意味 | 例文 (39件) |
航空航法の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 39件
エリア航法という,航空機の航法システム例文帳に追加
a system of aircraft navigation called {area navigation} - EDR日英対訳辞書
航法支援装置、航空機および航法支援方法例文帳に追加
NAVIGATION SUPPORT SYSTEM, AIRCRAFT AND NAVIGATION SUPPORT METHOD - 特許庁
航法支援装置、この航法支援装置を搭載する航空機、および航法支援方法例文帳に追加
NAVIGATION SUPPORT DEVICE, AIRCRAFT CARRYING THE NAVIGATION SUPPORT DEVICE, AND NAVIGATION SUPPORT METHOD - 特許庁
航法支援装置、この航法支援装置を搭載する航空機、航法支援方法、および航法支援処理プログラム例文帳に追加
NAVIGATION SUPPORT EQUIPMENT, AIRCRAFT ON WHICH THIS NAVIGATION SUPPORT EQUIPMENT IS MOUNTED, NAVIGATION SUPPORTING METHOD, NAVIGATION SUPPORT PROCESSING PROGRAM - 特許庁
エリアナビゲーションシステムという航空機着陸航法例文帳に追加
a navigation system for departing and landing aircraft called {an area navigation system} - EDR日英対訳辞書
航空機の滑走路への着陸航法と進入ボリュームの計算方法例文帳に追加
LANDING NAVIGATION METHOD TO RUNWAY FOR AIRCRAFT AND CALCULATION METHOD FOR APPROACH VOLUME - 特許庁
他の航空機から送信される情報を利用して航法支援する。例文帳に追加
To support navigation by utilizing information transmitted from another aircraft. - 特許庁
安全性を維持しつつ、経済的な航空輸送を実現可能な航法支援装置、この航法支援装置を搭載する航空機、航法支援方法、および航法支援処理プログラムを提供する。例文帳に追加
To provide a navigation support equipment which enables realization of economical air transportation, maintaining safety, an aircraft on which this navigation support equipment is mounted, a navigation supporting method, and to provide a navigation support processing program. - 特許庁
航空機に乗り組んでその位置及び針路の測定並びに航法上の資料の算出を行うこと。例文帳に追加
Measurement of the position and course of an aircraft and calculation of air navigation data on board an aircraft - 日本法令外国語訳データベースシステム
航空機の位置及び針路の測定並びに航法上の資料の算出のための装置例文帳に追加
Devices for Measuring Aircraft Position and Orientation, and Calculation of Navigational Documentation - 日本法令外国語訳データベースシステム
航空機垂直浮揚プロペラ・ジェットエンジン・平行推進プロペラ併用動力運航法例文帳に追加
AIRCRAFT VERTICAL FLOATING PROPELLER-JET ENGINE-PARALLEL PROPULSIVE PROPELLER JOINTLY USING MOTIVE POWER NAVIGATION METHOD - 特許庁
環境に与える影響の少ない航空輸送を行なえる航法支援装置を提供する。例文帳に追加
To provide a navigation assisting device capable of performing air transportation having a small influence on the environment. - 特許庁
二 航空機の位置及び針路の測定並びに航法上の資料の算出を行うことのできる航空機乗組員にあつては、航空機の運航に従事する日からさかのぼつて一年までの間に、五十時間以上航空機の運航に従事した飛行経験。ただし、国内航空運送事業の用に供する航空機の運航に従事する場合には、二十五時間以上の飛行経験例文帳に追加
(ii) For member of the aircrew able to measure aircraft position and orientation and calculate navigational documents shall have more than 50 hours flight experience while engaged in aircraft operations over the year preceding the date on which they are engaged in operating an aircraft. However, this shall be 25 hours flight experience in cases where the flight crew-member concerned is operating an aircraft used for domestic air transport services. - 日本法令外国語訳データベースシステム
航空機に乗り組んで五十時間以上地文航法、推測航法及び無線航法を含む航法の実地練習を行つたこと。ただし、事業用操縦士若しくは自家用操縦士の資格及び計器飛行証明を有するとき又は定期運送用操縦士若しくは上級事業用操縦士の資格を有するときは、航空機に乗り組んで五時間以上推測航法の実地練習を行つたこと。例文帳に追加
A person must complete at least 50 hours of field training of navigation by an aircraft including geonavigation, dead reckoning navigation, and radio navigation. However, a person who has a qualification of commercial pilot or private pilot, or certificate of instrument flight, or qualification of airline transport pilot or high class commercial pilot complete at least five hours of field training of dead navigation by an aircraft. - 日本法令外国語訳データベースシステム
航空機に乗り組んで天測による以外の方法で航空機の位置及び針路の測定並びに航法上の資料の算出を行うこと(航法上、地上物標又は航空保安施設の利用が完全でない飛行区間が千三百キロメートルをこえる航空機に乗り組んで行う場合を除く。)。例文帳に追加
Measurement of the position and course of an aircraft and calculation of air navigation data in a method other than celestial observation on board an aircraft (except in the case of engaging the above measurement and calculation on board an aircraft which engages in a flight over the section of more than 1,300 kilometer long, where ground references or air navigation facilities cannot be fully used because of navigational conditions) - 日本法令外国語訳データベースシステム
コースアライメントに際して、慣性航法装置に、航空機の位置する基準位置座標(緯度および経度)を入力する。例文帳に追加
Standard position coordinates (latitude and longitude) where an airplane is positioned are inputted in an inertia navigation device in course alignment. - 特許庁
二 地上物標を利用して航空機の位置及び針路を知ることができる場合において計器飛行又は計器航法による飛行の練習を行うときは、当該航空機を操縦することができる技能証明及び航空身体検査証明を有する者例文帳に追加
(ii) Any person who holds a competence certificate and an aviation medical certificate qualifying for pilotage of the aircraft when flight training for instrument flights or instrument navigation flights are conducted under the circumstances in which the position and course of aircraft may be determined with the aid of landmarks - 日本法令外国語訳データベースシステム
航空旅客機の航行時の飛行ルートの前方に発生した乱気流に対して予測検知を行い、その乱気流発生空域から航空旅客機をいかに迅速に飛行ルートの変更を行い、乱気流発生空域から航空旅客機を回避させることのできる乱気流回避航法装置を提供する。例文帳に追加
To provide a turbulence avoiding navigation device capable of avoiding a passenger airplane from the turbulence generating range by estimating an detecting the turbulence generated ahead a flight route in navigation of the passenger air plane and quickly changing the flight route of the passenger air plane form the turbulence generating range. - 特許庁
本発明は、航空機と飛翔体との間を無線手段で接続することにより、航空機側の修理を行うことなく、装着した飛翔体の慣性航法装置の初期化等を簡単に行うことができるようにすることを目的とする。例文帳に追加
To simplify the initialization or the like for an inertial navigation apparatus of a loaded missile without repairing the aircraft side by connecting the aircraft and the missile with a wireless means. - 特許庁
二十三 ジャイロ天測航法装置、天体若しくは人工衛星の自動追跡により位置若しくは針路を測定することができる装置、衛星航法システムからの電波受信装置若しくはその部分品又は航空機用の高度計例文帳に追加
(xxiii) Gyro-astro compasses, devices that derive position or orientation by means of automatically tracking celestial bodies or satellites., equipment for receiving radio waves from satellite navigational systems or components thereof, or aircraft altimeters - 日本法令外国語訳データベースシステム
(四) ジャイロ天測航法装置、天体若しくは人工衛星の自動追跡により位置若しくは針路を測定することができる装置、衛星航法システムからの電波受信装置若しくはその部分品又は航空機用の高度計例文帳に追加
(iv) Gyro-astro compasses, devices that derive position or orientation by means of automatically tracking celestial bodies or satellites, electromagnetic wave receivers for global navigation satellite systems, components therefor, or airborne altimeters - 日本法令外国語訳データベースシステム
第百五十七条の二 法第六十六条第一項の表の国土交通省令で定める航空機の位置及び針路の測定並びに航法上の資料の算出のための装置は、慣性航法装置、精密ドプラーレーダー装置又は衛星航法装置とする。例文帳に追加
Article 157-2 Pursuant to the Table under the paragraph (1) of Article 66 of the Act, devices Ordinance of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism for measuring aircraft position and orientation and calculating navigational documentation, shall consist of Inertial Navigation Systems, precision Doppler radar systems, or satellite navigation systems. - 日本法令外国語訳データベースシステム
飛行条件に応じて燃料効率を最適とするように計算を行い、その結果に基づいて飛行機をコントロールする航空機ナビゲーションシステムの表示装置において、航法計画のパス及び機体の現在位置を地軸基準の電子化された航空路図面面上にグラフィカルに重畳表示するようにした航空機ナビゲーション表示装置である。例文帳に追加
In this display for an aircraft navigation for conducting computation to optimize fuel efficiency in response to a flying condition and to control an air craft based on the result calculated therein, a path of a navigation plan and the present position of an aircraft body are graphically displayed superposedly on an electronic air route drawing plane in reference to the earth axis. - 特許庁
FMSは、増加された機能性の能力、たとえば、増加された航法データベース記憶容量、GPSに基づく航法ソリューションを利用するRNP、VNAVおよびRNAV能力、およびRTA能力を有し、レガシーAFMCが、飛行中にその航空機性能能力を活用する。例文帳に追加
The upgraded FMS system is capable of such increased functionality as increased navigation database storage capacity, RNP, VNAV and RNAV capability utilizing a GPS based navigation solution, and RTA capability, while still enabling the legacy AFMC to exploit its aircraft performance capabilities throughout the flight. - 特許庁
十七 加速度計若しくはジャイロスコープ若しくはこれらを用いた装置若しくは航法装置であって、次のいずれかに該当するもの(ロケット又は無人航空機に使用することができるものに限る。)又はこれらの部分品例文帳に追加
(xvii) Accelerometers or gyroscopes, or equipment or navigation equipment using them, that falls under any of the following (limited to those usable in rockets or unmanned aerial vehicles) or components thereof - 日本法令外国語訳データベースシステム
二 計器飛行以外の航空機の位置及び針路の測定を計器にのみ依存して行う飛行(以下「計器航法による飛行」という。)で国土交通省令で定める距離又は時間を超えて行うもの例文帳に追加
(ii) Flights other than instrument flights, which rely solely on instruments with respect to the measurement of the position and the course of an aircraft (hereinafter referred to as "instrument navigation flights"), and which exceed the distance or the duration specified by Ordinances of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism - 日本法令外国語訳データベースシステム
第九十三条 航空機は、地上物標を利用してその位置及び針路を知ることができるときは、計器飛行又は計器航法による飛行を行なつてはならない。例文帳に追加
Article 93 No aircraft shall, when it is possible to determine its position and course by utilizing ground references, engage in an instrument flight or an instrument navigation flight. - 日本法令外国語訳データベースシステム
鏡面状態の地表面上空を飛行の際に、航空機の機体構造物を指向するサイドローブの受信状態を検知して、誤った速度出力を回避するドプラ航法装置を得る。例文帳に追加
To provide a Doppler navigator detecting a receiving state of a side lobe directed to an airframe of an aircraft during a flight over a ground surface of a mirror surface state for avoiding erroneous velocity output. - 特許庁
空港周辺の所定距離内の空域で航空機の進入着陸誘導を行う地上補強型衛星航法システム中で、衛星の異常を検出する精度を向上させる。例文帳に追加
To enhance the accuracy of abnormality detection of satellites with a ground supplementary satellite navigation system for guiding approach and landing of an aircraft located in an air area within a predetermined distance in the vicinity of an air port. - 特許庁
三 航空機用、陸上用、船舶用若しくは宇宙用の慣性航法装置(ジンバル方式又はストラップダウン方式のものに限る。)若しくは姿勢検知、誘導若しくは制御用の慣性装置であって、次のいずれかに該当するもの(本邦又は別表第二に掲げる地域のいずれかの政府機関により、民間航空機用であることを認定されたものを除く。)又はこれらの部分品例文帳に追加
(iii) Inertial navigation systems used for aircraft, ground use vessels or space use (limited to gimbal systems or strap down systems) or inertial systems used for attitude sensing, guidance or control which fall under any of the following (excluding those authorized for civil aviation use by Japan or by any of the government organizations indicated in the regions listed in the appended table 2) or components thereof - 日本法令外国語訳データベースシステム
一 夜間における三十時間以上の野外飛行の実施を含む二百時間(航空運送事業の用に供する航空機の操縦者としての飛行時間を有するときは、その飛行時間(百時間を限度とする。)を充当することができる。)以上航法を実施したこと。ただし、船舶職員及び小型船舶操縦者法(昭和二十六年法律第百四十九号)第五条第一項第一号に規定する一級海技士(航海)又は二級海技士(航海)の資格を有するときは、百時間以上航法を実施したこと。例文帳に追加
1 A person must complete at least 200 hours of navigation including at least 30 hours of night open air flight (If a person has flight hours of an aeroplane as a pilot for flight transport business, such hours can be included (up to 100 hours)). However, at least 100 hours of navigation must be completed for a person who has a qualification of first class ship officer (sailing) or second class ship officer (sailing) stated in Article 5, paragraph (1), item (v) of the Maritime Officer and Small Craft Operator Act (Act No. 149 of 1951). - 日本法令外国語訳データベースシステム
イ 五〇〇キログラム以上のペイロードを三〇〇キロメートル以上運搬することができるロケット又は無人航空機に使用するように設計した航法装置であって、ジャイロスタビライザー又は自動操縦装置とともに使用するように設計したもの例文帳に追加
(a) Navigation equipment designed for use in rockets or unmanned aerial vehicles capable of transporting payloads weighing 500 kilograms or more for 300 kilometers or more and designed for use in a gyrostabilizer or automated flight controller - 日本法令外国語訳データベースシステム
十七の二 五〇〇キログラム以上のペイロードを三〇〇キロメートル以上運搬することができるロケット又は無人航空機に使用するように設計した統合された航法システムであって、平均誤差半径が二〇〇メートル以下の精度のもの例文帳に追加
(xvii)-2 Integrated navigation systems designed for use in rockets or unmanned aerial vehicles capable of transporting payloads weighing 500 kilograms or more for 300 kilometers or more, and with precision of an average error radius of 200 meters or less - 日本法令外国語訳データベースシステム
イ ロケット又は無人航空機に搭載されたコード変換器を使用するものであって、地上、海上若しくは飛しょう体上の連携機器又は衛星航法システムとの相互連携の下で、即時に飛行位置及び速度のデータを計測することができるもの例文帳に追加
(a) Tracking devices using code converters mounted in rockets or unmanned aerial vehicles and capable of instantly measuring flight position and speed data in a mutual coordination with linked devices on ground, the sea or aircraft, or with a satellite navigational system - 日本法令外国語訳データベースシステム
そして、通信リンクが中断した場合には、それまでに記憶された航法情報メッセージに基づいて中断後の経過時間に対応した航空機の予測位置を算出し、指向性アンテナをその予測位置の方向に指向させながら通信リンクの回復を図る。例文帳に追加
Further, when the communication link is disrupted, the estimated position of the aircraft in response to the elapse of time after the disruption based on the navigational information so far stored is calculated, and the communication link is recovered while directing the directional antenna to the direction of the estimated position. - 特許庁
ハ 直線加速度計であって、慣性航法装置用又は誘導装置用に使用するように設計したもののうち、スケールファクターの再現性が〇・一二五パーセント未満であって、バイアスの再現性が〇・〇一二二六三メートル毎秒毎秒未満のもの(ペイロードを三〇〇キロメートル以上運搬することができるロケット又は無人航空機に使用することができるものに限る。)例文帳に追加
c) Linear accelerometers designed for use in inertial navigation systems or guidance systems with scale factor reproducibility less than 0.125 % and bias reproducibility less than 0.012263 meters per second squared (limited to those usable in rockets or unmanned aerial vehicles capable of transporting payloads for 300 kilometers or more - 日本法令外国語訳データベースシステム
本発明による飛翔体における初期化方法は、飛翔体(3)の電源投入、初期化操作及び慣性航法装置(11)の初期化に関するデータの送信は、2.4ギガヘルツを中心とする周波数帯域を用いた無線手段(20)で行うことにより、航空機(1)側の修理を必要とせずに飛翔体(3)にデータを送ることができる方法である。例文帳に追加
The initialization method for a missile is capable of sending data to the missile (3) without the need of repairing the aircraft (1) side by sending the data concerning the power-on of the missile (3), the initialization operation and the initialization of the inertial navigation apparatus (11) using the wireless means (20) with the frequency band centered at 2.4 GHz. - 特許庁
深度情報を含む海底地図データベースを機上に有し、航法データや曳航情報等に基づき航空機から曳航されるソーナーの実座標での位置情報を算出・更新しながら、このソーナーで受信したソーナービデオ信号をその実捜索幅及び実捜索長を直交2軸とした2次元画面に表示する。例文帳に追加
This sonar detection information processor has a seabed map database including depth information on the aircraft, calculates and updates positional information in actual coordinates of the sonar towed from the aircraft based on navigation data, towing information, and the like, and displays a sonar video signal received by this sonar on a two-dimensional screen, where real search width and real search length are used as orthogonal two axes. - 特許庁
意味 | 例文 (39件) |
※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。 |
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