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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力数の意味・解説 > 動力数に関連した英語例文

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動力数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1613



例文

の転動体5は、動力伝達ディスク2の内周部とカム6の外周部との間に配置される。例文帳に追加

The plurality of rolling elements 5 are arranged between an inner peripheral part of the power transmission disk 2 and an outer peripheral part of the cam 6. - 特許庁

冷間時に内燃機関からの動力を受ける発電機が上限回転を超えて駆動されるのを抑制する。例文帳に追加

To restrain a generator, receiving a power from an internal combustion engine, from being driven exceeding the upper limit speed during cold. - 特許庁

可撓性連動動力伝達装置のメイン組立ラインにおけるステップおよび棚卸部品を低減する。例文帳に追加

To reduce the step number and a stocktaking part in a main assembling line of a flexible interlocking power transmission device. - 特許庁

さらに、負荷検出手段は、動力分岐手段と脱穀部とを連動連結する脱穀部駆動軸の回転を検出する回転センサとする。例文帳に追加

Furthermore, the load detecting means is a rotation sensor detecting the number of revolutions of a driving shaft of the threshing part interlockingly connecting the power branching means to the threshing part. - 特許庁

例文

大きな減速比で車輪に伝達可能な部品点の少ないコンパクトな動力出力装置を提供する。例文帳に追加

To provide a compact power output device with a reduced component count transmittable to a wheel in the large speed reduction ratio. - 特許庁


例文

小形化を図っても駆動力の低下を招くことなく、又共振周波を高くして性能の劣化を防止することができるようにする。例文帳に追加

To prevent a driving force from decreasing, even if miniaturization is attained, and also to prevent the degradation of performance by increasing the resonance frequency. - 特許庁

これにより、走行中の道路の路面摩擦係μに対応した駆動力伝達許容値を求めることが可能となる。例文帳に追加

Therefore, the driving force transmission tolerance corresponding to the road surface friction coefficient μ of a road where the vehicle is traveling can be acquired. - 特許庁

搬送機構を駆動する駆動力を利用してインクミストを吸引し、部品点の増加を抑制する。例文帳に追加

To restrict an increase in the number of part items by sucking an ink mist by utilizing a driving force that drives a conveyance mechanism. - 特許庁

キャプスタン11の回転駆動力は複のギア12〜14を介してスイングアーム26のギア26bに伝達される。例文帳に追加

The rotational drive force of a capstan 11 is transmitted to the gear 26b of the swing arm 26 via plural gears 12 to 14. - 特許庁

例文

表示部19は複種の動力関連データを同一画面に重ねて表示し、オペレータによる主軸ギヤの選択を容易にする。例文帳に追加

The display part 19 displays a plurality of kinds of power related data one over the other on the same screen to make it easy for an operator to select a main shaft gear. - 特許庁

例文

そして、変速装置における少なくとも複動力伝達機構をリール本体4から独立した状態でユニット化したことを特徴とする。例文帳に追加

Further, at least the plurality of the power transmission mechanisms in the speed change device is unitized in a state independent of the reel body 4. - 特許庁

圧縮空気製造設備において、複台の圧縮機を並列に運転するときの動力消費を最小化する。例文帳に追加

To minimize motive power consumption when two or more sets of compressors are operated in parallel in a compressed air manufacturing equipment. - 特許庁

引戸の制動力を調整可能で、部品点が少なく、製造コストが安価な引戸用制動装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a sliding door damping device capable of adjusting damping force of a sliding door and reducing the number of components at a low manufacturing cost. - 特許庁

の貨物倉の底部分を縦走してばら物を取り出す払出機の動力用、制御用ケーブルの取扱い性を良好なものとする。例文帳に追加

To improve handling property of a power and control cable of a payout machine for taking out bulk materials while longitudinally running in bottom parts of a plurality of cargo spaces. - 特許庁

組立が容易でありかつ最小の構成要素を使用する流体動力インターロックシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a fluid power interlocking system easily assembleable, using the minimum number of constituent elements. - 特許庁

この回転駆動力の伝達により、複のローラ5が回転されて該ローラ5上のワークWが搬送される。例文帳に追加

The transmission of the rotating and driving force rotates the plurality of rollers 5 to convey work W on the rollers 5. - 特許庁

ダンパなどのねじれ要素を介して駆動軸に動力を出力可能な複気筒の内燃機関の失火をより確実に精度よく判定する。例文帳に追加

To more surely and accurately judge misfire of a multiple cylinder internal combustion engine capable of outputting power to a drive shaft via a torsion element such as a damper. - 特許庁

ベルト式電動装置の構造を簡単にして,部品が低減された自動車の電気式動力補助操向装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power auxiliary steering apparatus for an automobile simplifying a structure of a belt-type motor-driven apparatus and reducing the number of components. - 特許庁

作業装置の昇降、動力伝達の入り切り制御を行う操作部を複設け、オペレータの操作性の向上を図る。例文帳に追加

To provide an operating unit for farm working machine that can improve the operability by the operator by providing a plurality of the operation parts for moving up and down of a working implement controlling the switching on/off of the power transmission. - 特許庁

部品点を減少し高剛性で軽量かつ低コストの駆動力伝達装置及びその製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a lightweight driving force transmission device of high rigidity with the reduced number of components at low cost, and a method for manufacturing the same. - 特許庁

制御回路10が、サーボ指示信号の後に、モータ2の実際の回転に対応した制動力指示信号を発生して、保持する。例文帳に追加

The circuit 10 generates a brake force command signal, corresponding to an actual rotational speed of the motor 2, after the servo command signal and holds the signal. - 特許庁

クルーズコントロールシステムにより、アクセルペダルが操作されずに目標駆動力が設定され、設定された目標駆動力が第4の領域にある場合には、燃費を重視して目標入力回転NINTが定められる一方で、目標駆動力が第3の領域にある場合には、車速Vと共に増大するように目標入力回転NINTが定められる。例文帳に追加

A target drive force is set by a cruise control system with an accelerator pedal unoperated, and the number of rotations of target input NINT is defined by emphasizing fuel consumption when the set target drive force is in the fourth region, while the number of rotations of target input NINT is defined so as to increase along with vehicle speed V when target drive force is in the third region. - 特許庁

また、差動機構のサイドギア11にエンジン1からの動力を入力し、リングギア17にモータ19からの動力を入力する構成とすることによって、サイドギア12に接続されるオイルポンプ7の回転(駆動力)を、モータ19の回転によって制御できるように構成された自動変速機のオイルポンプ装置である。例文帳に追加

Since this oil pump device has such a configuration that power from the engine 1 is input into a side gear 11 of the differential mechanism and power from a motor 19 is input into a ring gear 17, rotational speed (driving force) of the oil pump 7 connected with a side gear 12 can be controlled by rotational speed of the motor 19. - 特許庁

出力バッファ回路は、駆動力が可変である出力部1を備え、フィルタ部2が、出力部1へ入力される入力信号に含まれる周波成分を識別し、駆動力制御部3が、フィルタ部2により識別された周波成分の帯域に応じて、出力部1の駆動力を動的に変化させる。例文帳に追加

An output buffer circuit includes an output section 1 with variable driving power, a filter section 2 identifies a frequency component contained in an input signal to be input to the output section 1, and a driving power control section 3 dynamically varies the driving power of the output section 1 in accordance with a band of the frequency component identified by the filter section 2. - 特許庁

動力回路34は、個々の単位モータ構造12の固定子14の複の電極18に接続される全ての固定子動力線36に個別に設けられる遮断部60と、個々の単位モータ構造12の移動子16の複の電極22に接続される全ての移動子動力線38に個別に設けられる遮断部62とを備える。例文帳に追加

The power circuit 34 includes a shut off part 60 individually provided to all the stator power lines 36 that are connected to a plurality of electrodes 18 of the stators 14 of the respective unit motor structures 12, and another shut off part 62 individually provided to all the mover power lines 38 that are connected to a plurality of electrodes 22 of the movers 16 of the respective unit motor structures 12. - 特許庁

車両に対して動力を伝達する際に発生する衝撃を弾性により緩衝する弾性体の弾性定を検出する検出手段と、検出手段が検出した弾性定に基づいて車両に伝達される動力を推定する推定手段と、推定手段が推定した動力が車両に発生させる振動を抑制するように車両を制御する制御手段とを備える。例文帳に追加

This device is provided with a detection means detecting the elastic constant of the elastic body absorbing shock generated when power is transmitted to the vehicle by elasticity, an estimation means estimating power transmitted to the vehicle based on the elastic constant detected by the detection means, and a control means controlling the vehicle to inhibit vibration which is generated on the vehicle by power estimated by the estimation means. - 特許庁

アクセル開度に対して要求駆動力が異なる複の運転モードが設定される場合にも、制御情報の設定工やデータ量を増大させることなく、駆動力の作用方向の反転に伴うトルクショックを抑制する。例文帳に追加

To restrain a torque shock caused by reversal in the action direction of driving force, without increasing setting manhours and a data quantity of control information, even when setting a plurality of operation modes different in request driving force to accelerator opening. - 特許庁

関節駆動装置のを関節のと等しくすることができ、駆動力伝達用の線状部材の経路長の変化を各関節部で解消することができるとともに、駆動力伝達用の線状部材の交換を短時間で容易に行うことができ、利便性を高めることができるようにする。例文帳に追加

To equalize the number of joint driving devices to the number of the joints, resolve the change in a path length of a linear member for transmitting a driving force at each of joint parts, easily exchange the linear member for transmitting the driving force in a short period of time, and improve convenience. - 特許庁

その後惰性回転させ、動力遮断と回転停止時の軸方向隙間と、動力遮断から経過時間とその時の回転を計測することにより回転変化率を計算し、全体の回転トルク(抵抗トルク)Eを算出する。例文帳に追加

Then, its inertia rotation is carried out, and axial gap values are measured at timing points of cutting the power off and stopping the rotation, and an elapsed time value after cutting the power off and the number of rotations during the period are measured to compute change rate values of the number of rotations, thereby calculating a whole rotational torque (resistive torque) value E. - 特許庁

動力変化に対して、動力源機器1をその最適回転速度近傍で運転し、発電機2の発電電圧を昇圧回路3で一定電圧まで昇圧し、この出力を周波変換器4で一定周波に変換して出力する。例文帳に追加

Against a motive power change, power source equipment 1 is operated in the vicinity of its optimum rotational speed, a generated voltage by a generator 2 is increased up to a constant voltage by a booster circuit 3, and this output is converted into a constant frequency by a frequency converter 4 and is outputted. - 特許庁

車両用変速機は、入力軸に設けられた複の駆動歯車と、出力軸に設けられた被駆動歯車とにより形成される複の変速歯車列を有し、変速歯車列は噛合いクラッチにより動力伝達状態と動力遮断状態とに切り換えられる。例文帳に追加

This transmission for vehicle has a plurality of speed change gear trains consisting a plurality of drive gears provided on an input shaft and driven gears provided on an output shaft, and the speed change gear trains are switched power transmission state and power-cut state by the dog clutch. - 特許庁

この車両用動力伝達装置は、複の駆動歯車が設けられた入力軸と、駆動歯車に噛み合う複の従動歯車が設けられた出力軸とを備え、入力軸から出力軸に対し動力を伝達する変速ギヤ列の切り換えを油圧駆動されるアクチュエータによって行う。例文帳に追加

This power transmission for a vehicle is provided with an input shaft provided with a plurality of driving gears; and an output shaft provided with a plurality of driven gears meshed with the driving gears, and performs the changeover of a shift gear train for transmitting power from the input shaft to the output shaft; by a hydraulically driven actuator. - 特許庁

油圧発生による反力及び駆動伝達による反力により生じるポンプ軸の撓み量を小さく保ったまま、左右駆動力配分装置のコンパクト化及び部品点、組み立て工の削減を図ることが可能な車両の左右駆動力配分装置を提供する。例文帳に追加

To provide a right an left driving force distributing device for a vehicle, having a compact constitution with a small number of components and small assembling man-hours while maintaining the small deflection of a pump shaft caused by reaction caused by the generation of hydraulic pressure and reaction caused by to the transmission of drive. - 特許庁

単一の駆動部が電解液に対して電気的に絶縁されて設けられ、駆動部の駆動力に基づき、複の駆動出力軸に対して各々回転の異なる駆動力を伝達出力可能な駆動伝達機構21を有する。例文帳に追加

A single unit of drive part is installed, being electrically insulated from the electrolytic liquid, and a drive transmission mechanism 21 which can output and transmit the drive force, having different number of revolution, respectively with respect to a plurality of drive output shafts, based on the drive force of the drive part is provided. - 特許庁

制御部7は、第1及び第2交流電圧の位相差を調節することで駆動力を制御する位相制御と、各交流電圧において所定のバースト周期中に含まれる波を調節することで駆動力を制御する波制御とを組み合わせて行う。例文帳に追加

In the control section 7, phase control for controlling the driving force by adjusting a phase difference between first and second AC voltages, and wave number control for controlling the driving force by adjusting the wave number contained in a predetermined burst period in each AC voltage are carried out in combination. - 特許庁

電動機により制御される複の変速部を有する車両用動力伝達装置において、その複の変速部の同時対向変速における制御の信頼性向上を図ることができる車両用動力伝達装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a vehicular power transmission device including a plurality of speed change parts controlled by an electric motor, can improve the reliability of control in simultaneous opposite speed change of the plurality of speed change parts. - 特許庁

の駆動輪と、各々の前記複の駆動輪にトルクを伝達する複個のモータと、前記駆動輪の各々の駆動力を制御するために前記複個のモータを制御するモータ制御手段とを備える。例文帳に追加

The vehicle drive unit by a motor comprises a plurality of drive wheels, a plurality of motors transmitting torque to the plurality of drive wheels respectively, and a motor control means for controlling the plurality of motors to control each drive force of the drive wheels. - 特許庁

推定結果は、摩擦係の程度に応じて複の段階に分けられて出力され、当該複の段階に分けられた推定結果に応じて制動力または制動減速度を複の段階に分けて低減させる。例文帳に追加

The presumption result is divided into a plurality of stages in correspondence with a degree of the friction coefficient and output, and the braking force or the braking deceleration is divided into a plurality of stages in correspondence with the presumption result divided into a plurality of the stages and reduced. - 特許庁

本発明のリール駆動装置は、デッキシャーシの下方に少なくとも一部が突出するように設けられた駆動部と、駆動部に動力を伝達する伝動部と、前記駆動部と噛み合い、前記駆動部の回転方向に沿って複のリールテーブルに選択的に動力を伝達する動力切り換え部と、前記駆動部を支持する固定部とを含む。例文帳に追加

The reel driving apparatus includes a driver which is provided to project at least partially to the lower side of a deck chassis, a transmission section which transmits driving power to the driver, a driving power changeover section which selectively transmits the driving power to a plurality of reel tables along the rotation direction of the driver, and a fixing section which supports the driver. - 特許庁

エスカレーターの踏段が取り付けられる踏段チェーンを駆動する駆動機の制動機50は、電源を遮断すると制動力が発生する負作動型電磁コイル54と、電源を供給すると制動力が発生する正作動型電磁コイル55とを含み、これらの組み合わせによって複の異なる制動力を発生する。例文帳に追加

The brake 50 of a drive for driving a step chain mounted with the steps of an escalator involves a negative operating type electromagnetic coil 54 which generates braking force with power supply cut off, and a positive operating type electromagnetic coil 55 which generates the braking force with power supply, and a combination of them generates a plurality of different braking forces. - 特許庁

自動変速制御装置は、相互に変速比の異なる複の変速ギア対と、動力を伝達する変速ギア対を選択するギア選択機構と、を有する変速装置と、ギア選択機構を駆動するシフトモータ70と、シフトモータ70の動力をギア選択機構に伝達するシフト動力伝達機構80とを備えている。例文帳に追加

This automatic shift control device comprises a transmission having several pairs of shift gear having a different change gear ratio from each other and a gear selecting mechanism for selecting a pair of shift gear for transmitting power, a shift motor 70 for driving the gear selecting mechanism, and a shift power transmitting mechanism 80 for transmitting the power of the shift motor 70 to the gear selecting mechanism. - 特許庁

の異常検出時制御のうちの少なくとも一つは、異常が検出されてからの経過時間と走行距離のうち、少なくとも一方の条件に基づいて、駆動力を段階的に制限する制限値を設定すると共に、発生する駆動力が設定されている制限値の範囲内である場合には、指示信号に応じて前記駆動力を変化させる制御である。例文帳に追加

At least one of the plurality of abnormality detecting time controls is control for setting a limiting value of limiting the driving force stepwise on the basis of at least one condition among elapsed time and a travel distance after detecting the abnormality, and changing the driving force in response to the indicating signal when the generating driving force falls within a range of the preset limiting value. - 特許庁

単一のモータ3の動力を複の駆動系(撮影レンズ鏡筒2及び撮影フィルム給装8等)に切り換え駆動するようにしたレンズシャッタカメラにおいて、動力を切り換えるための電磁手段7を撮影レンズ鏡筒2、フィルム巻き取り室4、動力分割手段6の間で構成される略三角形のスペースに配置するようにしている。例文帳に追加

In the lens shutter camera constituted so that the motive power of the single motor 3 is switched to drive a plurality of driving systems (photographic lens barrel 2 and photographic film feeder 8 or the like), an electromagnetic means 7 for switching the motive power is arranged in nearly triangular space constituted among the lens barrel 2, a film take-up chamber 4 and a motive power division means 6. - 特許庁

パワートレイン制御ユニット100の駆動力低下予測手段150は、電動機29の単独駆動時から電動機29と内燃機関1の並列駆動への切替する際の電動機29と内燃機関1の回転合せ期間における目標駆動力に対する駆動力低下分を予測する。例文帳に追加

The drive power drop predicting means 150 of a power train control unit 100 predicts the drive force drop from a target drive force in the number-of-revolution matching period between a motor 29 and an internal combustion engine 1 when the drive mode of a hybrid automobile is switched from the independent drive of the motor 29 to the parallel drive of the motor 29 and engine 1. - 特許庁

補助駆動力を制御する制御部10が、トルクセンサ11により検出された踏力値を随時入力し、この踏力値から、走行時における基準単位時間間隔内での各最大踏力値を記憶部17に順次記憶させ、記憶させた複の最大踏力値に基づいて、人力駆動力に対する補助駆動力の比であるアシスト比率を調整する。例文帳に追加

A control part 10 for controlling the auxiliary drive force successively inputs a stepping value detected by a torque sensor 11, successively memorizes the respective maximum stepping values in a reference unit time interval at traveling from the stepping value, and adjusts the assist ratio, i.e., a ratio of the auxiliary drive force relative to human power drive force based on the plurality of memorized maximum stepping value. - 特許庁

さらに、アクセルペダル開度及びエンジン回転に基づいて算出された要求駆動力が所定値THより大きい場合に、エンジン駆動力制御部12cは、エンジン駆動力を所定値THに一致させるように電子制御スロットルバルブ15を制御する(ステップS108,S110,S112)。例文帳に追加

In addition, if the required driving force calculated based on the accelerator pedal opening and the engine speed is larger than a predetermined value TH, an engine driving force control unit 12c controls an electronically controlled throttle valve 15 so that the engine driving force is matched with the predetermined value TH (Steps S108, S110 and S112). - 特許庁

自動変速装置は、複の変速ギア対とギア選択機構とを有する変速装置と、ギア選択機構を駆動するシフトモータ70と、シフトモータ70の動力をギア選択機構に伝達するシフト動力伝達機構80と、シフト動力伝達機構80の一部である第3減速ギア81gと第3シャフト81cとを有するトルクリミッター88を備えている。例文帳に追加

This automatic shift control device comprises a transmission having several pairs of shift gear and a gear selecting mechanism, a shift motor 70 for driving the gear selecting mechanism, a shift power transmitting mechanism 80 for transmitting power of the shift motor 70 to the gear selecting mechanism, and a torque limiter 88 having a third reduction gear 81g and a third shaft 81c as parts of the shift power transmitting mechanism 80. - 特許庁

サイドドライブ式の駆動部を有する砕土作業機において、砕土作業機の動力取出し部を使用する時の安全性を確保し、動力取出し部に取付けされる機器を常時取付け可能であるとともに、取付けされる機器の回転等による制限や取付けスペースの制限が少ない動力取出し部を有した砕土作業機を提供する。例文帳に追加

To provide a harrowing implement equipped with a power take-out part ensuring safety during use of the power take-out part of the harrowing implement and always installing equipment mounted on the power take-out part with little limitation by the number of revolutions etc., of the mounted equipment or limitation on a mounting space in the harrowing implement having a side driving type driving part. - 特許庁

ローラを取り付けた軸bを、磁力を利用した非接触の動力伝達機構で回転させる駆動装置であって、該ローラ軸bに取り付けた従動磁気車2に、駆動軸aに取り付けた駆動磁気車1から複の伝達系統により動力を伝達し、その動力を総和して前記ローラを取り付けた軸を回転する。例文帳に追加

This driving unit, which rotates a shaft b to which a roller is attached by a power transmission mechanism in noncontact making use of magnetic force, transmits power from the driving magnetic wheel 1 to the driven magnetic wheel 2 to which the roller shaft b is attached, by means of two or more transmission systems, and totals the power to rotate the shaft to which the above roller is attached. - 特許庁

例文

車両の状態が、駆動輪のブレーキが大きな作動力で作動させられたり、作動力が急激に大きくされたりした場合に、駆動装置や伝達装置等に大きな衝撃力が加えられるおそれがある状態にある場合には、ブレーキの作動力の増加速度がエンジン回転が高い場合は低い場合より小さく抑制される。例文帳に追加

In case of a vehicle state being in a state of having the possibility of applying large impulsive force to a driving device, a transmission, and the like when a brake of a driving wheel is operated with large operating force or the operating force is abruptly increased, the increase speed of operating force of the brake is suppressed lower in the high state of engine speed than in the low state. - 特許庁

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