例文 (564件) |
燃料電磁弁の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 564件
ケーシングと、ヨーク及びその中に収納された電磁コイルで形成される電磁石と、1つもしくは複数の部品における電機子とを備える、特に燃料噴射器を制御するための、または燃料高圧アキュムレータの圧力を調整するための電磁弁を提供すること。例文帳に追加
To provide a solenoid valve that, in particular, controls a fuel injector or adjusts the pressure of a fuel high pressure accumulator, and that includes a casing, an electromagnet formed of a yoke and an electromagnetic coil stored therein, and an armature in one or a plurality of components. - 特許庁
ディーゼル運転では、開閉調節弁Bが閉じ高い圧縮比で電磁式燃料噴射弁14から噴射される液体燃料が予燃焼方式で燃焼する。例文帳に追加
In the diesel operation, the opening/closing control valve B is closed, and the liquid fuel injected from the solenoid fuel injection valves 14 at a high compression ratio is burnt based on a precombustion method. - 特許庁
燃料電池システムにおいて、反応ガス及び/又は残留水を外部へと排出する燃料電池用電磁弁の耐久性を向上させ、且つ弁体の交換を容易にする。例文帳に追加
To improve durability of a solenoid valve for a fuel cell discharging reaction gas and/or remaining water to outside and to facilitate replacement of a valve element in a fuel cell system. - 特許庁
そして、弁体9が電磁コイル13により開弁するときには、オリフィスプレート8のオリフィス孔から分岐通路20A,20Bを通じて燃料を噴射し、この燃料にエア通路21からアシストエアを合流させる。例文帳に追加
When a valve element 9 is opened by an electromagnetic coil 13, fuel is injected from an orifice hole of an orifice plate 8 through branch passages 20A, 20B, and assisting air is confluent with the fuel from an air passage 21. - 特許庁
燃料電池システム20において、車両の前方側から後方側に向かって、燃料電池スタック22、3つのシャット弁30、加湿器24、電磁弁収納ボックス50の順に配置される。例文帳に追加
The fuel cell system 20 has a fuel cell stack 22, three shut valves 30, a humidifier 34, and a solenoid operated valve housing box 50 arranged in order from the front side to the rear side of a vehicle. - 特許庁
電磁開閉弁70を開弁し、パージポンプ40を駆動することで、第1分離膜ユニット18のみを用いて蒸発燃料の燃料タンク14への液化回収を行うことができる。例文帳に追加
By opening a solenoid shut-off valve 70 and driving a purge pump 40, liquefaction recovery of evaporated fuel into a fuel tank 14 can be performed by using only the first separation membrane unit 18. - 特許庁
クロム被膜処理を施して形成される可動子の固定コアとの衝突面及び弁体との衝突面を平坦面に形成し、燃料噴射量の変化を抑制することができる電磁式燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加
To provide a solenoid type fuel injection valve capable of suppressing a change of a fuel injection amount by forming into a flat surface collision surfaces with a valve element and with a fixed core of a movable element formed by applying chromium coating treatment. - 特許庁
単一の電磁弁10と逆流防止弁45とにより、加圧燃料が通過する通路を、吐出量調整室60Aと吸入燃料室20Aとが連通する通路と、高圧通路70とに選択的に切り替えることができる。例文帳に追加
A passage through which pressurized fuel passes is selectively switched to a passage in which a discharge adjusting chamber 60A communicates with an intake fuel chamber 20A, and a high pressure passage 70 by a single electromagnetic valve 10 and a back-flow preventing valve 45. - 特許庁
燃料電池システム20において、車両の前方側から後方側に向かって、燃料電池スタック22、3つのシャット弁30、加湿モジュール24、電磁弁収納ボックス50の順に配置される。例文帳に追加
In the fuel cell system 20, a fuel cell stack 22, three shut valves 30, a humidifying module 24, and an electromagnetic valve housing box 50 are arranged in this order from the front side to the rear side of a vehicle. - 特許庁
電磁式弁装置4は圧力制御室17の高圧燃料をリーク通路13fにリークさせて開弁し、リークした高圧燃料は蓄圧室3に供給される。例文帳に追加
The solenoid valve device 4 leaks high pressure fuel in the pressure controlling chamber 17 into a leak passage 13f and is opened, and the leaked high pressure fuel is supplied to the accumulating chamber 3. - 特許庁
ECU50は、電磁弁30の閉弁期間を制御することで該高圧ポンプ20の燃料吐出量及びデリバリパイプ13内の燃料圧力の少なくともいずれかを要求値に制御する。例文帳に追加
The ECU 50 controls at least one of fuel discharge quantity of the high-pressure pump 20 and fuel pressure in the delivery pipe 13 to a requested value by controlling the closing period of a solenoid valve 30. - 特許庁
高圧ポンプ13の燃料吸入経路には、弁体の摺動に伴う開度操作により燃料流量を調整する電磁式の吸入調量弁14が設けられている。例文帳に追加
An electromagnetic intake regulation valve 14 regulating fuel flow rate by opening operation accompanying slide of the valve element is provided in a fuel suction path of the high pressure pump 13. - 特許庁
一方、電磁石11の通電を停止することによりオリフィス孔17を弁部14で閉鎖し、背圧制御室20の燃料圧によってニードル弁23を噴孔3の方向に変位させて燃料噴射を停止する。例文帳に追加
Meanwhile, the orifice hole 17 is closed with a valve 14 by suspending power feeding of the electromagnet 11 and fuel injection is suspended by displacing a needle valve 23 in the direction of an injection hole 3 with the fuel pressure of the back pressure control chamber 20. - 特許庁
電磁式燃料噴射弁におけるニードルバルブとアーマチュアとの溶接方法、およびそのバルブアセンブリ例文帳に追加
WELDING METHOD BETWEEN NEEDLE VALVE AND ARMATURE IN ELECTROMAGNETIC FUEL INJECTION VALVE AND ITS VALVE ASSEMBLY - 特許庁
その後、減圧電磁弁31を開放し、ドレインタンク24へのガス流入時のガス流により、燃料室内の水を排出する。例文帳に追加
Afterwards, the electromagnetic decompression valve 31 is opened, and water in the fuel chamber is drained by gas flow at flowing of gas into the drain tank 24. - 特許庁
この開閉は、電子式燃料噴射弁内に設けられた電磁石の、プランジャー部42に対する磁力作用により行われる。例文帳に追加
The opening or closing operation is performed by the action of magnetic force of an electromagnet provided in the electronic fuel injection valve, on the plunger part 42. - 特許庁
エンジン2の始動時には電磁弁40が開き、アキュムレータ12に蓄えられた燃料が噴射ポンプ6に供給される。例文帳に追加
The solenoid valve 40 is opened when starting the engine 2, and the fuel stored in the accumulator 12 is supplied to an injection pump 6. - 特許庁
電磁式燃料噴射弁のコアを製造する際,メッキ工程を行わずとも,所望部位に高硬度の金属層を容易に形成し得るようにする。例文帳に追加
To easily form a high-hardness metallic layer on a desired part without performing a plating process when a core of an electromagnetic fuel injection valve is manufactured. - 特許庁
液体噴射装置10は、噴射デバイス15と、同噴射デバイスに加圧された燃料を吐出する電磁開閉式噴射弁14とを含む。例文帳に追加
The liquid jetting device 10 is equipped with a jetting device 15 and a solenoid-operated opening/closing jetting valve 14 to discharge the pressurized fuel to the jetting device. - 特許庁
そのインジェクター26の電磁弁28に通電して燃料噴射が開始され、エンジンが始動される(S110)。例文帳に追加
The fuel injection is started by energizing the solenoid valve 28 of the injector 26, thereby starting the engine (S110). - 特許庁
筒内噴射式エンジンの高圧ポンプ(燃料ポンプ)に設けられた電磁駆動式の燃圧制御弁の消費電力を低減できるようにする。例文帳に追加
To reduce the power consumption of a fuel pressure control valve of an electromagnetic drive type arranged at a high pressure pump (fuel pump) of an in-cylinder injection engine. - 特許庁
この燃料噴射弁は、ハウジング10と、ニードルバルブ13と、電磁アクチュエータ15と、コイルスプリング14とを備える。例文帳に追加
The fuel injection valve comprises a housing 10, a needle valve 13, an electromagnetic actuator 15 and a coil spring 14. - 特許庁
配管200は、燃料タンク10内で分岐しており、配管200から分岐した分岐管202に電磁弁14が設置されている。例文帳に追加
The piping 200 is branched in the fuel tank 10 and an electromagnetic valve 14 is installed in a branch pipe 202 branched from the piping 200. - 特許庁
燃料供給システム100は、アキュムレータ12と、アキュムレータ12の下流に設けられた電磁弁40とを備える。例文帳に追加
This fuel supply system 100 has an accumulator 12 and a solenoid valve 40 arranged on the downstream side of the accumulator 12. - 特許庁
噴射終了から次回の噴射開始までの時間を短縮可能な電磁式の燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加
To provide an electromagnetic fuel injection valve capable of shortening the time required from the end of injection till the start of next injection. - 特許庁
内燃機関の燃料供給系の高圧ポンプの需要制御用の電磁量制御弁の制御方法及び装置例文帳に追加
METHOD AND DEVICE FOR CONTROLLING ELECTROMAGNETIC FLOW CONTROL VALVE OF HIGH PRESSURE PUMP DEMAND CONTROLLING OF FUEL FEEDING LINE IN INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁
また電磁式開閉弁7は、その下流側に高圧の燃料ガスが導かれると、遮断していた供給通路4を開くようになっている。例文帳に追加
The electromagnetic on-off valve 7 is formed in a manner so as to open the blocked supply passage 4 when high-pressure fuel gas is led to the downstream side thereof. - 特許庁
また、オフガス排出経路L3における燃料電池スタック7の下流に電磁弁18(締切圧P_e0)を備える。例文帳に追加
On an off-gas exhaust line L3, a solenoid valve 18 (shutoff pressure P_e0) is provided downstream of the fuel cell stack 7. - 特許庁
噴射用の燃料を高圧・高温化しても、必要な開弁駆動力を増加させず、また電磁コイルの温度上昇を回避できるようにする。例文帳に追加
To prevent increase in required driving force for opening a valve even though injecting pressure and temperature of fuel are high, while avoiding temperature increase of an electromagnetic coil. - 特許庁
電磁弁は、所望の燃料の流れを実現するように構成された位相関係を用いてタイミングシーケンスにおいて通電される。例文帳に追加
The solenoid valves are energized in a timing sequence with a phase relationship designed to achieve a desired fuel flow. - 特許庁
特に小噴霧角で噴射量制御性能を損なうことなく、微粒化特性に優れた電磁式燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加
To provide a solenoid fuel injection valve excellent in an atomization characteristic without impairing injection quantity control performance particularly at a small spray angle. - 特許庁
電磁式燃料噴射弁における磁性体及び非磁性体の組立体,並びに固定コア系組立体の製造方法例文帳に追加
ASSEMBLY OF MAGNETIC MATERIAL AND NON-MAGNETIC MATERIAL IN ELECTROMAGNETIC FUEL INJECTION VALVE, AND MANUFACTURE OF FIXED CORE SYSTEM ASSEMBLY - 特許庁
本発明の目的は、より簡略かつ安価な構成で、噴霧の微粒化を促進する構造を有する電磁燃料噴射弁を提供することである。例文帳に追加
To provide a fuel injection solenoid valve having a structure for promoting atomization of spray in a simple and inexpensive constitution. - 特許庁
流体の漏れを防止する電磁弁装置およびそれを用いた蒸発燃料処理システムを提供する。例文帳に追加
To provide a magnetic valve device which prevents leakage of fluid and a vapor fuel process system using it. - 特許庁
不適合燃料が給油された誤給油時には、ECUが電磁式インレット開閉バルブ36を閉弁する。例文帳に追加
In erroneous fueling of fueling nonconforming fuel, an ECU closes an electromagnetic type inlet opening and closing valve 36. - 特許庁
蒸発燃料処理装置のパージ通路に設置される電磁弁において、一体フィルタ部70は、バルブシート4に一体に樹脂成形される。例文帳に追加
In the solenoid valve installed in the purge passage of an evaporation fuel treating apparatus, an integrated filter 70 is resin molded integrally with a valve seat 4. - 特許庁
高熱による焼損や変形劣化、燃料の漏出、火災の拡大未然に防止する感熱遮断弁を有する電磁ポンプを提供すること。例文帳に追加
To provide an electromagnetic pump with a thermal shut-off valve for preventing burning and deformed deterioration due to high temperatures, leakage of a fuel and expansion of fire accident. - 特許庁
めっきを施すことなく、突き当て部の強度が向上する電磁駆動装置およびそれを用いた燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加
To provide an electromagnetic driving device capable of improving strengths of abutting parts without galvanizing, and a fuel injection valve using the device. - 特許庁
ポンプハウジング14の上面に、加圧室16と低圧燃料通路27とを連通・遮断するための電磁弁13が取り付けられている。例文帳に追加
The solenoid valve 13 for communicating and separating a pressurizing chamber 16 and a low pressure fuel passage 27 with/from each other, is attached on an upper surface of a pump housing 14. - 特許庁
そして、この電磁式燃料噴射弁1Aは、スプリングピン32の内部にストレーナ26を収容して一体化したことを特徴とする。例文帳に追加
This valve 1A is characterized by that the strainer 26 is housed and integrated into the spring pin 32. - 特許庁
簡素な構成によりエアギャップを適正に確保できる小型化可能な電磁弁及びそれを用いた燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加
To provide a solenoid valve and a fuel injection device using the solenoid valve that can be miniaturized while securing an appropriate air gap with simple constitution. - 特許庁
フィード通路5及びリターン通路8は、単一の燃料通路ブロック10を介して電磁弁20に接続されている。例文帳に追加
The feed passage 5 and the return passage 8 are connected to a solenoid valve 20 via a single fuel passage block 10. - 特許庁
高圧燃料ポンプ用電磁スピル弁においてアーマチャとコアとの間のエアギャップGの組み付けばらつきを小さくしスペーサを省略する。例文帳に追加
To reduce the occurrence of assembly unevenness in an air gap between an armature and a core and to eliminate a spacer. - 特許庁
高圧燃料供給ポンプ100は、磁力によって開かれるかまたは開いたまま保持される、常時閉型の電磁吸入弁110を備える。例文帳に追加
The high-pressure fuel supply pump 100 comprises a normally-closed type solenoid actuated intake valve 110 configured to be opened or kept open by a magnetic force. - 特許庁
電磁式方向切替弁76〜78には、それぞれ燃料タンク4の気相4bに連通している「加圧経路」としてのパイプ73bが連結されている。例文帳に追加
A pipe 73b as a pressurizing pathway connecting to gas phase 4b of each fuel tank 4 is connected to the solenoid directional control valves 76-78. - 特許庁
簡素で、特別な駆動回路を必要とせず、かつ安定した性能を有した可変ストローク機構を有する電磁式燃料噴射弁を実現すること。例文帳に追加
To realize a solenoid-operated fuel injection valve that has a variable stroke mechanism that is simple, requires no special drive circuit and has stable performance. - 特許庁
電磁式燃料噴射弁において、磁性パイプの精度の悪化を防ぎ、かつ製造コストを低減させることを課題とする。例文帳に追加
To prevent deterioration in the accuracy of a magnetic pipe, and lower the manufacturing cost of a solenoid fuel injection valve. - 特許庁
作動音を小さくし、外形寸法を大きくすることなく、電磁吸引力の大きい燃料噴射弁を得る。例文帳に追加
To provide a fuel injection valve having large electromagnetic attraction without increasing the outside diameter dimension by suppressing operating noise in a low level. - 特許庁
エンジン10の電子制御装置(ECU)40はインジェクタ26の電磁弁26aを制御して燃料の噴射時期を調節する。例文帳に追加
An electronic control unit(ECU) 40 of the engine 10 controls a solenoid valve 26a of the injector 26 and adjust a fuel injection timing. - 特許庁
例文 (564件) |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |