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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 燃料電磁弁に関連した英語例文

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燃料電磁弁の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 564



例文

電磁式吸気の閉鎖時に応じて燃料の噴射開始時期を制御することにより、混合気を良好に形成することである。例文帳に追加

To form a mixture in good workmanship by controlling the fuel injection starting timing in compliance with the time of closing a solenoid type suction valve. - 特許庁

蒸発燃料処理システムの漏れ検査を行うとき、ポンプモジュール10の電磁30への通電をオンする。例文帳に追加

When the leak inspection of the evaporated fuel processing system is carried out, an energization of a pump module 10 to a solenoid valve 30 is turned ON. - 特許庁

電磁10の第1接続管14は燃料タンク側と接続し、第2接続管16はキャニスタ側と接続している。例文帳に追加

A first connecting pipe 14 of the solenoid valve 10 is connected to a fuel tank side, and a second connecting pipe 16 to a canister side. - 特許庁

小形細径化を図りつつ、低コストにして充分な磁気回路を確保し、性能の優れた電磁燃料噴射を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid fuel injection valve of high performance, capable of inexpensively ensuring a sufficient magnetic circuit while miniaturizing and thinning the same. - 特許庁

例文

このため、電磁への通電期間が是正され内燃機関の運転状態に応じた精度の良い燃料噴射量を供給することができる。例文帳に追加

Consequently the electrification period to the solenoid valve can be corrected to supply properly accurate fuel injection quantity in accordance with the running condition of the internal combustion engine. - 特許庁


例文

高圧ポンプ13の燃料吸入経路には電磁駆動式の吸入調量14が設けられている。例文帳に追加

An electromagnetic drive type suction regulation valve 14 is provided in a fuel suction path of the high pressure pump 13. - 特許庁

エネルギー需要量を最小にして燃料供給に自在に介入できる電磁制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid valve controlling method allowing arbitrary intervention in fuel supply by minimizing the amount of energy needs. - 特許庁

電磁燃料噴射の動的流量の調整精度を保持しながら、製造コストを低減する技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique for reducing the manufacturing cost of a solenoid type fuel injection valve while keeping the adjustment precision of dynamic flow rate thereof. - 特許庁

インジェクター26の電磁28に通電して燃料噴射が開始され、エンジンが始動される(S108)。例文帳に追加

The fuel injection is started by energizing the solenoid valve 28 of the injector 26, thereby starting the engine (S108). - 特許庁

例文

燃料電池における燃料室に燃料ガスを供給し、燃料室の燃料ガスを循環ポンプ25により循環路202及び供給路201Bを介して燃料室に循環すると共に、循環路202に設けられた減圧電磁31を閉じ、循環ポンプ25の吸引によって、ドレインタンク24のガス圧を低下させる。例文帳に追加

Fuel gas is supplied to the fuel chamber of a fuel cell, the fuel gas in the fuel chamber is circulated to the fuel chamber by a circulation pump 25 through a circulation passage 202 and a supply passage 201B, and gas pressure in a drain tank 24 is lowered by suction of the circulation pump 25 by closing an electromagnetic decompression valve 31 arranged on the circulation passage 202. - 特許庁

例文

電磁力により弾性部材の弾性力に抗して電磁ソレノイド側にバルブが吸引されるに伴いノズルニードルが開する燃料噴射を操作対象として微小量の燃料噴射を行う場合であっても、その制御性を高く維持する。例文帳に追加

To maintain high controllability, even when a minute amount of fuel is injected by using a fuel injection valve with nozzle needle opened as an object to be operated, along with attraction by an electromagnetic force of a valve to an electromagnetic solenoid side against an elastic force of an elastic member. - 特許庁

送油電磁ポンプ46によって燃料タンク30の灯油が吸引され、燃料タンク30の上面に取り付けられた流入パイプ41を通って、開閉50、安全電磁64から送油パイプ45に流入して、気化器6に供給される。例文帳に追加

Kerosene in a fuel tank 30 is sucked by an oil sending solenoid pump 46 and is supplied into an evaporator 6 through an inflow pipe 41, attached to the upper surface of the fuel tank 30, an opening and closing valve 50, a safety solenoid valve 64 and an oil sending pipe 45. - 特許庁

抑制機構61は加圧室29と低圧燃料通路50との間のバイパス流路62を開閉する電磁開閉63を含み、その電磁開閉63の開閉制御にて加圧室29からの燃料流出量を調整することにより、加圧室29内の圧力上昇を抑制する。例文帳に追加

The suppressing mechanism 61 includes a electromagnetic opening and closing valve 63 for opening and closing a bypass flow passage 62 between the pressurizing chamber 29 and a low pressure fuel passage 50, and a quantity of outflow fuel from the pressurizing chamber 29 is controlled by opening and closing control of the electromagnetic valve 63, thereby suppressing increase of pressure in the pressurizing chamber 29. - 特許庁

インジェクタ1の開動作において、体3に対し軸方向に作用する燃料圧の付勢力が電磁吸引力に抗しない状態を作り出すとともに、閉動作において、燃料圧の付勢力が体3を閉側に駆動できる状態を作り出す。例文帳に追加

To create a state that energizing force of fuel pressure acting on a valve element 3 in an axial direction does not resists electromagnetic attraction force during valve open action of an injector 1, and create a state that the energizing force of the fuel pressure drives the valve element 3 in a valve close side during valve close action. - 特許庁

これにより、インジェクタ1の開動作において、体3に対し軸方向に作用する燃料圧の付勢力が電磁吸引力に抗しない状態を作り出すとともに、閉動作において、燃料圧の付勢力が体3を閉側に駆動できる状態を作り出すことができる。例文帳に追加

Consequently, the state that the energizing force of the fuel pressure acting on the valve element 3 in the axial direction does not resist electromagnetic attraction force is created during valve open action of the injector 1, and the state that the energizing force of the fuel pressure drives the valve element 3 to the valve close side is created during valve close action. - 特許庁

始動時又は低回転時においては、電磁スピルを、プランジャによる圧送開始前には開状態とし、その圧送途中に開状態から閉状態へと移行するよう動作させることにより、電磁スピルの閉によって燃料噴射を開始させる。例文帳に追加

Fuel injection is started by closing a solenoid spill valve in such a way that at the time of starting or at the time of low rotation, the solenoid spill valve is opened before forcible feeding by a plunger is started and shifted from a valve opening condition to a valve closing condition in the middle of the forcible feeding. - 特許庁

ポンプ吸入としてノーマルクローズ型の電磁を備えた高圧燃料ポンプの最適制御を行うことにより、内燃機関の燃料システムの安定化、燃焼の安定化及び排出ガス性能の改善に貢献する内燃機関の高圧燃料ポンプ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a high pressure fuel pump control device for an internal combustion engine contributing stabilization of a fuel system of the internal combustion engine, stabilization of combustion and improvement of exhaust emission performance by optimally controlling the high pressure fuel pump provided with a normal close type solenoid valve as a pump suction valve. - 特許庁

エンジン11は、燃焼室17への吸入空気の流量を調整するスロットルバルブ18と、通電により開し、かつ高圧燃料ポンプ37から圧送された燃料を燃焼室17に噴射供給して混合気を形成する電磁燃料噴射33とを備える。例文帳に追加

An engine 11 is provided with a throttle valve 18 adjusting flow rate of intake air to a combustion chamber 17, and an solenoid fuel injection valve 33 opening by electricity carry and injecting and supplying fuel pumped from a high pressure fuel pump 37 into the combustion chamber 17 to form air fuel mixture. - 特許庁

蒸発燃料処理システムのパージへの通電をオフし、電磁30およびポンプ20への通電をオンすると、吐出流路202とキャニスタ口200とが連通し、蒸発燃料処理システムの蒸発燃料流路が加圧される。例文帳に追加

When an energization to a purge valve of a vaporized fuel treating system is turned off and an energization to a solenoid valve 30 and the pump 20 is turned on, the delivery flow passage 202 and a canister opening 200 are communicated and a vaporized fuel flow passage of the vaporized fuel treating system is pressurized. - 特許庁

燃料電池システムが定常運転状態から停止するため、所定のストップ指示があると、流入用の電磁V1、V2、V5を閉じ、排出用の電磁V3を開く。例文帳に追加

Since the fuel cell system is stopped from a normal operation state, when a prescribed stopping instruction is given, electromagnetic valves V1, V2 and V5 for inflow are closed and an electromagnetic valve for exhaust V3 is opened. - 特許庁

小型の電磁コイルであっても確実な開作動が可能であり、しかも、メインバルブのチャタリングの発生を未然に防止することのできる高圧燃料電磁を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid valve for high pressure fuel capable of reliable valve opening operation even with a small electromagnetic coil, and capable of preventing the occurrence of chattering of a main valve. - 特許庁

一例として、1つの電磁52が、燃料マニホールド44の一次部分60に連結され、一方、少なくとも2つの他の電磁54、56が、マニホールド44の二次部分62に連結される。例文帳に追加

In one example, one solenoid valve 52 is associated with a primary portion 60 of a fuel manifold 44 while at least two other solenoid valves 54 and 56 are associated with a secondary portion 62 of the manifold 44. - 特許庁

このため電磁スピル41の寸法管理を緩くしても応答性がばらつかない電磁スピル41を完成することができ、燃料供給装置等に用いて制御性が悪化することはない。例文帳に追加

Therefore, even if the size control of the solenoid spill valve 41 is loosened, the solenoid spill valve 41 with no dispersion of responsiveness can be finished and the control property is not deteriorated at the using time to a fuel supply device. - 特許庁

このホトセンサ4は逆火が生じた時に起こる安全栓の抜け、または半脱落を検出して、燃料ガス用電磁12および助燃ガス用電磁15を閉じ、燃焼ガスおよび助燃ガスの供給を停止させる。例文帳に追加

The photosensor 4 detects the falling off or semi-falling off of the safety cock generated when a backfire is generated to close a solenoid valve 12 for fuel gas and a solenoid valve 15 for auxiliary fuel gas to stop the supply of the fuel gas and the auxiliary fuel gas. - 特許庁

電磁駆動が搭載される駆動源に供給される燃料の供給量に合わせて、排気ガスの排出能力を調整して、搭載される駆動源の駆動を良好に維持することができる電磁駆動を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid-driven valve capable of properly maintaining drive of a drive source for mounting itself thereon by adjusting exhaust capability of an exhaust gas in line with the quantity of supply of a fuel supplied to the drive source with the solenoid-driven valve mounted thereon. - 特許庁

発電システム1は、ガスエンジン2への副燃料ガスF2の供給を停止する際には、運転管理コントローラ82によって第1電磁63Aを閉じて第2電磁63Bを開ける。例文帳に追加

When the supply of sub-fuel gas F2 to the gas engine 2 is stopped, the electric power generating system 1 closes the first electromagnetic valve 63A, and opens the second electromagnetic valve 63B by the operation management controller 82. - 特許庁

蒸発した燃料の吸気管への吐出流量を増大できると共に、電磁の開閉に起因する気流音を低減するのに適した構成を備えた電磁を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid valve with a constitution capable of increasing a delivery rate of vaporized fuel to an intake pipe and suitable for reducing draft noises caused by opening and closing of the solenoid valve. - 特許庁

機関1は吸気ポート燃料噴射9aから9d、電磁駆動からなる吸気11a〜11d、排気13a〜13d、及びアクチュエータ7aを有するスロットル7を備える。例文帳に追加

The engine 1 comprises intake port fuel injection valves 9a-9d, intake valves 11a-11d consisting of solenoid drive valves, exhaust valves 13a-13d, and a throttle valve 7 having an actuator 7a. - 特許庁

電磁6の外部からスプリング収容室44内に流入した異物や、電磁6の内部で発生した摩耗粉等を電磁6の外部に燃料と共に圧力差を利用して排出することで、異物や摩耗粉等を要因とする不具合を防止することを課題とする。例文帳に追加

To prevent foreign matter, abrasion powder and the like from being bitten in between a valve and a valve case, and to reduce sliding resistance of the valve to the valve case by discharging the foreign matter flowing into a spring chamber from the external of a solenoid valve and the abrasion powder produced inside of the solenoid valve, to the external of the solenoid valve with fuel by utilizing pressure difference. - 特許庁

スタータスイッチ81をオンしたときに、燃料噴射34の電磁ソレノイド34fに所定時間通電した後に、燃料ポンプ47を駆動するように制御する。例文帳に追加

With a starter switch 81 turned on, a fuel pump 47 is controlled so as to be driven after the magnetic solenoid 34f of the fuel injection valve 34 is energized for a prescribed period. - 特許庁

ポンプ20が稼働することにより燃料タンク10内の燃料蒸気は電磁22を通りスロットル装置6の下流側の吸気管4内に供給される。例文帳に追加

The pump 20 is operated so that the fuel vapor in the fuel tank 10 passes through the electromagnetic valve 22 and is supplied into a suction pipe 4 downstream of a throttle device 6. - 特許庁

電磁部70は、リターン通路に設けられ、燃料レール20内の燃料圧力、及び内燃機関の運転状態に基づいて通電制御される。例文帳に追加

The electromagnetic valve part 70 is provided in the return passage so as to be controlled electrically based on the fuel pressure in the fuel rail 20 and the internal combustion engine operation state. - 特許庁

上流スワールにより円錐形に噴射する燃料噴霧の、噴霧長さのバランスをコントロールできる構造を有する電磁燃料噴射を提供する。例文帳に追加

To provide an electromagnetic fuel injection valve having a structure capable of controlling balance of injection length of a fuel spray injected in a conical form by an upstream swirl. - 特許庁

電磁燃料噴射の駆動回路において、保持電流値を可変にして、燃料圧力に応じた必要最小の保持電流による保持力を得ることを課題とする。例文帳に追加

To provide a holding force by the minimum required holding current corresponding to a fuel pressure by setting a holding current value variable in a drive circuit of an electromagnetic fuel injection valve. - 特許庁

燃料電池システムにおいて、反応ガスおよび/または残留水を外部へと排出する燃料電池用電磁の部品点数を低減することにより、組み付け作業性の向上およびコストの低減を図る。例文帳に追加

To improve assembling operation and reduce costs by reducing the number of components used for an electromagnetic valve for fuel cells discharging reacted gas and/or residual water to the outside in a fuel cell system. - 特許庁

燃料電池システムにおいて、反応ガス及び/又は残留水を外部へと排出する燃料電池用電磁の耐久性を向上させ、且つ凍結を防止する。例文帳に追加

To improve durability of a solenoid valve for a fuel cell discharging reaction gas and/or remaining water to outside and to prevent freezing in a fuel cell system. - 特許庁

内燃機関の燃料噴射装置に備えられる燃料供給のための電磁22には、直流電源23との間にスイッチング素子25が介在される。例文帳に追加

Between the electromagnetic valve 22 for supplying fuel which is equipped in a fuel injector of an internal combustion engine and a DC source 23, the switching element 25 is inserted. - 特許庁

ノーマルクローズ型の電磁を備えた高圧燃料ポンプを用いて、高回転時まで精度良く燃圧制御を可能とする内燃機関の高圧燃料ポンプ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a high pressure fuel pump control device for an internal combustion engine enabling accurate fuel pressure control to high rotation speed by using a high pressure fuel pump provided with a normally closed type solenoid valve. - 特許庁

吸入した燃料のうち外部に吐出する燃料量を調節する電磁駆動式の吐出調量を操作することにより、燃圧の制御をより適切に行うことのできる燃圧制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel pressure control device capable of appropriately controlling fuel pressure by operating an electromagnetic drive discharge regulation valve for regulating the amount of fuel discharged to the outside out of sucked fuel. - 特許庁

点火時に、空気18の閉塞により給油タンク12からの燃料を気化器15に送油する前に、電磁ポンプ14の送油能力を高めて経路中に残存する燃料を早期に給油タンク12に戻す。例文帳に追加

At the time of ignition an electromagnetic pump 14 is enhanced in oil-feeding performance to return the fuel remaining in the route to the oil feeding tank 12 early before an air valve 18 is closed to supply the fuel from the oil feeding tank 12 to a carburetor 15. - 特許庁

また、燃料噴射機構35の下流部と燃料タンク31の気相部とは還流経路R3により接続されており、還流経路R3には電磁38が設けられている。例文帳に追加

A downstream side of the fuel injection mechanism 35 and the vapor phase portion of the fuel tank 31 are connected by a reflux route R3, and a solenoid valve 38 is provided in the reflux route R3. - 特許庁

燃料噴射2から噴射される燃料の噴射時期及び噴射量は、電磁コイル43への通電時期及び通電時間に応じて制御される。例文帳に追加

The injection timing and amount of a fuel to be injected from the fuel injection valve 2 are controlled corresponding to the energization timing and time period of the electromagnetic coil 43. - 特許庁

電磁燃料噴射100Aは、先端に燃料噴射孔が形成されたボディ41と、このボディ41内を往復動するバルブ9とを備えている。例文帳に追加

A solenoid fuel injection valve 100A comprises a body 41 having a fuel injection hole on its tip, and a valve 9 reciprocating in the body 41. - 特許庁

燃料効率を向上することができ、抵抗体に接続されたリード線のシール構造を不要にすることができる内燃機関の電磁燃料噴射を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid-operated fuel injection valve for an internal combustion engine which can improve fuel efficiency and eliminate necessity for a seal structure of a lead wire connected to a resistor. - 特許庁

燃料配管43のうちの低圧プレッシャレギュレータ56と高圧デリバリパイプ11との間には、燃料配管43内の通路を開放または閉鎖する電磁80が設けられている。例文帳に追加

The device is configured such that a solenoid valve 80 for opening/closing the passage of the fuel pipe 43 is provided on the fuel pipe 43, between the low pressure regulator 56 and the high delivery pipe 11. - 特許庁

吸気ポート噴射モード時においては、高圧燃料ポンプ26に設けられた電磁開閉40が非通電状態に維持されることにより、燃料導入口38の閉塞状態が継続する。例文帳に追加

The choking state of a fuel inlet 38 is continued by maintaining an electromagnetic switching valve 40, situated at a high pressure fuel pump 26, in a non-current carrying state during an inlet port injection mode. - 特許庁

さらに、燃料噴射装置1では、ECU65から入力された低周波の駆動信号により、電磁駆動部50が磁気吸引力を発生し、開閉40が噴孔16aを開くように駆動され改質燃料を噴射する。例文帳に追加

Moreover, in the fuel injection device 1, the electromagnetic drive part 50 generates magnetic attraction force by low frequency drive signal input from the ECU 65 and an open close valve 40 is driven to open an injection hole 16a to inject reformed fuel. - 特許庁

バウンシングの発生を小とすることができ、特に燃料噴射装置に設けた場合には、高精度な制御が可能となる燃料の噴射流量の範囲を拡大することができる電磁石アクチュエータを提供する。例文帳に追加

To provide an electromagnetic actuator capable of minimizing the generation of a bouncing, and enlarging the extent of the injection flow rate of fuel leading to highly precise control especially when it is set in a fuel injection valve device. - 特許庁

燃料供給装置1は、高圧ポンプ10と、燃料レール20と、圧力検出手段22と、リターン通路を有する通路部材35、38と、電磁部70と、制御部100とを備える。例文帳に追加

The fuel supply apparatus 1 comprises a high pressure pump 10, a fuel rail 20, a pressure sensing means 22, passage members 35, 38 having a return passage, an electromagnetic valve part 70, and a control part 100. - 特許庁

例文

電磁燃料噴射の組付時に、ばね受け部材の固定コア内での軸方向位置を定めて燃料噴射量を調整するにあたり、切粉の発生による品質の低下および歩留りの悪化を回避する。例文帳に追加

To avoid deterioration and lowering in yield caused by generation of chips when setting an axial position of a spring receiver member in a fixed core and adjust a fuel injection amount, in assembly of an electromagnetic fuel injection valve. - 特許庁

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