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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力数の意味・解説 > 動力数に関連した英語例文

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動力数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1613



例文

ホース巻取機14・15は用途毎に複ユニット配設し、各ホース巻取機14・15への薬液供給は単一の動力噴霧機本体8により行うと共に、該動力噴霧機本体8と各ホース巻取機14・15の駆動も単一の原動機9により行う構成とした。例文帳に追加

A plurality of units of the hose winders 14 and 15 are arranged every applications, the supply of the liquid chemical to each hose winder 14 and 15 is performed by single power spray main body 8 and also the drive of the power spray main body 8 and each hose winder 14 and 15 is performed by single engine 9. - 特許庁

刈払機Aは、草刈り作業を行なうための作業部たる刈払部3と、刈払部3を駆動する駆動力を伝達する駆動軸21と、駆動軸21に動力を付与する複のモータたる第1モータ11a及び第2モータ11bとを具備することを特徴とするものである。例文帳に追加

A bush cutter A includes a cutting part 3 of an operating part for carrying out mowing operation, a driving shaft 21 for transmitting the driving power for driving the cutting part 3, and a first motor 11a and a second motor 11b of a plurality of motors for imparting the power to the driving shaft 21. - 特許庁

の減速部と2ウェイクラッチを駆動力伝達系として備えた駆動力伝達装置において、正転逆転の切替時において、切替え遅れ感がなく、2ウェイクラッチで使用される部品の摩耗を抑制することができる。例文帳に追加

To restrain abrasion of a part to be used on a two-way clutch without change-over delay feeling at the time of switching forward rotation and backward rotation over to each other on a driving force transmission device furnished with a plural number of speed reduction parts and the two-way clutch as a driving force transmission system. - 特許庁

リンクの枚が異なるリンク列が組み合わされて形成されている場合の各リンクに付与される残留圧縮応力を適正化することにより、チェーン全体としての寿命を向上させた動力伝達チェーンおよびその製造方法ならびに動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To extend service life of a chain on the whole by making proper remaining compression stress to be given to each link when rows of links having different numbers of links are formed by combining them. - 特許庁

例文

モーター16の動力を往復動力に変換して本体部3の上部および側部にある可動刃59・66・133・136を往復駆動する振動子90が、本体部3の上部に平行に配置された複個のガイド軸96・97で往復スライド自在に支持されている。例文帳に追加

An oscillator 90 which converts power of the motor 16 to reciprocating power to reciprocate and drive the movable blades 59, 66, 133, 136 located on the upper portion and side portion of the body unit 3 is supported by a plurality of guide shafts 96, 97 disposed in parallel on the upper portion of the body unit 3 so as to be slidable forward and backward. - 特許庁


例文

無段変速部20と、無段変速部20の出力とエンジン駆動力とを合成する遊星伝動部Pと、遊星伝動部Pの合成駆動力を複の速度レンジに段階分けして出力回転体80に伝達する速度レンジ設定部Cとを備えている。例文帳に追加

This shifting transmission is furnished with a stepless speed change part 20, a planetary transmission part P to compose output of the stepless speed change part 20 and engine driving force and a speed range setting part C to stepwisely divide the composed driving force of the planetary transmission part P into a plurality of speed ranges and to transmit them to an output rotor 80. - 特許庁

のリンクがピンを用いて互いに連結され、このピンの一対の端部のそれぞれにプーリ係合用の動力伝達面が設けられている動力伝達チェーンにおいて、伝動効率や耐久性等の性能を損なうことなく、駆動時の騒音をより低減すること例文帳に追加

To more reduce noise at the time of driving without deteriorating a performance such as transmission efficiency, durability or the like in a power transmission chain in which a plurality of links are connected to each other by pins and a power transmission surface for engagement with a pulley is provided on each of a pair of ends of the pin. - 特許庁

ハイブリッド車両において、電動機の駆動力により走行中、加速のために内燃機関の駆動力を必要とする場合に、内燃機関をアイドル回転にて運転している場合でも、短い時間で機関回転と駆動軸の回転との同期を取る。例文帳に追加

To synchronize engine rotation with the rotation of a driving axle in a short time even when operating an internal combustion engine at an idle rotation speed, when needing driving force of the internal combustion engine for acceleration during running by driving force of an electric motor, in a hybrid vehicle. - 特許庁

この変速機は、動力伝達系統がAi−Ao間で確立されない(ニュートラルとは異なる)EV走行用の変速段(EV)と、動力伝達系統がAi−Ao間で確立されるHV走行用の複の変速段(2速〜5速)とを有する。例文帳に追加

The transmission includes a transmission speed (EV) for EV traveling in which power transmission system is not established between Ai and Ao (different from neutral), and a plurality of transmsission speeds (second gear to fifth gear). - 特許庁

例文

動力伝達装置10の温度状態、或いはエンジン8の温度状態に基づいて複の電気パスの使用方法が変更されるので、動力伝達装置の暖機促進、温度低下促進、或いはエンジン8の暖機促進を図ることができる。例文帳に追加

The warming and the temperature reduction in the power transmission or the warming of the engine 8 can be promoted, since the way to use multiple electric paths is changed, based on a temperature state of the power transmission 10 or a temperature state of the engine 8. - 特許庁

例文

上記複の駆動電極12の各電極に対し順次電圧を印加することによって濡れ性を局所的且つ所望の移動方向に連続的に変化させ、上記液滴4に駆動力を付与し、該駆動力を上記微小移動体14に伝達して移動させる。例文帳に追加

By successively applying voltage on each of the plurality of driving electrodes 12, wettability is locally and continuously changed in a desired moving direction, and driving force is applied on the liquid drops 4, then, the driving force is transmitted to the micro moving object 14, so as to move the object 14. - 特許庁

動力伝達部5は、ギア50と、カバー1の前後方向に配列された複の歯51…51とを備え、動力源4にてギア50を回転させ順次係合する歯51…51を送ることにより、カバー1を自動車のルーフから前方に引き出し或いはボンネットから後方に引き出すことを可能とする。例文帳に追加

The power transmission part 5 is provided with a plurality of teeth 51, 51 arranged in a longitudinal direction of the cover 1 and forwardly draws the cover 1 from a roof of the automobile or rearwardly draws it from a bonnet by rotating the gear 50 by the power source 4 and feeding the successively engaged teeth 51, 51. - 特許庁

の作動方式に切換可能なエンジンと、そのエンジンに連結される変速部とを、備える車両用動力伝達装置において、作動方式の切換時に発生する切換ショックを抑制することができる車両用動力伝達装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a power transmission device for a vehicle capable of suppressing switching shock generated in switching an operation system in the power transmission device for the vehicle provided with an engine capable of being switched to a plurality of operation systems and a shift part connected to the engine. - 特許庁

電動機により制御される複の変速部を有する車両用動力伝達装置において、電動機の駆動に関連する電気部品の耐久性の低下防止を図ることができる車両用動力伝達装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a vehicular power transmission device having a plurality of speed change parts controlled by an electric motor, can prevent deterioration of durability of electric parts related to the drive of the electric motor. - 特許庁

そして、上記駆動輪5の回転変化が所定値より大きいと判定すると、動力断続機構を介して、駆動輪5に対するエンジン1、第1電動機、及び第2電動機の接続状態を非動力伝達状態に切り替える。例文帳に追加

When variations in rotational speed of the driving wheel 5 is determined to be larger than a predetermined value, the connection of the engine 1, the first motor, and the second motor to the driving wheel 5 is switched to the non-power transmission state via the power connection/disconnection mechanism. - 特許庁

このように、モータ駆動力を分散させることによって、分散された分、モータ駆動力の変動に対してプライマリシュー2を移動させる力の変動が小さくなるようにでき、摩擦係の変動に応じたブレーキ力の変動を小さくすることができる。例文帳に追加

By dividing the driving force of the motor in this manner, fluctuations in the force for moving the primary shoe 2 can be reduced by an amount equivalent to divided force, in relation to the fluctuations of the driving force of the motor, and the fluctuations of braking force with the fluctuations in the coefficient of friction can be reduced. - 特許庁

これにより、ロータの回転(永久磁石の磁束の方向の回転)に対応して固定子の磁界の方向が回転して負荷トルクとは反対方向の最大ロックトルクがモータから動力軸に作用することになり、ロータ(動力軸)の回転の上昇を抑制することができる。例文帳に追加

Accordingly, the direction of the magnetic field of the stator is rotated in response to the rotation of the rotor (rotation in the direction of a magnetic flux of a permanent magnet), and a maximum lock torque opposite to a load torque acts from the motor to a power shaft, whereby the rotating speed of the rotor (power shaft) can be suppressed. - 特許庁

最高速段と最低速段との変速比が車両の動力性能に基づいて設定された車両用変速機において、前記最高速段と最低速段との間の変速段の変速比が、各変速段で得られる駆動力の対比に基づいて設定されている。例文帳に追加

In this transmission for vehicle, a gear ratio between the highest speed stage and the lowest speed stage is set based on power performance of a vehicle, and a gear ratio of shift stages between the highest speed stage and the lowest speed stage is set based on a logarithm ratio of the driving force obtained in each shift stage. - 特許庁

アクセル操作に対して異なる駆動力特性を定めた複の走行モードを切り替えて走行するハイブリッド車において、アクセルオフして走行する際にアクセル操作の検出値にズレが生じるものとしても予期しない駆動力により走行されるのを抑制する。例文帳に追加

To suppress, in a hybrid vehicle traveling, while switching a plurality of traveling modes determining different driving force characteristics to accelerator operation, traveling of the vehicle by an unexpected driving force, even if slippage is caused in the detection value of acceleration operation, when traveling with accelerator off. - 特許庁

条植苗移植機1は、エンジン9からの駆動力は走行部1aに伝動され、該走行部1aの後方に苗植付部1bを配置し、該苗植付部1bにエンジン9からの駆動力が植付伝動部30〜32を介して伝動される。例文帳に追加

In this multi-row seedling-transplanting machine 1, driving force from an engine 9 is transmitted to a traveling part 2a, a seedling-planting part 1b is positioned on the rear of the traveling part 1a, and the driving force from the engine 9 is transmitted to the seedling-planting part 1b through planting-transmission parts 30-32. - 特許庁

ピンとリンクとの固定が緩んだ場合に、チェーン幅方向に並ぶ複のリンク同士の間隔が騒音および振動を低減させる上で有利な方向に変化するようにした動力伝達チェーンおよび動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power-transmission chain and a power-transmission device capable of allowing the intervals of links disposed along the width of the chain to change so as to reduce noises and vibrations when the pin-link fixing becomes loose. - 特許庁

クランク軸31の動力によって回転する冷却ファン41を備えたエンジンに適用される冷却ファン構造において、前記冷却ファン41には、前記エンジンの温度及び回転によって前記クランク軸31からの動力伝達の断続を制御する断続機構59が設けられる。例文帳に追加

In the cooling fan structure applied to the engine having a cooling fan 41 rotatable with power of a crankshaft 31, the cooling fan 41 is provided with a connecting and disconnecting mechanism 59 controllably connecting and disconnecting power transfer of the crankshaft 31 by the temperature and the rotation speed of the engine. - 特許庁

そして、原点μ勾配推定回路4は、車輪速センサ1からの車輪速R_0ωと、駆動力推定回路3からの駆動力F_Xと、上述した路面摩擦係μ及び荷重F_Zを用いて所定の式を演算し、スリップ率が零のときのμ勾配K_Sを算出する。例文帳に追加

The origin μ gradient estimating circuit 4 also computes a prescribed expression, using wheel speed R0ω from a wheel speed sensor 1, driving force FX from a driving force estimating circuit 3, and the road surface friction coefficient μ and the vehicle load FZ, to determine the μ gradient KS when the slipping rate is zero. - 特許庁

エンジン60の回転が変動した場合、この変動分に相当する駆動力は、電動モータ70から遊星歯車機構80を介して圧縮機50に伝達され、この電動モータ70の駆動力により補完することができる。例文帳に追加

When the speed of the engine 60 changes, driving force equivalent to the change is transferred to the compressor 50 via the electric motor 70 and then the planet gear mechanism 80, and the driving force can be complemented by driving force of the electric motor 70. - 特許庁

走行用の駆動力を出力するエンジン及び電動機とを備え、その電動機からの動力を変速機を介して駆動輪に出力する車両の制御装置において、バッテリ制限やエンジン回転に影響されずに、変速中に電動機のトルクダウンを実施できるようにする。例文帳に追加

To enable carrying out a torque down of a motor during gear change without being affected by battery restriction or revolution speed of an engine in a control device of a vehicle which is equipped with an engine and motor, and outputs driving force from the motor to driving wheel through the automatic transmission. - 特許庁

このアンダーステア抑制制御時に、摩擦係推定手段FEにて推定した推定摩擦係が所定の基準値より大であるときには両側の後輪RR,RLに対し制動力を付与し、推定摩擦係が基準値以下であるときには旋回内側の後輪のみに対し制動力を付与する。例文帳に追加

When a friction coefficient estimated by a friction coefficient estimating means FE is greater than a predetermined reference value, braking forces are applied to the rear wheels RR, RL on both sides, and when the friction coefficient estimated is not greater than the reference value, the braking force is applied only to the rear wheel located inward of a turn. - 特許庁

そして、走行駆動力接続状態への切り替えが判定された場合であって、荷役状態が車両走行に制限を加える必要がある状態で、かつエンジン回転Mが制限回転Ma以上の回転であるとき、駆動輪に対する走行駆動力の伝達を強制的に遮断する(ステップS21〜28)。例文帳に追加

When it is determined that operation is switched into the running driving force connection condition, it is necessary to apply limits on running of the vehicle in a loading condition, and rotational speed M of an engine exceeds the limit rotational speed Ma, transmission of running driving force for the driving wheel is forcedly shut off (steps S21 to S28). - 特許庁

正逆回転することなく一方向に回転しているギヤの駆動力において、この駆動力からの伝達経路が2つあり、それぞれの伝達経路のギヤの個は、偶個と奇個となっていることでギヤの回転方向がそれぞれの伝達経路で反対向きとし、切り替えガイドによって搬送経路を切り替えることで用紙のスイッチバックを実施する構成とする。例文帳に追加

This image forming device has two transmission paths for driving force of a gear rotating in one direction without rotating forward and reversely from the driving force, and the number of gears in respective transmission paths is even and odd numbers to make the directions of rotation of the gear opposite in respective transmission paths and switch back a paper by switching conveyance paths by a switching guide. - 特許庁

制御装置10は、カメラ20の撮像した画像に基づいて摩擦係を特定し、その摩擦係に基づいて、最大制駆動力を推定する。例文帳に追加

The controller 10 specifies the friction coefficient on the basis of an image taken with a camera 20, and estimates the maximum braking force on the basis of the friction coefficient. - 特許庁

積層型静電モータ10は、複個の単位モータ構造12の固定子14及び移動子16のそれぞれが有する複の電極18、22に三相交流電圧を印加するための動力回路34を備える。例文帳に追加

The laminated type electrostatic motor 10 includes a power circuit 34 for applying three-phase AC voltage to a plurality of electrodes 18, 22 that the stators 14 and movers 16 of a plurality of unit motor structures 12 have. - 特許庁

動力発生装置110は、外殻に環状に配置される複のコイル105と、この複のコイル105に対向して環状に配置される永久磁石104と、永久磁石104を支持する支持ギア103と、を備える。例文帳に追加

The drive force generating device 110 includes a plurality of coils 105 annularly disposed on the hull, permanent magnets 104 annularly disposed in opposition to the plurality of coils 105, and a supporting gear 103 for supporting the permanent magnets 104. - 特許庁

並列接続された複の蓄電装置を含む負荷駆動装置において、複の蓄電装置の能力を十分に生かして動力性能を確保するとともに各部品を過電流から適切に保護する。例文帳に追加

To ensure a power performance by taking full advantage of the capability of a plurality of power storage devices and adequately protect each component from overcurrent in a load driving device containing the plurality of power storage devices connected in parallel. - 特許庁

エンジンの加速操作に応じて,エンジン回転及びタービン回転が共に略直線的に上昇するリニア特性が得られ,ドライバビリティが良好な鞍乗り型車両用動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device for a saddle riding type vehicle equipped with a good drivability, capable of generating a linear characteristic in which both the engine speed and the turbine speed rise approximately linearly in response to the accelerating operation of an engine. - 特許庁

搬送ユニット50は、複の押圧用シリンダおよび複のロータリーアクチュエータ41からの駆動力によって、ワークの固定、およびワークの固定解除を実行する。例文帳に追加

The conveyance unit 50 fixes/unfixes the workpiece by means of driving forces of the plurality of pressing cylinders and the plurality of rotary actuators 41. - 特許庁

1本の動力系ラインを並列接続された複の配線に分岐した構成において、複の配線の断線を検出することができる真空ポンプ装置。例文帳に追加

To provide a vacuum pump device detecting disconnection of a plurality of wiring, in a constitution for branching off one power system line into the plurality of wiring connected in parallel. - 特許庁

の植付機構を備える移植機において、植付動力の不等速変換や植付爪の個に応じた減速を一箇所で行うことを可能にする。例文帳に追加

To provide a transplanter having a plurality of planting devices, capable of irregularly changing planting power and reducing the speed corresponding to the number of planting claws in one position. - 特許庁

さらに、モータトルク算出部64Aは、人力算出部53で検出された踏力比例の駆動力Phとクランク回転NCRとの関として、モータトルクT0を算出する。例文帳に追加

Further, the motor torque calculating part 64A calculates motor torque T0 as a coefficient of a driving force Ph detected by a human power calculating part 53, which is in proportion to a pedaling force, and a crank rotational frequency NCR. - 特許庁

内燃機関の回転が上限回転に達したあと内燃機関に要求される動力が緩やかに増加したとしても対処することができる。例文帳に追加

To cope with power required for an internal combustion engine even when increasing moderately after an engine speed of the internal combustion engine reaches an upper limit engine speed. - 特許庁

そして上記油圧制御手段40は、この動力に基づいて必要とするトラクション係を算出し、このトラクション係を実現すべく、上記押圧装置11aに導入する油圧を調節する。例文帳に追加

The hydraulic control means 40 calculates a required traction coefficient based on the power, and adjusts the hydraulic pressure introduced to the pressing device 11a for the purpose of realizing the traction coefficient. - 特許庁

キーボードは、複個のキー10と、複個の前記キー10に対して一つ設置される発電機70と、キー10の入力操作を機械的動力として発電機70に伝動する伝動機構30とを備える。例文帳に追加

A keyboard has a plurality of keys 10, an electric generator 70 installed for the plurality of keys 10 and a driving mechanism 30 that transfers the input operation of the keys 10 as mechanical power to the electric generator 70. - 特許庁

の車軸に動力を出力する複の電動機を備える車両において、内燃機関の運転ポイントを変更しなくてもギヤ機構の歯打ち音を抑制することができる。例文帳に追加

To suppress a gear rattling sound of a gear mechanism without having to change an operation point of an internal-combustion engine in a vehicle with a plurality of electric motors for outputting power to a plurality of axles. - 特許庁

このような制御により、復帰時に無段変速機の入力軸回転(エンジン回転)が低下することを防止することができ、運転者の加速要求に対して十分な駆動力を得ることができる。例文帳に追加

With such control, lowering of the rotation speed of the input shaft (engine speed) of the continuously variable transmission can be prevented at the return, and sufficient driving force relative to a request for acceleration by a driver can be obtained. - 特許庁

本発明の動力伝達用チェーン(無段変速機用チェーン)1は、複のリンク2と、これらを相互に連結する複のピン3とを備えている。例文帳に追加

A chain 1 for the power transmission (chain for the step less transmission) is furnished with plural links 2 and plural pins 3 that connect these links mutually. - 特許庁

変速器2は、水車3により動力を受けて回転する駆動軸の回転を、コンプレッサ5を作動させるための適切な回転に減速又は増速するためのものである。例文帳に追加

A transmission 2 increases or reduces the number of revolutions of a drive shaft rotating by receiving power by the hydraulic turbine 3 to the proper number of revolutions for operating the compressor 5. - 特許庁

互いに隣接する複の指部を連動して動かすことができるとともに、複の駆動部から得られる駆動力を1つの指部に集中させることができるロボットハンド及びロボットシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a robot hand and robot system capable of moving a plurality of fingers adjacent to one another cooperatively interlocking with one another, and concentrating drive force obtained from a plurality of drive parts at a single finger. - 特許庁

限られた狭い範囲に複系統の信号線や動力線を配線する場合に、複系統の配線が互いに接触するのを防止可能な構造とされた画像処理装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an image processor enabling it to prevent a plurality of wirings from contacting mutually when making the wiring of a plurality of signal lines or power lines within a limited narrow range. - 特許庁

単調増加変演算部13cは、走行抵抗の急低下を検出したとき、アクセル開度に基づいて車両駆動力の単調増加変を設定する。例文帳に追加

The monotonous increase variable calculator 13c sets a monotonous increase variable of a vehicle drive force based on an accelerator opening when the calculator 13c detects sudden drop of the running resistance. - 特許庁

本発明の動力伝達用チェーン(無段変速機用チェーン)1は、複のリンク2と、これらを相互に連結する複のピン3とを備えている。例文帳に追加

This chain for power transmission (chain for continuously variable transmission) 1 comprises a plurality of links 2 and a plurality of pins 3 connecting these links to each other. - 特許庁

このため、1つのコンベア駆動装置から与えられる動力が、連結状態とした商品搬出部の個に対して少ないの商品搬出部を経て伝達されることになる。例文帳に追加

The power imparted from one conveyer drive unit is thereby transmitted through the less number of article delivery parts than the connected number of article delivery parts. - 特許庁

例文

車両アイドリング時において車載回転機器から発せられる振動の周波よりも固有振動を充分に低くすることができる動力伝達装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a power transmitter capable of sufficiently reducing a natural frequency more than a frequency of vibration issued from a vehicle-mounted rotating apparatus at idling of a vehicle. - 特許庁

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