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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 機能キャラクタに関連した英語例文

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機能キャラクタの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 109



例文

充電機能付きキャラクター商品例文帳に追加

CHARACTER ARTICLE WITH CHARGING FUNCTION - 特許庁

最後に、バッファキャラクタライブラリ記録部と機能キャラクタライブラリ記録部を参照し、機能キャラクタとバッファキャラクタによるネットリストに対応して、機能キャラクタとバッファキャラクタの配置と、機能キャラクタとバッファキャラクタ間の配線を行なう。例文帳に追加

Finally, by referring to a buffer character library recording unit and a functional character library recording unit, the functional characters and the buffer characters are arranged and the functional characters and the buffer characters are wired in correspondence to the net list by the functional characters and the buffer characters. - 特許庁

最後に、バッファキャラクタライブラリ記録部と機能キャラクタライブラリ記録部を参照し、機能キャラクタとバッファキャラクタによるネットリストに対応して、機能キャラクタとバッファキャラクタの配置と、機能キャラクタとバッファキャラクタ間の配線を行なう。例文帳に追加

Finally, by referring to a buffer character library recording part and a functional character library recording part and corresponding to the netlist by the function character and the buffer character, the function character and the buffer character are arranged and both of the characters are wired to each other. - 特許庁

キャラクタ制御部42は、敵キャラクタがプレイヤーズキャラクタ又はグループから離脱したキャラクタに追いついた場合、敵キャラクタにプレイヤーズキャラクタ又はグループから離脱したキャラクタを攻撃させる機能を含む。例文帳に追加

The enemy character control unit 42 includes a function of allowing the enemy character to attack the player's character or the character that left the group when the enemy character catches up with the player's character or the character that left the group. - 特許庁

例文

そして、状態判断機能により変化後の選択キャラクタの状態が選択キャラクタに隣接したキャラクタの状態と同じであると判断されると、関連付け処理機能により選択キャラクタと選択キャラクタに隣接したキャラクタとが関連付けられる。例文帳に追加

When it is judged by the state judging function that the state of the optional character after varied becomes the same as the character adjacent thereto, the optional character is worked to be related to the character adjacent thereto by the relation processing function. - 特許庁


例文

キャラクタ登録機能を有する仮想空間システム例文帳に追加

VIRTUAL SPACE SYSTEM HAVING CHARACTER-REGISTERING FUNCTION - 特許庁

キャラクタ写し込み機能を有するカメラ例文帳に追加

CAMERA HAVING CHARACTER IMPRINTING FUNCTION - 特許庁

キャラクタ送信機能を備えるカラオケシステム例文帳に追加

KARAOKE SYSTEM WITH CHARACTER TRANSMISSION FUNCTION - 特許庁

キャラクタ表示機能を備えるカラオケシステム例文帳に追加

KARAOKE PLAYER SYSTEM INCLUDING CHARACTER DISPLAY FUNCTION - 特許庁

例文

通信制御機能部105は、キャラクタ位置管理機能部103から供給された各キャラクタの位置に基づいて、あるキャラクタの位置を中心とする所定の球内に、他のキャラクタが存在するか否かを監視する。例文帳に追加

A communication control function part 105, based on positions of respective characters supplied from a character position management function part 103, monitors whether or not another character is present in a prescribed sphere centering the position of a certain character. - 特許庁

例文

携帯端末のメール送受信機能におけるキャラクタ送受信方法例文帳に追加

METHOD FOR EXCHANGING CHARACTER IN MAIL EXCHANGE FUNCTION OF PORTABLE TERMINAL - 特許庁

キャラクタ映像表示機能付き通信端末およびその制御方法例文帳に追加

COMMUNICATION TERMINAL HAVING CHARACTER IMAGE DISPLAY FUNCTION AND CONTROL METHOD THEREFOR - 特許庁

キャラクタ表示機能付きの映像表示装置及び映像表示方法例文帳に追加

DEVICE AND METHOD FOR DISPLAYING VIDEO PROVIDED WITH CHARACTER DISPLAY FUNCTION - 特許庁

各々のCode 128シンボルは二つの独立なセルフチェック機能、パリティ経由のキャラクタセルフチェックおよびモジュロ103チェックキャラクタとを使っている。例文帳に追加

Each Code 128 symbol uses two independent self-checking features, character self-checking via parity and a modulo 103 check character.  - コンピューター用語辞典

これにパターン認識の機能を有効に利用し、キャラクターの外枠を実線,2重実線の2種類のキャラクターとして使い分ける。例文帳に追加

A function of pattern recognition is effectively used for it and the external frame of a character is used discriminatingly as two kinds of solid-line and double-solid-line characters. - 特許庁

簡易な操作で先導キャラクタを変更可能なキャラクタ自動追尾機能を提供するネットワーク対応型ビデオゲームを提供する。例文帳に追加

To provide a network-compatible video game for providing a character automatic tracking function capable of changing a leading character by a simple operation. - 特許庁

音声の内容に同期してキャラクタ映像を表示できるキャラクタ映像表示機能付き電話を提供する。例文帳に追加

To provide a telephone having a character image display function for displaying a character image in synchronism with sound contents. - 特許庁

ゲームプログラムは、プレイヤキャラクタA〜Gと敵キャラクタ間の戦闘において、所定の条件を満たしたときに、敵キャラクタによる攻撃の対象となったプレイヤキャラクタ以外のプレイヤキャラクタA〜Gが当該攻撃の対象となったプレイヤキャラクタに対する攻撃の身代わりとなる制御を行う身代わり制御手段としてコンピュータを機能させる。例文帳に追加

The game program makes a computer function as a vicarious control means for controlling the battle between player characters A-G and an opponent character so that the player characters A-G, other than a player character which is the object of the attack of the opponent character, attack the opponent character in place of the object player character in the battle when a prescribed condition is satisfied. - 特許庁

通信回線制御回路2がシリアル通信回線1からキャラクタを受信すると、キャラクタ受信割り込み要因が発生し、割り込み制御回路3から機能ベクタ変換部6に受信キャラクタ16が転送され、受信キャラクタに応じた機能ベクタが生成される。例文帳に追加

When a communication line control circuit 2 receives a character from a serial communication line 1, a character reception interruption factor occurs, a received character 16 is transferred from an interruption control circuit 3 to a function vector transforming part 6, and a function vector corresponding to the received character is generated. - 特許庁

次に、セルキャラクタ変換ライブラリ記録部を用いて、セルによるネットリストを、機能キャラクタとバッファキャラクタによるネットリストに変換する。例文帳に追加

Next, by using a cell character conversion library recording part, the netlist by the cell is converted to a netlist by a function character and a buffer character. - 特許庁

キャラクタ出力制御装置13は、キャラクタ制御パラメータ生成器11で楽器演奏情報から抽出したパラメータに従って、キャラクタを出力し、演奏に合わせて指揮をするキャラクタを表示することにより、歌唱補助として機能させる。例文帳に追加

A character output control device 13 outputs a character according to a parameter extracted from musical instrument performance information by a character control parameter generator 11, and makes the character function as singing assistance by displaying the character conducting the singing to the performance. - 特許庁

車両などの移動体を目的地まで案内する機能を備えたナビゲーション装置において、キャラクタを表示するキャラクタ表示手段と、前記移動体の前記目的地到達への進行状況に応じて、前記キャラクタの表示形態を変化させるキャラクタ変化手段とを装備する。例文帳に追加

This navigation device equipped with a function for guiding a moving body, such as a vehicle to a destination, is equipped with a character display means for displaying the character, and a character-changing means for changing a display form of the character, according to the progress state to the destination arrival of the moving body. - 特許庁

通信制御機能部105は、あるキャラクタの位置を中心とする所定の球内に他のキャラクタが存在すると判断すると、あるキャラクタに対応するユーザー端末装置の情報通信部と他のキャラクタの情報通信部との間での情報通信を許容する。例文帳に追加

The communication control function part 105, if determined that another character is present in the prescribed sphere centering the position of the certain character, allows information communication between an information communication part of a user terminal device corresponding to the certain character and an information communication part of the another character. - 特許庁

各クライアントシステム1は、独自のキャラクタ選択機能及び観戦時のチャット機能を有する。例文帳に追加

Each client system 1 has a unique character selection function and a chatting function in observing a match. - 特許庁

各クライアントシステム1は、独自のキャラクタ選択機能及び観戦時のチャット機能を有する。例文帳に追加

Each client system 1 has a unique character selection function and a chatting function during observing a match. - 特許庁

各クライアントシステム1は、独自のキャラクタ選択機能及び観戦時のチャット機能を有する。例文帳に追加

Each client system 1 has own character selecting mechanism and chat mechanism in watching the game. - 特許庁

各クライアントシステム1は、独自のキャラクタ選択機能及び観戦時のチャット機能を有する。例文帳に追加

Each client system 1 has independent character selecting function and chat function in watching. - 特許庁

ここで、少なくとも1回関連付けられた複数のキャラクタは第2選択機能により選択可能になり、これら複数のキャラクタが第2選択機能により選択されると、消去機能により複数のキャラクタは画面から消去される。例文帳に追加

At this point, the selection is made possible by a second selection function from a plurality of characters related to the optional character at least once and after several characters are selected by the second selection function, other characters are deleted from the screen by the deletion function. - 特許庁

本ゲームプログラムによって実現されるゲームでは、第1選択機能により選択された選択キャラクタを、移動処理機能により仮想マス目に沿って移動させると、選択キャラクタの移動に応じて、状態変化処理機能により選択キャラクタの状態が変化させられる。例文帳に追加

In the games realized by the game program, when the optional character selected by a first selection function is moved along virtual squares by the moving processing function, the optional character is varied by the state variation processing function according to the movement of the optional character. - 特許庁

キャラクタの攻撃などの動作に対し背景演出機能を有するゲーム機例文帳に追加

GAME MACHINE HAVING FUNCTION OF PRODUCING BACKGROUND FOR ACTIN OF CHARACTER SUCH AS ATTACK - 特許庁

そして通信機能部14dにより、ネットワーク2を介してゲームサーバ装置3にアクセスし、キャラクタ関連付け処理手段14bにより、データベース3aのキャラクタデータに基づき他のゲーム装置のキャラクタとの関連付けを行う。例文帳に追加

A game server device 3 is accessed through a network 2 by a communication function section 14d, and the character is associated with a character of the other game device on the basis of character data of a database 3a by a character association processing means 14b. - 特許庁

1P操作部162からの入力と2P操作部164からの入力を平行して受け付け主キャラクタと主キャラクタをサポートする機能を有する従キャラクタが登場するゲームのゲーム演算を行うゲーム処理部110を含む。例文帳に追加

The system comprises a game processing part 110 for receiving an input from an 1P operation part 162 and an input from a 2P operation part 164 in parallel and calculating the game with a main character and a subordinate character having a function for supporting the main character. - 特許庁

さらに、通信制御機能部105は、あるキャラクタに対応するユーザー端末装置の情報通信部と他のキャラクタの情報通信部との間で実現される音声会議機能を自動的に有効にする。例文帳に追加

In addition, the communication control function part 105 automatically validates an audio conferencing function to be realized between the information communication part of the user terminal device corresponding to the certain character and the information communication part of the another character. - 特許庁

自動録画機能キャラクタを融合し、キャラクタ自身の判断で自由に機器の操作を可能することで、自動録画に関する新たな機能を付加する。例文帳に追加

To add a new function associated with automatic video recording, by merging characters with an automatic video recording function and by freely operating equipment by the decision of the characters themselves. - 特許庁

本発明のテレビジョン受像機1は、自装置の機能を表す、複数の説明情報を取得する説明情報取得部2と、少なくとも顔を有した所定のキャラクターを表すキャラクター画像を取得するキャラクター画像取得部3と、複数の説明情報から選択されるいずれかの説明情報、およびキャラクター画像を組み合わせて表示する表示部21とを備えている。例文帳に追加

A television receiver 1 includes: an explanatory information acquisition unit 2 for acquiring a variety of explanatory information representing functions of the receiver 1; a character image acquisition unit 3 for acquiring a character image representing a prescribed character having at least a face; and a display unit 21 for combining any explanatory information selected among the plurality of pieces of explanatory information and the character image and displaying the results. - 特許庁

撮影には関係のない文字や絵等のキャラクタを表示し或いは写し込むキャラクタ写し込み機能を付加することで、より一層撮影する楽しみをユーザに与える。例文帳に追加

To give the much more pleasure of photographing to a user by adding a character imprinting function for displaying or imprinting a character such as a letter or a picture unrelated to photographing. - 特許庁

第2モーションデータ認識機能においては、第1データV1および第2データB1に基づいて、キャラクタ用の第1モーションデータに続くキャラクタ用の第2モーションデータが、制御部1に認識される。例文帳に追加

In a second motion data recognizing function, second motion data for the character following first motion data for the character are recognized by the control part 1 based on the first data V1 and second data B1. - 特許庁

ユーザと画面上のキャラクタとの一体感を得つつ、ユーザの行動をキャラクタの行動に的確に反映させることが可能な万歩計機能を有する画像表示装置を提供する。例文帳に追加

To provide an image display device having a pedometer function capable of obtaining a sense of unity between a user and a character on a picture and, at the same time, appropriately reflecting the user's behavior upon the character's behavior. - 特許庁

キャラクタがもつ機能の内、着替え機能を選択すると、お着替え処理画面がパーソナルコンピュータに表示される。例文帳に追加

When changing function of the functions possessed by the character is selected, a changing processing screen is displayed on a personal computer. - 特許庁

4.2BSD より前の UNIX におけるネットワーク機能の実装は、大抵キャラクタデバイスインタフェースをオーバロードさせることで 動作していました。例文帳に追加

Networking implementations on UNIX before 4.2BSD usually worked by overloading the character-device interfaces.  - FreeBSD

この機能は伝統的なタイム・シェアリング環境 ( Unix ミニコンピュータにキャラクタ端末が直結されているような環境) 向けに設計された。例文帳に追加

This facility was designed for a traditional time-sharing environment featuring character-cell terminals hardwired to a Unix minicomputer.  - JM

xtermには、キャラクタベースのアプリケーションにマウスイベント(現在はボタンを押した時と離した時のイベントのみ) を受け取らせる機能がある。例文帳に追加

Xterm allows character-based applications to receivemouse events (currently button-press and release events, and button-motionevents) as keyboard control sequences.  - XFree86

採用されたシンボルキャラクタに係る番組リストに基づいたテレビ番組を出力するテレビ番組出力手段とを機能させる。例文帳に追加

A television program output means is functioned for outputting the television program based on the program list related to the adopted symbol character. - 特許庁

オートプレイ機能を有するゲームにおいて、特に、選手キャラクタの動作に関して、プレイヤーが明確に認識できるようにする。例文帳に追加

To enable a player to make clear recognition about the operation of a player character in particular in a game having an automatic playing function. - 特許庁

通信機能付き電子機器にあって、生物のキャラクタデータを複数装置間での通信移動に伴ない個性的に育成表示すること。例文帳に追加

To personally raise and display character data of an organism in accordance with communication move between plural devices in an electronic device provided with a communication function. - 特許庁

ゲームプログラム記憶手段は、ゲームキャラクタデータと、移動制御手段として機能させるプログラムとを記憶する。例文帳に追加

A game program storage means stores game character data and programs to function as a movement control means. - 特許庁

オートプレイ機能を有するゲームにおいて、選手キャラクタの作戦行動とその結果に対して作戦対応能力を評価できるようにする例文帳に追加

To evaluate a strategy response capacity relative to a strategic action of a player character and its result in a game having an autoplay function. - 特許庁

キャラクタ等のマスコットにメール機能を搭載したメールシステムおよび記録媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide a mail system loading a mascot such as a character with a mail function and a recording medium. - 特許庁

機能腕時計に、操作ボタン以外に体温センサーを設けて、キャラクタの変化パターンに変化を与えること。例文帳に追加

To give variety to variation pattern of characters and execute variety of motions by providing the multifunction wrist watch with a body temperature sensor in addition to operation buttons. - 特許庁

例文

簡単なシナリオ構成で、選択肢及びキャラクタの視点切り替え機能を有するゲーム装置及びゲームプログラムの提供例文帳に追加

To provide a game device with a choosing and character's viewpoint changing function with a simple scenario constitution and a game program. - 特許庁

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