの対戦場面におけるプレイヤの緊張感を高めたゲームを実現する。例文帳に追加

To provide a game in which the tension of a player in the scene of fighting with an enemy character is increased in the game of starting a fight with the enemy character as a self character encounters the enemy character on a map. - 特許庁

そして、他のプレーヤが、貸出対象となるキャラクタの中から1つのキャラクタを選択し、当該キャラクタに対応するメダル数をメダル投入口44に投入した場合には、当該キャラクタを当該プレーヤに自由に操作させる。例文帳に追加

When another player selects one character from characters being lending objects and throws tokens of a number corresponding to the character into a throw-in port 44, the player is allowed to freely operate the character. - 特許庁

そして、第1キャラクタ以外のキャラクタに対する第1キャラクタの影響を示すデータが、第1キャラクタの影響データCDとして制御部1に認識される。例文帳に追加

The data indicating the influence the first character gives to other characters are recognized as influence data CD of the first character by the control section 1. - 特許庁

このコンピュータ1を用いて操作される自キャラクタ201が他キャラクタ202から所定の距離以内にあるときに、他キャラクタ202の付近に他キャラクタ202に関する情報210が表示される。例文帳に追加

When a player's character 201 operated by use of the computer 1 is within a prescribed distance from the other character 202, the information about the other character 202 is displayed near the other character 202. - 特許庁

ゲーム空間には、プレイヤの操作に応じて行動するプレイヤキャラクタと、プレイヤキャラクタにより発令される課題に応じて行動する複数の自軍キャラクタと、その何れとも異なる敵キャラクタとが存在する。例文帳に追加

A player character acting according to the operation of the player, a plurality of own-team characters acting according to a subject issued by the player character, an enemy character different from either of them, exist in a game space. - 特許庁

画面の右側にプレイヤキャラクタAが位置し、キャラクタBが画面の左側に位置している状態で、キャラクタBが先に発言するとキャラクタBの右上に吹き出しB2を形成して発言内容B1を表示する。例文帳に追加

In a state such that a player character A is positioned on the right of a screen and a character B is positioned on the left of the screen, when the character B speaks first, a balloon B2 is formed on the right/upper side of the character B. - 特許庁

キャラクタ設定部212がキャラクタ画像の位置、キャラクタの動作パターンを決定し、その位置、動作パターンに基づいたキャラクタ画像(画像識別番号)を決定する。例文帳に追加

A character set part 212 determines a position of character image and a motion pattern of character and determines a character image (image identification number) based on the position and motion pattern. - 特許庁

そして、画像表示部3に表示されたキャラクタのうちのいずれか1つのキャラクタ71,72,81,82が選択されると、選択されたキャラクタが第1キャラクタとして認識される。例文帳に追加

When either one of the characters 71, 72, 81 and 82 is selected out of the characters displayed on the image display part, the selected character is recognized as a first character. - 特許庁

そして、複数のキャラクタのうち第1のキャラクタが退場するのに続いて、複数のキャラクタのうち第2のキャラクタが登場した場合であって、第1のキャラクタに対応付けられている楽曲と、第2のキャラクタに対応付けられている楽曲とが共通する場合、再生部202は、第1のキャラクタが退場した時点に再生されていた楽曲の続きから、当該楽曲を再生する。例文帳に追加

In a case where a second character of the plurality of characters enters in succession to the exit of a first character of the plurality of characters, when the music associated with the first character is same to music associated with the second character, the reproduction part 202 reproduces the music from a subsequent part of the music which is reproduced when the first character exits. - 特許庁

すると、味方キャラクタFbの挑発可能範囲PA内にいる敵キャラクタEbが「挑発」を受け、その攻撃目標キャラクタが味方キャラクタFbに変更される。例文帳に追加

Then, the enemy character Eb present inside the provocation possible range PA of the ally character Fb receives the "provocation" and the attack target character is changed to the ally character Fb. - 特許庁

さらに、キャラクタの概観だけでなく、キャラクタの属性とプレイヤーがもつアイテム等をキャラクタ情報としてキャラクタサーバーに保存し、様々なゲームにおいて共通に利用可能とした。例文帳に追加

In addition to the outline of the character, the attribute of the character and the items possessed by the player are saved as character information in the character server to be used in common in various games. - 特許庁

キャラクタを借りているユーザは、そのキャラクタ(キャラクタ情報)を買い取ることによってそのキャラクタに関するさらに詳しい新たな情報を得ることが可能となる。例文帳に追加

A user renting the character can obtain more specific and new information on the character by buying the character (character information). - 特許庁

キャラクタ登録機能を有する仮想空間システム例文帳に追加

VIRTUAL SPACE SYSTEM HAVING CHARACTER-REGISTERING FUNCTION - 特許庁

キャラクタ写し込み機能を有するカメラ例文帳に追加

CAMERA HAVING CHARACTER IMPRINTING FUNCTION - 特許庁

キャラクタ送信機能を備えるカラオケシステム例文帳に追加

KARAOKE SYSTEM WITH CHARACTER TRANSMISSION FUNCTION - 特許庁

ゲーム装置は、操作信号に基づいて、敵キャラクタに対するプレイヤキャラクタの行動態様が選択されたことを条件に、その敵キャラクタに対応する特定データを、プレイヤキャラクタ状態データに加算する。例文帳に追加

The game apparatus adds the specified data corresponding to the enemy character involved to the data for the states of the player's character with the conditions that the action modes of the player's character are selected corresponding to each enemy character from an operation signal. - 特許庁

キャラクタ表示機能を備えるカラオケシステム例文帳に追加

KARAOKE PLAYER SYSTEM INCLUDING CHARACTER DISPLAY FUNCTION - 特許庁

キャラクタ能力値補正方法およびサーバ例文帳に追加

CHARACTER ABILITY VALUE CORRECTION METHOD AND SERVER - 特許庁

そして、バーコードC(各キャラクタ)のデコードが失敗した場合に、この失敗キャラクタについて生成された欠損キャラクタに対して仮補正した各仮補正キャラクタを、それぞれデコードする。例文帳に追加

When decoding of a bar-code C (each character) fails, the temporary correction character obtained by temporarily correcting the missing character generated for the failed character is decoded. - 特許庁

勝敗によりキャラクタ能力を調整するゲーム機例文帳に追加

GAME MACHINE FOR ADJUSTING CHARACTER ABILITY BY VICTORY OR DEFEAT - 特許庁

そして、処理部300は、決定した属性を有するキャラクタに係る一の出現キャラデータ520を選出して出現させるキャラクタの種類を決定し、当該キャラクタを表示部400に表示制御する。例文帳に追加

The processing part 300 selects one piece of appearance character data 520 concerning the character having the decided attribute to decide the kind of the character which is to be made to appear, and display-controls the character on a display part 400. - 特許庁

キャラクタ54が所属するチームのキャラクタ(味方キャラクタ)の内、表示された指示マーカ50に最も近い位置に存在する味方キャラクタ52が、指示マーカ50に向かって走り込む。例文帳に追加

A character 52, which is one of characters (characters on player's side) of a team, to which the character 54 belongs, and which is located nearest to the marker 50, runs toward, the marker 50. - 特許庁

植物の種類に応じたキャラクタ画像と共に前記植物の生育状態に応じた育成情報を提供するキャラクタ画像提供システム、キャラクタ画像提供装置及びキャラクタ画像提供方法を提供する。例文帳に追加

To provide a character image providing system, a character image providing device, and a character image providing method for providing growing information corresponding to the growth state of a vegetable together with a character image corresponding to the kind of the vegetable. - 特許庁

情報端末101又は102は、キャラクタ生成装置104で生成されたキャラクタ画像と素片辞書とを用いて、使用者のオリジナルキャラクタを生成し、このオリジナルキャラクタを仮想空間上に登場させる。例文帳に追加

The information terminal 101 or 102 generates the original character of the user by using the character image and the element dictionary generated by the character generation device 104, and shows the original character in an imaginary space. - 特許庁

プレーヤは、自身の登録キャラクタと異なるキャラクタを操作することが可能であり、アカウントを入力することによってCPUキャラクタとして自身が登録キャラクタを選択することができる。例文帳に追加

The player can operate his or her character that differs from his or her registered character and can select the registered character as a CPU character by entering the account. - 特許庁

プレーヤキャラクタPCと敵キャラクタECとの戦闘において、プレーヤキャラクタPCが敵キャラクタECから攻撃を受ける或いは戦闘不能状態となると、覚醒ゲージ20が増加する。例文帳に追加

In fighting between the player's character PC and the enemy characters EC, when the player's character PC is attacked by the enemy characters EC or the player's character cannot fight against the enemy characters, an awakening gauge 20 is increased. - 特許庁

対戦実行手段(64)は、ユーザキャラクタ又はユーザキャラクタグループと、対戦相手キャラクタ又は対戦相手キャラクタグループと、の対戦を実行する。例文帳に追加

A play performing means (64) performs a play with a user character or user character group versus an opponent character or opponent character group. - 特許庁

キャラクタが位置するディスプレイ上の領域であるキャラクタ領域と、キャラクタ指定座標が示す軌跡とに基づいて、キャラクタが選択される(S20)。例文帳に追加

The character is selected (S20) based on a character area which is an area on the display where the character is located, and the locus shown by the character designation coordinates. - 特許庁

キャラクタ情報再生部2は、キャラクタ情報格納部1に格納されるキャラクタ情報に応じて、キャラクタを表現する画像や音声などを再生する。例文帳に追加

A character information reproducing part 2 reproduces images and sounds expressing a character according to character information stored in a character information storage part 1. - 特許庁

ユーザ別のユーザデータ162は、レベル及び経験値を含むキャラクタデータを含んでおり、カラオケ装置1は、キャラクタデータで表されるキャラクタとモンスター(対戦キャラクタ)とを対戦させるゲームを行う。例文帳に追加

User data 162 classified per user includes a character data including a level and an experience value, and the Karaoke device 1 performs a game in which a character expressed by the character data and a monster (an opponent character) compete. - 特許庁

キャラクタ処理部108はキャラクタデータ118にもとづいてキャラクタを表示し、さらにアイテムデータ120の選択をユーザから受けつけ、キャラクタを着せ替えて表示する。例文帳に追加

A character processing part 108 displays a character on the basis of the character data 118 and receives selection of the item data 120 from the user for changing the clothes of the character for display. - 特許庁

アクティブキャラクタ300以外のキャラクタに対応するタブ1011が入力された場合には、該キャラクタが新たなアクティブキャラクタ300として設定される。例文帳に追加

When the tab 1011 corresponding to a character other than an active character 300 is input, the character is set as a new active character 300. - 特許庁

第2キャラクタがプレイヤキャラクタに対して声を発声するとき、第2キャラクタとプレイヤキャラクタとの位置関係に応じて異なる音質で声を発声させる。例文帳に追加

When the second character produces a sound to the player character, a voice different in tone quality is generated according to the positional relationship between the second character and the player character. - 特許庁

各プレイヤキャラクタについては、それぞれに設定されたキャラクタテーブルにより管理し、そのキャラクタテーブルには、各プレイヤキャラクタが装備している行動コマンドを登録す。例文帳に追加

The player characters are each controlled by character tables each set for a character, and action commands equipped by each character are registered in the character table. - 特許庁

キャラクタ動画生成部20は、キャラクタ蓄積部18からのキャラクタ画像データ18aに表情情報16iを反映させたキャラクタ画像データ20aをディスプレイ22に送って表示させる。例文帳に追加

The character dynamic image generating part 20 transmits character image data 20a obtained by reflecting expression information 16i on character image data 18a from a character storage part 18 to a display 22 to display the data. - 特許庁

例文

ユーザ側装置102にキャラクタを提供するキャラクタ提供サービスシステムにおいて、ユーザ側装置102での上記キャラクタ動作に応じて上記キャラクタ提供に対する課金を行う。例文帳に追加

In the character provision service system to provide a device 102 on a user's side with the characters, charging to character provision is performed according to the action of the character at the device 102 on the user's side. - 特許庁

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