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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 燃料電磁弁に関連した英語例文

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燃料電磁弁の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 564



例文

この単発噴射終了時期に、特性曲線Hcに基づいてメイン噴射すべき燃料噴射量Mmを全燃料噴射量Mとパイロット噴射の燃料噴射量Mpとの差として設定するため、電磁を作動させる時期を調節して燃料噴射量Mmを大小調節する。例文帳に追加

At the single injection completion timing, the timing of operating a solenoid valve is adjusted to increase or decrease the fuel injection amount Mm so that the fuel injection amount Mm for the main injection is set as a difference between a total fuel injection amount M and the fuel injection amount Mp of the pilot injection based on the characteristic curve Hc. - 特許庁

燃料電池スタック1の各燃料極に水素を供給する水素供給路122に水素供給電磁126を設け、温度センサS11で、検出した始動時温度が、低温である場合には、水素供給を停止し、水素を燃料電池スタック1の燃料極に接触させた状態で滞留させ、ガス排出時の排熱を抑制する。例文帳に追加

A hydrogen supply solenoid valve 126 is installed in a hydrogen supply passage 122 for supplying hydrogen to each fuel electrode of a fuel cell stack 1, and if temperature at a start-up detected with a temperature sensor S11 is low, hydrogen supply is stopped, hydrogen is made to stay in a state coming in contact with the fuel electrode of the fuel cell stack 1 to suppress waste of heat in gas exhaust. - 特許庁

部材がソレノイド部に吸着されることにより着座する形式であって、ソレノイド部と反対側の構造を簡素化することができるとともに、高速作動に耐える高精度の燃料噴射器用電磁を提供する。例文帳に追加

To provide an accurate solenoid valve for a fuel injector simplified in the structure on the side thereof opposite to a solenoid part and durable to the high speed operation by using a valve member to be attracted for seating by the solenoid part. - 特許庁

燃料蒸気を浄化するキャニスタ制御装置での低電圧作動に対して適合する電磁作動式アセンブリ及びその組立作動方法を提供すること。例文帳に追加

To provide an electromagnetically operated valve assembly and valve assembling-operating method suited for low-voltage operation at a canister control device for purifying fuel vapor. - 特許庁

例文

内燃機関の停止後に開制御される燃料供給装置の電磁リリーフについて、その異常の有無を適切に診断することのできる診断装置を提供する。例文帳に追加

To provide a diagnostic device correctly diagnosing presence of abnormality in a solenoid relief valve of a fuel supply system opened and controlled after an internal combustion engine is stopped. - 特許庁


例文

電磁7が第1位置から第2位置に切り替えられると、スロットル6が燃料排出通路45〜47の開口面積を拡げるため、ピストン制御室32内の油圧力が低下する。例文帳に追加

When the electromagnetic valve 7 is changed from a first position to a second position, a throttle valve 6 expands an opening area of a fuel discharge passage 45-47 and therefore oil pressure in a piston control chamber 32 is lowered. - 特許庁

本発明の目的は、アンカーと体を有する可動子とが別体構造である電磁燃料噴射において、衝突構造部にかかる衝撃応力を低減し、信頼性を向上することにある。例文帳に追加

To reduce impact stress applied to a collision structure to improve reliability, in a solenoid type fuel injection valve having a separate structure of an anchor and a movable element having a valve element. - 特許庁

部材が座部から離座した状態を維持するために弾性部材に要求される力を低減し、電磁駆動部の大型化を招くことがない高圧燃料ポンプを提供する。例文帳に追加

To provide a high pressure fuel pump not causing the enlargement of an electromagnetic drive part by reducing a force required by an elastic member for keeping a valve member separate from a valve seat. - 特許庁

逆止又は電磁遮断等の故障及び配管内の空気吸込が同時に生じた場合にも、燃料電池発電装置への浸水の危険性を回避すること。例文帳に追加

To prevent a risk of immersion of a fuel cell power generation apparatus even in the case where failure in a check valve, electromagnetic valve, etc. and air suction in a piping are caused simultaneously. - 特許庁

例文

従って、点火時には、マグネット電磁24は常に閉しているので、ホットスタートを行っても、点火電極29からのスパーク放電が燃料ガスの放出よりも遅れてしまう遅点火となることを防止できる。例文帳に追加

Accordingly, as the magnetic solenoid valve 24 is constantly closed in ignition, the delayed ignition caused by the delay of spark discharging from an ignition electrode 29 with respect to a release of a fuel gas, can be prevented even in hot starting. - 特許庁

例文

当接面の耐摩耗性を確保した上で密着を防止することができ、しかも体のリフト量が変化し難い電磁燃料噴射を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid-operated fuel injection valve wherein adhesion of abutting faces is prevented, while ensuring wear resistance thereof, and a lift of a valve element is hardly changed. - 特許庁

可動コアからコイルハウジングの前端部に至る磁路の長さが短くなって磁路抵抗が減少し,組立体の応答性が良好な電磁燃料噴射を提供する。例文帳に追加

To provide an electromagnetic fuel injection valve improved in the responsiveness of a valve assembly by shortening the length of a magnetic path leading from a movable core to the front end of a coil housing to reduce the resistance of the magnetic path. - 特許庁

インジェクタなどの電磁駆動式開閉の一次圧力が変動しても、の開状態を維持するように制御することができる燃料電池システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell system which can be controlled so that an open state of a valve is maintained even if there are fluctuations in a primary pressure of a solenoid driven type on-off valve such as an injector. - 特許庁

内燃機関の回転数の瞬時変化に応じて、今回の内燃機関の回転数およびアクセルの開度などから求められる基本燃料噴射量に対応する電磁スピルの閉駆動時間の補正量を算出する。例文帳に追加

According to the instantaneous change of rotational frequency of the internal combustion engine, the correction amount for the valve closing driving time of a solenoid spill valve corresponding to the basic fuel injection quantity obtained by this time rotational frequency of the internal combustion engine and an opening of an accelerator is calculated. - 特許庁

電磁燃料噴射において,シール位置決め環をハウジング外周面の定位置に簡単,的確に装着し得るようにして,後加工を不要にする。例文帳に追加

To eliminate after work by simply and surely mounting a seal positioning ring on a fixed position of a valve housing outer peripheral surface, in a solenoid fuel injection valve. - 特許庁

電磁80は、コイル96への通電タイミングを制御することにより吐出部70から吐出される燃料吐出量を調量する調量である。例文帳に追加

A solenoid valve 80 is an adjusting valve for adjusting a fuel discharge amount discharged from the discharge part 70 by controlling excitation timing to a coil 96. - 特許庁

そして、内燃機関1の停止にともない電磁38が閉状態とされ、内燃機関1の停止から所定の期間が経過するまでは燃料ポンプ32の駆動が継続される。例文帳に追加

When the internal combustion engine 1 is stopped, the solenoid valve 38 is opened, and the driving of a fuel pump 32 is continued till a prescribed period of time elapses after the stop of the internal combustion engine 1. - 特許庁

部材に協働する可動コアと固定コアとを電磁吸引力の発生および消失に応じて接離するものにおいて、接離のための可動コアの形状の簡素化が図れる燃料噴射を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve simplifying a shape of movable core for making close and separate in ones making a movable core and a fixed core working together with a valve member close and separate with corresponding to generation and dissipation of electromagnetic attraction force. - 特許庁

予め設定された時間の経過後、圧送ポンプP1を作動したまま、第3電磁MV3を閉じ、サプライポンプP2の出口側の調圧の作用により燃料に圧力を加える。例文帳に追加

The third solenoid valve MV3 is closed with the pressure feed pump P1 kept operating after a preset time elapses, and pressure is applied on the fuel through the action of a pressure regulating valve on an outlet side of the supply pump P2. - 特許庁

電磁の開応答遅れによる影響を是正し内燃機関の運転状態に応じた各気筒への燃料噴射量を適切に制御すること。例文帳に追加

To adequately control fuel injection quantity to respective cylinders in accordance with the running condition of an internal combustion engine, by correcting influence due to the valve opening responsive delay of a solenoid valve. - 特許庁

始動制御時のエンジン回転回数の積算値が所定値に達したら電磁を閉し、他の条件にかかわらず燃料増量の供給を停止する。例文帳に追加

When an integrated value of the number of times of engine rotation at the starting control reaches a predetermined value, the electromagnetic valve is closed, and the supply of increased amount of fuel is stopped regardless of the other conditions. - 特許庁

所望の燃料の流れを実現するように電磁を通電する制御装置32は、タービン20の性能に関するフィードバック情報を受け取り、電磁の作動に対して調整を行って、タービン20の性能を所望のレベルに近づけることができる。例文帳に追加

A controller 32 that energizes the solenoid valves to achieve the desired fuel flow can receive feedback information regarding the performance of the turbine 20 to make adjustments to the solenoid operation to bring the performance of the turbine 20 closer to a desired level. - 特許庁

高圧ポンプの電磁スピルに対して適切な電力を供給することができ、そうした電力不足に起因する同電磁スピルの作動応答性悪化、ひいては燃料噴射状態の悪化を抑制することのできる発電機の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a generator that can supply proper power to an electromagnetic spill valve of a high-pressure pump and suppress deterioration in the operation responsiveness of the electromagnetic spill valve, caused by shortage of the power and deterioration in the fuel injection state. - 特許庁

システムの運転停止時に、電磁10及び11を閉じて変成器3からの燃料ガス及び空気供給装置7からの空気のPEFC4への供給を停止するとともにPEFC4の排出側の電磁12及び13を閉じる。例文帳に追加

At stopping of operation of the system, solenoid valves 10, 11 are closed to stop supplying fuel gas from a transformer 3 as well as air from an air supply device 7 to a PEFC 4, and at the same time, solenoid valves 12, 13 at an exhaust side of the PEFC 4 are closed. - 特許庁

電磁式調圧6は、供給通路4を流れる燃料ガスのガス圧をそこに流される電流に応じた圧力に調圧するようになっており、電磁式調圧6より下流側のガス圧が低圧側圧力センサ9によって検出されている。例文帳に追加

The electromagnetic pressure regulator valve 6 is formed in a manner so as to regulate the gas pressure of fuel gas flowing through the supply passage 4 in accordance with an electric current flowing therewithin, and the gas pressure on the downstream side of the electromagnetic pressure regulator valve 6 is detected by a low-pressure-side pressure sensor 9. - 特許庁

そして、推定したソレノイドコイル温度とインジェクタ5の電磁12のコイル周辺を通過する燃料温度との関係を予め実験等により求めて作成した特性マップまたは演算式を用いてインジェクタ5の電磁12のコイル周辺を通過する燃料温度を推定する。例文帳に追加

A temperature of fuel passing about the coil of the solenoid valve 12 of the injector 5 is estimated with the use of a characteristic map or operation expression prepared from a relation predefined by an experiment or the like between such an estimated solenoid coil temperature and a temperature of fuel passing about the coil of the solenoid valve 12 of the injector 5. - 特許庁

ノズルニードル32に与えられる背圧をオン、オフするための機構を電磁アクチュエータ5によって制御して燃料の噴射の開始、終了を制御するようにした燃料噴射1において、電磁アクチュエータ5のアーマチュアボルト51を、経時変化により軸方向に伸長する材料とした。例文帳に追加

In this fuel injection valve 1 for controlling start and end of fuel injection by controlling a valve mechanism for turning on and off back pressure given to a nozzle needle 32 by an electromagnetic actuator 5, an armature bolt 51 of the electromagnetic actuator 5 is made of a material elongating in the axial direction by change with age. - 特許庁

制御と該制御の上部に固定され電磁で駆動されて該制御を移動させるアーマチュアを備えた燃料噴射において、アーマチュアの往復動によりアーマチュアの上部空間に生ずる負圧によるキャビテーションの発生を防止するとともに、キャビテーションエロージョンによるアーマチュアの表面、電磁の下部等の部品の損傷を回避すること。例文帳に追加

To prevent cavitation occurrence caused by vacuum generated in the upper space of an armature by reciprocating the motion of the armature, and to avoid damage to components such as the surface of the armature and the lower portion of a solenoid valve caused by cavitation erosion, in a fuel injection valve including a control valve and the armature fixed to the upper portion of the control valve, driven by the solenoid valve and moving the control valve. - 特許庁

制御装置60は、電磁制御22の閉動作を実現させて水素供給源21から燃料電池10への水素ガスの供給を一時的に停止させ、還流流路圧力計33で計測された圧力(電磁制御22の下流側の圧力)が所定値以下となった場合に電磁制御22の開動作を実現させる。例文帳に追加

The controller 60 temporarily stops the hydrogen gas to be supplied from the hydrogen supply source 21 to the fuel cell 10 by closing the electromagnetic control valve 22, and opens the electromagnetic control valve 22 when a pressure measured by a reflux flow passage pressure nanometer 33 (pressure at the downstream side of the electromagnetic control valve 22) drops below the predetermined value. - 特許庁

吐出口7には、配管11、2方向電磁切換12、配管13、3方向電磁切換14、配管15を介して真空ポンプ16が接続され、配管15の中途部には推進燃料貯蔵室9内の圧力を開放するための2方向電磁切換17が配管18を介して設けられている。例文帳に追加

A vacuum pump 16 is connected to the discharging port 7 through the piping 11, a two-way solenoid selector valve 12, the piping 13, a three-way solenoid selector valve 14 and the piping 15, and a two-way solenoid selector valve 17 is mounted on the way of the piping 15 through the piping 18 to release the pressure in the propulsion fuel storage chamber 9. - 特許庁

外気導入電磁28を開放し、循環電磁26を閉止した時から所定時間経過した後の、燃料ガスの圧力(三次圧センサ出力)が負圧(大気圧未満)となっていないことを連続して所定回数判定したことを連続して所定回数判定したとき、循環電磁26が異常と判定する。例文帳に追加

The system judges that the circulatory electromagnetic valve 26 is in disorder when it continually judges for a given number of times that a pressure of fuel gas (a tertiary pressure sensor output) is not turned into negative pressure, after an elapse of a given time from opening of an outside air lead-in electromagnetic valve 28 and closing of the circulatory electromagnetic valve 26. - 特許庁

燃料の噴射量及び噴射タイミングを制御する燃料噴射制御手段と、点火タイミングを制御する点火時期制御手段と、エンジンの吸気バルブ及び排気バルブを開閉駆動する電磁駆動手段とを有する電磁駆動式バルブ制御手段を備えたエンジン制御装置において、前記エンジンの運転条件によって設定された要求性能に応じて、少なくとも前記吸気バルブまたは前記排気バルブの開または閉タイミングを制御するバルブ制御手段を有すると共に、該開または閉タイミングに応じて前記燃料の噴射タイミングを制御する。例文帳に追加

A valve control means is provided to control the opening or the closing timing of at least the suction valve or the exhaust valve according to demand performance set by the operation condition of the engine, and the injection timing of the fuel is controlled according to the opening or the closing timing. - 特許庁

コスト的な実現性から電磁7を1個だけ使用しながらも、増圧ピストン5のリフト量の制御と燃料噴射ノズル1のノズルニードルのリフト量の制御とを行うことのできる増圧ピストン型燃料噴射装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a booster piston type fuel injection device using only one electromagnetic valve 7 due to cost-practicability and controlling a lift amount of a booster piston 5 and a lift amount of a nozzle needle of a fuel injection nozzle 1. - 特許庁

燃料を燃焼室に供給する燃料噴射装置に適用される電磁1を開閉することに利用されるソレノイド2と、ソレノイド2に直列に接続されるスイッチ6と、ソレノイド2に直列に接続され、スイッチ6に並列に接続される定電圧ダイオード8とを具備している。例文帳に追加

The diesel engine comprises a solenoid 2 used to open and close a solenoid valve 1 applied to a fuel injector for supplying fuel to a combustion chamber, a switch 6 connected in series to the solenoid 2, and a voltage regulation diode 8 connected in series to the solenoid 2 and connected in parallel to the switch 6. - 特許庁

大型で高価な電磁開閉などを多数用いる必要を無くして、製造コストの低減や省エネを図り、かつ複数のバーナなどに対する選択的な燃料供給を適切に行なうことが可能な燃料供給装置を提供する例文帳に追加

To provide a fuel supply device capable of reducing manufacturing cost and saving energy by eliminating the need for using a large and expensive electromagnetic on-off valve and the like numerously, and of properly performing selective fuel supply to a plurality of partners and the like. - 特許庁

燃料供給制御装置10における電磁圧力制御23は、高圧ポンプP2から供給される燃料を蓄圧するコモンレール13の圧力を検出する圧力検出手段で検出された検出圧力値に応じてコモンレール13の圧力を制御する。例文帳に追加

A solenoid pressure control valve 23 in the fuel supply control device 10 controls pressure of the common rail 13 according to a detected pressure value detected by a pressure detection means detecting pressure of the common rail 13 accumulating fuel supplied from a high-pressure pump P2. - 特許庁

吸気通路(16)に吸い込まれる燃料量を少なくとも部分的に制御する、無電流状態で開いている電磁燃料(23)を、点火を遮断するストップスイッチ(74)の操作後に制御部(20)によって閉じたまま保持する。例文帳に追加

A solenoid fuel valve (23) for controlling the amount of fuel drawn into an intake passage (16) at least in part which is open in the absence of current application is held closed by a control part (20) after a stop switch (74) for shutting off ignition is operated. - 特許庁

電磁開閉式噴射は前記中空円筒状密閉空間の中心軸線に対し、傾斜した角度で前記加圧された燃料を吐出することにより、同密閉空間の広い部分で燃料の流れを発生せしめ、これにより同密閉空間に大きな気泡が発生することを防止する。例文帳に追加

The valve discharges the pressurized fuel at an inclined angle to the axis of the sealed space so as to generate a fuel flow in a wide part of the sealed space, and thereby prevents generation of large bubbles in the sealed space. - 特許庁

運転停止時に電磁リリーフ210を開放することにより、高圧デリバリパイプ130内の燃料圧についても、低圧燃料ポンプ180の停止に応答して低下できるので、各インジェクタ110,120での油密を確保できる。例文帳に追加

By releasing the electromagnetic relief valve 210 when operation of the engine is stopped, fuel pressure inside the high pressure delivery pipe 130 can be lowered corresponding to the stop of the low pressure fuel pump 180, so that oil tightness of each of the injectors 110 and 120 can be secured. - 特許庁

この副室式ガスエンジンは,ポペットによる連絡口の開放期間を電磁力で制御し,吸気にEGRガスとガス燃料を供給し,副室内のガス燃料を冷却してノッキングを防止し,NO_X 等の発生を防止し,熱効率を向上させる。例文帳に追加

To control a release period of a communication port by a poppet valve, to feed EGR gas and gas fuel to intake air, to prevent the occurrence of knocking by cooling gas fuel in a subsidiary chamber, to prevent the generation of NOx, and to improve thermal efficiency. - 特許庁

一つの電磁60でニードル52の開閉、ならびに増圧手段の作動を制御できるので、構造が簡単であり、1回の燃料の噴射中にコモンレール圧から増圧された状態へ燃料の噴射圧力を切り換えることができる。例文帳に追加

As the opening and closing of the needle 52 and the operation of an intensifier means can be controlled by one solenoid valve 60, the structure can be simplified, and the injection pressure of the fuel can be switched from common rail pressure to an intensified condition during one fuel injection. - 特許庁

一方、前記基本駆動電流が前記設定値未満であって、非リニア特性領域であるときには、実際の燃圧と目標値とから電磁リリーフの開度を制御することで、燃料圧送経路からの燃料の排出量をフィードバック制御する。例文帳に追加

When the basic drive current is lower than the set value and the interrelationship is in a non-linear characteristic region, an opening of an electromagnetic relief valve is controlled by the actual fuel pressure and the target value, and thereby, the delivery amount of the fuel from a fuel pressure-feed passage is feed-back controlled (S104). - 特許庁

このため、停止された高圧燃料ポンプ33の電磁スピル36の開閉時の動作音や、カム44とプランジャ37との間の動作音をなくすことができ、燃料噴射抑制制御時における騒音を低減することができる。例文帳に追加

It is therefore possible to eliminate operation noise upon opening and closing of a solenoid spill valve 36 of the high-pressure fuel pump 33 stopped and operation noise between a cam 44 and a plunder 37 and the noise in the fuel injection inhibiting control can be reduced. - 特許庁

トラップキャニスタ20の温度又はその温度上昇割合が所定の判定値を越えると、キャニスタ10の破過が開始したと判定して、電磁3を閉として、燃料タンク1とキャニスタ10とを接続する燃料配管2を遮断する。例文帳に追加

It is determined that breakthrough of the canister 10 starts, an electromagnetic valve 3 is closed and fuel pipe 2 connecting the fuel tank 1 and the canister 10 is shut off, when temperature or temperature rise rate of the trap canister 20 exceeds a predetermined criterion. - 特許庁

また、サプライポンプ3に対する作動要求があるときに、電磁32を所定期間閉させる閉指令を行うとともに、コモンレール4の燃料の圧力上昇を検出するまでの間、閉指令を再発させる第2の制御を行う。例文帳に追加

Moreover, when actuation to the supply pump 3 is requested, a second control is executed to provide a closing command of closing the solenoid valve 32 for a predetermined duration and re-providing the closing command until sensing pressure rise of the fuel of the common rail 4. - 特許庁

各部材に加工公差または組付公差があっても、部材とピストン部材との摺動面が偏摩耗することを防止し、部材が流体通路を確実に閉塞する電磁およびそれを用いた燃料噴射を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid valve whose valve member chokes a fluid passage certainly and also a fuel injection valve using such a solenoid valve, in which the sliding surfaces of the valve member and a piston member are precluded from eccentric wear even if members involve a processing tolerance or installing tolerance. - 特許庁

高圧燃料ポンプ4での電磁スピル14の閉タイミング制御、及び閉時間制御に用いられる端数分経過時間Ta2及び閉時間Tbは、単位クランク角度分だけクランク角が進むのに要する時間である換算係数Kを用いて算出される。例文帳に追加

Valve closing timing control of the solenoid spill valve 14 in the high-pressure fuel pump 4 and fractional elapsed time Ta2 and valve closing time Tb used for valve closing time control are calculated using a conversion factor K which is time necessary for advancement of a crank angle by a unit crank angle. - 特許庁

アンカーと体を別体化することにより流量の制御範囲や応答性を高め、同時に二次噴射を低減できる電磁燃料噴射において、さらに体の高応答化を実現するためには、より体を安定して動作させる技術が必要である。例文帳に追加

To provide a solenoid fuel injection valve having an improved flow control range and responsiveness as well as reduced secondary injection by separately providing an anchor from a valve element, and to provide a technology for further stably operating the valve element for achieving higher responsiveness of the valve element. - 特許庁

電磁方向制御において、体軸のガイド部と挿通孔の摺動部とによる芯出しに代えて板ばねを用いた芯出しを行って開及び閉の応答性を向上させ、高圧燃料ポンプに適用したときポンプの単位時間当たりの最高回転数を高めることを第1課題とする。例文帳に追加

To improve valve opening/closing responsiveness, and to increase the highest pump rotation number per unit time when applied to a high pressure pump by conducting aligning using a plate spring instead of aligning by a guide part of a valve element shaft and a slide part of an insertion hole. - 特許庁

例文

電磁によって構成されている制御32においては、駐車時に燃料タンク本体側32Dの内圧P1が、キャニスタ側32Aの内圧P2に比べて所定値P3以上下がった場合に、体32Cがスプリング32Bの付勢力に抗して燃料タンク本体側32D方向へ移動し開するようになっている。例文帳に追加

In the control valve 32 composed of a solenoid valve, a valve element 32C moves against energizing force of a spring 32B to the fuel tank main body side 32D to open the valve when internal pressure P1 of a fuel tank main body side 32D decreases by a specified value P3 or more in comparison with internal pressure P2 of the canister side 32A. - 特許庁

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