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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力数の意味・解説 > 動力数に関連した英語例文

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動力数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1613



例文

本発明の動力伝達チェーン1は、複のリンク2と、複のピン部材3を備えている。例文帳に追加

This power transmission chain 1 is provided with a plurality of links 2 and a plurality of pin members 3. - 特許庁

発生器は、アンバランス量の関として動力調整量を発生させる。例文帳に追加

The function generator generates a power adjustment amount as a function of the unbalance amount. - 特許庁

動力伝達チェーン1は、複のリンク2と、複のピン3とを備えている。例文帳に追加

The power transmission chain 1 is equipped with a plurality of links 2 and pin members 3. - 特許庁

本発明の動力伝達チェーン1は、複のリンク2と複のピン部材3とを備えている。例文帳に追加

The power transmission chain 1 is equipped with a plurality of links 2 and pin members 3. - 特許庁

例文

出力軸回転検出手段300は、動力伝達手段200の出力軸回転を検出し、動力特性学習手段400Aは、出力軸回転検出手段300によって検出された出力軸回転に基づいて動力発生手段100若しくは動力伝達手段200の動力特性を補正する。例文帳に追加

An output shaft rotation frequency detecting means 300 detects the output shaft rotation frequency of the means 200, and a power characteristic learning means 400A corrects the power characteristic of the means 100 or 200 based on an output shaft rotation frequency detected by the means 300. - 特許庁


例文

たとえ、駆動力が作用する場合においても容易に精度良く路面摩擦係を推定することができ、この路面摩擦係を用いて精度良く前後駆動力配分制御することができ、また駆動力が作用する場合でも容易に精度良く前後駆動力配分を設定して制御する。例文帳に追加

To readily and precisely estimate the road surface friction coefficient and precisely control the longitudinal driving force distribution by using the road surface friction coefficient, even when a driving force acts, and to readily and precisely set the longitudinal driving force distribution to perform control, even when the driving force acts. - 特許庁

の制御態様及びそれらの組合せにて制御可能な特定の駆動力増減装置を含む複の駆動力増減装置を、車両の駆動力が車両の目標駆動力になるよう、省エネルギー、環境負荷、耐久性の少なくとも一つの点についても適切に制御する。例文帳に追加

To control a plurality of drive force increasing and decreasing devices including a specific drive force increasing and decreasing device capable of executing control in plurality of control styles and combination of those so as to set drive force of a vehicle to target drive force of the vehicle with at least one of energy saving, environmental load handled appropriately. - 特許庁

さらに、操舵制御ECUは、制動力が発生しているとき(ステップS3→Yes)は、補正値を「制動力×転舵比×係」で算出し、駆動力が発生しているとき(ステップS5→Yes)は、補正値を「駆動力×転舵比×係」で算出する。例文帳に追加

Further, the steering control ECU calculates a correction value by [(braking force)×(turning ratio)×(coefficient)] when the braking force is generated (step S3→Yes), and it calculate a correction force by [(drive force)×(turning ratio)×(coefficient)] when the drive force is generated (step S5→Yes). - 特許庁

動力源のトルク又は回転を制御することにより、出力トルクを変化させる駆動力制御装置であって、運転者の意図又は走行環境により動力源の下限回転が変更されたときに十分な加速感を出すことが可能な駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force control device capable of varying output torque by controlling the torque or rotational frequency of a power source, so that when the lower limit rotational frequency of the power source is changed according to the driver's intention or the driving environment, a sufficient feel of acceleration can be provided. - 特許庁

例文

電力の入出力を伴って走行用の動力を出力可能な複動力源を備える車両において、複動力源と電力のやりとりが可能な蓄電装置の入出力制限近傍で複動力源を駆動するときに動力源の効率の相違から生じ得る蓄電装置の入出力制限の超過を抑制する。例文帳に追加

To prevent the input/output limits of an energy storage device from being exceeded due to difference in efficiency of power sources when a plurality of power sources are driven in the vicinity of the energy storage device capable of exchanging power with the plurality of power sources in a vehicle having a plurality of power sources which can output traveling power while involving input/output of power. - 特許庁

例文

エンジン回転検出装置30と、メインプロペラ軸20のようなクラッチ装置の動力断続部より動力下流側に配置された回転部材の回転を検出する動力下流側回転検出装置31と、点火装置34等のエンジン回転変更手段と、を備えている。例文帳に追加

This vehicle is provided with an engine rotation speed detection device 30, a power downstream side rotation speed detection device 31 detecting rotation speed of a rotary member arranged in a power downstream side of a power intermitting part of a clutch device such as a main propeller shaft 20, and an engine rotation speed change means such as an ignition device 34. - 特許庁

動力配分制御装置31はエンジンから駆動力伝達系を介して複の車輪へそれぞれ伝達される駆動力の割合を調節するための電磁ソレノイド22を制御するマイコン32を備える。例文帳に追加

This driving force distribution control device 31 comprises a microcomputer 32 controlling an electromagnetic solenoid 22 for regulating the ratio of a driving force transmitted from an engine to a plurality of wheels through a driving force transmission system. - 特許庁

伝動された動力を後輪への動力と整地作業機への動力とに分岐する移植機において、部品点を少なくして構造を簡略化し、製造コストを低く抑えることが可能な移植機を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a transplanter that can simplify a structure by reducing the number of components and reduce a manufacturing cost in a transplanter for dividing transmitted power into power to rear wheels and power to a soil preparation implement. - 特許庁

そして、総駆動力の目標値を満たし且つ第1摩擦係μ1に対応したスリップ限界を超えないように、第1駆動力および第2駆動力の目標値を決定する。例文帳に追加

The target value of the first driving force and the second driving force are determined so as to fulfill the target value of the total driving force and not to exceed the slip limit corresponding to the first friction coefficient μ1. - 特許庁

エンジン駆動力を駆動輪に伝達し(ステップ210)、エンジン出力駆動力と、推定路面摩擦係に応じたモータ駆動輪グリップ限界線を参照しながら、モータ駆動力を一旦増加させる(ステップ211)。例文帳に追加

Engine driving force is transmitted to driving wheels (Step 210), and the motor driving force is temporarily increased (Step 211) while a motor driving wheel grip limit line according to engine output driving force and an estimated road friction coefficient is referred. - 特許庁

モータを動力源とする自動車の動力伝達装置に関し、特に、部品を削減して小型化を図ることができる動力伝達装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a power transmission device for an automobile using a motor as a power source and, in particular, enabling reduction in the size by reducing the number of components. - 特許庁

の駆動力伝達部材によって、組合わせ可能な複合形駆動力伝達部品の種類を可及的に多くすることができる駆動力伝達部材の連結構造を提供する。例文帳に追加

To provide a connection structure for driving force transmitting members, allowing the combination of as many types of composite driving force transmitting parts as possible by using the plurality of driving force transmitting members. - 特許庁

動力調整部は、算出されたアンバランス量が閾値以上である場合に、関発生器が発生させた動力調整量に基づいて前記動力を調整する。例文帳に追加

When the calculated unbalance amount is equal to or greater than a threshold value, the power adjustment module adjusts the power based on the power adjustment amount generated by the function generator. - 特許庁

の駆動力伝達部材によって、組合わせ可能な複合形駆動力伝達部品の種類を可及的に多くすることができる駆動力伝達部材の連結構造を提供する。例文帳に追加

To provide a connecting structure of a driving force transmitting member capable of increasing the types of combinable compound driving force transmitting parts as much as possible, using a plurality of driving force transmitting members. - 特許庁

従って、本発明の主たる目的の1つは、入力として回転動力を受け取って、複の独立動力出力を供給する回転動力変換装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a rotary power converter receiving rotary power as an input to supply a plurality of independent power outputs, as one main aspect of this invention. - 特許庁

ピニオンの回転に制動力を作用させる複のダンパー本体を用いて、可動体の速度に応じて、それが速いときは大きな制動力を、それが遅いときは小さな制動力を、可動体に作用できるようにする。例文帳に追加

To make large brake force act on a movable body when the speed of the movable body is high and to make small brake force act when it is low, corresponding to the speed of the movable body using a plurality of damper bodies for making the brake force act on the rotation of a pinion. - 特許庁

それぞれ系の省動力運転は、複の省動力運転モードを有し、省動力運転切換指示スイッチ37の操作により各系の運転モードの組み合わせを変更可能にする例文帳に追加

Power saving operation of respective systems has a plurality of power saving operation modes to change combination of operation modes of each system by operating the power saving operation switching indication switch 37. - 特許庁

リンクの設計変更の際、少ない工で応力レベルの最適化を可能とする動力伝達チェーンの設計方法、動力伝達チェーンおよび動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method for designing a power transmission chain enabling to optimizing stress level with a little man-hour in a design change of a link, and a power transmission chain and a power transmission device. - 特許庁

電子コントロールユニット5は、単調増加変と走行抵抗推定値FDに基づいて目標車両駆動力を設定し、タイヤへ加える駆動力抑制により、実車両駆動力を前記目標車両駆動力に収束させる制御を行う。例文帳に追加

The electronic control unit 5 sets a target vehicle drive force based on the monotonous increase variable and the running resistance estimation value FD, and performs a control to converge an actual vehicle drive force to the target vehicle drive force by controlling a drive force applied to tires. - 特許庁

更に、報知制御部20は、発生可能な作用力と総駆動力とに基づいて駆動力マージンを求め、駆動力マージンに応じてアクセルペダル反力補正量を求めると共に、駆動力マージンに応じてアラームランプ18の点滅周波を設定する。例文帳に追加

Furthermore, the notification control part 20 calculates a driving force margin on the basis of the action force which can be generated and the total driving force, and calculates accelerator reaction correction quantity according to the driving force margin, and sets the blink frequency of the alarm lamp 18 according to the driving force margin. - 特許庁

走行環境又は走行状況に応じて、よりシチュエーションに合った制駆動力の制御が行われることが可能であり、複の制駆動力の制御条件が成立した場合に、より適した制駆動力の制御が行われることが可能な制駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking/driving force control device which can control braking/driving force that is more appropriate in the situation, depending on traveling environment or traveling situation, and it is possible to perform more suitable control of braking/driving force, if a control conditions of a plurality of driving/braking power is established. - 特許庁

ロックアウトシステムは、気体動力源が、ハンドル組立体の一部および気体を動力とする駆動システムから所定回分離されると、ハンドル組立体の一部および気体を動力とする駆動システムへの気体動力源の接続を防止するように構成されている。例文帳に追加

The lock-out system is configured to prevent the connection of the gas power source to a part of the handle assembly and the pneumatically powered driving system if the gas power source is separated from the part of the handle assembly and the pneumatically powered driving system for a prescribed number of times. - 特許庁

車輪の乗り上げによる車輪回転の急低下により過大な正トルクが動力伝達系に発生させられたとしても、その動力伝達経路を構成する各部の動力伝達部材の損傷を好適に防止できる車両の動力伝達系保護装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission system protecting device for vehicle capable of properly preventing a power transmission member of each part forming a power transmission path from being damaged even when the excess positive torque is generated on a power transmission system caused by the quick reduction of the speed of rotation of a wheel caused by the running-on of the wheel. - 特許庁

産業機械の動力制御装置に関し、特に、エネルギーを動力機関に供給する複動力供給源を有し、出力指示に応じてそのエネルギーを制御する産業機械の動力制御装置及び制御方法を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a power controlling device of an industrial machine that has a plurality of power supply sources which supply energy to a power engine and control the energy according to output instructions in particular, with regard to the power controlling device of the industrial machine, and to provide its power controlling method. - 特許庁

車両用制動装置は、回生制動力および制御液圧制動力の両方が少なくとも付与されている場合に、モータの回転を減少させる制御液圧制動力制御を実施する制御液圧制動力制御手段(ブレーキECU)を備えている。例文帳に追加

The brake device is provided with a control hydraulic braking force control means (brake ECU) for making a control hydraulic braking force control to reduce the rotating speed of the motor M when imparting at least both of the regenerative braking force and the control hydraulic braking force. - 特許庁

このハイブリッド車の動力伝達装置は、モータ13による動力伝達経路と、エンジン11による複動力伝達経路とを有しており、エンジン11により車両を駆動する場合にはモータ側入力軸24を介してエンジン動力を伝達することができる。例文帳に追加

This power transmission device for a hybrid vehicle includes a power transmission pathway by a motor 13 and a plurality of power transmission pathways by the engine 11, and transmits engine power via a motor side input shaft 24 when the vehicle is driven by the engine 11. - 特許庁

動力を発生する複の車輪それぞれにおいて発生可能な最大駆動力(ステップS101)を求め、この最大駆動力に基づいて求めた、前後輪での発生可能な最大駆動力及び最大ヨーモーメントを用いて調整枠を作成する。例文帳に追加

A maximum driving force that can be generated at each of a plurality of wheels generating driving forces is calculated (step S101). - 特許庁

エンジンと複のモーターの、2種類の動力源で遊星歯車を用いて動力伝達する、いわゆるハイブリッド電気自動車の駆動装置において、動力伝達効率を高めるとともに、発電しながらの後進走行の駆動力を高める。例文帳に追加

To enhance power transmission efficiency, and to elevate driving force for rearward traveling while generating electric power, in a drive gear of a hybrid electric vehicle wherein power is transmitted by two kinds of power sources comprising an engine and plural motors using planetary gears. - 特許庁

単一Cpテストからの動力学係がMichaelis-Menten競合抑制モデルに取り入れられた。例文帳に追加

Kinetic coefficients from the single-Cp tests were incorporated into a Michaelis-Menten competitive inhibition model. - 英語論文検索例文集

単一Cpテストからの動力学係がMichaelis-Menten競合抑制モデルに取り入れられた。例文帳に追加

Kinetic coefficients from the single-Cp tests were incorporated into a Michaelis-Menten competitive inhibition model. - 英語論文検索例文集

しかしながら、少精鋭であり、かつ機動力に長ける西郷軍の前に失敗に終わった。例文帳に追加

However, this strategy failed, because the members of the Saigo's forces were their best soldiers and superior in mobility, though the number was small.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

実タービン動力の算出を行なうことなく、高精度にターボ過給機の回転を制御する。例文帳に追加

To control the rotational speed of a turbo supercharger at high accuracy without performing calculation of actual turbine power. - 特許庁

例えば、時系列的に複段階にわたり制動力または制動減速度を徐々に増大させる。例文帳に追加

For example, braking force or braking deceleration is gradually increased over a plurality of steps on the time axis. - 特許庁

プリンタにおける固形インクを送り出すための複の駆動力を有する輸送システム例文帳に追加

TRANSPORT SYSTEM HAVING MULTIPLE MOVING FORCE FOR SOLID INK DELIVERY IN PRINTER - 特許庁

操作回により駐車ブレーキの制動力を指示可能な操作スイッチ70Cを設ける。例文帳に追加

An operation switch 70C which can instruct the braking force of the parking brake by the number of operations. - 特許庁

トラクション係が高く、かつ引火点が高い動力伝達用潤滑剤を提供すること。例文帳に追加

To provide a power transmission lubricant which has a high traction coefficient and a high flash point. - 特許庁

一つのガス供給手段で複の下肢拘束手段の各作動力を変える。例文帳に追加

To vary each working force of a plurality of lower limb restricting means with one gas supply means. - 特許庁

摩擦係が変化しても制動力を一定に保つエレベータ非常止め装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an elevator emergency stop device for keeping braking force constant even if the coefficient of friction varies. - 特許庁

単一の変位素子により複方向の駆動力を作用するアクチュエータ例文帳に追加

ACTUATOR APPLYING DRIVING FORCE IN A PLURALITY OF DIRECTIONS USING SINGLE DISPLACEMENT ELEMENT - 特許庁

列車1は、動力車10と、複の貨車20A〜20Cと、操舵手段30と、を備える。例文帳に追加

The train 1 includes a power car 10, a plurality of freight cars 20A to 20C, and a steering means 30. - 特許庁

動力源を備えるハイブリッド車両において、バッテリ効率を向上する。例文帳に追加

To improve battery efficiency of a hybrid vehicle equipped with a plurality of power supplies. - 特許庁

連結された駆動源とダイナモメータの組合せ動力出力方式に応じて変更する。例文帳に追加

The number of combinations of the coupled driving sources and dynamometers are changed in accordance with a power output system. - 特許庁

部品点や製造工程を増加させることのない駆動力伝達装置を得る。例文帳に追加

To provide a driving force transmission device without an increase in the number of parts or manufacturing processes. - 特許庁

動力伝達経路を切替可能にして変速段に対する軸方向寸法を短くする。例文帳に追加

To shorten an axial size corresponding to the number of gear shifting steps by enabling the switching of a power transmission route. - 特許庁

例文

電磁力利用の動力発生装置に関し低消費電力化・部品点の削減を図る。例文帳に追加

To achieve reduction in power consumption and decrease in number of components of a power generation device which uses electromagnetic force. - 特許庁

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