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制動弁の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 204



例文

制動力制御例文帳に追加

BRAKING FORCE CONTROL VALVE - 特許庁

制動圧力制御装置例文帳に追加

BRAKING PRESSURE CONTROL VALVE DEVICE - 特許庁

減圧23の制動圧は、減圧22の制動圧よりも高い。例文帳に追加

The braking pressure of the pressure reduction valve 23 is higher than that of the pressure reduction valve 22. - 特許庁

スプール装置及びそのスプール装置を用いた制動液圧倍力装置例文帳に追加

SPOOL VALVE DEVICE, AND BRAKE FLUID PRESSURE BOOSTER USING IT - 特許庁

例文

常閉電磁および制動制御装置例文帳に追加

NORMALLY-CLOSED SOLENOID VALVE AND BRAKING CONTROLLER - 特許庁


例文

圧力保持及びそれを用いた車両制動装置例文帳に追加

PRESSURE HOLDING VALVE AND VEHICLE BRAKING DEVICE USING THE SAME - 特許庁

液圧制御およびそれを用いた車両制動装置例文帳に追加

HYDRAULIC CONTROL VALVE, AND VEHICLE BRAKING DEVICE USING IT - 特許庁

制動中に減圧モードになったとき、増圧40FR,40FL,40RR,40RLは閉じ、減圧42FR,42FL,42RR,42RLは開く。例文帳に追加

When it enters a decompression mode in the course of braking, the pressure intensifying valves 40FR, 40FL, 40RR, 40RL are closed, and the pressure reducing valves 42FR, 42FL, 42RR, 42RL are opened. - 特許庁

制御機構およびそれを用いた車両用制動装置例文帳に追加

CONTROL VALVE MECHANISM AND BRAKE DEVICE FOR VEHICLE USING CONTROL VALVE MECHANISM - 特許庁

例文

手動圧力調整の操作位置に応じた制動力を得る。例文帳に追加

To provide braking force responding to an operating position of a manual pressure regulating valve. - 特許庁

例文

電磁群に対して電磁二位置切換の組み込みを可能とすると共に、エンジン停止後、圧抜き時の電磁二位置切換不慮切換えを防止して旋回モータを制動する油圧制動装置の制動解錠を防止する。例文帳に追加

To prevent braking lock release of a hydraulic braking device braking a turn motor by enabling the incorporation of an electromagnetic two-position switch-over valve into a group of solenoid valves and preventing unintentional switching of the electromagnetic two-position switch-over valve at the time of pressure discharge after an engine stops. - 特許庁

電動制動装置15が作動可能な正常時には、常開の踏力遮断14を閉して常閉の大気遮断28を開した状態で、電動制動装置15が発生するブレーキ液圧をホイールシリンダ13に供給して車輪を制動することができる。例文帳に追加

At a normal time when a motor-driven braking device 15 is able to work, a normally open stamping force shutoff valve 14 is closed while a normally closed air shutoff valve 28 is opened, and in this condition, the brake liquid pressure generated by the motor-driven braking device 15 is supplied to the wheel cylinders 13 to apply brakes to the respective wheels. - 特許庁

制動用圧発生手段で発生する圧力を圧力制御で減圧制御して制動圧制御する際に、圧力制御の出力圧異常発生時の制動力を確実に確保する。例文帳に追加

To surely secure barking force at an output pressure abnormality of a pressure control valve when controlling a braking pressure by controlling a pressure generated at a braking pressure generating means by reducing the pressure by the pressure control valve. - 特許庁

機関車1によれば、制動力付与部102への制動圧の供給時または制動圧供給経路103内の制動圧の解放時に保ち105を遮断状態に切り替えることで、保ち105から制動力付与部102までの制動圧供給経路103内の制動圧を供給中または解放中の任意の圧力に維持することができる。例文帳に追加

In the locomotive 1, by changing a holding valve 105 to a cut off state during the supply of braking pressure to a braking force applying part 102 or during the 103, the braking pressure in the braking pressure supply passage 103 from the holding valve 105 to the braking force applying part 102 can be maintained at optional pressure during the supply or release. - 特許庁

連通制御の作動を安定させて制動制御を安定させる車両用制動装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a braking device for vehicle, in which braking control is stabilized by stabilizing operation of a communication control valve. - 特許庁

制動駆動モードでは、排気が開方向に移動する過程で、その移動を妨げる方向に作用する制動電磁力を発生させるべく電磁駆動を制御し、排気の開時における遷移速度を低下させる。例文帳に追加

In the braking drive mode, the solenoid-driven valve is controlled so that as the exhaust valve is moved in a valve opening direction, braking electromagnetic force acting in a direction to repress the movement is generated, with the result that the transition speed of the exhaust valve at the valve opening is reduced. - 特許庁

前記電磁群3に組み込まれた電磁二位置切換26の切換えによって前記旋回モータ1を制動するための油圧制動装置2の作動油室24を前記パイロット操作回路5又はドレンタンク12に接続して前記旋回モータ1を制動又は制動解する。例文帳に追加

A hydraulic fluid chamber 24 of a hydraulic braking device 2 for braking a turn motor 1 by switching over the electromagnetic two-position switch-over valve 26 assembled into the group of solenoid valves 3 is connected with a pilot operation circuit 5 or a drain tank 12 to brake the turn motor 1 or release its braking. - 特許庁

さらに、流体供給源、作用パイロットソレノイド、および制動装置に流体接続される作用ソレノイド16を有する。例文帳に追加

It has an application solenoid valve 16 connected with the fluid supply source, the application pilot solenoid valve for action, and a braking device by fluid. - 特許庁

ブレーキECU70は、前輪の総要求制動力が所定値よりも低い場合に、ABS増圧53、54を開させる。例文帳に追加

A brake ECU 70 opens the ABS boosting valves 53 and 54 when total requested braking force of a front wheel is lower than a prescribed value. - 特許庁

電動制動装置15が作動不能な異常時には、踏力遮断14を開して大気遮断28を閉した状態で、マスタシリンダ12が発生するブレーキ液圧をホイールシリンダ13に供給して車輪を制動することができる。例文帳に追加

In case of failure where the motor-driven braking device 15 is not able to work, the stamping force shutoff valve 14 is opened while the air shutoff valve 28 is closed, and in this condition, the brake liquid pressure generated by a master cylinder 12 is supplied to the wheel cylinders 13 to apply brakes to the respective wheels. - 特許庁

制御は、通常の制動時には、差圧の作用により機械的に開されることのないよう設定された規定の制御電流により閉される常開型のであってもよい。例文帳に追加

The control valve may be a normally opening type valve closed by a specified control current set so that the valve is not mechanically opened by the action of the differential pressure in ordinary braking. - 特許庁

絞りと、可変容量形油圧モータとを用いて制動トルクを得るため、大きな制動トルクが得られ、大型の作業車両用油圧駆動車に適した制動制御装置およびその制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a device for controlling brake suitable for a hydraulic drive vehicle for a large size working vehicle providing large braking torque by providing braking torque with using a throttle valve and a variable displacement hydraulic motor, and a control method thereof. - 特許庁

制動力の一部を回生制動手段で得るようにした車両用回生協調制動装置において極力少ない数の電磁の作動によって前後左右の車輪ブレーキの液圧を制御する。例文帳に追加

To provide a regenerative cooperation braking device of a vehicle for obtaining a part of the braking force by a regenerative braking means which controls the hydraulic pressure of front and rear and right and left wheel brakes by the operation of solenoid valves of as small a number as possible. - 特許庁

補助ロッカー・アームは、第2の構成要素からの、エンジン制動、排気ガス再循環、及び/又は制動ガス再循環イベントなどの1つ又は複数の補助作動運動を受ける。例文帳に追加

The auxiliary rocker arm receives one or more auxiliary valve actuation motions, such as for engine braking, exhaust gas recirculation, and/or brake gas recirculation events, from a second valve constituent element. - 特許庁

また、切換え60が開状態のとき、油がその切換え60を通してスム−ズに流れるので、ひざ制動回路10には、制動力が生じない。例文帳に追加

When the selector valve 60 is open, an oil smoothly flows through the selector valve 60, and therefore, the braking force is not generated in the knee braking circuit 10. - 特許庁

制動制御装置20において、ABS増圧51、52は、液圧に応じた制動力をディスクブレーキに与えるホイールシリンダ23FR、23FLへ、作動液を供給すべく開可能に設けられる。例文帳に追加

In a braking control device 20, ABS boosting valves 51 and 52 are provided to be opened so that working fluid may be supplied to wheel cylinders 23FR and 23FL imparting braking force according to the hydraulic pressure to the disc brake. - 特許庁

制動操作有無検出器53がブレーキペダル15に対する制動操作有を検出すると、制御装置31は、常開型電磁開閉34,38,43,44及び常閉型電磁開閉35,40,42を同時に消磁する。例文帳に追加

When a brake operation existence detector 53 detects an existence of the brake operation against a brake pedal 15, a control device 31 simultaneously extinguishes an excitation in the normal open type solenoid closing valves 34, 38, 43, 44 and the normal close type solenoid closing valves 35, 40, 42. - 特許庁

要求制動状態量が設定制動状態量より小さい場合には、電磁開閉50が開状態とされ、電磁開閉42が閉状態とされる。例文帳に追加

When a requesting braking state quantity is less than a setting braking state quantity, a solenoid open close valve 50 is made to be in an open state and a solenoid open close valve 42 is made to be in a close state. - 特許庁

要求制動状態量が設定制動状態量以上の場合には、電磁開閉50が開状態とされ、電磁開閉42が開状態とされる。例文帳に追加

When the requesting braking state quantity is equal to or more than the setting braking state quantity, the solenoid open close valve 50 is made to be in an open state and the solenoid open close valve 42 is made to be in an open state. - 特許庁

制御より下流側の圧力が制御によって目標制動圧に制御されることによりホイールシリンダ内の圧力が目標制動圧に制御される制動制御装置に於いて、マスタシリンダ内の圧力が制御より下流側の圧力よりも高い状況に於いてもホイールシリンダ内の圧力を目標制動圧に確実に減圧する。例文帳に追加

To certainly reduce pressure in a wheel cylinder to a desired braking pressure even when pressure in a master cylinder is higher than pressure on the downstream side of a control valve, in a brake control device for controlling the pressure in the wheel cylinder to the desired braking pressure by controlling with the control valve the pressure on the downstream side of the control valve to be desired braking pressure. - 特許庁

電気制動手段33が作動可能な正常時には、踏力遮断19を閉してマスタシリンダ10と前輪のディスクブレーキ装置13との連通を遮断した状態で、電気制動手段33の駆動力で直接ブレーキパッドを駆動して後輪を制動する。例文帳に追加

At the normal time when the electric braking means 33 can work, a stamp force shutoff valve 19 is closed and the communication between a master cylinder 10 and a disc brake 13 of each front wheel is shut, and in this condition, a brake pad is driven directly by the driving force of the electric braking means 33 so as to apply brakes to the rear wheels. - 特許庁

制動力発生手段19F,19Rが作動可能な正常時には、踏力遮断18を閉してマスタシリンダ10およびホイールシリンダ13,14間の連通を遮断した状態で、制動力発生手段19F,19Rにより車輪を制動することができる。例文帳に追加

At the normal time when braking force generating means 19F and 19R are able to work, the wheels can be braked by the means 19F and 19R in the condition that a stamping force shutoff valve 18 is closed to shut off the communication between a master cylinder 10 and wheel cylinders 13 and 14. - 特許庁

外部制動圧発生手段で発生する圧力を圧力制御で減圧制御して制動圧を制御する場合に、外部制動圧発生手段又は圧力制御の異常時にマスタシリンダ圧への切換時にマスタシリンダ圧の変動を確実に防止する。例文帳に追加

To securely prevent fluctuation of master cylinder pressure in changing into the master cylinder pressure at the time of abnormality of an external brake pressure generating means or a pressure control valve in controlling brake pressure by pressure reduction control by the pressure control valve to pressure generated by the external brake pressure generating means. - 特許庁

コントロールユニットCUは、能動制動制御時に、ホイールシリンダWCFR,WCRLの一方のみに対して能動制動制御を実行する状態から、他方のみに対して能動制動制御を実行する状態に切り替わる際には、アウト側ゲート1の開を抑えるとともに、両流入21,22を所定時間開させる増圧アシスト制御を実行する構成とした。例文帳に追加

When controlling active braking, a control unit CU suppresses opening of an out side gate valve 1 and performs pressure intensifying assist control for opening both flow-in valves 21, 22 for a predetermined period of time when switching from a condition in which active braking control is performed for only either of wheel cylinders WCFR, WCRL to a condition in which active braking control is performed for only the other of them. - 特許庁

ブレーキペダルBPが踏み込まれると、第1逆止52の存在により液圧制動力として最低限M/C圧によって発生する液圧制動力(最小制動力)が働くことになるため、回生制動力の最大値は車両制動力から最小制動力を差し引いた差分となる。例文帳に追加

When a brake pedal BP is depressed, a liquid pressure braking force (the minimum brake force) generated by the lowermost M/C pressure as the liquid pressure braking force by the existence of the first check valve 52 comes to operate, and as a result, the maximum value of the regerative braking force is made as the value the vehicle braking force minus the minimum braking force. - 特許庁

制動装置のECU100は、ホイールシリンダの液圧を減圧する減圧32〜38と、この減圧32〜38の開閉制御を行う制御部105を含む。例文帳に追加

An ECU 100 of this braking device comprises pressure reducing valves 32-38 for decompressing liquid pressure of a wheel cylinder, and a valve control part 105 for controlling the pressure reducing valves 32-38 to be opened and closed. - 特許庁

ブレーキ制御装置の電源システム230は、主バッテリ212を用いて増圧40、減圧42、電磁開閉22およびモータ32を駆動し制動力を発生させる。例文帳に追加

A power source system 230 of the brake control device generates braking force by driving a pressure increasing valve 40, a pressure reducing valve 42, a solenoid opening/closing valve 22 and a motor 32 by using the main battery 212. - 特許庁

バルブ制御部201は、増圧40および減圧42の開放と閉鎖を制御するとともに、制動力の付与を終了させるときは減圧42を開放させる。例文帳に追加

A valve control part 201 controls opening and closing of a pressure-booster valve 40 and a pressure-reducing valve 42 and releases the pressure-reducing valve 42 when application of braking force is finished. - 特許庁

体(24)の後方の背圧室(26)に負圧ポート(20)からの負圧を導入し、体(24)の座(29)方向への動きに制動力を付与させる。例文帳に追加

A negative pressure from a negative pressure port 20 is introduced into a back pressure chamber 26 behind the valve element 24 to impart a braking force to the movement of the valve element 24 in the direction of the valve seat 29. - 特許庁

リニアソレノイド等を各車輪に対してそれぞれ設けることなく、簡易な構成で、接地荷重に応じた制動力が車輪に付与され得る。例文帳に追加

Braking force corresponding to the grounding load is given to the wheels with simple structure without providing a linear solenoid valve in each wheel. - 特許庁

それによって、アンチロック制御中等には、高応答性を得ることができ、長時間制動時には、電磁制御の発熱を抑制することができる。例文帳に追加

High responsiveness can be obtained during the antilock control, and heat generation of a solenoid valve can be suppressed in a braking for a long time. - 特許庁

ECU200は、推定されたブレーキフルードの温度に応じて制動制御に影響を与えない範囲で電磁制御へ通電する。例文帳に追加

The ECU 200 energizes the electromagnetic control valve in a range which does not affect the braking control according to the estimated temperature of the brake fluid. - 特許庁

電子的に調整される電気−空気圧制動装置の電磁調整を備えたEBS変調器用の電磁石コイル−圧力センサ装置例文帳に追加

ELECTROMAGNET COIL-PRESSURE SENSOR DEVICE FOR EBS MODULATOR WITH SOLENOID CONTROL VALVE FOR ELECTRONICALLY CONTROLLED ELECTRIC-PNEUMATIC PRESSURE BRAKING DEVICE - 特許庁

次いで、通路切換7が通路13から通路10に切り換えられ、ブレーキバルブ5の制動圧がホイールシリンダ9に付与される。例文帳に追加

Then, a passage switching valve 7 is changed over from a passage 13 to a passage 10, and the braking pressure of the brake valve 5 is applied to the wheel cylinder 9. - 特許庁

部材(76)を2つの終端位置の内の少なくとも一方(64)の到達直前に制動するようにした。例文帳に追加

A valve member 76 is braked immediately before reaching at least one 64 of two end positions. - 特許庁

そして、ECUは、各制動機構に設けられた各開閉がそれぞれ開閉駆動する連通制御を実行する(ステップS15)。例文帳に追加

The ECU performs communicating control for opening, closing, and driving each opening and closing valve provided in each braking mechanism (step S15). - 特許庁

ピストン25の制動弁36を通る流れに軽量で安価な油圧流体を使用できるようにするMR流体の低減を可能にする。例文帳に追加

A reduction of MR fluid allowing use of lighter-weight, less-expensive hydraulic fluids for flow through a damping valve 36 of a piston 25 is allowed. - 特許庁

車輪への制動力を確保しつつエンジン稼動時に吸排気通路に設けられた制御を好適な状態に制御する。例文帳に追加

To provide an engine control device for controlling control valves provided in intake and exhaust passages into suitable conditions when operating an engine while securing driving force on wheels. - 特許庁

万一液圧調整装置等の誤作動が生じたときにも、迅速に液圧制動作動を確保し得る車両用液圧ブレーキ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic brake device for a vehicle which quickly secures a hydraulic braking operation when a malfunction of a hydraulic regulating valve device, etc. is generated. - 特許庁

例文

増圧制御の個体差による昇圧性能バラツキに起因して、所望の制動力が得られなくなることを抑制する。例文帳に追加

To suppress such a state that a desired braking force cannot be obtained due to variation in pressure increasing performance, which would be caused by individual differences of pressure-increase control valves. - 特許庁

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