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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力数の意味・解説 > 動力数に関連した英語例文

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動力数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1613



例文

動力伝達機構は、相互に差動回転可能な複の回転要素を備える。例文帳に追加

The power transmission mechanism includes a plurality of rotation elements which can carry out differential rotation mutually. - 特許庁

摩擦係が低い路面からスムースに発進する車両の駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force control device for a vehicle, enabling smooth start from a road surface of which friction coefficient is small. - 特許庁

エンジンの回転調整装置及びハイブリッド動力装置の制御装置例文帳に追加

DEVICE FOR ADJUSTING REVOLUTION OF ENGINE AND DEVICE FOR CONTROLLING HYBRID POWER UNIT - 特許庁

排紙駆動ローラ56は、多の歯車を介してプリンタ本体から動力を伝達される。例文帳に追加

The paper discharge driving roller 56 has a power transmitted from a printer body via many gears. - 特許庁

例文

動力伝達機構は、相互に差動回転可能な複の回転要素を備える。例文帳に追加

The transmission mechanism includes: a plurality of rotation elements which can mutually carry out differential rotation. - 特許庁


例文

動力取出しユニット31のハウジング内に複の内部通路33a、33bを形成する。例文帳に追加

A plurality of internal passages are formed in the housing of the power taking-out unit 31. - 特許庁

歯欠け歯車が1回転する過程で複回間欠的に動力を伝達させる。例文帳に追加

To intermittently transmit motive power more than once in a process of rotating a tooth-chipped gear once. - 特許庁

動力分割機構のリングギヤ回転が過剰にならないようにする。例文帳に追加

To make a rotation rate of a ring gear of a power dividing mechanism not excessively large. - 特許庁

排紙駆動ローラ56は、多の歯車を介してプリンタ本体から動力を伝達される。例文帳に追加

The paper-discharge drive roller 56 is powered from a printer body by means of many gears. - 特許庁

例文

更に動力伝達のためのギヤの枚を削減できるので、伝達効率を向上させることができる。例文帳に追加

Since the number of gears for transmitting motive power can be reduced, the transmission efficiency can be improved. - 特許庁

例文

バー部材を用いて、複動力組立体を構造的及び電気的に相互に接続できる。例文帳に追加

A plurality of power assembly bodies can be mutually, structurally, and electrically connected using a bar member. - 特許庁

の締結要素は、第1軸及び第2軸に配置され、動力伝達経路を制御する。例文帳に追加

The plural fastening elements are arranged on the first shaft and the second shaft to control a power transmission path. - 特許庁

動力発生手段に複の機能を実現させるにあたり、燃料消費の増加を抑制すること。例文帳に追加

To actualize a plurality of functions of a power generating means while suppressing an increase of fuel consumption. - 特許庁

駆動カムから動弁部材までの動力伝達経路を少の部品で簡単に構成する。例文帳に追加

To simply construct a power transmitting path from a driving cam to a vale operating member with a small number of parts. - 特許庁

動力伝達におけるトラクション係を考慮して適切なエンドロード設定を行う。例文帳に追加

To properly determine the end load while considering a traction coefficient in power transmission. - 特許庁

熱源の放熱の促進を図りつつ動力発生装置のを低減すること。例文帳に追加

To reduce the number of power generating devices with promoting heat release from a heat source. - 特許庁

部品点が少なく、動力伝達装置の製造が容易なパーキングロック機構を提供する。例文帳に追加

To provide a parking lock mechanism which has a small number of part items and makes it easy to manufacture a power transmission device. - 特許庁

動力伝達チェーンは、複のリンクと、複のピンおよび複のインターピースとを備えている。例文帳に追加

The power transmitting chain is provided with a plurality of the links, a plurality of pins, and a plurality of inter pieces. - 特許庁

動力伝達チェーン1は、複のリンク11と、複のピン14および複のインターピース15とを備えている。例文帳に追加

The power transmitting chain 1 is provided with the plurality of links 11, a plurality of pins 14, and a plurality of inter pieces 15. - 特許庁

動力伝達チェーン1は、複のリンク11,21と、複のピン14および複のインターピース15とを備えている。例文帳に追加

A power transmitting chain 1 is equipped with a plurality of links 11, 21, a plurality of pins 14 and a plurality of interpieces 15. - 特許庁

動力伝達チェーン1は、複のリンク11と、複のピン14および複のインターピース15とを備えている。例文帳に追加

The power transmission chain 1 consists of a plurality of links 11, a plurality of pins 14 and a plurality of inter-pieces 15. - 特許庁

フィード装置は動力源、底座、回転軸、複のフィード機構、複の連接装置、及び複の位置決め装置を包含する。例文帳に追加

This feeding device includes a power source, a bottom seat, a rotary shaft, the plurality of feeding mechanisms, a plurality of connection devices, and a plurality of positioning devices. - 特許庁

本発明の動力伝達チェーンは、複のリンク2と、複のピン3と、複のストリップとを備えている。例文帳に追加

The power transmitting chain is provided with a plurality of links 2, a plurality of pins 3, and a plurality of strips. - 特許庁

動力伝達チューン1は、複のリンク11と、複の第1ピン14および複の第2ピン15とを備えている。例文帳に追加

The power transmission chain 1 is provided with a plurality of links 11, a plurality of a first pins 14 and a plurality of second pins 15. - 特許庁

本発明の動力伝達チェーンは、複のリンク15と、複のピン16と、複のストリップ17とを備えている。例文帳に追加

The power transmission chain comprises a plurality of links 15, a plurality of pins 16, and a plurality of strips 17. - 特許庁

動力伝達チェーン1は、複のリンク11と、複のピン14および複のインターピース15とを備えている。例文帳に追加

The power transmission chain 1 comprises the plurality of links 11, a plurality of pins 14, and a plurality of interpieces 15. - 特許庁

動力伝達チェーン1は、複のリンク11、複のピン14および複のインターピース15を備えている。例文帳に追加

The power transmission chain 1 comprises a plurality of the links 11, a plurality of pins 14 and a plurality of interpieces 15. - 特許庁

動力伝達チェーン1は、複のリンク11と、複のピン14および複のインターピース15とを備えている。例文帳に追加

This power transmission chain 1 has a plurality of links 11, a plurality of pins 14 and a plurality of inter-pieces 15. - 特許庁

この動力伝達チェーン1は、複のリンク15と、複のリンク15を相互に連結する複のピン16とを備えている。例文帳に追加

This power transmission chain 1 comprises a plurality of links 15 and a plurality of pins 16 mutually joining the plurality of links 15. - 特許庁

動力を発生する複の車輪それぞれにおいて発生可能な最大駆動力(ステップS101)を求め、前記最大駆動力に基づいて求めた、前後輪での発生可能な最大駆動力及び最大ヨーモーメントの範囲内で、それぞれの前記車輪の駆動力を求める(ステップS103、S104)。例文帳に追加

A maximum driving force generable by each of a plurality of wheels for generating driving force is computed (step S101), and a driving force by each wheel is computed to be within a range of maximum driving force and maximum yaw moment generatable by the front or rear wheels computed from the maximum driving force (step S103, S104). - 特許庁

ドライバモデル100は、ベース駆動力マップ等を用いてアクセル開度から目標駆動力を算出する目標ベース駆動力算出部(静特性)110と、伝達関で表わされる過渡特性を用いて目標駆動力から最終目標駆動力を算出する目標過渡特性付加演算部120とを含む。例文帳に追加

The driver model 100 includes a target base driving force calculator (static characteristics) 110 which computes a target driving force from an accelerator opening by using a base driving force map or the like, and a target transient characteristics addition calculator 120 which computes a final target driving force from the target driving force by using transient characteristics represented by a transmission function. - 特許庁

駆動源から駆動力を伝達されて回転して媒体を搬送する複の駆動ローラと、該駆動ローラに対向して配設され、対向する駆動ローラから駆動力が伝達される複のテンションローラと、該複のテンションローラ間で相互に駆動力を伝達する駆動力伝達手段とを有する。例文帳に追加

The conveying roller drive device has a plurality of driving rollers rotated by a driving force transmitted from a driving source and conveying the medium; a plurality of tension rollers arranged in opposition to the driving rollers and transmitted with the driving force from the opposed driving rollers; and a driving force transmitting means for transmitting the driving force to one another among the plurality of tension rollers. - 特許庁

動力源出力トルク目標値演算手段は入力側回転目標値tNiおよび入力側回転検出値Ni間の偏差Nierrを0にする動力源出力トルク目標値(tTefbon+tTmfbon)を演算し、動力源出力トルク制御手段でこれを実現する。例文帳に追加

A power source output torque target calculation means calculates the power source output torque target value (tTefbon+tTmfbon) for setting inter-Nierr deviation between the input-side revolving speed target value tNi and the input-side revolving speed detection value Ni to 0, and a power source output torque control means realizes this. - 特許庁

駆動部6は、複の駆動モータ7と、該駆動モータ7により駆動されスライド4に動力を伝達可能な複の駆動部材と、この駆動部材を連結し一方から他方に動力を伝達可能な動力伝達部材とを含む。例文帳に追加

The driving part 6 includes: a plurality of driving motors 7; a plurality of driving members driven by the driving motors 7 and capable of transferring power to the slide 4; and a power transferring member connecting the driving members and capable of transferring power from either to the other. - 特許庁

の車輪を駆動する複動力源を含む車両において、駆動力の制御性を高めることが可能な車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a vehicle capable of enhancing controllability for driving force, in the vehicle including a plurality of power sources for driving a plurality of wheels. - 特許庁

さらに、回転同期手段160は、この駆動力補正手段150により求められた駆動力補正分に基づいて、変速機の入力軸40とモータの出力軸20の回転同期を行う。例文帳に追加

A rotation number synchronizing means 160 synchronizes the number of revolutions of an input shaft 40 of the transmission with the number of revolutions of an output shaft 20 of the motor based on the driving force compensation obtained by the driving force compensation means 150. - 特許庁

動力伝達体18の移動経路に沿った複位置に、動力伝達体18に順次移動推進力を付与する複の駆動ローラ機構41を分散配置する。例文帳に追加

A plurality of driving roller mechanisms 41 for successively giving movement propulsion force to the power transmission body 18 are dispersedly arranged at a plurality of positions along a movement route of the power transmission body 18. - 特許庁

常温常圧の空気を駆動流体に複プロペラとプロペラ型風車でタービンを構成、簡素な動力機構と少ない動力で複プロペラを回転させ大きなエネルギーをもつ風をつくる。例文帳に追加

To produce electric power at low costs, by constituting a turbine of a plurality of propellers and propeller type windmills, employing air having normal temperatures and normal pressures as a driving fluid, rotating the propellers by a simple drive mechanism and a less power to produce wind with high energy and converting the wind into torques by the propeller type windmill to generate power. - 特許庁

例えば、低摩擦係路面では目標スリップ率に基づき当該車輪に対する制動力を制御し、高摩擦係路面では目標液圧に基づき当該車輪に対する制動力を制御する。例文帳に追加

For example, the braking force against the wheel is controlled on the basis of the target slip ratio on a low friction coefficient road surface, and the braking force against the wheel is controlled on the basis of with the target hydraulic pressure on a high friction coefficient road surface. - 特許庁

の回転体を有する遊技装置を遊技盤面に備えた遊技機であって、1の回転動力源で複の回転体を回転させ、個別に停止させることができる回転動力機構を有する遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine having a game board with a plurality of rotation bodies thereon, wherein the game machine has a rotation power mechanism for rotating the plurality of rotation bodies by one power source and stopping them individually. - 特許庁

所要動力は回転の比の3乗に比例するので、L_1は回転Nにおける流量Q_1′に置ける所要動力L_1′に(N_1′/N_1)^3を乗じて求まる。例文帳に追加

The required power L1 is obtained by multiplying a required power L1' at the flow rate Q1' at the number of revolution N by (N1'/N1)3 because the required power is proportional to cube of the ratio of the number of revolution. - 特許庁

加速条件成立時には第1の路面摩擦係推定部4で車輪に付加する推定駆動力Fmと車両が発生している発生駆動力Fdを演算し、これらを基に第1の路面摩擦係μ1を推定する。例文帳に追加

Driving force Fd generated by a vehicle and estimation driving force Fm added to wheels are calculated in a first road surface friction coefficient estimation part 4 upon acceleration condition satisfaction, and a first road surface friction coefficient μ1 is estimated based on them. - 特許庁

S14でオーバーステアと判定する場合、S17で後輪合計駆動力用のフィードバック制御係K1を0とし、後輪駆動力差用のフィードバック制御係K2も0とすることで、二輪駆動走行状態にする。例文帳に追加

If oversteer is determined in S14, in S17, a rear-wheel total-driving force feedback control coefficient K1 is set to 0 and a rear-wheel driving force difference feedback control coefficient K2 is also set to 0, putting the vehicle in a two-wheel-drive state. - 特許庁

水を駆動流体に複プロペラ水車でタービンを構成、簡素な動力機構と少ない動力で複プロペラ水車を回転させ大きな移動エネルギーをもつ水流をつくる。例文帳に追加

To provide low power generation cost electricity by generating water current having large migration energy with using water as drive fluid, constructing a turbine with the plurality of propeller hydraulic turbines, and rotating the plurality of propeller hydraulic turbines with a simple power mechanism and low power, receiving the water current by a rearmost propeller hydraulic turbine, converting the same to torque and generating power. - 特許庁

の駆動源に対して同一の駆動制御を行う場合には、複の駆動源からの駆動力動力伝達機構に伝達されない状態が生じてしまう。例文帳に追加

To solve the problem that drive forces from a plurality of drive sources are not transmitted to motive energy transmission mechanisms if the plurality of the drive sources are controlled by the same drive control. - 特許庁

そして、大気圧Pに基づいて補正係αを設定し(ステップS102)、その補正係αにより駆動力Tを補正して補正駆動力Trを設定する(ステップS103)。例文帳に追加

Then, a correction coefficient α is set based on the atmospheric pressure P (Step S102), and a correction driving force Tr is set by correcting the driving force T with the correction coefficient α (Step S103). - 特許庁

巻き掛け伝動部材の動きを規制するスタビライザを備えている動力伝達装置における部品点および組立て工の削減を可能とした動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device configured to enable reduction in the number of components and assembling man-hours in the power transmission device including a stabilizer regulating movement of a winding transmission member. - 特許庁

加工工程情報MPと切削条件MCに基づき、主軸回転算出部10が主軸回転の変動幅を算出し、所要動力算出部17が主軸の所要動力を算出する。例文帳に追加

A main shaft rotational frequency calculation part 10 calculates a variation width of a main shaft rotational frequency based upon the processing stage information MP and the cutting conditions MC, and a necessary power calculation part 17 calculates necessary power of a main shaft. - 特許庁

動力線図データ格納部9は主軸回転と主軸モータの出力値との関係を示す動力線図データを主軸回転範囲算出部18に提供する。例文帳に追加

A power diagram data storage part 9 provides power diagram data representing the relation between the main shaft rotational frequency and an output value of a main shaft motor for a main shaft rotational frequency range calculation part 18. - 特許庁

例文

本発明の駆動力制御装置は、複の駆動輪の駆動力を各々独立に調節可能な車両に於いて、複の駆動輪の駆動力を各々独立に制御する際に、少なくとも一つの駆動輪のタイヤグリップ力がその他の駆動輪のタイヤグリップ力よりも先に限界を超える駆動力配分を実行する。例文帳に追加

The apparatus for controlling the driving force executes the driving force distribution, in which the tire gripping force of at least one driving wheel exceeds the critical value earlier than those of other diving wheels, when the driving forces of a plurality of driving wheels are independently controlled in the vehicle capable of independently controlling the driving forces of a plurality of the driving wheels. - 特許庁

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