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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力数の意味・解説 > 動力数に関連した英語例文

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動力数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1613



例文

動力学モデルが(今まで)用意されてきた。例文帳に追加

A number of kinetic models have been prepared. - 英語論文検索例文集

の駆動力源を有する車両の制御装置例文帳に追加

CONTROL SYSTEM OF VEHICLE HAVING A PLURALITY OF DRIVING FORCE SOURCES - 特許庁

ポンプ軸動力によるポンプ台制御例文帳に追加

PUMP NUMBER CONTROL BY PUMP SHAFT POWER - 特許庁

の駆動力源を備えた車両の制振装置例文帳に追加

DAMPING DEVICE FOR VEHICLE EQUIPPED WITH PLURAL DRIVING FORCE SOURCES - 特許庁

例文

動力源回転制御装置例文帳に追加

DEVICE FOR CONTROLLING NUMBER OF ROTATIONS OF DRIVING FORCE SOURCE - 特許庁


例文

駆動源の駆動力制御装置例文帳に追加

DEVICE FOR CONTROLLING A PLURALITY OF DRIVE SOURCES - 特許庁

動力伝達装置の回転推定装置例文帳に追加

NUMBER OF REVOLUTION ESTIMATION DEVICE OF TRANSMISSION - 特許庁

の被動力伝達部に対し1つの駆動手段によって動力を伝達し得るようにする。例文帳に追加

To transmit power by one drive means to a plurality of power transmitted part. - 特許庁

回転が上がっても均一に動力を伝達することのできる動力伝達用プレート、ハウジングおよび動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a plate for power transmission, a housing and a power transmission device capable of uniformly transmitting the power even when a rotating speed is increased. - 特許庁

例文

中央熱源機の成績係を高め、中央熱源機動力と冷水搬送動力の合計消費動力の低減を図る。例文帳に追加

To increase coefficient of performance of a central heat source machine, and to reduce the total power consumption on central heat source machine power and cooling water transporting power. - 特許庁

例文

一部の動力源が二次電池からの電力によって駆動力を発生する動力出力装置において、複動力源の間での駆動力配分制御を適正化する。例文帳に追加

To optimize the control of driving force distribution between multiple power sources in a power output unit in which some of the power sources generate driving force by electric power from a secondary battery. - 特許庁

回転算出手段は、動力源の回転を基に、動力源のギヤを介したギヤ回転を算出する。例文帳に追加

The rotational number calculating means calculates a gear rotational number by a gear of a power source on the basis of the rotational number of the power source. - 特許庁

動力源を備え、負荷状態に応じて、各動力源を切り換え、あるいは複動力源の動力を合算して総合効率の向上を図った、ハイブリッド車両に搭載するのに好適なハイブリッド車両用動力出力装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power output unit for a hybrid vehicle, which is equipped with a plurality of power sources, improves a total efficiency by switching to each power source or by combining powers of a plurality of power sources, according to a load condition, and is suitable to install on a hybrid vehicle. - 特許庁

車両の駆動力を増減する複の駆動力増減装置と、車両の駆動力の目標増減制御量を演算する手段と、車両の駆動力の増減制御量が目標増減制御量になるよう複の駆動力増減装置を制御する制御装置とを有する。例文帳に追加

This device includes the plurality of drive force increasing/decreasing devices for increasing and decreasing drive force of a vehicle, a means for operating vehicle driving force target increasing and decreasing control quantity, and a control device controlling the plurality of driving force increasing and decreasing devices so as to set vehicle drive force increasing and decreasing control quantity to the target increasing and decreasing control quantity. - 特許庁

これにより、モータ43の駆動力を回転体53まで伝達する動力伝達機構80は、動力伝達経路が短くなり、動力伝達における機械的損失は小さくなるうえ、部品点も少なくなる。例文帳に追加

Thus, a motive power transmission mechanism 80 for transmitting driving force of the motor 43 up to the rotary body 53 is shortened in a motive power transmission passage, a mechanical loss in the motive power transmission is reduced, and the number of part items is also reduced. - 特許庁

異なる駆動力発生手段で駆動される複の駆動輪間に駆動力差を与える際に、総駆動力を略維持しつつ、必要な駆動力差を与えること。例文帳に追加

To give a driving force difference to a plurality of driving wheels to be driven by different driving force generating means, as required, while maintaining almost all driving force. - 特許庁

異なる動力発生手段で駆動される複の駆動輪間に駆動力差を与えるにあたって、総駆動力を略維持しつつ、必要な駆動力差を与えること。例文帳に追加

To give a necessary difference in a driving force while the total driving force is approximately maintained when giving a difference in the driving force between a plurality of driving wheels driven by different power generating means. - 特許庁

Kは補助動力算出部63に入力され、この係Kに従って増大が図られるように補助動力が演算される。例文帳に追加

The coefficient K is inputted into an auxiliary power calculation part 63, and the auxiliary power is calculated so as to increase in accordance with the coefficient K. - 特許庁

同時に何か所かで切れるように枚の平行刃のついた動力のこぎり例文帳に追加

a power saw that has several parallel blades making simultaneous cuts  - 日本語WordNet

七 動力車の種類、、形式、自重、けん引力及び主要寸法例文帳に追加

(vii) Type, number, model, weight, traction force and main dimensions of power cars  - 日本法令外国語訳データベースシステム

1又は複の誘導的に動力を備えた装置に電力を提供する。例文帳に追加

To supply power to one or more inductively powered devices. - 特許庁

台の圧縮機を並列に運転する際の、動力消費を低減する。例文帳に追加

To reduce power consumption when operating plural compressors parallely. - 特許庁

動力制御システム搭載車のエンジン回転表示装置例文帳に追加

ENGINE SPEED DISPLAY DEVICE FOR DRIVING FORCE CONTROL SYSTEM-MOUNTED VEHICLE - 特許庁

動力配分パターンをパターンテーブルPTとして用意する。例文帳に追加

A plurality of power distribution patterns are prepared for as a pattern table PT. - 特許庁

流体物質が機械的動力の関として貯蔵槽まで駆動される。例文帳に追加

A fluid material is driven to the storing tank as a function of mechanical power. - 特許庁

単一動力源による複作動部制御用アクチュエータ例文帳に追加

ACTUATOR FOR CONTROLLING MULTIPLE OPERATING PARTS BY SINGLE POWER SOURCE - 特許庁

要求制動力Brefが所定閾値Bref0を超えた時点P1から、液圧制動遅れ時間TDが経過する時点P2までは回生制動力BMを要求制動力Brefに設定し、時間TD経過後はモータ回転を保持して回生制動力BMを要求制動力Brefに保持する。例文帳に追加

Regenerative braking force BM is set at required braking force Bref from a time point P1 where the required braking force Bref exceeds a designated threshold Bref0 until a time point P2 where a hydraulic braking delay time TD elapses, and after the time TD elapses, the regenerative braking force BM is kept at the required braking force Bref by keeping the revolution speed of a motor. - 特許庁

動力軸に動力を出力するモータと、動力軸に出力される動力を駆動軸に伝達する変速機と、を備える動力出力装置において、動力軸に出力される動力を変速機により駆動軸に伝達することができないときに、モータの回転が過度に増加するのを抑制する。例文帳に追加

To suppress the number of revolutions of a motor from being excessively increased when a power to be output to a power shaft can not be transmitted to a driving shaft by a transmission, in a power output device equipped with a motor which outputs a power to a power shaft and a transmission which transmits a power to be outputted to the power shaft to a driving shaft. - 特許庁

主軸回転範囲算出部18は動力線図データ、主軸所要動力、主軸回転変動幅を含む動力関連データを作成し、主軸ギヤ決定部11と表示部19とに提供する。例文帳に追加

The main shaft rotational frequency range calculation part 18 generates power related data including the power diagram data, necessary main shaft power, and main shaft rotational frequency variation width, and provides the power related data for a main shaft gear decision part 11 and a display part 19. - 特許庁

自動車等の走行時の風力で、台のファンを回転させ、台のファンの力を1つに結集させて大きな動力にかえ、その動力で発電させる事が出来る様にした動力装置例文帳に追加

POWER UNIT WHICH ROTATES PLURAL FANS BY ADOPTING BLOWING DURING RUNNING AUTOMOBILE, COLLECTS POWER OF PLURAL FANS, CONVERTS INTO LARGE POWER AND GENERATES ELECTRIC POWER - 特許庁

動力配分装置において、外側回転部材の回転が内側回転部材の回転より大きい場合は駆動力を伝達するが、逆の場合は駆動力を伝達しないようにする。例文帳に追加

To provide a driving force distributing device for transmitting a driving force when the number of rotations of an outer rotating member is more than the number of rotations of an inner rotating member, but not transmitting the driving force in an adverse case. - 特許庁

また動力伝達プーリー5からの回転動力は、歯車5を介して回転ローラー2が同回転で互いに逆回転するようにしてある。例文帳に追加

The rotational power from the power transmission pulley 5 makes the rotary rollers 2 rotate reversely to each other at the same revolution speed via the gears 3. - 特許庁

傘歯ホイール段10で動力を受け入れ1個又は複個の遊星ホイール段5から破砕パンに動力を供給する。例文帳に追加

A bevel-gear wheel step 10 receives motive energy and then the energy is supplied from one or a plurality of planetary wheel steps 5 to a crushing pan. - 特許庁

動力伝達機構3は、各々ギア部301,310,320を有する複のギア部材30、31、32の噛合により動力伝達を行う。例文帳に追加

The power transmission mechanism 3 transmits power with the plurality of gear members 30, 31, 32 having gear portions 301, 310, 320, respectively, and meshing with one another. - 特許庁

移動足場2は、動力によって走行する複の走行輪20a、20aと、動力を有しない従動輪20h、20hとを備える。例文帳に追加

This rolling tower 2 comprises a plurality of running wheels 20a and 20a run by a power and driven wheels 20h and 20h without a power. - 特許庁

スピーカの電気的駆動力を増加させずに振動板の駆動力を増大させ且つ最低共振周波f_0 での共振鋭度Q_0 を下げる。例文帳に追加

To increase the driving force of a diaphragm without increasing the electric driving force of the speaker and to lower the resonance sharpness at the lowest resonance frequency f0. - 特許庁

動力源および電動発電機装置を総合的に効率良く制御できるハイブリッド用動力制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a power control system for hybrid capable of totally and efficiently controlling a plurality of power sources and motor generator devices. - 特許庁

部品点を増やすことなく動力伝達ギアの中心間距離を適正に保持できる動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission keeping a proper center distance of a power transmission gear without increasing the number of components. - 特許庁

それぞれの位置は、動力伝達機構の複動力伝達経路の対応する1つを選択することに対応している。例文帳に追加

Each position corresponds to one of a plurality of selected power transmission channels of the power transfer mechanism. - 特許庁

この変速ハブでは、動力伝達機構82は、複動力伝達経路を介して駆動体70からハブシェル74に回転力を伝達する。例文帳に追加

In this transmission hub, a power transmission mechanism 82 transmits rotational force from a driving element 70 to a hub shell 74 through a plurality of power transmission paths. - 特許庁

の駆動輪に駆動力差を与えるにあたって、駆動力を配分する際における制御の安定性を向上させること。例文帳に追加

To improve the stability of control during distributing driving force when giving a driving force difference to a plurality of driving wheels. - 特許庁

の駆動輪に駆動力差を与えるにあたり、低油温時における駆動力変化の応答性悪化を抑制すること。例文帳に追加

To suppress the deterioration of responsiveness to a change in drive force while the temperature of a hydraulic oil is low, when imparting a difference in drive force to a plurality of drive wheels. - 特許庁

の駆動力伝達先を切り換えて使用することが可能でありながら、小型な駆動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a small type driving force transmission device capable of switching plural receivers to which the driving force is transmitted. - 特許庁

胴体2内には、動力源6と、動力源6によって回転する複の歯車51〜56が設けられている。例文帳に追加

In the body 2, a power source 6 and gears 51-56 rotated by the power source 6 are arranged. - 特許庁

走行環境情報に基づいて複の駆動力制御が行われる場合に、運転者の感覚に合った駆動力の制御を行う。例文帳に追加

To perform control over driving force matching a driver's feeling when a plurality of kinds of driving force control are performed on the basis of travel environment information. - 特許庁

変速機の変速比を制御する場合に、駆動力源の回転が相対的に高くなることを抑制できる駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force control device restraining a rotation speed of a driving force source from getting relatively higher when a gear ratio of a transmission is controlled. - 特許庁

の異なる条件に基づいて、駆動力源の運転および停止を制御することのできる駆動力源の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a driving power source, capable of controlling its operation and stoppage, based on a plurality of different conditions. - 特許庁

この際、路面摩擦係に応じて駆動力を制限すると共に、車速、旋回状態に応じて左右の駆動力配分を可変する。例文帳に追加

At this time, the driving force is limited in accordance with a road surface friction coefficient, and left and right driving force distribution is varied in accordance with car velocity and a revolving state. - 特許庁

の駆動力伝達先に対して駆動力を伝達させる先を容易に切り替え可能なディスク装置を提供する。例文帳に追加

To provide a disk unit capable of easily switching destination for transmitting driving force among a plurality of destinations for transmitting driving force. - 特許庁

例文

本発明の動力伝達チェーンは、複のリンクプレート20と、複のピン30とを備えている。例文帳に追加

The power transmission chain is equipped with plural link plates 20 and plural pins 30. - 特許庁

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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