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Engを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 134



例文

the system of collecting news called {ENG} 例文帳に追加

ENGというニュース取材のシステム - EDR日英対訳辞書

FOCUS MARKER FOR HIGH VISION ENG CAMERA例文帳に追加

ハイビジョンENGカメラ用フォーカスマーカー - 特許庁

The FR hybrid vehicle is equipped with an engine Eng and a motor/generator MG driven by power charged to a battery 4, and performs control to warm-up the engine by load driving at the cold start of the engines Eng.例文帳に追加

駆動源に、車両走行用のエンジンEngと、バッテリ4への充電電力により駆動するモータ/ジェネレータMGを搭載し、エンジンEngの冷機始動時、負荷運転によりエンジン暖機を促す制御を行う。 - 特許庁

A drive system includes an engine Eng, a first clutch CL1, a motor/generator MG, a second clutch CL2, and left- and right-rear wheels RL, RR, and starts the engine Eng using the motor/generator MG as a starter motor when an engine start request is made.例文帳に追加

駆動系に、エンジンEng、第1クラッチCL1、モータ/ジェネレータMG、第2クラッチCL2、左右後輪RL,RRを備え、エンジン始動要求があるとモータ/ジェネレータMGをスタータモータとしてエンジンEngを始動する。 - 特許庁

例文

The lever A2 directs the torques of MG1, MG2 and ENG toward Out upon amplification with such a lever ratio that its fulcrum lies at R/B, the force point lies at MG1, MG2 and ENG, and the point of application lies at Out, so that a large requisite torque at reverse running can be generated without enlarging MG1 and MG2.例文帳に追加

レバーA2は、R/Bを支点とし、MG1, MG2およびENGを力点とし、Outを作用点とするレバー比で、MG1,MG2およびENGのトルクを増幅してOutに向かわせるため、後進時の大きな要求トルクをMG1,MG2の大型化に頼ることなく発生させ得る。 - 特許庁


例文

With a first clutch CL1 disposed between an engine Eng and a motor/generator MG, the controller of a hybrid vehicle stops an engine Eng by fuel cut, after releasing the first clutch CL1, if a predetermined engine stop condition is satisfied during engine and motor combined traveling, by connecting the first clutch CL1 and setting the engine Eng and a motor as drive sources.例文帳に追加

エンジンEngとモータ/ジェネレータMGとの間に第1クラッチCL1が介装され、第1クラッチCL1を締結し、エンジンEngとモータを駆動源とするエンジン及びモータ併用走行中、所定のエンジン停止条件が成立したら、第1クラッチCL1を開放した後、燃料カットによりエンジンEngを停止する。 - 特許庁

A temperature estimating part 37 includes: a thermal transfer amount computing part 42 for computing a heat transfer amount W_eng from an engine based on an engine water temperature T_eng detected by a water temperature sensor for detecting the temperature of the engine; and a temperature computing part 48 for computing a transfer oil temperature T_ptu in consideration of the heat transfer amount W_eng.例文帳に追加

温度推定部37は、エンジンの温度を検出する水温センサにて検出されたエンジン水温T_engに基づいて、エンジンからの熱伝達量W_engを演算する熱伝達量演算部42と、熱伝達量W_engを考慮してトランスファ油温T_ptuを演算する温度演算部48とを備えた。 - 特許庁

The transition to a parallel hybrid mode is performed by breaking MG1 and ENG and fastening an engine clutch E/C.例文帳に追加

パラレルハイブリッドモードへの遷移は、MG1およびENG間を切り離し、エンジンクラッチE/Cを締結して行わせる。 - 特許庁

Pairs of planetary gear GR, GC and GF and pairs of motor/generator MG1 and MG2 are coaxially provided in order from a side far from an engine ENG.例文帳に追加

エンジンENGから遠い側から順次、遊星歯車組GR,GC,GFと、モータ/ジェネレータMG1,MG2組とを同軸に設ける。 - 特許庁

例文

The controller for the hybrid vehicle is provided with an engine Eng having an operation mode switching device, a motor generator MG, a first clutch CL1 and a second clutch CL2 at a driving system.例文帳に追加

駆動系に、運転モード切り替え装置を有するエンジンEngと、モータジェネレータMGと、第1クラッチCL1と、第2クラッチCL2と、を備えている。 - 特許庁

例文

A drive system includes: an engine Eng, a motor/generator MG, an automatic transmission AT, a first clutch CL1, and a second clutch CL2.例文帳に追加

エンジンEngと、モータ/ジェネレータMGと、自動変速機ATと、第1クラッチCL1と、第2クラッチCL2と、を駆動系に有する。 - 特許庁

A hybrid driving force transmission device includes: an engine Eng; a motor & clutch unit M/C; and a transmission unit T/M.例文帳に追加

ハイブリッド駆動力伝達装置は、エンジンEngと、モータ&クラッチユニットM/Cと、変速機ユニットT/Mと、を備えている。 - 特許庁

The motor & clutch unit M/C is connected to the engine Eng, and has: a multi-plate dry type clutch 7; and a slave cylinder 8.例文帳に追加

モータ&クラッチユニットM/Cは、エンジンEngに連結接続され、多板乾式クラッチ7と、スレーブシリンダー8を有する。 - 特許庁

A notebook-sized personal computer 14 is freely removably fitted to this side of an ENG camera 22 on a base 12, to which the ENG camera 22 is fitted.例文帳に追加

ENGカメラ22が取り付けられたベース12には、ENGカメラ22の手前にノート型パソコン14が取り着脱自在に取り付けられる。 - 特許庁

An input shaft 3 connected to the ENG is connected to a carrier Cc and a ring gear Rr through an engine clutch Cin, and an output shaft 4 is connected to a carrier Cr.例文帳に追加

ENGに結合する入力軸3は、エンジンクラッチCinを介してキャリアCcおよびリングギヤRrに結合し、出力軸4はキャリアCrに結合する。 - 特許庁

The gear transmission device 10 is retracted close to right and left driving wheels WHL, and the input shaft 11 is united drivingly to an engine ENG by a dry clutch 16.例文帳に追加

歯車変速装置10を左右駆動輪WHLの近くまで後退させ、入力軸11を乾式クラッチ16によりエンジンENGに駆動結合する。 - 特許庁

A front side planetary gear set (a simple planetary gear set) GF and a rear side planetary gear set (a double pinion planetary gear set) GR are coaxially disposed at the rear end of a transmission case 11 distant from an engine ENG, and motor/generator sets MG1, MG2 are disposed at the front side of the transmission case 11 near the ENG.例文帳に追加

エンジンENGから遠い変速機ケース11の後端に、フロント側遊星歯車組(単純遊星歯車組)GFおよびリヤ側遊星歯車組(ダブルピニオン遊星歯車組)GRを同軸に配し、ENGに近い変速機ケース11の前側にモータ/ジェネレータ組MG1,MG2を配する。 - 特許庁

When the ENG frame prepared by an ENG transmission/receiving part 20 and the ECT frame subjected to the gateway at an ECT gateway treatment part are simultaneously transmitted, a transmission coordinate part 31 alternately transmits the ENG frames and ECT frames.例文帳に追加

ENG用送受信部20にて作成されたENGフレームとECT用ゲートウエイ処理部にてゲートウエイされるECTフレームとを同時期に送信する場合、送信調停部31はENGフレームとECTフレームとを交互に送信する。 - 特許庁

A third CPU 13 in the operation unit 3 performs processing for display and back-light illumination of the operation unit 3 without waiting for a command sent from a controller 1 through an operation unit I/F on condition that ENG_ENABLE_n is asserted when two signals PON_ENG_n and ENG_ENABLE_n are asserted.例文帳に追加

操作部3内の第3CPU13は、PON_ENG_n信号とENG_ENABLE_nの2本の信号がアサート時に、ENG_ENABLE_nがアサートされていればコントローラ1から操作部I/F経由で送られてくるコマンドを待たずに操作部3の表示とバックライト点灯の処理を行なう。 - 特許庁

A coat glass 24 is arranged between the half-mirror 20 and an ENG camera 14.例文帳に追加

ハーフミラー20とENGカメラ14との間にコートガラス24を配置する。 - 特許庁

This power controller controls the internal combustion engine ENG, an electric motor MG, and an automatic transmission 1.例文帳に追加

動力制御装置は、内燃機関ENGと電動機MGと自動変速機1とを制御する。 - 特許庁

In the FR hybrid vehicle, an engine warm-up control means (Fig.2) predicts charging time of the battery 4 and warm-up time of the engine Eng at the cold start of the engine Eng, extracts operation points wherein engine warm-up completion timing and battery charging completion timing are within a predetermined range, and performs load operation by one of the extracted operation points.例文帳に追加

このFRハイブリッド車両において、エンジン暖機制御手段(図2)は、エンジンEngの冷機始動時、エンジンEngの暖機時間とバッテリ4の充電時間を予測し、エンジン暖機完了タイミングとバッテリ充電完了タイミングが所定範囲内となる動作点の集合を抽出し、抽出した集合の何れかの動作点による負荷運転を行う。 - 特許庁

When receiving an EV traveling instruction from a driver, a controller 20 stops the engine ENG.例文帳に追加

制御装置20は、運転者からのEV走行指令を受けると、エンジンENGを停止する。 - 特許庁

An EFP lens 12 is mounted on an ENG camera 14 via a lens supporter 16.例文帳に追加

EFPレンズ12は、レンズサポータ16を介してENGカメラ14に装着される。 - 特許庁

A television camera 10 loaded on a pan/tilt head 12 similarly to operating the ENG camera by using a dummy camera 14 which simulates the ENG camera.例文帳に追加

パンチルトヘッド12に搭載されたテレビカメラ10はENGカメラを模したダミーカメラ14によってENGカメラを操作するのと同じようにして操作することができる。 - 特許庁

An HVECU 100 sets a target speed MRNE* and a target torque TE* of an engine ENG according to a request power PE* of the engine ENG set according to an accelerator position P and a vehicle speed V.例文帳に追加

HVECU100は、アクセル開度Pおよび車速Vを基に設定したエンジンENGの要求パワーPE*に基づいて、エンジンENGの目標回転数MRNE*と目標トルクTE*とを設定する。 - 特許庁

When a vehicle speed VSP and the engine intake air temperature TEMP_ENG_AIR rise as illustrated by accelerator stepping of t1, a transmission overheat determining time TM_OVRH corresponding to these combinations becomes 0 by reducing as illustrated.例文帳に追加

t1のアクセル踏み込みにより車速VSPおよびエンジン吸気温度TEMP_ENG_AIRが図示のごとく上昇した場合、これらの組み合わせに応じた変速機過熱判定時間TM_OVRHが図示のごとくに低下して0になる。 - 特許庁

A control device of an FR hybrid vehicle includes: an engine Eng; a motor/generator MG; a first clutch CL1; an automatic transmission AT; a line pressure indication value generation block 30; and a line pressure solenoid 23.例文帳に追加

FRハイブリッド車両の制御装置は、エンジンEngと、モータ/ジェネレータMGと、第1クラッチCL1と、自動変速機ATと、ライン圧指示値生成ブロック30と、ライン圧ソレノイド23と、を備える。 - 特許庁

When the capacitor C0 is in an excessively discharged state, the controller 30 drives an engine ENG at a predetermined engine rotation speed after the engine ENG is activated by using power from a battery B and driving a motor generator MG1.例文帳に追加

キャパシタC0が過放電状態のとき、制御装置30は、バッテリBの電力を用いてモータジェネレータMG1を駆動してエンジンENGを始動させた後、所望のエンジン回転数でエンジンENGを駆動する。 - 特許庁

The driving force for transmitting to right and left rear wheels RL, RR is controlled by the combination of an engine Eng with controllable torque, a motor/generator MG and an automatic shift AT which can be control the transmission gear shift ratio in limited number of steps.例文帳に追加

トルク制御可能なエンジンEng、モータ/ジェネレータMGと、変速比を有限な段数で制御可能な自動変速機ATの組み合わせにより左右後輪RL,RRに伝達する駆動力を制御する。 - 特許庁

The transmission input shaft 5 is rotatably supported by a transmission housing 41 and transmits torque by rotational driving from at least either of an engine Eng and a motor/generator 9 to a shaft attached component.例文帳に追加

変速機入力軸5は、変速機ハウジング41に回転可能に支持され、エンジンEngとモータ/ジェネレータ9の少なくとも一方からの回転駆動によるトルクを軸装着部品に伝達する。 - 特許庁

When the engine ENG operates in a non-load operation, the engine operation determiner 156 determines whether to operate the engine ENG in the load operation or not, based on W0 even when the driving mode is the CD mode.例文帳に追加

ここで、エンジンENGが無負荷運転のときは、エンジン動作判定部156は、走行モードがCDモードであっても、エンジンENGを負荷運転とするか否かをW0に基づいて判定する。 - 特許庁

A hybrid vehicle control device includes: an engine ENG; a motor generator MG; a primary pulley 31; a secondary pulley 32; a first clutch CL 1; a second clutch CL 2; and an engine start control means (Fig.6).例文帳に追加

ハイブリッド車両の制御装置は、エンジンENGと、モータジェネレータMGと、プライマリプーリ31と、セカンダリプーリ32と、第1クラッチCL1と、第2クラッチCL2と、エンジン始動制御手段(図6)と、を備える。 - 特許庁

A Ravigneaux planetary gear train G1 is arranged on the side close to an engine ENG, and a double pinion planetary gear train G2 is arranged on the side far from the engine, and a simple planetary gear train G3 is arranged therebetween in a coaxial manner.例文帳に追加

ラビニョオ型遊星歯車組G1をエンジンENGに近い側に、また、ダブルピニオン遊星歯車組G2をエンジンから遠い側に配し、これらの間に同軸に、単純遊星歯車組G3を配置する。 - 特許庁

A motor/generator MG1 and MG2, a third differential device G3 (a simple planetary gear set GF1 and GF2), a first differential device G1 (a simple planetary gear set GC) and a second differential device G2 (a simple planetary gear set GR), are arranged in order from the near side in an engine ENG.例文帳に追加

エンジンENGに近い側から順に、モータ/ジェネレータMG1,MG2、第3差動装置G3(単純遊星歯車組GF1, GF2)、第1差動装置G1(単純遊星歯車組GC)、第2差動装置G2(単純遊星歯車組GR)を配置する。 - 特許庁

A control apparatus for a hybrid vehicle includes an engine Eng, a motor/generator MG, a first clutch CL1, an automatic transmission AT, an integrated controller 10, an AT controller 7 and an engine/transmission coordinate controlling section (Fig.6).例文帳に追加

ハイブリッド車両の制御装置は、エンジンEngと、モータ/ジェネレータMGと、第1クラッチCL1と、自動変速機ATと、統合コントローラ10と、ATコントローラ7と、エンジン/変速協調制御手段(図6)と、を備える。 - 特許庁

When an engine ENG and a main battery B1 are put in low temperature in the case of starting a vehicle system, an ECU 40 preliminarily starts the engine ENG, and outputs a traveling permission signal after the completion of the start of the engine.例文帳に追加

ECU40は、車両システム起動時においてエンジンENGおよびメインバッテリB1が低温のときには、予めエンジンENGを始動させ、エンジン始動完了後に走行許可信号を出力する。 - 特許庁

When the inter-terminal voltage Vc is lower than the lower limit value in a voltage range generating no inrush current, an engine ENG is started with the battery B, and then a target engine rotational speed is decided to drive the engine ENG.例文帳に追加

端子間電圧Vcが突入電流を生じない電圧範囲の下限値を下回るときには、バッテリBを用いてエンジンENGを始動させた後、目標エンジン回転数を決定してエンジンENGを駆動する。 - 特許庁

When the air conditioning request is equivalent to the high priority, the controller 20 starts the engine ENG, and supplies thermal energy from the engine ENG to the heating mechanism 30.例文帳に追加

空調要求が高優先度に相当するときには、制御装置20はエンジンENGを始動し、エンジンENGからの熱エネルギーを暖房機構30に供給する。 - 特許庁

The first clutch CL1 is interposed between an engine Eng and right/left rear wheels RL, RR so as to maintain clutch engagement by elastic force applied by a diaphragm spring 26.例文帳に追加

第1クラッチCL1は、エンジンEngと左右後輪RL,RRの間に介装され、ダイヤフラムスプリング26により付与される弾性力にてクラッチ締結を維持する。 - 特許庁

The hybrid transmission includes a Ravigneau type planetary gear set 2 consisting of planet gear sets 4 and 5 and using rotary members as sun gears Ss and Sd, ring gears Rs and Rd, and a carrier C, in which the engine ENG is coupled with Rd while a wheel driving system Out is coupled with Rs.例文帳に追加

遊星歯車組4,5よりなり、サンギヤSs, Sd、リングギヤRs, RdおよびキャリアCを回転メンバとするラビニョオ型プラネタリギヤセット2に対し、RdにエンジンENGを、Rsに車輪駆動系Outを結合する。 - 特許庁

The controller is used for an FR hybrid vehicle that has a first clutch CL1 for connecting/disconnecting the engine Eng with/from the motor generator MG and travels in a "HEV mode", "EV mode", and "engine start mode" in a switchable manner.例文帳に追加

エンジンEngとモータジェネレータMGを断続する第1クラッチCL1を有し、「HEVモード」と「EVモード」と「エンジン始動モード」を切り替えて走行するFRハイブリッド車両の制御装置である。 - 特許庁

Among sun gears Sf, Sr, ring gears Rf, Rf and carriers Cf, Cr constituting the planetary gear sets GF, GR, the Cf, Cr are integrally coupled and an input shaft 13 (an engine ENG) is connected thereto through an engine clutch Cin.例文帳に追加

遊星歯車組GF, GRを成すサンギヤSf,Sr、リングギヤRf,Rr、およびキャリアCf,Crのうち、Cf,Crを一体結合すると共にこれらにエンジンクラッチCinを介して入力軸13(エンジンENG)を結合する。 - 特許庁

Thus, a continuously variable speed is made possible by the MG1, MG2 but the output shaft 4 is rotated at a speed higher than the ENG because of the Sf, Sr joined to be rotated at the same speed in the same direction, obtaining a high-side continuously variable speed mode.例文帳に追加

よって、MG1,MG2による無段変速が可能であるが、Sf,Sr間が同方向へ同速回転するよう結合されているため、出力軸4がENGよりも高回転となり、ハイ側無段変速モードを実現し得る。 - 特許庁

Thus, a continuously variable speed is made possible by motor generators MG1, MG2 but an output shaft 4 is rotated at a speed lower than an engine ENG because of the Sf, Sr joined to be reversed to each other, actualizing a low-side continuously variable speed mode.例文帳に追加

よって、モータ/ジェネレータMG1,MG2による無段変速が可能であるが、Sf,Sr間が相互に逆転するよう結合されているため、出力軸4がエンジンENGよりも低回転となり、ロー側無段変速モードを実現し得る。 - 特許庁

The controller includes an engine-start control means (Fig.2 (not shown)) for half-engaging the first clutch CL1 and starting the cranking of the engine Eng when an engine start request is made in the "EV mode".例文帳に追加

「EVモード」での走行中、エンジン始動要求があると、第1クラッチCL1を半締結してエンジンEngのクランキングを開始するエンジン始動制御手段(図2)を設けた。 - 特許庁

Environmental monitoring data is open to public on the website of the Disaster Prevention and Nuclear Safety Network for Nuclear Environment operated by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (http://www.bousai.ne.jp/eng/) and can be checked in real time.例文帳に追加

環境モニタリングのデータは、文部科学省が運用している環境防災Nネットのウェブサイト(http://www.bousai.ne.jp/eng/)において公開されており、リアルタイムに確認することができる。 - 経済産業省

As a result, exhaust gas in the amount exceeding the purifying capacity of the catalyst 72 during warming-up can be restrained from being exhausted from an engine ENG.例文帳に追加

その結果、エンジンENGから暖機中の触媒72の浄化能力を上回る量の排気ガスが排出されるのを抑制することができる。 - 特許庁

An engine ENG as a driving source is provided with the variable discharge pump P1 and a constant discharge pump P2 having the same shaft.例文帳に追加

駆動源であるエンジンENGに可変吐出ポンプP1と、これと同じく同軸を有する定吐出ポンプP2とを設ける。 - 特許庁

例文

The focus operation device 16 is attached to the front side of the lens barrel of the ENG lens 12.例文帳に追加

本発明に係るフォーカス操作装置16は、ENGレンズ12のレンズ鏡胴の前側に装着される。 - 特許庁

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