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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力数の意味・解説 > 動力数に関連した英語例文

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動力数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1613



例文

これにより、膨脹機4の回転が圧縮機1の回転を下回り、膨脹機4が圧縮機に対して制動力を作用させる際には自動的に動力の伝達が遮断されるので、圧縮機1に対して膨脹機4が制動力を作用させると言ったことを防止でき、圧縮機1の消費動力、つまりモータ2の消費電力が増大することを防止でき得る。例文帳に追加

Therefore, it is possible to prevent the expander 4 from applying braking force to the compressor 1, and to prevent the power consumption of the compressor 1, i.e., the power consumption of a motor 2, from increasing. - 特許庁

モータトルク算出部は64Aは、モータによる補助動力Pmとモータ回転Nmとの関としてモータトルクTを算出する。例文帳に追加

A motor torque calculating part 64A calculates motor torque T as a coefficient of auxiliary power Pm by a motor and a motor rotational frequency Nm. - 特許庁

路面摩擦係推定装置、及び、この路面摩擦係推定装置を備えた4輪駆動車の駆動力配分制御装置例文帳に追加

ROAD SURFACE FRICTION COEFFICIENT ESTIMATION DEVICE AND DRIVING FORCE DISTRIBUTION CONTROLLER FOR FOUR-WHEEL DRIVE VEHICLE HAVING THE ROAD SURFACE FRICTION COEFFICIENT ESTIMATION DEVICE - 特許庁

電気動力モーターで走行する、自動車、船、バイク、電動自転車等の複の発電機、複のバッテリーを使用した、自走充電システム。例文帳に追加

SELF-PROPELLED CHARGING SYSTEM USING A PLURALITY OF GENERATORS AND A PLURALITY OF BATTERIES FOR AUTOMOBILE, SHIP, MOTORBIKE, MOTOR-DRIVEN BICYCLE OR THE LIKE WHICH RUN BY ELECTRICALLY-DRIVEN MOTOR - 特許庁

例文

の気筒を備える内燃機関において、動力を出力する作動気筒を変更する際のトルク変動を抑制する。例文帳に追加

To suppress the torque fluctuation when changing the number of operating cylinders outputting power in an internal combustion engine having a plurality of cylinders. - 特許庁


例文

本発明の動力伝達チェーン1は、複のリンク2と、これらを相互に連結する複のピン3A,3Bとを備えている。例文帳に追加

The power transmitting chain 1 comprises a plurality of links 2, and a plurality of pins 3A and 3B connecting the plurality of links 2. - 特許庁

リンクのが相異なる複のリンク列を有する動力伝達チェーンにおいて、耐久性をより向上すること。例文帳に追加

To improve durability in a power transmission chain having a plurality of link rows different in number of links. - 特許庁

動力伝達装置1は、モータ回転Nがモータ温度Tに応じた上限回転Nlim未満となるように制御される。例文帳に追加

The power transmitter 1 is controlled so that a motor rotational speed N will become less than an upper limit rotational speed Nlim according to a motor temperature T. - 特許庁

本発明の動力伝達チェーン1は、複のリンクプレート20と、複のピン30とを備えている。例文帳に追加

The power transmission chain 1comprises a plurality of link plates 20 and a plurality of pins 30. - 特許庁

例文

減速装置20が台車の走行方向に複配列され、複段階にわたって台車に制動力を発生させる。例文帳に追加

A plurality of reduction gears 20 are arranged in the carriage traveling direction to generate the braking force to the carriage over a plurality of stages. - 特許庁

例文

車両用動力伝達装置のハウジング11の外面には、単又は複の冷却フィン22が設けられる。例文帳に追加

One or a plurality of cooling fins 22 are arranged on the outside of a housing 11 of the vehicular power transmission. - 特許庁

一本の駆動軸の動力を、複の被駆動装置から選択された一又は複の被駆動装置に伝達させることである。例文帳に追加

To provide a clutch apparatus which can transmit a power of one driving shaft to a single or several driven apparatus selected from a plurality of apparatus. - 特許庁

これによって複の車輪を駆動する複動力源を含む車両において、車両安定性を向上させることが可能になる。例文帳に追加

The vehicle stability is thereby enhanced in the vehicle including a plurality of power sources for driving a plurality of wheels. - 特許庁

これによって、前記の信号から動力伝達系の共振周波の成分を除去し、この周波における加振力を減少させる。例文帳に追加

This makes resonant frequency constituent of the power transmitting system be removed from the said signals, through which exciting force in the frequency is depressed. - 特許庁

本発明の動力伝達チェーン1は、複のリンク2と、これらを相互に連結する複のピン3とを備えている。例文帳に追加

The power transmitting chain 1 comprises a plurality of links 2 and the plurality of pins 3 connecting these to one another. - 特許庁

動力変換装置は、回転軸31と複の内部磁気手段33および複の外部磁気手段50とを有する。例文帳に追加

The power conversion apparatus has a rotary shaft 31, a plurality of internal magnetic means 33 and a plurality of external magnetic means 50. - 特許庁

単一のモータの動力を複の駆動系を切り換え駆動するようにしたレンズシャッタカメラにおいて、前記モータの駆動力を選択的に切り換えるソレノイドプランジャ等の動力源を効率良く配置するとともに、小型化に寄与することのできるカメラを提供する。例文帳に追加

To provide a lens shutter camera constituted so that the motive power of a single motor is switched to drive a plurality of driving systems, where the power source of a solenoid plunger for selectively switching the driving force of the motor is efficiently arranged and which contributes to miniaturization. - 特許庁

内燃エンジンからの動力の取り出しを簡素化できて、動力伝達系を合理的に配置でき、重量及び部品点の削減化、メンテナンスの容易化、各動力伝達部材のレイアウト上の便宜等を効果的に図ることができるようにされた薬液散布車を提供する。例文帳に追加

To simplify the taking-out of power from an internal combustion engine and to rationally arrange the power transmission system, to reduce the weight and the number of parts, to facilitate the maintenance and to effectively make the layout of each power transmission member convenient. - 特許庁

のエレメントの最後のエレメントを積層リングに容易に組み付けることができ、動力伝達用ベルトの組み付け作業の作業性を向上させることができる動力伝達用ベルトおよび動力伝達用ベルトの組み付け方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a power transmission belt and a method for installing the same allowing easy installation of the last element of a plurality of elements on a laminated ring, and improving work efficiency of installation work of the power transmission belt. - 特許庁

のエレメントを積層リングに容易に組み付けることができ、動力伝達用ベルトの組み付け作業の作業性を向上させることができる動力伝達用ベルトおよび動力伝達用ベルトの組み付け方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a power transmission belt and a method for installing the same allowing easy installation of a plurality of elements on a laminated ring, and improving work efficiency of installation work of the power transmission belt. - 特許庁

本発明は、奇条植田植機において、1条分植付装置への動力伝達にあたり、隣接の2条分植付装置から直接動力を取り出す構成とすることにより、動力伝達の簡素化を図り、安価に実施することのできる田植機を具現せんとするものである。例文帳に追加

To provide a rice transplanter where power transmission is simplified and ration can be conducted at a low cost by making the transplanter have a configuration where power transmission to an one-row-transplanting device is conducted by the direct power take-off from an adjacent two-row- transplanting device in an odd-row-transplanting rice transplanter. - 特許庁

リボルバ現像装置を複の現像器3を備えた回転部材25の回転駆動と現像器3の駆動を1つの駆動源からの駆動力を駆動力切替機構30で切り替えて行い、駆動力切替機構30に離接するカップリング機構20を備えるものとした。例文帳に追加

In the revolver type development apparatus, rotational driving of a rotational member 25 provided with a plurality of developing devices 3 and driving of the developing device 3 are performed by switching driving force from one driving source via a driving force-switching mechanism 30; and a coupling mechanism 20 adjacent to the driving force-switching mechanism 30 is provided. - 特許庁

自転車そのものは専用のものにする必要がなく、個々に取り付けなければならない部品点を減らし、このため、簡単な構造で安価な補助動力装置付き自転車を提供でき、さらに、後付で補助動力装置をつけることが容易な補助動力装置ユニットを提供する。例文帳に追加

To provide a bicycle with an inexpensive auxiliary power device having a simple structure in which it is unnecessary to provide any exclusive bicycle, and capable of reducing the number of component to be individually mounted, and to provide an auxiliary power device unit capable of easily post-fitting an auxiliary power device. - 特許庁

種類の燃料の使用状態の制御の実行時期と、動力伝達装置の動力伝達状態の制御の実行時期との対応関係に起因する課題を解決することのできるエンジンおよび動力伝達装置の制御装置を提供するを提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an engine and a power transmission device which can solve a problem caused by a corresponding relation between an execution time of control for the use state of plural type of fuel and an execution time of control for the power transmission state of the power transmission device. - 特許庁

ドライバ要求制駆動力演算手段12で演算したドライバ要求制駆動力u1 を制振フィルタ14でフィルタリングし、このドライバ要求制駆動力u1 の波形から車両のばね上の振動を誘発する所定周波帯域の成分を除去する。例文帳に追加

A vibration damping filter 14 filters a driver request driving/braking force u1 computed by a driver request driving/braking force arithmetic means 12 to remove components of a prescribed frequency band inducing vibrations on springs of a vehicle from the waveform of the driver request driving/braking force u1. - 特許庁

自動車用補機に動力を伝達する装置であって、原動機側から伝達されてくる動力における捩り振動を減衰する減衰部材を組み込んだ減衰機構を備え、該減衰部材の捩り振動方向における固有振動が16Hz以下であることを特徴とする動力伝達装置。例文帳に追加

The power transmitting device for transmitting the power to an accessory for a vehicle includes a damping mechanism with a damping member for damping torsional vibration in the power transmitted from the prime mover side assembled and has a natural frequency in a torsional vibration direction of the damping member equal to or lower than 16 Hz. - 特許庁

この動力伝達機構40は、角変位自在に設けられ、相互に連結される複のリンク部材43〜48を用いて駆動力をカム部材42に伝達し、このカム部材42から、先引きローラ3を変位自在に支持する部分近傍に、駆動力を与えることができる。例文帳に追加

The mechanism 40, which is provided in an angularly displaceable manner, can transmit the driving force to a cam member 42 by means of a plurality of link members 43-48 for being connected to one another, so as to impart the driving force from the cam member 42 to the vicinity of a part for supporting the forwarding roller 3 displaceably. - 特許庁

回生制動が可能な車両に於いて、左右駆動力配分システムの如き複の駆動輪の駆動力を各々独立に調節可能なシステムを搭載し、回生制動力の配分制御を実行して、車両のエネルギー効率を向上すること。例文帳に追加

To improve the energy efficiency of a vehicle by mounting a system to independently adjust the driving forces of two or more driving wheels such as in a right-and-left driving-force distributing system, and executing distribution control of regenerative braking force, in a vehicle capable of regenerative braking. - 特許庁

そして、PCM111は推定された重量勾配抵抗力に勾配抵抗係を掛けたものを前記通常目標駆動力に加算して補正目標駆動力を演算し、補正目標駆動力が実現されるようにエンジン102あるいはCVT103の少なくとも一方を制御する。例文帳に追加

The PCM 11 performs the control of fuel feed quantity or ignition timing of an engine 102 and the control of gear ratio or hydraulic pressure of a CVT 103. - 特許庁

の物理的構成相互の接触により動力を伝達する動力伝達部と該動力伝達部を包含スルハウジングを有し、該ハウジング内の騒音発生源の周囲雰囲気を真空または実質的に真空にすることで騒音に対する遮音を行う。例文帳に追加

This power transmission device has a power transmission part for transmitting power by mutual contact of a plurality of physical configurations and a housing incorporating the power transmission part to insulate sound for noise by forming the atmosphere around the noise generating source in the housing into a vacuum condition or substantially a vacuum condition. - 特許庁

駆動部材120から被駆動部材170へ動力を伝達するための複の回転可能動力調整装置122を有する無段変速機100、動力調整装置がそれぞれ駆動部材、被駆動部材、および支持部材154に対して3点摩擦接触するように、各動力調整装置は、駆動部材、被駆動部材、および回転可能な支持部材の間に摩擦を伴ってて挿入されている。例文帳に追加

A continuously variable transmission 100 having a plurality of rotatable power adjusters 122 for transmitting power from a driving member 120 to a driven member 170 and a power adjuster 122 are frictionally inserted between the driving member, the driven member, and a rotatable support member for fractional contact at three points with the driving member, the driven member, and the support member 154. - 特許庁

本消火装置は、金属構造体によって形成されるシャーシ(1)を有し、前記シャーシ(1)の後部に動力ホイール(2)が設置され、前記動力ホイール(2)は外周に沿って複のフラップ(3)を有し、前記動力ホイール(2)はシャフト(5)の横に設置される歯つきクラウンギア(4)から動力を伝達される。例文帳に追加

This fire extinguisher for forest land includes a chassis 1 formed of a metallic structure, wherein a power wheel 2 is installed on the rear part of the chassis 1, the power wheel 2 has a plurality of flaps 3 provided along the outer periphery, and power is transmitted from a toothed crown gear 4 installed on the side of a shaft 5 to the power wheel 2. - 特許庁

動力計の速度設定値と速度検出との速度偏差に対する積分手段から得られるトルク指令と、速度検出に対する二次伝達関の演算手段から得られるトルク指令の差で動力計トルクを算出し、算出された動力計トルクを動力計トルク指令としてインバータに出力する。例文帳に追加

An engine bench system control system includes: a step of calculating a dynamometer torque from the difference of the torque command obtained from integration means to the velocity deviation between the velocity set value of a dynamometer and a velocity detection, and a torque command obtained from calculation means of a secondary transfer function to the velocity detection; and a step of outputting the calculated dynamometer torque to an inverter as a dynamometer torque command. - 特許庁

一般化プラントモデルは、駆動力推定器(オブザーバー)と機械系モデルを備え、軸トルクを含む演算された複のパラメータを観測量として動力計トルク指令を算出する。例文帳に追加

The generalized plant model includes a driving force estimator (an observer) and a mechanical system model, considers a plurality of the calculated parameters including an axial torque as the observation quantity, and calculates a dynamometer torque instruction. - 特許庁

動力特性の異なる複の運転モードを有する車両において、運転モード毎に、運転者の要求するドライバビリティに応じた駆動力を得ることができるようにする。例文帳に追加

To obtain driving force corresponding to drivability requested by a driver for every driving mode in a vehicle having a plurality of driving modes with different driving force characteristics. - 特許庁

各トナーコンテナに駆動力を伝達する駆動モータの台を削減した上で、各トナーコンテナに対し駆動モータの駆動力を伝達することができるようにする。例文帳に追加

To reduce the number of drive motors for transmitting drive force to respective toner containers, and then to transmit the drive force of the drive motor to the respective toner containers. - 特許庁

両ディスク2,3の動力伝達面2a,3a及びパワーローラ4の動力伝達面4aのうち少なくとも一方には、短パルスレーザーの照射による微細溝が多形成されている。例文帳に追加

Fine grooves by formed by the irradiation of a short pulse laser is multiply formed on at least one of the power transmission faces 2a, 3a of both discs 2, 3 and the power transmission face 4a of the power roller 4. - 特許庁

実際の制動力を高い精度で検出して、摩擦部材の摩擦係の変化に拘らず制動力制御などをより適切に行うことができるようにする。例文帳に追加

To detect an actual braking force with high accuracy for controlling a braking force more appropriately despite of a change in friction coefficient of a friction member. - 特許庁

ハンドルは、動力伝達系路に電力供給するよう動力伝達系路に接続された電動式DCモーター、およびモーターに電力を供給するようモーターに接続された、直列接続した複のDC電源を含む。例文帳に追加

The handle comprises an electric DC motor connected to a drive train for supplying power to the drive train and a plurality of series-connected DC power sources connected to the motor for supplying power to the motor. - 特許庁

有利には、電気式の駆動・負荷機器が回転と回転トルクの推移に関する設定値を調整、制御する制御機器と接続された、燃焼式動力機関の動力学的な試験課題のための試験装置である。例文帳に追加

To provide a test device for dynamic tests for combustion engines, which is advantageously connected to a control device where set values relating to transitions of a rotational frequency and rotation torque are adjusted and controlled by an electric driving/load device. - 特許庁

変速特性が異なる遊星歯車機構を有する動力伝達装置を複製造する場合に、その製造コストを抑制できる車両の動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device for a vehicle capable of reducing manufacturing costs when manufacturing a plurality of power transmission devices having planetary gear mechanisms having different transmission characteristics. - 特許庁

路面摩擦係が低く滑りやすい路面などを車速制御しながら走行中に制駆動力制御が実行されると、車速が設定速度に達する前に繰り返し制駆動力制御が実行されることとなる。例文帳に追加

When the braking/driving force control is performed during traveling with the vehicle speed controlled on a slippery road surface whose road surface friction coefficients are low, the breaking/driving force control is repeatedly performed before the vehicle speed reaches a set speed. - 特許庁

高いトラクション係を確保することで、押付け力を増大させずにトルク伝達率を向上させ、小型かつ安価な材料で製造可能な動力伝達装置及び動力伝達方法を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device and a power transmission method for improving a torque transmission rate without increasing a pressing force by securing a high coefficient of traction and manufacturing the device of a compact and inexpensive material. - 特許庁

μmax推定部25は、最大制動力推定部24で求められた最大制動力F_maxと輪荷重Wを代入することにより、最大路面摩擦係μ_maxを求める。例文帳に追加

A μmax predicting part 25 obtains the maximum road surface frictional coefficient μmax by substituting the maximum braking force Fmax obtained in the maximum braking force predicting part 24 and a wheel load W. - 特許庁

車両用制動装置において、回生制動力および制御液圧制動力の両方を少なくとも付与する場合に、液圧ブレーキ装置のモータの回転を制御して、回生エネルギーの利用効率を高める。例文帳に追加

To enhance utilizing efficiency of regenerative energy by controlling the rotating speed of a motor of a hydraulic brake device when imparting at least both of regenerative braking force and control hydraulic braking force in a brake device for a vehicle. - 特許庁

ブレーキ制御コイル24によりブレーキドラム13に付与する制動力と、ブレーキ制御コイル25により回転ドラム3に付与する制動力とを、エンジン回転の増減に応じてそれぞれ個別に変化させる。例文帳に追加

Control force exerted on a brake drum 13 by the brake control coil 24 and control force exerted on a rotating drum 3 by the brake control coil 25 are individually changed according to increase/decrease in engine speed. - 特許庁

そして、駆動力F,加速抵抗Rα,空気・転がり抵抗R_R/L及び前記補正係FBkで補正した制動力FBhosに基づいて勾配抵抗を算出する。例文帳に追加

The gradient resistance is calculated on the basis of the driving force F, acceleration resistance Rα, pneumatic/rolling resistance R_R/L, and the braking force FBhos corrected with the correction coefficient FBk. - 特許庁

動力源又は複雑な動力源を用いることなく展開構造体全体を容易に展開することができる展開構造体を提供する。例文帳に追加

To provide a deployment structure body which easily deploys the whole of the deployment structure body without using a plurality of power sources or a complicated power source. - 特許庁

動力源の供給範囲内の設備に関わる複の作業を行うにあたり、比較的単純な構成でありながら動力源のスイッチ誤操作を防止し得るシステム及び方法を提供する。例文帳に追加

To provide a system and a method that can prevent the misoperation of a power source switch in spite of comparatively simple configuration in carrying out a plurality of operations regarding a facility within the supply range of a power source. - 特許庁

例文

異常時には1つの正常に動作する動力から複の駆動軸へ動力を伝達して、放射性廃棄物が搬送できるようにする放射性廃棄物検査装置を提供する。例文帳に追加

To provide radioactive waste inspection equipment which transmits one piece of power which normally operates to a plurality of drive shafts at the occurrence of an abnormality to convey radioactive waste. - 特許庁

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