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キャラの!の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 5969



例文

セーブデータの内容またはセーブ時の状態を連想させる風景及びキャラクタの少なくとも一方を含むセーブ内容連想画像を生成するセーブ内容連想画像生成処理部144と、プレーヤがロードすべきセーブデータを選択する際に、前記セーブ内容連想画像を出力するロード情報選択処理部114とを含む。例文帳に追加

This game system comprises a saved content association image generation processing part 144 for generating a saved content association image containing at least one of a scene and character reminding the player of the content of the saved data or the state in saving; and a load information selective processing part 114 for outputting the saved content association image in the selection of the saved data to be loaded by the player. - 特許庁

三人以上の仲間どうしのお喋りや会議等を、音声通信だけでなく画像通信も利用して行って、互いの親近感を高めたり連帯感を共有することができ、しかも少ない通信容量で簡便に実現することができる携帯電話におけるマイキャラクター表示システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a "my character" display system in a mobile phone by carrying out a chat or a conference or the like among three parties or over through the use of image communication, as well as voice communication so that they can strengthen a sense of community and share a sense of unity and the system can be realized simply with a small communication capacity. - 特許庁

よって、画像描画時に読み出し速度の遅いNAND型フラッシュメモリ187aで構成されたキャラクタROM187から対応する画像データを読み出す必要がないため、その読み出しにかかる時間を省略でき、画像の描画を即座に行って補助表示部65に描画した画像を表示することができる。例文帳に追加

Therefore, when drawing the image, since it is not necessary to read the corresponding image data from a character ROM 187 which consists of a NAND type flash memory 187a with the slow reading speed, the time required for reading can be saved, the drawing of the image is immediately performed, and the drawn image can be displayed on an auxiliary display part 65. - 特許庁

3次元画像処理部は、単一の図柄を表示するためのオブジェクトをグループ化した複数個のグループ化オブジェクトGa〜Gcをキャラクタ記憶部から読み出し、それらグループ化オブジェクトGa〜Gcをワールド座標系に設定された表示領域外すなわち投影平面TMに投影されない位置に順次配置する。例文帳に追加

A three-dimensional picture processing part reads plural grouped objects Ga to Gc obtained by grouping objects for displaying a single pattern from a character storing part, and successively arranges the objects Ga to Gc outside of a displaying area set in a world coordinate system, that is a position which is not projected to a projecting plane TM. - 特許庁

例文

“アイキャラ”100はインターネット対応型移動電話104のディスプレイ画面102上に現れ、アイモード(登録商標)114、イージーウェブ116、ジェイスカイ118等を通して、移動電話ユーザ120向けのサービス106、電子商取引108、情報110、インターネット112を扱うエージェント(媒介)としての役割を果たす。例文帳に追加

An 'i character' 100 appears an a display screen 102 of an Internet corresponding type mobile telephone 104, and plays a role as the agent(medium) dealing with a service 106, electronic commercial transaction 108, information 110, and the Internet 112 through an i mode (registered trademark) 114, easy web 116, and jay sky 118 or the like. - 特許庁


例文

利用者が携帯し得る携帯通信端末をラベル印刷の入力ツールとして利用して、文字情報だけでなく写真やキャラクターなどの画像等も含む種々の構成要素からなるラベルを、簡単に印刷することができるラベル印刷システム、ラベル印刷方法及びラベル印刷プログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a label printing system, a label printing method, and a label printing program capable of easily printing a label composed of various constituting elements including not only character information but also images or the like such as photos, characters or the like, using, as an input tool for label printing, a portable communication terminal hand-carried by a user. - 特許庁

よって、画像描画時に読み出し速度の遅いNAND型フラッシュメモリ187aで構成されたキャラクタROM187から対応する画像データを読み出す必要がないため、その読み出しにかかる時間を省略でき、画像の描画を即座に行って補助表示部65に描画した画像を表示することができる。例文帳に追加

Thus, since it is not needed to read corresponding image data from a character ROM 187 including a NAND type flash memory 187a of a slow read speed when drawing images, the time required for the read is saved, the images are immediately drawn and the drawn images are displayed at an auxiliary display portion 65. - 特許庁

遊技機(1)は、決定されたキャラクタデータと選択された選択データとに基づいて、複数種類の演出データのうちから演出データを決定する画像制御マイコン(81)と、画像制御マイコン(81)により決定された演出データと遊技者による入力操作に基づく入力データとに基づいて、種々の演出を行う液晶表示装置(131)と、を備える。例文帳に追加

The game machine 1 includes an image controlling microcomputer 81 for determining presentation data from a plurality of kinds of presentation data based on determined character data and selected selection data, and a liquid crystal display device 131 for executing various presentations based on the presentation data determined by the image controlling microcomputer 81 and input data based on the input operation by the player. - 特許庁

3次元画像処理部は、単一の図柄を表示するためのオブジェクトをグループ化した複数個のグループ化オブジェクトGa〜Gcをキャラクタ記憶部から読み出し、それらグループ化オブジェクトGa〜Gcをワールド座標系に設定された表示領域外すなわち投影平面TMに投影されない位置に順次配置する。例文帳に追加

A three-dimensional image processing part reads the plural pieces of grouped objects Ga-Gc for which objects for displaying a single pattern are grouped from a character storage part and successively arranges the grouped objects Ga-Gc on the outside of a display area set in a world coordinate system, that is a position not projected on a projection plane TM. - 特許庁

例文

3次元画像処理部は、単一の図柄を表示するためのオブジェクトをグループ化した複数個のグループ化オブジェクトGa〜Gcをキャラクタ記憶部から読み出し、それらグループ化オブジェクトGa〜Gcをワールド座標系に設定された表示領域外すなわち投影平面TMに投影されない位置に順次配置する。例文帳に追加

A three-dimensional image processing part reads out, from a character storing part, a plurality grouped objects Ga to Gc into which objects for displaying individual patterns are grouped, and arranges the grouped objects Ga to Gc in sequence outside a display area set in a world coordinate system or positions without projection on a projection plane TM. - 特許庁

例文

予め決められた順序で対戦キャラクタが入れ替わり表示され対戦ゲームを行うといった画一的なゲームの流れではなく、遊技者に対して対戦ゲームを複数回行ってもすぐに飽きを感じにくく継続して楽しく対戦ゲームを行わせることが可能であり、非常に面白みのあるゲームを提供し得るゲーム機及びゲーム機用制御プログラムを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a game machine and a control program therefor which can offer highly enjoyable games instead of stereotyped games such as those in which fighting characters are displayed in turns according to a predetermined order by enabling a player to carry out the contest games continually without being easily felt bored even when playing such contest games many times. - 特許庁

線取得部76は、移動体キャラクタの位置と指示位置取得部72によって取得された位置とを結ぶ線の曲がり具合を、指示位置取得部72によって取得された位置と移動目標位置候補決定部74によって決定された移動目標位置候補との位置関係に基づいて制御する。例文帳に追加

The line acquisition part 76 controls the bending state of the line connecting the position of the moving character and the position acquired by the indicated position acquisition part 72 based on the positional relation between the position acquired by the indicated position acquisition part 72 and the candidate for the target position of movement determined by the movement target position candidate determining part 74. - 特許庁

3次元仮想空間に形成されたゲーム空間内にプレーヤキャラクタと複数のNPCを配置し、その様子を仮想カメラで撮影した画像をゲーム画面とするシューティングゲームにおいて、次々に多数のNPCが登場する場面であってもゲームプレイし易いゲーム画面構成となる画像を撮影するように適切に仮想カメラを制御すること。例文帳に追加

To appropriately control a virtual camera so as to photograph images to be a game image configuration for easily playing a game even in a scene where many NPCs successively appear, in a shooting game wherein a player character and the plurality of NPCs are disposed in a game space formed in a three-dimensional virtual space and the image for which the situation is photographed with the virtual camera is turned to a game image. - 特許庁

擬似連の変動において、大当りとなることを予告する予告演出として演出図柄よりも視認性が低いミニキャラ画像を演出表示装置9において表示する予告演出については、擬似連の変動パターンで実行される再変動の合計回数に応じて、異なる選択割合でする。例文帳に追加

The notice performance of displaying a mini character image of visibility lower than that of a performance pattern at a performance display device 9 as the notice performance for notifying in advance that a big winning is to be attained in the variation of pseudo succession is executed at a different selection ratio according to the total number of times of re-variation executed in the variation pattern of the pseudo succession. - 特許庁

ゲームを進行させる上でのコマンドの選択において、コマンドと数値又はシンボル又は図画を組み合わせ、表示手段に順次に連続して表示を行い選択された数値又はシンボル又は図画に応じたコマンドに基づいてキャラクタの操作を行うことによって、直接コマンドを選択しないため、コマンド選択に遊戯性を高めること課題とする。例文帳に追加

To improve game features in command selection by combining a command and a numerical value or a symbol or a picture in the selection of the command for advancing a game, successively and consecutively displaying it on a display means, and operating a character on the basis of the command according to the selected numerical value, symbol or picture to avoid selecting the command directly. - 特許庁

よって、画像描画時に読み出し速度の遅いNAND型フラッシュメモリ187aで構成されたキャラクタROM187から対応する画像データを読み出す必要がないため、その読み出しにかかる時間を省略でき、画像の描画を即座に行って補助表示部65に描画した画像を表示することができる。例文帳に追加

Therefore, since it is not necessary upon image drawing to read the corresponding image data from a character ROM 187 which consists of a NAND type flash memory 187a with the slow read speed, the time required for read-out can be eliminated, the drawing of the image is immediately performed, and the drawn image can be displayed on an auxiliary display part 65. - 特許庁

操作支援システムによれば、音声合成やアニメーションによるリアクションを行なう擬人化されたアシスタントと呼ばれるキャラクタのアニメーションをユーザ・インターフェースとすることにより、ユーザに対して親しみを持たせると同時に複雑な命令への対応やサービスへの入り口を提供することができる。例文帳に追加

According to an operation-supporting system, by making the animation of the character called 'a personified assistant', which shows reaction by a voice synthesis or an animation, a user interface, a friendly feeling is given to a user, and at the same time the correspondence to complicated commands and the entrance to service can be provided. - 特許庁

ビジュアルクオリティ決定部20により1ポリゴンあたりが表わす画面上の平均面積S_pをビジュアルクオリティとして算出し、最適ポリゴン数算出部30はS_pを一定として3次元キャラクタのディスプレイ面への投影サイズから割り当てられる最適ポリゴン数Npを算出する。例文帳に追加

A visual quality determination part 20 calculates an average area Sp on a picture expressed by each polygon and an optimum number of polygons calculation part 30 fixes the area Sp and calculates the optimum number of polygons to be allocated from the projection size of a three-dimensional(3D) character to a display screen. - 特許庁

演出制御用マイクロコンピュータは、所定の遊技状態(例えば、大当りやスーパーリーチとなること)に制御される可能性を所定の演出装置(本例では、演出表示装置9)を用いて予告する予告演出(例えば、操作予告演出や、ステップアップ予告演出、ミニキャラ予告演出など)を実行する。例文帳に追加

A performance control microcomputer carries out an advance notification performance (an operation advance notification performance, a step-up advance notification performance, a mini character advance notification performance for example) announcing in advance the possibility that the game condition is controlled in a prescribed game condition (results in a jackpot or super ready to win for example) by using a prescribed performance device (performance display device 9 in this embodiment). - 特許庁

キャラクタ等による演出時に使用する演出音、ボーナスに内部当籤した旨を報知する報知する報知音等の遊技音を出力するスピーカ21L・21Rと、遊技者が外部から操作可能に遊技機前面側に設けられ、遊技音の出力レベル(音量)を調節するボリューム目盛95とを備える。例文帳に追加

The game machine has speakers 21L and 21R to output game sounds such as the presentation sound used in the presentation with characters, etc. and the call to announce that a bonus is internally won, and a volume scale 95 for selecting the output level (volume) of the game sounds. - 特許庁

ゲームサーバ101は、携帯電話機111が接続不能状態になったときに携帯電話機111からの操作入力に応じて行動する対象キャラクタが、ゲームマシン1を操作する遊技者の代わりとして設定される代行遊技者に応じて行動するように、ゲームマシン1に対する代行指示を行う。例文帳に追加

When cellular phone 111 gets unready for connection, the game server 101 gives a direction for acting to the arcade game machine 1 to indicate that the subject character acting according to operation inputs from the cellular phone 111 should act complying with an acting player set in place of the player operating the game machine 1. - 特許庁

大きさを自由に変更することができるアウトラインフォントを生成することが可能であり、且つ、ある特定サイズの文字のドットマトリックスフォントを最高品質にせまる出力品質で生成することができ、しかもフォントデータが少ないメモリー量で保存されてなる高品質キャラクター生成装置を提供する。例文帳に追加

To provide a high quality character generating device which is able to generate an outline font freely changeable in size, and which is also able to generate a dot matrix font of a specific size character with output quality close to the highest quality, and wherein the font data are stored in a small quantity of memory. - 特許庁

通信モデム(モデム装置)11は、PPP通信の電文においてフラグ同期ビット以外のキャラクタを受信してから再度フラグ同期ビットを受信する前にキャリア断が発生した場合に、CD(キャリア検出)信号をオフにせずにオン状態に維持し、再送要求フレームを公衆回線12を介して相手局に送信する機能部を有する。例文帳に追加

A communication modem (modem apparatus) 11 has a functional unit for maintaining a CD (carrier detection) signal at an ON state without turning off the CD signal when carrier disconnection is generated before receiving a flag synchronizing bit again after receiving a character other than the flag synchronizing bit in a telegram of PPP communication, and for transmitting a resend request frame to an opposite station through a public line 12. - 特許庁

これにより、背景画像とキャラクタとによる映像演出であるステップアップ予告演出を注目する遊技者に対しては、変動表示する装飾図柄1400a〜1400が目障りとなりその映像演出であるステップアップ予告演出の視認性が損なわれることを抑制することができるようになっている。例文帳に追加

The visibility of the step-up notice as an image performance is not deteriorated when the variably displayed decorative symbols 1400a-1400c obstruct the view of the player who watches the step-up notice rendered by the background image and characters. - 特許庁

兵器や文明の利器などを有人にしたり有人飛行や有人宇宙飛行できるようにしたりするのと同じ様に、クリーチャー像が本来から有しているキャラクター(character)やネイチャー(nature)を有人にしたり有人飛行や有人宇宙飛行できるようにしたり機械化したり人工的に実現したりできるようにする。例文帳に追加

The character and the nature which the creature statue innately has is manned, enabled to perform a manned flight or a manned space flight, or enabled to be mechanized or artificially realized in the same manner that a weapon or a modern convenience is manned or enabled to perform a manned flight or a manned space flight. - 特許庁

CMYK色空間準拠データ入力からLa^*b^*形式装置出力への順方向色変換に関するキャラクタライゼーションのため、パラメトリック順方向色変換手段125a及び非パラメトリック順方向色変換手段125bを生成し、それらに基づき順方向色変換手段125を構築する。例文帳に追加

For characterization relating to forward color transform from CMYK color space compliant data input to La*b* format device output, a parametric forward color transforming means 125a and a non-parametric forward color transforming means 125b are generated and based on the generated means, a forward color transforming means 125 is constructed. - 特許庁

本発明は動力学基盤動作生成技術に関し、動力学シミュレーションを導入してアニメータが生成した動作データを客観的な物理法則を満足する動作データに補正し、既存のキャラクタアニメーションツールと動力学基盤動作生成装置を用いて初心者でもロボットの動作表現を容易に行える動作生成技術を実現することを特徴とする。例文帳に追加

This invention is related to the dynamics substrate action generating technology, introducing dynamics simulation to correct action data generated by an animator to action data satisfying an objective physical law, and achieving an action generating technology enabling even a beginner to easily express the action of a robot using an existing character animation tool and the dynamics substrate action generating device. - 特許庁

ゲーム装置301において、受付部303が攻撃選択指示入力を受け付けると、推測部306は、記憶部302に記憶されている各キャラクターの位置に基づいて攻撃の威力を推定し、表示部308は、攻撃が実行されている間推定結果に応じた特殊効果を施して画面表示を行う。例文帳に追加

In the game device 301, when a reception part 303 receives attack selection instruction input, an estimation part 306 estimates the power of an attack on the basis of the positions of the respective characters stored in a storage part 302, and a display part 308 performs the special effect corresponding to an estimated result and performs screen display while the attack is performed. - 特許庁

プログラムを実行する制御手段と、エネミーキャラクタを構成する複数のポリゴンの座標変換を行うジオメトリ演算手段と、前記ジオメトリ演算手段により生成された三次元座標を二次元座標に変換してディスプレイ表示画像を生成するレンダリング処理手段とを有しする。例文帳に追加

This game device is provided with a control means for executing a program, a geometry computing means for performing the coordinate transformation of a plurality of polygons constituting an enemy character, and a rendering processing means for transforming the three-dimensional coordinates generated by the geometry computing means to the two-dimensional coordinates to generate a display image. - 特許庁

通信ネットワークに接続されたサーバを介して通信端末間で電子メールを送受信する電子メール送受信システムにおいて、電子メールを受信した際に、メールアドレスを構成する文字情報からパラメータを抽出し、この抽出されたパラメータに基づいてキャラクターを画面上に表現する表現データの少なくとも一部を形成してなることを特徴とする。例文帳に追加

The electronic mail transmission and reception system sends and receives electronic mail between communication terminals via a server connected to a communication network; and when the electronic mail is received, parameters are extracted from the character information constituting the mail address and at least part of representation data representing the character on a screen is generated according to the parameters extracted. - 特許庁

シーケンス生成出力部14は、信号管理テーブルT1およびコール制御シナリオ管理テーブルT2を分析してプリンタ15に制御コード(キャラクタコード等)を送出し、プリンタ15は、シーケンス生成出力部14からの制御コードに従って、各信号のロギング種別ごとに信号シーケンスを印字する。例文帳に追加

A sequence generation output section 14 analyzes the signal management table T1 and the call control scenario management table T2 to transmit a control code (character code or the like) to a printer 15, and the printer 15 prints out the signal sequence by each logging type of each signal according to the control code received from the sequence generation output section 14. - 特許庁

CPU122は、機密印刷モードにおける記録紙上への画像出力が画像確認印刷モードによる画像出力等の無効画像出力であるか否かを判断し、無効画像出力であると判断した場合、前記画像データに無効画像出力を示すキャラクタ画像データを合成するように制御する構成を特徴とする。例文帳に追加

A CPU 122 decides whether the image output on a recording paper in a secrete print mode is an unavailable image output such as image output in an image checking print mode, and, if the output is decided to be unavailable, so controls as to compose character image data with the image data for showing the unavailable image output. - 特許庁

プレーヤキャラクタ6は、交戦箇所に接近した第1次ミッション、或いは撃墜した敵NPC9の属する第1次ミッションに参加したと参戦判定され、敵NPC9の撃墜に応じてミッション別援護貢献度ポイントPa,Pb,Pc及び総合援護貢献度ポイントPtが加算される。例文帳に追加

A player character 6 is determined to participate in a fight, in the primary mission close to the fighting area or the primary mission pertaining to the shot-down enemy NPCs 9 and added with backup contribution points Pa, Pb and Pc by missions and a total backup contribution point Pt according to the shot-down of the enemy NPCs 9. - 特許庁

液晶表示装置1400の表示領域に描画される、背景画像とキャラクタとによる映像演出であるステップアップ予告演出を、装飾図柄1400a〜1400cを通して視認することができるようになっていることでステップアップ予告演出が液晶表示装置1400の表示領域に変動表示される装飾図柄1400a〜1400cによって妨げられないようになっている。例文帳に追加

A step-up notice rendered by the background image and characters drawn in a display region of a liquid crystal display device 1400 can be seen through decorative symbols 1400a-1400c, thereby preventing the step-up notice from being blocked by the decorative symbols 1400a-1400c variably displayed in the display region of the liquid crystal display device 1400. - 特許庁

6ゲームに亘り実行されるバトル演出中に出現するキャラクタの所定部位を、特別役に当選している信頼度が高い特殊態様で表示するか否かを決定するとともに、特別役に当選していないときにはバトル演出中に特殊態様で表示された部位の合計数が所定数未満に制限する。例文帳に追加

Whether or not to display the prescribed part of a character which appears during a battle performance executed over 6 games in a special form of high reliability of winning a special symbol combination is determined, and when the special symbol combination is not won, the total number of the parts displayed in the special form during the battle performance is limited to be less than a prescribed number. - 特許庁

仮想空間(V)を制御するホストサーバー(3)に端末(1−1〜1−m)からアクセスして、仮想空間内のキャラクターを操作する仮想空間システムにおいて、音声処理により、仮想空間内で会話するため、仮想空間内の参加者と使用言語を特定し、入力音声を自動翻訳して、音声出力する。例文帳に追加

In a virtual space system for accessing a host server (3) for controlling the virtual space (V) from terminals (1-1 to 1-m) and operating a character inside the virtual space, in order to have a conversation inside the virtual space by a voice processing, a participant and a using language inside the virtual space are specified and input voice is automatically translated and voice-outputted. - 特許庁

これにより、セルの電流キャラクタライズ時に電源ソースからセルに流れる電流I1が、電源ソース側からだけではなく、電源側負荷容量Cpからも供給される形になり、電源ソースから供給される電流I1が小さくなり、実際の電流経路により近い状況をモデル化できる。例文帳に追加

Thus, a current I1 flowing from a power source to the cell when performing current characterization of the cell is supplied not only by the power source side but also by the power source side load capacitances Cp, the current I1 to be supplied by the power source becomes small, and a situation which is closer to a real current path can be modelled. - 特許庁

受講生の受講態度やオンラインテストによる結果に基づいて、コンピュータゲームに使用される電子キャラクタの特性を更新自在とすることにより学習意欲を向上させることができるインターネット講義管理方法、インターネット講義管理装置、インターネット講義管理プログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a method, device and a program for managing an Internet lecture capable of improving the will to study by enabling the property of electronic characters used for a computer game to be freely updated based on a result of an attendance attitude and an online test of a student. - 特許庁

非接触ICメディアに記憶された情報を読み取るリーダ/ライタユニットを備えた電子機器を用い、リーダ/ライタユニットのアンテナ部と前記キャラクターカードの非接触ICメディアを近づけることで(S01)、リーダ/ライタユニットが非接触ICメディアから記憶されている付加情報を受信する(S03)。例文帳に追加

Electronic equipment equipped with a read/write unit for reading the information stored in the noncontact IC media is used, and an antenna part of the read/write unit is brought close to the noncontact IC media of the character card (S01), and thereby the read/write unit receives the stored additional information from the noncontact IC media (S03). - 特許庁

パチンコ遊技機10は、所定位置に複数の光検知センサが配置された光センサ付き液晶表示装置32を備え、光透過性領域を有する遊技盤上を転動する遊技球の動きを光検知センサによって検知し、検知結果に応じて、演出画像表示領域に表示されるキャラクタ画像を変化させる制御を実行する。例文帳に追加

A Pachinko game machine 10 is provided with a liquid crystal display device 32 with a photosensor having a plurality of sensors arrayed at prescribed positions to sense the motion of the game balls rolling on a game board having a light transmitting area and executes a control to change character images to be displayed in a performance image display area according to the result of the sensing. - 特許庁

トランス脂肪酸含量が低く、飽和脂肪酸含量が十分に低い、そして原料コスト、工程コスト、収率などの点で許容されるコストで製造できる、製菓油脂、フィリングおよびクリーム、キャラメル、製菓センター、製菓コーティングおよびタブレットおよびベーカリー・ドウおよびベーカリー製品の製造に好適に使用される油脂組成物を提供する。例文帳に追加

To provide an oil and fat composition having a low trans fatty acid content, and a sufficiently low saturated fatty acid content, producible at an allowable cost in the aspects of raw material cost, process cost and yield, and suitably usable for confectionery oil and fat, filling and cream, caramel, confectionery center, confectionery coating and tablet, bakery dough and bakery products. - 特許庁

計時装置16によって計時された現在時刻が予め定められている条件になったことに応答して、絵柄データROM12aから、計時された現在時刻に対応するキャラクターを表示装置13に出現表示させるようにし、操作者に面白味や興趣を与えて、本画像表示制御装置を搭載した電子手帳等の電子機器への興味や利用度を高めることができる。例文帳に追加

The device which corresponds to the present time timed with a timer 16 conforming to the predetermined requirements, makes a character corresponding to the timed present time appear and display on a display unit 13 from a pattern data ROM 12a is so constituted that fun and interest can be added to an operator and raise the interest and availability in electronic devices such as an electronic organizer wherein the device is installed. - 特許庁

変換用データ登録処理(S6)において、テープ印刷装置1は、デリミタ設定処理(S13)で任意に設定可能なデリミタキャラクタを基準として、印刷又はメモリ保存の対象である入力テキストデータを分割して分割テキストデータを生成し、当該分割テキストデータを予測変換用データとして変換用データ記憶領域44Aに登録する。例文帳に追加

In the registration processing (S6) of data for conversion, with reference to a delimiter character arbitrarily settable in delimiter setting processing (S13), the tape printing device 1 divides input text data which is a target of printing or memory storing to generate divided text data and registers the divided text data as data for predictive conversion on a storage area 44A of data for conversion. - 特許庁

任意の陣形を形成する配置を示す陣形データを格納するROM114と、ROM114から読み出した陣形データに基づいて選手キャラクタを配置する位置を求める陣形配置ステップ4からステップ6と、当該ステップで求めた位置を補正する再配置ステップ7とを有することを特徴とする。例文帳に追加

This method is provided with a ROM 114 for storing the formation data for indicating arrangements for forming the optional formation, formation arranging steps 4-6 for obtaining positions for arranging the player characters on the basis of the formation data read from the ROM 114 and a rearranging step 7 for correcting the positions obtained in the steps. - 特許庁

識別情報画像がリーチとなる組合わせになった場合には、大当たりとなる識別情報画像とそれ以外の識別情報画像とを二者択一的に変動表示し、各識別情報画像が大当たりとなる識別情報画像か否かを識別可能なキャラクタを各識別情報画像とともに表示すべく構成した。例文帳に追加

When identification information images show a combination of a ready-to-win state, either an identification information image constituting a big win or the other identification information image is displayed while being varied, and a character with which whether each of identification information images becomes a big win or not can be identified is displayed together with the respective identification information images. - 特許庁

選別基準が「ライバル」である場合、COMチームの選別高能力キャラクタは1回戦ではキャプテンC、2回戦ではキャプテンIとキャプテンC、3回戦ではキャプテンGとキャプテンIとキャプテンC、決勝戦ではキャプテンJとキャプテンGとキャプテンIとキャプテンCといったように遷移する。例文帳に追加

When a selection reference is "rival", a selected high ability character of the COM team shifts like a captain C at a first game, a captain I and the captain C at a second game, a captain G, the captain I and the captain C at a third game, a captain J, the captain G, the captain I and the captain C at a final game. - 特許庁

エチレン性不飽和単量体またはジエン系単量体の少なくとも1種から構成される重合体粒子表面に、ブロックキャラクター[η]が0.6を越えて、ケン化度が95モル%以上で、かつ分子内に活性水素を有するポリビニルアルコール系樹脂が吸着した分散質からなることを特徴とする水性エマルジョン。例文帳に追加

The aqueous emulsion comprises a dispersoid comprising a polyvinyl alcohol-based resin having ≥0.6 of a block character [η], ≥95 mole% of saponification degree and an active hydrogen in the molecule, adsorbed on the surface of polymer particles composed of one or more kinds of ethylenic unsaturated monomers or diene-based monomers. - 特許庁

判定部435は、ボールオブジェクトBLの捕球タイミングを指定するためにプレーヤにより入力された捕球指令が操作部410により受け付けられたときに、ボールオブジェクトBLが捕球範囲DE内に位置する場合、守備キャラクタCXがボールオブジェクトBLを捕球することができたと判定する。例文帳に追加

The determining member 435 determines that the defense character CX was able to catch the ball object BL when the ball object BL is positioned within the ball catching area DE if the catching order input by the player to designate catching timing of the ball object BL is accepted by the controlling part 410. - 特許庁

ネットワーク等を介して複数のプレーヤが相互にコンピュータ・ゲームを行なう場合に、プレーヤ同士が対応するキャラクタを順番に1回ずつ操作する方法を適用しても、プレーヤが何もできずに待っている時間を減少させてゲームに対する興味を維持させることができるゲーム装置、処理方法および記録媒体を提供する。例文帳に追加

To provide a game equipment, processing method and recording medium in which interest in a game can be maintained by reducing waiting time with a player doing, nothing, if a method is applied in which each player operates a corresponding character once in turn, when a computer game is performed mutually by plural number of players via a network and so on. - 特許庁

例文

遊技者がホルスター3からガンコントローラ2を抜いて、モニタ19の表示画面19aに表示されている敵キャラクタ51に向かって仮想弾を発射すると、ガンコントローラ2がホルスター3から取り出されてから、仮想弾が発射されるまでに要した時間と、仮想弾が命中した箇所とに基づいて得点が算出される。例文帳に追加

When a player pulls a gun controller 2 off a holster 3 and shoots a virtual bullet toward an enemy character 51 shown on a display screen 19a of a monitor 19, the scores are calculated from the time to the shooting of the virtual bullet after the gun controller 2 is taken out of the holster 3 and the location where the virtual bullet hits. - 特許庁

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