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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ロッカーアームの意味・解説 > ロッカーアームに関連した英語例文

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ロッカーアームを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 425



例文

そして、動弁機構に組み付けた状態で、カムシャフトに固設したカム2の回転運動を、上記タペットローラ9及び1対のロッカーアーム14、14により、2個の給気弁(又は排気弁)である弁体12、12に伝達し、これら2個の弁体12、12を軸方向に往復運動させる。例文帳に追加

With the cam follower device assembled in a valve train, the rotational motion of a cam 2 fixed to a camshaft is transmitted by the tappet roller 9 and the pair of rocker arms 14, 14 to valve elements 12, 12 which are two intake valves (or exhaust valves), and the two valve elements 12, 12 are reciprocated in the axial direction. - 特許庁

動弁系が有するカム58,59の回転運動を伝達して排気バルブ41及び吸気バルブ42を往復動させるロッカーアーム61,62が、排気バルブ41及び吸気バルブ42の両ステム41B,42Bの軸芯41C,42C間でシリンダヘッド33に枢支されている。例文帳に追加

Rocker arms 61 and 62 to reciprocate an exhaust valve 41 and an intake valve 42 by transmitting the rotation of cams 58 and 59 in a valve mechanism system are pivotably supported in a cylinder head 33 between axis lines 41C and 42C of both stems 41B and 42B of the exhaust valve 41 and the intake valve 42. - 特許庁

仲介駆動機構120は吸気カムシャフト45とは異なる軸である支持パイプ130にて揺動可能に支持されているので、吸気カム45aが入力部122に接触して駆動すれば、そのまま揺動カム126とロッカーアーム13とを介して、吸気バルブ12aを駆動できる。例文帳に追加

Since an intermediative driving mechanism 120 is slidably supported by a supporting pipe 130 as a shaft which is different from an intake cam shaft 45, an intake valve 12a can be driven through a slidable cam 126 and a rocker arm 13 when an intake cam 45a is driven by being brought into contact with an input part 122. - 特許庁

自動車エンジンのシリンダヘッドに取り付けられるバルブロッカーアームのように、形状の違いを目視で判別できない部品について、その種別を簡単かつ迅速に判別でき、誤選択を防止することのできる治具を提供する。例文帳に追加

To provide a tool which can easily and quickly distinguish parts such as a valve rocker arm to be attached to a cylinder head of an automotive engine, whose shapes can not be distinguished with eyes, and prevent erroneous selection of the parts. - 特許庁

例文

この発明は、ラッシュアジャスタ(HLA)を備える動弁機構に関し、十分に大きなリフト量を弁体に与えると同時に、ロッカーアームの軸受け部がラッシュアジャスタのピボットから浮き上がるのを確実に防止することを目的とする。例文帳に追加

To give a valve element a sufficiently large amount of lift, and to surely prevent lifting-up of a bearing part of a rocker arm from a lash adjuster (HLA), in a valve train provided with a lash adjuster (HLA). - 特許庁


例文

本初面の内燃機関の可変動弁装置は、複数のロッカーアームを相互に連結可能な連結ピンと、連結ピンを押圧する押圧部材13と、押圧部材13と共にカムシャフト6に平行な方向に移動する係合ピン16とを備える。例文帳に追加

This variable valve gear for the internal combustion engine includes the connecting pin connecting the plurality of rocker arms with each other, a pressing member 13 for pressing the connecting pin, and an engaging pin 16 moving in a direction parallel to a camshaft 6 along with the pressing member 13. - 特許庁

この打ち抜き加工を施すべき第二中間素材34bの内側で、得るべきロッカーアームでのローラ35の配置位置に対応する位置にこのローラ35を配置したと仮定した場合に、このローラ35と上記基部39とが干渉しない様にする。例文帳に追加

When it is assumed that a roller 35 is disposed at the position corresponding to the position of arrangement of the roller in a rocker arm to be obtained on the inner side of the second intermediate stock 34b to be blanked, the roller 35 is not allowed to interfere with the base part 39. - 特許庁

バルブリフト時において、固定カム4aおよび可動カム4bの各々のカム山の位置を回転方向にずらすことにより回転カム4によるロッカーアーム7の押し下げ期間を変えてバルブ3の開弁期間を変えるようにした。例文帳に追加

Push down period of a rocker arm 7 by the rotation cam 4 is changed to change open period of the valve 3 by shifting the positions of cam lobes of the fixed cam 4a and the movable cam 4b in the rotation direction during valve lift. - 特許庁

エンジンの各気筒に設けられた吸気バルブ特性変更機構は、「デコンプ運転モード」において、2つのロッカーアームを相互に連結し、吸気バルブの動きを、第1吸気カムの形状に従う動きと第2吸気カムの形状に従う動きとを合成したものにする。例文帳に追加

An intake valve characteristic changing mechanism provided for each cylinder of the engine allows two rocker arms to interlock with each other in a decompression operation mode, making the movement of an intake valve a combined one of movement following the shape of a first intake cam and movement following the shape of a second intake cam. - 特許庁

例文

動弁装置30は、バルブステム16a,18aを有するバルブ16,18と、バルブを開閉するカム38,39を有するカム軸31と、カム軸と平行に配置されたロッカー軸41,55と、ロッカー軸に支持されたロッカーアーム32,33を備えている。例文帳に追加

The valve gear 30 is provided with: valves 16, 18 including valve stems 16a, 18a; a camshaft 31 including cams 38, 39 opening and closing a valve; rocker shafts 41, 55 arranged in parallel with the camshaft; and rocker arms 32, 33 supported by the rocker shaft. - 特許庁

例文

ロッカーアームが入力側アーム体と出力側アーム体とに分割構成される内燃機関の動弁装置において、エンジンの冷間時から熱間時にかけてタペットクリアランスを適正範囲に保ち、バルブ駆動を良好に保つ。例文帳に追加

To provide a valve train of an internal combustion engine having a rocker arm divided in an input side arm body and an output side arm body, holding a tappet clearance in a proper range from a cold state to a hot state of an engine and keeping valve driving satisfactory. - 特許庁

本発明のカムフォロアータイプのロッカーアームは、逆さまにされたU字形の頂部で中間開口部をもつU字形断面をもつ本体を備えること及び開口部の内側幅よりも狭い外側幅を有すること、本体側壁に垂直な突出部を形成することによって提供される。例文帳に追加

The cam follower type rocker arm is provided comprising a body with a U-shape cross section with an intermediate opening at the top of the inverted U-shape and having an outside width less than the inside width of the opening, forming a projection perpendicular to body side walls. - 特許庁

本発明は内燃機関のOHC式動弁機構に関し、簡単な構造にて、カムに接触するロッカーアームのローラを常に回転させることで、ローラとローラピン間の油膜切れ等を防止した内燃機関のOHC式動弁機構を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an OHC type valve train of an internal combustion engine preventing breakage of oil films between rollers and roller pins by always rotating the rollers of rocker arms contacting with cams with a simple construction. - 特許庁

ピン7の外径面とローラ5の内径面間に設けられるころ収容空間ところ9群との間に設けられる、円周方向のすきまと、ラジアル方向のすきまの関係を適切に管理することにより、ロッカーアームの長寿命化を図った。例文帳に追加

The service life of the rocker arm is prolonged by appropriately controlling the relationship between the roller 9 group and a clearance in the circumferential direction and a clearance in the radial direction which are provided between an outside diameter surface of the pin 7 and an inside diameter surface of the roller 5. - 特許庁

排気バルブ休止機構は、ロッカーアームの揺動に応じて押圧部材に押圧されてバルブ開閉方向に往復移動されるプランジャ保持体51と、プランジャ保持体内に横方向に移動可能に設けられ、作動位置と休止位置とに移動可能な休止選択プランジャ55とから構成される。例文帳に追加

The exhaust valve standstill mechanism is provided with a plunger retainer 51 reciprocatively moving in the valve opening and closing direction by being pushed by the pressure member in response to rocking of the rocker arm, and a standstill selective plunger 55 arranged in the plunger retainer so as to be movable in the lateral direction and moving between an operation position and standstill position. - 特許庁

サブカム18、ロッカーアーム19およびロストモーションスプリング36を支持するコントロールアーム20をサブアセンブリとしてシリンダヘッドに組み付けるとき、ロストモーションスプリング36で付勢されたサブカム18が支軸17まわりに無制限に揺動するのを第1、第2当接部18b,20fの当接により規制することで、コントロールアーム20の組付性を高めることができる。例文帳に追加

When mounting, as a subassembly, the control arm 20, that supports a sub cam 18, a locker arm 19 and a lost motion spring 36, on a cylinder head, the unlimited swinging motion of the sub cam 18, energized by the lost motion spring 36, around a spindle 17 is regulated by the abutting motion of first and second abutting portions 18b, 20f and thereby the mounting performance of the control arm 20 is enhanced. - 特許庁

吸排気弁16,17の内、少なくとも一方の弁17が2個以上のポペット弁よりなる内燃機関1において、前記2個以上のポペット弁17を有する一方の弁側にてロッカーアーム30が点火栓38を跨ぐ分岐された形状に形成され、他方の弁16はカムシャフト21から直接開閉駆動されるものである。例文帳に追加

In the internal combustion engine 1, having at least one valve 17 constituted of two or more poppet valves of intake/exhaust valves 16 and 17, a rocker arm 30, is formed into a branched shape to stride over a spark plug 38 on the one valve side having two or more poppet valves and the other valve 16 is directly opened, closed and driven from a cam shaft 21. - 特許庁

エンジンの動弁装置は、カムシャフト27により吸気ロッカーアーム30を介して吸気弁21を開閉駆動するとともに、電磁アクチュエータ機構62のアマチュア73に接続された保持ロッド74で吸気弁21のステムエンド21aを押圧して該吸気弁21を開弁状態に保持する。例文帳に追加

This engine valve system comprises a camshaft 27 for driving the intake valve 21 to be opened/closed via an intake rocker arm 30 and the holding rod 74 connected to the armature 73 of the electromagnetic actuator mechanism 62 for thrusting a stem end 21a of the intake valve 21 to hold the intake valve 21 in the opened condition. - 特許庁

バルブリフト機構は、ロッカシャフト53上に設けられてコントロールシャフト54と連動して移動可能なスライダギア6と、スライダギア6上に設けられてカムシャフトのカムと接触する入力ギア7と、スライダギア6上に設けられてエンジンバルブのローラロッカーアームと接触する出力ギア8,9とを含めて構成される。例文帳に追加

The valve lift mechanism comprises a slider gear 6 mounted on the rocker arm 53 and movable in association with the control shaft 54, an input gear 7 mounted on the slider gear 6 and coming into contact with the cam of a camshaft, and output gears 8 and 9 mounted on the slider gear 6 and coming into contact with the roller rocker arm of the engine valve. - 特許庁

シリンダヘッドに配設されたロッカーシャフト36に揺動自在に軸支され、その一端側に動弁カム29のカム面29aと摺接するスリッパ35を有してなるエンジン用ロッカーアームにおいて、スリッパ35の内側面35bからスリッパ35を貫通し摺接面35aに開口する油孔58を設ける。例文帳に追加

In this rocker arm for an engine journalled to a rocker shaft 36 disposed in a cylinder head to freely rock, and having a slipper 35 brought into sliding contact with a cam face 29a of the valve gear cam 29 at one end thereof, an oil hole 58 is provided to penetrate the slipper 35 from the inside surface 35b of the slipper 35 to be opened to the sliding contact surface 35a. - 特許庁

動弁カムにころがり接触するローラーを有する内燃機関の動弁装置に設ける供給油路に浸入する潤滑油が、エンジンの高回転に伴い増量しても圧力損失が小さく、ローラー部等への潤滑性が向上し、ロッカーアームの高寿命化が図れる供給油路を具備する内燃機関の動弁装置を提供する。例文帳に追加

To provide a valve system of an internal combustion engine having a supply oil passage for reducing a pressure loss even if lubricating oil infiltrating into the supply oil passage arranged in the valve system of the internal combustion engine having a roller for rollingly contacting with a valve system cam increases according to high rotation of an engine, improving a lubricatating property to a roller part and lengthening the service life of a rocker arm. - 特許庁

支軸22aまわりに揺動自在に枢支されて捩じりスプリング30で付勢されたローラホルダ29は、排気カムシャフト25の外周面に臨む位置に長溝29cを備えており、この長溝29cに収納したローラ32が排気カムシャフト25の外周面および排気ロッカーアーム27のカムスリッパ27aに当接する。例文帳に追加

A roller holder 29 supported pivotally around a spindle 22a and energized by a torsion spring 30 is provided with a long groove 29c in a position facing an outer circumferential face of an exhaust camshaft 25, and a roller 32 housed in the long groove 29c abuts on the outer circumferential face of the exhaust camshaft 25 and a cam slipper 27a of an exhaust rocker arm 27. - 特許庁

しかも吸気弁12のリフト量の調整時にロッカーアーム22に加わる荷重は、治具63により支持されて油圧タペット31に伝達されないので、油圧タペット31を特別に補強しなくても損傷から保護することができ、油圧タペット31の小型化および耐久性の向上に寄与することができる。例文帳に追加

Since a load acting on the rocker arm 22 is not supported by the jig 63 and not transmitted to the hydraulic tappet 31 during the adjustment of the lift amount of the intake valve 12, the hydraulic tappet 31 can be protected from damage without special reinforcement, which contributes to the miniaturization and improvement of the durability of the hydraulic tappet 31. - 特許庁

燃焼室の上方の位置する吸・排気バルブとクランク軸の近傍に位置するカム軸をプッシュロッドにより連係させるようにしたOHVエンジンにおいて、吸気バルブ側と排気バルブ側の各ロッカーアームに当接する2本のプッシュロッド35,36を、シリンダヘッドとクランクケースの間で、1本のプッシュロッドカバー58によって覆う。例文帳に追加

In an OHV engine having a suction/exhaust valve positioned above a combustion chamber interlocked with a camshaft positioned in the vicinity of a crankshaft via push rods, two push rods 35, 36 abutting against locker arms on a suction valve side and an exhaust valve side are covered with one push rod cover 58 between a cylinder head and a crank case. - 特許庁

例文

少なくとも1つの第3の軸方向油溝は、第1または第2の油溝と交差して、ピストンスカートの外面上に形成され、少なくとも1つの深いV字形状の溝および1つのスロット溝がロッカーアームの外面に形成され、火花点火装置または燃料噴射装置は、アイドリングエンジン速度から最大エンジン速度までのエンジン速度に応じて自動調整するために、スプリング制御の遠心アドバンスフライ錘を有している。例文帳に追加

At least one third axial oil groove intersecting with first or second oil groove is formed on an outer surface of a piston skirt, at least one deep V-shaped groove and one slot groove are formed on an outer surface of a rocker arm and a spark ignition device or a fuel injection device has spring-controlled centrifugal advance fly weights for automatic regulation in accordance with engine speed from idling engine speed to maximum engine speed. - 特許庁

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