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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 車体質量に関連した英語例文

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車体質量の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 32



例文

車体の過大な質量増や車体上部の剛性低下を伴うことなく、車室内のこもり音を低減させることを目的とする。例文帳に追加

To reduce noise in a cabin without involving excessive increase in the mass of a vehicle body or reduction of rigidity of an upper part of the vehicle body. - 特許庁

車体質量の増加を抑制しつつ、トレーリングアームの支持剛性及び支持強度を向上させることを目的とする。例文帳に追加

To provide a vehicle body lower structure can increase the supporting rigidity and the supporting strength of a trailing arm while suppressing an increase of the mass of a vehicle body. - 特許庁

これにより客室床43の質量や体積が大きくなることを防止し、軌条車両車体1の質量の増加を抑制できると共に、床板40と客室床43との間のスペースが狭くなることを防止できる。例文帳に追加

As a result, the mass and the volume of the passenger cabin floor 43 is prevent from growing, increase of the mass of the railway vehicle body 1 can be controlled and the space between the floor board 40 and the passenger cabin floor 43 can be prevented from being narrowed. - 特許庁

車体支持装置及びこれに支持される被支持質量が構成する振動系の固有振動数が変化した場合でも、被支持質量への振動抑制効果を発揮すること。例文帳に追加

To exert a vibration restraining effect to a supported mass even when a natural frequency of a vibration system constituted by a vehicle body supporting device and a supported mass supported by it is changed. - 特許庁

例文

車体支持装置及びこれに支持される被支持質量が構成する振動系の固有振動数が変化した場合でも、被支持質量への振動抑制効果を発揮すること。例文帳に追加

To exert a vibration restraining effect to a supported mass even when a natural frequency of a vibrating system constituted by a vehicle body supporting device and the supported mass supported by it is changed. - 特許庁


例文

構成部品、製造コスト、質量の増加を招くことなく、効率的な剛性及び遮音効果が得られる車体構造の製造方法及び車体構造を提供する。例文帳に追加

To provide a method for manufacturing a vehicle body structure allowing efficient rigidity and a sound insulating effect to be obtained without causing increases in components, manufacturing cost and mass. - 特許庁

車体上部の質量増加を抑えながら、側面衝突時やロールオーバ時のルーフ剛性を向上させることができる車体上部構造を得る。例文帳に追加

To provide an upper structure of a vehicle body that improves rigidity of a roof upon the side impact or rollover, while preventing mass of a vehicle upper part from increasing. - 特許庁

これにより、防振装置10は、ヨーク38の振動時にはヨーク38の質量と加速度との積と等しい慣性力を車体12へ作用させ、この慣性力により車体12における振動を打ち消す。例文帳に追加

As a result, vibration insulating device 10 causes an inertial force which is equal to the product mass and acceleration of the yoke 38 at the oscillation of the yoke 38, to act on the body 12, and this inertial force cancels vibration in body 12. - 特許庁

モノレール車両は曲線において、安定タイヤ13が曲線外側に移動するため、台車14がロールし、質量の大きな車体重心が曲線内側に変位して車体が大きくロールする。例文帳に追加

Each of bogies 14 of a monorail vehicle rolls on a curved rail since a stabilizing tire 13 is shifted outward of the curved rail, and accordingly, the gravitational center of the vehicle body having a large mass is shifted inward of the curved rail so that the vehicle body largely rolls. - 特許庁

例文

補助傾斜角センサ13が検出した車体の傾斜角が0(水平状態)であるときに、車体に支持した質量体の支持力の変化に基づいて車体の傾斜角を検出する傾斜角センサ11の出力を0(水平状態)に補正する。例文帳に追加

When the inclination of the vehicle body detected by the sensor 13 is 0 (in a horizontal state), the output of the inclination sensor 11 for detecting the inclination of the vehicle body based on a change in support force of a mass supported on the vehicle body to 0 (horizontal state). - 特許庁

例文

車体1に対して弾性体2介して支持装着するキャビン3の構成部材、乃至前記弾性体2と一体の補助部材4に、このキャビン3内の騒音を軽減するための左、右相異なる質量の付加質量体5を設ける。例文帳に追加

The additional mass bodies 5 of difference mass between right and left for reducing the noise in the cabin 3 are provided on the component members of the cabin 3 supported and mounted on a vehicle body 1 via an elastic body 2 or on an auxiliary member 4 integrated with the elastic body 2. - 特許庁

車体フロア4の上に敷くフロアカーペットであって、表皮層1の下側に、上側から、面密度が大きい質量層2と弾性体からなる弾性層3とが積層されて一体に成形され、上記弾性層3の下面が車体フロアに接するように配置されるフロアカーペットである。例文帳に追加

The floor carpet laid on a vehicle body floor 4 is structured so that a mass layer 2 having large surface density and a resilient layer 3 made of a resilient material are integrally laminated from above under a skin layer 1, in which the undersurface of the resilient layer 3 is arranged in contact with the body floor. - 特許庁

車体質量を受け持つ機構から分離して、制動トルクのみを受け持ち、しかも、製造と整備作業を容易にするために部品点数を削減して、簡単な構造であらゆるサイズの車体に設置可能にして、必要な制動力を得る。例文帳に追加

To get necessary braking force, by taking charge of only the braking torque, separating from a mechanism of taking charge of the mass of car body, and besides by reducing the number of parts for facilitating the manufacture and the maintenance work thereby enabling a retarder to be installed on every size of car body with simple structure. - 特許庁

これと同時に、コントローラ64は、質量体としてのヨーク38が車体12における振動に対応する振動数で振動するように電磁石40へ駆動電圧を印加する。例文帳に追加

Simultaneously with the above, a controller 64 applies driving voltage to an electromagnet 40 so that a yoke 38 as a mass body vibrates with a vibration frequency corresponding to the vibration in a car body 12. - 特許庁

路面から車輪を介して車体に伝わる振動を、マスダンパーの大質量化を防ぎつつ、効率良く抑制でき、しかも、操舵が重くなるのを防ぐことができる自動二輪車を提供する。例文帳に追加

To provide a motorcycle which efficiently reduces vibration transmitted from a road surface to a vehicle body through wheels, while preventing a mass damper from having a large mass, and also prevents heavy steering. - 特許庁

質量の増加を抑制できると共に、床板と客室床との間のスペースを確保しつつ客室内の静音化を図ることができる軌条車両車体を提供すること。例文帳に追加

To provide a railway vehicle body that can make a passenger cabin quiet by securing a space between a floor board and a passenger cabin floor, while controlling increase in the mass. - 特許庁

荷重センサを用いて検出した車体前部に加わる荷重の衝突開始からの時間積分値を自車速で除算することにより、衝突対象物の有効質量を演算する。例文帳に追加

A time integration value of load on a vehicle body front part detected using a load sensor from a collision start is divided by own speed so as to calculate effective mass of a collision object. - 特許庁

車両の走行中に車室に生じるこもり音についての音圧の低減が、簡単な構成で、かつ、車体前部の質量の増加を抑制しつつ達成できるようにする。例文帳に追加

To reduce the sound pressure of a muffle sound generated in a cabin during the traveling of a vehicle, and to suppress an increase of a mass of a vehicle body front part by a simple constitution. - 特許庁

車体フレームとこれに吊り下げられるメンバとを連結するためのリンクロッドとして、製作容易でかつ強度や質量を容易に調整でき、振動周波数の固有値を任意に設定することができるものを提供する。例文帳に追加

To provide an easily manufacturable link rod for connecting a vehicle body frame with a member hung from it capable of easily adjusting the strength and mass and setting an inherent value of vibration frequency arbitrarily. - 特許庁

前方からの衝突時にエンジン等の質量体の車室内への侵入を防止することができ、しかも衝突時のエネルギーを吸収することができる車体前部構造を得る。例文帳に追加

To provide a front structure of a car body capable of preventing a mass such as an engine etc. from intruding into a car cabin when the car goes in a frontal collision and of absorbing the energy due to collision. - 特許庁

車両の走行中に車室に生じるこもり音についての音圧の低減が、簡単な構成で、かつ、車体前部の質量の増加を抑制しつつ達成できるようにする。例文帳に追加

To reduce sound pressure on a confined sound generated in a cabin when a vehicle travels, with a simple constitution, while restraining an increase in mass of a vehicle body front part. - 特許庁

車体前部に加わる荷重の衝突開始からの時間積分値を自車速で除算することにより、衝突対象物の有効質量を演算する。例文帳に追加

An effective mass of the collision object is calculated by dividing a time integration value of load applied to a front part of a vehicle body from starting of the collision by an own vehicle speed. - 特許庁

したがって、管(排気管)の振動が設置面(車体)に伝達され難く、コストおよび質量を低減可能な管の継手構造を提供することができる。例文帳に追加

As a result, the vibration of the pipe (exhaust pipe) is hard to be transmitted to the installation surface (vehicle body), and the cost and weight of the joint structure can be reduced. - 特許庁

バランサシャフトのアンバランス質量を、弾性体を介して車体にマウントされたエンジンのマウント部位Pにほぼ同じ大きさの横方向力と上下方向力とが交互に略等時間間隔で作用してエンジン端面側から見た上記エンジンマウント部位Pの移動軌跡が略円状となる質量に設定する。例文帳に追加

Unbalance mass of a balancer shaft is set as a mass such that lateral force and vertical force of substantially the same magnitude alternately act at substantially equal time intervals on a mount portion P of the engine mounted on a body via an elastic body, and a movement locus of the engine mount portion P as seen from an engine end face side is substantially circular. - 特許庁

車体のフロア10の一部を隆起させてそのフロア10にフロア下部品13を格納し、そのフロア下部品13を第1の弾性支持体15を介して質量体クロスメンバ14で支持すると共に、その質量体クロスメンバ14の両端を第2の弾性支持体16を介してそれぞれフロア10側に振動自在に連結する。例文帳に追加

Part of the floor 10 of a vehicle body is formed bulging and the under-the-floor component 13 is accommodated there, and the under-the-floor component 13 is supported by a cross-member 14 consisting of a mass through a first resiliently supporting member 15, and the two ends of the cross-member 14 are coupled vibratorily with the floor 10 through a second resiliently supporting member 16. - 特許庁

車体前部構造の構成部品を型や質量が相違する各種車両間で共用できるようにして、これら各種車両についての全体的な部品管理が容易にできるようにし、かつ、構成部品を適用した車両の前突時に、車体前部に与えられる衝撃力を効果的に緩和できるようにする。例文帳に追加

To facilitate total parts management for various types of vehicles having vehicle front body structures formed from components of different types and masses by common use thereof between car models and effectively relieve an impact force given to the vehicle front body upon frontal collision of the vehicle to which the components are applied. - 特許庁

エンジンやトランスミッション等の結合したパワープラントが、振動の遮断を目的としてエンジンマウントで車体に支持された自動車の自動車制振装置であって、アクチュエータに支持された補助質量を、車体の振動方向に対して直交する方向に振動させる加振手段と、アクチュエータの動作を制御する制御手段とを備えた。例文帳に追加

The damping device for automobile vibration, in which a power plant having an engine, a transmission, etc. connected thereto is supported by engine mounts so as to intercept vibrations, comprises the exciting means for vibrating an auxiliary mass supported by an actuator in the direction perpendicular to the vibrating direction of the car body, and a control means for controlling the operation of the actuator. - 特許庁

エンジンを車体に搭載し支持する場合のトルク支持用の連結ロッドとして、ダイナミックダンパーとしての機能を持たせるための質量部材を、ロッド本体の内側に容易に装備できるようにして、組立性および搭載性を向上させる。例文帳に追加

To provide a torque supporting connecting rod for supporting an engine mounted on a vehicle body, having improved assembling and mounting efficiency by easily mounting a mass member inside the rod body for functioning as a dynamic damper. - 特許庁

車両の走行時のルーフパネルの振動に基づき車室に生じようとする騒音を低減させる場合において、その効果的な低減が、車体上部の質量が重くなることを回避しつつ、かつ、簡単な構成で達成できるようにする。例文帳に追加

To effectively reduce noise to be generated in a cabin on the basis of the vibration of a roof panel during traveling, with a simple structure, while preventing mass of the upper part of a vehicle body from being increased. - 特許庁

車体の左、右側壁に締結された左右一対のヒンジブラケットに対しフードを枢支した場合に、フードの回動が安定した状態で、できるようにし、しかも、これが、簡単な構成で、かつ、質量の増加を抑制しつつ達成できるようにする。例文帳に追加

To turn a hood in a stable state with a simple structure, while preventing mass from increasing, when the hood is pivoted to right-and-left pair of hinge brackets fastened on a right and left sidewall of a vehicle body. - 特許庁

エンジンを車体に搭載し支持する場合のトルク支持用の連結ロッドとして、ダイナミックダンパーとしての機能を持たせるための質量部材を、ロッド本体に対して加硫成形により容易に、かつ外方への張り出しを抑えてコンパクトに付設装備できるようにし、組立性および搭載性を向上させる。例文帳に追加

To improve the assembling workability and loadability of a connection rod for supporting torque in loading and supporting an engine on a car body, by easily attaching and equipping a mass member providing a function as a dynamic damper, to a rod main body in compact by vulcanizing molding while inhibiting the projection to an outer part. - 特許庁

例文

バックドアが最中形状となるよう接合される樹脂製のインナ、アウタパネルとを有する場合において、ドアの質量の増加を抑制しつつ、かつ、車体の後端部の外形寸法が過大になることを抑制しつつ、ウィンド開口の側方におけるドアの外側部に、所望の強度と剛性とが確保できるようにする。例文帳に追加

To enable door outside portions at sides of a window opening to assure a desired strength and rigidity while restricting a door mass from being increased and also the outer size of a rear end segment of a vehicle body from being excessively increased in the case that a back door has a resin inner panel and a resin outer panel connected to each other like a bean-jam-filled wafer structure. - 特許庁

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